GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Drakensang: The Dark Eye - "Smocze zadanie czas zacz规" - cz. II

08.01.2009
14:59
[1]

$Respect$ [ ch硂pak z pokoju 309 ]

Drakensang: The Dark Eye - "Smocze zadanie czas zacz规" - cz. II

Podstawowe informacje:

producent: Radon Labs
wydawca: dtp AG / Anaconda
dystrybutor PL: Techland
kategoria: cRPG
Data Premiery:
寃iat: 01 sierpnia 2008
Polska: 10 grudnia 2008
tryb gry: single player
wymagania wiekowe: 12+
Rozs筪ne wymagania sprz阾owe:
Core 2 Duo 2.6 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 8600 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP SP2/Vista.



OPIS GRY:
opis ze stron GOLa
Drakensang: The Dark Eye studia Radon Labs to gra RPG oparta na najpopularniejszym w Niemczech (a tak縠 Austrii i Szwajcarii), systemie papierowych RPG體 fantasy. Zamierzeniem autor體 by硂 stworzenie gry nawi箊uj筩ej do klasyki gatunku, k砤d筩ej silny nacisk na fabu酬, dzia砤nie dru縴nowe i system walki, w kt髍ym szybko滄 wciskania przycisk體 klawiatury nie jest najistotniejszym elementem. Sami tw髍cy zwykli okre渓a swe dzie硂 jako Baldur抯 Gate w 渨iecie 3D.
Akcja toczy si na kontynencie Aventuria, odpowiedniku Europy z okresu p鬅nego 渞edniowiecza lub wczesnego renesansu. Jak w ka縟ym szanuj筩ym si 渨iecie RPG, mamy do czynienia z zestawem zr罂nicowanych teren體 i pa駍tw, pocz箇szy od mro焠ej p蟪nocy, zamieszkanej przez odpowiednik Wiking體, poprzez, przypominaj筩e nasz daleki wsch骴, imperium Kun Kau Peh, a sko馽zywszy na pustynnym Khom i tajemniczych, pe硁ych magii wyspach. W trakcie przygody dok砤dnie poznamy nie tylko centrum kontynentu, nazywane Middenrealm, ale nie obejdzie si tak縠 bez podr罂y w bardziej egzotyczne zak箃ki. Sama fabu砤 jest bardzo rozbudowana. Przez okres ponad sze渃iu miesi阠y, pracowa硂 nad ni sze渃iu ludzi. W sumie stworzyli oni histori zapisan na ponad tysi筩u stron.
W trakcie podr罂y spotykamy bogat galeri postaci, cz阺to widywanych w fantasy: 縴j筩ych w harmonii z natur i paraj筩ych si magi Elf體, gderliwych, porywczych, uzbrojonych w topory Krasnolud體, dzikich i brutalnych Ork體, mrocznych czarnoksi昕nik體, honorowych rycerzy, krzepkich wojownik體, sprytnych 硂trzyk體 itd. Jest tak縠 kilka bardziej egzotycznych przypadk體: 渨ietnie wyszkolone w walce, wyznawczynie bogini wojny Rondry, Amazonki; Gyalskanie plemi barbarzy馽體 u縴waj筩ych magii daj筩ej w砤dz nad zwierz阾ami; a tak縠 Thorwalianie, twardy lud p蟪nocy, wzywaj筩y w potrzebie boga Swafnira. W wiele z wymienionych ras i klas postaci gracze mog si wcieli tworz筩 swego bohatera.
Skoro ju jeste渕y przy kreacji g丑wnego herosa warto wspomnie, 縠 spos骲 jego tworzenia zosta niemal 縴wcem skopiowany z papierowego RPG. Oznacza to, 縠 posta opisana jest szeregiem cech i wsp蟪czynnik體, maj筩ych wp硑w na interakcj z otoczeniem. Dla u砤twienia autorzy okroili troch ilo滄 detali, jakie musimy okre渓a samodzielnie. W trakcie przygody spotykamy mieszka馽體 渨iata, kt髍ych mo縩a przy彻czy do dru縴ny. Jednocze渘ie g丑wny bohater mo縠 mie nie wi阠ej ni czterech sta硑ch towarzyszy. Jest tak縠 mo縧iwo滄 przy彻czenia tymczasowych sojusznik體 (na przyk砤d w celu wykonania okre渓onego zadania). Ich liczba r體nie nie mo縠 przekroczy czterech.
Aventuria zamieszkana jest prze kilkadziesi箃 rodzaj體 potwor體, kt髍e z oczywistych wzgl阣體, nie darz naszych bohater體 sympati. Dlatego te walka jest chyba najistotniejszym aspektem gry. Autorzy d箍yli do stworzenia systemu, w kt髍ym najwi阫sze znaczenie maj cechy, umiej阾no渃i i uzbrojenie dru縴ny, a nie szybko滄 reakcji gracza. Walka przebiega w czasie rzeczywistym, ale z mo縧iwo渃i zatrzymania potyczki w dowolnym momencie, by zdecydowa o kolejnych posuni阠iach bohater體. Do z硊dzenia przypomina to system znany cho鎎y z Baldur抯 Gate.
Drugi bardzo istotny aspekt to interakcja i dialogi z mieszka馽ami Aventurii. W Drakensang: The Dark Eye mamy do czynienia z dynamicznymi dialogami, ale jednocze渘ie do滄 rozbudowanymi. Co wi阠ej, szanse na uzyskanie porozumienia s 渃i渓e zale縩e od rasy postaci, a tak縠 jej umiej阾no渃i. I tak, na przyk砤d szlachetny Elf, ma wi阫sze szanse, ni gburowaty Krasnolud, na przekonanie stra縩ik體 do otwarcia bramy, ale w sytuacji, kiedy trzeba przem體i do rozumu hersztowi opryszk體, role si odmieni.

LINKI:

Oficjalna strona gry:

Strona polskiego dystrybutora:

Strona producenta:

Drakensang na GOLu:
https://www.gry-online.pl/s016.asp?ID=7820
Niemiecki patch 1.02:


Poprzednia cze滄:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=8379157&N=1
Zapraszam do dyskusji na temat gry.


Drakensang: The Dark Eye - "Smocze zadanie czas zacz规" - cz. II - $Respect$
09.01.2009
00:18
[2]

Gwena [ Junior ]

Jak opisujesz 渨iat Aventurii to warto doda, 縠 i dziwny s硂wia駍ki mix jest w nim obecny.
Po niemiecku ten po硂縪ny na p蟪nocnym wschodzie kontynentu kraj si nazywa Bornlandem, po angielsku Fountlandi. Jak nazwiemy go po polsku? Dos硂wne t硊maczenia to Kraj 弐骴砤, Skarbnicy, Krynicy. Prosz o propozycj.
W podr阠zniku podpowiadaj by graj筩 w tym rejonie, lub mieszka馽em tego regionu sugerowa si p鬅no渞edniowieczn Rosj. C罂... nie by硂by w tym nic szokuj筩ego gdyby nie dalsze informacje.
Jest to kraj rolniczy, feudalny b阣筩y republik! szlacheck o obieralnym w砤dcy (na okres 5 lat) zwanym hetmanem. Dodatkowo ludzie tu mieszkaj筩y maj niez彻 g硂w do trunk體, bo pono od najni縮zego plebeja po najwi阫szego wielmo縠 pij tak jakby jutra nie by硂 - a mimo to kraj prosperuje.
Je渓i dodam do tego skrzydlat jazd stanowi筩 dum wojsk Fountlandzkich, to Rosja p鬅nego 渞edniowiecza, pod jarzmem Z硂tej Ordy prawie do samego ko馽a tego okresu pasuje mi do Fountlandii tylko feudalizmem i najwy縮zym poziomem spo縴cia samogonu na s硂wia駍zczy焠ie.

Panie i Panowie - mamy sw骿 k箃 w Aventurii! Tylko cie Rusa trzeba przegoni dalej na p蟪noc.

10.01.2009
21:58
[3]

k2o [ Senator ]

Zapali砮m sie na t gierk, ale komp przestarza硑. Patrzy砮m na allegro po ile chodzi i znalaz砮m aukcje na kt髍ej by硑 takie wymagania:

System operacyjny : Windows XP / Vista
Procesor : Pentium 4 2,4 GHz
Pami赕 RAM : XP - 1GB Vista -1,5 GB
Karta graficzna : GeForce 6600 z 256 MB RAM
Wymagane miejsce na dysku : 6 GB

Czy jest mo縧iwo滄 縠 na takim sprz阠ie jak wy縠j p骿dzie? Kompa mam podobnego. B阣zie mo縧iwo滄 grania, czy b阣zie pokaz slajd體?

10.01.2009
22:05
[4]

Cainoor [ M體 mi wuju ]

W niskiej rozdzia砪e i detalach powiniene da rade.

11.01.2009
01:50
[5]

ivo [ Pretorianin ]

Problem - wykona砮m quest "Nad srebrnym wodospadem", mam orgina "oka smoka" i przy wyj渃iu z lokacji jak pr骲uje wej滄 na Plac Praiosa to wyrzuca mnie z gry. Wchodz do innych lokacji i jest OK, ale jakakolwiek pr骲a wej渃ia na Plac Praiosa ko馽zy si za ka縟ym razem wyrzuceniem z gry.
Gra jest orginalna, do tego momentu nie by硂 縜dnych zwiech.

11.01.2009
09:21
[6]

Cainoor [ M體 mi wuju ]

ivo - U mnie jest OK. Spr骲uj wczyta wczesniejszy save i wejsc na Plac, a potem powtorz to dla najnowszego. Spr骲uj wejsc roznymi bramami. Jak to nie pomoze, to pozostaja Ci fora niemieckie :/

11.01.2009
16:32
[7]

ivo [ Pretorianin ]

Nie pomaga - mo縠 kto m骻砨y pom骳. Przes砤砨ym swojego sava i mo縠 na innej maszynce by posz硂?

11.01.2009
16:35
[8]

Cainoor [ M體 mi wuju ]

Podsy砤j, postaram si pom骳.

<nick>@gmail.com

11.01.2009
16:57
[9]

ivo [ Pretorianin ]

posz硂, ponad 5 MB, mam nadziej, 縠 twoja poczta to 硑knie

11.01.2009
17:15
smile
[10]

Cainoor [ M體 mi wuju ]

Niestety, mam prawdopodobnie ten sam b彻d co Ty :-/

Gdybym tylko rozumia niemiecki...


Mo縠 spr骲uj u縴 edytora, zeby co w tym save pozmienia?

btw. Ca硑 czas grasz samemu? Nie masz problem體?


Drakensang: The Dark Eye - "Smocze zadanie czas zacz规" - cz. II - Cainoor
11.01.2009
19:05
[11]

ivo [ Pretorianin ]

Nie, przed wyj渃iem odes砤砮m dru縴n maj筩 nadzieje 縠 to pomo縠, ale bryndza. Pozmienia sejva nie ma sprawy ale jak? Mo縠 masz swojego z tego momentu, to mo縩aby por體nac ?

11.01.2009
20:59
smile
[12]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

heh, po 5 minutach rozgryz砮m has硂 z edycji kolekcjonerskiej :P

uwaga! spoiler zawiera info, kt髍e mo縠 ci odebra satysfakcj!

spoiler start

wystarczy wpisa pierwsze znaki ze spisu w li渃ie, kt髍y mamy w pudle edycji kolekcjonerskiej :)

nagrod jest maska w砤dcy, dzia砤 jak he砿 (obrona 硂wy:1) i dodaje +3 charyzmy :)

11.01.2009
22:18
[13]

NicK [ Smokus Multikillus ]

Jeste渃ie pewni, 縠 to wina sejwa a nie gry?

11.01.2009
22:43
[14]

ivo [ Pretorianin ]

Ze dwa razy przeinstalowa砮m, do tej pory gra chodzi砤 bez problemu wi阠 to chyba jaki bug. I teraz co, od pocz箃ku? A jak znowu w tym momencie si wykraczy ?

12.01.2009
20:32
[15]

fftc [ Genera锟 ]

ivo - pr骲owa砮 r罂nych ustawie graficznych ? u mnie np gra kompletnie nie dzia砤 na najni縮zych ustawieniach. Natomiast na 渞ednich i wy縠j jest ok. Mo縠 w safe mode odpal. B彻d wygl筪a jakby brakowa硂 jakiej teksturki czy czego. Spr骲uj np wywali ca硑 ekwipunek przed wej渃iem na plac..

13.01.2009
18:12
smile
[16]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

rymowanka o mydle mnie rozwali砤


Drakensang: The Dark Eye - "Smocze zadanie czas zacz规" - cz. II - Tenshay
13.01.2009
23:44
smile
[17]

Cainoor [ M體 mi wuju ]

Rzeczywi渃ie jest spoko, w og髄e tak jak ca砤 polonizacja. Naprawd dobra. Wiadomo, kto robi?

btw. Tw骿 mag ma chyba damsk maske? ;-)

13.01.2009
23:57
smile
[18]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

Cainoor!!! to jest maska w砤dcy! :P

zdobywa si j, jak zdob阣ziesz has硂, kt髍e jest jedynie w edycji kolekcjonerskiej :P

14.01.2009
15:07
smile
[19]

Alvarez [ missing link ]

Cainoor -->

Edytujesz plik Drakensang\export\db\static.db4. Szukasz "keyword=".
6 kolejnych znak體 to kod, kt髍y trzeba podac Ernie w Avestreu, 縠by otrzyma Mask W砤dcy.
Enjoy.

17.01.2009
17:18
smile
[20]

Flyby [ Outsider ]

.."opuszczona kopalnia rudy" (Tallon) - jest tu quest z odszukaniem zw硂k kap砤nki (nie znalaz砮m go w poradniku) znalaz砮m tylko szkielet z kluczem (zniszczona winda) - mo縠 kto wie jak i co dalej z tym questem?

17.01.2009
18:03
smile
[21]

Flyby [ Outsider ]

..da砮m sobie rad ;) ..po prostu trzeba troch poszuka

17.01.2009
21:30
[22]

Obscure [ ExcalibuR ]

Gra wymaga p硑ty za ka縟ym razem jak chc j uruchomic...
Da si to jako wy砤czyc?

18.01.2009
09:09
[23]

fftc [ Genera锟 ]

Obscure musia砨y mie cracka ale z tego co si orientuje to nie ma do polskiej wersji. A je縠li Ci chodzi tylko o to aby nie niszczy orginalnej p硑tki to mo縩a to obej滄 inaczej. Ja zrobi砮m obraz org p硑ty w alcoholu i wypali砮m na dvd rw x4 :) Dzia砤 idealnie.

18.01.2009
12:46
[24]

eltoro1983 [ Junior ]

Je縠li mo縩a prosi砨ym o pomoc-za ka縟ym razem jak wchodz do starej sztolni(jaskini) wywala mnie do systemu z komunikatem
"bin Drakensag-0.3.2008.-08-08-01.19.12-Relase"
nsTream::Open( ) Failed to read file'physics:stateobjects/loc01_tuer_barenhoehle_patch.xml'!

potem jest jeszcze run time error -instaluje Visual c++ i KLcode najnowsze ale nic nie pomaga-widzia砮m na szkopskich stronach,縠 kto te ten problem mia-ale a tak dobrze niemieckiego nie znam.Je縠li mo縠cie i kto mia podobnie to z g髍y dzi阫uje za pomoc.

18.01.2009
12:52
[25]

Kreutz67 [ Junior ]

Czy komu uda硂 si zej滄 pod ruiny 渨i箃yni w kt髍ej zabijamy nekromant na bagnach ?
Jest tam taka szczelina przez ca砤 d硊go滄 ruin, a na dole wida skrzynk. Nawet kt髍y z naszych przybocznych m體i, ze tam na dole co si 渨ieci.

Prosz o spioler.

18.01.2009
21:57
smile
[26]

Obscure [ ExcalibuR ]

Czyli jutro b阣 zaczyna przygod z Drakensang wiec pytanie dla tych co ju graj i orientuj si w grze. Jak postac sobie wybrac ? I jaki miec najlepiej sk砤d dru縴ny i co z ich profesji rozwijac?
Bym by bardzo wdzi阠zny za odpowiedz

18.01.2009
22:16
[27]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

Ja mam problem pewien - ot罂 jestem w gildii z硂dziei, w Ferdok, i jak rozwalam beczki to nagle okaza硂 si, 縠n ie moge brac z nich 硊pu. a zawsze, od kiedy gram, mog砮m. teraz w tym miejscu jest tak, jakby nic tam nie by硂. a jest i si 渨ieci --->

wie kto jak rozwik砤 problem ?

---------------------------------------------------------------------

Obscure --> wszystkie postaci sie do czego przydaj, ja np: gram magiem bitewnym i polecam, wymiatam magi, nikt mi nie mo縠 pogrozi bo zak砤dam ci昕k zbroj, rzucam sobi magiczne zakl阠ie, kt髍e absorbuje ataki wrog體 i jazda. "co w ich profesji rozwija" c髗, zazwyczaj rozwijasz to, co jest ci potrzebne. np: masz teama 4 osoby i akurat wszyscy maj dosy expa, zeby co wycisn规. No to bierzesz u jednej postaci na maksa zielarstwo i alchemi i masz git alchemika, jak masz jakiegos z硂dzieja to wiadomo- otwieranie zamk體, kradziesz kieszonkowa i rozbrajanie p砤pek, magowi na maksa dajesz energi astraln (czyli po prostu man) i zakl阠ia, ew. wiedza tajemna si przydaje. No i wszystkim wog髄e dajesz, 縠by umieli si leczy z ran i zatru, czyba, 縠 jedn osob wytrenujesz, 縠by zna砤 zakl阠ie leczenia z zatru, to bedzie wszystkich bra砤.


Drakensang: The Dark Eye - "Smocze zadanie czas zacz规" - cz. II - Tenshay
18.01.2009
22:49
smile
[28]

Flyby [ Outsider ]

..postacie mo縩a sobie wymienia ..z czasem dom w Ferdok zamienia si w hotel, gdzie w ka縟ym k筩ie siedzi ch阾ny do dru縴ny ;) ..poniewa i oni 砤pi punkty z naszych wyczyn體 i zwyci阺tw, wszystko zale縴 od naszych potrzeb i fantazji ..na sta砮 przywi箊a砮m si tylko do Amazonki i Elfki z bagien ..z pierwszej zrobi砮m "wymiatacza" i 硊czniczk ..druga jest dobrym magiem, 硊czniczk i producentem 硊k體 ..Sam zajmuj si alchemi i posta te mam "uniwersaln", magia i miecz ;) ..wymieniam cz阺to tylko czwart posta, w砤渘ie na maga bojowego, z硂dziejk czy inn "specjalno滄" ..W sumie taki okrrropny smok nie by w stanie ubi nikogo z dru縴ny ;)
..co do skrzyni na bagnach i piwnicy w Ferdok to nie zauwa縴砮m problemu - bagna oczy渃i砮m dok砤dnie (doj渃ia uruchomiaj questy) a w piwnicy te jest jaka dodatkowa zabawa kt髍ej po prostu si nie podj钩em - wszystko co by硂 do rozbicia i zabrania, zabra砮m ..Jedynym problemem na pocz箃ku gry by砤 owa Szczurzyca z podziemi, dopiero na dziesi箃ym poziomie da砮m jej rad ;)

19.01.2009
08:06
[29]

Obscure [ ExcalibuR ]

Do Maga Bitewnego rozwijac szable czy miecz?

19.01.2009
08:48
[30]

Liroj [ Konsul ]

Gram wojownikiem nie wiem jak rozwija specjalne zdolno渃i. Jestem na 5 poziomie i mam tylko jedn zdolno滄 t kt髍a by砤 od pocz箃ku gry. Inne sa nieaktywne i nie moge si ich nauczy. Zna kto mo縠 jaki trik na kas . Strasznie mnie wkurza latanie z ca硑m plecakiem smieci i sprzedawanie tego za grosze.

19.01.2009
09:55
smile
[31]

fftc [ Genera锟 ]

Liroj -> specjalnych zdolno渃i mo縩a si uczy tylko u konkretnych ludzi. W samym Ferdok jest chyba z 6 os骲 ucz筩ych r罂nych skili. Dla woja skile w Ferdok znajdziesz na Placu Praiosa ko硂 stra縩icy za mostem (screen). Stoi tam taki stra縩ik kt髍y uczy przydatnych rzeczy. Potem dla woja b阣ziesz mia w cytadeli hrabiowskiej w koszarach. Poprostu musisz gada z ka縟ym posiadaj筩ym imi a nie przeoczysz raczej 縜dnych nauczycieli i quest體.

Je渓i chodzi o kas to w zasadzie jest jej nadmiar. Wszystko co do tej pory(7 rozdzia) widzia砮m jest bardzo tanie. Kasa si przydaje g丑wnie w zadaniach i do uczenia skili. W sklepach praktycznie nic nie kupuje. Mo縠 si to p鬅niej zmieni ale nie zapowiada si. Jedyny m骿 zarobek to sprzedawanie 渕ieci.

Tenshay -> akurat ta jedna skrzynka jest zabugowana. Dok砤dnie tej samej nie mog砮m otworzy.

Obscure -> jak dla mnie mag to tylko z kosturem ;P Ale to tylko rzecz gustu bo w tej grze z maga
mo縠sz nawet 硊cznika zrobi . A teraz kilka rad ode mnie cho jestem dopiero w 7 rozdziale ;) Kompletnie nie warto rozwija skili Uwodzenie,Etykieta. Nie u縴砮m ich ani razu do tej pory. Skile takie jak Alchemia, Kowal, czarz, Wiedza Tajemna rozwijaj najlepiej u postaci kt髍ymi nie grasz tylko siedz w domu. Polecam Dranora bo wygl筪a tragicznie i wstyd z nim na miasto wyj滄 ;) Nie warto tych skili rozwija w g丑wnej dru縴nie bo u縴wa si ich i tak g丑wnie w mie渃ie a pkt nigdy za wiele. Szczeg髄nie wa縩a jest Alchemia i Wiedza Tajemna (identyfikacja przedmiot體). Dla kowala do tej pory dalej nie mam 縜dnych fajnych receptur a czarz przydatny tylko jak masz 硊cznika w dru縴nie.

Skile kt髍e zawsze dobrze mie przy sobie to Otwieranie Zamk體, Rozbrajanie Pu砤pek, Gadanina, Leczenie ran, Zielarstwo i Przetrwanie je渓i bawisz si w alchemie(a warto), Krasnoludzki Nos, Skradanie nie jest konieczne bo zazwyczaj zadania mo縩a zrobi po cichu lub rze焠iczo tak縠 wedle uznania. Ka縟ej postaci w g丑wnej druzynie obowi箊kowo Si砤 Woli na max.
Porozdzielaj sobie skile 縠by ka縟y co mia bo nie warto dublowa tego samego na kilka os骲.

Z czar體 Klarum Purum, Balsam Leczniczy must have :> W p鬅niejszym etapie gry nieocenione jest Paralysis bo imo Sen Tysi筩a Owiec to syf straszny. Zamiana w kamie trwa sporo d硊縠j i nie obudzisz wroga przypadkiem.

Mo縠 Ci si co przyda :> Mi砮j gry ;)


Drakensang: The Dark Eye - "Smocze zadanie czas zacz规" - cz. II - fftc
19.01.2009
12:18
[32]

NicK [ Smokus Multikillus ]

Rozbrajanie pu砤pek jest zupe硁ie zb阣ne. Wszystkie mo縩a przyj规 na klat i s jednorazowe.

19.01.2009
12:25
[33]

fftc [ Genera锟 ]

Niekoniecznie. W ruinach zamku je渓i chcesz wykona zadanie po cichu rozbrajanie pu砤pek jest niezb阣ne. IMO warto zainwestowa par punkt體 aby wbi skila na 10 poziom. Wydatek niewielki a mo縩a zarobi sporo pkt za te ciche zadania :)

19.01.2009
21:24
[34]

Obscure [ ExcalibuR ]

U maga bitewnego jakie cechy rozwijac?
Rozwijac cechy pod umiejetnosci?

19.01.2009
22:16
[35]

Flyby [ Outsider ]

..u maga bojowego dokupi czary kuli ognistej i "縴wio砤ka" ognia (d縤n nie jest wiele warty) ..u縴wane czary skillowa na maksa ..zadba o defensywne umiej阾no渃i i rozw骿 broni (mo縠 by dwur阠zny miecz) ..wzmocni budow naszyjnikiem magicznym, podnie滄 cechy zdrowia i "astralne", magiczne ..

..i pytanie do graj筩ych bo zaraz si w渃iekn i nie sko馽z Drakensang..

..wad tej gry jest w og髄e poruszanie si po mapie w poszukiwaniu doj渃ia do lokacji
..uwie馽zeniem tej wady jest znalezienie Murolosh - miasta krasnolud體 ..sko馽zy砮m misj z Aromem kt髍y poszed do tego miasta "przodem" ..i klops ..Mapa 渨iata nie pokazuje owego miasta ..mapa Tallon tak縠 nie ..nie ma do niego przejscia z mapy Ferdok - dzielnica krasnolud體 zamkni阾a ..Bzdurna historia ..Kto pomo縠?

19.01.2009
22:46
[36]

Kreutz67 [ Junior ]

Flyby -> przytrzymaj map LPM i przewi do g髍y. Znajdziesz Murlosh :)

19.01.2009
22:58
smile
[37]

Flyby [ Outsider ]

..zaraz mnie trafi szlag ;) ..to mi do g硂wy nie przysz硂 ..co nie znaczy 縠 zmieni zdanie o tych mapach ..s idiotycznie zrobione

..dzi阫i Kreutz

..a krasnoludy to baby maj paskudne

20.01.2009
14:01
[38]

Vend [ Pretorianin ]

D縤n nie jest wiele warty? Corpfrigo + Grom + Dwur阠zny miecz i mia縟抗cy cios, faktycznie, nie jest wiele warty :D

22.01.2009
13:32
[39]

Obscure [ ExcalibuR ]

Jak zwiekszyc zadawane obraznie przez maga bitewnego chodzi mi tu o magie:)

22.01.2009
16:27
[40]

Vend [ Pretorianin ]

Musisz 砤dowa punkty w dany czar, inaczej si nie da :]

22.01.2009
22:43
[41]

NicK [ Smokus Multikillus ]

W砤渘ie w okolicach krasnoludzkiego miasta, gra zaczyna mnie nieco nu縴. Wszystkie jaskinie s niemal identyczne, to samo z korytarzami. W beczkach i skrzyniach wci箍 te same 渕iecie i surowce do rzemios砤, kt髍ych praktycznie nie u縴wam. Przydatne itemki dostaje si tylko za wykonanie zada, lub s do kupienia w sklepie, przez co samo bieganie po lokacjach ogranicza si tylko do mozolnej wy縴nki kolejnych zast阷體 wrog體 i zbierania po skrzynkach ton do niczego nieprzydatnych 渕ieci. Szkoda, bo gdyby na wrogach lub skrzynkach kt髍ych strzeg, mo縩a by硂 zdobywa ciekawe (nowe, nie do kupienia w sklepie) itemki, to gra硂by si znacznie przyjemniej. Tej grze zdecydowanie brakuje balansu. Jest kiepski loot i s砤bo przemy渓ane rzemios硂.

Zdecydowanie przyda硂 by si:

- Wi阠ej zagadek i kombinowania (wi阫szo滄 zada ogranicza si do wyr縩i阠ia danej lokacji, lub wykonania jakich prostych czynno渃i)
- Wi阫sze zr罂nicowanie tego co mo縩a znale熸 lub zrobi w rzemio渓e (przedmioty magiczne)
- Wi阫sze zr罂nicowanie wygl筪u lokacji wewn阾rznych (jaskinie, korytarze - wszystkie wygl筪aj niemal identycznie)
- Wi阫sze zr罂nicowanie wrog體 (za cz阺to walczy si wci箍 z tymi samymi wrogami - szczurami, amebami, wilkami, etc)
- Podniesienie poziomu trudno渃i walk z bossami (co na kszta硉 walki ze szczurzyc - najci昕sz jak dot筪 w ca砮j grze)

Og髄nie gra jest dobra, ale do bardzo dobrej brakuje polotu i fantazji, oraz wi阫szego wyczucia w rozk砤daniu akcent體 i balansowaniu poszczeg髄nych element體 gry.

23.01.2009
08:32
[42]

Liroj [ Konsul ]

Czy s硑sza kto o dzia砤j筩ym trainerze do polskiej wersji tej gry. Interesuje mnie trainer dodaj筩y kasy. Wkurza mnie 縠 sprzedaje smieci za marne grosze. Spotykam nauczyciela ale nie mam kasy 縠by mnie czego nauczy.

23.01.2009
11:16
[43]

Vend [ Pretorianin ]

Nie martw si, p鬅niej nie b阣ziesz mia co zrobi z kas :]
Ja jestem na ko馽u gry, mam 1,3k dukat體 i nie wiem co z nimi zrobi :]

23.01.2009
12:31
[44]

Obscure [ ExcalibuR ]

Mam problem z paroma questami i bym prosi o pomoc :)
1. Gdzie mog znale焎 gildi Z硂dziei?
2. Musz dostarczyc list ze sk砤dnikiem na jakie piwo tylko nie wiem gdzie.
3. Receptura na nap骿 mocy dosta砮m od alchemiczki na straganie
4. Jak uporac sie z nied焪ied焛em kt髍y nie chce odejsc od ryb

z g髍y dzi阫i za pomoc


Drakensang: The Dark Eye - "Smocze zadanie czas zacz规" - cz. II - Obscure
23.01.2009
13:55
[45]

Vend [ Pretorianin ]

spoiler start
1. Naprzeciwko karczmy w Domu Wo焠icy jest stragan, obok niego s drzwi
2. No przecie masz napisane gdzie, na przysta w Porcie. Tam chyba trzeba wzi规 paczuszk i odnie滄 j do zleceniodawcy.
3. To zadanie zrobisz duuu縪 p鬅niej.
4. Czar W砤dca zwierz箃 lub umiej阾no滄 "Wiedza o zwierz阾ach" na przynajmniej 15. poziomie. Wtedy "rozmawiasz" z nied焪iedziem.
spoiler stop

Dzisiaj uko馽zy砮m gr, bardzo dobra :]

25.01.2009
02:53
[46]

Obscure [ ExcalibuR ]

Vend -> dzi阫i za porady przyda硑 si :)

Ja w砤渘ie ubi砮m smoka spodziewa砮m si ze to b阣zie jedna z trudniejszych walk, a tu bez padni阠ia kompana si odby硂 nawet hp do po硂wy nie zjecha硂.
I mam pytanie dosta砮m od krasnoluda zadanie 縠bym si uda do Morolush wie kto gdzie to jest?
Bo jak wychodz na map to nie mam takiej okolicy 縠bym m骻 si do niej udac


Drakensang: The Dark Eye - "Smocze zadanie czas zacz规" - cz. II - Obscure
25.01.2009
02:57
[47]

Glazer [ Dux Limitis ]

@Obscure

Przesu map. Murolosh jest na po硊dniu, w g髍ach.

26.01.2009
12:43
[48]

Liroj [ Konsul ]

Kilka moich pyta
1. Nadal mam problem z brakiem kasy, ale to mo縠 dlatego 縠 z braku czasu id tylko g丑wnym w箃kiem.
2. Jaka jest minimalna ,optymalna(sk砤d) dru縴na , ja gram rycerzem
3. Gdzie mo縩a znale熸/kupi najlepsze bronie i zbroje
4. Zauwa縴砮m 縠 umiej阾no滄 targowania nie ma wp硑wu na ceny w sklepach-bug?
5. Gdzie s nauczyciele dla woj體 i mag體

26.01.2009
20:28
[49]

Kreutz67 [ Junior ]

Flyby -> pisa砮
.."opuszczona kopalnia rudy" (Tallon) - jest tu quest z odszukaniem zw硂k kap砤nki (nie znalaz砮m go w poradniku) znalaz砮m tylko szkielet z kluczem (zniszczona winda) - mo縠 kto wie jak i co dalej z tym questem?
..da砮m sobie rad ;) ..po prostu trzeba troch poszuka


wymi阫am ... nie mog znale熸 pasuj筩ej skrzyni/drzwi*
*niepotrzebne skre渓i

Prosz o spoiler

27.01.2009
06:13
[50]

Kilgur [ Konsul ]

Liroj targowanie ma wplyw na ceny, ale jesli sie nie myle to tylko w przypadku sprzedawania vendorom :) i zmienia sie to co iles punktow wlozonych w targowanie :)
co do kasy to w poprzedniej czesci podalem jeden sposob dosc czasochlonny :).

Drugi sposob na kase jest banalny, pracochlonny i nudny jak flaki z olejem, ale skutkiem ubocznym jest wysoki lvl postaci :) Wiec po skonczeniu rozdzialu pierwszego musimy udac sie do Ferdok, podczas tej wedrowki zawsze (przynajmniej umnie) druzyna zostaje atakowana przez wilki :) Zabijamy wilki, oczywiscie zdzieramy skory i zbieramy ziolka, po dojsciu do konca tej "instancji" mamy do wyboru "ucieczke" lub "kontynuowanie podrozy" :P Oczywiscie wybieramy ucieczke i wracamy do Avestreu, manewr mozna powtarzac w nieskonczonosc, chyba :) Za wilki zawsze jest 21 XP sprawdzone do lvl 5 + skory i ziolka z ktorych alchemik i luczarz robi cos co pozniej sie sprzedaje :) Ja mialem u Dranora max w targowaniu i kradziezy kieszonkowej, robilem wlocznie i herbatki jakies, skonczylem rozdzial pierwszy z postaciami na lvl 5 i mialem prawie 300 dukatow zajelo mi to jakies 8h gry :)

29.01.2009
11:00
[51]

Tuix [ Pretorianin ]

Uwaga spoiler :o

spoiler start


Witam, mam ma硑 problem, walcze z kr髄em Groml體, tym duchem, ale nie wiem czemu, kole poprostu nie chce zgina, bez problemu leje go do stanu w kt髍ym mam " jakby " 0 hp, ca硑 pasek ma czarny, ale dalej " 縴je ". Nie wa縩e ile bym go t硊k, on nie umiera. O so chosi ?


spoiler stop

30.01.2009
09:55
[52]

Liroj [ Konsul ]

Jak usun规 posta z dru縴ny ???

30.01.2009
10:35
[53]

Tuix [ Pretorianin ]

Gadasz z ni i m體isz 縠by u ciebie w domu poczeka砤, lub odesz砤.

Btw. czy ktos zna odpowiedz na moje pytanko ?

30.01.2009
10:59
[54]

Liroj [ Konsul ]

ale jak to zrobi dok砤dnie ? mam zaznaczy t posta kt髍 mam usun规 czy moj g丑wn posta

30.01.2009
13:17
[55]

Vend [ Pretorianin ]

Zaznacz swoj posta -> PPM na posta kt髍a chcesz wyrzuci -> rozmowa

30.01.2009
15:46
[56]

Sorcerer [ Konsul ]

Da sie jakos przyspieszyc bieganie? Bo szalu zaraz dostane...

06.02.2009
15:40
[57]

$Respect$ [ ch硂pak z pokoju 309 ]

UP

09.02.2009
08:00
[58]

Liroj [ Konsul ]

W砤渘ie uko馽zy砮m t gierk i musz powiedzie 縠 jest naprawd 渨ietna. jest takim prawdziwym cRPG nie za bardzo skomplikowanym ale te nie za prostym . takim w sam raz . Tak 縠 polecam ka縟emu i czekam na co podobnego

09.02.2009
12:00
[59]

smalczyk [ Genera锟 ]

Mam dwa pytania co do sidequest體:
- jak pom骳 zielarce z placu handlowego w Cytadeli z rozwik砤niem przepisu (nie pamietam niestety nazwy questu)? pono jakis inny handlarz potrafi to odczyta
- na jakim etapie gry mozna dostac si do gildii z硂dziei (ze wskaz體ek wynika, 縠 jest w domu wo焠icy, niby stoj tam jakies zakapiory, ale gadac nie chc)
Obecnie wycinam sobie smoczych kultyst體 w krwawych g髍ach - jakby ktos pyta o etap gry :)

I pytanie z innej beczki - warto zbierta kas na cu szczeg髄nego (przedmiocik np jakiowy)?
Bo obecnie mam z 250 dukat體, skille kupuje na bie抗co, 縜dnych extra item體 ponad te co mam na sobie nie wypatrzylem na razie.

09.02.2009
12:08
[60]

garrett [ realny nie realny ]

smalczyk --> w domu woznicy jest nieopisane na mapie wejscie do chaty, tam spotkasz kogo trzeba i dostaniesz 2 questy, zakapiory s powi箊ane z questem nr 2

09.02.2009
12:40
smile
[61]

Flyby [ Outsider ]

..Kreutz, po prostu trzeba po砤zi dok砤dnie po owej "opuszczonej kopalni rudy" w Tallonie ;)

..nie ma tu niczego na spoiler ;)

09.02.2009
13:24
[62]

DiabloManiak [ Karczemny Dymek ]

smalczyk -
Ad. 1 - w p鬅niejszym etapie jak dostaniesz si do Tallonu ;)
ad .2 Mo縩a od razu po dostaniu si do Ferdok ( w dzielnicy wo焠ic體 naprzeciwko Karczmy s drzwi do piwnicy)

Co do forsy - mo縩a kupi najlepsz zbroje p硑tow krasnoludzk dla krasia i kilka sztuk ro縩ych element體 pancerzy potem (砤dne nogawice np. ) ;)
Og髄nie nie warto s阷i si z fors - spokojnie przed p骿渃iem na ostatni walk mia砮m ponad 1900 ;) a 渞odk體 leczniczych , ose砮k, diamentowych ose砮k, strza bojowych , smarowide , herbatek, zachomikowanych broni mia砮m tyle 縠 spokojnie m骻砨ym otworzy z 2 szpitale, sklep marzenie 硊cznika oraz wojownika i warsztat alchemiczny ;)

09.02.2009
13:28
[63]

Azazell3 [ 痽wy Trup ]

Czy jest jaki mod kt髍y poprawia sterowanie? Troch nie wygodne jak klikne aby pod箍a砤 posta to wtedy kamera dziwnie wzgl阣em postaci si przesuwa :(

Jest jaki spos骲?

09.02.2009
19:48
[64]

jackowsky [ Dobry Wojak Szwejk ]

Jestem w Ferdok, dosta砮m rezydencj i zbieram kolejne zadania: wyczyszczenie katakumb pod 渨i箃yni, wyci筭ni阠ie Dranora oraz 渓edztwo w porcie. Mam pytanie: czy z jakimikolwiek zadaniami musz si spieszy teraz i p鬅niej?
Znalaz砮m te go渃ia oferuj筩ego statek za jedyne 1000D. Mam na niego zbiera? Cena wydaje si astronomiczna.

09.02.2009
21:31
[65]

Vend [ Pretorianin ]

@Azazell: P鬅niej przyzwyczaisz si do kamery :)
@jackowsky: Katakumby to g丑wne zadanie, wi阠 pr阣zej czy p鬅niej b阣ziesz musia je zrobi :] Pozosta砮 2 s dodatkowe i mo縠sz je zrobi p鬅niej. 1000D i tak zbierzesz p鬅niej, wi阠 si nie przejmuj :] Ja na koniec gry mia砮m ~1,5k D a kupowa砮m bardzo du縪 ;)

09.02.2009
23:52
[66]

jackowsky [ Dobry Wojak Szwejk ]

Vend-->Dzi阫i.

Czyli rozumiem, 縠 katakumby mog poczeka, a niespiesznie powykonuj r罂ne zlecenia dla mieszka馽體 Ferdok?

10.02.2009
13:33
[67]

Vend [ Pretorianin ]

Oczywi渃ie.
P鬅niej (przechodz筩 g丑wny w箃ek) odblokuj si nowe zadania w Ferdok.

14.02.2009
22:34
[68]

jackowsky [ Dobry Wojak Szwejk ]

W rezydencji Ardo s tajemnicze drzwi, oczywi渃ie zamkni阾e. Da si je jako otworzy? Pyta砮m majordomusa, ale on twierdzi, 縠 klucz zagin钩.

15.02.2009
12:41
[69]

smalczyk [ Genera锟 ]

Mam problem w rezydencji Neisbeck體. Po ubiciu maga hordmi przybywaja s硊gusy Neisbeck體, a po zabiciu ka縟ej bandy znik筪 pojawia si kolejna (lekarstw i cierpliwosci starczylo mi na trzy pod rz筪). O co do diab砤 chodzi? Ile oni sie odradzaj? A mo縠 nale縴 zabi t babk co stoi na czele rodu Neisbeck? Tyle, ze po wej渃iu na pi阾ro napotykam zamkni阾e drzwi, a klucza ni mam ani ja ani zabity mag.

15.02.2009
13:42
[70]

Smole [ Sumatran Rat-Monkey ]

jackowsky ---> w p鬅niejszym czasie klucz si znajdzie (raczej Ty powiniene znale熸) :-)

smalczyk -----> musisz walczy, nie pami阾am ile tych fal b阣zie, ale w ko馽u si sko馽z, co z pewno渃i zauwa縴sz :-) . Mo縠 masz jeszcze za s砤bych bohater體, wr箧 p鬅niej.

15.02.2009
13:48
[71]

jackowsky [ Dobry Wojak Szwejk ]

Smole-->Dzi阫i

15.02.2009
20:46
[72]

Cainoor [ M體 mi wuju ]

Ja w砤渘ie sko馽zy砮m gierk. Walka fina硂wa zbyt 砤twa, spodziewa砮m si wi阫szych problem體 :-)
Gr oceniam wysoko, klasyczny cRPG - ode mnie zas硊縪ne 7,5/10.

16.02.2009
11:01
[73]

smalczyk [ Genera锟 ]

Smole ---> doczyta砮m w solucji, ze trzeba ut硊c 23 drani - co tez uczyni砮m :)
Obecnie rozbijam si po Tallonie i w砤渘ie jestem po do滄 ci昕kim boju z banda ogr體.

Mam tez pytanie do jeszcze jednego wuestu, jeszcze z 'czas體' trz阺awisk. Chodzi o zadanie ze z硂dziejk, za kt髍a p砤ci砮m okup ko渃iotrupowi. Odda砮m zrabowane przez nia pieni筪ze jednemu z karczmarzy na trz阺awiskach, zosta jeszcze drugi do op砤cenia - ale nie moge nigdzie znale熸 skurczybyka. Gdzie powinienem szuka?

Cainoor ---> tylko 7,5?? Jak dla mnie na po takim czasie grania po jakim obecnie jestem przynajmniej 8,5 - takiego w砤渘ie erpega mi od dawna brakowa硂, powiem szczerze, 縠 nawet KOTOR mnie tak nie wci筭n钩 (i jakich Morrowindach czy innych badziewiach nie wspominaj筩).
W sumie to chyba od czasu Wizardry 9 (cho to zupe硁ie inny rodzaj rozgrywki) tak dobrze sie nie bawi砮m - przede wszystkim w ko馽u z縴砮m si ze wszystkimi cz硂nkami dru縴ny, kt髍zy nie s tylko kwiatkiem do ko縰cha.

16.02.2009
11:05
[74]

jackowsky [ Dobry Wojak Szwejk ]

smalczyk-->D硊g za z硂dziejk musisz te odda karczmarzowi z "Frywolnej Lochy" w Ferdok

16.02.2009
11:18
[75]

smalczyk [ Genera锟 ]

jackowsky ---> kurde, by砮m u wszystkich karczmarzy w Ferdok...hmm, musz spr骲owa jeszcze raz - dzi阫i anyway :)

16.02.2009
11:33
[76]

jackowsky [ Dobry Wojak Szwejk ]

To on zleci nam poszukanie jej w Moorbridge, ale sam jeszcze tego d硊gu nie odda砮m. Dopiero walcz z nieumar硑mi.

17.02.2009
11:59
[77]

Trollf [ ]

A mnie tak srednio sie ta gra spodobala :> taki produkt jednorazowego uzytku...
W sumie fabularnie (questy, klimat) to sprawia wrazenie mocno okrojonego BG (taka wersja demo czy cos w tym stylu).

plusy:
+ muzyczka :] bardzo sympatyczne dzwieki...
+ no jakis tam klimat na poczatku jest, ale im dalej w las tym wiecej drzew ;]
+ niektore lokacje - grafika nie jest szczytem techniki, ale jednak byly miejsca, ktore mialy swoj urok ;]
+ dobry zabijacz czasu na dlugie zimowe wieczory, gdy nie ma sie nic lepszego do roboty ;]

minusy:
- brak mozliwosci grania innym charakterem niz swietoszek (z dialogow az "saczy sie" elokwencja i uprzejmosc glownej postaci przy braku innych dosadnych opcji) - przypomina to wlasciwie symulator "dobrych manier" ;p takie to wszystko troche moralizatorskie...
- zdecydowana wiekszosc zadan ma tylko jeden sluszny sposob rozwiazania - ot, aby zaliczyc kolejnego questa do kolekcji.
- te przepisy na bron to sa smiechu warte - przez cala prawie gre nie znalazlem nic lepszego do zrobienia od tego co zazwyczaj juz wczesniej zdobylem/znalazlem...
- podobnie jak z wiekszoscia questow, glowny watek fabularny jest do bolu liniowy, zadnych trudnych wyborow, zadnych konsekwencji czynow, jedyne sluszne rozwiazanie - koko dzambo i do przodu... coz, odnioslem tutaj wrazenie, ze Drakensang to stara gra sprzed minimum osmiu lat w nowej oprawie graficznej ;]

Podsumowujac: ogromny potencjal, ale koncowy efekt taki troche zbyt "uproszczony"? A co jest proste i powtarzalne (jak wiekszosc questow tutaj) na dluzsza mete jest po prostu nudne...


W sumie, az tak zle nie bylo, ale jednak troche sie rozczarowalem... maks to 6.5/10 co moge dac 7.0 to chyba raczej odrobine za duzo... bylo by wiecej, gdyby jakis edytor byl i mozna bylo cos wiekszego zmodowac, bo tworzenie nowych profesji, zmienianie wygladu postaci, czy zabawa z wszelkimi statsami przedmiotow dosc szybko sie nudzi... co prawda, modeli i tekstur jeszcze nie ruszalem, ale gra nie jest dla mnie az tak wybitna by cos w tym kierunku chcialo mi sie robic...
Czyli jako jednorazowa rozrywka (tak na tydzien, gora dwa) jest ok, ale nic poza tym.


Aha, no i kilka obrazkow z moich przygod w Aventurii (moga zawierac spoilery!):

25.02.2009
22:48
[78]

jackowsky [ Dobry Wojak Szwejk ]

Kt髍y parametr postaci wp硑wa na szybko滄 rzucania zakl赕? M骿 mag przy niekt髍ych zakl阠iach strasznie si grzebie.

26.02.2009
19:01
[79]

Vend [ Pretorianin ]

Szybko滄 rzucania zale縴 od czaru, nie ma chyba atrybutu kt髍a za to odpowiada.

14.03.2009
17:14
[80]

Genetyk [ Genera锟 ]

wr骳i砮m do Drakensang po d硊縮zej przerwie - jest ca砶iem sympatycznie

na fotce - uratowana dziewica


Drakensang: The Dark Eye - "Smocze zadanie czas zacz规" - cz. II - Genetyk
15.03.2009
13:18
[81]

ujemny [ Pretorianin ]

Witam serdecznie,

Mam nie lada problem z przej渃iem tej gry (od rozdzia硊 6, oraz misja w porcie, w kt髍ej nale縩y pokona samice szczur體).

Po mimo du縠j ilo渃i pkt do渨iadczenia nie widz mo縧iwo渃i ich rozdysponowania. Przyk砤dowo posta amazonki mam 1500 pkt do rozdania, i we wszystkich kategoriach zwi箊anych z wytrzyma硂渃i, zwinno渃i, i si彻 widnieje napis "maks". To samo tyczy si u縴wane przez ni broni, maksymalna specjalizacja. Pomimo tego dostaje 硂mot, od byle przeciwnika.

Podobna sytuacja jest z postaci "maga, kt髍y leczy" - stworzona przeze mnie. Nie do滄 縠 ch硂pisko potrzebuje 4 rundy na uleczenie kogokolwiek (渕ia si, czy p砤ka), to w ataku jest niezwykle nieskuteczny.

Leczenie w tej grze to istny koszmar, ka縟a z postaci guzdrze si z tym niemi硂siernie. Przy 25% energii nie ma 縜dnego sensu, aby posta leczy砤 si sama. Zanim za硂縴 opatrunek ju skona. Podobnie z rozwojem atrybut體 wybaczcie, ale +1... to jaki 縜rt, itd.

Mo縠 co przeoczy砮m? Zdolno渃i ofensywne, defensywne mam rozwini阾e do poziomu I. Nikt w grze nie dawa mi mo縧iwo渃i zwi阫szenia unik體, ataku do poziomu II.

15.03.2009
18:25
[82]

Genetyk [ Genera锟 ]

Ujemny---- ju t硊macz

a podnosi砮 atrybuty??? (si砤, budowa etc)- to od nich zale縴 maksymalny poziom wszelakich umiej阾no渃i oraz cz隃 umiej阾no渃i specjalnych - uwaga cz阺to trzeba atrybut podnie滄 o 2 ptk aby zobaczy r罂nic - te 1500 PD co nawet nie tak du縪 :)

pomoc w leczeniu zapewnia alchemia - ka縟a moja posta w plecaku ca硑 zestaw - od soku z jag骴 i proszku na rany do prawdziwych eliksir體

w砤渘ie sko馽zy砮m 7 rozdzia strzel wieczorem kilka fotek

15.03.2009
18:46
smile
[83]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

a podnosi砮 atrybuty??? (si砤, budowa etc)- to od nich zale縴 maksymalny poziom wszelakich umiej阾no渃i oraz cz隃 umiej阾no渃i specjalnych - uwaga cz阺to trzeba atrybut podnie滄 o 2 ptk aby zobaczy r罂nic -


Aaach, i tej informacji mi brakowa硂 : )

15.03.2009
18:49
[84]

m1a87z [ EmJedenA OsiemSiedemZet ]

Hej :) Mam zamiar kupi t gr ale nie wiem czy m骿 komputer da sobie z ni rade :)
GeForce 6600gt 128
Athlon 64 3000+
1gb ramu

15.03.2009
20:01
[85]

ujemny [ Pretorianin ]

/Genetyk
Ju odkry砮m co robi砮m 焞e (dok砤dnie jak napisa砮). Pakowa砮m wszystkie pkt w zdolno渃i specjalne zamiast podnosi atrybuty (si砤, zr阠zno滄, zwinno滄, odwaga, etc.). 弆e zrozumia砮m "lekcj", tj. by砮m pewien, ze podnosz筩 zdolno渃i jak si砤 woli oddzia硊je na wytrzyma硂滄 (poniek筪 si nie myli砮m, gdy podnosz筩 ta zdolno滄 unikam powa縩ym ran).

Doda砮m par atrybut體 i przeszed砮m rozdzia 6, i pokona砮m matk szczur體. Dodatkowo rozbudowa砮m moj posta w kierunku wojownika. Zupe硁ie nie op砤calne jest rozwijanie zdolno渃i leczniczych, skoro wypicie mikstury trwa 1 rund, a rzucanie czaru 3-4.

Obecnie pr骲owa砮m pokona 痽wio Ognia, to co powsta砮 po pokonaniu czarodzieja (ci筭 dalszy misji "za gar滄 dukat體/z硂ta"). Problem w tym, 縠 pomimo, i leje jak z cebra 痽wio nie otrzymuje dodatkowych obra縠, ani te nie atakuje z ograniczon si彻 (pono to RPG). Nie wspominam ju o klonuj筩ych si przeciwnikach.

Jak to m體i, nie ma gry idealnej. Szkoda, 縠 w tej produkcji nie postarano si cho鎎y o to, aby przeciwnicy nie przechodzili przez siebie, oraz gracza. Przecie zagrania typu blokowanie przej渃ia najwytrzymalsz postaci nale抗 do klasyki gatunku. Zamiast taktyki mamy sieczk.

15.03.2009
20:04
[86]

ujemny [ Pretorianin ]

/m1a87z
Na pewno nie. Pomimo, 縠 gra jest dobrze zoptymalizowana konieczna jest karta odpowiadaj筩a obecnym standardom. Mam tu na my渓i 8600GT, b筪 odpowiednik z rodziny ATI.

15.03.2009
20:10
[87]

Genetyk [ Genera锟 ]

obiecane fotki - najpierw szok poznawczy - kobieta krasnolud :)


Drakensang: The Dark Eye - "Smocze zadanie czas zacz规" - cz. II - Genetyk
15.03.2009
20:11
[88]

Genetyk [ Genera锟 ]

teraz tank z mojej ekipy


Drakensang: The Dark Eye - "Smocze zadanie czas zacz规" - cz. II - Genetyk
15.03.2009
20:12
[89]

Genetyk [ Genera锟 ]

i dwa przyk砤dy ze warto mie alchemika do dyspozycji


Drakensang: The Dark Eye - "Smocze zadanie czas zacz规" - cz. II - Genetyk
15.03.2009
20:14
[90]

Genetyk [ Genera锟 ]

nast阷ny - dobrze chocia, 縠 nie wszystkie sk砤dniki s proste do zdobycia


Drakensang: The Dark Eye - "Smocze zadanie czas zacz规" - cz. II - Genetyk
17.03.2009
15:17
[91]

ujemny [ Pretorianin ]

W砤渘ie uko馽zy砮m zmagania z VII rozdzia硊. Troszeczk rozczarowa mnie pojedynek ze smokiem. Przeciwnik absolutnie nie wymagaj筩y, stosuj筩y od biedy 3 rodzaje ataku, kt髍e nie s wstanie nam zaszkodzi. Nawet pani Shladromir, kt髍a zawsze pojedynki ko馽zy砤 na ziemi tym razem wytrzyma砤 ca砮 starcie.

/Genetyk
Widz, 縠 ostro kombinujesz ze sk砤dem dru縴ny.

17.03.2009
20:26
[92]

davhend [ Ghost of Sparta ]

ujemny - ja pkt rozdaje w spos骲 nast阷uj筩y. Czekam, a wszyscy uzbieraj 1000 oczek, a nast阷nie wi阫szo滄 pakuje w rozwini阠i dw骳h atrybut體 (g丑wnie Si砤 i Budowa), a reszt na to co przydatne, czyli Si砤 Woli, u g丑wnej postaci np w Gadanin, u z硂dzieja w Otwieranie zamk體 itd. Obowi箊kowo napatoczy si, rozwijanie umiej阾no渃i pos硊giwania si ulubion broni, pakowanie w zdrowie, czy nauka u nauczycieli.

Og髄nie m骿 team sk砤da si z trzech wojownik體 i z硂dzieja, mia砮m maga przez pewien czas, ale spad砤 mi wraz z nim efektywno滄. Aktualny team sprz箃a r體no.

Elfk i t przyjaci蟪k od Ardo rozebra砮m z wszystkiego i usadowi砮m w rezydencji. Jak wpadam do domu, to mam na czym oko zawiesi, a moja posta zapewne i co innego ( ]:-> ).

Jestem aktualnie tam, gdzie Genetyk, czyli w krasnoludzkim mie渃ie. My渓 jednak, 縠 ju wi阫szo滄 rzeczy, kt髍e s tam do zrobienia mam za sob, wi阠 za nied硊go rusz dalej. Mam smaka na ten ognisty he砿 o kt髍ym wspomina arcybiskup oraz na buty do kompletu, hehe.

17.03.2009
20:42
[93]

ujemny [ Pretorianin ]

Mam problem.

Znaj筩 縴cie co przeoczy砮m. Pokona砮m smoka, wykona砮m wszystkie dodatkowe misje, pomimo to nie mog dosta si do Murolosh. Krasnolud przy bramie nie chce mnie wpu渃i.

17.03.2009
21:17
[94]

davhend [ Ghost of Sparta ]

ujemny - a dosta砮 zaproszenie od Aroma?

17.03.2009
21:19
[95]

ujemny [ Pretorianin ]

Ratuj mnie. Teraz zauwa縴砮m, 縠 map mo縩a przesun规 w d蟪 trzymaj筩 lewy klawisz myszy.
Dotar砮m :)

17.03.2009
21:27
[96]

davhend [ Ghost of Sparta ]

ujemny - hahaha, mia砮m ten sam problem stary. Dosta砮m zaproszenie od Aroma, a nie widzia砮m co mam zrobi, wr骳i砮m si do Tallonu, gada砮m z wszystkimi, a nikt nic mi nie m體i. Wr骳i砮m si do Ferdok, gada砮m z tymi od Smoczego zadania i z hrabi i te nic, przypadkiem zauwa縴砮m, 縠 zje縟縜 si na d蟪 na mapie, hehe. Ciekawe jak Ci si spodoba krasnoludzkie miasto, jak dla mnie 渞edniawka. ;)

18.03.2009
09:36
[97]

Genetyk [ Genera锟 ]

wieczorem sko馽zy砮m zadania w mie渃ie krasnolud體 - sama architektura to kalka analogicznego miasta z WoW :P.
Same zadania s o tyle ciekawe 縠 spodziewa砮m si:

spoiler start

jatki a dosta砮m ca砮 stado rozm體 i to nawet zabawnych - jest nawet obrona w s筪zie!
Walki jest niewiele - dobrze ustawiona ekipa po przygodach w Tallon da sobie rad.
Z bardziej upierdliwych przeciwnik體 wracaj wszy grobowe - trudne z prostego powodu - mechanika gry preferuje przewag liczebn

spoiler stop

18.03.2009
10:37
[98]

davhend [ Ghost of Sparta ]

Genetyk -

spoiler start
a wszed砮 ju do portalu?
spoiler stop

18.03.2009
10:48
[99]

Genetyk [ Genera锟 ]

davhend-->

spoiler start

w砤渘ie przed nim stoj - i domy渓am si, 縠 teraz troch powalczymy z kultystami lub co w ten dese

spoiler stop

18.03.2009
10:51
[100]

davhend [ Ghost of Sparta ]

Genetyk - nie wchod tam bez ma渃i przeciw poparzeniom, bo obudzisz si tak jak ja z r阫 w nocniku. Mam teraz max problemy...

18.03.2009
12:28
[101]

ujemny [ Pretorianin ]

To wszyscy jeste渕y w tym samym miejscu :)

18.03.2009
14:04
[102]

Genetyk [ Genera锟 ]

dobrze wiedzie - balsamu mam kilka sztuk dos硂wnie

takie r體noleg砮 post阷y to prawie jak w mmo :)

18.03.2009
15:53
smile
[103]

Tenshay [ I'm Destroying The World ]

prawie, tylko nie macie razem party, pvp, nie jeste渃ie w gildii i nie mo縠cie jecha g硊pich noob體.

a, no i nie ma turk體, hiszpan體 i korea馽體 kt髍zy biegaj w ko砶o i co sobie krzycz w mie渃ie. :P

19.03.2009
15:04
[104]

ujemny [ Pretorianin ]

痽wi硑/Duchy ognia bardzo 砤two pokona stosuj筩 grom (w mojej ekipie dwie postacie w砤daj tym czarem), oraz mocny cios. Og髄nie ten poziom przeszed砮m maj w dru縴nie 硊cznika, kt髍emu na pocz箃ku sko馽zy砤 si amunicja. Tak jakbym gra bez jednej postaci.

Du縴 problem natomiast mia砮m/mam z amebami. Cholerstwo w 1 sekund regeneruje si o 5 pkt 縴cia.

19.03.2009
19:30
[105]

davhend [ Ghost of Sparta ]

ujemny - w zasadzie u mnie problem polega na tym, 縠 nie mia砮m w zasadzie zapas體 縜dnych. Nie mia砮m na ten przyk砤d 縜dnych odtrutek, a postacie by硑 zainfekowane tym syfem od Groml體, co to obni縜j ka縟y atrybut o 4 oczka...

Aktualnie jestem w miejscu, w kt髍ym na drodze stan钩 mi Kr髄 Grlom體. Dzisiaj ju chyba robi przerw od Darkensanga i potn troch w NWN. ;)

19.03.2009
19:56
[106]

Genetyk [ Genera锟 ]

ca砮 szcz隃cie Gwendola ma Klarum Purum i odnow atrybut體 (dzia砤 jak myde砶o) i przypad硂渃i po walce 砤two wyleczy.
W ko滄 da砤 mi jedna nierozbrajana pu砤pka - przed samym fina砮m zwiedzania G酬bi

Ze spraw fabularnych - przeczyta砮m ca硑 pami阾nik krasnoludzkiego stra縩ika - dosy wstrz箂aj筩y kawa砮k ale dobrze wyja渘iaj筩y co tak naprawd si sta硂

19.03.2009
20:14
[107]

Genetyk [ Genera锟 ]

Gwendola - g丑wne wsparcie ekipy


Drakensang: The Dark Eye - "Smocze zadanie czas zacz规" - cz. II - Genetyk
19.03.2009
20:17
[108]

Genetyk [ Genera锟 ]

ma砮 paskudy, ale po lekturze pami阾nika troch przykro


Drakensang: The Dark Eye - "Smocze zadanie czas zacz规" - cz. II - Genetyk
19.03.2009
20:19
[109]

Genetyk [ Genera锟 ]

fajna miejsc體ka


Drakensang: The Dark Eye - "Smocze zadanie czas zacz规" - cz. II - Genetyk
19.03.2009
23:53
[110]

davhend [ Ghost of Sparta ]

Genetyk - ja na tym krasnoludzki pami阾niku prawie usn钩em. ;)

20.03.2009
12:36
[111]

davhend [ Ghost of Sparta ]

No i koniec nie ma ju nic...

Ko馽體ka jak dla mnie by砤 trudna, ale ostatecznie da砮m rad. W jednym miejscu dublowa硑 mi si potwory. Ubi砮m golema, a jak wraca砮m to w w jego miejsce by硑 dwa inne.

Filmiku ko馽owego nie widzia砮m, bo na samym jego pocz箃ku zaci瓿a mi si i musia砮m nacisna ESC, a potem to ju tylko lecia硑 napisy ko馽owe. Tak縠 je縠li kto mo縠 mi powiedzie co na nim by硂, to by砨ym wdzi阠zny. ;)

20.03.2009
12:43
[112]

davhend [ Ghost of Sparta ]

Ju nie trzeba. Nadrobi砮m braki na youtubie, w sumie nic specjalnego...

20.03.2009
12:44
[113]

Vend [ Pretorianin ]

spoiler start
Nie dublowa硑, tylko wychodzi硑 z portalu :]
spoiler stop

21.03.2009
02:03
[114]

Genetyk [ Genera锟 ]

r體nie sko馽zy砮m - ko馽體ka satysfakcjonuj筩a, cho sceneria przypomina砤 Wied焟ina!

porada taktyczna - golemy s paskudne ale maj s砤b pami赕 i wolno id --> czyli RUN FOREST!!!!
(sam bohatersko wycofa砮m si przed o渕ioma golemami)


Drakensang: The Dark Eye - "Smocze zadanie czas zacz规" - cz. II - Genetyk
21.03.2009
12:31
[115]

davhend [ Ghost of Sparta ]

Genetyk - 8 golem體 mia砮 w tym miejscu, gdzie by硑 te te dwa skorpiony, nieopodal tego przej渃ia zablokowane przez podw骿n warstw kolcy? :)

21.03.2009
12:50
[116]

davhend [ Ghost of Sparta ]

Ostatnio jestem troch na bakier z grami i o takim tytuly jak Darkensang nie mia砮m poj阠ia. Nie czyta砮m zapowiedzi, nie 渓edzi砮m nius體, nie czyta砮m tym bardziej recenzji. Par dni temu wpad do mnie kumpel i powiedzia: s硊chaj stary mam dla Ciebie dobr gr no i tutaj mia na my渓i DS.

P硑ta znalaz砤 si w nap阣zie, instalka posz砤 w ruch i nie min瓿o du縪 czasu, gdy jej skr髏 wyl筪owa na pulpicie. Nie u渕iecha砤 mi si og髄nie gra, kt髍ej tytu硊 nie umia z pocz箃ku zapami阾a, a kt髍y na dodatek kojarzy mi si z jaka rybn restauracj chi駍k. Po tradycyjnym lansie firm, kt髍e maj zwi箊ek z t produkcj przyszed czas na intro. Smoki, miecz, cyklop i przepowiednie - nic rewelacyjnego, ale jedziemy dalej. Tworzenie postaci oraz jej wyb髍 te by nie焞e okrojony. Wybra砮m jakiego kolesia, co to wali z sworda i jest 渨ie縪 po akademii. Pierwsze prawdziwe wra縠nie wywar砤 na mnie szata graficzna oraz szczeg蟪owo滄, mnogo滄 element體 otoczenia. Przygrywaj筩a muzyka w tle dobrze komponowa砤 si z ca彻 reszt.

Pierwszy dialog przeprowadzi砮m z kim pokroju osobnika stra縴 miejskiej. Dowiedzia砮m si paru interesuj筩ych rzeczy, np 縠 nie wejd do miasta bo co tam i 縠by wej滄 to potrzebuje co tam. Wypisz wymaluj jeden z pierwszych Quest體 z Wied焟ina. Do tego lektor si strasznie gubi i je縠li dali渕y [czytaj dalej], to podk砤du ju nie by硂, jeno suchy tekst (i tak przez ca彻 gr). Ma硑 niedopatrzenie w por體naniu z tym co oferuje gra. DS to przede wszystkim przygoda na wiele, wiele godzin, kt髍a ma dos硂wnie od zatrz箂ania zada g丑wnych i pobocznych. Niekt髍e 硑kamy w 5 minut, a inne w godzin albo i wi阠ej.

M骻砨ym pisa i pisa na temat tego tytu硊, ale od czego jest recka na golu. W ka縟ym b筪 razie gor筩o polecam ten tytu. Dla fana cRPG to pozycja obowi箊kowa bez dw骳h zda.

21.03.2009
12:56
[117]

SZYEMEK LOST [ Pretorianin ]

Mam problem nie mog rozwali Kastana Gamblacka

21.03.2009
14:08
smile
[118]

ujemny [ Pretorianin ]

Odno渘ie wspomnianej przez koleg體 potyczki. Istnieje bardzo 砤twy spos骲 na pokonanie przeciwnik體, i rozniesienie w py portalu. Trzeba wykorzysta rzecz, kt髍 zaniedbali programi渃i, tj. maksymalna odleg硂滄 od sterowanej postaci, w jakiej mog znale熸 si bohaterowie.

Na pocz箃ku wysy砤my 3 walczak體 (plus D縤n, czy Nied焪ied) na front, a postaci g丑wn zakradamy si do portu. Po chwili, gdy przejdziemy przez kamienny most, reszta za硂gi zostanie teleportowana do g丑wnej postaci!

Liczna grupa wrog體 - kto nie pomy渓a, i nawrzuca armi z硂縪n z 22 przeciwnik體 - nie zareaguje na znikni阠ie. Spokojnie niszczmy portal, a nast阷nie jeden po drugim walczymy z przeciwnikami.

Tu te jest b彻d deweloper體, gdy mo縩a ustawi si w takiej odleg硂渃i, aby do ataku ruszy tylko jeden z przeciwnik體 (nawet jak tu obok jest jego kompan).

21.03.2009
20:14
smile
[119]

ujemny [ Pretorianin ]

W ko馽u upora砮m si z ostatnim bastionem z砤.
Klonowanie si przeciwnik體 - w przypadku powrotu do Kr髄a, ca砤 za硂ga si z砤 wstawa砤 z grobu* - da硂 mi si nie焞e we znaki. W przeciwie駍twie do fina硂wej potyczki, kt髍 nie mo縩a nazwa wymagaj筩.

Sama gra. Stopniowo mnie rozczarowywa砤:
- wspomniane ko馽owe rozwi箊ania (klonowanie),
- brak kontroli nad dru縴n,
- zdecydowanie zbyt kosztowane rzucanie czar體 (czas),
- przenikanie przeciwnik體,
- zbyt du縜 ilo滄 czar體, atrybut體, kt髍e niczemu nie s硊抗 (kiepska efektywno滄),
- kamera (brak znanego z BG, i NWN przenikania przez obiekty),
- du縜 ilo滄 niedopowiedze (dlaczego dany czar zawi骴 - brak informacji o powodzie w dzienniku zdarze, itd.).

*Czy mieli渃ie tak samo? Nie instalowa砮m 縜dnych 砤t.


Drakensang: The Dark Eye - "Smocze zadanie czas zacz规" - cz. II - ujemny
21.03.2009
20:17
[120]

ujemny [ Pretorianin ]

Przeskakuje na: The Last Remnant.

22.03.2009
03:17
[121]

Genetyk [ Genera锟 ]

ujemny ---> ja wstyd si przyzna, wracam do Maski Zdrajcy

ale w ramach ma砮j prowokacji skontruj par zarzut體:
klonowanie - przyczyn s Z砮 Portale - je渓i nie zniszczymy ich szybko mo縠 by nieweso硂 => 8 golem體
brak kontroli - tu faktycznie, trzeba pilnowa kogo i kiedy bij nasi
koszt rzucania czar體 - w砤渘ie dlatego g丑wn si彻 ognia mojej Gwendoli by 硊k
zbyt du縪 czar體 - to prawda, jednak na wymaksowanie wszystkich nie starczy punk體 - u Gwendoli skupi砮m si na leczeniu, odtruwaniu, przywo硑waniu nied焪iedzia (渨ietny tank), atrybucie odwagi i si硑 - reszta to kosmetyka wg uznania
kamera - bardziej irytuje mnie ta z NWN2 (kwestia gustu)
niedopowiedzenia - im bardziej inwestowa砮m w si酬 woli tym mniej k硂pot體 - mo縠 to jest przyczyna


hmm nie za bardzo wysz砤 ta kontra

teraz czekam na nast阷ne gry tego zespo硊 - lubi ten niemiecki sznyt w grach - port Ugdan wygl筪a nawet jak hanzeatyckie miasto (Gda駍k?)

22.03.2009
11:21
[122]

ujemny [ Pretorianin ]

/Genetyk

Klonowanie nie ma nic wsp髄nego z portalami. Zauwa, 縠 napisa砮m o ich zlikwidowaniu. Nawet poda砮m najprostsz taktyk. Klonowanie wyst阷uje w sytuacji, gdy przed fina硂wym starciem udamy si z powrotem do Kr髄a Krasnolud體.

I tak w drodze na szczyt zn體 stoczymy walk z 3 stworzeniami miotaj筩ymi piorunami (pomimo 18 pkt odporno渃i na magi) i tak dostaj po 20 pkt obra縠. Kula chroni筩a przed czarami nic nie daje. Po pokonaniu tych niezno渘ych stworze na g髍ze czeka na nas ca砤 pokonana ju ekipa, ale bez golem體 (nie ma ich, gdy portale zosta硑 usuni阾e).

Sytuacja jest o tyle k硂potliwa, 縠... Istniej dwie r體noleg砮 drogi doj渃ia na "plac" z dwoma portalami. je渓i wybierzemy ten po lewej, i w jego po硂wie zmienimy zdanie, to ponownie czeka nas starcie z 3 klonami. Tymi przed chwil pokonanymi! Przy odpowiednim ustawieniu kamery wida, 縠 stwory bior si znik筪. S wrzucane na map :)

Plusem tej sytuacji jest mo縧iwo滄 nabicia punkt體 do渨iadczenia. Doszed砮m do 19 lvl (ca砤 dru縴na).

Niepowadzenia. Si砤 woli nie dzia砤 w sytuacji, gdy nie jeste渕y atakowi. Zauwa, 縠 podczas rzucania nieudanego czaru otwierania zamku, w dzienniku zdarze nie ma informacji, o tym co zawiod硂. We wspomnianym NWN masz podan dok砤dn warto滄 oczekiwan, i uzyskan przez posta.

Nie ma si czemu wstydzi. W moim mniemaniu Maska Zdrajcy to bardzo udana produkcja - efektywne czarowanie, i jego tryby, poziom pojedynk體, poch砤nianie dusz, etc.

Pozdrawiam.
Rzu okiem na The Last Remnant.

22.03.2009
11:41
[123]

Genetyk [ Genera锟 ]

jeszcze jedna sprawa techniczna - Drakensang strasznie panoszy si w "moje dokumenty" - mam 4,5 GB zapisanych stan體 gier !

22.03.2009
18:56
[124]

davhend [ Ghost of Sparta ]

A ja si na GTA IV przerzuci砮m . ;)

24.03.2009
00:15
[125]

davhend [ Ghost of Sparta ]

Genetyk,ujemny - ma mo縠 kt髍y z Was jeszcze zainstalowanego Darkensanga? Zapomnia砮m trofea da do mojej gablotki, a gr ju usun钩em. ;)

04.05.2009
12:18
[126]

los_hobbitos [ Hellas fanboy ]

Widz, 縠 w箃ek generalnie nie 縴je, ale by mo縠 kto tu zajrzy. Moja sytuacja jest nast阷uj筩a: Jestem na bagnach Moorbridge i pokona砮m nekromant. Tu przed walk z nim sta硂 si jednak co dziwnego - moja posta (mag bitewny) straci砤 mo縧iwo滄 rzucania zakl赕! Po prostu ikonki czar體 na pasku s przyciemnione i nie da si z nich korzysta, tak jakby zabrak硂 mi Energii Astralnej (co si nie sta硂). To normalne?

EDIT. Niewa縩e, problem rozwi箊any. Okaza硂 si, 縠 he砿 (Galea), kt髍y za硂縴砮m, narobi ba砤ganu. Dziwne :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.