GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Nietrafione chwyty marketingowe.

22.09.2009
12:52
smile
[1]

darek_dragon [ 42 ]

Nietrafione chwyty marketingowe.

Co krok ktoś chce nam coś sprzedać. Każdy, kto chce coś sprzedać, ma natomiast tysiące pomysłów, jak to zrobić. Nic więc dziwnego, że od czasu do czasu zdarzają się mniej lub bardziej zabawne wpadki.

Niedawno w mojej własnej skrzynce pocztowej znalazłem prawdziwą perełkę - ulotkę Minus 417. -417 (bo tak o sobie piszą) to, jak poinformowała mnie owa ulotka, marka ekskluzywnych kosmetyków na bazie minerałów z Morza Martwego. To oczywiście wyjaśnia nazwę firmy - powierzchnia Morza Martwego znajduje się 417 metrów pod powierzchnią... no, innych mórz. Sprytne, prawda?

Muszę przyznać, że byłby to całkiem niezły pomysł na markę, gdyby specjaliści od marketingu nie zdecydowali się dodać jeszcze motta firmy:

-417 - changing the beauty level

Najwyraźniej żaden z nich nie miał nigdy styczności z grami RPG, inaczej dość szybko zorientowałby się, że kosmetyki dające -417 do urody są odrobinę podejrzane. Nie dość, że - na logikę - kosmetyki powinny raczej działać in plus na urodę (choć nie jest to regułą), to jeszcze skala jest porażająca. Czy one wypalają twarz do kości? A może pozostawiają na skórze ropiejące pęcherze? W końcu -417 to spory modyfikator. Strach się bać...

Czy wy również spotkaliście się ostatnio z jakimiś ciekawymi nietrafionymi chwytami marketingowymi? :)


Nietrafione chwyty marketingowe. - darek_dragon
22.09.2009
13:01
[2]

NicK [ Smokus Multikillus ]

To, czy dany chwyt (kampania) reklamowy jest trafiony czy nie, ocenia się po dłuższym czasie, a nie po reakcji jednego potencjalnego użytkownika.

22.09.2009
13:02
[3]

smalczyk [ Senator ]

Nie wydaje mi sie tez by akurat wielbiciele erpegów byli docelowym targetem kobiecych perfum :))

22.09.2009
13:06
[4]

Sno[W]bull [ Chor��y ]

Odpowiedź BMW na reklamową zaczepkę Audi. :)
Osobiście się z tą reklamą nie spotkałem, ale tak mi się skojarzyło.


Nietrafione chwyty marketingowe. - Sno[W]bull
22.09.2009
13:10
[5]

Dessloch [ Legend ]

mnie zawsze rozwalal ptak kiwi (nielot) jako symbol australijskich linii lotniczych.. zdaje sie, ze juz pare lat temu zrezygnowali z tego...

22.09.2009
13:12
smile
[6]

PrzemoDZ [ kebab w bulce ]

[4] - świetne

22.09.2009
13:17
smile
[7]

darek_dragon [ 42 ]

Nie wydaje mi sie tez by akurat wielbiciele erpegów byli docelowym targetem kobiecych perfum :))

Słuszna uwaga. Ale gdybym ja projektował materiały promocyjne dla firmy, która nazywa się -417 - co samo w sobie jest dość ryzykowne - zrobiłbym wszystko, aby klient nie miał wątpliwości, skąd się ta nazwa wzięła. Tymczasem trzeba się dużej wpatrywać w ten logotyp, żeby znaleźć napis "Dead Sea Cosmetics", tymczasem "changing the beauty level" aż rzuca się w oczy.

Cóż, nie pracuję w marketingu, to może się nie znam :D

22.09.2009
13:51
[8]

draug_xiii [ Generaďż˝ ]

Takie mi sie powiedzonko skojarzylo.

Czy jak powiem ze pieluszki Pampers sa do dupy to bedzie to reklama czy antyreklama ?

22.09.2009
14:28
[9]

Dym14 [ C L I N I C ]

[8]
draug_xiii

antyreklama ponieważ pampers służy do zatrzymywania moczu i kału a że mocz nie pochodzi z "dupy" więc jest to nieprawdą. Zresztą za bardzo się utrwaliło w mowie potocznej twierdzenie do dupy=złe żeby uznać to za reklamę.

22.09.2009
23:42
smile
[10]

darek_dragon [ 42 ]

bump :)

22.09.2009
23:47
[11]

Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]

draug --> Reklama będzie jak powiesz, że pieluszki są aby sprawić uśmiech dziecku :P

A do czego są pieluchy każdy wie...

Tak jak papier "miękki jak aksamit" czy coś ... Przecież nie napiszą. Zamień go w brąz :P

23.09.2009
00:30
[12]

Erazor_XX [ give it to me baby! ]

Apropo papieru miękkiego jak aksamit, to czuję pewien dyskomfort jak go używam, ponieważ nie jest tak dobry jak zwykły szorstki papier. Chyba, że mówimy tu o wycieraniu noska :D

Aż trudno przytoczyć przykłady nietrafionych reklam / chwytów marketingowych. Nawet jeśli reklama jest batoniasta, a zapada w pamięć, to nie jest do końca nieudana według mnie.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.