GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Wypalony piksel w nowym monitorze - pytanie

17.11.2007
23:46
[1]

stanson [ Szeryf ]

Wypalony piksel w nowym monitorze - pytanie

Zainwestowałem w nowy monitor, Samsung 226BW (panorama 22"), po podłączeniu okazało się, że jest jeden wypalony piksel. Jak zauważyłem, teoretycznie kompletnie w niczym mi to nie przeszkadza (piksel jak końcówka szpilki, nie widoczny właściwie w ogóle oprócz kiedy odpalę czarny wygaszacz ekranu), stąd pytanie, czy warto to reklamować? Nie jestem specem od moniotrów i zastanawiam się czy to oznacza jakąś większą wadę, tzn. czy moga się pojawić kolejne takie piksele?

Doradźcie coś, bo nie chce mi się jutro jechać parenaście km do miejsca, w którym owy monitor zakupiłem, jeśli ta wada nie oznacza, że sprzęt jest poważnie uszkodzony.

17.11.2007
23:47
[2]

Axl2000 [ Hohner ]

teoretycznie kompletnie w niczym mi to nie przeszkadza, stąd pytanie, czy warto to reklamować

nie warto, chyba ze masz kogos znajomego w kslepie, jeden pixelek nie podlega gwarancji, a nawet 2...bodaj dopiero 3 na danym obszarze (w cm kwadratowych) sa uwzględniane, choc to sie zmienia jak w kalejdoskopie, ale niestety jak powiesz im ze pixelek Ci sie pokazal to powiedzą "PFF" i na tym sie skonczy...

17.11.2007
23:52
[3]

Pl@ski [ FlaT ]

Heh, wypalone piksele mogą być w różnym stopniu "intensywne". Widziałem monitory, w których taki piksel potrafił świecić i walić po oczach, niczym jarzeniówka...
Jednak i to nie kwalifikowało się pod naprawę gwarancyjną.
Tak więc reklamowanie go nie ma najmniejszego sensu i pozostaje cieszyć się tym, że nie trafił Ci się jakiś specjalnie złośliwy piksel...

17.11.2007
23:53
[4]

Raito [ Konsul ]

Ale masz wypalonego na czarno czy "w kolorze" ? W tym drugim przypadku da się to programowo naprawić. Ściągasz specjalny program, który będzie włączał na monitorze różne kolory i synchronizował je z pixelami, które potem się naprawiają ... problem w tym że takie coś potrafi czasami i 8h trwać :)

17.11.2007
23:54
[5]

stanson [ Szeryf ]

Raito --> jaki to program?

17.11.2007
23:54
[6]

mirencjum [ operator kursora ]

Możesz spróbować go naprawić, chociaż osobiście bym próbował reklamować.

17.11.2007
23:58
smile
[7]

Raito [ Konsul ]

mirencjum jak zwykle najszybszy :)

o widzę że filmy specjalne są :o trzeba sprawdzić

17.11.2007
23:59
smile
[8]

SirGoldi [ Gladiator ]

stanson, ile zapłaciłeś za ten monitor? Jak go oceniasz?

18.11.2007
00:00
[9]

John Michael Kane [ Pretorianin ]

5 bad pixeli na całej matrycy albo 2 obok siebie - wtedy możesz reklamować. Tak przynajmniej sobie Samsung wymyślił (nie wiem czy inni producenci tak samo mają). Chyba, że masz jakieś chody. ;)

18.11.2007
00:08
[10]

Drozdi [ Żunior ]

a BenQ udziela gwarancji na 0 badpixeli, jesli jest chociaż jeden możesz w ciągu 14dni od zakupu wymienić na nowy. Ja z tego nie musiałem korzystać na szczęście

stanson -> skoro samsung nie udziela gwarancji j/w BenQ to szkoda sobie głowe zawracać

18.11.2007
00:12
[11]

stanson [ Szeryf ]

SirGoldi --> 1200, a póki co jestem bardzo zadowolony :)
Gość w sklepie stwierdził, że przez 2 dni mogę zareklamować jeśli będzie nawet jeden piksel wypalony. Ale jeśli to nie oznacza, tak jak mówicie, że pojawią się następne, to chyba sobie to daruję, bo w niczym to nie przeszkadza.

Thx.

18.11.2007
00:14
[12]

LooZ^ [ be free like a bird ]

Drozdi: Tylko, ze porownywanie BenQ do Samsunga jest smieszne.

18.11.2007
00:18
[13]

beowulff [ X ]

Podlacze sie to topiku, mam wypalone okno windowsowskie na matrycy, da sie to jakos usunac?
Dokladnie mam caly gorny pasek odbity, na jasnym kolorze widoczny...

18.11.2007
00:18
[14]

ambu_ [ Pretorianin ]

Mi Belinea dała 14dni gwarancji na 0 badpixeli - wymiana od reki. Pozniej dwa lata lub rok na kilka sztuk kolo siebie czy jakos tak.

18.11.2007
00:20
[15]

Maciejevsky [ Pretorianin ]

2 miesiące temu miałem wypalony pixel w LG
Na następny dzień mi wymienili spokojnie, na zupełnie nowy monitor :)

18.11.2007
00:23
smile
[16]

placzeslaw [ Legionista ]

Ja bym reklamował. Kupujesz nowy monitor a to taki bubel? Zrób awanturę w sklepie i niech Ci wymienią na nowy. Może i producenci monitorów mają jakieś dziwne zasady, ale jako konsument masz prawo domagać się od sklepu prawidłowo działającego towaru, zwłasza że chodzi o wadę ukrytą. Poszperaj w Radzie Konsumenta. Np:

Co zrobić z wadliwym produktem?
Złożyć reklamację u sprzedawcy – to on zawsze odpowiada za towar, który wydał konsumentowi. Gdy do produktu został dołączony ważny dokument gwarancyjny, dokonujemy wyboru – możemy zgłosić reklamację sprzedawcy albo gwarantowi, w zależności od tego, co uznamy za korzystniejsze dla siebie i wygodniejsze (np. serwis jest daleko, a sklep blisko). Sprzedawca nie może narzucać konsumentowi, by zaniósł towar do serwisu, skoro otrzymał gwarancję, jeśli konsument właśnie jemu chce złożyć reklamację.

Czy sprzedawca musi wymienić wadliwy produkt?
Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Dopóki jest możliwa wymiana albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Jeżeli wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Zgłoszone przez nas żądanie stanowi zobowiązanie dla sprzedawcy. Nie może on zatem sam zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej zgody. Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni.
Zwrotu pieniędzy możemy domagać się tylko wtedy, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna i wystąpi choć jedna z następujących sytuacji:
• sprzedawca nie jest w stanie doprowadzić towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę ani naprawę, bowiem jest to niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów;
• naprawa albo wymiana nie została wykonana przez sprzedawcę w odpowiednim czasie;
• naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.
Oznacza to, że zwrotu pieniędzy od razu, bez żądania najpierw wymiany albo naprawy, możemy domagać się tylko w przypadku, gdy wymiana albo naprawa narażałyby nas na znaczne niedogodności. Gdy niezgodność towaru z umową nie jest istotna, możemy jedynie żądać obniżenia ceny.

Podstawa prawna:
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)

18.11.2007
00:29
[17]

LooZ^ [ be free like a bird ]

placzeslaw: Bzzz, blad. Przeczytaj zasady gwarancji producenta ktore musisz podpisac.

Ogolnie, LG daje 30 dni na wymiane przy dowolnej ilosci blednych subpixeli lub pixeli.
Iiyama daje jakos podobnie.
Szmelc w rodzaju BenQ czy Belinei daje na ogol duzo.
Samsung nie daje, ale sprzedalem ich kilkadziesiat i nigdy zaden nie mial bad pixela, albo subpixela.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.