GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

geometria wykreśla - czemu to jest źle ? :)

14.01.2008
19:44
smile
[1]

leszo [ I Can't Dance ]

geometria wykreśla - czemu to jest źle ? :)

witam
sesja sie zbliza, zaliczam zalegle cwiczenie z grafiki

"wyznaczyc brakujacy rzut i znalezc rzeczywisty rozmiar wielokąta"

wiem ze to dopiero czesc zadania, ale nie ma sensu robic dalej, skoro uslyszalem ze te 2 proste (przy ktorych sa znaki zapytania) "poprowadził pan nielegalnie" :) a że inaczej nie umiem - prosze o pomoc inżynierow ;>


geometria wykreśla - czemu to jest źle ? :) - leszo
14.01.2008
20:27
[2]

Gromb [ Generaďż˝ ]

a jak wyglądają dane wyjściowe? przeważnie trzeba zrobić jedną lub dwie transformacje by trafić na płaszczyznę zawierającą rzeczywiste wymiary, a później zaczynasz się cofać i budujesz na poszczególnych rzutniach wielokąt.

14.01.2008
21:52
[3]

leszo [ I Can't Dance ]

wyjsciowe - pkt od 1' do 5' i 2 proste a' b'

14.01.2008
22:11
[4]

Gromb [ Generaďż˝ ]

czyli masz dwie proste i dwa punkty połączone prostą. Rozwiązanie polega na znalezieniu rzeczywistych wymiarów wielokąta. zakłądam że jest on foremny tj. wszystkie boki mają tą samą długość, wiec kluczem jest odnaleznie odcinka 1-5 i zbudowanie wielokąta na rzutni na której w/w odcinek ma rzeczywiste wymiary. Nie mam przy sobie ekierek bo bym ci to rozpykał ale tu chyba wystrczy jednia rzutnia równoległa do odcinka 1-5. robisz kład potem budujesz wielokąt z zachowaniem rzeczywistych wymiarów, a pózniej wracasz i przenosisz punkty na kolejne rzutnie z zachwaniem zasad transformacji.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.