Wsiąkła stacja CD.

13.10.2007
14:15
[1]
maly_17a [ Centurion ]
Wsiąkła stacja CD.

Tak więc moja nagrywarka nie czyta mi płyt CD, CDR, itd. Jest to nagrywarka DVD. W moj komputer nie ma ikonki stacji CD, możliwe ze wywaliłemktoś wywalił (bo nie tylko ja korzystam z komputera, ale nie ważne). Może ktoś sie orientuje, gdzie ową ikonkę znajde?

Z góry dziękuje za odpowiedzi.
13.10.2007
14:33
[2]
robal [ Konsul ]

Pierwsze co to sprawdź taśmę czy jest poprawnie podłączony DVD rom z płytą główną lub ją zmień. Koszt taśmy 4 zł więc nie jest to duża kwota.

Po drugie sprawdź w panelu sterowania czy nie jest przypadkiem DVD rom wyłączony. Jeżeli tak to go włącz i powinno wszystko znowu działać.

Pozdrawiam
13.10.2007
14:39
[3]
maly_17a [ Centurion ]

Płyty DVD mi działają, mogę również je nagrywać, problem dotyczy tylko płyt CD.

"Po drugie sprawdź w panelu sterowania czy nie jest przypadkiem DVD rom wyłączony. Jeżeli tak to go włącz i powinno wszystko znowu działać."

I tu się zaczynają schody, bo ja na komputerach sie nie znam w ogóle.. Czy mógłbyś napisać dokładnie, gdzie mogę sprawdzić, czy DVD rom jest włączony?
13.10.2007
14:53
[4]
maly_17a [ Centurion ]

A tu obrazek, który powinien Wam więcej powiedzieć, niż ja, bo tłumaczyć nie potrafię :P

Jest stacja DVD, CD ni ma. Gdzie ją znaleźć? (a wiem, że jest, bo kiedyś też mi zaginęła)
13.10.2007
15:02
[5]
QrKo_ [ ]

Przy wlaczaniu kompa jest lista urzadzen Primary i Secondary MasterSlave (4 pozycje)
1sza to na 99% Twój dysk główny, kolejne to inne urzadzenia typu dysk twardy lub czytniknagrywarka cddvd. Sprawdz ile pozycji widnieje na tej liście - jezeli 2 (dysk + dvd) to znaczy ze system wogole nie widzi cdromu (wiec cos z kablami), jezeli 3 to znaczy ze widzi, a cdrom zniknal tylko pod windowsem - wtedy bedziemy myslec.
13.10.2007
15:09
[6]
QrKo_ [ ]

Kurde edit sie skonczyl, a tak teraz czytam i nie wiem czy dobrze zrozumialem - masz w komputerze nagrywarke dvd + cdrom i to wlasnie on zniknal z moj komputer, czy moze tylko jedno urzadzenie - nagrywarke dvd ktora przestala odtwarzac plyty cd?
13.10.2007
15:11
[7]
wiktordth [ Konsul ]

sorry, QrKo_ wyprzedził moje pytanie
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2007-10-13 15:12:17]
13.10.2007
15:22
[8]
Zuz<3 [ Centurion ]

Mi kiedyś w ten sposób zniknęła stacja dyskietek i jak myślałam, że przepadła, to po jakiś 2 miesiącach znikąd znowu sie pojawiła xD
13.10.2007
15:27
[9]
mirencjum [ operator kursora ]

Ja zrozumiałem, że znikła ikonka napędu CD. To może spróbuj najprostszego sposobu, czyli przywracania systemu do daty, gdy ikonka była.
13.10.2007
15:31
[10]
maly_17a [ Centurion ]

"czy moze tylko jedno urzadzenie - nagrywarke dvd ktora przestala odtwarzac plyty cd?"

Bardziej to :)

Mirencjum --> Żebym to ja wiedział, kiedy ona była.. :) Komputer mam może od czerwca, w gry prawie nie grałem, a jeśli już to na płytach DVD, ale z CD też instalowałem.. Jak dawno, nie mogę stwierdzić niestety.
13.10.2007
15:49
[11]
QrKo_ [ ]

OMG, przeziec jak masz sam czytnik DVD w komputerze to nie ma osobnej ikonki dla CD. Zapytam bardziej lakonicznie - masz w skrzyni komputera 2 tacki wysuwane czy jedną? ;o
13.10.2007
15:49
[12]
maly_17a [ Centurion ]

Edycja postu się skończyła.

Mirencjum --> Na jakiej zasadzie działa przywracanie systemu? Jeśli przywrócę system do daty np 12 Lipiec, to stracę wszystko, co było instalowane między 12 lipcem-13 październikiem? Bo jeśli tak, to poszukam chyba innych sposobów..

edit:
Qrko --> Jedną.. Ale jedno ale.. Gdy wkładam płytę DVD, to mi nagrywarka ją odczytuje, natomiast gdy włożę płytę CD (oryginał, czy czysta płyta - wszytko jedno), to komputer sie "przywiesza", dopóki jej nie wyjmę z napędu. Nie wiem juz o co chodzi..
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2007-10-13 15:51:51]
13.10.2007
16:02
[13]
QrKo_ [ ]

To trzeba bylo od razu mowic ze naped DVD przestal czytac plyty CD a nie gadac ze zniknela ikonka bo nigdy jej nie bylo ;] Jezeli kable sa dobrze podlaczone a pewnie sa skoro plyty DVD czyta to wez naped do inengo kompa podlacz i sprawdz czy problem jest taki sam, jezeli tez nie bedzie czytac to znaczy ze sie cos popsulo.
13.10.2007
16:10
[14]
mirencjum [ operator kursora ]

Czarno to widzę. Jeżeli czyta płyty DVD, a nie widzi CD, to może być złe wykalibrowanie lasera w nagrywarce. Jeśli tak, to sam nic nie zrobisz. Nagrywarka jest na gwarancji, czyli proponuję serwis.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2007-10-13 16:10:43]
wątek: Wsiąkła stacja CD.
© 2000-2014 GRY-OnLine S.A. game guide