GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Zapowiedz Clear Sky

05.01.2008
16:41
smile
[1]

wodik [ Chor��y ]

Zapowiedz Clear Sky

Zapowiedź gry "S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky"O tym, że pojawi się gra bezpośrednio związana ze S.T.A.L.K.E.R.E.M wiadomo było od dawna. GSC w wywiadach i informacjach prasowych zapewniało, że gra, wykorzystująca świat tej gry jest w produkcji, gracze po cichu liczyli na dodatek do tego znakomitego FPS.

Kilka dni temu odbyły się targi E3. Najlepsze, a zarazem najbardziej oczekiwane targi tego roku. Fani produkcji liczyli, że THQ ogłosi dodatek i ogłosił, lecz nie rozszerzenie, a drugą część gry S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky nie będzie kontynuacją przygód naznaczonego, lecz prequelem Cienia Czarnobyla.

S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl był grą bardzo dobrą, wiele jednak aspektów gry, pojawiających się w wersjach beta nie ujrzało światła dziennego w końcowej fazie gry. Fani liczyli na to, że samochody, nowe mapy, bronie, npc pojawią się w dodatku. Dodatku nie ma, ale jest prequel, który zaoferuje nam jeszcze więcej. Jak wiemy rozszerzenie do gry opiera się o podstawową wersję, dzięki czemu zyskamy parę godzin rozgrywki i kilka miłych dodatków. GSC zrobiło znakomity manewr, inwestując w kolejną całkiem nową odsłonę gry, która nie musi mieć żadnego oparcia w poprzedniej części, dzięki czemu zyskujemy produkt o klasę lepszy.

Fabuła gry zbytnio się nie zmienia, po raz kolejny trafiamy do skażonej zony, lecz o kilka lat wcześniej, która przeraża i budzi lęki, gdzie poziom napromieniowania radioaktywnego sięga maksimum.

Naszym zadaniem będzie przeżyć w strefie i pozbyć się kilku ważnych osobowości z innych frakcji. Jednym słowem zostaniemy rzuceni w wojnę pomiędzy różnymi oddziałami, a to po której stronie się opowiemy zależy tylko od nas.

Jeżeli już jesteśmy przy frakcjach to będziemy mogli dołączyć się do jednej z nich, bądź po prostu zostaniemy wolnym strzelcem, jak to miało miejsce w Cieniu Czarnobyla.

Pierwszym elementem, który w prequelu poszedł pod młotek, jest świat. Zona przejdzie dość duże zmiany. Ujrzymy nowe lokacje, które początkowo miały znaleźć się już w Cieniu Czarnobyla, a jest to czerwony las, podziemia pyrpeci i kilka innych. Clear Sky oferuje nam o 50 % większą powierzchnię strefy, gdzie dużą ilość obejmują już znane nam lokacje, całkiem zmienione, bo przecież pomiędzy wydarzeniami z pierwszej części, a z drugiej to kilka lat.

Elementem o którym musze wspomnieć jest silnik graficzny. X-ray sprawdził się znakomicie i świat Czarnobyla wyglądał genialnie. Teraz developerzy poszli o krok dalej. Clear Sky stanie na nowej wersji silnika, oznaczonym numerkiem 1.5. Pierwszą zasadniczą różnicą jest fakt, że X-ray 1.5 korzysta w pełni z bibliotek DirectX 10, co daje znakomite i bardzo realistyczne efekty wizualne. Modele postaci będą teraz wiernie odwzorowane, ich ruchy, mimika twarzy jak i gest będą tak płynne, że aż do złudzenia podobne do normalnych ludzkich ruchów. Ale to nie wszystko, zona będzie żyć własnym życiem, liście spadające z drzew, strugi deszczu płynące po ulicach, pioruny oświetlające ponure niebo. Każdy z tych czynników wpłynie na realistykę rozgrywki. Dla mnie bomba, nic więcej nie potrzebuje!

Clear Sky to nie tylko nowa grafika i fabuła. Jest to stary, dobry S.T.A.L.K.E.R i to za co pokochało go wielu graczy na całym świecie. Grywalność, anomalie, potwory - wszystko to wróci do naszych domów i to z wielką dawką świeżości.

Elementem, który był trochę irytujący w Cieniu Czarnobyla to brak możliwości naprawy ekwipunku, co na początku było trochę trudne, gdyż nie każdego stać na nowe pancerze co level. Teraz wszystko ulegnie zmianie - będzie można naprawiać ekwipunek, a nawet modyfikować go! Tak, dobrze czytacie. Lunety, podczerwień do broni czy dodatkowe magazynki są jak najbardziej realne.

Brak samochodów w pierwszej części spowodował irytacje wielu graczy. Prawdopodobnie w Clear Sky będzie nam dana możliwość prowadzenia pojazdów, jednak będzie ona bardzo ograniczona. Cóż, lepszy rydz niż nic, jak to mówi moja babcia.

Życie w zonie miało być naturalne, postacie NPC żyją swoim życiem, a nie stoją bezwładnie jak posągi. Jednak dopiero w Clear Sky system Sztucznej Inteligencji A-life ma działać tak, jak działać miał już w pierwszej części. Co mam tu na myśli : sensowny, wiarygodny i realistyczny sposób na bieżące zarządzanie toczącym się życiem w Strefie. Sztuczna Inteligencja przeciwników, jak i ich wzorce zachowań zostaną przerobione. Nie jednokrotnie postacie zachowywały się, jakby nie wiedziały co się wokół nich dzieje. Odziani w śmiercionośny ekwipunek nie raz nie wiedzieli chyba do czego w ogóle mają go użyć. Podobno teraz nawet i granatem rzucą.

Stosunki pomiędzy naszym bohaterem, a resztą npc, będących w zonie zależeć będą od naszych czynów. Nie wszyscy będą chcieli z nami rozmawiać, czy też nam pomagać. Element ten został zastosowany już w wielu produkcjach i w praktyce wypada on całkiem ciekawie.

Postapokaliptyczna zona powraca i wszystko wskazuje na to, że GSC da nam produkt w pełni dopracowany.

Nie zabraknie nam niczego i wszystkie oczekiwania zostaną spełnione. GSC potrafi zrobić hit, czego żywym dowodem jest Cień Czarnobyla. Mam tylko jedną nadzieje, że S.T.A.L.K.E.R: Clear Sky ukaże się w roku 2008, a nie będzie tworzony kilka lat.....

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
Wydawca oryginalny: GSC Game World
Data wydania oryginału: /2008
Oryginalna strona gry:
Tryby gry: Single player, Multi player
Dostępna platforma: PC
Systemy operacyjne: Windows XP, Windows Vista

05.01.2008
16:45
[2]

DJ Pinata [ Red Bull Racing ]

S.T.A.L.K.E.R.E.M?

A po co oznacza kropeczka po drugim E?
Tak w ogóle to nie trzeba pisać kropek w STALKER - okropnie mie to wnerwia...

05.01.2008
16:56
[3]

Jotkichłopak [ ancymonek ]

przeczytałem sobie zapowiedź z wielkim zainteresowaniem i podnieceniem i zgadnij pinata jakie na mnie wywarło wrażenie pierwszy komentarz ? no comments, w ogóle w czym masz problem ?

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.