RockefelleR 22 [ Legionista ]
Audi 80 B4
Otóż mam takie pytanie, czy ktoś z Was wie, czy układ chłodzenia się w tym aucie odpowietrza? Został kupiony nowy termostat ale nadal lipa.
szuru-buru [ Whose line is it anyway? ]
Trzeba odpowietrzyć na pewno.
RockefelleR 22 [ Legionista ]
A najlepszy sposób na odpowietrzenie tego układu to? Niby błachostka ale ja dopiero zaczynam przygodę z samochodami więc zrozumcie mnie ;)
wysiak [ Senator ]
A najlepszy sposób na odpowietrzenie tego układu to.. pojechac do mechanika. Ewentualnie zapytac na jakims forum motoryzacyjnym.
AdixPL [ Konsul ]
prosty sposób. nie masz płynu. wlewasz płyn do oznaczenia MAX... odpalasz auto.z odkręcona zakrętka w zbiorniczku plynu. silnik pracuje. pompa wody pracuje. płyn krąży i w razie gdyby było go za mało się dolewa....
ale generalnie co sie dzieje ? wysoko wskazowka temperatury się wychyla ?
termostat działa na tej zasadzie, że gdy plyn się nagrzeje do odpowiedniej temperatury wtedy termostat sie otwiera. generalnie jest na to sposob... po przejechaniu 10km np, zlap obie rury ( doprowadzajaca i wypprowadzajaca) jesli jedna jest goraca a druga zimna to zly termostat... jesli obie sa cieple to znaczy ze termostat ok....
generalnie jest wiele przyczyn w awariach okładu chłodzenia.. od awarii termostatu, pompy wody po nawet uszkodzona uszczelkę pod głowica... a to już spory wydatek ;]
napisz dokładnie co sie dzieje ;]
RockefelleR 22 [ Legionista ]
Był uszkodzony termostat, nie zamykał się i temperatura była poniżej 50*. Wymieniłem termostat i teraz temp. wyskakuje nawet do 100*. O co chodzi?
szuru-buru [ Whose line is it anyway? ]
No i dobrze wyskakuje. Takie ma zadanie termostat by trzymać temperaturę silnika.
AdixPL [ Konsul ]
bo generalnie w większości aut VW/Audi temperatura optymalna to około 90stopni... przy agresywniejszej jeździe do 100 ;)
więc jak masz 90-100 to masz dobrze ;] ważne żeby sie nie wychylała ostro maksymalnie w
"górę"
Koczkodann [ Pretorianin ]
RockefelleR 22 --> Temperatura 100 stopni to o wiele za dużo, nie powinna bowiem przekraczać 90 stopni (zwłaszcza że teraz za oknem nie jest zbyt ciepło) i jeśli masz sprawny termostat, to wskazówka nie ma prawa drgnąć bez względu na styl jazdy. Dłuższa jazda z temperaturą 100 może niekorzystnie wpłynąć na przewody. Poza tym zależy jaki termostat kupiłeś, jeśli jakiś no name to może nie działać prawidłowo. A może się też zdarzyć tak, że fabrycznie jest uszkodzony (kumpel kiedyś tak miał, wymieniał dwa razy).
AdixPL [ Konsul ]
Koczkodann <- autor napisał ze wychyla mu się do 100, a nie, że ma 100stopni cały czas. Masz rację pisząc że 100 stopni to za dużo, ale ma prawo drgnąć zwłaszcza jak sie stoi w korkach a jazda na niskich obrotach strasznie męczy silnik ;] więc zależy jaki kupił termostat... jak się będzie otwierał przy 97stopniach to będzie często mu dochodziła do 100stopni... tak miałem w 3jce, w golfie II też miałem okazje wymieniać termostat i założyłem taki który otwiera się przy 85 stopniach.... więc wtedy nie ma prawa do 100 ciągnąc.
jeśli masz sprawny termostat, to wskazówka nie ma prawa drgnąć bez względu na styl jazdy
tu się mylisz ;] ma prawa a nawet powinna ;] przy sprawnym układzie chłodzenia da się zauważyć (bo wiadomo w czasie jazdy sie patrzy na drogę a nie na zegary) ze wskazówka wychyla sie lekko ponad 90 stopni, i po chwili wraca na swoje miejsce... objaw normalny