lo0ol [ Jónior ]
Access - projekt bazy
Halo
Obiecałem koleżance, że zrobię jej na studia bazę danych w accessie. Niestety nie za bardzo ogarniam proces tworzenia formularzy i raportów. Ale mniejsza o to ... jutro się tego nauczę.
Piszę tutaj z prośbą o podsunięcie mi pomysłu na przeznaczenie formularzy i raportów, które stworzę. Baza musi zawierać 3 tabele, 3 formularze i 3 raporty. Jeżeli motywem przewodnim bazy będzie powiedzmy obsługa zamówień towaru do mini sklepu (tabele: towary, dostawcy, zamówienia) to jakie mógłbym stworzyć 3 formularze i 3 raporty do tego?
Nie proszę o zrobienie tego za mnie, a podsunięcie pomysłu. ;) Dziękuję.
mikmac [ Senator ]
nie obiecuj zrobienia rzeczy, na ktorych sie nie znasz, bo nauczyc sie Accessa to wcale nie takie hop siup. Juz samo zrozumienie tabel relacyjnych moze laika przyprawic o bol glowy.
Jak chcesz zrobic tabele towarow etc... to formularze robisz ulatwiajace wprowadzanie danych do tabel a raporty to wyniki dzialania kolejnego formularza, ktory umozliwia listowanie i filtrowanie konkretnych danych z tabel.
Miles Dei [ Konsul ]
Ale mniejsza o to ... jutro się tego nauczę.
lo0lollo0l
lo0ol [ Jónior ]
mikmac - tabele relacyjne akurat klepie w szkole od trzech lat więc z tym dam sobie radę bez problemu. Problemem było to, że mimo upływu czasu stoimy ciągle na tabelach i kwedendach. Nie sądzę, aby nauczenie się tworzenia formularzy i raportów było jakoś wyjątkowo skomplikowane tym bardziej, że miałem już z czymś takim do czynienia w php/vb/cpp. Nie podejmowałbym się rzeczy, której nie rozumiem ani trochę.
Czyli formularz i raport można potraktować jako pozostałe części do zestawu jaki będą stanowić razem z tabelą i każdy z nich będzie odpowiedzialny za uzupełnianie/wyświetlanie danych z jednej z nich. Myślę, że zrozumiałem.
Narmo [ nikt ]
(tabele: towary, dostawcy, zamówienia)
Czyli próbujesz ustawić relacje wiele do wielu. Takich nie moze być. Musisz utworzyć jeszcze conajmniej dwie dodatkowe tabele pomostowe pomiędzy tabelą towary a tabelami dostawcy i zamówienia. Samo stworzenie tabel może potrwać cały dzień. Poszukaj w sieci książki typu "Access For Dummies", która zawiera podstawowe informacje o tym, co można zrobić w Accessie, a ma prawie 400 stron. Tabele, formularze i raporty to nie wszystko. Żeby aplikacja jako tako działała potrzebne są jeszcze odpowiednie kwerendy oraz makra.
lo0ol [ Jónior ]
Narmo robiłem już relacje wiele do wielu przy użyciu tabel łącznikowych, a nie dopisałem ich do listy w 1. poście bo utworzenie ich jest dość oczywiste. Zadanie nie ma na celu stworzenie bardzo funkcjonalnej aplikacji, a zrobienie czegoś na podstawowym poziomie. Jedyne wymagania to użycie właśnie tabel, formularzy i raportów w celu (jak się domyślam) przetrenowania tego.
Zakładając temat nie oczekiwałem objaśniania tabel relacyjnych, a po prostu podpowiedzenia do czego w takim scenariuszu mogą być używane formularze i raporty, bo to ich nigdy nie robiłem.
Mimo wszystko dzięki. :)
legrooch [ MPO Squad Member ]
Dziwna sprawa - zakładałeś pominięcie relacji, bo nie o nich mowa, a za to wspomniałeś o raportach i formularzach do elementów, które są oczywiste? :O
Nie zgrywaj osoby, która wie o co chodzi, tylko przyznaj się że nie rozumiesz a) czy b).
I co za magiczne raporty robiłeś w VB? Z jakiego poziomu i oparte o co? Jakiego providera używałeś?
lo0ol [ Jónior ]
@legrooch
Na tym forum zjawisko odpowiadania na każde pytanie ale nie na te postawione przez osobę tworzącą wątek jest powszechne. W poście pierwszym postawiłem pytanie o raporty i formularze (co znaczy, że one nie są dla MNIE oczywiste). Nie chciałem ZGRYWAĆ osoby, która wie o co chodzi ... a uzyskać odpowiedź jedynie na zadane przeze mnie pytanie - do jakiego konkretnego celu może być użyty raport/formularz w czymś takim. Mikmacbo udzielił mi odpowiedzi na te pytanie i na chwilę obecną wiem o co chodzi, i skończyłem już robić to co miałem do zrobienia.
Analizując twoją wypowiedź:
"zakładałeś pominięcie relacji, bo nie o nich mowa" - zgadza się,
"wspomniałeś o raportach i formularzach do elementów, które są oczywiste" - wspomniałem o nich bo chciałem uzyskać odpowiedź na pytanie związane z nimi.
Pisząc "raporty/formularze w vb" miałem na myśli schematyczne wyświetlanie/uzupełnianie danych ale myślę, że tego również było można się domyślić. Pracowaliśmy na bazach accessa przez połączenie oledb z kontrolki adodc.