GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Grand Prix Legends - najbardziej kultowy symulator wyścigów w historii PC

30.10.2002
01:34
[1]

JFK [ Pretorianin ]

Grand Prix Legends - najbardziej kultowy symulator wyścigów w historii PC

Na prośbę wolkova - kontynuacja dyskusji na temat GPL zapoczątkowanej w wątku LFS: https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=840312&N=1

Odpowiadając zupełnie nie po kolei:
1. Nie patrzcie na te screeny z recenzji GOL!
GPL przez lata ewoluowało i teraz nic już nie wygląda tak samo, co wyjdzie nowy tor to jest ładnieszy a do istniejących można ściągnąć tyle updatów do każdego asfaltu, drzewka, domków itp że nikt nie jest w stanie tego zliczyć. A nowe auta z gplea są tak ładne że aż nie chce się z nich wysiadać :)

Trailerekk - GPL ma bez wątpienia najmocniejsze i najbardziej "wierne" community na świecie, nie trzeba już żadnych klubów zakładać :)
Stronę polskiej ligi GPL możesz obejrzeć pod adresem https://gpl.tenbit.pl
Teraz rozgrywamy już 4 sezon mistrzostw polski online. Regularnie co 3 tygodnie 11 tras oryginalnych + 3 dodatkowe. To już jest ściganie takie na poważnie z kwalifikacjami, punktami, sędziami itp. 3 tygodnie na przygotowanie i w końcu godzina 0 wybija i nie ma już zabawy, to nie jest niedzielne ściganie i wjeżdżanie w dupkę jest karane bardzo surowo.

Tygrysek - w LFS nie jeżdżę za bardzo, bardzo mnie interesuje ten projekt bo zapowiada się bardzo interesująco ale tak jak MMRR powiedział do GPL to jest zabawka. Pozatym nie mam czasu na gry bo muszę trenować do wyścigów :)

GPL - istotnie jest praktycznie nie do zdobycia legalnie w polsce. Skoro producent nie chce i żaden dystrybutor też się nie interesuje to trudno ich strata. Jeżeli komuś bardzo zależy i spełnia pewne "nadzieje" to skłonny jestem pomóc w zdobyciu. Tygrysek jak chce dostać to musi ruszyć dupke i przyjechać osobiście na Głogowską bo nie będę wysyłał z Poznania do Poznania :) Inni ziomale z Poznania tak samo.
"Gorące głowy" przestrzegam: To jest symulator a nie gierka do pogrania na tydzień! Auta mają potworną moc i przez tydzień to nikt nie jest się w stanie nauczyć jeździć bez wypadania z trasy. Trzeba naprawdę podchodzić ze spokojem i cierpliwością.
Druga sprawa to bez kierownicy jest dupa blada... Nie da się i koniec. Klawiszowcom, myszkowcom i innym podobnym w tym momencie dziękujemy i zapraszamy do wątków o Colinie, NFS i innych gierkach arcade.

Dla tych których jeszcze nie zanudziłem i zainteresowali się tematem proponuję na zachętę jeden z ostatnich filmów z GPL:
https://www.durber.co.uk/gpl/movies/keepitreal.wmv
40MB zajmuje ale jak ktoś może ściągać to polecam gorąco bo to bardzo fajny filmik!

30.10.2002
01:51
smile
[2]

Goozys[DEA] [ Virus ]

JFK --> UNO: Ciekawi mnie dlaczego napisałeś... "Druga sprawa to bez kierownicy jest dupa blada... Nie da się i koniec. Klawiszowcom, myszkowcom i innym podobnym w tym momencie dziękujemy i zapraszamy do wątków o Colinie, NFS i innych gierkach arcade". ?? Powiem ci jedno... swojego czasu grywałem w GPL na klawiaturze i mogę śmiało powiedzieć, że każdy kto gra w Colin'a bądź NFS'y może śmiało grać w GPL. A dlaczego tak uważam ?? Proste... osoba grająca w te gry ma tak wyćwiczoną technikę grania na klawie, że choćby nie wiem jaki symulator, to jest on w stanie w niego grać. Przykładem mogę być ja sam... mam na swoim koncie wygrane wyścigi z najlepszymi ze światowej ligi GPL, i to nawet z osobami grającymi na kierownicach. DUE: LFS to zabawka w porównaniu z GPL. Buahahahahaha... i nic więcej nie powiem. Chociaż zaryzykuję. LFS a GPL to dwie odrębne gry i dziwi mnie fakt, że zostały one w ogóle ze sobą porównane. To może FIA GT też jest zabawką, co ?? Koniec. TRES: Osobiście już nie grywam w GPL, bo od ponad roku biorę czynny udział w światowej lidze GP500. Wy macie swoje samochodziki, a ja motorki :) <click>... STATUS OFFLINE

30.10.2002
02:05
[3]

JFK [ Pretorianin ]

Ehh, khmmm, stary... ja tu akurat teraz jem, zakrztusiłbym się i miałbyś mnie na sumieniu... Dobry skecz napisałeś ale my tu chcemy rozmawiać poważnie. Ja mam w mojej Alfie 156 zamontowane przyciski zamiast kierownicy i pedałów i też wygrywam z najlepszymi Dziurka, Szwagierczak to cieniasy dla mnie. Czyż wygrał tylko dlatego że teraz ścigam się z Rossim na motocyklach. Żartuję oczywiście, nigdy nie jechałem Alfą 156 a Ty nigdy nie jechałeś w GPL.

30.10.2002
02:08
smile
[4]

wolkov [ |Drummer| ]

Ja jezdze od niedawna i musze przyznac racje: to sim, ktoremu trzeba poswiec mnostwo czasu, aby osiagnac jako takie rezultaty. Fizyka i uczucie predkosci po prostu urywaja dupsko :) JFK - jak cwiczyc zeby osiagac lepsze czasy? od jakich tras zaczynac (Monza to wiem:)) i jakie twoim zdaniem setupy sa najlepsze? bo sciagnalem setupy G.Huttu i probuje tych GH2, ale sa dla mnie zbyt czule i mam problemy z zapanowaniem nad bolidem, zwlaszcza gdy probuje gwaltownie zwolnic, moze na razie powinienem sprobowac innych? Ps. jako zacheta dla zainteresowanych screen - zolte ferrari 312 na torze monza, wersja aktualna :) --------->

30.10.2002
02:11
smile
[5]

JFK [ Pretorianin ]

Nie no nie mogę... obiecałem sobie już nie odpisywać ale tak mi się humor poprawił że nie wytrzymam :) ta technika na klawie, wyćwiczona w NFS... rzeczywiście bardzo się to przydaje :D Muszę podlinkować ten wątek kolegom z GPL żeby też się mogli pośmiać bo takiego skeczu to dawno nikt nie walnął A ci najlepsi ze światowej ligi to możesz zdradzić kto to? Mieliście chyba jakąś klawiszową ligę, co? :)

30.10.2002
02:11
[6]

wolkov [ |Drummer| ]

Goozys[DEA] - hehe poczucia humoru na pewno ci nie brak, dawno juz nie sluchalem/czytalem rownie dobrych zartow :) LOL

30.10.2002
02:23
[7]

JFK [ Pretorianin ]

wolkov, nie jeździł w kółko Monzy! Wiem że Monza jest dobra na początek bo to ledwo 4 zakręty ale jak już w miarę poruszasz sie na torze to próbuj innych torów. Bardzo polecam Spa. Zobaczysz, pojeździsz na innych torach wrócisz na Monze i zobaczysz że już ci lepiej idzie. GPL różni się tym od innych gier że tu nie uczysz się torów tylko uczysz się prowadzić samochód a każdy tor uczy czegoś nowego. Nie ma najlepszych setupów. Z setupami to też jest taka sprawa - setup wcale nie powoduje że auto jest szybsze czy wolniejsze tylko że inaczej się zachowuje. To bardzo istotna różnica, dlatego dla każdego może być inny setup dobry. Więc wybieraj takie na których po prostu dobrze ci się jedzie. I pamiętaj - nigdy nie zwalaj winy za złe czasy na setup. Też kiedyś myślałem że to setup nie pozwala mi jechać szybciej a to jest nieprawda bo ogranieczeniem jesteśmy my sami. Greger Huttu i jego setupy znane są na cały świat i wielu ludzi na nich jeździ (ja również) Ale jeżeli chcesz korzystać z setupów Gregera to tylko te opisane GH a nie GH2!! GH2 uznawane są za bardzo szybkie i wielu czołowych kierowców na nich właśnie jeździ ale nawet dla mocno doświadczonych kierowców mogą być nie do ujechania. Kłopoty sprawia przede wszystkim bardzo twardy dyferencjał co powoduje że autem rzuca przy każdym dotknięciu gazu, druga sprawa to brake-balance ustawiony dość mocno na tył. Przy hamowaniu bez gazu powoduje to że tylne koła się blokują co oczywiście skutkuje pokazowym craszem, aby wykorzystać tak ustawiony brake-balans trzeba umiejętnie pracować gazem podczas hamowania.

30.10.2002
02:29
[8]

JFK [ Pretorianin ]

Aha, podpowiem ci żebyś wybierał jako łatwiejsze te setupy które mają diff ratio 85/45 albo 85/30 są łatwiejsze w prowadzeniu, im mniejsza pierwsza liczba tym sztywniejszy dyfer i trudniej się prowadzi. Brake balans ustaw sobie na powiedzmy 56%, jeżeli blokują ci się przednie koła to zmniejszaj a jeżeli tył zacznie ci niebezpiecznie tańczyć to zwiększaj (albo lepiej ucz się korygować gazem) w zasadzie zależy to od auta bo każde ma inną długość, środek ciężkości itp. A właśnie.. jakim autem jeździsz? Na początek proponuję BRM, Cooper, Honda. Ja zaczynałem od Ferrari ale to już jest trochę bardziej narowiste. Lotusa i Brabhama na razie nie dotykać! :)

30.10.2002
02:29
smile
[9]

Goozys[DEA] [ Virus ]

JFK --> I co ?? Obrośniesz w piórka , jak tylko kolegom podeślesz link do mojej wypowiedzi ?? Wolkov, ty też ?? Słuchajcie... ja napisałem to, co sam doświadczyłem grając w GPL, a wy nie musicie się z tym zgadzać. Ale to nie daje wam żadnych powodów do naśmiewania się z mojej osoby. Typowy brak tolerancji w stosunku do gracza, który nie gra w GPL.

30.10.2002
02:39
[10]

wolkov [ |Drummer| ]

JFK -> dzieki za fachowe porady. Spox, oczywiscie jezdze na innych trasach, a Spa to moim zdaniem rewelacja :), wlasnie jazda na Spa na setupie GH2 jest niesamowita, caly czas jestem na granicy utraty przyczepnosci, przerzuce sie na latwiejszy ;), ogolnie rzecz biorac rzecz, ktora chcialbym szybko poprawic to sposob zwalniania przed zakretem, wydaje mi sie ze zle oceniam odleglosc, ktora pozostala na wytracenie predkosci, na skutek czego dosc czesto wywala mnie na łukach na zewnatrzna. Przydalby mi sie jakis skromny tutorial na temat uzywania sprzegla\hamulca\gazu :-)

30.10.2002
02:48
[11]

wolkov [ |Drummer| ]

Goozys - wyluzuj, ani sie z ciebie nie nasmiewam, a przejawow nietolerancji tez nie zauwazylem...po prostu to co napisales wyzej to jakies zarty bo to jest raczej fizycznie niemozliwe :) JFK -> Lotus - monster, ale przyznam, ze podoba mi sie jazda nim. Ogolnie jezdze kazdym po troche, obecnie probuje ujarzmic Eagle, ale jest mi ciezko :), a zaczalem tez od Ferrarki. :)

30.10.2002
03:20
[12]

JFK [ Pretorianin ]

sprzęgła nie używaj wogóle. A tutorial... nie wiem co powiedzieć jedynie hamuj płynnie, najczęściej popełniany błąd to zbyt mocne hamowanie powodujące blokowanie kół. Upatrz sobie jakieś punkty orientacyjne przy których hamujesz i jeżeli cię wyrzuca na zewnątrz to musisz hamować wcześniej, oczywiście jak wchodzisz w zakręt to dohamowywanie jest jeszcze możliwe a nawet wskazane dla dobrych wyników ale trzeba hamulec popuścić. Są niektóre zakręty (na Spa na przykład) takie przy których trzeba hamować ledwo tylko dotykając hamulca. No i redukowanie biegów jest bardzo ważne żeby nie robić tego za wcześnie bo ci się tył też zblokuje no i jeszcze można silnik przekręcić, zawsze lepiej później redukować niż za wcześnie. Pozostaje jeszcze kwestia użycia gazu podczas hamowania ale to odrębny temat na następny raz. No chyba że ci Goozys wytłumaczy bo on to ma trochę wyścigów wygranych i to z czołówką światową wiec musi umieć. :) Ja nawet z polską czołówką nie mogę się równać... :(

30.10.2002
03:26
[13]

JFK [ Pretorianin ]

Goozys nie muszę już obrastać w piórka bo jestem na tyle stary że już dawno obrosłem :) Kwestia nietolerancji GPL-owców w stosunku do "heretyków" jest powszechnie znana ale to odrębna sprawa i nie miała tu miejsca. Powiedziałeś po prostu śmieszną rzecz i tyle więc można się pośmiać. A to tego jesteś kłamczuszek i chciałeś nas nabrać :)

30.10.2002
07:50
[14]

DM [ Pretorianin ]

Goozys - masz racje, ze jezdzac w arcadowy na klawiszach, jestes tak wycwiczony, wszystkie gry bys pojechal na klawiszach :)) Tylko, że w GPL nikt nie gra na klawiszach, bo wtedy są włączone na stałe wszystkie helpy, które sztucznie sprawiają, że jesteś w stanie wogóle jechać do przodu. No a przecież z helpami nikt nie chce jeździć wogóle.... Gwarantuje ci, że gdyby można było wyłączyć helpy, to na klawiszach jechałbyś od bandy do bandy w obrębie lini startowej :))))) Poza tym widziałeś kiedyś prawdziwy samochód wyścigowy, który miałby guziki do skręcania i gazu zamiast kierownicy i pedałów??? """Przykładem mogę być ja sam... mam na swoim koncie wygrane wyścigi z najlepszymi ze światowej ligi GPL, i to nawet z osobami grającymi na kierownicach"""" - a tym to rozwaliłeś wszystkich :)))))))))))))))))))))))))))

30.10.2002
14:11
[15]

MMRR [ Centurion ]

Wracajac do sprawy kontrolera, jest w Polsce kilku joystickowcow krecacych CALKIEM przyzwoite czasy, wiec czy na pewno kierownica jest niezbedna? A klawiatura? No coz, bardzo dobrze sprawdza sie w NFS.

30.10.2002
14:19
[16]

wolkov [ |Drummer| ]

Ja tez jestem joystikowcem :), duzo trace, ale frajda z jazdy i tak jest ogromna. Wydaje mi sie, ze joy to absolutne minimum.

30.10.2002
14:42
[17]

HerbatNick [ Chor��y ]

No to ja poprosze linka do oficjalnego polskiego site`u oraz o pogawedke na gg.

30.10.2002
17:51
[18]

krrett [ Centurion ]

Hello pierwsza sprawa : JFK mozemy sie jakos umuwic abys wyslal mi GPL ? oczywiscie ktory dziala na multi . Jesli tak to prosze albo podaj numer gg lub skontaktuj sie na moj (1481265). Posiadam gamepada z analogowa galka :) oraz kierownice Saitek R100 ... jest jednak wielki problem co do drugiego kontrolera. Nie moge skalibrowac kierownicy tak aby to byla naprawde kierownica . Nie dostalem do niej zadnych sterownikow a w sklepie powiedziei abym instalowal jako 2 osiowy z 4 przyskiskami. no ok ale na tym nie da sie jezdzizc w pozycji prostej autko skreca , skret w prawo jest prawie niemozliwy :( . Jeszce niedawno tak nie mialem (win 98) ale to i tak tylko w jednej grze (nascar 3). Moze ktos pomorze jak to skonfigurowac?

30.10.2002
21:17
[19]

wolkov [ |Drummer| ]

HerbatNick: gpl.tenbit.pl (polski oficjalny sajt GPL) racing-forum.pulse.pdi.net (forum fanów symulatorow, w tym oczywiscie GPL) krrett: a na stronie saiteka nie ma zadnego softu do twojego kontrolera? poza tym wydaje mi sie, ze jak skalibrujesz to kolko w GPL to wszystko bedzie ok. Ten sim jest bardzo przyjazny dla kontrolerow :), ale nie dla klawki :), w kazdym razie zanim ja nie skalibrowalem swojego w grze to tez moglem skrecac tylko w jedna strone.

30.10.2002
22:43
[20]

wolkov [ |Drummer| ]

JFK -> dzieki za pomoc w ustawieniach, zmienilem w setupie wartosci na te, ktore mi podales i teraz pieknie sie sunie BRM po Spa :), zwiekszenie brake bias bardzo pomoglo w moim problemem z wytracaniem predkosci :). Czy wartosci dyfkow, ktore podales nie dotycza przypadkiem wartosci ramp angles? bo w ustawieniach diff ratio mam cos w rodzaju 9/31, a wlasnie ramp angles przestawilem na 85/45. Czy to okresla kat ustawienia kol wzgledem nawierzchni?

30.10.2002
22:45
[21]

JFK [ Pretorianin ]

krett - wygląda na to że nie dostałeś sterowników do tego cuda bo takich sterowników po prostu nie ma: "Saitek didn't even create any unique drivers for the wheel, instead configuring it as a two-axis, four-button joystick." A jak w ustawieniach kontrolera sprawdzasz po skalibrowaniu to działa to normalnie jak joystick? Jeżeli tam ten krzyżyk nie działa prawidłowo to znaczy że kierownica jest popsuta. Oczywiście pod warunkiem że skalibrowałeś prawidłowo. A tak BTW to widzę że bardzo ci zależy żeby działało multi, OK działa bez problemu nawet na modemie ale DM już ci powiedział - najpierw z 2 miesiące treningów :)

30.10.2002
22:47
[22]

JFK [ Pretorianin ]

Aha, zaraz - ta kierownica jest na USB? bo takie coś znalazłem: https://www.saitek.com/uk/down/drivers.htm

30.10.2002
23:04
[23]

MMRR [ Centurion ]

Moze temu Saitekowi pomoga programy typu DxTweak lub CTFJ ?

30.10.2002
23:17
[24]

JFK [ Pretorianin ]

podstawa to żeby się dała normalnie skalibrować. Jeżeli nie kalibruje się normalnie to żaden Dxtweak nie pomoże. Mam nadzieję że krett nie robi takiego czegoś jak jeden mój kolega z pracy który kupił dziecku joystick i przyszedł do mnie z pytaniem dlaczego mu nie działa a on po prostu go nie kalibrował! A CTFJ osobiście nie polecam. Wiem że jest parę osób które z tego korzystają ale u mnie to zawsze więcej kłopotów powodowało niż pożytku. Pozatym jakoś tak nielogicznie ten program jest zrobiony że nie mogłem go znieść. A DXtweak jest OK jak najbardziej.

30.10.2002
23:38
[25]

krrett [ Centurion ]

No wiec odrazu mowie ze TAk kalibruje ją Panel ster--> opcje gier--> wlasciwosci --> ustawienia -kalibruj... Dodam ze kiedys wszystko bylo dobrze ale tylko w jednej grze ... nascar 3 ... dzisiaj wlaczam i nadal qpa :9 skrecac sie praktycznie nieda ... a trzymajac prosto pojazd zmienia tor jazdy.. Tak wiec dochodzimy do wniosku ze kierownica jest poprostu popsuta ?

30.10.2002
23:46
[26]

krrett [ Centurion ]

A co do gry online to coz od kad mam stale lacze (hmm ponad rok) to nie wyobrazam sobie gry single :) Tak wiec zrozum ze bede uczyc sie na online... no chyba ze wyscigi sa TYLKO grane raz na tydzien i to tylko liga a dowonlych wiscigow (hmm ffa) niema... co raczej wykluczam :)

31.10.2002
00:14
[27]

JFK [ Pretorianin ]

krett, jeżeli w panelu sterowania ten krzyżyk nie działa ci prawidłowo tak jak powinien to znaczy że kierownica jest popsuta. Co do multi w GPL to jest taki programik VROC się nazywa i cały czas pokazuje listę serwerów na świecie i w każdej chwili można się z kimś pościgać. Ale po co ci to skoro nie będziesz umiał jeździć? Chcesz się uczyć jeździć online? Stary, nie wiesz co mówisz... tylko byś psuł innym zabawę. No bo co to za ściganie kiedy nie możesz przejechać jednego okrążenia bez wypadku... Jak już powiedziałem - przynajmniej miesiąc treningu. I do tego jeszcze trzeba pewien talent posiadać już wrodzony bo to tak jak w życiu - większość ludzi, nawet gdyby bardzo chcieli i się starali to i tak nigdy się nie nauczą. GPL to produkt nie dla wszystkich. Naprawdę tylko dla największych hardcorowych maniaków którzy minęli sie z powołaniem. krett sorry nie obraź sie ale przeczucie + intuicja + doświadczenie i odrobina psychologii podpowiada mi że brakuje ci odpowiednich cech do GPL i jeżeli wysłałbym ci to po 2 dniach odłożyłbyś na półkę. Na razie największe nadzieje spełnia tygrysek (jeżeli byłby zainteresowany) - dobry czasy robi w LFS więc może dałby radę.

31.10.2002
09:40
[28]

krrett [ Centurion ]

Hmm dzieki za ostrzezenie :-) Ale i tak sprobuje mozemy sie jakos dogadac np na gg ? (1481265)

31.10.2002
16:49
smile
[29]

Midgardsorm [ Generaďż˝ ]

hmmmm :-) gpl najlepsza gra w histori jedyna nawiazujaca do realizmu ... poza szachami :) po prostu cudo w czystej postaci wiem co to znaczy predkosc ... jechalem kiedys jako pasarzer rajdowki z gornej polki ... znam uczucie hamowania ( jechalem tez pare razy na scigacz ciekwym ) ... i po prostu w tej grze jest to wszytko oddane najlepiej jak to sie da zrobic na komputerze to bylo tak posaidam kiere... kupilem sobie ostatni orginal w empiku krakowskim :) sciagam caly potrzebny soft z netu nowe texturki , setupy wszytko ... odpalam giere biore autko dla nowicjuszy ( ronice polegaja na ograniczeniu maxobrotow :) ) i jakie wrazenia? grafika piekna ... dzwieki :))) BOSKIE TEN RYK ! probuje jechac ciskam gaz, autko wyrywa do przodu jak z procy ! doslownie czuc jak przyspiesza , pierwsza zmiana biegow i co !? przypomina mi sie to uczucie szarpniecia ktore mi chcialo urwac glowe ( in real ) !! dojezdzam do zakretu hamuje ... i tu sie okazuje ze to nie jest takie proste ... po paru godzinach umialme zrobic lapa bezpiecznego :)... wszyko super mysle sobie potenuje bedzie fajnie ... ale nagle uswiadamiam sobie ze to jest autko ktore sie kreci do paru tysiecy mniej niz prawdziwa rajdowka .... szybko zmieniam autko ... hhmm dzwiek , przepraszam ryk silnika to dobiero tu jest !tam to bylo mruczenie :))) za mocne wcisniecie gazu na karzdym biegu jest nie do opanowainia ... trzba z tym autkiem walczyc o utrzymanie sie na drodze ! i to o czym juz mowilem oddanie uczucie przyspieszania i zmainy biegow ... hmmm odrazu sobie przypomnialem to samo jesli idzie o przspiesznie co poczulem w toyocie a zmiane biegow ... na r1 .... po prostu nie do opisania .. to nie jest gra to jest symulator ! ale cuz wymaga bardzo duzo pracy i poswiecenia ... jestem w tym produkcie zakochany ale z braku czasu umiem tylko jezdzic ... a nie scigac sie .... moze kiedys jak bede mial czas ....

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.