GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Upgrade komputera

10.09.2002
11:39
[1]

Owen [ ]

Upgrade komputera

Właśnie jestem na etapie upgradu komputera. Mojego zabytkowego Celaka 433 na slocie 1 i Rive TNT2 32 Mb chcę wymienić na coś bardziej adekwatnego do wymogów jakie stawiają producencji gier. Wiem co chcę mieć w blaszaku (AMD 1700+ do tego Radeon 8500 128 MB lub GF4 Ti4200 Gainwarda) ale budżet nie pozwala na jednorazowy zakup. Zatem pytanie: w jakiej kolejności dokonywć wymiany sprzętu grafika potem płyta i procek, czy procek i płyta a potem grafika.

Komputer będzie służuł praktyczne wyłącznie do gier. Dzięki za odpowiedzi.

10.09.2002
12:11
[2]

CooN [ Generaďż˝ ]

Moja teoria w tej sprawie jest nastepujaca: nie ma wiekszego znaczenia co wymienisz w pierwszej kolejnosci, gdyz i tak jeden komponent bedzie hamowal drugi. Kupisz mocnego Radeona czy GF'a, to i tak przy Celeronie beda przypominac co najwyzej GF256. Kupisz plyte i procek - nie pograsz w wiekszosc nowych gier (zwlaszcza przy wyzszej rozdzielczosci). Minimalna przewaga jest tutaj wg mnie na korzysc zakupu plyty i procesora w pierwszej kolejnosci, bo caly system dostanie boosta. No i rzecz jasna nie zapominalbym o odpowiedniej ilosci ramu (nic o tym nie wspomniales wiec zakladam, ze ten problem jest juz z glowy :-)

10.09.2002
12:34
[3]

Owen [ ]

CooN ---> Zapomniałem. Mam obecnie 384 a chcę dokupić 256. DDR'y.

10.09.2002
12:49
smile
[4]

CooN [ Generaďż˝ ]

<------- z pamiecia ;-)

10.09.2002
13:08
smile
[5]

Owen [ ]

CooN ---> Mam zatem pytanko. Założeniem jest, że komputer jest do grania. W takim razie nie zależy mi na ogólnym przyśpieszeniu systemu jako takiego (jego działanie zadowala mnie), ale na poprawieniu wydajności w grach. Aha, nie zamierzam na tym kompie odpalać Doom'a III :-))) Zastanawiam się, na ile po odpaleniu gry za to co widzę odpowiada procesor graficzny a na ile procesor na płycie głównej? Oczywiście przywłączonej akceleracji 3D.

10.09.2002
13:16
smile
[6]

Grucha [ Konsul ]

owen---->kupilem niedawno GF3 Gainwarda Ti450 i niestety musze ci powiedziec ze przy moicm Celku 600 i starych pamieciach wzrost wydajnosci w grach jest niewielki :((( Wnioski sie nasuwaja same - a to przeciez calkiem niezla karta.....

10.09.2002
13:18
[7]

Owen [ ]

Mhmm... czyli jednak płyta i procek. OK.

10.09.2002
13:20
[8]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

Owen--> ja jednak radzilbym ci zaczac od plyty, proca i pamieci. Nowoczesne gry to nie tylko grafika. To takze systemy sztucznej inteligencji, ktore coraz rzadziej obywaja sie wolnymi procesorami i ktore bazuja na szybkosci CPU a nie ukladu graficznego. jezeli jednak nie stac cie na razie na oprocz proca, plyty i pamiatek na szybka grafe, to kup jakiegos GF256 nawet na SDRAM-ach. Uzywane grafy sa dosyc tanie i na razie taka grafa powinna wystarczyc, by skromnie (detale), ale dosyc plynnie grac w prawie kazda nowa gre. jak bedziesz mial ase, kupisz szybsza grafe a tamta sprzedasz na allegro dajac niska cene i piszac, ze to karta fantastyczmnie nadajaca sie do biura. Ktos ja na pewno kupi o ile cena bedzie rozsadna.

10.09.2002
13:30
[9]

Owen [ ]

Dzięki Ice. Zakup nabier trochę innegośiwatła po twoim wywodzie. Jeszcze jedno pytanko. Nie jestem mega specem od hardwaru, ale chciałbym dokładnie wiedzieć jakiego rodzaju kości pamięci mam na płycie. Czy ktoś się orientuje jak czytać oznaczenia na kościach? Nie chodzi mi o nazwę producenta ale o szybkość i czas dostępu.

10.09.2002
13:34
[10]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

rozne sa standardy oznaczania kostek ale zazwyczaj ostatnia cyfra w numerze nadrukowanym na kazdym z chipow to szybkosc w ns.

10.09.2002
13:39
smile
[11]

Owen [ ]

A gdzie jest informacja o tym czy jest to kość 100, 133 czy 266 (o ile takie istnieją)?

10.09.2002
13:54
[12]

Iceman_87th [ Generaďż˝ ]

takiej nie znajdziesz. Szybkosc zalezy wlasnie od czasu dostepu i np 100 i nizej to 10 ns i wiecej 100 ma zazwyczaj 8-10 ns 133 - 7,5 i nizej (czasami nawet 6 i wowczas prawdopodobnie pojda nawet na 150 MHz) a DDRow to chyba nie masz na celku :)

10.09.2002
13:59
[13]

Owen [ ]

Iceman ---> Skoro mówisz że nie mam to pewnie nie mam. Sprawdzę dzisiaj wieczorem czas dostępu. Może coś mieszam. Z rynku hardwarowego zniknąłem lata temu i muszę się wdrożyć, więc każde logiczne uwagi będa dla mnie pomocne. Dzięki :-)

10.09.2002
14:05
[14]

Owen [ ]

Przyznaję się bez bicia. Mam SDR'y :-))) Nakłamałem ale nie było to umyślne :-)

10.09.2002
14:30
[15]

CooN [ Generaďż˝ ]

Owen---> "Zastanawiam się, na ile po odpaleniu gry za to co widzę odpowiada procesor graficzny a na ile procesor na płycie głównej?" Tutaj glowna role odgrywa rozdzielczosc ekranu w grze. Im nizsza (800x600 i mniej), tym mniej ma GPU (proc na karcie grafiki) do roboty. Ale zawsze i CPU i GPU maja cos do zrobienia (wypowiedz Icemana), stad na slabym Celeronie nie pograsz efektywnie nawet z najnowszymi GF'ami.

10.09.2002
14:47
[16]

Owen [ ]

Mam panel LCD 17 calowy wiec najniższa rozdzielczość jaką miewam to 1024x768. Gram wyłącznie w HoMM4 więc nie mam gigantycznych wymogów co do sprzetu. Na tym co mam działa i tak zadawalająco, ale czekam na polskie Morrowind, a tam już raczej to co mam nie wystarczy. Zatem kolejność taka: procek i płyta, dokupienie 256 RAM'u grafika. Skoro nudzę to jeszcze jedno pytanie. Z tego co czytałem różnica między SDR a DDR jest stosunkowo niewielka. Wielu ludzi uzleżniało wybór rodzaju pamięci od tego czy składali nową maszynę czy robili grade.Robiąc upgrade i majżc SDR nie zminiali na DDR'y. Czy warto pozbywać się tej pamięci którą mam i kupować DDR'y? Jaki może być przyrost wydajności?

10.09.2002
15:12
[17]

CooN [ Generaďż˝ ]

Jesli mialbys mozliwosc wymiany SDR na DDR za niewielka oplata (a tak robi sporo ludzi, w tym ja), to z pewnoscia sie oplaca. Majatku nie wydasz, a troche szybciej bedzie. W kazdym razie szkoda, ze VIA nie opracuje (nie potrafi?) lepszego interfejsu pamieci dla swych chipsetow. Dzis nawet szybkie DDR 333 CL2 na platformie z VIA nie moga rownac sie z RDRAMem i chipsetem i845G Intela... Polecam ponizszy artykul nt. pamieci DDR dla Athlona. Jest tutaj porownanie DDR 333, DDR 266 i SDR 133 na odpowiednich chipsetach VIA.

10.09.2002
16:30
[18]

spoxmaster [ główny kozak ]

procek, grafika, ram

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.