GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Recesja w MMO?

22.12.2009
18:31
smile
[1]

Mastyl [ Legend ]

Recesja w MMO?

W ciągu ostatmich tygodni / miesięcy, kilka dużych gier MMO przeszło na nowy, mikrotransakcyjny model płatności (np. DDO), lub opublikowało darmowego w pewnym zakresie klienta (Champions Online, Conan). Z kolei Warhammer Online przeszedł ostatnio w fazę wyłącznie utrzymywania się na rynku, bez jakiegokolwiek zaawansowanego rozbudowywania produktu. LOTR wciąż poniżej miliona abonentów, raczej bez szans na przekroczenie tej liczby.

Zwłaszcza jeśli chodzi o WARa oraz Conana, które pretendowały do miana WoW-beater, sam nasuwa się wniosek, że rynek MMO został w pełni nasycony przez WoW oraz Aion.

Sądzicie, że faktycznie nie ma teraz już miejsca na żaden nowy tytuł?

Liczycie, że pierwsza gra, która pobije WoW poza rynkami dalekowschodnimi to będzie dopiero SW: Old Republic, a może APB?

Zapraszam do dyskusji.

22.12.2009
18:55
[2]

hellgate82 [ maruda ]

SWTOR, chociaż bardzo mu kibicuję, nie ma najmniejszych szans w starciu z WoWem, któego pobije jedynie nowe mmo od Blizzarda.
Ten rok był ogólnie fatalny jeśli chodzi o nowe mmo, najlepszy chyba był Aion, który i tak jest totalnym failem i stracił jakieś 50% graczy już po pierwszych 3 miesiącach (na zachodzie, bo kereance łykają taki grind i tam ta gra ma się dobrze)

Nowe gry popełniają błąd że wychodzą z założenia - "WoW na starcie też nie miał dużo contentu", graczy gówno to obchodzi, chcesz konkurować to konkuruj z produktem obecnym na rynku, a nie patrz na to co było 5 lat temu.

22.12.2009
18:59
[3]

zoloman [ Legend ]

Przeczuwam, że Old Republic to będzie porażka na całej linii. Nie ma co się oszukiwać, JEDYNĄ grą, która może pobić WoWa (i zrobi to) będzie nowe MMO od Blizzarda.

22.12.2009
19:42
[4]

Mastyl [ Legend ]

A to takie nowe MMO, osadzone w dziwnej, pseudo alternatywnej rzeczywistości spisków, konspiracji i tajnych bractw?

No i jeszcze All Points Bulletin. Kilka ciekawych projektów jest.

Mnie niepokoi np. to że calkiem oryginalne projekty jak WW2 Online, Rome albo Tabula Rasa nie odniosły sukcesu.

22.12.2009
19:48
[5]

hellgate82 [ maruda ]

Oryginalne nie oznacza lepsze.

22.12.2009
20:29
[6]

Indoctrine [ Her Miserable Servant ]

WoWa pokona jedynie kolejne MMO od Blizzarda. Pewnie Starcraft Online :)

W życiu w to nie zagram, ale szanuję firmę za niesamowity marketing..
WoW w sumie nie ma niczego super oryginalnego, ale standardy są dobrze połączone i dla przeciętnego zjadacza chleba, grywalność jest spora.
Ja wolę bardziej elitarne MMO jak WurmOnline ;)

25.12.2009
17:47
smile
[7]

DEFEDos [ Generaďż˝ ]

>>>Liczycie, że pierwsza gra, która pobije WoW poza rynkami dalekowschodnimi to będzie dopiero SW: Old Republic...

już wiadomo że nie pobije WoW-a
niestety ta gra jest już kiszką i nic nie zapowiada tego żeby miało być inaczej
ja bardzo liczyłem na Mortal Online ale niestety firma Star Valut ciągle przesuwa premierę i chyba też czuję porażkę :/
Może w 2011 Guild Wars 2 coś zamiesza na rynku mmo - tylko czekać prawie 2 lata (bo pewnie gra ruszy we wrześniu 2011) to też nie za dobrze :/

25.12.2009
17:52
smile
[8]

Mastyl [ Legend ]

DEFEDos [ Level: 45 - Generał ]

już wiadomo że nie pobije WoW-a
niestety ta gra jest już kiszką i nic nie zapowiada tego żeby miało być inaczej

A skąd ta opinia? :)

25.12.2009
18:53
smile
[9]

DEFEDos [ Generaďż˝ ]

Jeżeli gra nie wnosi nic "porządnie" nowego do gatunku to jak to ma być coś innego jak kiszka ??
Gra ma mieć dialogi mówione itp. ale poza tym wszystko już było - co sugeruje że ta gra długo nie pociągnie. Twórcy myślą że jak to jest uniwersum GW to od razu będzie sukces, nie robiąc wiele aby zrobić coś czego jeszcze w świecie mmo nie było.
Oczywiście mogę się mylić (czego sobie i Wam życzę) ale niestety po pierwszych testach i recenzjach tego co już jest, w "różowych" kolorach sukcesu tej gry nie widzę.


Chciałbym aby połączyli to co najlepsze w Warhammera Online (czyli wygląd postaci, skille, całe PVP i RVR) z WoW-em (całe PVE) to by mogło coś z tego wyjść.
Osobiście grałbym w Warhammera Online gdyby nie fakt że do godzin wieczornych to nie ma tam co robić :/ (czyli do póki nie będzie dużo ludzi w grze).

Poczekamy i zobaczymy co się wykluje z SW.

25.12.2009
19:05
[10]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Mastyl - Gameplay SW:Old Republic jest już znany od jakiegoś czasu i już wiemy że nic nowego ta gra nie wnosi, powiela błędy poprzedników i nie ma szans w starciu z Blizzardzkim gigantem.

25.12.2009
19:32
smile
[11]

DEFEDos [ Generaďż˝ ]

>>>Mastyl

W takim Mortal Online jest np wprowadzone tworzenie przedmiotów którym możesz stworzyć około, o ile dobrze pamiętam 350 mln rodzajów (tak milionów rodzajów). Tam w zależności od tego jaką ilość dasz danego składnika to otrzymasz broń/zbroje itp. o zupełnie innych parametrach. Dasz np. więcej takiego a nie innego drewna do tworzenia łuku to otrzymasz łuk o takich a nie innych parametrach. Jak dasz tego surowca np. o 10 sztuk więcej to otrzymasz łuk o innych parametrach itd. I to właśnie jest innowacyjne (to już działa w close becie).
Albo mają być bossowie którzy będą kierowani przez GM i jak się go zabije to ten już nigdy nie pojawi się w grze (czyli będzie tylko 1 raz dostępny - przynajmniej tak zapowiadają twórcy).
Albo ma być tak że gildia przejmuje np. kopalnie i inny za wejście do niej będą płacić gildii kase.
Jest już możliwość budowania w grze swojego domu jak i gildiowej wioski w dowolnym miejscu w grze. Wystarczy mieć surowce i trochę równego terenu (tego nie próbowałem bo to wprowadzono niedawno). W WoW-ie miało być budowanie domu ale się z tego Blizzard wycofał.
Itd.

Wszystko było by ok gdyby nie opóźnienia które ciągle się tej firmie zdarzają :/. Niemniej jednak gra zapowiada się lepiej niż GW, bo przynajmniej, coś jest lub ma być, innego niż w pozostałych produkcjach mmo.

25.12.2009
19:48
[12]

Indoctrine [ Her Miserable Servant ]

DEFEDos-->

Tylko, że te rzeczy w Mortalu to nie są nowości :)

Podam przykład WurmOnline. KAŻDY przedmiot, tworzony jest przez gracza. Jest ich może mniej, bo kilkaset różniących się jakością (jakość od 1 do 100), do tego enchanty (wartości od 1 do 100, kilkanaście rodzajów).

Boosowie takie jak smoki są unikatowe, raz zabite są kaput. Dzięki temu zbroje z ich skórki są bardzo cenne :)

Domy można budować wszędzie, można stawiać wioski z wynajmowanymi strażnikami, można mieć kopalnie z chronionym wejściem itp...

I wiele innych rzeczy :)

25.12.2009
19:49
[13]

qLa [ MPO Medic ]

Eh gdyby tak ktos stworzyl fajna graficznie gre, ktora bylaby tak rozbudowana jak UO na shardach, gdzie praktycznie mozna bylo wszystko robic:)

25.12.2009
20:04
[14]

Blackthorn [ Generaďż˝ ]

Sadze ze jesli tworcy TOR(Bioware) nie sknoca gry tak jak to zrobil funcom z swoim Age of Conan, to mozemy liczyc ze ta gra odniesie sukces(Oby gra byla na tyle dluga, i rozbudowana zeby nie dalo sie jej zdac w pare miesiecy, jak to w conanie bylo, oraz zeby postarali sie o klimat, i o jakies rajdy, instancje grupowe) jesli to wszystko bedzie spelniac TOR, to mozliwe ze gra dorowna grze WoW i Aion.

25.12.2009
20:05
[15]

DEFEDos [ Generaďż˝ ]

>>> Indoctrine

a czy da gra już jest w wersji finalnej ?? bo mnie zainteresowałeś :)

Edit: graficznie to to okropne :/, grasz w tą grę ?

>>>Blackthorn

Aion-owi to i tak pewnie na starcie i w Europie dorówna - gorzej z WoW-em.

25.12.2009
21:30
[16]

Indoctrine [ Her Miserable Servant ]

DEFEDos--> Tak, ta gra ma od dwóch lat status Gold, choć cały czas dodawanych jest masa nowych rzeczy :)

Graficznie jest to bardzo ładne, jeśli chodzi o landscapy, terenik, drzewka itp. Postacie i moby niestety trochę kuleją :) Ale głównie terraforming i crafting to jest to niesamowite, czego w innych grach nie ma tak rozbudowanego..

I tak, gram w to od początku. Tak się składa, że jestem Mayorem (to jak lider gildii) polskiej wioski na serwerze PvE (Freedom Isles), Mystery Glade :) Jakby co, zapraszam :)

26.12.2009
06:55
[17]

DEFEDos [ Generaďż˝ ]

Dzięki za zaproszenie ale walka i grafika w tej grze mnie odpychają :).

26.12.2009
10:41
[18]

Indoctrine [ Her Miserable Servant ]

No trudno :) Ale mógłbyś chociaż sobie na newbie serwerze grę zobaczyć ;) Klient to jakieś 200 mega zaledwie..

Walka jest bardziej taktyczna niż dynamiczna, to prawda. Do tego przez pierwsze kilka miesięcy gry, są potwory, które zjedzą Cię od razu. A jak nie trenuje się walki, to i później też :D Mnie do tej pory połowa zwierzaków może zjeść :> A mam baaardzo dobrą broń i jedną z najlepszych możliwych zbroi w grze.

26.12.2009
10:46
[19]

Blackthorn [ Generaďż˝ ]

Jakis czas temu to bym sie skusil, ale teraz to bardziej wole gry mmo(fps, slashery), inne mnie nudza :P

26.12.2009
12:06
[20]

Mastyl [ Legend ]

W Conanie jest fajnie zrobiona walka PvE. Różne ciosy jedną i tą samą borenią, kombosy wyprowadzane przez kombinacje itd...

Co do waszych uwag, ja akurat gameplayu SW:TOR nie znam. Podobało mi sie to co widziałem na trailerach - np osłony w terenie, za którymi postać się chowala.

Wspomnianego przez was Mortala, w ogóle nie bralem pod uwagę. Zobaczymy.

Jest jeszcze jeden przyszłościowy projekt, ktory wygląda fajnie i orginalnie- Secret World od Funcomu.

Tyle, że kilka fajnych i oryginalnych projektów, np. Auto Assault czy Dark & Light już przepadło, więc oryginalność koncepcji nic nie znaczy.

Marzy mi się MMO z jak najbardziej interaktywnym światem, nic takiego jeszcze na rynku na dużą skalę nie bylo, no może WURM, ale to inna bajka. W Wurmie wręcz odpcyha mnie wygląd postaci mobów. To już w RuneScape lepiej sie postarali.

27.12.2009
18:08
[21]

tauriworld [ Legionista ]

a ja testuje nowa grę

www.qa.tauriworld.com

i żadnej recesji nie widzę, GRA JEST BEZPŁATNA

POLECAM

27.12.2009
18:10
[22]

Blackthorn [ Generaďż˝ ]

Trzymam kciuki za gre Tera online(lineage 3), the old republic oraz za darmowy Mabinogi Heroes(calkiem fajny mmo slasher, patrzac na filmiki z gameplay).

27.12.2009
18:16
[23]

sszaki [ Senator ]

no a ile można robić dokładnie to samo....... muszę przyznać ze wow mnie wciągną ale każda kolejna gra to były wyrzucone w błoto pieniądze bo gry niczym się prawie nie różniły :) nową grą która pobije wowa będzie kolejny mmo blizza ale nie pobije go na pewno w ilości aktywnych abonentów na długo bo ludzie wrócą do wowa :D

27.12.2009
18:37
smile
[24]

Caine [ Legend ]

EVE online.

27.12.2009
18:46
smile
[25]

yakuz [ YUM YUM ]

Nie zgodze sie kompletnie ze WoW niczego nie wniosl do gatunku, bo wniosl doslownie wszytko co teraz sie uwaza w mmo za standard. :) Owszem pare rzeczy zgapili (najglosniejsza byla chyba ksiega z achiwmentami od WARa, z tym ze wprowadzali je prawie rownoczesnie, wiec nie wiadomo czy to nie przeciek jakis), ale za to wprowadzili je u siebie doszlifowane i lepiej niz sami autorzy pomyslow.
Twory gier, ktorzy chca pobic Wowa, beda musieli chyba zmienic tok myslenia, nie wystarczy ladna grafa, kilka questow i pare lvli do nabicia, bo zwyczajnie nikomu nie bedzie sie chcialo przesiadac ze swojego dopieszczonego awatara na cos, co nie wiadomo jaka ma przyszlosc.
IMHO, jezeli nic naprawde rewolucyjnego nie zrobia, to nowy StarWars:Kotor bedzie niestety niewypalem, a sam trzymam kciuki za APB: All Points Bulletin.

27.12.2009
18:54
[26]

Asmodeusz [ Legend ]

Nie zgodze sie kompletnie ze WoW niczego nie wniosl do gatunku, bo wniosl doslownie wszytko co teraz sie uwaza w mmo za standard.

Yyyy a dokladniej co?

27.12.2009
18:56
[27]

Transcended [ Generaďż˝ ]

Defedos - ja na mortal Online bym nie liczył z kilku powodów. Główną innowacją tego mmorpg był skillowy system tworzenia postaci i brak leveli i to w sumie wszystkie zalety tej gry. Cała reszta to kompletna porażka.

Crafting i gathering jest maksymalnie uproszczony, owszem trochę mozliwości jest - dam przykład:
chcemy wyprodukować miecz 1h
1 wybieramy materiał na rękojeść i obicie rękojeści
2. wybieramy materiał na ostrze
to wszystko.
Materiałów jest z 7-8 rodzajów teraz, wiec ilość kombinacji przy tworzeniu takiego miecza jest:
8x8x8 = 512
Niby bardzo dużo, ale jak to we wszystkich mmorpg bywa, wystarczy by ktoś odkrył tą najlepszą kombinację i każdy będzie robił tylko i wyłącznie ją.

Innowacyjny miał być też combat - niestety combat to jest jeden wielki lag i obecnie przypomina walkę paralityków gdzie cios wyprowadza się przez 3s (przeciwnik w tym czasie może kilka razy zmienić pozycje). Generalnie wygląda to tak, że spamujemy ciosy i jednoczesnie staramy się zbliżyć do gościa licząc na to, że któryś z nich wyspamowany 3s wcześniej wejdzie w cel...

Cały świat jest pusty, zlagowany i niewiele w nim sie dzieje. Gra wygląda zresztą jak wczesna alfa - nie mogliby tego sprzedawać imho bo posypałyby się pozwy sądowe.


Generalnie kiedyś bardzo cieszyłem się z premiery WoW-a, jednak Co za dużo to nie zdrowo. Przed WoW rynek gier był bardziej podzielony, teraz 90% graczy gra w WoW, 10% w pozostałe 30 tytułów. Więc wynika, z tego jasno, że Blizzard wypuszczając mmorpg-a który trafił do tak wielu osób uszczuplił playerbase dla reszty developerów. Stąd tyle porażek moim zdaniem całkiem dobrych pozycji: AoC, Warhammer, Farkfall Online etc. Gdyby nie WoW w te tytuły grałoby 10-20 razy więcej osób, 10-20x więcej kasy płynęłoby do tych firm, firma miałaby fundusze na rozwój projektów.

WoW niczego nie wniósł do gatunku - zgodzę się z tym. Jednak każda część gry jest tam maksymalnie doszlifowana i zrobiona pod gust klienta. Stąd tak duży sukces. Zresztą Blizzard cały czas WoW rozwija (bo ma to mnóstwo środków) stąd nikłe szanse konkurencji.

27.12.2009
19:00
[28]

Pinokio21 [ Konsul ]

Nie zgodze sie kompletnie ze WoW niczego nie wniosl do gatunku, bo wniosl doslownie wszytko co teraz sie uwaza w mmo za standard.

Yyyy a dokladniej co?


Dokladnie. Tez z checia bym poczytal i sie posmial. :)

Jedyne co WoW wniosl do gatunku to spopularyzowanie go (bo byl niszowy i to mocno), co wg mnie jest wada bo przed wowem wiekszosc mmo radzila sobie calkiem dobrze i byly calkiem fajne. Sama popularyzacja i sukces gry to w 99,99% marketing i fajne uniwersum (szkoda ze zerzniete - nawet tu Blizzard nie potrafi byc oryginalny i tworczy), a potem sukcesywne robienie z gry casual game rodem z Wii i wysysanie milionow dolarow z klientow.

"Owszem pare rzeczy zgapili (najglosniejsza byla chyba ksiega z achiwmentami od WARa, z tym ze wprowadzali je prawie rownoczesnie, wiec nie wiadomo czy to nie przeciek jakis), ale za to wprowadzili je u siebie doszlifowane i lepiej niz sami autorzy pomyslow. "

Ksiazka z Achi jest 100 razy lepiej i ladniej wykonana w WARZE. W WoWie wywalono z tego pomyslu wszytko co fajne (lore, unlocki, fajny design i klimat) i zostawiono zbieranie smiesznych punkcikow jako kolejna cegielke w niekonczacym sie wyscigu szczurow. Plus Tome Of Knowledge byl zapowiedziany duuuuzooo wczesniej niz achievementy z WoW'a.

27.12.2009
19:02
[29]

Blackthorn [ Generaďż˝ ]

ekhem, WoW nie wniosl za wiele do gatunku mmo, jedyne co zrobil to bardziej rozpowszechnil i polaczyl zalety innych, starszych gier mmo...

27.12.2009
19:18
[30]

yakuz [ YUM YUM ]

Piszac, ze wniosl doslownie wszystko mialem na mysli, lopatologicznie - jakosc. Nie interesuje mnie, ze takie czy inne zagrania byly w Maluch Racer'ze czy innych grach. Zdaje sobie sprawe z tego ze byly (hameryki nikt nie odkryl, moze poza tworca pac-mana), ale to w Wowie mamy pelne wykorzystywanie tych elementow i to w najwyzszej jakosci. WoW jest dla mnie prekursorem dobrego, solidnie wykonanego MMO, ma mase wad, ale i kwardzylion malutkich pomyslow, od ktorych cieszy sie japa.

Pinokio21 - Jak widac, fajny design i klimat Tome Of Knowledge niewiele pomogl samej grze.

Plus Tome Of Knowledge byl zapowiedziany duuuuzooo wczesniej niz achievementy z WoW'a.

Duzo wczesniej? Ja sie dowiedzialem o tym dopiero w czasie ich kampanii reklamowej, zdaje sie 3 miechy przed startem i to tez nie bylo wiadomo w jakiej formie to bedzie.

27.12.2009
19:28
smile
[31]

Pinokio21 [ Konsul ]

hahah...jakosc. OK. Wiedzialem ze sie posmieje.
Pomine juz fakt ze ta "jakosc" jest dyskusyjna bo dla mnie w tej chwili (gralem od bety w korei, czyli sporo przed premiera, potem serwery US, EU, crapowate TBC i idiotyczny WOTLK) WoW jest niegrywalny i malo ma z jakoscia wspolego.

27.12.2009
19:32
[32]

sszaki [ Senator ]

niegrywalny hahahahahah dobre :D

27.12.2009
19:35
[33]

yakuz [ YUM YUM ]

(gralem od bety w korei, czyli sporo przed premiera, potem serwery US, EU, crapowate TBC i idiotyczny WOTLK)

Jak sie jest hejterem to i wazelina w dupie nie pomoze. :)
Chcesz nowosci -> zeby daleko nie szukac, masz najnowszy pacz -> wyszukiwanie miedzy serwerami graczy chetnych na inste, pokaz mi to w innym mmo, wtedy ja sie posmieje.
Najsmieszniejsze jest to, ze grales, tak na oko, 3-4 lata w Wowa i teraz Wow jest niegrywalny dla ciebie, nabijales wtedy kabze Blizzowi, byl grywalny mimo ze nic "destrukcyjnego" dla gry nie zostalo wprowadzone od tego czasu. Mozna?

27.12.2009
20:00
[34]

Asmodeusz [ Legend ]

Piszac, ze wniosl doslownie wszystko mialem na mysli, lopatologicznie - jakosc. Nie interesuje mnie, ze takie czy inne zagrania byly w Maluch Racer'ze czy innych grach. Zdaje sobie sprawe z tego ze byly (hameryki nikt nie odkryl, moze poza tworca pac-mana), ale to w Wowie mamy pelne wykorzystywanie tych elementow i to w najwyzszej jakosci. WoW jest dla mnie prekursorem dobrego, solidnie wykonanego MMO, ma mase wad, ale i kwardzylion malutkich pomyslow, od ktorych cieszy sie japa.

Tlumaczenie na ludzki: "nie ma zupelnie nic nowego ale musze pomielic ozorem abym nie wyszedl na glupka". Zanim rzucisz gornolotne "doslownie wszystko" albo "ustalil standardy" przydaloby sie odrobic lekcje i wyliczyc powyzsze.

Chcesz nowosci -> zeby daleko nie szukac, masz najnowszy pacz -> wyszukiwanie miedzy serwerami graczy chetnych na inste, pokaz mi to w innym mmo, wtedy ja sie posmieje.

Instancje jest dokladnie to, czym MMO nie jest i nie powinno byc. Ot lokacja dla kilku(nastu/dziesieciu) graczy zamknieta dla innych. Prywatna piaskownica. Wiec system ulatwiajacy szukanie "prywatnych piaskownic" albo dobierania do nich graczy jest jedynie sposoben na naprawienie bledu istniena powyszych instanc. niz raczej "nowoscia" lub "nowym standardem".

28.12.2009
03:22
[35]

Pinokio21 [ Konsul ]

niegrywalny hahahahahah dobre :D

Tak niegrywalny. Cos jeszcze?


Instancje jest dokladnie to, czym MMO nie jest i nie powinno byc. Ot lokacja dla kilku(nastu/dziesieciu) graczy zamknieta dla innych. Prywatna piaskownica. Wiec system ulatwiajacy szukanie "prywatnych piaskownic" albo dobierania do nich graczy jest jedynie sposoben na naprawienie bledu istniena powyszych instanc. niz raczej "nowoscia" lub "nowym standardem".

Nic dodac nic ujac. W tej chwili WoW'a ciezko nawet nazwac MMORPG, bo odszedl od gatunku tak daleko ze dalej nie mozna. W tej chwili WoW to gra singleplayer z trybem multi w postaci instance'ow i z "lobby", ktore nazywa sie Dalaran.
Pomijajac juz to ze system X-server LFG dziala tak jak chce i jest niedopracowany to jest to poprostu to samo co wysmiewany w COD MW2 Matchmaking, pasujacy do MMO jak piesc do nosa. Niech wprowadza teleport do instance prosto z menu glownego - po co wogole wchodzic do "Swiata Warcrafta" - LOL.

No ale latwiej napisac ze ktos jest "hejterem" nizp odac jakiekolwiek argumenty przemawiajace za zajebistoscia WoW'a.

Ja pisze ze WoW to nawet nie jest juz MMORPG.... i jak komus sie niepodoba to argumenty PLX. a nie pierdolenie ze jestem hejterem.

"mimo ze nic "destrukcyjnego" dla gry nie zostalo wprowadzone od tego czasu."

Oj zostalo...... min. oba dodatki (TBC iWOTLK). Moge o tym napisac 15 stron ale po co. WoW byl fajny - jest ujowy. Tyle. I nigdy nie byl ani oryginalny ani przelomowy - po prostu byl fajny. Duzo gier zasluguje na to miano.

28.12.2009
03:28
[36]

Blackthorn [ Generaďż˝ ]

Pinokio21 -> dobrze to ujeles, osobiscie to lepiej sie bawilem w Endless Online(Darmowa gra mmo) niz przy wowie, gralem troche w triala, i szczerze mowiac to mnie ta gra nudzila(pare godzin gralem robiac questy i usnelem...), ale i tak wow to i tak nic innego niz farmienie, expienie i bicie tych samych bossow na okraglo... Wogole to ciezko nazwac ta gra RPG(wkoncu mmorpg), ta gra wogole ma jakas fabule(Nie historie, tylko fabule)?

28.12.2009
03:35
[37]

fresherty [ Jimi Hendrix Rules! ]

Ja z kolei uważam, że TOR nie pobije WoWa, ale za to będzie bardzo dobrą grą. Z kolei nowe MMO od Blizza będzie pierwszą prawdziwą porażką tej firmy, głównie przez gigantyczne oczekiwania co do duchowego kontynuatora WoWa. Prawda jest taka, że WoW to fenomen - anomalia - pierwsza i ostatnia gra MMO o tak gigantycznej popularności.

P.S I mówię to jako osoba, która ma spokojnie 150 dni łącznego playtime'a w WoWie...
P.S2 Instance uważam za dobry pomysł - dodaje porządku do chaotycznego gatunku jakim jest MMO i niejako stanowi kompromis między pełnym MMO a singlem/zwykłym multi.

28.12.2009
03:43
[38]

Pinokio21 [ Konsul ]

Nie o to chodzi. WoW jako tako nie ma "fabuly" bo zadna gra MMORPG jej nie ma. Historie (LORE) ma i to zajebista. Niestety to lore zostalo sprowadzone do zabijania wszytkich ciekawych postaci ze swiata Warcrafta (nawet bogow), zeby zebrac nowe "Badge of costam costam" i kupic nowe naramienniki, ktore od starych roznia sie tym ze daja 5 Staminy wiecej bo nawet modeli sie Blizardowi robic nie chce zabardzo. Zeby zrobic Warcrafta 4 z sensowna fabula Blizzard bedzie sie musial otrzec o Sience Fiction (ktore juz zreszta w WoW'ie jest - Dreanei).


W tej chwili z MMORPG zostala WoW'owi tylko nazwa a jesli ktos uwaza inaczej to argumenty PLX.
Lepiej sie bawilem w darmowym Runes Of Magic, ktore jest darmowe i wlasciwie "jakoscia" (ktora byla tu wspomiana) nie odbiega od WoW'a - a i grafike ma troche lepsza niz w WOTLK, ktory to dodatek jest (dla mnie) po prostu tragedia. Jak mowilem - moge napisac o tym 15 stron, ktos chce polemizowac prosze bardzo ale bez "hejterowania" i "fanbojowania".

"P.S2 Instance uważam za dobry pomysł - dodaje porządku do chaotycznego gatunku jakim jest MMO i niejako stanowi kompromis między pełnym MMO a singlem/zwykłym multi."

To jest dobry pomysl (napomknijmy ze niej est to pomyysl Blizzarda bo insty byly juz wczesniej w MMORPG - in. w wspominanym przezemnie Everquest 2) - naduzywanie go jest ujowe. A to robi Blizzard. W tym momencie mogliby wyciac 3/4 mapki a wiekszosc graczy by nawet tego nie zauwazyla. Ludzie nie graja w "Swiat Warcrafta" - ludzie graja w "zaloguj sie i zdobadz 10 Badgy z bosssow zeby za 3 tygodnie kupic nowy item". Dalaran i instance - tyle mogloby z WoW'a zostac, dlatego pisze o odejsciu od gatunku.
Pomysl automatycznego laczenia graczy tez jest ujowy bo tak jak mowie - niczym nie rozni sie od konsolowego matchamkingu i calkowicie eliminuje jeden z lepszych elementow gier MMO - mianowicie Social.

28.12.2009
03:53
[39]

fresherty [ Jimi Hendrix Rules! ]

Zgodzę się, że WoW ma zdecydowanie za mało open-world content. Trochę próbowali to naprawić wrzucając daily questy, ale ograniczało się to do konkretnych obszarów... I o ile nie zgodzę się, że TBC było złe dla WoWa (zmniejszyło hardcorowość całej gry do poziomu akurat takiego, że był powszechnie akceptowalny - poza tym miało najlepsze raidy - przynajmniej moim zdaniem - w całej grze, tj. TK, SSC, BT i SWP), to WotLK zrobiło z tego totalny casual... Grałem sporo na 80 lvlu a i tak nie znam i nie czuje potrzeby poznania połowy dodanego świata, co samo w sobie jest po prostu tragiczne.

Dla mnie WoW to w praktyce gildie i raidy. Godziny na ventrilo, głupie dowcipy, wspólne insty (w sensie - z gildią), robienie np. 6 instance'ów w TBC w 1,5 godziny po raidzie (czyli od 2 w nocy do 3:30), a potem kolejne 2 godziny daily questowania z kumplami z gildii... To jest właśnie esencja MMO - czyli wspomniany Social. WoW umożliwia to wszystko, ale nie robi z tego 'must-have' - co w sumie, jakby tak się zastanowić, nie jest takie złe...

P.S Blizz praktycznie zamknął sobie drogę do W4 także tym, ile fabularnych cudactw musiałby wytłumaczyć :). Czemu nagle po świecie latają sobie obcy z ogonami to pikuś, czemu 95% postaci z gry jest martwych byłoby trudniejsze. Intro musiałoby mieć długość pełnometrażowego filmu hehe.

28.12.2009
04:20
[40]

hopkins [ Zaczarowany ]

Przeczytalem tylko pierwszy post i sie wypowiem odnosnie niego. WoWa imo nic nie pobije. Nie trawie tej gry. Nudzi mi sie bardzo szybko, zaden sposob gry mi nie "przypasil". Jednak rozumiem, ze niektorzy moga ja uwielbiac, tak jak dla mnie niedosicignionym idealem jest UO.

Aktyalnie WoWa zadna gra nie ma chuja pobic :) Popatrzmy realistycznie na swiat i dojdziemy do tego wniosku. Staral sie Conan ( wojna polsko ruska ;), nie wiem sam jak na tym wyszedl Aion. Wiem tyle, ze WoW jak stal tak stoi i chocby grzmialo i bilo piorunami to ten cwel bedzie caly czas :)

Errata:
Przepraszam za literowki ;)

28.12.2009
08:06
[41]

Hellmaker [ Legend ]

Niezależnie od tego ile wyplujecie na WoWa, to Blizzard doprowadził do jednego.
Wyznaczył pewne standardy - nieważne jakie! - do których automatycznie będziecie porównywać każdą nową grę MMO.
Jeżeli wyjdzie nowe MMO, które będzie zawierać elementy znane z DAoC, EQ1 czy WoWa - to powiecie "O to tak samo jak w WoWie!", a nie "O to tak samo jak w EQ1!".

Jak ktoś wcześniej zauważył - nowe gry MMO dopóki nie wyjdą za schemat "przecież WoW na początku też był znacznie mniejszy i gorszy" nigdy nie pobiją WoWa. Porównuje się z produktem który wyznacza pewną "aktualną normalność", a nie sprzed 5 lat.

Zarzuty "robią byle co byle tylko ściągać kasę od ludzi" skwituję rykiem śmiechu.
Trzeba być debilem czystej wody, żeby myśleć, że oni to robią "fanowsko". To jest INTERES.
I jako taki ma być opłacalny i wszystko jest temu podporządkowane. WSZYSTKO.
Przykładowo - jakiś mob questowy zawiesił Ci się i nie możesz go ubić, dajesz znać GMowi i on Ci go po kilku/kilkunastu minutach resetuje, żebyś mógł dokończyć questa.
(I proszę mi nie pieprzyć, że to trwa godzinami, bo jeżeli umieszcza się zapytanie/prośbę do GMa w złej kategorii, to nic dziwnego. Mimo wszystko trzeba się wykazać conajmniej pięcioma szarymi komórkami w mózgu. W mojej historii miałem kilkanaście takich przypadków i nigdy nie czekałem dłużej niż 10 minut - tylko wystarczy wybrać odpowiednią kategorię i rzeczowo opisać problem, a nie wpisywać " ojezusickumobsięzepsułnaprawcietobosięgraćnieda!!!!!oneoneone" w pierwsze okienko z brzegu).
Myślicie, że zatrudniają GMa do tego, żeby się tym zajmował, bo Cię lubią? Nie - dlatego, że chcą żebyś był zadowolony i płacił dalej.

Czy to, że zostałeś "shackowany" i straciłeś konto, wszystkie przedmioty, złoto, a na dodatek dostałeś perma-ban konta, bo złodziej wykorzystywał go do botowania.
Jeżeli udowodnisz swoje prawa do konta, to WSZYSTKO zostanie Ci zwrócone na podstawie logów, itd. Nie robią tego dlatego, bo "tak być powinno". Robią to żebyś wrócił i im nadal płacił.
Biorąc pod uwagę, że Authenticatory zabezpieczające konto w 100% (tak, tak) są od tak dawna, że to jest TWOJA wina, że do tej pory go nie masz, to mogliby Ci powiedzieć: "Sam sobie jesteś winien idioto!" i olać Cię z góry na dół.

Powtarzam - to jest pieprzony INTERES. I ma przynosić ZYSKI.
I wszystkie "bo nie robią nic tylko wyciągają od ludzi kasę" jest płakusianiem dla samego płakusiania.

Popatrzcie na inne, ponoć znacznie bardziej zajebiste gry niż WoW, ale darmowe. Gdzie one są? Ilu mają użytkowników?

Durnoty typu "Gra XXXXXXXX ma tak mało graczy, bo wszyscy odeszli/grają w WoWa" są ... no ... durnotami. Skoro ta gra jest taka zajebista, to dlaczego ludzie w nią nie grają?
Ano dlatego, że WoW im się bardziej podoba - po prostu dla nich jest lepszy.
"O gustach się nie dyskutuje" - chcecie, to grajcie sobie w "te lepsze" EVE, WAR, CABAL czy Tibię. Kogo to obchodzi.
Ale nie wysuwajcie głupich argumentów przeciwko czemuś co jest i przez długi czas będzie wyznacznikiem tego jaki ma być MMO. Wyznacznikiem pewnych standardów. Standardów niekoniecznie idealnych, niekoniecznie pasujących wszystkim, niekoniecznie "best in slot" - niemniej takich których istnienie/brak będzie "być albo nie być" dla innych MMO.

Pogódźcie się z tym, że WoW był, jest i będzie swego rodzaju "wzorem" MMO do którego będą porównywane wszystkie przyszłe produkcje tego typu. I marketing tu ma mniejsze znaczenie niż to czym WoW JEST.

28.12.2009
09:05
[42]

WOJTEK_anL [ mr. Perfect ]

World of Warcraft jest takim disco polo gier MMORPG, lekki, łatwy, przyjemny i nie wymagający, trafi nawet do analfabety bez szkoły:) Podobnie jak ma to miejsce na tym świecie z muzyką, czy literaturą, w obu przypadkach mniej ambitne pozycje osiągają lepsza sprzedaż niż coś bardziej wymagającego od swego odbiorcy. Podsumowując, w przypadku gier MMORPG dla mas jest World of Warcraft zaś dla tych z lepszym smakiem np Vanguard Online, LOTRO czy EverQuest2.

ps.Subkrypcję WOW'a anulowałem po 2 miesiącach
ps2. Lore w WOW jest śmieszny na tle np LOTRO z bardzo prostej przyczyny, świat Warcrafta to wymysł zwykłych szarych ludzi, programistów, sam fakt tego prowadzi mówi nam, że mamy do czynienia z czymś niezwykle słabym od strony fabularnej i do pięt nie dorasta Panu Tolkienowi.(świat LOTRO).

28.12.2009
09:33
[43]

Tychowicz [ D'oh ]

Jestem pewny, że TOR skończy tak samo jak inni wielcy "pogromcy WoWa". Po prostu nie wnosi nic na tyle rewolucyjnego (czytane teksty? - fajny bajer ale to tyle) żeby przebić grę która po 5 latach osiągnęła już naprawdę wysoki poziom. Zwłaszcza ostatni dodatek sprawił, że gra jest jeszcze bardziej grywalna, dostępniejsza i hm... nie wiem jak to nazwać - bardziej rozwinięta fabularnie?, w każdym razie inni twórcy muszą naprawdę stworzyć cudo żeby to przebić.

28.12.2009
11:54
[44]

DEFEDos [ Generaďż˝ ]

>>>World of Warcraft jest takim disco polo gier MMORPG...

100% racji, ale
za tą kasę jaką dostaje blizzard za "disco polo" jest w stanie rozwijać dalej grę gdy inni upadają (ostatnio taki Warhammer Online czy Conan) - spadek ludzi jest olbrzymi, a WoW ze swoim "disco polo" się trzyma :/
jedyna ambitna gra która długo się trzyma i trzymać się będzie jeszcze dłużej od WoW-a to EVE Online tyle tylko że tam "questy" (pve) jest strasznie nudne.
Dlatego oczekuję jakiejś "nowośc" - coś w stylu połączenia PVE z WoW-a i PVP + oRVR z Warhammera Online.

28.12.2009
12:17
[45]

Indoctrine [ Her Miserable Servant ]

Zauważyłem też pewną tendencję, że jeśli chodzi o tak zwane "duże" MMO, jak Aion, AoC, Warr itp, sięgają po nie głównie gracze WoWa, mocno nim znudzeni. Ponieważ jednak przyzwyczaili się do jednego tytułu bardzo, to po jakimś czasie te nowości tracą swój blask, i gracz wraca do swojego wypasionego chara 80lvl by kolejne achievmenty trzaskać. Z sentymentu i dlatego, że ciężko jest odłożyć coś na półkę, co kosztowało 1-2 tysiące złotych oraz tysiące godzin.

Lepiej jest z mniejszymi, niszowymi grami. Te celują w graczy raczej od WoWa odległych potrzebami, i nie nastawiają się na miliony abonentów. I tu raczej widzę rozwój na najbliższe lata. Oczywiście mniejsze fundusze często oznaczają problemy (gorszy support, mniej patchy, grafika nie ta), ale nie jest źle. Taki WurmOnline z playerbase około 2 tysiące, radzi sobie pięknie :)

28.12.2009
13:50
[46]

hellgate82 [ maruda ]

heh, najbardziej śmieszą mnie ci ludzie którzy piszą: -"grałem w WoWa 3 lata i mi się znudził, jest ogólnie do dupy i dla noobów"
Jakim trzeba być idiotą żeby takie rewelacje załapać po tylu latach?
Słabe gry porzuca się po 1-3 miesiącach, dobre po 3-4 latach.

28.12.2009
13:54
[47]

Hellmaker [ Legend ]

WOJTEK_anL ---> "zaś dla tych z lepszym smakiem np Vanguard Online, LOTRO czy EverQuest2."

Proszę Cię ... mam zajady ... szczególnie "dla tych z lepszym smakiem" LotRO ...
Świat Tolkiena jest martwy. LotRO może bazować tylko na tym co było. Wpasowany w sztywne ramy, które - z powodów Tolkienowskiego "copyrights" nie ma możliwości rozszerzenia w znaczący sposób.
Lore Warcrafta się cały czas rozwija. Świat się zmienia, żyje. Lore Warcrafta jest olbrzymie.
Co do "ubogości" świata Warcrafta, to chyba nigdy nie zainteresowałeś się tym ponad tą swoją dwumiesięczną grę i skipowanie opisów questów. Poklikaj sobie trochę w WoWWiki.com - chociaż biorąc pod uwagę Twój dobór słów nie sądzę, żeby cokolwiek Cię przekonało, że może chociażby się zbliżyć do świata Tolkienowskiego.
"świat Warcrafta to wymysł zwykłych szarych ludzi, programistów," - kontynuowany przez tysiące, dziesiątki tysięcy ludzi na całym świecie, mniej lub bardziej udane wydawnictwa, książki rozwijające poszczególne wątki, komiksy, ludzi z wyobraźnią dopisujących kolejne epizody do lore Warcrafta.
Nie masz pojęcia o czym mówisz. Mówisz z pozycji zafascynowanego Tolkienem i "rzucenia okiem" na świat Warcrafta.

Powiedz co i ile zmieniły dodatki - płatne i darmowe - w LotRO. Porównaj to z dodatkami w WoWie. Mnie nie musisz mówić - zrób takie zestawienie dla siebie. Może zrozumiesz.

Nie neguję, że gra jest świetna. Ale mówienie, że jest adresowana do ludzi z wyrobionym smakiem, to ... sorka ... ale zakrawa na fanbojstwo :)

Indoctrine ---> "Z sentymentu i dlatego, że ciężko jest odłożyć coś na półkę, co kosztowało 1-2 tysiące złotych oraz tysiące godzin. " Nie tylko dlatego. Głównie dlatego, że te inne gry nie mają do zaoferowania nic, coby mogło chociaż w przybliżeniu się równać z WoWem. Brak dopracowania, brak end-game, porażające animacje postaci, bugi, poza początkowym okresem brak wsparcia technicznego, brak poprawy albo poprawianie nieistotnych szczegółów zamiast tych ważnych ... to wszystko odrzuca od nowych produkcji.
Dlatego ludzie wracają do WoWa.

Choćby taki Conan - ludzie masowo zaczęli rezygnować, jak się okazało, że nie tylko w end-game nie ma co robić, ale już wręcz od 40 lvlu masz absurdalnie nędzny grind, brak perspektyw rozwoju, beznadziejna komunikacja developer-klient ... grafika to nie wszystko.

Czy LotRO - po początkowym okresie zachwytu zostali tylko fani tej gry. Wydano grę dopracowaną, z ekipą szybko reagującą na niedociągnięcia i nowoodkrywane bugi i problemy, świetna grafika, grywalność, trochę dziwne animacje postaci w pewnych momentach, ale i tak bardzo dobre, mnóstwo rzeczy do robienia, olbrzymia różnorodność - nawet ja (są świadkowie :>) przyznawałem, że LotRO było wydane w lepszym stanie niż WoW był po roku od retaila. Od strony technicznej oczywiście. ... ale po dojściu do end-game nagle zamarło ...
Po prostu nie ma co robić. Olbrzymi (wg firmy) expansion, który jak się okazało dodał jedną średniej wielkości zonę, jeden rajd, ze dwie instancje i trochę nowych mobków do bicia ... no sorka, ale to trochę blado wypada.
Następny expansion wypadł trochę lepiej, ale ... szkody już zostały poczynione.
Poza tym coś co przyciąga ludzi - PvP - żałosne. Można spokojnie powiedzieć, że brak.
Produkt w całości skierowany TYLKO dla fanów PvE.

Vanguard - porażka. Wydany w stanie, który nie powinien wyjść poza Betę. I to zamkniętą, żeby nie robić wstydu w szerszym gronie. Teraz w stanie bardzo dobrym, ale już za późno, żeby kogokolwiek przyciągnąć.
WAR - podobnie. Nieukończony produkt trafiający w nasze ręce po prostu zniechęcił. Retail WARa był gorszy niż początkowe fazy Bety LotRO.

28.12.2009
14:23
[48]

DEFEDos [ Generaďż˝ ]

Ja do WoW-a nic nie mam po za jedną sprawą - przez niego w innych mmorpg-ach brakuje ludzi, tak jak napisał poprzednik Indoctrine, ludzie z WoW-a próbują innych mmorpg-ów na ich starcie po czym wracają do WoW-a (prędzej czy później) i się okazuje że nie ma w z kim grać :/, bo o ile pvp w takich WAR czy EVE jest super to PVE już kuleje strasznie. W weekendy czy wieczorami jest jeszcze nawet ok ale już w tygodniu w godzinach porannych i popołudniowych to jest masakra. Wtedy właśnie chciałbym sobie pograć w PVE.

28.12.2009
14:39
[49]

hellgate82 [ maruda ]

Nie można winić WoWa za to ze jest po prostu lepszy od innych gier ( często niestety ludzie tak robią). Jak sam napisałeś gracze WoWa grają/próbują innych gier, nikt nie jest zobowiązany przysięgą do dotrzymania wierności WoWowi. Tylko ze ostatnio wydane gry to tak jakby splunięcie graczom w twarz - "kupiliście naszą płatną betę, ale spoko, dzięki waszym funduszom za kilka lat (przecież WoW na starcie też nie był doskonały) to będzie dobra gra".

28.12.2009
15:15
[50]

Lindil [ Lumpenliberal ]

Tak słowem wyjaśnienia - nie mówcie proszę, że PvP w WAR jest "super". PvP w WAR jest akceptowalne w tierach 1-3 i absolutnie, całkowicie, koszmarnie - a używam tu tego słowa z całą świadomością - s*****olone w T4. Ponieważ każdy kto pogra w WARa dłużej spędzi większość czasu w T4 właśnie, epickie large scale PvP w WAR można skrótowo określić failem na całej linii. Żeby było śmieszniej absolutne dno zostało osiągnięte dzięki staraniom Mythic'u, który w końcu zdołał zapewnić jaką-taką stabilność serwerów.

28.12.2009
15:26
[51]

Hard as Stone [ Inkwizytor ]

Bo dobre i wysmakowane mmo to takie, w którym dropy dobrych itemów to 0,001 %.

Sądzę, że o to właśnie się rozchodzi większości ... bo nie jest do pomyślenia, że oni ciężko zdobywali te swoje tiery, a tu nagle się coś zmieniło i już nie ma chińskiego grindu ... Powstaje efekt wspominania starych dobrych czasów, kiedy oni po przegraniu 8000000 h stanowili elitę, z która nikt nie mógł konkurować bo nikt poza nimi nie miał czasu i ochoty tyle siedzieć przed grą ...

Lindil

Możesz rozszerzyć swoją wypowiedź ? Słyszałem o braku stabilności serwerów w WAR ... ale jeśli Mythic zapewnił stabilizację jako taką .... to co jeszcze nie gra, że nazywasz to failem ? Jestem ciekawy serio

28.12.2009
15:34
[52]

DEFEDos [ Generaďż˝ ]

z innej beczki grał ktoś w to:
bo właśnie ściągam 10-dniowego triala

>>>Lindil

mi się PVP bardzo podobało i nie widzę (nie licząc EVE online) lepszego mmorpg-a z PVP i oRVR.
Rozumiem że są/były lagi na T4 ale mi chodzi o sam "fun" z PVP i o RVR - czyli to co chciałbym widzieć w każdym nowym mmorpg-u.

W takim Anion jak atakowaliśmy zamek to nawet lagów nie miałem tylko od razu DC (średnio po 2-3 na siege) i tak miało sporo osób. Do tego jak się logowałeś z powrotem do gry to Cię dawało poza terenem "siegie" i musiałeś znowu lecieć do zamku. Po zabiciu bossa twój dmg który zadałeś bossowi się prawie nie liczył bo po każdym DC ci się ilość zadanego dmg kasowała :/. I często zamek przejmowali nie Ci liczniejszy lub lepiej zorganizowani tylko Ci (gildia/allians) co mieli mniej DC :/.
W War to mi się nie zdarzało.

28.12.2009
16:16
[53]

Blackthorn [ Generaďż˝ ]

Pinokio21 -> pomijajac Guild Wars, to jeszcze Age of Conan ma fabule(fakt ze glowny watek konczy sie na pojedynku z Szarym Bogiem, a nie z tooth-amonem), nie oznacza ze nie ma fabuly, bo ma :) Oraz tez ma sporo watkow pobocznych, zaczerpnietych z tworczosci R. Howarda(kto czytal ten moze z latwoscia rozpoznac nawiazania do jego opowiadan).

TOR - nie jest gra robiona zeby poskromic wowa, a przyciagnac fanow Star Wars... wiec zamierzenia tworcow sa zupelnie inne niz funcomu i ich AoC, chociaz pewnie jak wypuszcza gre to hordy z wowa sie zleca, a po pewnym czasie wroca do swojego "kochanie"...

AoC - moglby zagrozic grze WoW, ale tworcy poprostu spieprzyli sprawe(tydzien na dobicie do lvla 80 to jakas kpina), slaby balans(albo i nawet brak balansu) pomiedzy klasami(teraz to wyglada troszke inaczej, ale to nie zmienia faktu ze balans miedzy klasami wciaz pozostawia wiele do zyczenia.

DEFEDos -> chyba sobie sciagne tego falleneartha, wiesz moze ile kosztuje abonament?

Dungeons and dragons online eberron unlimited jest calkiem przyjemna gra, fakt ze glownie sie robi instancje grupowe, ale system walki jest podobny jak w jakims oblivionie, przyjemnie sie gra z kumplami, tylko ograniczenia dla darmowych graczy sa tragiczne, ale i tak nie psuje smaku(robiac questy dostaje sie punkty, za ktore mozna dokupowywac rzeczy co maja kontra vip). Gra jest wymagajaca, bo nie wystarczy tylko lazic po instancji i klepac moby jednym po drugim, trzeba uwazac na pulapki i rozwiazywac zagadki rozne.

28.12.2009
16:44
[54]

DEFEDos [ Generaďż˝ ]

nie wiem gra teraz na święta kosztuje 30 euro - normalnie 50 euro
ja jednak po tych komentarzach rezygnuje z tej gry (chociaż może się pozmieniało coś na lepsze)
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=4792760

ktoś gra w to dzisiaj ?? albo grał niedawno i może coś więcej o tej grze powiedzieć ??

28.12.2009
16:59
[55]

Faolan [ Człowiek Wilk ]

DEFEDos ---> Jak sam napisałeś ściągasz traila. Pograj i sam zadecyduj, od premiery minęło już trochę czasu i wyszedł, z tego co wiem, jakiś community patch. Gra jednak podobno nadal jest zdrowo zabugowana, a czas craftingu jest długi, do czego przyznają się sami devsi, tłumacząc jednak, że po wylogowaniu z gry czas tworzenia przedmiotów leci dalej.
Podobno questy dla frakcji są całkiem fajne.

Sam w nią nie grałem, ale nie sądzę, żeby długo się ostała z taką ceną zakupu plus abo.

29.12.2009
00:24
[56]

Lindil [ Lumpenliberal ]

Hard as Stone-> Serwery juz nie padają, ale ciągle lagują. Dzięki temu możliwa jest epicka bitwa 200vs200 w orvr, która polega na tym, że dwa wielgachne zergi przepychają się - dosłownie - po zbyt małej mapie. Świetna zabawa jeśli kogoś satysfakcjonuje stanie w miejscu i spamowanie jednego skilla aoe. Obrona zamku w prime time wygląda tak, że zbiera się 20-30 osób, potem nadchodzi wrogi 200 osobowy zerg i respawnujesz się w warcampie. Lekko ratują sytuacje scenariusze, ale tam również królują premady zbudowane wokół klas spamujących aoe.

29.12.2009
11:55
[57]

Alandar [ Pretorianin ]

Jakim MMO powinienem się obecnie zainteresować ?
WoW odpada na starcie. Miałem kilka podejść, ale nie potrafię przekonać się do tej gry. Nie potrafię podać sensownych argumentów. To tak jak z dziewczynami. Niektóre się kocha, a na inne pomimo iż są równie piękne i z głębokim charakterem nawet się nie spojrzy.

Przez 3 lata grałem w Lineage 2.

Czego oczekuje ?
- wielkiej swobody w PVP. Coś na kształt L2 czyli wychodzisz z miasta możesz zginąć.
- świat raczej fantasy, kolorowe postacie z wielkimi oczami rodem z Anime mi nie przeszkadzają.
- abonament. Wprawdzie placenie za grę nie sprawi, że idioci nie będą biegać po serwie, ale przynajmniej będzie ich mniejsza ilość
- rozwiajania gry i aktywnej walki z wszelakiej maści boterstwem.
- sporej ilości aktywnych graczy tak aby na serwerze nie było nudno

Nie mam zamiaru grać 24h na dobę. Postać będę rozwijał powoli. Nie zależy mi na super, hiper uber herosie. Ważniejsze aby świat nie był pusty i można było dołączyć z czasem do fajnej ekipy, która nie boi się korzystania z Team Speaka.
Sam grind też nie jest dla mnie problemem. Oczywiście jeśli nie jest doprowadzony do granic absurdu.

Myślałem nad Aion, ale jakoś do tej pory nie miałem czasu bliżej się tej grze przyjrzeć. Nie chce też uderzać w ciemno tak jak zrobiłem z AoC.

Ewentualnie może poczekać ?

29.12.2009
11:56
[58]

Asmodeusz [ Legend ]

Mozesz zobaczyc Darkfail (Darkfall?). Fantasy, PVP. Ale wiecej nie powiem. Gra zaliczyla beznadziejny start (stad darkfail), gdzie tylko wybrancy mogli zaczac ;p A teraz nie mam pojecia jak to wyglada.

29.12.2009
12:03
[59]

Indoctrine [ Her Miserable Servant ]

Z tego co czytałem, Darkfall wymaga właściwie botowania by mieć skille na jakimś sensownym levelu i prawie nikt bez tego nie zaczyna gry od nowa.. Dysproporcja weteranów i nowych jest spora. Do tego strasznie dużo jest cheaterów (mimo banów). A cheat do DF to cud miód i orzeszki. Dostajesz teleporter, wallhacka, noclip mode, speedhacka, radar itp :)

29.12.2009
12:04
[60]

Asmodeusz [ Legend ]

Czyli jednak Darkfail. heh

29.12.2009
12:09
[61]

wata_PL [ Ogniomistrz ]

Nowy dodatek WoWa zmusi graczy by przy nim zostali a nowe MMO od blizzarda pokona WoWa i będzie na pewno perełką bo skoro zrobili grę w którą gra tyle ludzi i maja już kupę doświadczenia to czemu by nie zrobić lepszej gry z ładniejsza grafika lepszym silnikiem i jeszcze większą ilością bajerów Blizard zawsze robił gry co najmniej dobre

29.12.2009
15:10
[62]

Mydełko_FA [ Pretorianin ]

aleandar tylko i wylacznie wow.Gra miazdzy konkurencje rozmachem swiata i mozliwosciami i liczba graczy.Wszysko inne to pseudo rpg.

29.12.2009
18:53
[63]

Mydełko_FA [ Pretorianin ]

a i prawdziwe rpg to pve. Walczyc z ludzmi to sie FPS odpala

29.12.2009
19:01
[64]

Mastyl [ Legend ]

Odsuwając się nieco od legendarnej dyskusji pod tyułem "Łoł a reszta świata", chciałem powiedzieć, że SW:TOR ma spore szanse wypełnić pewną sporą luke na rynku - ostatnio rozglądam się, w co by tu pograć, żeby nie było to MMO fantasy - i co? I nic. Do AO miałem już kiedyś podejście, i nieco mnie odrzuciło.

Nie ma w tej chwili dobrego futurystycznego MMO. I pomijam już fakt, że futurystyka w wykonaniu SW to bardziej fantasy niż cyberpunk.

Więc albo APB, albo Secret World albo TOR. Mysle ze jest spore oczekiwanie na cos takiego. Nie kazdy lubi biegac elfem, zabijac gobliny etc.

Tabula Rasie sie niestety nie udało.

A tak btw czy Star Wars Galaxies to jeszcze zyje?



29.12.2009
23:12
smile
[65]

DEFEDos [ Generaďż˝ ]

>>>Nowy dodatek WoWa zmusi graczy by przy nim zostali a nowe MMO od blizzarda pokona WoWa i będzie na pewno perełką bo skoro zrobili grę w którą gra tyle ludzi i maja już kupę doświadczenia to czemu by nie zrobić lepszej gry z ładniejsza grafika lepszym silnikiem i jeszcze większą ilością bajerów Blizard zawsze robił gry co najmniej dobre

ehhhe znasz historie Duke Nukem Forever ??? :D
też mieli doświadczenie, kupę kasy i się rozleniwili i dalej to już każdy wie co się działo z Duke Nukem-em Forever :] (12 lat robili i nic nie zrobili) ;]
więc nie bądź taki pewien co do kolejnego mmorg-a od Blizzarda

29.12.2009
23:14
[66]

Blugkolf [ Pretorianin ]

SWG żyje i nawet jakoś się rozwija, choć na pewno nie tak jak flagowy Everquest SOE. Sporo promocji robią, różnego typu zachęcających do powrotów. Tyle, że nie jest to pre-CU więc i tak większość starych graczy ma to w dupie, a na nowych raczej nie zrobi wrażenia, bo jest już nieco archaiczna graficznie.

29.12.2009
23:21
[67]

Blackthorn [ Generaďż˝ ]

Ale ponoc SWG ma byc f2p, nie wiem czy to tylko plotki, czy moze jest w tym ziarnko prawdy...

30.12.2009
00:14
[68]

Mastyl [ Legend ]

Raczej nie.

Szkoda naprawde fajnej Tabula Rasy, przy takiej posusze futurystycznych MMO, ta gra wyglądała na prawde dobrze. Ja sciągam niby darmowe Face of Mankind, stestuje czy to grywalne w ogóle.

30.12.2009
11:05
[69]

DEFEDos [ Generaďż˝ ]

Mastyl jak tam gra Face of Making - z filmików fajnie wygląda ale napisz trochę o niej "z czym to się je".

30.12.2009
11:21
[70]

Faolan [ Człowiek Wilk ]

Też żałuję Tabula Rasa. Bardzo przyjemnie mi się w nią grało i miała całkiem niezłe, choć małe community.

Właśnie obejrzałem filmiki z gameplay'u z FoM i skasowałem download. Animacje postaci są masakrycznie wręcz żałosne.

30.12.2009
13:41
[71]

Blackthorn [ Generaďż˝ ]

Faolan -> nie tyle ze gra ma slaba grafike i animacje, co tyle ze jest strasznie nudna...

30.12.2009
13:50
[72]

Mat3iz [ Legionista ]

Alandar - Aion bylby dobrym rozwiazaniem, ja w ciemno strzelilem dociagnalem 2 chary do 31 i 38 ale jednak pozniej sie znudzilem (glownie grind) i wrocilem do WoW'a... PvP jest identyczne jak w L2 (tez gralem w L2 przez okolo 3 lata) i bylem w niebie... Ale jednak po L2, paru innych F2P MMoRPG'ach, WoW'ie i Warhammerze grind mnie zabil i przestalem grac w tego Aion'a.

Ogolnie rzecz biorac, mysle, ze wszystkie Twoje oczekiwania zostana spelnione jezeli zakupisz Aion'a. Sam bym gral dalej gral gdyby nie ten grind, przez ktorego przeszedlem juz mase razy...
Poza tym, skonczylem grac z dobre 1.5 miesiaca temu, a w tym czasie mial wyjsc patch powiekszajacy XP z mobow i questow. Takze moze juz to naprawili.

31.12.2009
10:38
[73]

albz74 [ Legend ]

Odpaliłem właśnie Everquest II, i szkoda, że nie zanosi się na EQIII w najbliższej pięciolatce co najmniej... Pobić WoWa nie miałby szans ale to świetna seria

31.12.2009
11:12
[74]

Blugkolf [ Pretorianin ]

A o EQnext (a.k.a EQ3) słyszałeś? Action MMORPG na konsole. A EQ2 jakby ktoś miał ochotę sprawdzić, a nie grał to na Steamie The Shadow Odyssey kosztuje w tej chwili w promocji 20 pln, zawiera to grę, wszystkie dodatki jakie wyszły i startowe 30 dni darmowego grania dla nowego konta.

31.12.2009
11:45
[75]

albz74 [ Legend ]

Blugkolf - jest tam miesiąc grania ?

BTW gra się trochę 'rozrosła' od czasu jak w nią grałem :) Doszły alternate advancements, achievementy i kupa innych rzeczy. Naprawdę jest co robić. Nie wiem co prawda jak dalej, gdy trzeba trochę w grupach pobiegać ale dla mnie solowego zazwyczaj gracza spoko.

31.12.2009
12:06
[76]

Blugkolf [ Pretorianin ]

Jest miesiąc grania, ale tylko o ile zakładasz nowe konto, jeżeli dodasz kod do starego to tych 30 dni nie ma. Upgradeujesz konto wtedy jedynie o dodatki, których nie miałeś. Granie nie wymaga Steama, wystarczy odpalić samą instalacje gry na Steam i od razu dodać kod do konta na Station Sony i można przerwać instalację, a nawet wywalić Steama jeśli się chce. A z innych rzeczy, które nadchodzą to w lutym pojawi się update grafiki poważny, dodanie shadera 3.0 i PvP scenaria dostępne również na serwerach PvE, gdzie będzie można zalogować się z różnych serwerów. Bieganie w grupie to główna zaleta tej gry. Z tym, że ja nie polecam grania gdzie indziej niż na jedynym sensownym serwerze PvP Nagafen, jeśli ktoś chce zwiedzać end content na poważnie, ponieważ, tam rzeczywiście jest jakaś populacja. Na większości serwerów PvE warunki są idealne, ale dla soloerów, zero laga i na pewno moba ci też nikt nie ukradnie, za to ze znalezieniem ekipy do grupy będzie pięć razy trudniej, nie wspominając już o kiepskiej ekonomii na tych serwerach.

31.12.2009
12:20
[77]

Tychowicz [ D'oh ]

Pinokio21 ---> Dopiero teraz zauważyłem, mógłbyś proszę wyjaśnić dlaczego WoW jest w tej chwili niegrywalny? Bo to brzmi jak żart...

31.12.2009
12:31
[78]

albz74 [ Legend ]

Blukgolf - a są jakieś screeny jak ten upgrade grafiki będzie wyglądać ?

31.12.2009
12:36
[79]

Blugkolf [ Pretorianin ]

Wpisz na youtube Everquest 2 shader są prezentacje tam jeszcze z lata.

31.12.2009
13:35
smile
[80]

wert [ Kondotier ]

WAR, Conan, LotR to były gry które próbowały nawiązać walke z WoW'em poprzez stworzenie gry bazującej na znanym uniwersum (na znanej marce) i sie to nie udało bo może jednak nie tędy droga. Popularność WoW zdobył bazując na poprzednich grach ze świata Warcrafta i tak jak już to zostało napisane, świat ten może być bezskrępowania rozwijany.
Ja bym tu jeszcze dołożył małe wymagania sprzętowe WoW'a, które się przyczyniły do jego początkowego sukcesu.

Troche takie porażki spektakularne ustabilizują moze rynek MMO, zapewne pojawią się produkcje które nie będą już pretendować do ranki pogromcy WoWa a będą chciały znaleść po prostu swoje miejsce na rynku, ambitniejszym podejściem do gry czy czymś innym - tak np TOR raczej mierzy własnie w tą strone.

Moim skromnym zdaniem w przyszłości czeka nas hmmm pare? dużych MMO - i własnie SW:TOR jest w pewnym sensie potwierdzeniem moich spiskowych teori :)
Może sie okazać że w przyszłości do walki stanie nowy MMO od Blizzarda z nowym(i) MMO od BioWare.
Przecież budując marki gier Dragon Age oraz Mass Effect aż sie prosi wykorzystac je potem w MMO tak jak zrobił to Blizzard z Warcraftem, a SW:TOR ma przede wszystkim na celu zdobycie doświadczenia w grach MMO - no i za BioWare stoją jeszcze finanse EA

Pożyjemy zobaczymy :)

31.12.2009
15:12
[81]

DEFEDos [ Generaďż˝ ]

>>>wert

dobrze gadasz, ale
skoro Bioware widzi ile hajsu przynosi mmo (WOW - Blizzardowi) to czemu do tej pory nie wypuścili żadnego mmorp-ga ?
Tylko robią głupie dlc do Dragon Age - 5 euro za 1 h grania ;/

31.12.2009
15:25
[82]

Blackthorn [ Generaďż˝ ]

DEFEDos -> skoro Bioware widzi ile hajsu przynosi mmo (WOW - Blizzardowi) to czemu do tej pory nie wypuścili żadnego mmorp-ga ? Pewnie dlatego ze wola robic RPGi, a nie rpgo-podobne produkty do gry sieciowej :) Jak robia dlc do Dragon Age to znaczy ze jest popyt na to, a praca nad takim dlc dluga i ciezka nie jest dla profesjonalistow, ktorzy maja juz gotowe programy(ktore byly uzywane przy tworzeniu Dragon Age).

Ciekawymi tytulami wydaja sie TERA online(lineage 3), Mabinogi Heroes(o ile bedzie F2p) i Kingdom Underfire 2(jesli filmiki ktore ogladalem byly robione na silniku gry). Mam nadzieje ze zaczna wychodzic wkoncu jakies dobre gry mmo z tzw. non-target battle system(czy jakos tak), tak jak to pokazuje AoC i DDO.

31.12.2009
15:35
[83]

wert [ Kondotier ]

DEFEDos ---> może dla tego, że nie mieli na podstawie czego zrobić.
NWN Online? - przecież to by wyszło DDO-bis (zresztą nie wiem czy BioWare ma licencje na D&D)
Jade Empire? :)
no i KotOR - no to własnie robią, ale czytając i oglądając materiały mam wrażenie, że nie jest to ich sztandarowy projekt.

A jeśli ludzie chcą płacić 5 euro za 1 godz gry no to co - mają nie brać - widać, że puki co jest to akceptowalne przez graczy - ale to insza bajka :)

31.12.2009
15:51
[84]

albz74 [ Legend ]

Jak na razie to EA chyba już 3. rok z rzędu jedzie na stratach, nie sądzę, żeby ktokolwiek z kierownictwa postawił kilkaset milionów $ na tak ryzykowne przedsięwzięcie jak duże MMO (poza SW:TOR), które ma zawalczyć z WoW. Oni teraz walczą o życie, a i tak pewnie Disney ich w 2010 przejmie.

31.12.2009
17:29
[85]

DEFEDos [ Generaďż˝ ]

>>>DEFEDos ---> może dla tego, że nie mieli na podstawie czego zrobić.

jak to by nie mieli - mają całe uniwersum D&D
popatrz na wszystko co było w Ice Wind, Baldurs Gate itd. - wspaniały świat fantasy - w który na pewno bym zagrał w formie mmorp-a.
Oczywiście w SW i tak pewnie zagram (tak to już niestety mam) bo może akurat mnie czymś pozytywnym zaskoczą (oby).

31.12.2009
17:59
[86]

Mastyl [ Legend ]

Podsumujmy zatem tytuły, na jakie przyszłe MMO liczycie. Jakie tytuły mogą zagrozić dominacji WoW, albo chociaż stanowić będą ciekawą odskocznie od raidów na Lich Kinga:

All Points Bulletin
Guild Wars 2
Mortal Online
Secret World
Star Wars: The Old Republic
Tera Online

Nie okreslone jeszcze projekty, na które już czekacie:

Starcraft Online
WoW 2


A co do Face of mankind - na razie beznadziejne, walka to jakiś żart.

31.12.2009
18:05
[87]

Asmodeusz [ Legend ]

Mastyl - zadne z powyzszych :) A na pewno nie SW:TOR ktory jest kopiuj-wklej typowym mmo. Chcialbym powiedziec ze FF14 ale z tego co widzialem z urywkow gameplaya bedzie to kolejny_generic_mmo.

Tak wiec najbardziej czekam na DUST (od tworcow EVE) - shooter/MMO. Co z tego wyjdzie, jak to ma dzialac - to dopiero sie okaze.

02.01.2010
23:05
[88]

Mastyl [ Legend ]

Asmodeusz- Dust 514? Zobaczymy jak wyjdzie, oby wiecej MMO niz strzelanki.

03.01.2010
15:47
smile
[89]

albz74 [ Legend ]

Poza kilkoma dniami pijaństwa i leczenia kaca pograłem sporo w Everquest II po latach - chyba wrócę na dłużej :))) Graficznie to co prawda już nie to co dajmy na to AoC (chociaż przy WoW wygląda jak Crysis przy Doomie) ale ile radości z grania ;) ponad 6 tys questów, mnóstwo dodatkowych zajęć, najlepszy wciąż craft - i ta muzyka ;) I w nie dbam o to, czy to jest sukces czy nie, na serwerze jest ze 30 gildii które rekrutują, serwer nie zionie pustką a to najważniejsze.

03.01.2010
16:22
[90]

wert [ Kondotier ]

A co możecie powiedziec na temat Global Agenda i The Agency?
W teorii wygląda interesująco - nie jakaś mega super produkcja z ambicjami w kosmos wystrzelonymi ale własnie hmmm troche inne MMO :)

03.01.2010
17:42
[91]

Mastyl [ Legend ]

O Global Agenda nie wiem wiele, ale to co wiem, pozwala mi porównać grę do niezyjącego już PlanetSide... które btw było bardzo fajne.

The Agency od Sony - jak teraz przejrzałem materiały dotyczące ww gry na necie - tez mi wygląda na strzelaninę z ambicjami, coś w stylu Battlefield Heroes, chociaz kilka featurów ma fajnych - mini gierki w kasynach, pojazdy i "operatives" czyli sieci wlasnych agentów jako NPC. No i słowo gildia zamieni sie na "agencja". Moze byc ciekawe.

03.01.2010
18:15
[92]

Blugkolf [ Pretorianin ]

@albz74

Jak nie znasz to zajrzyj sobie na bloga o EQ2 babagra.pl. Bardzo dobre źródło informacji o nowościach w grze i o tym kto gdzie gra.

03.01.2010
19:41
smile
[93]

albz74 [ Legend ]

Blugkolf - jesteś babą ???

03.01.2010
19:49
[94]

Blugkolf [ Pretorianin ]

Nie. Bloga prowadzi Kinga liderka Pospolitego Ruszenia z serwera Runnyeye, polecam go dlatego że naprawdę wiele rzeczy się dowiaduję, które normalnie przeszłyby gdzieś bokiem przeze mnie niezauważone, a nie dlatego że mam cokolwiek wspólnego z jego powstaniem. Nie gram nawet na tym samym serwerze co ona. Natomiast uważam, że odwala kawał dobrej roboty w dziedzinie promowania tej gry w polskim community mmorpg.

03.01.2010
20:33
[95]

DEFEDos [ Generaďż˝ ]

a można gdzieś zobaczyć ile osób gra w EQ2 ?? i na jakich serwerach ??

03.01.2010
21:40
[96]

Blugkolf [ Pretorianin ]

Możesz spróbować wejść na eq2players i tam z wyników wyszukiwania wypada ilość postaci na danym serwerze, ale nie podaje czy są to aktywne konta. Wielkości obecnej populacji SOE nie ujawnia od dawna, ja bym ja oceniał na 100-150 k graczy. A jeśli pytasz o Polaków, to gra garstka, namiary do nich i na PvP i na PvE są na forum bloga babagra.pl

04.01.2010
21:07
[97]

ludek2999 [ Junior ]

Gram w WOWa okolo 1,5 roku w tym na oficjalnym serwerze rok. Osobiscie nie jestem jakims graczem hardcorowym i gram po 2-3 godizny kilka razy w tygodniu. Przyznam ze powoli mam dosc tej gry. Kiedys gralem w UO jednak tylko na pirackim serwerze tez okolo 1,5 roku. Powiem tak napewno WOW jest super gra (UO tez wcale gorsze nie jest), jednak ludzie tutaj chyba nie graja w niego i pisza jakby nie mial wad i bylby czyms nie do pokonania. Wow to dla mnie teraz taka gra skladak ktora kazdemu daje cos zeby ten sie ucieszyl i gral dalej. Ja osobiscie jestem raczej graczem pvp i tym czyms co mnie trzyma sa areny. Lubie jeszcze bg i sporadycznie jakis raidzik albo inste. Tak jak ktos wczesniej napisal mi i zapewne wiekszosci graczy by niepszeszkodzilo jakby producenci teraz gry wywalili caly swiat z podstawki(poza onyxia) i tbc. Swiat z 2 dodatku wsumie mozna tez wywalic bo i tak juz insty sa na innych serwerach a z raidamy mozna to samo zrobic. Sam fakt ze ta gra teraz sklada sie tylko z roznych instancji (pve+pvp) to jeszcze bym przezyl i nie traktowal jako jakas taka straszna wade (tyle ze hd mi zzera na jakies miejsca ktorych od 7 miechow grania na oczy nawet nie widzialem) . Problemem zaczyna sie rodzic z tym ze tak naprawde producenci juz nic nie robia bo juz im sie chyba pomysly skonczyly (moze oni wsumie nigdy nic nie robili innego) i robia z graczy idiotow i sztucznie przedluzaja granie. Ostatnie rewelacje z ich strony nic dobrego nie zrobily. System crossworld Bg jest tragiczny na moim serweze, moze i sie czeka krocej na bg ale co z tego jak teraz grac sie nie da bo jedna strona ma taka przewage nad druga ze pugiem sie nie da wygrac. Dalej lfg zmienili i przyznam pomysl mieli fantastyczny ale niestety skopali. Party na iste blyskawicznie sie znajduje ale co ztego jak teraz mozna tylko jedna rzecz na raz szukac. Jesli chce znalezc grupe na raid to sie zaczyna robic problem bo nie dosc ze szuka partnerow na raid tylko z serwera na ktorym gram to jeszcze nie moge w tym czasie wejsc w zadne party czyli wynik taki jest ze jak szukam przez lfg party na raid to w zasadzie moge 2 godziny patrzyc w sufit zapominajac o grze. Dalej jest jeszcze ciekawiej producent gry niechce dac mi pograc milo tych moich ukochanych arenek bo wymusza na mnie szukania broni ktora tylko dropi na tych nieszczesnych raidach. Jeszcze bym to przezyl gdyby nie to ze co 4 miechy kaza mi nowy ekwipunek zbierac do postaci bo daja nowy sezon tych arenek. Ta gra ma mase fajnych rzeczy w sobie ale zabija ja na sile zmuszanie gracza do wymiany ekwipunku. Z checia siegne po jakies nowe mmo, i mysle ze to bedzie SWTOR bo ufam ludzia ktorzy zrobili duzo ekstra rpgow. Do tego widze ze nie ryzykuja oni i ida latwa droga kopiujac ile sie da z wowa. Zapowiadaja praktycznie wszystko (ostra zzyna) co jest w wowie plus ekstra fablue w stylu prawdziwych rpgow . Jedynie czego nie wiem to czy beda oni prowadzic taka durna polityke blizzarda na sile przedluzajaca zywot gry i traktowanie graczy jak idiotow.
PS.Jak bym wiedzial ze bllizard tak sie z graczami obywa to jednak wybralbym granie w platne UO niz WOWa (moze i zabytek gra ale naprawde niezle mi sie w nia gralo i z tego co sie orientuje tam nikt na sile nie zmuszal graczy co chwile do zmiany sprzetu).

04.01.2010
21:53
[98]

DEFEDos [ Generaďż˝ ]

mi się WOW dawno temu znudził i to z innych względów ;]

>>>>ludek2999

ale chyba jest możliwość przeniesienia postaci na inny serwer (odpłatnie).
Oby koto-r wypalił (choć szanse małe - ale czasu do premiery jeszcze trochę mają :] )
Jeżeli podobała Ci się UO obczaj sobie Mortal Online - gra jest/ma być na podobnych zasadach (premiera 22 stycznia 2010 - o ile po raz trzeci nie przeniosą daty premiery :/ ).
Najlepiej poczytać coś nie co tutaj
------->>>

04.01.2010
22:16
smile
[99]

Tlaocetl [ cel uświęca środki ]

Kto uważa, że SW:TOR to będzie kalka innych MMO, niech poczyta sobie ostatni wpis o Imperialnym Agencie.

Jak dla mnie - bomba. Coś absolutnie zaskakującego, zupełnie inne podejście do gier MMO. I sądzę, że im bliżej daty premiery, tym bardziej będziemy się przekonywać, że ta gra zaszokuje nowościami, że będzie miała prawdziwą, rozbudowaną fabułę, dla wszystkich klas.

A żeby już wszystko było jasne - ja MAM NADZIEJĘ, że nie będzie tak popularna jak WOW! :)

05.01.2010
01:33
[100]

ludek2999 [ Junior ]

Obejrzalem troche na youtubie z tej bety tego mortal online. Widac dobra grafe (malo wazne) plus fajna muzyka i swietny klimat. Crafting super rozwiniety widze tez ze jak w ultimie podejscie idziemy do rudy i kilofem walimy :). Wyglada to na otwarty swiat typu chcesz ubic groznego potwora co siedzi w bagnach nie opodal, nie ma sprawy idziesz watacha albo jak jestes potezny/glupi sam i go lejesz/giniesz. Narazie wszystko mi sie podoba. Choc powiem szczerze boje sie o system pvp, producenci chyba co do walki tez ida ostro w kierunku symulatora czlowieka (te helmy co zmieniaja widocznosc wypas pomysl) co mi akurat w samej walce srednio sie podoba gdyz takie czasy ala srendiowiecze to raczej nie obfitowaly w ciekawe walki tylko cos typu dawaj sie walimy prostymi cepami wygra ten kto dostanie mocniej i juz nie wstanie.
Jak troche rozbuduja walke (wieksza finezja kosztem realizmu) to ja to kupuje bo reszta wyglada bardzo ciekawie. Co do SWTOR to dlamie Bioware zrzyna wszystko co sie da z WOWa co nie zmienia faktu ze nie doda swoich pomyslow. Ta mala ilosc klas to jest wziete z powodu tego ze doswiadczenie z wowem pokazalo ze czym wiecej klas tym trudniej zbalansowac klasy. A bardzo zly balans to po grze. Dalej skille ich cooldawny z wowa wziete. Cala ta moc przypomina ostro energy z rogue. Swiat w takich czasach zeby moc robic co im sie zewnie podoba. Zamiast hearthstone jakis wahadlowiec czy cos w ten desen ma byc. Dalej juz trabia ze maja byc addony. Gui juz przypomina ostro te z wowa. W wowie gracze zawsze narzekali ze dpsy maja slabo z dostawaniem sie na raidy i insty. Bioware juz widac to podlapalo i juz trabi ze chca zeby druzyny nie byly skzane na obiowiazek posiadania healera i tanka (pewnie bez nich bedzie truniej). Tak szczerze jakby ktos nie wiedzial ze oni to robia to moglby pomyslec ze to te nowe mmo od bllizarda. Ztym imperialnym agentem to ciekawe czy bedzie tylko mial opcje znikania czy ze jeszcze bedzie mogl udawac ze jest rebeliantem (ukrywanie pzemytnika tez calkiem niezle sie juz wydaje). Podsumowujac teraz bede dwie gry obserowal z tym mortal online to i wieksza mozliwosc na niesamowita gre ale tez wieksza szansa na niezla kiszke ;). SWTOR dla mnie to pewna niezla gra ale niestety mocno ograniczona przez te zrzynanie wiec i tak bedzie to albo troche gorszy (z lepszym klimatem i grafika) WOW albo troche lepszy (z rowniez lepszym klimatem i grafika) a mega rewelacji i przelomu to napewno niestety nie bedzie (choc zeby oderwac czesc graczy od WOWAi fanow przyciagnac powinno starczyc) . A WOW i tak predzej czy pozniej padnie bo to nie UO ktora sama grywalnoscia i olbrzymi mozliwosciami rozgrywki przyciaga ludzi. Pora spac, btw fajny temat do pogadania, i troche pofantazjowania jak bedzie :).

05.01.2010
08:05
[101]

DEFEDos [ Generaďż˝ ]

>>>Tlaocetl

oby się gra udała bo tak czy siak zagram, ale wolałbym zostać przy niej dłużej niż pierwszy miesiąc.
Co do Mortal Online to tak jak już nie raz pisałem - jak Star Valut zrobi na starcie gry to co zapowiadali że zrobią i będzie to co miało być to gra będzie wymiatać, niestety przesuwali już datę premiery, przesuwali już datę wysyłania gry itd. więc ja poczekam do lutego/marca co będą pisać ludzie po miesiącu grania. Bo dużo SV zapowiada ale często nie dotrzymuje słowa.

05.01.2010
11:31
[102]

Asmodeusz [ Legend ]

Tlaocetl - to co czytales to jest tzw "fluff" - czyli background story ktory nie ma najmniejszego wplywu na gre :)

A jak przyjdzie to pewnie bedzie to zwykly snajper + kilka zabawnych umiejetnosci (na razie widzialem jakies pole silowe czy orbital strike a pewnie dostanie tez niewidzialnosc czy zmiane aggro mobkow). W skrocie? Nic nowego.

05.01.2010
23:34
[103]

ludek2999 [ Junior ]

Troche przyjrzalem sie temu Mortalowi i z tego co sie mi na szybko dalo zaopserwowac z opisow ludzi co graja na close becie to dobrze nie jest. Gra nie jest zbalansowana w pvp do tego testerzy narzekaja ze troche jest nudnawo.
Zapowiada sie do tego ze narazie producenci mimo tych glosow gre juz zaraz chca puszczac na open bete i po chwili ma byc wejscie na rynek. Dotego klijent jakis maly 3GB narazie jak dlamnie raczej porazka. Przepowiadam lipe i nude po 2 miechach gry i tylko duza szkoda ze taki genialny produkt moze nie wypalic (super pomysl na wypas walke- postacie z hitboxami +oparta na skillu gracza ). Powinni z rok jeszcze to dopracowac ale wypuscili przedsprzedasz gry plus pewnie juz panikuja (biedna firma) ze umocza cala kase i swoja przyszlosc i chca na szybko wydac aby tylko odzyskac co wlozyli. Mam nadzieje ze sie myle. Jesli nie to wiadac ze tylko gigant finansowy moze cos dobrego teraz wydac. SWTOR bedzie bardzo dobry i sukces ma zagwarantowany (choc maly sukces typu lotro to bedzie porazka dla tej firmy) po 1 kopiuje ile wlezie z wowa to co najlepsze 2 dodaje od siebie to co bioware umie a nie ma wow (choc to dla mmo raczej pierdoly beda) 3 maja kase i widac ze nie siedza pod pantoflem ea (nic nie mowia kiedy, za ile i cokolwiek, dotego nie ma przedsprzedarzy i beta bedzie za darmo a nie dla tych co juz kupili gre). Ja tam odrazu Wowa olewam (choc konto narazie przezornie zostawie sobie).

05.01.2010
23:43
[104]

Mastyl [ Legend ]

Tlaocetl - o który konkretnie wpis Ci chodzi? Bo czytam i czytam, i może nie to co trzeba? Wklej, jesli możesz.

ludek2999 - maly klient to argument przeciw grze? A poza tym kiedyś były takie scenowe dema, które prezentowaly całkiem wypasione światy 3d w zaledwie... 16 kilobajtach, czy tym podobnych ilościach danych.

06.01.2010
19:47
smile
[105]

wert [ Kondotier ]

Tlaocetl --->
"Coś absolutnie zaskakującego, zupełnie inne podejście do gier MMO .... ta gra zaszokuje nowościami ... będzie miała prawdziwą, rozbudowaną fabułę...."

Nie chce Cie rozczarować ale takie rzeczy już czytałem przy okazji paru innych mocno promowanych MMO :)

06.01.2010
23:30
[106]

ludek2999 [ Junior ]


Mastyl - Masz troche racji ale nie do konca gdyz wystarczy spojrzec na jakosc grafiki jaka ma ta gra a ta jest naprawde wysoka i przebija 95% aktualnych mmo. Przy zalozeniu ze swiat powinien byc jak najwiekszy i ze taka grafika musi cos zajmowac to robi sie troche niepokojaco. Szczegolnie przy zestawieniu z tym co napisalem wczesniej.

06.01.2010
23:39
[107]

pawel020 [ Carnivale ]

Ja myślę że Torchlight MMO trochę namiesza na rynku bo to wkońcu byli pracownicy Blizzarda którzy już pracują nad tą grą ,a ich pierwszy produkt Torchlight jest niesamowicie grywalny i przypomina mi WOWa :)

07.01.2010
10:14
[108]

DEFEDos [ Generaďż˝ ]

>>>Ja myślę że Torchlight MMO trochę namiesza na rynku...

Szanse małe. Ta gra ma wyjść za 2 lata, a do tego czasu wyjdzie kilka o wiele lepszych mmorpg-ów.

07.01.2010
11:04
smile
[109]

DEFEDos [ Generaďż˝ ]



takie małe co nie co

07.01.2010
14:17
smile
[110]

Ogon. [ półtoraken fechten ]

Jakieś dwa lata temu na forum ogłaszał się jakiś koleś reklamując niezależną produkcję MMO. Była już chyba całkiem niezłym stanie...
Coś w stylu bardzo mrocznego średniowiecza z dodatkiem magii... nie pamiętam dokładnie, ale prezentowała się naprawdę ładnie :)

Ktoś może pamięta jak to się nazywało?

09.01.2010
10:53
[111]

Mastyl [ Legend ]

Ogon - polska produkcja?

DEFEDos - fajny trailerek, zabawny, ale o samej grze nic nie mówi.

09.01.2010
18:29
smile
[112]

DEFEDos [ Generaďż˝ ]

>>>Mastyl

o grze mówią inne filmiki a ten to jest 4fun

I tak o to wróciłem do Aion-a :] (czekając na coś lepszego)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.