GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Sprzedawca z allegro odsyła do producenta ??

26.05.2008
13:56
[1]

Manuel_ziom [ Geralt z Rivii ]

Sprzedawca z allegro odsyła do producenta ??

Siema!
Jak niektórzy wiedzą kupiłem monitor:


który się nie włącza... Zadzwoniłem i powiedzieli mi że mam to wysłać do gwaranta ( w tym wypadku chyba NEC )

Powiedziałem im że to nie jest gwarancja tylko REKLAMACJA to oni mi ze skąd oni mogą wiedzieć co ja z tym robiłem ( standard )

Wziąli ode mnie numer, widać muszą sie naradzić

Czy mam prawo jakby co zgłosić sprawe conajmniej do allegro ( wkońcu dostałem uszkodzony towar - huj mnie obchodzi jakiego producenta, miał być sprawny i tyle - powiedziałem że przecież przy kurierze sobie ni sprawdze czy działa czy nie ! )

????

Co o tym myślicie ??

26.05.2008
14:02
[2]

smuggler [ Patrycjusz ]

To juz zalezy od sformulowania warunkow gwarancji.

Ale tak czy siak masz prawo w ciagu 10 odeslac zakupiony towar, w oryginalnym opakowaniu, bez podania powodow, a oni maja obowiazek oddac ci pieniadze.

Czas liczy sie od daty odbioru przesylki.

A ch*** sie pisze przez "ch" i naprawde uzywajac takich slow nie robisz wrazenia twardziela, tylko wprost przeciwnie... tak na marginesie.

26.05.2008
14:03
[3]

Manuel_ziom [ Geralt z Rivii ]

aha, no i do tego żadnej gwarancji ( tym bardziej zewnętrznej ) nie dostałem

Mam tylko paragon z pieczątką z tyłu : Gwarancje producenta wydano

Kpiny jakieś

26.05.2008
14:04
[4]

smuggler [ Patrycjusz ]

Zatem tym bardziej to ICH problem.

26.05.2008
14:07
[5]

Manuel_ziom [ Geralt z Rivii ]

ICH czyli kogo ??

Aha no i wiem że sie pisze przec ch ale sie pomyliłem ... i twardziela z siebie nie robie ( ani nie chce ) a napisałem to z nerwów bo weź się nie zdenerwuj jak monitor kupiłem sąsiadce..... razem z resztą kompa - i teraz musi jechać na pożyczonej 15 CRT....

26.05.2008
14:17
[6]

sebekg [ Senator ]

tzn mozliwe ze tak jest, skoro byl to sklep i masz podsteplowana karte gwarancyjna to faktycznie nie w ich interesie jest to, skoro oni nie maja pkt gwarancyjnego, takze tutaj nie ma co sie rzucac, w saturnie np jak brat kupowal radio samochodowe, prosili zeby sprawdzic radio i dopiero przyjsc podsteplowac karte gwarancyjna dalczego bo jak by bylo uszkodzone wymienia na inne ale juz jak podstepluja i sie popsuje to juz nie donich tylko do pkt gwarancyjnego producenta (chodzilo o alpine)

26.05.2008
14:20
[7]

PrzemoDZ [ Veni, Vidi, Vici ]

Obojętnie co ci odpowiedzą, i tak zgodnie z ustawą o transakcjach przez internet, możesz w terminie 10 dni zwrócić zakupiony towar bez podania jakichkolwiek przyczyn. Warunek jest taki, że towar musi być oryginalnie zapakowany i bez śladów użytkowania.

26.05.2008
14:32
[8]

smuggler [ Patrycjusz ]

Ich, czyli tych. co ci sprzedali...

A tego ch*** to rozumiem, ze nerwy ale emocje nalezy kontrolowac :)

26.05.2008
14:32
[9]

Kaczorowy [ Generaďż˝ ]

Allegro nie jest stroną konfliktu, więc spuszczą Cię na drzewo. O ile się nie mylę, to sklep powinien przyjąć sprzęt i potem sam słać do serwisu, ale z tym bywa różnie. Np. akumulatory Bosha muszą być dostarczone w miejsce zakupu, choć w całym kraju jest sieć autoryzowanych serwisów.

26.05.2008
14:35
[10]

Manuel_ziom [ Geralt z Rivii ]

Kartki żadnej z gwarancją nie dostałem - tylko paragon.
A jako że to kupiłem prez allegro to wydaje mi się że mam prawo do wymiany wadliwego towaru na nowy lub zwrotu pieniędzy.
No i zawsze zostaje zwrot bez przyczyn w ciągu 10 dni ( tylko że towar jest uszkodzony więc nie wiem jak z tym.... )

26.05.2008
14:38
[11]

xywex [ mlask mlask! ]

Nie daj się w to wciągnąć. Gwarancja jest całkowicie dobrowolnym zobowiązaniem PRODUCENTA sprzętu, może jej wcale nie być.
Co nie zmienia faktu, że SPRZEDAWCA ma obowiązek przyjąć i rozpatrzyć reklamację, ale nie na podstawie gwarancji, tylko ustawowych zobowiązań. Więc piszesz pisemko, w którym powołujesz się na ustawę "Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)", w której interesuje Cię art. 10. Paragon wystarczy do zgłoszenia takiej reklamacji (a i on podobno wcale nie jest wymagany jeśli masz inny dowód zakupu, tylko że sklepy tak wymyśliły).

Nie wiem jak wygląda sprawa zwrotu towaru (tego w ciągu 10 dni), w przypadku gdy ten jest uszkodzony.

26.05.2008
14:38
[12]

Kaczorowy [ Generaďż˝ ]

Jednak z drugiej strony coraz więcej firm ma gwarancję w systemie door-to-door, czyli sklep nie jest gwarantem, a producent. W takim wypadku dzwonisz do producenta, wysyłają Ci kuriera który odbierze monitor i po naprawie dostajesz go kurierem. Sprawdż, czy w Twoim przypadku nie jest tak samo.

26.05.2008
14:41
[13]

smuggler [ Patrycjusz ]

Towar jest uszkodzony ale musieliby to z kolei oni udowadniac, ze to ty go uszkodziles, a niby jak to udowadnia? Jakby mial matryce rozp... mlotkiem to mieliby jakies szanse. A tak - towar wyglada na nieuzywany? Masz oryginalne opakowanie? Nie minelo 10 dni od zakupu? To sie moga ugryzc dwa razy. Pakuj i odsylaj, a listem poleconym (zebys mial dowod nadania) poslij im informacje w stylu

" Na mocy przyslugujacych mi praw rezygnuje z zakupu towaru marki xxx nabytego u was w dniu xxxx za kwote xxx. Pieniadze prosze przelac na konto/przeslac przekazem na adres. Z powazanien [Data, adres, podpis]"

I po ptokach.

26.05.2008
14:44
[14]

Manuel_ziom [ Geralt z Rivii ]

Thx za rady. Towar jest bez ryski bo niby jak miałbym go używać skoro sie nie włącza :)
Opakowanie mam... To jak zadzwonią do mnie ( albo ja do nich ) i nie zgodzą sie nia wymiane sprzętu to wyśle im kurierem list i monitor ( za potwierdzeniem oczywiscie )

26.05.2008
14:56
[15]

Kaczorowy [ Generaďż˝ ]

Manuel_ziom --> No widzisz, mówiłem. Koszty transportu monitora do serwisu pokrywa serwis,
[902]_Gwarancja_NEC_2008.pdf

"Kupujący, który wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, obowiązany jest
skontaktować się z ogólnopolskim punktem napraw gwarancyjnych monitorów
NEC w celu uzgodnienia optymalnego sposobu przekazania uszkodzonego
monitora do naprawy. Koszty związane z transportem i ubezpieczeniem monitora
od i do kupujàcego ponosi firma CSS."

Najpierw się z nimi skontaktuj, bo sklep od razu sprawdzi, że monitor został uszkodzony, odeślą Ci go i jeszcze dodatkowo obciążą kosztami transportu. Jednak warto by się też było dowiedzieć, czy sklep jest autoryzowanym sprzedawcą NEC'a, bo inaczej serwis nie naprawi sprzętu w ramach gwarancji.

05.06.2008
23:27
[16]

Manuel_ziom [ Geralt z Rivii ]

dobra, zgłosiłem sprawe do allegro, odpowiedzieli i już mam nowy monitor od 2 dni :D
(tzn ja mam ASUSA 19 panorama )

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.