GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Podkrecanie Shaderow 8600gt- przydatne info dla posiadaczy

01.10.2007
21:10
[1]

Conath [ Generaďż˝ ]

Podkrecanie Shaderow 8600gt- przydatne info dla posiadaczy

Nvidia zrobila nam mala niespodzianke:]

Wyszly nowe stery do serii 8600:

To mozna pominac
Niestety, nie obejdzie sie bez odrobiny teorii:
Wczesniej taktowanie rdzenia i shaderow bylo zbiezne, tzn. zeby podkrecic shadery trzeba bylo podkrecic GPU (chyba, ze bawilismy sie w zmiane biosa). Teraz mozemy ustawic taktowanie shaderow i rdzenia niezaleznie- no tak, tylko co nam to daje?
Rzecz w tym, ze wczesniej taktowanie shaderow ograniczalo GPU- krecac rdzen dochodzilismy do jakiejs stabilnej granicy, po ktorej pojawialy sie juz artefakty lub gry byly niestabilne. Zalozmy, ze ta granica wynosi 690 mhz- dla tego ustawienia taktowanie shaderow wynosi 1400mhz (okolo). Okazuje sie, ze shadery smialo biora na klate wyzsze taktowanie, przy czym to glownie od nich zalezy wydajnosc w grach. Przykladzik:
Karta taktowania 600/1700 (rdzen/shadery) bedzie szybsza od karty o taktach 700/1400.

Wyniki mojego palita w demku Jericho:
600/1200 (deafult) - 28 fps
600/1700 (tylko o/c shaderow) - 35 fps, czyli o 1/4 wiecej.
690/1700 (o/c rdzenia i shaderow) - 37 fps

Nie wiem jeszcze czy te 1700 to max, przy 1850 juz sie wykrzaczal (za male napiecie na rdzeniu, w swoim czasie trzeba bedzie oloweczkiem pomalowac to i owo;)

Tu koncza sie te nudy
Ogolnie moral jest taki, ze jezeli wykreciles swojego 8600gt na maxa i dalsze o/c powoduje artefakty/brak stabilnosci to dzieki nowym sterom i riva tuner 2.05:

mozna smialo dodac jeszcze kilkaset mhz do shaderow, dzieki czemu karta dostanie dodatkowego kopa: z 28 do 37 fps- calkiem elegancko. Rysunek pogladowy (tylko wyglada groznie;) -->




Podkrecanie Shaderow 8600gt- przydatne info dla posiadaczy - Conath
01.10.2007
21:12
smile
[2]

bla12 [ Legionista ]

Dzieki,przydalo mi sie :)

01.10.2007
21:16
[3]

Arxel [ Legend ]

Dzięki - skorzystam zapewne niedługo :)

Hm.. teraz zauważyłem, że to Vista only... Cóż - musze obejść się smakiem :)

01.10.2007
21:34
smile
[4]

Pl@ski [ FlaT ]

Kurczę... Tylko dla Visty?

*zapisuje na liście kolejny argument za zmianą systemu na Vistę*

*podlicza głosy "za" i "przeciw"*

Nie, jeszcze nie czas...

Szkoda trochę tego zmarnowanego potencjału graficznego... :P

01.10.2007
21:35
[5]

Conath [ Generaďż˝ ]

naaah, pod XP tez, nie wiem tylko gdzie sa stery beta pod xp:) (a moze oficjalne tez juz to obsluguja?)

natomiast suwak do shaderow domyslnie pojawia sie w viscie, w XP trzeba go wymusic:
w riva tuner: zakladka power user-> system:
NVAPIUsageBehaviour na 1
NVAPIShaderClockControl na 1
potem tylko odpalic riva tuner jeszcze raz.

dzieki dla chlopakow z forum purepc.pl ;)

01.10.2007
21:41
smile
[6]

Arxel [ Legend ]

Najnowsze są te:


Numerek taki sam, więc może to to. Jak będę miał czas to zainstaluje i zobaczę czy działa.

01.10.2007
21:44
[7]

EG2006_43107114 [ Senator ]

Mam kartę GF7600GT, która jak wiemy posiada shadery. Więc dlaczego się nie da ich podkręcić? Do OC są tylko unifikowane, czy jak?

01.10.2007
21:45
[8]

mirencjum [ operator kursora ]

A to ciekawa sprawa.

01.10.2007
21:55
[9]

Conath [ Generaďż˝ ]

tak, raczej chodzi tylko o (z?)unifikowane.
i faktycznie, stery pod xp sa juz w wersji oficjlanej, dlatego ich znalezc nie moglem;)
ogolnie to nie jest jakis masakryczny przyrost, ale zawsze bylo tak, ze po podkreceniu na maxa rdzenia i pamieci juz wlasciwie nie bylo co robic:) dlatego to dosyc mila niespodzianka, ze dodatkowo mozna wyciagnac jeszcze shadery i zyskac kilka fps, ktore nieco uplynniaja rozgrywke, jezeli fps nam oscyluje wokol 30.

30.10.2007
18:33
smile
[10]

Pl@ski [ FlaT ]

Pozwolę sobie odkopać wątek...

Pobawiłem się trochę w to podkręcanie i muszę przyznać, że rezultaty wrażenia na mnie nie zrobiły...

Podkręciłem shadery na moim 8600GTS z 1574MHz (domyślne taktowanie shaderów dla podkręconego na 760MHz rdzenia) na 1800MHz. Zrobiłem testy w 3DMark'u 06 (dwa testy - tuż przed O/C i po nim). Wyniki na obrazku. Jak widać przyrost wydajności jest marginalny. Ale zawsze zyska się te kilka klatek. :]

Kilka uwag: RivaTuner 2.05 już nie pozwala na podkręcenie shaderów na nowszych sterownikach nVidii.

Jadnak wersja beta RivaTuner'a 2.06 już tak (sprawdzane na 169.01 i "dzisiejszych" 169.04). Do pobrania stąd:
Można także użyć programu ExperTool 5.6: ftp://61.172.177.245/phk/ExperTool5.6.exe


Podkrecanie Shaderow 8600gt- przydatne info dla posiadaczy - Pl@ski
30.10.2007
18:36
smile
[11]

hctkko. [ Konsul ]

Dzięki, przyda mi się :)

30.10.2007
18:51
[12]

Aristos [ między słowami ]

Dzisiejsze stery: ForceWare 169.04 BETA Windows'XP (x86) w razie jakby link do RivaTuner 2.06 z posta wyżej nie łączył:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.