GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Jaki program do modelowania 3d?

07.11.2007
16:00
[1]

Sitros [ Konsul ]

Jaki program do modelowania 3d?

Mam problem z wyborem programu do modelowania 3d. Siedzę w tym już od dość dawna i lubię programy które mają naprawdę dużo funkcji i można na nich coś fajnego stworzyć. Do tej pory pracowałem na 3ds max'ie 9(do którego musiałem instalować miliony pluginów), lecz gdy teraz zapowiedziano nową wersję zacząłem spoglądać też na inne programy tego typu... Dlatego zwracam się do was. Który według was program jest najlepiej zaopatrzony i najlepszy...

Zastanawiam się nad którymś z tych (lecz oczywiście proszę podawać własne propozycje):
3ds Max 2008
Cinema 4D R10.5
Maya 2008
SOFTIMAGE|XSI 6.02 Foundation

07.11.2007
16:15
[2]

Kijano [ Generaďż˝ ]

Polecam
- blender
- wings 3d

07.11.2007
16:20
[3]

maviozo [ Man with a movie camera ]

Oczywiście zakładamy że kupujesz licencje? :)
Do robienia modeli podobno nadaje się Zmodeler - co z tego, że z założenia ma robić modele samochodów do gier, przecież możesz sobie modelować co chcesz. No i jest free.
Pracowałem troszkę na Mayi w szkole ale za dużo nie mogę powiedzieć. Jest masa możliwości. Tak samo jak 3dMaxie, blenderze czy każdym innym, jednak zależy to przede wszystkim od Ciebie i cierpliwości.

07.11.2007
16:20
[4]

cioruss [ oko cyklopa ]

napisz lepiej co modelujesz i jaka metoda.

07.11.2007
16:22
smile
[5]

Sitros [ Konsul ]

Jeszcze jakbyście pisali jakieś uzasadnienia to byłbym bardzo wdzięczny...

cioruss ------> Jeżeli chodzi o moje modele to naprawdę róznie, czasami jakiś krótki film, czasami jakiś dobrze dopracowany model człowieka lub innej rzeczy... naprawdę nie mogę tego sprecyzować.

07.11.2007
16:30
[6]

cioruss [ oko cyklopa ]

napisales: zastanawiam sie nad mlotkiem, kowadlem, kluczem i obecgami. chce pracowac z gwozdziami - doradzcie.

kazdy z wymienionych programow to tylko narzedzie pomagajace osiagnac zamierzony cel. skad mamy wiedziec, czego oczekujesz po swoich pracach?

07.11.2007
17:06
[7]

Sitros [ Konsul ]

cioruss ----> Tłumacze ci że robię różne projekty w 3d. W programie 3ds max 9 robiłęm i modele i animacje także teraz zastanawiam się czy zostać w 3ds maxie (do którego trzeba ściagać mnóstwo pluginów) czy spróbować czegoś innego a nie chce pieniędzy w błoto wyrzucić!

07.11.2007
17:10
[8]

maviozo [ Man with a movie camera ]

Sitros --> nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie. To jak pytać czy Firefox czy opera. Znasz dobrze 3dsMaxa i wystarcza na Twoje potrzeby to kupuj 3dsMaxa. Każdego innego programu pomimo podobnych zadań i możliwości będziesz się musiał uczyć od nowa.. a pluginy do każdego trzeba ściągać:)

07.11.2007
17:13
[9]

Conath [ Generaďż˝ ]

maya3d to zastsowan niekomercyjnych jest darmowa:)

07.11.2007
17:21
[10]

Logadin [ People Can Fly ]

Sitros - ale chodzi o to z CZYM w programach pracujesz.
NURBS? (odpada MAX np.) Poly? (tutaj akurat jest bardzo silny) Splines? Animacja? (świetne XSI) mapowanie? (Max po porażka straszliwa bez pluginów do tego) Rigid bodies?
każdy z tych programów ma coś czego nie ma inny i w czym się lepiej pracuje.

NIKT nie da Ci odp. na pytanie przy tych inf. co wybrać. Bo każdy pasuje.

Dlatego zwykle używa się kilku programów :
modelowanie postaci ZBrush/Mudbox
mapowanie XSI/Maya
animacja MotonBuilder
gameart Max/Maya
......

07.11.2007
17:28
[11]

Sitros [ Konsul ]

Logadin -----> Dzięki, tego typu odpowiedzi szukałem.

07.11.2007
17:29
[12]

cioruss [ oko cyklopa ]

Sitros -> a ja sie pytam co chcesz robic w przyszlosci. skoro masz doswiadczenie, to wiesz czym sie rozni wytlaczanka od krzywych i nie powiesz mi, ze obiema metodami modelujesz rownie efektywnie. o animacji nawet nie pomne..

zreszta, wazniejsze do tematyki samych prac bedzie ich zastosowanie. robisz gry, reklamowki do tv, czy klikasz sobie przed spaniem dla zabicia czasu? skoro wspominasz o kasie, to podaj budzet - moze bedzie latwiej wybrac.

i cos sie tak uczepil tych pluginow? czego nie mozesz zrobic w podstawce?

07.11.2007
17:40
[13]

Sitros [ Konsul ]

cioruss ---- Apropo pluginów to większości rzeczy, w samej podstawce jest sporo funkcji ale na dłuższą metę jest to bardzo ,,pusty" program. Wiem po pracowałem w nim parę lat.

A jeżeli chodzi o budżet to już od dawna zbieram na 3ds max... ponad 1000 zł

07.11.2007
17:43
[14]

Lutz [ Senator ]

Mozesz jeszcze potestowac ModTool (darmowy) od softimage

07.11.2007
17:57
smile
[15]

speedy24 [ Generaďż˝ ]

a moze blender????? nie jest taki zły

08.11.2007
22:17
[16]

Shilka the Red [ Ponury Grzybiarz ]

ja tez polecam blendera :]]

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.