GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

NVIDIA 3D Vision dla GeForce

12.12.2009
12:56
smile
[1]

W32.Blaster [ Konsul ]

NVIDIA 3D Vision dla GeForce

Jakiś czas temu na komputroniku zobaczyłem wzmiankę, w której była mowa o grze Batman Arkham Asylum w trójwymiarze. Wydało mi się to ciekawe,lecz jakoś nie miałem czasu wgłębiać się w szczegóły.
I tym samy dzisiaj natrafiłem na Pakiet NVIDIA 3D Vision.
Nie powiem zaciekawiło mnie to strasznie,zwłaszcza że zawsze myślałem o tym,jak fajną opcją byłaby możliwość zagrania np w GTA4 w prawdziwym trójwymiarze, w okularkach..

Jak czytamy na , żeby zagrać w dowolną grę w prawdziwym 3D, potrzebujemy zestawu: specjalnych okularów,nadajnika IR oraz kompatybilną kartę NVIDIA GeForce w komputezrze w Vistą lub Windowsem...
Cena atrakcyjna bo około 200$ lecz tylko w USA, w ofercie polskich sklepów znalazłem tylko w Komputroniku w bardzo nieatrakcyjnej cenie 662zł.

Czy ktoś może miał już okazje się w to pobawić ? Podobno ciekawa zabawka,warta swojej ceny ?

12.12.2009
13:00
smile
[2]

WolfHunter [ And Justice for All ]

Ponoć straszliwie boli po tym głowa.

12.12.2009
13:02
smile
[3]

Widzący [ Legend ]

Poczytaj komentarze na Benchmark.pl, staroć wykopany ze sterty śmieci w piwnicy.
NVIDIA nie ma ostatnio zbyt wiele do pokazania to ogłasza CUDA i VIZJE, czas łowić jeleni przed świętami.

12.12.2009
13:04
smile
[4]

Simen_01 [ Generaďż˝ ]

To działa tylko na wybranych monitorach? Idiotyzm. Trackmania Nations Forever działa w 3D na każdym monitorze.
Chociaż to musi być fajna rzecz :)

12.12.2009
13:05
[5]

raziel88ck [ Legend ]

Fajny bajer, ale oczy łzawią.

12.12.2009
13:27
[6]

likfidator2 [ Konsul ]

3D Vision to zwykłe (albo niezwykłe, bo technologia stara, ale słabo rozpowszechniona) okulary migawkowe (shutter glasses) z wbudowaną obsługą w sterownikach nVidia.
Działa to dosyć dobrze i co najważniejsze nie męczy oczu, ani głowa nie boli.
Wymagany jest monitor, który potrafi wyświetlić progrsywnie przynajmniej 100 klatek obrazu na sekundę, czyli odpadają wszystkie telewizory na których jest napisane 100Hz.
Potrzebny jest specjalny monitor LCD(na stronie nVidii jest lista kompatybilnych urządzeń) lub zwykły stary monitor CRT, bo dla każdego z nich znajdzie się rozdzielczość, którą pociągnie w 100 Hz.

Równie dobrze możesz kupić na Allegro okulary "ELSA REVELATOR" za dużo niższe pieniądze, ale będzie wymagało to zabawy ze starszymi wersjami sterowników i działa tylko z monitorami CRT.

Ostatnie wyjście to zwykłe okulary czerwono-cyjanowe lub trochę lepsze niebiesko-żółte(lepiej kolory widać). Te pierwsze obsłuży zwykły sterownik nVidii pod Vistą lub 7, ale większe możliwości daje program z który działa na każdej karcie i ma duże możliwości konfiguracyjne.

Co do samego 3D, to nie jest aż dobrze jak mogłoby się wydawać. Gry wyglądają na 3D, ale nie ma mowy o "wyłażeniu" rzeczy z ekranu z prostej przyczyny: gra rzutuje na ekran tylko te obiekty, które znajdują się przed kamerą, co jest zrozumiałe. Z drugiej strony Avatar nie ma tego ograniczenia, bo z 3D w tej grze zrobiono atut.

12.12.2009
13:28
[7]

PanSmok [ Generaďż˝ ]

ta technoligia nie wymaga zadnych fajerwerkow. po prostu klatki sa wyswietlane naprzemiennie dla prawgo i lewego oka. ot i cala filozofia.

12.12.2009
13:29
[8]

Narmo [ nikt ]

Miałem coś takiego na swojej starej Rivie TNT 2. Ale bez ustawienia na monitorze odświeżania minimum 120 Hz nie chciało działać (musiało być minimum po 60 Hz na każde oko). A efekty były i tak takie sobie.

12.12.2009
13:39
[9]

W32.Blaster [ Konsul ]

Chętnie bym sprawdził możliwości tego zestawu ale jak na złość, sprzęt nie odpowiada parametrom zalecanym... :]

12.12.2009
13:56
[10]

Widzący [ Legend ]

Cała nedza tego rozwiązania leży w naprzemienności wyświetlania i w obniżonej jaskrawości, dodatkowo system nie śledzi położenia oczu i generuje obraz dla dość wąskiego kąta widzenia. Całości nędzy dopełnia dyskomfort odczuwany przez mózg z racji dostarczania bodźców raz dla lewego a raz dla prawego oka i błędy wynikajace z szybkich ruchów gałki ocznej.
Gadżet na krótką chwilę i z dużą dozą pobłażliwości.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.