GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

HoMM, AoW, Fantasy Wars, Disciples, King's Bounty i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XXIX)

08.09.2008
11:58
smile
[1]

Gambit [ le Diable Blanc ]

HoMM, AoW, Fantasy Wars, Disciples, King's Bounty i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XXIX)

Ponieważ ostatnia część tego wątku leży już w Archiwum GOL'a a ja mam taki kaprys (i kilka osób się zgodziło na ten ruch), reanimuję wątek...chłopaki...jesteście tam?

"Heroes of Might & Magic" - niewiele jest osób, które nie spotkały się z tą nazwą. Dla wielu jest to gra przełomowa, wprowadzająca powiew świeżości do świata gier, w którym wszystko już wymyślono. Niewielu wie jednak, że to nie od "Herosów" się zaczęło. Takie tytuły jak "King's Bounty", "Master of magic", czy też "Warlords" powstały znacznie wcześniej. Również obecnie powstają gry o podobnym charakterze dorównujące (dla niektórych nawet przewyższające) grywalnością HoM&M (Age of Wonders, Disciples).

Zapraszam do dyskusji wszystkich fanów wymienionych wyżej gier, jak i tych, którzy nie mieli z nimi do tej pory styczności (są tacy ? ;-))

Oprócz mojego kaprysu powody do reanimacji wątku są przynajmniej dwa. Nadchodzące premiery gier King's Bounty Legenda i Fantasy Wars.


HoMM, AoW, Fantasy Wars, Disciples, King's Bounty i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XXIX) - Gambit
08.09.2008
12:00
smile
[2]

ghoulas [ Centurion ]

Podobno stardock pracuje nad turową strategią fantasy. Wszędzie na sieci mówi się o następcy Master of Magic.

Ma ktoś więcej informacji na ten temat.

Uważam że MoM jest strategią turową w klimacie fantasy wszechczasów.

08.09.2008
12:01
[3]

nagytow [ Firestarter ]

A co to jest klimat fantasy wszechczasow? ;)

08.09.2008
12:02
smile
[4]

Gambit [ le Diable Blanc ]

No dobra...wróciliśmy i mam nadzieję, że tym razem pożyjemy nieco dłużej niż ostatnio. Jak już wspomniałem pora jest dobra, bo nadchodzą dwie bardzo dobre gry...King's Bounty Legenda i Fantasy Wars. No a na horyzoncie wciąż czai się Disciples III.

Demo FW było obiecujące...mam nadzieję, ż pełna wersja okaże się godna walki z wielkimi tego gatunku.

08.09.2008
12:02
smile
[5]

maviozo [ Man with a movie camera ]

No dobra, to dopisuję się do tego wątku:)

08.09.2008
12:06
smile
[6]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Ja gram w King's Bounty i jestem zachwycony. Gra jest rewelacyjna. :)

08.09.2008
12:06
[7]

nagytow [ Firestarter ]

Ja to najbardziej czekam na King's Bounty, ciekawe jak spisze sie przodek HoMM po reinkarnacji. A co do Disciples 3... coz, moze kiedys wreszcie skoncza prace :)

U.V. Impaler --> Jak wypada w porownaniu do Herosow? Zwlaszcza 3 i 5 (5 mi nie podeszla za bardzo).

08.09.2008
12:07
smile
[8]

Gambit [ le Diable Blanc ]

ghoulas --> Jakby powstała dobra i pełnoprawna kontynuacja, to ze szczęścia nie wiem co bym zrobił...Zawsze mnie zastanawiało, czemu nikt się za to nie wziął.

08.09.2008
12:07
smile
[9]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Proponuje dopisac dla jasnosci (moze byc po premierze) w tytule watku "King's Bounty" i "Disciples" (to drugie nawet kosztem AoW ]:> ) - inaczej znow watek padnie.

08.09.2008
12:12
smile
[10]

Gambit [ le Diable Blanc ]

_Luke_ --> Ja Ci dam kosztem AoW. Ale masz rację...się zrobi. Może nawet jaki abo kupię i jeszcze ten wątek zedytuję.

08.09.2008
12:14
[11]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

nagytow ---> Trudno to porównać do Heroesów pod względem mechaniki rozgrywki, bo King's Bounty nie jest strategią. To raczej przygodówka/RPG z uproszczonym systemem rozwoju postaci (drzewko jak w Diablo 2) i systemem walki bardzo podobnym do HoM&M, ale z kilkoma usprawnieniami. Jeśli zaś chodzi o ogólne odczucia, to gra mnie zmiotła z powierzchni ziemi. Jest po prostu świetna i wciąż chce mi się w nią grać ("jeszcze jedna tura"). Bardziej zajawiłem się niż w przypadku HoM&M 5, którą uważam za całkiem przyzwoitą.

08.09.2008
12:18
[12]

Gambit [ le Diable Blanc ]

U.V. Impaler --> Znaczy co...sam bohater się szlaja po świecie? Jak ma armię, to jest strategia :) No chyba, że można puścić tylko jedną grupę z naszym głównym bohaterem.

08.09.2008
12:23
[13]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Tak, jest tak jak w pierwowzorze z 1990 roku. Poruszamy się bohaterem po świecie, a armię kupujemy w różnych lokacjach - nie można mieć "swoich" zamków. No a walka to jak na załączonym obrazku. :)


HoMM, AoW, Fantasy Wars, Disciples, King's Bounty i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XXIX) - U.V. Impaler
08.09.2008
12:31
smile
[14]

Gromb [ P12 ]

dobry wątek w końcu został reaktywowany. Jako zagorzały fan Disciples będę go śledził.

08.09.2008
12:34
[15]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Ja zamówiłem preordera KB, ale mam pytanko, bo pierwszy raz przy takim zakupie zdecydowałem się na płatność poprzez wpłatę na konto bankowe, do tej pory za gry płaciłem listonoszowi przy odbiorze :) Nie dostałem jeszcze danych od cenegi gdzie mam wpłacić forsę, rozumiem, że dopiero później przyślą mi maila z tym, tak? Czy już teraz powinienem wpłacić, ale gdzie, skoro nie wiem :D

A o fantasy wars przyznam, że jeszcze nie słyszałem, kurcze tyle gier strategicznych akurat wtedy, gdy wolnego czasu już tak dużo nie ma. Ależ niedobrzy ci producenci :) Idę popatrzeć w sieci co to jest to FW.

edit

a jednak słyszałem o tym FW. Na screenach wygląda nieco chaotycznie, walki wyglądają mi na takie ala total war(?)

08.09.2008
12:42
[16]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Mutant z Krainy OZ --> Jest demko Fantasy Wars. Co prawda są w nim jeno dwie misje, ale i tak sporo można się o grze dowiedzieć. Jak dla mnie "a must have". Walki są chyba tak bardziej a'la Cywilizacja...a może coś mi się pokociaczkowało...muszę sobie odkurzyć to demko.

08.09.2008
12:48
[17]

nagytow [ Firestarter ]

U.V. Impaler --> Czyli postawili na czysta przygode, bez rozbudowy zaplecza. Chociaz mi bardzo podobalo sie budowanie zamkow w HoMM. Jak ta gra wyglada w multi? Grales juz cos?

08.09.2008
12:52
[18]

Gambit [ le Diable Blanc ]

nagytow --> Ta rozbudowa zaplecza często spowalniała grę. Wiesz...ten syndrom "poczekam jeszcze tydzień na jednostki"

08.09.2008
12:53
[19]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

nagytow ---> Tak, ale różowo nie jest. Ilość wojska jakie można ciągnąć ze sobą ograniczona jest współczynnikiem Dowodzenie, więc trzeba nieźle nagimnastykować się, żeby stworzyć armię zdolną do walki z potworami. Jest też artefakt o nazwie Szkatułka Szału, w której siedzą 4 demony - wykorzystuje się je w bitwach i one również zdobywają doświadczenie, niezależnie od bohatera. Poza tym gra jest trudna, co jest jej olbrzymią zaletą. Na dłuższą metę nie nudzi.

Nie ma multi.

08.09.2008
13:14
smile
[20]

ghoulas [ Centurion ]

Gambit ---> W sumie to AoW miało być kontynuacją MoM'a ale dla mnie to pozostał pewien niedosyt. Czekam na MoM2 wygladający jak Civ4 lub Civ3 :D.

Jesli takie coś wydadzą to sikam ze szczęścia i zamawiam edycję kolekcjonerską w ciemno.

08.09.2008
13:50
smile
[21]

rzaba89nae [ WTF!? ]

Dopisuję się :)

Fanom tutówek polecam także grę Etherlords 2:

https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=1821

Wyśmienita produkcja, po prostu miodzio !!! Naprawdę warto zagrać !!!

08.09.2008
13:55
[22]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Etherlords (obie części) faktycznie rewelka. Ale irytacja, jak karty nie podchodzą na rękę, potrafi czasami skutecznie zepsuć radochę z gry.

08.09.2008
14:01
[23]

nagytow [ Firestarter ]

Gambit --> Wiem, wiem, dlatego licze, ze gra duzo nie stracila na usunieciu tego watku.

U.V. Impaler --> A to mnie zaskoczyles. Dalbym glowe, ze na rosyjskim forum tej gry czytalem o jakichs problemach w multi. Pewnie cos zle pamietam... Wielka szkoda, wedlug mnie multi to podstawa, w takich Herosach to kampanii nigdy nie moglem skonczyc (bo tak naprawde to ciagla rozbudowa od poczatku), a po sieci gram do dzis.

08.09.2008
14:17
[24]

Gromb [ P12 ]

ok, ale Etherlords to przecież bardziej karcianka (chociaż rozrywana w systemie turowym).

08.09.2008
14:42
[25]

rzaba89nae [ WTF!? ]

Gromb --> wiem, ale jeżeli ktoś lubi turówki, to ta gra mu się z pewnością też spodoba ;)

08.09.2008
14:43
[26]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

nagytow ---> Bo kampania w HoM&M w gruncie rzeczy ciągle sprowadza się do tego samego - zbudowania zamku, stworzenia armii i zniszczenia przeciwników. King's Bounty bazuje na questach - tak jak gry RPG.

08.09.2008
14:53
[27]

QrKo_ [ ]

Hehe, watek odzyl akurat w dniu kiedy dostalem paczke z grami, a w niej miedzy innymi saga heroes 1-3 :) Trzeba nadrobic zaleglosci, bo z tej serii ukonczylem tylko podstawke H3.

08.09.2008
18:56
[28]

Chudy The Barbarian [ Senator ]

Ja zawsze grałem na scenariusz. Jakoś zawsze mnie denerwuje jak dostaję od razu kilku bohaterów i kilka zamków. Nie da się normalnie rozwinąć, żeby na wszystko wystarczyło :P Mowa oczywiście o HoMM III ;)

08.09.2008
20:00
smile
[29]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Dobra...zmieniłem tytuł wątku. Czegoś jeszcze brakuje?

A dzisiejsza rozmowa tak mnie natchnęła, że zaraz poszukam Daisciples 2, albo Antologii Age of Wonders u siebie na półce...

08.09.2008
20:07
smile
[30]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Czy King's Bounty jest grą równie fajną co Herosy?

08.09.2008
20:20
[31]

Gromb [ P12 ]

@Gambit,

tytuł ładny


HoMM, AoW, Fantasy Wars, Disciples, King's Bounty i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XXIX) - Gromb
08.09.2008
20:28
smile
[32]

dario97 [ Konsul ]

King s Bounty (1990) To zarąbista gra !!
Polecam !!!

08.09.2008
20:29
[33]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Cainoor --> Pytasz o te stare, czy te nowe King's Bounty?

08.09.2008
20:38
[34]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

O te nowe. Ma wyjsć chyba jakoś na dniach, zgadza się?

08.09.2008
21:22
[35]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Polska premiera w październiku. A jeśli chodzi o samą grę, to zależy czego tak naprawdę oczekujesz. Trudno nazwać King's Bounty klonem HoM&M (kwestię pierwszeństwa w tym miejscu pomijam), bo w gruncie rzeczy - mimo wielu podobieństw - obie serie stawiają na coś zupełnie innego. W KB liczy się przygoda i questy, w HoM&M rozbudowa infrastruktury itd. Nachalna promocja gry ze strony Cenegi wprowadza nieobeznanych graczy w błąd, bo KB na pewno nie jest "następcą" serii HoM&M pod jakimkolwiek względem.

08.09.2008
21:24
smile
[36]

zarith [ ]

uvi - a jak tłumaczenie, wygląda jak z angielskiego czy cos z jajem jak space rangers 2?

08.09.2008
21:52
[37]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

U.V. Impaler --> Dzięki. Czyli podobieństwa do Herosów szukać tylko w walkach? Szkoda, bo lubię wątek ekonomiczny. Mimo wszystko, czy fajnie się gra w KB, czy też jest to dosyć średniawa pozycja?

08.09.2008
22:22
[38]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Napisał wyżej, że gra mu się świetnie i odczuwa syndrom jeszcze jednej tury :)

Doczekać się nie mogę.

09.09.2008
00:14
[39]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

zairth ---> Trudno ocenić samo tłumaczenie, bo rosyjskiego nie znam a po angielsku to widziałem tylko demo (pewnie będzie za niedługo w sieci) i na kolana nie powalało, ale polska edycja jest ładna. Robił ją zresztą ten sam zespół co Space Rangers 2, więc o jakość obawiać się nie musisz.

Cainoor ---> W kwestii mechaniki tak - to tylko walka. Reszta to pomysły z pierwowzoru plus kilka fajnych nowinek. Ale KB ma taki klimacik, który nieustannie nasuwa skojarzenia z serią HoM&M - nie wiem jak to określić, po prostu trzeba w to zagrać żeby to poczuć. Ja na HoM&M zjadłem zęby, gram w serię od "jedynki", wcześniej grałem w pierwsze King's Bounty i po prostu Legenda świetnie kojarzy mi się z wszystkim co wyszło spod ręki Van Caneghema. Gra się absolutnie fenomenalnie, ja jestem wniebowzięty. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że według mnie jest to gra roku. ;)

09.09.2008
00:40
smile
[40]

sajlentbob [ Vetus Fungus ]

normalnie tak obrodziło ostatnio turówkami, że chyba mogę (na jakiś czas przynajmniej) odłożyć Fantasy Generala na półkę. Pamięta ktoś jeszcze? A może też są tu podobni do mnie maniacy którzy w to pogrywają? Idealna na lapka i praktycznie się nie zestarzała - no może tylko trochę jeśli chodzi o rozdzielczość ale na malutkim ekraniku eee pc dalej wygląda zajebiście :)

A tak na marginesie Fantasy Wars jest chyba świadomym nawiązaniem do ww. tytułu.

09.09.2008
00:49
[41]

nagytow [ Firestarter ]

U.V. Impaler --> No, po takiej recenzji to moge kupowac w ciemno (tez zaczynalem od KB i HoMM 1) :) W zasadzie to dorzuc ze dwa screeny i wrzucaj na glowna do recenzji :)

sajlentbob --> Nie sadzilem, ze ktos jeszcze FG pamieta :)

09.09.2008
01:32
smile
[42]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Pod wpływem tego wątku aż sobie znowu ściągnąłem demo Fantasy Wars. :) Natomiast King's Bounty to najbardziej wyczekiwana przeze mnie pecetowa gra tego roku.
W pierwsze KB nigdy nie grałem, podobnie z Master of Magic. Swoją przygodę z gatunkiem rozpocząłem od pierwszej, moim zdaniem najlepszej części HoM&M. Najpierw przeczytałem recenzję w Secret Service, wcale nie jakąś przesadnie pozytywną, ale screeny zrobiły na mnie tak wielkie wrażenie, że w końcu nie wytrzymałem i poleciałem do sklepu (kosztowała mnie 140zł choć wg reklamy w SS miała być sporo tańsza, poniżej 100zł, ale i tak warto było). Pierwsze wrażenie - szok, ta gra była niesamowita. Grafika, muzyka, rozbudowa miast i walka, wszystko mi się w niej podobało. Jeszcze tego samego dnia wpadli do mnie bracia cioteczni i spędziliśmy przy kompie kilkanaście godzin bez przerwy, grając w trzy osoby. W sumie kolejne Heroesy nie zrobiły już na mnie takiego wrażenia. Dwójkę katowałem co prawda jeszcze dłużej, ale nie było już żadnego zaskoczenia. Natomiast w trójce nie dałem rady ukończyć wszystkich kampanii, gra mnie dosyć szybko znudziła. Za dodatki nawet się nie zabrałem.
Dziwiłem się, że pierwszy Heroes przeszedł właściwie bez większego rozgłosu w naszej prasie. Tak mi się przynajmniej wydawało. Więcej pisano dopiero o HoM&M2 (pamiętacie słynną nakładkę ze spolszczeniem? :P), a z trójką wiadomo jak już było. :)
Bardzo mile wspominam Age of Wonders. Z serią zetknąłem się przy okazji premiery pierwszej części. Ktoś mi ją pożyczył, spodobała się, ale jako zdeklarowany fan Heroesów nie pograłem dłużej. Ze trzy lata temu dorwałem w jakiejś przecenie Age of Wonders: Shadow Magic, które stało się jedną z moich gier wszechczasów, bijącą Heroesów pod praktycznie każdym względem. W końcu Cenega wydała AoW Antologię i udało mi się przejść część pierwszą. Swoją drogą szkoda, że w kolejnych odsłonach nie przygotowano kampanii z możliwością wielokrotnego zmieniania stron konfliktu (podobne, ale dużo skromniejsze rozwiązanie zastosowano chyba w Heroesach 2). AoW przechodziłem kilka razy i zawsze rozgrywka wyglądała nieco inaczej. Moim zdaniem największą zaletą i wadą okazali się bohaterowie. Z jednej strony rozwijanie bohatera i obserwowanie postępów w walce dawały mi masę przyjemności (a sam system rozwoju postaci był bardziej rozbudowany niż w części drugiej), ale z drugiej strasznie ułatwiali rozgrywkę. Trójka bohaterów w ostatniej misji była w stanie wyczyścić całą mapę w stosunkowo krótkim czasie.

09.09.2008
10:04
smile
[43]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Piotrek --> A mnie kiedyś nazywali bluźniercą, jak ustawiłem Heroes of Might & Magic na trzecim miejscu, za Age of Wonders i Disciples :)

Wczoraj zainstalowałem sobie AoW część pierwszą. Cud, miód, orzeszki. Takie gry nigdy się nie starzeją :) Ciekawe, czy gdzieś w sieci są jeszcze mapy, które tworzyłem i wysyłałem na różne strony :)

09.09.2008
10:22
[44]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Co do pierwszej części Age of Wonders to mógłbym się jeszcze spierać, choć już i tak w wielu elementach przewyższała Heroesów. Za to część druga i Shadow Magic moim zdaniem deklasują Heroesów pod każdym względem. Shadow Magic zawierało praktycznie wszystko, czego oczekiwałem od tego typu tytułu: wspaniały klimat, masę jednostek, kilkanaście różnych ras i sporo lepszą kampanię od Age of Wonders 2. Możliwości wpływania na królestwo, zakładanie nowych miast, granice do rzucania czarów, mag siedzący w wieży, awansowanie jednostek - miałem wrażenie, że wszystko zostało należycie dopracowane, nie umiałby się przyczepić do jakiegokolwiek elementu. Dla mnie jest to pozycja tego kalibru co Deus Ex, Fallout 2 czy M&M6 w innych gatunkach. W Heroesach, począwszy od części drugiej, zawsze brakowało mi większego skomplikowania rozgrywki. Dlatego za HoM&M5 nawet nie próbowałem się zabierać.
W Disciples, poza demami obydwu części, nigdy dłużej nie zagrałem. Gdzieniegdzie pewnie można jeszcze znaleźć 'dwójkę' w Extra Klasyce, więc kiedyś pewnie kupię.

10.09.2008
17:05
[45]

bubu49 [ Pretorianin ]

Co do AoW2 SM to bardzo dobra gierka, ciekawiej się w to gra niż w HoM&M. Rozbudowa miast, awansowanie jednostek, no "odkrycia", ale jednak klimatycznie ustępuje Disciples 2 z dodatkami.

11.09.2008
09:46
[46]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Aż tak dobre to AoW? Szfak, że też nie kupiłem tego jeszcze, antologię muszę dorwać :)

11.09.2008
19:50
[47]

Kosiciel [ Pretorianin ]

Właśnie znalazłem u siebie AOW:Shadow Magic. Jak tylko skończę JA2 Gold i MMVI, zabieram się za grę :)
I czekam, czekam niecierpliwie na Disciples III!

12.09.2008
11:59
[48]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Dziś będzie dostępne polskie demo King's Bounty, a w nim prawdopodobnie ta sama kraina, która była w edycji preview dla dziennikarzy, czyli Grenwort. Demo zajmuje 800 MB.

12.09.2008
12:07
[49]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Bardzo dobra wiadomość. Szkoda tylko, że padła mi grafika w kompie...ale spróbuję odpalić na integrze...

12.09.2008
12:20
[50]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Jak demu się już ujawni to dajcie znać, nie chce mi się co chwilę sprawdzać :)

12.09.2008
12:32
[51]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Jest już na stronie Cenegi, u nas też będzie niedługo.

12.09.2008
12:59
[52]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

30 minut w kolejce :) A pobiera się na 1/6 możliwości łącza, poczekam aż na GOLu się pojawi.

12.09.2008
15:10
smile
[53]

rzaba89nae [ WTF!? ]

A ja tam kupuję w ciemno :) Na bank dobra gierka, więc nie chce mi się nawet sprawdzać, jak bardzo...

13.09.2008
09:02
[54]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Kurcze, na golu się coś owe demo nie pojawia, a nie chce mi się 800mb ściągać z prędkością 20kB/s, bo znając neo rozłączy się ona po trzech godzinach takiego ściągania i wszystko szlag trafi. Zna ktoś jakieś inne źródło niż serwery cenegi? Wygooglować sam nie umiem ;)

13.09.2008
09:50
[55]

modrzew [ Royal Flush ]

-> Mutant z Krainy OZ

Prosze

13.09.2008
10:48
[56]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Dzięki, za dwie godziny będzie. Co taka cisza, nikt nie pisze jakie wrażenia z dema :)

13.09.2008
11:27
[57]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Grajac w to demko dochodze do wniosku, ze jednak usunalbym King's Bounty z tytulu tego watku :) Gra sie calkiem sympatycznie ale wg mnie do grywalnosci Homm albo Disciples to sie nie umywa, nie mowiac o tym, ze turowa jest tu tylko walka.

13.09.2008
12:39
[58]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

To se pograłem chyba :/


HoMM, AoW, Fantasy Wars, Disciples, King's Bounty i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XXIX) - Mutant z Krainy OZ
13.09.2008
12:41
[59]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Te demo instaluje sie tylko do domyslnej sciezki na C...

13.09.2008
12:43
[60]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

No to na pewno nie zagram, bo mam tam tylko 400mb wolnego. Ale padaka :D

13.09.2008
12:55
smile
[61]

żbike [ Generaďż˝ ]

_Luke_-żartujesz chyba ? Ta gra ma więcej miodu niż wszystkie części Herosów razem wzięte. Zero surowców, eksploracja mapy w czasie rzeczywistym, litry miodu wypływające z rozgrywki, świetne tłumaczenie i dialogi i wiele więcej rzeczy mówią mi jedno o tej grze; kupuje w ciemno.

13.09.2008
13:19
smile
[62]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Wcale nie zartuje. Jesli lubisz takie uproszczone gry to moze kup konsole? (jesli jej jeszcze nie masz)

ps. zero surowcow? chyba gralismy w inne dema

13.09.2008
13:29
[63]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Akurat aspekt ekonomiczny był dla mnie najfajnieszją częścią w Heroes 2, tak jak walki w Heroeas 3.
Właśnie obejrzałem sobie gameplay z KB i muszę przyznać, że wygląda naprawdę fajnie.

Ściągnę demko i sobie pogram. btw Czemu na GOL nie ma jeszcze tego dema?

13.09.2008
13:31
[64]

Ralion [ Deva ]

Luke - masz trochę racji. gra nie jest typową strategia turową. Raczej grą przygodowo-rpg z domieszką walki turowej :) Czyli rozwijamy bohatera, wyposażamy go w różnoraki sprzęt rozwiązując przy okazji różne zabawne questy, a gdy napotykamy wroga walczymy z nim w trybie turowym. Żadnej ekonomii czy rozbudowy zamków.
Sama w sobie jest bardzo dobrą grą posiadającą wyśmienitą grywalność. Ale oczekując po niej tytułu pokroju Disciplesa czy HoMM rzeczywiście można się zawieść.

13.09.2008
14:14
[65]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Uproszczone? Oj Luke... komu jak komu, ale Tobie chyba akurat nie trzeba tłumaczyć, że ta gra nie jest klonem Heroes of Might and Magic, ale rimejkiem pierwowzoru. A skoro jest to remake, to trudno oczekiwać złożoności na poziomie HoM&M - przecież w gruncie rzeczy są to dwa odmienne tytuły, stawiające na coś zupełnie innego. Jedyne co łączy obie serie to identyczne rozwiązanie w temacie bitew, no i pomysł eksploracji świata za pośrednictwem bohatera. Stwierdzenie że KB:L to "uproszczona" gra jest niedorzeczne - nie zapominajmy jaki tytuł był punktem wyjścia do tej produkcji. W stosunku do pierwowzoru to ona raczej jest rozbudowana.

A surowców nie ma. Do kupna jednostek potrzebne jest tylko złoto.

Dema nie było wczoraj, bo się z Cenegi ciągnęło z zawrotną prędkością kilku kilobajtów na sekundę. Dziś powinno być, czemu nie ma do tej pory, nie wiem.

13.09.2008
14:15
[66]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Udało się zainstalować demo. Na razie jest tak sobie jak dla mnie :) Walki są fajne, ale poruszanie się po mapie przygody jest dla mnie katorgą. Widać tylko kawałek wokół bohatera, nie da się od niego kamery odkleić, a minimapa jest nieczytelna dla mnie. Pogram dalej, może przyzwyczaję się do tego.

13.09.2008
15:22
[67]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

U.V. Impaler -> zbytnio uproscilem ten swoj post do zbike - chodzilo mi o to, ze podobaja mu sie gry uproszczone gry bez surowcow, z eksploracja mapy w czasie rzeczywistym wiec zaproponowalem konsole :> A wcale nie uwazam, ze KBL jest az tak prosty w rozgrywce, w koncu mamy wpolczynniki, surowce (krysztaly, zloto, runy), ograniczona pojemnosc na wojsko (+dowodzenie) itd itp.

Nie wiem dlaczego ale gra wydaje mi sie polaczniem etherlordsow, dialogow ze space rangers 2 i walki z homm.

13.09.2008
15:29
smile
[68]

Dym14 [ C L I N I C ]

Czy miałby ktoś ochotę pogrania w Heroes 3 z dodatkami? oczywiście przez sieć hamachi bo inaczej się nie da.

Posiadam złota edycję i szukam przeciwnika/sojusznika już od kilku dni.

Najlepiej jak by się znalazło kilka osób :)

13.09.2008
15:43
smile
[69]

lordpilot [ Konsul ]

No i pograłe trochę w demo King's Bounty. Przyjemna grafika, muzyczka też, wciaga i ogólnie jest fajnie. Tłumaczenie na język polski też oceniam na plus.
Poza tym zgadzam się z tym co napisał Ralion ---- to bardziej uproszczona przygodówka/rpg niż turowa strategia. Bohatera wybiera sie na początku (jest trzech - trochę mało), nie ma zamków, aspekt ekonomiczny w zasadzie nie istnieje.
Pisze o tym dlatego, że pewnie wiele osób czytało recenzję w CDA - a tam recenzent napisał, że King's Bounty strącił z tronu HoMM (V). Musze przyznać, że gościu ktory pisał recenzję nieźle "popłynął".... Bo jeśli porownać tą grę do herosów to nie ma startu. Dodatkowo sporym minusem fulla jest brak multi.
Niemniej jednak - jak ktoś juz skonczył HoMM V z dodatkami (ja mam zaległości - przez brak czasu odpusciłem sobie drugi dodatek, ale w wolnym czasie zamierzam go kupić i pograć) to może kupować King's Bounty w ciemno :) Ja też kupie - kiedyś tam ;-) Jak ktoś herosów 5 jeszcze na oczy nie widział - to lepiej niech kupi, a King's Bounty zostawi na później - bo herosi jednak (IMO) lepsi :-)

13.09.2008
16:23
smile
[70]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Oj, nie ocenia się gry po demie, a już na pewno nie robi się porównań dema do gry jaką jest Heroes :)
Mnie demo nie zachwyciło, poświęciłem mu sporo czasu, ale kurka nie przyzwyczaiłem się jeszcze do tej durnej pracy kamery. To jest dla mnie największy minus tej gry, strasznie mi utrudnia rozgrywkę. Za dużo grania w Heroesa i inne takie turówki, gdzie kamera jest swobodna, a nie przyklejona do bohatera. Nie chce mi się łazić nim tam i z powrotem by sprawdzić czy jest tam coś ciekawego. A minimapa jak wspomniałem jest o kant dupy rozbić :P
Z tego co do tej pory widziałem, mogę stwierdzić, że system awansu bohatera jest ciekawie rozwiązany, chociaż w demie poszaleć za bardzo nie idzie z tym.
Cóż, preordera mam zamówionego, na pewno z niego nie zrezygnuję.

14.09.2008
10:21
[71]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Mam nadzieję, że każda rasa ma innych pomocników do przywołania? :) Bardzo dobry pomysł z tym jest, ale gdyby tak za każdym razem byli ci sami, to obróciłoby się to na niekorzyść. Raczej nie będę grał w demo drugi raz by sprawdzić jak inni bohaterowie sobie radzą, ale podejrzewam, że nie ma aż tak dobrze i będą mieli tych samych do pomocy :D Ale inne rasy mogłyby mieć swoich.
Dobra, namotałem trochę, idę odkryć ostatni skrawek mapy i koniec gry :)

edit
za duży obrazek, wyciąłem więc samą księgę/tablicę


HoMM, AoW, Fantasy Wars, Disciples, King's Bounty i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XXIX) - Mutant z Krainy OZ
14.09.2008
10:24
[72]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Er.. jaka rasa?

edit: pomocnicy sa tacy sami dla kazdego _bohatera_

14.09.2008
10:29
[73]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Demony są takie same dla wszystkich postaci, ale to nie oznacza, że tak samo można z nich korzystać, bo różni bohaterowie różnie rozwijają punkty Szału. Najsprawniej radzi sobie z tym Wojownik i to on ma dostęp do najlepszych mocy, najgorzej Czarodziej.

14.09.2008
10:31
[74]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Nie ma żadnego podziału na rasy? To co w demie to wszystko, jeżeli chodzi o startową postać? Tzn. te trzy klasy bohaterów? Myślałem, że będą bohaterowie krasnoludzcy, demonów, umarłych etc.

14.09.2008
10:34
[75]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Swoja droga ciekaw jestem jak zbalansowali poszczegolnych bohaterow, bo jesli biore maga to nie chcialbym zeby wojownik tez dysponowal super czarami (pod postacia szalu).

Mutant -> to nie disciples...

14.09.2008
10:35
[76]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Nie ma innych bohaterów. Podział wydaje się ubogi, ale wbrew pozorom każdą z tych trzech postaci gra się zupełnie inaczej. Na początku tego nie widać, ale później to jest masakra. Jeśli nie trzymasz się swojej specjalizacji, to wrogowie zrównają Cię z ziemią.

14.09.2008
10:36
[77]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

No to się przeliczyłem. W takim razie rozgrywki tymi trzema postaciami muszą się diametralnie od siebie różnić, by chciało się grę przejść każdą z nich.

U.V. Impaler mam nadzieję :)

14.09.2008
10:37
[78]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Luke ---> Wojownik nie będzie dysponować super czarami, bo nie jest w stanie rozwinąć swoich zdolności magicznych tak jak mag. Decydują o tym runy przydzielane po każdym awansie na kolejny poziom doświadczenia - poza tym są też odgórne ograniczenia, np. tylko mag potrafi rzucać kilka zaklęć w ciągu jednej tury walki. Nie da się stworzyć postaci uniwersalnej. Wrogowie są tak cholernie wymagający, że wszelkie próby kombinowania we wszystkich kierunkach szybko się mszczą.

Przy pierwszej swojej grze popełniłem taki błąd, bo próbowałem Wojownika nauczyć dobrze czarować. W rezultacie podszkoliłem się w różnych odmianach magii, rozbudowałem zaklęcia. Było miło, ale tylko chwilę. Nie miałem jak władować punktów w intelekt, zaklęcia okazały się za słabe na mocniejszych przeciwników i w rezultacie czary przestały mieć jakiekolwiek znaczenie. Warto oczywiście nauczyć Wojownika kilku zaklęć, np. Rozproszenia, ale o jakichkolwiek inwestycjach w magię na dłuższą metę nie ma mowy. Szkoda run. Rycerz po prostu musi rozwijać Dowodzenie, budować liczną armię i wspierać się Szkatułką Szału. Inaczej zapomnij o jakimkolwiek sukcesie w grze. U maga jest odwrotnie - podstawa to czary, wojsko i Szkatułka schodzą na dalszy plan.

14.09.2008
10:46
[79]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

U.V. Impaler -> dzieki za wyjasnienie, ale mi chodzilo o magiczna skrzynke i te demony :) To, ze wojownik nie bedzie w stanie rzucac wysokopoziomowych czarow z ksiegi doczytalem na stronie gry :> Innymi slowy wojownik kojarzylby mi sie wlasnie z praktycznym brakiem czarowania a tutaj autorzy dali mu i tak duze mozliwosci dzieki skrzynce, a do ktorych nie ma dostepu mag (jak napisales wyzej to woj ma dostęp do najlepszych mocy)

14.09.2008
10:48
[80]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

No... akurat ze Szkatułką najlepiej radzi sobie wojownik. Nie wiem jeszcze jak jest u paladyna, bo nim grałem najkrócej, ale w przypadku czarodzieja Szkatułka "szła" wyjątkowo opornie. :)

Możliwości to mu dali, ale trudno w tej grze opierać się wyłącznie na Szkatułce. :) Aktualnie gram wojem i najlepszy czar ofensywny Żniwiarza (ostatniego demona) daje około 600-700 punktów obrażeń każdej z wrogich jednostek, a można skorzystać ze skrzynki tylko raz na turę. Dla przykładu moje niedźwiedzie polarne potrafią zadać ponad 3000 punktów obrażeń (powyżej 6 tysięcy w przypadku trafienia krytycznego), więc to nie ta skala. Szkatułka pomaga i to bardzo, ale nie sprawia, że wrogą armię zdmuchniesz z powierzchni ziemi za jednym zamachem. Przydają się tylko moce pomocnicze i ofensywne zaklęcia obszarowe, ale te ostatnie i tak nie są tak mocne jak moje wojska.

A tak w ogóle walka w tej grze to droga przez mękę, rozgrywka jest po prostu trudna. Kiedy już Ci się wydaje, że rządzisz, to wjeżdżasz do nowej krainy i nagle jedna grupa stworów rozwala Ci pół armii. A jednostek w sklepach nie można kupować w nieskończoność, bo się po prostu kończą (za wyjątkiem kilku). :)

14.09.2008
11:18
[81]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Ciesze sie, ze gra jest trudna, skoro nie ma multi - niech stanowi jakies wyzwanie. Mam nadzieje jednak, ze nie jest to poziom trudnosci z Etherlordsow :P

14.09.2008
11:25
[82]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Stanowi wyzwanie i to spore. Oczywiście dziś grając od nowa zrobiłbym pewne rzeczy inaczej i lepiej, więc pewnie byłoby łatwiej, ale przy pierwszym podejściu nie jeden raz musiałem zaniechać eksploracji pewnych miejsc i wykonania pewnych zadań, bo... nie miałem żadnych szans wyjść żywy z pojedynku. A rozwalenie wroga kosztem 90% swojej armii to żadne rozwiązanie, bo nowe jednostki nie dość że kosztują fortunę to jeszcze ich zapas w sklepach kończy się w ekspresowym tempie.

Żeby było łatwiej trzeba po prostu dobrze dobierać artefakty, pomyśleć pięć razy o rozwoju umiejętności przed kliknięciem, wybrać odpowiednią żonę do preferowanych aktualnie jednostek i płodzić dzieci. Na polu bitwy też trzeba myśleć i to sporo, żeby wyjść z walki z jak najmniejszymi stratami. :)

Na obrazku typowe starcie w krainie elfów. Lekko nie jest. :) --->


HoMM, AoW, Fantasy Wars, Disciples, King's Bounty i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XXIX) - U.V. Impaler
14.09.2008
12:12
[83]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Demo ma jakieś zakończenie? Wiecie, coś w stylu "brawo, ukończyłeś wersję demonstracyjną, poczekaj pan teraz na pełną"? Czy po prostu demo jest zakończone jak się wszystkich wyzabijało i porobiło wszystkie quety, które można było zrobić? Bo nie wiem czy zostawić już grę, czy czegoś nie zrobiłem, coś przeoczyłem i nie wiem gdzie iść. :)

14.09.2008
13:00
[84]

windows00 [ Legionista ]

Nie ma żadnego ekranu końcowego. Po prostu nie ma już nic do zrobienia na mapie.

15.09.2008
15:31
[85]

Kosiciel [ Pretorianin ]

Trochę się zawiodłem... Albo po prostu bardziej odpowiada mi system rozgrywki w serii HoMM. Gra słaba nie jest, ale czasami irytuje, a praca kamery dobija również mnie :)

15.09.2008
19:21
[86]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Cholera...z serwerów Cenegi demo idzie mi z prędkością 12 KB/s. A na GOLu nie mam odpowiedniego abonamentu...żaaal :( Szukam dalej.

Mwahahahaha....znalazłem inną lokalizację. ETA: 15 minut :P

16.09.2008
09:20
[87]

Gambit [ le Diable Blanc ]

No i zima...moja zintegrowana grafika nie podołała King's Bounty. Po chwili wywaliło jakieś artefakty i restart kompa...A miałem nadzieję...

16.09.2008
10:04
[88]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Pora na nowy sprzęt :)

16.09.2008
11:00
[89]

lordpilot [ Konsul ]

Demko skończone :) Podtrzymuje moje zdanie, że w ogólnym rozrachunku HoMM V jednak lepsze :). Oczywiście biorę poprawkę na to (i wy też bierzcie), że herosów skończyłem a w KB grałem tylko w demo.
Najważniejsze jednak - o HoMM 6 nic nie słychać, a w takim układzie KB będzie rządzić. Co mi się podobało, a co nie pisałem już wcześniej - doszłó jednak parę plusów, które wyłapałem w trakcie grania:

- fajne questy (niektóre można rozwiązać na kilka sposobów)
- nienajgorszy rozwój bohatera
Pozostałe plusy i minusy pozostają bez zmian (cholernie brakuje mi zamków, ale da się to przeżyć, porażką jest kompletny brak multi). W ogólnym rozrachunku - demo wciągnęło mnie na tyle, że jak wreszcie znajdę trochę czasu i pokończę zaległości to pełną wersję na pewno kupię :)

EDIT: Nie wiem o co chodzi z tą pracą kamery, da się ją obracać na wszystkie możliwe strony, jak dla mnie jest ok.

16.09.2008
11:07
[90]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

O Heroes VI nic nie słychać? Coś tam ptaszki śpiewają, no może poza tym, że prace trwają to nic, ale to już coś :D

A z tą kamerą chodzi o to, że śledzi bohatera i nie da się swobodnie oglądać świata jak to jest w Heroes.

16.09.2008
11:31
[91]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

Demko niesamowite. Homm 5 przy tej grze to NIC kompletnie NIC :)

Brawo w końcu porządna pozycja!

16.09.2008
12:22
[92]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

Ja mam pytanie czemu nasz bohatera nie ma w czasie walki jak już wyszedłem z tutoriala ??? Można tylko czary puszczać i walczyć zakupionymi jednostkami

16.09.2008
12:26
[93]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Na planszy nigdy nie ma bohatera, ani w tutorialu, ani w normalnej grze. :)

16.09.2008
12:34
[94]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

hmm aa bo ja myślałem, że ten na koniu to bohater w tutorialu :)))

16.09.2008
12:34
[95]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

A po co tutaj bohater walczący, toż to pięta achillesowa Heroesów :) No bo ten na koniu to bohater, ale nie widać go w czasie walki. Albo ja tutaj nie rozumiem co masz na myśli.

16.09.2008
12:34
[96]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

No dobra tylko mnie nie bijcie :P. Ponoć demko jest dosyć długie to prawda? ile gdzieś czasu trzeba by przejść wszystko. ?

16.09.2008
12:35
[97]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Jak się zepniesz to w dwie godziny dasz radę, mnie to zajęło koło 5 godzin :D

16.09.2008
12:35
[98]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Nie... to Konni, którzy później będą dostępni do kupienia w stolicy. Bardzo dobra jednostka zresztą.

16.09.2008
12:36
[99]

koobon [ part animal part machine ]

Azazell3 -->

Pytałeś o bitwy i taką odpowiedź dostałeś. Wiadomo, że po mapie świata porusza się bohater.

16.09.2008
12:37
[100]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

Kurde demko przejdę i co ? ja chcę tą grę :)

Ciekawe czy istnieje inna podobna gra? W Etherlords próbowałem ale tam wieje straszna nudą :(

16.09.2008
12:38
[101]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Tak swoją drogą, angielska wersja gry pojawi się w sklepach już za tydzień.

16.09.2008
13:45
[102]

Dydas [ ...in emo we trust... ]

Szkoda, że na PL przyjdzie nam jeszcze troche poczekać, no ale co zrobić. Demko zdecydowanie na plus, fajna i wciągająca zabawa, a przede wszystkim gra wydaje się dużo ciekawsza od HoMM - questy zapewniają dużo lepszą rozrywke niż ciągła budowa zamków i poszukiwanie bohaterów wroga.
Pre-order zamówiony :)

27.09.2008
14:51
[103]

Blazkovitch [ Generał pułkownik ]

Kilka razy wyprzedawałem wszystkie swoje gry (w tym wielokrotnie Heroes III) i chyba dziesiąty raz w życiu zamówiłem sobie ZNOWU Heroesów (z pierwszą i drugą częścią, edycja CDP). Nie wiem czemu tak się dzieje... niby nie mam ochoty grać i nudzi mnie to, a kiedy trzy tygodnie nie odpalę Heroesów to mam coś co można porównać do delirium tremens :)

Ostatnio raz to sprzedałem, ostatni kupiłem. Choćby nie wiem co.

27.09.2008
14:56
[104]

Patryq [ Pretorianin ]

Witam, dla mnie najlepsza starategia typu HoMM to Disciples II. Moze i troche to wyglada jak z konsoli (jednostki nie poruszają sie w czasie bitwy) ale Jest lpesza od Wymienionego HoMM.


SŁyszałem że ponoć będzie nowa wersja Heroesów (chociaż ja w to watpie)

27.09.2008
15:41
[105]

Kosiciel [ Pretorianin ]

Sprecyzuj, że wg. Ciebie jest lepsza ;p Bo nie wszyscy mają takie zdanie (w tym ja). Póki co, zamiast Heroes VI bedzie King's Bounty i Disciples III.

Zagrywam się teraz w AoW i AoW2:SM. Miodek, jak mogłem wcześniej przegapić te tytuły?!

28.09.2008
13:55
[106]

rzaba89nae [ WTF!? ]

A ja w NWN ... nie wiem, co to kogo obchodzi, a le się pochwalę.

I gram krasnoludem, wojownikiem, macham toporem i mam srebrną zbroję.

28.09.2008
14:13
smile
[107]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Ja przechodzę ponownie kampanie z podstawki H5, tyle że w nowej wersji, tj. z tym wszystkim co oferują Dzikie Hordy :) O wiele lepiej się bawię niż za pierwszym razem.

28.09.2008
19:54
[108]

MikiPwo [ Chor��y ]

Normalnie gram w Heroes'a, ale teraz zacznę chyba w Wara na PSP

02.10.2008
12:05
[109]

Ralion [ Deva ]

Która jednostka jest najlepsza wg was? z podziałem na wyspy.
Dla mnie na 1 wyspie rządzą beholderzy.

02.10.2008
12:07
[110]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Niektórzy tutaj czekają na polską wersję :p

02.10.2008
12:14
[111]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Trudno powiedzieć która jednostka jest najlepsza, bo trzeba nimi wachlować w zależności od sytuacji. Świetne są smoki, ale ogień nie sprawdza się w walce z demonami oraz innymi smokami, których pod koniec gry jest na pęczki. W początkowej fazie znakomite są niedźwiedzie polarne, które mają zwiększoną szansę na trafienia krytyczne, co przy pozytywnym morale dodaje niesamowitego kopa. Z łuczników najbardziej elastyczni są łowcy, z pozostałych świetnie się sprawdza konnica i rycerze, ale przy tych ostatnich przydaje się dobrze rozwinięta umiejętność taktyki, no i teleport, bo rycerze są strasznie wolni.

02.10.2008
16:49
[112]

Kosiciel [ Pretorianin ]

Na razie mało zwiedziłem, dopiero 6 poziom wskoczył... Na razie najciekawsza jest konnica (horseman), niestety bardzo małe ilości i tylko w jednym namiocie z silną obstawą. Całkiem niezłe i dostępne wręcz hurtowo są starożytne niedźwiedzie (ancient bears), wymagają mało dowodzenia, żywotne, wysoki krytyk. Chciałbym dorwać elfickich łuczników, bo właśnie znalazłem czar Smoczych Strzał (Dragon Arrows).

Co do czarów - niestety zwoje pojawiają się losowo, więc gra może być niemal od początku prosta (gdy mamy Daemon Gate, Resurrection) albo dopiero pod sam koniec. To takie sobie rozwiązanie, szczególnie dla maga, którym gram. Przy podnoszeniu szkoły magii powinniśmy mieć możliwość wybrania jednego czy dwóch czarów... Tak samo statystyki - do tej pory nie miałem możliwości podnieść intelektu, który jest najważniejszy dla tej klasy postaci :(

02.10.2008
18:59
[113]

Ralion [ Deva ]

Resurection.. zdał by się. chyba za wczesnie na ten czar (14 lvl).
jak na razie korzystałem z pomocy inquisitorów ale tych strasznie mało do wynajęcia.

Kolejna wyspa i już mój faworyt na best jednostkę:
szaman.
dzięki niemu wygrałem walkę z krakenem blokując się totemami przed spawnami.
a w normalnych walkach, bojowy totem na dzien dobry, wrog sie nim zajmuje a ja sobie go spokojnie wybijam swoim wojem.

jest w tej grze coś jak town portal?

02.10.2008
19:11
[114]

bone_man [ Omikron Persei 8 ]

Mam pytanie. W demie ten kamienny duch miał taki czar, jak Stone Wall. Rozumiem, że w pełnej wersji też jest, tylko czy jest on warty uwagi? Bawił ktoś się tym czarem? Warto w niego pakować umiejętności? Z dema to praktycznie tylko tego węża używałem, a "kamyk" nic nie robił.

Zbieram informacje, w jakie umiejętności warto ładować, żeby później w połowie gry nie być rozczarowanym. :)

02.10.2008
19:13
[115]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Ralion ---> Nie ma, podobnie jak i innych zaklęć do rzucania na mapie.

03.10.2008
01:58
[116]

Ralion [ Deva ]

bone_man - stone wall - genialny czar, zwłaszcza podpakowany.
my tylko jedną wadę, mimo, że blokuje 3 pola to liczy sie jako jeden gdy go przeciwnik niszczy.
mój ma obecnie 500 hp, więc troszkę przciwnik musi sobie w niego postukac zanim rozwali.

ale i tak, na tle innych umiejętności bardzo bywa przydatny. przy walkach z orkami jest wprost nieoceniony. te gdy ruszaja do ataku to baaardzo cięzko je zatrzymać.. a tak mur na przejsciu i wystrzeliwujemy chlopcow

03.10.2008
14:16
[117]

Kosiciel [ Pretorianin ]

Jest też genialny czar "Trap", zabiera przeciwnikowi sporo życia i powoduje, że traci wszystkie punkty akcji/ruchu. Bardzo go sobie chwalę ;)
Wrrr jak długo przyjdzie mi czekać na "Lightning"?

03.10.2008
15:39
[118]

PhoneNumber [ Legionista ]

Mam pytanko odnosnie
Creiston Mines.. gdzie to zdobyc
i jak wlasciwie sie dostac do Kordonu ? :)

03.10.2008
15:54
[119]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Do Kordaru wchodzi się właśnie przez kopalnie Creiston. A do kopalni wejdziesz jeśli otrzymasz pozwolenie od króla w zadaniu Traktat pokojowy z krasnoludami.

03.10.2008
23:26
[120]

PhoneNumber [ Legionista ]

Ok doszedlem juz dalej w tym traktacie
i musze w zamku krasnolodow sklepac demony
problem w tym ze .. nie moge bo sa silniejsi :F
Mozna to zadanie jakos inaczej zrobic?
A moze macie jakas taktyke na nich ? :]

04.10.2008
10:14
[121]

Ralion [ Deva ]

No ja też się męczę w krainie krasnoludów. Co prawda zamku jeszcze nie ruszyłem, ale walki z giantami i cyklopami to prawdziwa mordęga. Po prostu nie chce mieć żadnych strat, więc do niektórych walk nawet kilkanaście razy podchodzę.
Ciężko jest, ale powoli do przodu :-)
PhoneNumber - do szturmowania zamków nie używaj swoich elitarnych jednostek.
Wynajmij jakieś mięso armatnie i zdobądź je nawet okupując to ciężkimi stratami.

taktyki sa różne, ja używam trapów, ścian kamiennych i lodowych. wszystko po to by blokować jednostki przeciwnika. podstawa grajac nawet wojem to miec skill orderu na 3 poziomie i tak też ulepszony bless. przydaje sie tez inicjatywana 3poziomie. dlaczego 3?
ponieważ na tym poziomie te czary rzuca sie na wszystkie jednostki.

04.10.2008
10:23
[122]

Ralion [ Deva ]

dobrym pomysłem jest używanie w walce szamanów - totemy wyśmienicie blokują przy czym pamiętaj by mu odświeżać umiejętności bodajże czarem gift. jak postawi z 6 totemów to już jesteś nie do ruszenia. każdy totem ofensywny w następnej turze po postawieniu wali we wszystkie jednostki wroga około 250 dmg :-)

także specjalności lodowej pani - summony - są pomocne.
stawiasz to w wąskich przejściach i ostrzeliwujesz się zza pleców. jednostki przeciwnika dopóki maja jakies przejście to będą sie w nie pchac nie ruszając twoich ścian.

uzupełnienie do posta 121. żaden czar (nie zadający direct dmg) nie działa masowo na wroga. tak więc mozna zapomnieć o mass slow'ie. ale już mass haste jak najbardziej :-)

04.10.2008
10:44
[123]

PhoneNumber [ Legionista ]

WIdze Ralion ze sporo wiesz o tej grze :)

ale jedno mnie ciekawi
"PhoneNumber - do szturmowania zamków nie używaj swoich elitarnych jednostek.
Wynajmij jakieś mięso armatnie i zdobądź je nawet okupując to ciężkimi stratami. "
To te wojska mozna jakos odlozyc na bok czy jak ? ^^
Bo wynajac inne moge owszem ale kosztem tych co mam ;0
btw totemy mowisz hmm
Ja mam postac Maga i nie widzialem po drodze zadnych takich czarow :/

04.10.2008
11:09
[124]

Ralion [ Deva ]

Armie mozesz garnizonowac w zamkach.
po za tym umiejętność rezerw pozwala ci trzymac 2 jednostki dodatkowo.
ja zwykle mam 3 gotowe armie procz swojej elity.
jedna do walki z szybkimi jednostkami walczacymi wrecz, druga do walki z łucznikami a trzecia na undeady.

totemy to umiejetność specjalna szamana. jak zdobyłeś zamek orkóww krainie piratów to powinieneś ich mieć.

04.10.2008
12:35
[125]

Yemet [ Konsul ]

Kiedy w kings bounty dostajemy duchy furii? Bo w demie dostawalo sie po zebraniu tych pieniedzy dziwnych. Chcialbym je miec jak najszybciej, gdzie mam sie udac?

04.10.2008
12:53
[126]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

Czy ktoś wie czy świat w KING BOUNTY jest wielki ?? ciekawy jestem

04.10.2008
13:05
[127]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Yemet ---> Po trzecim zadaniu głównym dostaniesz Szkatułkę. Duchy trzeba kolejno odblokować. Na początku można to zrobić tylko w przypadku dwóch - ostatnie dwa dopiero w Kordarze.

Azazell3 --->

spoiler start
Darion: Grenwort/Arlania/Błotne Moczary/Las Verlon;
Wyspy Wolności: Wyspy Wschodnie/Wyspy Zachodnie;
Ellinia: Dolina Tysiąca Rzek/Magiczna Dolina/Wielki Las;
Kordar: Szczyty Ardanu/Mehgard/Kopalnie Creiston/Kopalnie Taronu/Podziemne Morze;
Królestwo Śmierci: Szare Pustkowia/Dolina Śmierci;
Murok: tu jest jedna kraina;
Demonis: tu jest jedna kraina;
Ultrax: tu jest jedna kraina.

Do tego sporo podziemi, jaskiń, itp. Są jeszcze Labirynty Haasa w Ellinii, sieć trzydziestu plansz połączonych ze sobą. Wbrew pozorom, sporo tego, choć mapki nie są duże.
spoiler stop

04.10.2008
13:59
[128]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

U.V. Impaler --> ok dziekuje

04.10.2008
14:59
[129]

Kosiciel [ Pretorianin ]

3 poziom magii chaosu + Destroyer (Niszczyciel) = masakra :)

Zaraz postaram się zdobyć owych sławnych już szamanów, tymczasem trzon mojej armii to inkwizytorzy, kanonierzy i złe oczka, wspomagane gryfami i konnicą (ewentualne straty uzupełniane w łatwych walkach czarem poświęcenia). Ale chyba zainwestuję w zwykłych łuczników + Smocze Strzały. Ralion, jakich armii używasz? Grasz magiem, jak mniemam?

04.10.2008
15:16
[130]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

A w co wy gracie ? też King Bounty ?

I jak się wam podoba??

05.10.2008
16:45
[131]

Kosiciel [ Pretorianin ]

Baa, teraz poza KB nie ma dla mnie innych gier (nawet niedawno zaczęte AoW SM nie odpalam). Bardzo się podoba, jedynie kilka uwag...
Trochę lipny jest cały ten system randomizacji, a raczej ustalania wszystkiego w momencie rozpoczęcia gry. W demie chyba było inaczej...
Bardzo niezbalansowani "obrońcy" przedmiotów, np. pewna magiczna laska (której nomen omen zdobyłem dwa egzemplarze), pierwszy "upgrade" jakoś poszło, choć nie było łatwo, dzięki temu zapewnia +2 INT i 10% obrażeń od błyskawicy. Ale kolejny... masakra! Wieże prawie z 5.000 HP, sporo magów w grupach po 70-80, gryfów po 150...

06.10.2008
10:57
[132]

Ralion [ Deva ]

Prawdziwa zabawa to szturm na zamek undeada, który uwięził duszę księżniczki.
Nie dośc,że całkiem spora armia do pokonania to za nimi obelisk, który ma 20 tysiecy hp i co ture wskrzesza oddziały, które z takim trudem pokonałeś.
Zabijesz 890 szkieletów-łuczników i cieszysz sie a tu niespodzianka, witamy ponownie! :D
890 chłopców prosto z grobowej fabryki..

Prócz tego heros mag, który wali czarami obszarowymi po 700-800 dmg...

Po 3 godzinnym posiedzeniu udało mi sie zdobyć zameczek bez strat ;)

06.10.2008
14:19
[133]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

1) quest z początku gry, ale dalej nie rozwiązany - gdzie znajduje się ta jaskinie w której jest jakaś wiedźma która da mi ten czar zauroczenia czy coś w tym stylu(quest z żabami)

2) wróciłem z island of freedom, i co mam teraz robić ? niby mam znaleźć jakiegoś faceta, ale nie mam?mniejszego pojęcia gdzie go znaleźć

06.10.2008
18:05
[134]

Kosiciel [ Pretorianin ]

Ralion -> uuu, to musiała być ciekawa bitwa! Mam nadzieję, że to za trochę dopiero mnie czeka. Jaką armię przygotowałeś na ten szturm?

Soldamn -> jaskinia jest na tej samej planszy, na mapie widać jako Snake's Cave bodajże, a po wyprawie na wyspy musisz udać się do króla (o ile zrobiłeś już tam wszystko, w tym rozmówiłeś się z pewnym baronem), ewentualnie napisz, o jakiego faceta chodzi?

06.10.2008
20:07
[135]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

udałem się do króla, on mi dał rozkaz znalezienia jakiegoś handlarza niewolników o nazwie Rotten Hake, ale nie mam pojęcia gdzie go szukać

06.10.2008
20:12
[136]

Kosiciel [ Pretorianin ]

Na pierwszej planszy, czyli Grenwoot albo jakoś tak. Hint: kup łódź!

09.10.2008
10:18
smile
[137]

Gambit [ le Diable Blanc ]

No żesz...to już paranoja, żebym jako niemalże ojciec założyciel (bo nie pamiętam, kto pierwszą część założył, ale podejrzewam siebie) i naczelny nekromanta tego wątku, nie miał czasu się tu uzewnętrzniać :P Brak czasu na gry dobija psychicznie...

Kupiłem sobie jednak nową grafikę. Muszę się znowu wziąć za demko Fantasy Wars i Kings Bounty...zanim wyjdą pełne :)

A tak wogóle, co to za porządki, że mnie jeszcze nikt do gwiazdki za wskrzeszenie nie mianował :P

10.10.2008
22:36
smile
[138]

Ralion [ Deva ]

Jedyna słuszna armia pod koniec gry ---------------->
od lewej Elfy, Łucznicy, Hunterzy, Druidzi oraz Inkwizytoirzy.
Do tego fajne urzadzonko zwane 'Telescopic Sight' oraz Elven Bow. pierwszy daje +100% do ataku łuczników a drugie +15% do ich dmgu.
Jakieś pytania? :P

(to a propo śmiechu U.V. Impaler, pozwól że teraz ja się złośliwie uśmiechne)
<----------

ps. w rezerwie trzymam czerwone i czarne smoki - to na wypadek herosów z brzydkimi czarami


HoMM, AoW, Fantasy Wars, Disciples, King's Bounty i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XXIX) - Ralion
10.10.2008
22:39
smile
[139]

Ralion [ Deva ]

staty przykładowej jednostki łuczniczej ----->


HoMM, AoW, Fantasy Wars, Disciples, King's Bounty i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XXIX) - Ralion
10.10.2008
22:49
[140]

Ralion [ Deva ]

walka z poprzedniego screena, stan wojska przeciwnika po 4 turach.
gg :-)


HoMM, AoW, Fantasy Wars, Disciples, King's Bounty i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XXIX) - Ralion
11.10.2008
13:29
[141]

Kosiciel [ Pretorianin ]

To wraże niedźwiedzie, zahipnotyzowane, czy też druidzi potrafią je przyzywać? Całkiem spore Dowodzenie musisz mieć, skoro tyle jednostek. Ja mam teraz 20 poziom magiem i tylko 75 Myśliwych, a i to w Koroną Elfów! Jak wspominałem, Teleskop działą pięknie z Beczką Piwa, chociaż wtedy aż się prosi o kanonierów (którzy, jak to krasnoludy, trochę gryzą się z elfami). Rozumiem, że żona elfka? :)

11.10.2008
23:55
[142]

kamil_cedra [ Legionista ]

Dopisuje sie do tematu
to tej pory homm 3 gorace :)

21.10.2008
10:54
smile
[143]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Szlag...

Wygląda na to, że Fantasy Wars przeskoczyło na rok 2009. I've got bad feelings about this :(

25.10.2008
10:17
[144]

tkrowa [ Junior ]

jak zdbyc II ducha ?

z pierwszym sie walczy , a przy drugim trzeba uzywac wezy lub pajakow zeby uzywaly poison w czasie walki?

na 4 wezy pobilem sie ze 3 razy i walczylem tylko nimi (na slabe jednostki) ale zaden % nie wzrosl.

25.10.2008
21:05
[145]

tkrowa [ Junior ]

odpowiadam sam sobie trzeba go nakarmic nimi ;)

07.11.2008
17:35
smile
[146]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Co tak temat poleciał w odmęty?

Gram i gram w te KB i końca nie widać, bardzo mi się podoba. Gram wojownikiem, ale już od dłuższego czasu korci mnie, by jednak zagrać magiem. Zapewne zrobię to jak tylko ukończę grę wojem.

Screen z walki z oddziałem gryfów, walka z nimi to istny chaos. Obciąłem obrazek do połowy, bo mimo kompresji za dużo zajmował, a nie chciałem go jeszcze bardziej oszpecać.


HoMM, AoW, Fantasy Wars, Disciples, King's Bounty i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XXIX) - Mutant z Krainy OZ
07.11.2008
17:46
[147]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

a czy używacie jakieś mody?

07.11.2008
19:05
smile
[148]

Regynild [ Pretorianin ]

Używam modu interface i camera

jeden dodaje ciekawe opcje np. podgląd, jakie runy dostaniesz z następnym poziomem, a drugi pozwala oddalac kamerę 2 razy dalej

Udało mi się przejść grę w wersji angielskiej, paladynem na normalu. Gra była banalna, szczególnie pod koniec, jedyna walka o wysokim poziomie trudności to przedostatnia. Nie mam na razie ochoty grać od nowa, ale jak już wrócę to wojownikiem na hard.

z jednostek moja ulubiona to węże królewskie, używałem ich od prawie początku gry do samego końca, ponieważ w całej grze nie znalazłem tak przydatnego i powszechnego oddziału. A jeszcze jak ma się żonę żabkę...

10.11.2008
02:40
[149]

Kosiciel [ Pretorianin ]

O tak żabcia daje radę w połączeniu z wężami,a w razie czego można jej dać całusa i dzięki temu dodać sobie +3 INT. Na normalu praktycznie każdą klasą jest łatwo, gdy się juz pozna podstawy, albo bardzo łatwo, gdy mamy dostęp do mocnych jednostek/czarów/przedmiotów. Na impossible jest zdecydowanie ciekawiej.

Z modów - interface, rewelacja, oraz skracający animacje duchów.

13.11.2008
17:38
[150]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Podzieli się ktoś linką do moda skracającego animację duchów, czasem do szału potrafi to doprowadzić, a gram od nowa magiem, więc się przyda :)

16.11.2008
12:36
[151]

Kosiciel [ Pretorianin ]

Proszę bardzo, dla wersji 1.6.4 (zdaje się, że działa również z 1.6.5), nazywa się anim spirit:


16.11.2008
12:56
[152]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

A co, jeżeli nie istnieje folder "mods" w katalogu data? Należy go stworzyć, czy nie podejdzie po prostu. Może to wina polskiej wersji językowej?

18.11.2008
15:15
[153]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

Prośba o pomoc. Czczionka w grze bardzo mała ale wgrałem modyfikacje która niby zwiększa i NIC! Dalej taka sama
Mam wersje 1.6.4 i próbowałem mody o nazwie INTERFACE i też DIALOG_FONT

A katalog "mods" utworzyłem w katalogu "Data"


24.11.2008
12:08
[154]

Kosiciel [ Pretorianin ]

A w jakiej rozdzielczości? Bo zdaje się, że ów mod był tylko dla 1024x768 ;)

24.11.2008
12:47
[155]

ormats [ Generaďż˝ ]

Kiedy wychodzi Fantasy Wars?? Na necie znalazlem pare dat i nie wiem w , ktora wierzyc :) Zapowiada sie wysmienicie.

24.11.2008
12:53
[156]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

W Polsce w przyszłym roku. Daty dokładniej nie ma.

24.11.2008
13:22
[157]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Jak znowu cenega wsadzi do niego starforce'a to znow nie kupie (jak KB).

24.11.2008
13:34
[158]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Co wy macie do tego starforca, mnie on nie przeszkadza. Problemem jest te 5 sekund sprawdzania płyty przy uruchamianiu? Czy coś innego, bo nie rozumiem tego najazdu na te zabezpieczenie.

24.11.2008
13:41
[159]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

Mutant z Krainy OZ --> u sporej ilości osób (u mnie też) powoduje, że resetuje się komputer i pojawia się Blue screen w różnych odstępach czasowych.. U niektórych o tyle jest gorzej, że nawet nie grając w grę to zabezpieczenie chrzani system. Dlatego zabroniono zabezpieczać gry tym zabezpieczeniem.
To jest losowe. Kiedyś miałem grę Ufo: Afterlight (i niestety i w windowsie oraz w grze RESET za resetem), jakiś czas temu zakupiłem Darkstar One (i zero problemów i żadnych blue screenów). I teraz zakupiłem KB:L i niestety to samo!
A system jest świeży bo mam nowy dysk twardy. (sorki za moje zdania ale pisałem na szybkiego :) - mam nadzieję, że zrozumiesz)


Mam pytanie jaką klasą postaci polecacie grać początkującemu ?

24.11.2008
14:22
[160]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Aha, no to jest moja pierwsza gra z tym zabezpieczeniem i nic złego nie uświadczyłem więc stąd moje pytanie.

Co do klasy, grałem wojownikiem, niektóre walki sprawiały problem, ale ogólnie przez grę idzie się gładko. Teraz gram magiem, straszny banał, wrogie oddziały są inne niż te, które spotykamy wojownikiem. Są w nich słabsze jednostki i jest ich mniej, a czary zadają bardzo dużo obrażeń więc walka jest tylko formalnością. Mam już 20 poziom i ani razu nie spotkałem wroga, który zabiłby mi więcej niż kilka jednostek. Magiem gra się najłatwiej (no chyba, że palladynem jest jeszcze łatwiej, ale nie chce mi się wierzyć:P) i najszybciej nim grę można przejść.

24.11.2008
14:55
[161]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

Chcesz powiedzieć, że dla każdej klasy postaci są inne wrogie jednostki ? Czyli np: grając Wojownikiem spotkam inne niż grając magiem?

24.11.2008
15:04
[162]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Dokładnie tak. Wojownik prawdopodobnie ma najcięższe boje. Nie wiem jak z palladynem bo nigdy nie grałem nim, ale zakładam, że jest po środku.

24.11.2008
15:10
[163]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

Coś mi tu głupoty opowiadasz :P .. Grałem paladynem chwilę i wojownikiem teraz i tu i tu walczyłem z roślinkami. :)

24.11.2008
15:11
[164]

Kosiciel [ Pretorianin ]

Większość walk (potworów) i przedmiotów jest losowa, więc każda kolejna gra będzie inna. Na dzień dobry polecam maga, na poziomie Hard. Niestety wiele zależy od czarów/jednostek, jakie można w grze znaleźć/kupić, może się zdarzyć, że przedmiotu czy czaru, na którym nam najbardziej zależy, nie będzie w całej grze!

26.11.2008
11:07
smile
[165]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Żona żaba i kostur pokazany na obrazku robią z węży morderców wszystkiego co się rusza :) Podzielam zdanie osób, które twierdzą że węże królewskie są najbardziej uniwersalną jednostką.
Siła maga jest trochę przesadzona, czary już na tym poziomie zadają po blisko 3000 obrażeń, duchy stosuję do blokowania wrogich jednostek (ściana i kula lodu) i do trucia ich chmurą gdy tak stoją zablokowane.
Ostatni duch do trzebienia najliczniejszych grup wroga i do zbierania pkt szału. Wojownikiem grało się o wiele ciężej, ale też o wiele nudniej :)
Screen w nieco dziwnej rozdzielczości, tak by rozmiar jego był odpowiedni co do wymagań gola.

Jak skończę magiem, zabiorę się za granie palladynem, ale nie wiem czy nim ukończę. Trzecie przechodzenie przez grę w tak krótkim okresie czasu pewnie mnie znudzi, zwłaszcza, że będzie to zapewne wyglądało jak przechodzenie wojownikiem.

Ale kurcze gra jest genialna, dla mnie top1 tego roku.


HoMM, AoW, Fantasy Wars, Disciples, King's Bounty i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XXIX) - Mutant z Krainy OZ
26.11.2008
16:06
[166]

sajlentbob [ Vetus Fungus ]

Palladyn to postać pośrednia. Trochę magii, trochę walki. Duże bonusy do walki z demonami i umarlakami. Jak na razie zainwestowałem w magię życia i przemiany do drugiego poziomu (ze względu na czary wspomagające i przeszkadzające takie jak przyśpieszenie i spowolnienie plus uzdrawianie i wskrzeszanie) a reszta różnie. Możliwość szkolenia kapłanów na inkwizytorów powoduje, że mając w rezerwie tych pierwszych w dużej ilości, możemy uzupełniać braki w dwóch oddziałach. Ulubiona jednostka - na początku chłopi (w kupie są świetni - wystarczy, że magowie rzucają na nich tarczę -50% obrażeń + amok i sieją spustoszenie jak tylko znajdą się w pobliżu wroga) teraz ich rolę przejęli zbrojni. Świetni są też orkowi szamani - totemy opóźniają jednostki wroga - skuteczne zwłaszcza na strzelających (przylegające do totemu śmierci nie mogą atakować niczego poza totemem) totemy życia leczą naszych + niezły czar ofensywny, świetny atak wręcz i dużo hp. Jak na razie jestem dopiero przy misji z krasnoludami.

Pytanie: Jaki jest limit poziomu?

27.11.2008
09:07
[167]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Maksymalnie można awansować na 30 poziom. Mają zwiększyć limit w dodatku nadchodzącym, zdaje się że do 50 poziomu.

Co do postaci pośrednich, ja swoim wojownikiem wszystkie jego umiejętności rozwinąłem na maksymalny poziom już koło 20 poziomu. A przez całą grę umiejętności magiczne rozwinąłem lepiej niż do połowy całego drzewka. Magiem natomiast jakoś w drugą stronę to nie chce działać, mag zdobywa za mało run walki, które są tak potrzebne. Wojownik z magicznymi runami nie miał problemu. Strasznie dużo zdobywałem ich z kufrów w czasie walki, teraz takiego szczęścia już nie mam.

27.11.2008
09:09
[168]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Wątpię, bo wygląda na to, że w dodatku będzie grywalna tylko jedna postać. :)

27.11.2008
09:29
[169]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

Tylko 30 lvl? to mało :( ja już mam 5 level a gram z 3 godziny. To tą grę przejdę w parenaście godzin :(

27.11.2008
09:48
[170]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Jedna czy nie jedna, wszędzie gdzie przedstawiali zapowiedzi, pisali, że będzie można osiągnąć 50 albo i więcej poziomów, zatem księżniczka może będzie miała więcej do mordowania niż dzielni wojownicy z podstawki.

Azazell spójrz tylko ile masz teraz punktów doświadczenia na tym 5 poziomie :) Aby zdobyć 30 trzeba ich mieć aż pół miliona, na 31 da się awansować mając milion, ale ciężko to osiągnąć, trzeba powalczyć na arenach i z przedmiotami, wrogowie z mapy nie wystarczą. Przynajmniej dla mnie nie starczyli. Nie wiem jak w przypadku palladyna, który ma bonusy z umiejętności do punktów doświadczenia.

28.11.2008
16:08
[171]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

Jakis dziwny problem mam.. Czyżby bug? Albo może wina modów?

Zobaczcie czemu ten hełm z obrazka nie dodaje mi +1 do intelektu jest nałożone a nadal w cechach bohatera widnieje liczba 0 :( co jest grane


HoMM, AoW, Fantasy Wars, Disciples, King's Bounty i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XXIX) - Azazell3
28.11.2008
16:16
[172]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

eh dobra te koło co mi służy jako tarcza odejmuje mi -1 do intelektu :)

29.11.2008
11:57
[173]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

Wybaczcie za mój kolejny post ale nikt nie pisze :P

Kurde gra jest naprawdę ciekawa. Gram teraz drugi raz ale Paladynem i kurde ciężko o dobre czary takie typowo ofensywne. Wcześniej jak grałem Wojownikiem było ich od cholery . Podoba mi się ta losowość.

Oraz intelektu mam tylko 1 a już mam 3 level to też mało mam nadzieję, że później znajdę :)

Moje pytania brzmią:
1. Czy warto przeznaczać 90% swojego złota na zakup broni / jakis magicznych ubrań?
2. Czy można sprzedawać zwoje? jak tak to gdzie?

29.11.2008
12:03
[174]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

1. To zależy, jeżeli masz armię i masz złoto, to oczywiście, po co trzymać tony złota, lepiej coś sobie za to kupić :) Ale kupno armii najpierw.

2. Podczas wizyty w zamku, włączasz menu bohatera, wchodzisz do księgi zaklęć, klikasz prawym przyciskiem myszy na zwoju i sprzedajesz tyle ile chcesz.

30.11.2008
14:28
[175]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Dla takich walk warto grać :)
Wojownikiem o wiele łatwiej było go pokonać, znacznie mniej strat w jednostkach dzięki lepszym statystykom ataku i obrony. Magiem czarami znacznie mu uszczupliłem stan wojska, ale kryształ i bohater szybko te poległe jednostki wskrzeszał. A manny miałem od niego prawie 2 razy mniej:) Kilka razy podchodziłem do tej walki, za pierwszym razem mnie zmiótł, musiałem dorobić kolejny poziom, kupić kilka run w zamku krasnoludów i zwiększyć dwie bardzo ważne umiejętności bohatera. Efekt bardzo ładny, straty ogromne, ale akurat tych jednostek w sklepach nie brakuje :)

Obrazek w takiej postaci, bo screen zajmuje za dużo a nie chce mi się go kastrować.

30.11.2008
15:33
[176]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

Zacząłem grę Paladynem level 3 i kurde zdobywam czary / zwoje takie mało ofensywne. Brakuje jakiegoś który sam zadaje obrażenia - np taka siekiera się pojawiała :( . Cholerna losowość! ale i dobrze bo przynajmniej zupelnie inaczej się gra :)

No ale mam nadzieje, że znajdę później

30.11.2008
15:38
[177]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Jeżeli nawet znajdziesz zaklęcia to nie licz, że będą tak przydatne jak przy grze magiem ;) Będą słabe tragicznie.

30.11.2008
16:19
[178]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

No ale ponoć Paladynem się najlepiej gra. Zależy jak kto inwestuje i w co :).

30.11.2008
17:19
[179]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Nie grałem więc nie wiem jak się nim gra, ale wojownikiem czary ofensywne to strata manny. Paladyn też raczej intelektu wysokiego nie będzie posiadał więc siła czarów również będzie słaba.
Zakładam, że paladyn ze swoimi umiejętnościami walki z nieumarłymi przyda się bardzo w krainie elfów, ale pod koniec i tak są demony i orkowie, a tam już trzeba mieć konkret armię bądź czary. Wojownikiem szedłem tam jak nóż przez masło.

30.11.2008
18:17
[180]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

Zresztą ja się cieszę, jak się okaże po paru godzinach grania, że jestem za słaby i przegrałem. A czemu? bo wtedy wiem, że gra jest naprawdę ciężka i można grać kilka razy w nią :)

A ciężko ostatnio o takie gry w które można grać na okrągło. A tu jeszcze jest udana losowość.

04.12.2008
13:20
[181]

Łysack [ Przyjaciel ]

Hej:) znalazłem fajny konkurs o heroesach, lecz nie mogę podać do niego linka na łamach forum..

mam nadzieję jednak, że pomożecie mi z paroma pytaniami, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi.. :)

HEROES II:

1. Z którą z wymienionych jednostek neutralnych związane jest pewne utrudnienie związane z rekrutacją jej do swojej armii?
z Rozbójnikiem
z Dżinem
z Nomadem
z Meduzą
Żadne z powyższych

2. Swego czasu sporo było słychać o tzw. drugim dodatku do HoM&M2, jednak nigdy ten dodatek nie ukazał się w Polsce. Czego z wymienionych rzeczy to rozszerzenie nie oferowało?
nowej porcji map
zbioru scenariuszy na kształt kampanii
nowych artefaktów
możliwości rekrutowania gotowych bohaterów z armią
wszystkie wyżej wymienione rzeczy to rozszerzenie oferowało

HEROES III:

1. Kto był jedynym władcą Erathii, który pozwolił na zajęcie stolicy przez obce wojska?
Katarzyna Ironfist
Roland Ironfist
Archibald Ironfist
Generał Morgan Kendal
nikt z powyższych

2. Który z bohaterów nie pomagał Kirkorowi?
Gretchin
Gurnisson
Gird
Oris
cała czwórka pomagała

3. Kogo na swojej drodze NIE spotyka Crag Hack?
nekromanty Sandro
barbarzyńcy Barshona
rycerza śmierci Merzetha
barbarzyńcy Tareka
wszystkich wyżej wymienionych spotyka na swej drodze

4. Który z bohaterów miał (nie)przyjemność spotkania na swojej drodze pana z obrazka?
Gem
Adrienne
Gelu
Roland
nikt z powyższych

HEROES IV:

1. Który z wymienionych bohaterów NIE zmienił swojej klasy po przeniesieniu się do nowego świata?
Octavia
Malcom
Oris
Tazar
wszyscy z wyżej wymienionych zmienili

HEROES V:

1. Jakiej nazwy nie nosiło nigdy imperium ludzi?
Imperium Sokoła
Imperium Gryfa
Imperium Smoka
Imperium Jednorożca
Imperium nosiło wszystkie te miana

2. Jakiego efektu nie wywołają runy Krasnoludów?
zwiększenie zasięgu
zwiększenie inicjatywy
wskrzeszenie
zwiększenie ataku
żadna z powyższych odpowiedzi nie jest prawidłowa

3. Która z podanych jednostek nie zmieniła swojego wyglądu w procesie tworzenia gry?
Łucznicy
Drzewce
Inkwizytorzy
Demony
żadna z powyższych odpowiedzi nie jest prawidłowa

i tak:

II/1 - jestem pewien na 90%, ale chcę się upewnić:)
II/2 - Chodzi o dodatek Descreated Lands:
"W październiku 1997 r. ukazał się dodatek do HEROES OF MIGHT & MAGIC 2. Na kompakcie zamieszczono wiele nowych scenariuszy do gry. Mamy więc 49 scenariuszy typu Classic (opracowanych przez fanów HMM2 i poprawionych przez zawodowców), 50 scenariuszy typu Orginal (interesujące są szczególnie te, w których akcja toczy się na największych mapach XL) i 13 scenariuszy typu Sets zgrupowanych w trzy epizody (scenariusze z jednego epizodu mają wspólną mapę i podobna fabułę gry; są one bardzo dobre i trudne).
W scenariuszach DESECRATED LANDS nie ma nowości, które wprowadzono w PRICE OF LOYALITY. Nowym elementem jest tylko możliwość zaciągnięcia herosa z bardzo silną armią, pod warunkiem że ma się bardzo dużo pieniędzy (...) Są natomiast tzw. Utillities, czyli dwa programiki: Saved Game Editor i Trainer Money (...)"


III/1 - Znani władcy: Rion Gryphonheart, Allison Gryphonheart, Szalony Król Gryphonheart, Niven Gryphonheart, Nicholas Gryphonheart, Generał Morgan Kendal, Królowa Katarzyna Gryphonheart - Ironfist
Głowa państwa: Królowa Katarzyna; regent Generał Morgan Kendal

III/2 - przede wszystkim nie mogę znaleźć Kirkora, ale będę dzisiaj instalował HoMM3, więc może tam coś będzie..

IV/1 - jeśli to coś pomoże:
"Chaos - Octavia - Złodziejka
Ład - Malcolm - Mag
Moc - Tazar - Barbarzyńca
Życie - Orrin(Oris?) - Rycerz" - orisa nie znalazłem, był za to orrin..

V/1 - mam pewne przypuszczenie, ale wolę się upewnić:)
V/2 - tu już chyba trzeba było grać, a ja nie mam możliwości..:( - znalazłem pewien artykuł, z którego wynika, ze zwiększa się atak, więc odpada mi ta właśnie odpowiedź.
V/3 - nie wiem gdzie można znaleźć informacje na ten temat..

Za wszelką pomoc będę wdzięczny:) Proszę o odpowiedzi i możliwe podpowiedzi:)


HoMM, AoW, Fantasy Wars, Disciples, King's Bounty i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XXIX) - Łysack
05.12.2008
09:43
smile
[182]

Yans [ Więzień Wieczności ]

Jest już polski PATCH do KB:L, np. tutaj:

05.12.2008
11:10
[183]

Mutant z Krainy OZ [ Farben ]

Jest dostępna lista zmian w necie?

05.12.2008
11:19
[184]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Zostawili w tym patchu starforce?

05.12.2008
11:55
[185]

Yans [ Więzień Wieczności ]

Mutant ====> Jest, po polskiemu na stronie Cenegi, a pełniejsza na stronie oryginalnej producenta.

Luke ====> Starforce niestety został.

05.12.2008
12:01
[186]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

Wybrane usprawnienia:
- Gra działa już poprawnie na kartach z serii GF FX 5xxx i nie wychodzi do pulpitu.
- Czas działania chmury trucizny określa ilość wykonanych przez nią ataków, zanim zniknie.
- Święty gniew nie wpływa już na demony oraz nieumarłych w armii gracza.
- Talent o nazwie Tańczące Topory, wykorzystywany do leczenia, bierze teraz pod uwagę poziom zadanych obrażeń.
- Przedmioty wymykające się spod kontroli gracza nie dają już premii do jego poziomu morale.
- Szmaragdowe smoki otrzymują odporność na efekty umysłu.

07.12.2008
20:45
[187]

Blazkovitch [ Generał pułkownik ]

Było nas czterech - Ja (niebieski) i trójka sterowana przez komputer (czerwony, fioletowy, żółty).

Na powierzchni niebieski i czerwony, pod powierzchnią fioletowy i żółty. Gra się rozkręciła w momencie kiedy ja wyeliminowałem czerwonego, a fioletowy wyeliminował żółtego. Dosyć długo szukałem przejścia pod powierzchnię, a w tym wypadku takowym był wir. Kiedy znalazłem postanowiłem wysłać mojego najlepszego bohatera (Mariusa) by skończył sprawę z fioletowym... straciłem go!

Okazało się, że fioletowy sztukę magii opanował do perfekcji częstując mnie niejednokrotnie implozją oraz armageddonem i skutecznie broniąc się w swoim zamku. W tym czasie ja wpadłem w delikatny kryzys, bo wysłałem swoje najlepsze wojska razem z Mariusem przy okazji przeznaczając na nie wszelkie środki. Kiedy się trochę odkułem udało mi się skompletować znowuż potężną armię, ale mój bohater (Ash) był zupełnie bez doświadczenia... w efekcie kolejna porażka w starciu z minotaurami i czarnymi smokami fioletowego (który zresztą opanował całą swoją powierzchnię mając kilka zamków rozbudowanych na maksa).

Minęły trzy miesiące. Ja skutecznie odparłem ataki fioletowego z dala od siebie, przy okazji rozbudowując na maksa zdobyte u siebie Nekropolis i Wieżę. Zastanawiałem się w jaki sposób mogę dziada podejść. Szczęśliwie zorientowałem się, że fioletowy ma pod swoim władaniem Inferno (u mnie już dawno rozbudowane, z tym zaczynałem). Postanowiłem odbić mu to Inferno kierując swoich trzech najlepszych bohaterów posiadających średnie armie... udało się.

A wiecie co się z tym wiąże? Wrota Wymiarów. Drżyj fioletowy. Nie potrzebuję już statków by przerzucać swoją armię na jego terytorium. Ha! Za INFERNO!!!

09.12.2008
21:42
[188]

PrEd4ToR [ ››LifeWire‹‹ ]

king's bounty

gdzie znajde zamek Totenheim ?

09.12.2008
21:49
[189]

Azazell3 [ Żywy Trup ]

no jest na wyspach wolnosci bodajże w wschodniej części tam końcu ;)

09.12.2008
21:54
[190]

PrEd4ToR [ ››LifeWire‹‹ ]

pod ziemia czy na wyspie ?

juz jest znalazlem dzieki :››

09.12.2008
23:00
[191]

PrEd4ToR [ ››LifeWire‹‹ ]

hm.. a gdzie moge odszukac ciernistego wilka ?

06.01.2009
02:15
[192]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

King's Bounty

Jak jest z tymi żonami. Ponoć można miec kilka. Tymczasem mając Zombi za cholerę nie mam opcji poślubienia Żaby. Ktoś może mi to wyjasnić.

06.01.2009
02:42
[193]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

EEEtam. Trzeba się ROZWODZIĆ ? Co za dyskryminacja mormonów !! A już myślałem, że będzie fajnie.

07.01.2009
10:25
smile
[194]

Yans [ Więzień Wieczności ]

Ale pazerny zwyrol, chciałby się hajtnąć i z zombie'akiem i z żabą naraz :D

09.01.2009
09:51
[195]

Kosiciel [ Pretorianin ]

Nie ten krąg kulturowy!

Wybierz jedną żonę, tą, która Ci najbardziej pasuje (i tak najciekawsza jest demonica ;)

30.01.2009
19:01
[196]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

King's Bounty
Na wyspach jeden gostek zleca nam odszukanie głowy posągu. Można ją opchnąć za 35 000 na zamku, a zleceniodawca oferuje zaledwiw 15 000. Myślałem, że dorzuci doświadczenie albo coś innego, ale nie. Ktoś wyczaił jakąś korzyść (to nie jest quest z dziennika więc nie będzie wpisu o niezaliczonym zadaniu).

Kiedy będzie dodatek ????
Gra jest fenomenalna, ale niestety za drugim razem już nie ma elemebtu zaskoczenia.
Acha niby tylko do 30 poziomu a jednak zbliżam się do 31 (nie będzie w nagrodę run ?)

30.01.2009
23:40
[197]

windows00 [ Legionista ]

W Rosji premiera to wiosna '09. Do tej premiery doliczyłbym 2-3 miesiące na polonizację.
Afair limit poziomu to 31, duchy szału mają max 30 poziom.

31.01.2009
13:30
[198]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

No, nabicie 32 poziomu nie jest możliwe z uwagi na brak przeciwników i questów. Ale 31 jeszcze idzie zrobic pod warunkiem, że dobrze zaplanowało się rozwój "nauki"

04.02.2009
14:30
[199]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Nie udało się osiągnąć nawet 31 poziomu, chociaż niewiele zabrakło. Gram ponownie nadal paladynem. Teraz idzie szybciej. W drugiej grze niespodzianka na bagnach do rekrutacji byli dostępni rycerze, niestety tylko 2 (słownie dwaj). Ale i tak przez pewien czas rządzili. Wprowadziłem zmiany w porządku ślubów (najpierw zombie później piratka, później krasnoludka i dopiero zaba (nie wiem czy porzucę ja dla demonki, + 3 intelekt czyni cuda, no niemniej wysokie morale demonic takze nie do pogardzenia).
Z lokacji wstępnej złowiłem ponad 9 000 zł i więcej niż zwykle artefaktów (były wszystkie i ząb i but i koło i miecz i garnek). A nawet jedna runa mocy.

10.02.2009
21:33
[200]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Dzień 12. Wyspy Wolności. Poziom 12. Wypełnione wszystkie questy z Darionu i wybici wszyscy (oprócz ekipy przed namiotem na drodze do Arlanii) Wypełnione wszystkie questy w Arlanii (oprócz wieży Rezo) i wybici wszyscy nieprzyjaciele. Na Bagnach oprócz Zamku Karmag także wszystko uporządkowane. Żółw za mną. Na wyspach dopiero początek, powiedzmy z 15% tego co jest do zrobienia. I teraz uwaga. Od początku gry nie straciłem nawet jednej zakupionej jednostki (jedynie podczas pojedynku z żółwiem do którego przystąpiłem ze zbieraniną darmowych jednostek pozyskanych na cmentarzu mokradłowym - trumny, szkielety - straciłem KILKA jednostek).

Jak na razie jedna żona (Rina) i czwórka beznadziejnych bachorów Angelika (10 do many), Laura (+10% many), Demetriusz (10% doświadczenia z walki) i Robert (5% dowodzenia). Ponad 200 000 zł _ będzie problem podczas rozwodu.

10.02.2009
22:27
[201]

Grassus [ Konsul ]

Czy Herosi V pojda pod Vista?

11.02.2009
13:04
smile
[202]

Gambit [ le Diable Blanc ]

U mnie śmigają bez problemu. Mam Vistę Home Premium 32.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.