To napewno wypali! Ods這na druga

19.08.2002
22:54
[1]
Quetzalcoatl [ Konsul ]
To napewno wypali! Ods這na druga

xAAAAAAAAAAAAAAAAAAACH
ΣUUUUUUUUUUUUUUUUUP

TATATATAATA

zgine豉 Kojocico.

>FoXXXMagda --> Ci od tekstu (to na razie tylko ja) Ludzie od grafiki (tych jest na razie 0)
A JA TO CO?? ja jestem od programu,tesktu,grafiki,grafiki3D kurka wodna. przaeciez juz to pisalem tutaj

a teraz spokojniej:P
>Serwer to my mamy... Chyba. Quetzalcoatl, mamy serwer
Jak mi zaloza stale to bedziemy mieli serwer o maksie 2MBits.
poza tym nowy watek jest konieczny i niniejszym wlasnie go zakladam:)
poza tym2: Kojotko, zaloz konto na WP i tam przenies swoja strone, INTERIA tragicznie dlugo sie wczytuje, WP jest o wiele szybsze!

>Rysio:Do MMORPG trzeba jenego serwera o ogromnej przepustowoci, jak gracze zak豉daj w像sne ma貫 serwery to juz nie MMORPG...

Jeja, myslisz ze nie wiemy??? poza tym chyba troche nie zrozumiales..., to nie gracze beda mieli swoje serwery tylko kilku admin闚.
Zeby zmniejszyc obciazenie serwer闚 swiat zostanie podzielony na kilka czesci, kazda obslugiwana przez JEDEN serwer. Oczywiscie przejscie pomiedzy regionami odbedzie sie z troche wolniej niz z jednego pomieszczenia na drugie, ale od czego sa np.DlugiePrzeprawyStatkiem ? :P
19.08.2002
23:10
[2]
Quetzalcoatl [ Konsul ]

hihi, poza tem, na stronie moglaby by az tak nie rozdzielac zadan, proponowalbym aby raczej napisa豉 " pytania dot. systemu RPG, enginu gry,tekst闚 kierujcie na k_j(...) lub grav(..) a moze macie jakies ciekawe pomys造? znalelicie b喚dy na stronie lub we grze? juz wiecie gdzie je wysy豉 :) " hmm? :)
20.08.2002
00:16
[3]
FoXXXMagda [ Pellamerethiel ]

uu to ja mam pytanie-ile, co i jak z tym textem trzeba by robic?:P
20.08.2002
00:33
[4]
Jeckyl [ Pretorianin ]

Czy potrzeba wam kogo kto m鏬豚y tworzy muzyk na gitarze elektrycznej? I czy potrzeba wam kogo kto chcia豚y co zrobi ale na razie nie konieczne zna si na tym co jest wam potrzebne?
20.08.2002
08:53
[5]
kojotka [ Centurion ]

:PP >>>FoXXXMagda --> Ci od tekstu (to na razie tylko ja) Ludzie od grafiki (tych jest na razie 0) >>A JA TO CO?? ja jestem od programu,tesktu,grafiki,grafiki3D kurka wodna. przaeciez juz to pisalem tutaj A ja jestem od tekstu, grafiki, grafiki 3d, muzyki, programu, reklamy i tanca brzucha :) Niech kazdy sie zajmie tym, co robi najlepiej ;> A tak serio - calej grafiki sam nie zrobisz, wiec probuje kogos podlapac. A ludzie chetniej sie lapia na dramatyczne sytuacje :) >>hihi, poza tem, na stronie moglaby by az tak nie rozdzielac zadan Oki, oki, dostosuje sie. Stronke zaraz przerobie, ale na WP przenosic nie bede. Tam wszystkie w miare sensowne nazwy sa zarezerwowane, a zreszta byc moze uda mi sie zalatwic sensowny serwer dla niej. FoXXXMagda --> napisac? :) Generalnie trzeba wymyslec ciekawy swiat, questy, postacie, a potem napisac dialogi. A co, chcialabys wspolpracowac? Jesli tak to napisz mi na meila. Quetzalcoatl, Jeckyl --> na wasze meile zaraz odpisze, ale najpierw updatuje stronke. Wszystko musze zrobic dzisiaj, bo od jutra moze mnie straaaasznie dlugo nie byc na sieci :(((
20.08.2002
09:25
[6]
Drag [ Pretorianin ]

Jeszcze nie bardzo wiem o co chodzi ale jestem ZA! :))) Mog "pracowa" jako programista... Pozdrawiam
20.08.2002
09:38
[7]
kojotka [ Centurion ]

Milo z twojej strony. Jakbys mogl to napisz do Quetzalcoatla. A jak nie wiesz o co chodzi, obejrzyj poprzedni watek...
20.08.2002
10:04
[8]
Jeckyl [ Pretorianin ]

Kojotko zapomnia貫m doda 瞠 jeli chodzi o t gitar to dodaj do niej jeszcze klawisze, congo i sax ( ona naprawd na tym wszystkim gra sama ).
20.08.2002
14:03
[9]
kojotka [ Centurion ]

Jeckyl --> Juz ci odpisalam, ale, kurcze, skleroza nie boli :) Chcialam sie jeszcze zapytac czy oprocz muzyki mozecie tez robic efekty dzwiekowe. I czy dysponujecie jakims w miare profesjonalnym sprzetem do nagrywania? Tak czy inaczej, wasze podanie zostalo rozpatrzone pozytywnie :)
20.08.2002
16:05
[10]
kojotka [ Centurion ]

No to UP i pa pa!
20.08.2002
23:19
[11]
Quetzalcoatl [ Konsul ]

No, ja to teraz widze ze jestesmy w prawie te same dni ale inne godziny ;)) Sluchaj, dowcip w tym ze na wp mozesz miec nazwe kongobongo.strony.wppl a i tak zalozymy sobie za free domene NAZWA.prvpl i podni pod章czymy to nasze kokobongo tak ze jak kto wpisze NAZWA.prvpl to zostanie przerzucony na ta wlasciwa. puff. PS. ^up :>
20.08.2002
23:21
[12]
Quetzalcoatl [ Konsul ]

aha a messengera masz na messenger.microsoftcominstalldl.asp?typlang=pl&typsys=3 :)
21.08.2002
00:21
[13]
Jeckyl [ Pretorianin ]

Quetz---> Skoro ju zosta貫m przyj皻y to skontaktuj si ze mn i powiedz czego dok豉dnie potrzebujecie a ja si postaram jeszcze par przydatnych os鏏 zwerbowa. Pisz na: Hide7@wppl
21.08.2002
10:55
[14]
Jeckyl [ Pretorianin ]

UP
21.08.2002
21:23
[15]
kojotka [ Centurion ]

Dzikim fuksem i kosztem wielu wyrzeczen wlasnych udalo mi sie wejsc na siec. Cieszycie sie??? :PP Zaraz wam wszystkim na meile odpisze... Co do tego messengera, to jak na razie wersji jest 5: to co znalazlam - 19,50 MB, to co ty mowiles 4,5 MB, to co teraz sciagam - 958 kB, ma Win NT - 6,7 MB i na Linuksa - nie patrzylam ile MB bo linuks nie dziala z moim modemem. Co tu, kurcze, jest grane? %-|
21.08.2002
21:45
[16]
kojotka [ Centurion ]

Zadosc sie stalo zyczeniom wszystkich malkontentow, ktorych tu wymieniac nie bede... Zapraszam wszystkich na nowy adres naszej stronki: Niestety, nazwa kongobongo byla juz zajeta. Osiem razy :)
21.08.2002
21:59
[17]
Marcio:next generation [ Konsul ]

co napewno wypali co wy tutaj knujecie ??
21.08.2002
22:06
[18]
Marcio:next generation [ Konsul ]

dobra przeczytalem polowe wypowiedzi z poprzedniego watku i zapowiada sie ciekawie tylko ,usicie mi powiedziec czy to bendzie w stylu anarchy online czy ultimy online bo jesli mi sie spodoba (kawalek) scenarjusz to moge sie dolanczyc
21.08.2002
22:48
[19]
Quetzalcoatl [ Konsul ]

scenariusza nie ma i nie bedzie, a przynajmniej scenariusza w rozumieniu definicji. gra bedzie caly czas rozbudowywana o nowe questy i historie. zaliczone questy 'drobne' - przynieszamiecpozamiataj beda z czasem wygasac, aby nie bylo tak ze sto graczy jeden quest moze sobie ukonczyc. 'duze' questy beda jedno-dwu-razowe, tak ze po ukonczeniu nie pojawia sie wiecej. Moim skromnym zdaniem glupota by bylo 10krotne zabijanie jakiegos MaterMonstera czy temu podobne. 'Duze' questy poza tym same znajda sobie graczy ktorym zostana zadane. Albo to bedzie losowa owieczka, albo gosc ktory strasznie sie nudzi, a moze tez facet, ktory akurat ma odpowiedni charakter :) na razie mamy mapy krain jedna w budowie (moja, przewidziana 3.6km^2 terenu, niewypelniona - niestety bez detali, jak osiedla itp) oraz jedna w opracowaniu (kojotki) oraz troche pomysl闚 na ich zape軟ienie. jak na razie wszyscy czekaja az ja sko鎍ze silnik gry, a kurde ostatnio nie mam prawie瞠 czasu - to kurde robie 6h w sklepie za StaczaZaLadowego to te siedze w ogr鏚ku i kamienie przerzucam.... piknie poprostu. ale jak juz czas znajde to sie staram jak moge :)
21.08.2002
22:52
[20]
FoXXXMagda [ Pellamerethiel ]

yhm...ja sama wymyslalam sobie swoje swiaty fantasy i mam nawet map nowego zacz皻, nie sko鎍zon...nmog skann鉍 jakby co;)
21.08.2002
23:31
[21]
Quetzalcoatl [ Konsul ]

super - wiesz gdzie wyslac :)) jezeli to jest teren w miare jednolity, lub ma nieduzo sub typ闚 (las, pustynia etc) to go podepn pod moj MasterMape - bo niesety na razie bedzie dzialac na jednym regionie, a jak na razie na mkojej mapie sa duuze pustki ideowe w stosunku do rozmiar闚 - 3.6km^2 :)
21.08.2002
23:34
[22]
Quetzalcoatl [ Konsul ]

od jutra rusza nowy, prostszy adres: quet-kojo.prvpl ja: admin@quet-kojo.prvpl kojotka: adminka@quet-kojo.prvpl prosze o wyrozumialosc, jeszcze nie uzgodnilismy sensownej nazwy ;)
22.08.2002
00:50
[23]
LooZ^ [ be free like a bird ]

Quetzalcoatl : Mozna gdzies zobaczyc jakies zarysy tego enginu ?
22.08.2002
00:55
[24]
FoXXXMagda [ Pellamerethiel ]

oto skan tej mapki:) ekhm...prosz si nie miac:(
22.08.2002
01:05
[25]
mavel [ Pretorianin ]

Magda ja si smiac nie b璠e bo si na tym nie znam :))) Ale straszniemmi to przypomina r鏚ziemie :ppp
22.08.2002
01:28
[26]
Father Michael [ Padre ]

Nie masz nic lepszego do robienia na polskim? :)
22.08.2002
11:57
[27]
Marcio:next generation [ Konsul ]

moge sprobowac ( nie wiem jak wyjdzie) narysowac mape ???
22.08.2002
11:59
[28]
Marcio:next generation [ Konsul ]

ta gra ma byc 3D ???? bo jesli to moge sprobowac !! tylko zalezy w jakim programie :)
22.08.2002
21:40
[29]
kojotka [ Centurion ]

UP^^ quetzalcoatl - masz wiadomosc :)
22.08.2002
22:01
[30]
Quetzalcoatl [ Konsul ]

oo widze ze sie zblizamy godzinowo :))))) marcio: W NASZYM PROGRAMIE, poczytaj troszke kurde zanim cos walniesz. :)) i odrazu uprzedze twoje pytanie - nie, nie mozesz go sciagnac ni zobaczyc bo go jeszcze w calosci ni ma.
22.08.2002
22:42
[31]
FoXXXMagda [ Pellamerethiel ]

mavel---->Yy mo瞠 zbyt duzo godzin l璚ze nad Tolkienem...ale to m鎩 w豉sny wymylony wiat:P Father M----->Nie robi豉m tego na polskim, tylko na wakacjach:)
23.08.2002
16:01
[32]
Marcio:next generation [ Konsul ]

ostatnio strasznie pocianga mnie grafika 3D juz stworzyelm kilka obiektow ( samochod, postac, i pilke) moge wam przeslac samochod ( jesli go znajde :)
23.08.2002
21:35
[33]
kojotka [ Centurion ]

Quatzalcoatl --> a rzeczywiscie, roznica 20 minut... :) marcio --> samochod nam sie raczej nie przyda, jako ze gra jest w klimatach fantasy :) Ale tworz dalej - moze sie jakos zgadamy...
23.08.2002
21:42
[34]
Marcio:next generation [ Konsul ]

kojotka -> wiem ze samochod po nic ale jak kiedys (kiedy to bnedzie (siengam myslami 20 lat poznije:) ) bendzie ten engine (mam nadzieje ze nie bendzie trudny w obsludze ) to sprobje wam pomoc w tworzeniu swiata
23.08.2002
22:04
[35]
kojotka [ Centurion ]

quatzalcoatl --> kurcze, wp mi padlo... updata sprobuje zrobic jutro
24.08.2002
22:28
[36]
Marcio:next generation [ Konsul ]

^up^
24.08.2002
23:46
[37]
Quetzalcoatl [ Konsul ]

ho ho ho merry christmas! :) dzisiaj troche tekstu dla chetnych tworzeniu... [tzn. bedzie duzo nizej] Kojotka -> czyli znowu przesadzilem :? oops :))) niestety - zostalo mi przyzwyczajenie ze szkoly do lopatologii...... jak widze, teraz <delta>t wzroslo z 20min. do 1d20min :)) wszyscy->dobra, zeby pisac szybko nie bede sie powtarzal - do konca miecha 6 dni a mi zostalo z 30h ryczaltu w TPSA cale 1h46min ze znakiem minus na przedzie. nie sadzilem ze mi to tak zleci :) marcio-> nie chce cie gasic, ale nie powiem tez zebys mial duuze doswiadczenie w grafice :)) pamietaj aby na drugi raz sie nie afiszowac 3 modelami, no chyba ze to jest pelna profeska kupiona przed pewna telewizje do ich najnowszego filmu :)) <sorry, nie wiem moze jest, nie widzialem :) > wszyscy->niestety jesli chodzi o tworzenie to bedzie trudne. o tym dalej FoXXX (oraz wszyscy sliniacy sie na posade projektanta :)) ) ---V V---- <------ -----> Jako taka MAPE SWIATA juz mamy (tzn. na razie jednego Regionu, ale na nim sie skupimy) wiec globalistyka sie nie zajmujprzejmuj. Spr鏏uj raczej wymyslac pojedynce lokacje tzw. 'generic'-i ktore latwo da sie wcisnac gdzies. Bez znajomosci przunajmniej zarysow mapy raczej cie nie mam po co prosic abys robila jakies szczegolne room'y :)) na za to sa na mapie duze obszary: pagorowatych wyzyn, rowniny miedzy pasmami gor, i sredniej wielkosci gorastary wulkan z gory przypominajacy troche tzw. shurikenrzucajka-k鏊ko a'ninja tyle ze z 3 zebami. Mapa przewiduje okolo 300'000 lokacjiczyli roomo'w a wiec prawie wszystko co zaprojektujesz da rade sie gdzies wcisnac. A ha i pamietaj - lokacja-room to nie tylko jej rzut z gory (mikro mapka) ale takze: 1) grafika 3d rozumiana przez obrazekszkic na tyle wyrazny aby wiadomo bylo grafikom co i gdzie biega *1.5) w tym sie tez rozumie minimum grafiki obiekt闚 - krzesel, scian, broni, dupereli etc. 2) algorytm (sposob dzialania) lub szczegolowy opis cech specjalnych, funkcji, dzialania etc niestandardowych przedmiotow w tymze pokoju. *2.5) czyli ze krzeslo ma 26% szans na rozpadniecie sie na usiasciu, ze myszka wychodzi regularnie co 5 minut z nory, albo tez wyjdzie losowo od za 15minut do za 2h. ze ta myszka po rzuceniu nieukierunkowanego polymorpha zamienia sie np. 50% w kota, 21% slonia - niszczac przy tym 2 pobliskie przedmioty, 29% w mordercze krzeslo o statystykach ... blablabla. 3) tekst, tekst i jeszcze raz tekst. gra mimo iz jest Online3D pozostaje caly czas Mud'em - starym dobrym RPG opartym na dostarczeniu graczowi tylu detali, ilu tylko sie da. *3.5) Mudowcy sie orientuja ale i tak innych trzeba tu oswiecic, ze niestety NIE wystarczy w opisie pospolitego noza napisac "Widzisz n霩 kuchenny" - to sie nadaje do fragmentu opisu pokoju, ale nie do wyswietlenia gdy gracz wklepie "obejrzyj n霩". >>"Widzisz typowy, zeby nie powiedziec najzwyklejszy, n霩 kuchenny jakich wiele spotyka sie w niezbyt zamoznych domostwach. Ten akurat jest juz troche przyrdzewialy i dobrze byloby go naostrzyc przed przywroceniem go do czynnej sluzby..." Ostatnie zdanie pojawia sie gdy n霩 jest Zardzewialy I Tepy. *Oczywiscie ten teskt sie NIE pojawi w grze bo jest zbyt nieskladny, ale to przyklad. 4) tworzcie, myslcie i sie nie trw霩cie. teraz macie czas na myslenie i przygotowanie sie. Jezeli kiedykolwiek bedziemy prowadzic nab鏎 na serio, TO NIE ROBIMY TEGO JESZCZE TERAZ. Teraz badamy i ew. patrzymy czego sie spodziewac bo jak kazdzy swiezy zesp鏊 jeszcze mamy wysokie wymagania, co do kogo mamy przyjac. (no, przynajnmiej ja) *4.5) Prawdziwy "nab鏎" odbedzie sie gdy juz gra ruszy i odbedzie sie na sieci. Bedzie to maly tescik na zywo, co dana osoba potrafi - oczywiscie nie tam p鏊 godziny, ale tydzien dwa kazda osoba ma, by wykazac sie co potrafi. Osoba taka otrzyma (jesli zdrowa psychicznie jest) okrojone prawa kreatora oraz wydzielony pusty fragment mapy. No i moze na nim robic co jej sie tylko podoba - jednak gracze tam nie wleza. Po czasie wlaze jakojotka i sprawdzamy. *4.6) Im mniej bled闚 w kodziegrafice tym lepiej. Im teksty ciekawsze tym jeszcze lepiej. Im bardziej zachwiany balans gry - np.zabijam MalutkeigoKobolda o HP 0d0+1 i otrzymuje artefakt Amulet HP+1000 & MagicImmunity - szalenie zle. Grafika moze nie powalac, tekst moze byc jak u dysortografa a pok鎩 i Kreator przejdzie. Grafika moze byc piekna, tekst - olsniewajacy niczym uroda elfek, lecz jesli nie bedzie zapewniona zr闚nowazony tok gry - biada - juz napewno nie bedziesz mial dostepu do kodu, zostaniesz najwyzej grafikiem lub teksciarzem i to pod scislym nadzorem... *4.7) Oczywiscie jesli nie masz ambicji zostanie PELNYM Kreatorem a tylko gosciem od tekstu czy tylko gosciem od grafiki, to zaznacz to od razu i zaczynaj myslec juz teraz - nawet kiepskie teksty i straszne modele sie na poczatek z braku innych przydadza :)) 5) A teraz w czym sie bedzie tworzyc - jako ze SERWER NIE MOZE NI ZATRZYMAC SIE NI PRZYSTANAC cala sztuka Kreacji odbywa sie na zywo. Komendy KreacjiEdytor grafiki wbudowane w klienta, dostepne tylko dla upowaznionych przez serwer. *grafika - niestety jeszcze nie wiem, ale najprawdopodobniej na poczatku bedzie to tylko reczne tworzenie trojkat-po-trojkacie z vertex闚: (pozycja XYZ,normalne XYZ,tekstury_norm UV,tekstury_efekty UV), tak wiec zawczasu lepiej sobie cus przygotowac np w 3DsMAX aby potem tylko koordynaty vertex闚 przepisac :)) potem moze sie to inaczej rozwiaze, ale to jak juz podstawoy szkielet bedzie gotowy... *muzyka-dzwieki - kij jeden wie. <zero> pomyslow. Pewnie bedzie automatyczny upload od klienta, ale to na koncu niestety. [ najpierw grafika i SC, aby gra przynajmniej w powijakach ruszyla ] *wspomniany kod - cala potega gry oparta jest na Idei wzietej od Mud'闚, szczeg鏊nie od LPMud'a. Kazdy obiekt gry opr鏂z grafiki posiada jeszcze opisy, funkcje specjalne, zmienne itp. wszystko opisane w jezyku C (1), ale nie jest to takie C (2) w jakim ja caly silnik pisze. (2) jest pisane w kombajnie MS Visual, zostaje zkompilowane, a dopiero potem przekszztalcone w .EXE ktore Windows moze odpalic. (1) jest to jezyk wewnetrzny gry w LPmudzie bylo to nazywane LPC, tu wymagalo by to nazwy SC (silnik ma codename SPECTRA). tez SC zostaje skompilowany przez GRE(serwer) i wynik w niczym nie przypomina po kodu maszynowego :) SC jest jezykiem z rodziny C i oczywiscie dziedziczy po niej cala swoja funkcjonalnosc, co daje naprawde wielkie pole do popisu. Juz zadnego tw鏎ce nie beda ograniczaly sztywne reguly - ze pok鎩 moze miec tylko jeden z 9 natezen swiatla, ze podloga moze byc tylko piasekdrewnobeton etc. Jezeli kogos bardzo interesuje jak to wyglada w praktyce niech sprobuje odpalic i obejrzec jak sie tworzy pokoje w 3 mud'ach (tekst, bez grafy) mianowicie kolejno: CIRCLEmud, SMAUG, LPMUD niestety z tego co wiem wszystkie da sie odpalic tylko na unixlinux'ie..... dosc powiedziec ze CIRCLE jest najstarszy i oferuje tylko predefiniowane statystykiumiejetnoscispecjale SMAUG jest juz lepszy - wiecej drobiazg闚, pliki przejrzystsze, a nawet mozna bylo dodac nowe fragmenty kodu, ale trzeba bylo caly serwer rekompilowac LPMUD - coz magia, ale niestety zapomniana. SZUKAJCIE A ZNAJDZIECIE :))) sorry, i tak juz za duzo jak na jeden punkt nabazgralem. *5.5) jak ktos kiedykolwiek odwazy sie nazwac SC "skryptem" to naprawde mnie mocno obrazi. To okreslenie jest poprostu dla mnie ***. Ot tak i prosze poprostu uwazac :). *5.6) A juz nie daj B笉 zeby mi ktos nazwal LPC skryptem. Wtedy to juz nawet do OL-testingu nie przystapi.. [wyjasnienie? ot prosze bardzo, jesli ktos sie interesuje, to winien sam wiedziec ze LPMUD z LPC wni鏀l tyle do MUD'ow ile tranzystor do elektroniki. Tylko ze nie wiem jakim cudem czemu sie nie rozpowszechnil... mozliwe ze powstal za p霩no, w czasie gdy MUD'y juz powoli ginely, a ludzie zamiast uczyc sie C siegneli po klocki lego czyli DELPHI, inni po VisualBasici i inne tego typu... NIE MAM ZAMIARU piszac to nikogo obrazic, ale szczerze m闚iac naprawde uwazam Deplhin to klocki lego i wiem ze C tez jest jezykiem ukierunkowanym na obiektowosc hermetyczna, ale z obiektowoscia ostatnio sie za bardzo przesadza. w C++ jeszcze zachowano rozsadek. ] PS. oj chyba pobilem swoj rekord w dlugosci postu. Podkreslam jeszcze raz ze na PYTANIA moge odpowiedziec baardzo pozno bo "czasu co raz mniej zostaaaaloo miiii...." a wlasciwie to juz na debecie lece...
24.08.2002
23:52
[38]
Jeckyl [ Pretorianin ]

Co do tej muzyki quetz jak ju co nagramy to ci przelemy oki?
25.08.2002
01:16
[39]
Quetzalcoatl [ Konsul ]

oki, nie zaszkodzi. ale musicie si przygotowac na to ze nie my budujemy pod muzyke, ale to wy bedziecie mieli za zadanie zrobic muzyke pasujaca do tego co my zrobimy :)) to tak, aby nie bylo zgrzyt闚 gdybyscie zrobili fajny ostry kawalek akurat pod strzelanine, a my bysmy go nie wykorzystali :)) pamietajta: fantasy :) [spadam]
25.08.2002
02:28
[40]
BIGos [ bigos?! ale g逝pie ]

Witam! Topic czytuj od samego pocz靖ku ale dopiero teraz (po tym wywodzie quetza) zdecydowa貫m sie napisa. Jestem w necie ju jaki rok, a sprobowa貫m wielu mmorpg闚 i kilka mud闚. Zaczyna貫m od arkadii, wi璚 wydaje mi sie 瞠 wiem jak nalezy opisywa przedmioty. Dla kontrastu powiem tez 瞠 gra貫m sobie w Ultime Online na polskich darmowych serwerach, i wiem tez jak wygl鉅a taki mmorpg od srodka... Myle 瞠 m鏬豚ym wam pom鏂, ale na razie rzucam tylko gra pomys堯w, ale najpierw odpowiedzi do posta Quetzalcoatla: 1. Sprobuje co porysowac i poskanowa, zobaczymy, mo瞠 cosik mi wyjdzie... Jedno pytanie, z ilu uje ma si sk豉da przyk豉dowy room? 2. Spox, opisz 豉dnie jak trzeba. 3. "Wchodzisz do pokoju. Od samego progu uderza ci specyficzny zapach st璚hlizny.Por鏚 mroku widzisz jedynie ma章 kom鏚k, na kt鏎 s鉍zy sie malutka smuga wiat豉. Kiedy spogladasz w g鏎, zauwa瘸sz 瞠 r鏚貫m tej smu磬i jest dziura w dachu wielkoci ziarnka grochu. Na kom鏚ce le蕨 stare po鄴趾貫 papierzyska. Mozesz podej i je przeczyta, cho nie wiadomo czy ci si to uda.. Co robisz?" - mo瞠 by? 4. Hm.. bardzi chcia豚ym by Kreatorem, z tm 瞠 jesli mia豚ym importowa w豉sne obiekty 3d to gry, to to niestety nie wypali.. :( nie po prosu dostepu do program闚 typu 3d studio max... chocia bawi貫m sie troch bryce 5, i nawet niele mi to wychodzi這... 5. Czyli kreacja "na 篡wca" :) tak si to chyba odbywa w Ultimie Online... *grafika - patrz wy瞠j :) *muzyka - tu mam pewien pomys... Mo積a by wykorzysta muzyk klasyczn, ona bardzo dobrze wsp馧gra豉 by z fantasy. W sumie zrobi leki remix i ju gotowe muzyczki! Teraz tylko trzeba znale wykonawc.. Na mnie nie liczcie :) *kod SPECTRA- poszperam w poszukiwaniu tych mud闚cokolwiek_by_to_nie_by這 i sprawdz jak ty to widzisz... *SPECTRA to NIE jest skrypt... NIE i ju... nie wiem czemu, ale NIE JEST skryptem :) *LPC to NIE jest skrypt... NIE i ju... nie wiem czemu, ale NIE JEST skryptem :) No to tyle.. Zaraz zabieram si na poszukiwanie 3d studio, jak znajd, to spr鏏uj swych si, jesli co z tego wyjdzie, to panu od technik闚 wyl jakiego orka, czy model miecza :) May the kapusta, god of the MMOcRPGs Authors be with you :) pozdr.
25.08.2002
02:36
[41]
brongar2 [ Konsul ]

szkoda ze to nie mud... moglbym pisac opisy lokacji XDDDD mam w tym troche doswiadczenia :DDDD
25.08.2002
10:20
[42]
Marcio:next generation [ Konsul ]

co to jest mud ??
25.08.2002
10:22
[43]
mORfeOoSH [ NULL ]

b這tko:) vide: slownik angielski:))))))))))
25.08.2002
13:13
[44]
Quetzalcoatl [ Konsul ]

morfeoosh-> za takie posty masz kreche, ktos ma prawo nie wiedziec ze MUD to stary rodzaj gier brongar-> opisy lokacji mile widziane. grafika 3D jest tylko DODATKIEM do gry a nie jej podstawa. Podstawa gry jest TEKST, a wiec smiem nazwac gre MUD'em troche nowszej generacji. marcio-> o jezu. nie wiesz????? MUD czyli MultiUserDungeon to gry realizowane w wiekszosci za pomoca terminala TELNET'u (email tez z niego korzysta lub korzystal przynajmniej :) ) niestety 闚 sluzy jedynie do przesylania tekstu, choc i dane o grafice tez by sie dalo - jednak jest zbyt wolny, no wiec mud'y to jednym slowem gry tekstowe na sieci, to pierwsze jako takie MMORPG jako ze zwykle serwery moga obslugiwac okolo 100 graczy (coz, tekst nie wymaga laczy swiatlowodowych :) ) pierwszy mud powstal chyba cos kolo 1979 czy 1983 jakos tak :) Bigos-> no to w koncu ktos kto sprawia wrazenie kogos kto wie o czym dokladnie mowie :) po za tym masz plusa za iloczyn dlugosc*rzeczowosc odpowiedzi :) 0) jesli chodzi o UO to szczerze mowiac widzialem tylko screeny i nie wiem jaka ona ma strukture skryptow, ale zdazylem zauwazyc iz grafike ma klockowa - plansza przygotowana z wczesniej predefiniowanych kwadratowych element闚, mam racje? 1) nie mam pojecia ile potrzeba. Po prostu potrzeba tyle, aby ktos na ich podstawie mogl sobie wyobrazic wyglad pomieszczenia tak jak ty to widzisz i mogl je w miare sensownie wy3Dkowac ;) teoretycznie nawet nie musisz sie meczyc z rysowaniem calego pomieszczenia - mozesz zrobic mapke z gory, oznaczyc na niej numerami przedmioty, i narysowac same przedmioty osobno i samo puste pomieszczenie osobno. Jak tam wolilsz, byle bylo przejrzyste nie tylko dla telepat闚 i geniuszy :) 3) w 89% moze byc. nie pasuja dwa ostatnie zdania. Tekst bylby idealny do gry paragrafowej, takiej jak Dreszcz, OdkrywcyNowychSwiat闚 czy innej gireki ENCORE'a, ale nie tu. Zwaz ze graczem nie mozna kierowac ani podpowiadac, chyba ze juz koniecznie chcesz to mozesz walnac jakas zagadke na plytce na scianie :) To a'propo przedostatniego zdania. Odpada calkiem natomiast <co robisz?>. Wybacz, gracz sam wie ze po przeczytaniu opisu cos musi zrobic :)) nie potrzebne sa zadne zachety, jedynie opis pomieszczenia. 3.5)a tak w ogole to jeszcze jedno: "Wchodzisz do pokoju. Od samego progu uderza cie specyficzny zapach stechlizny." >tylko ta czesc jest opisem pokoju.... "Posr鏚 mroku widzisz jedynie mala kom鏚ke, na kt鏎a saczy sie malutka smuga swiatla. Kiedy spogladasz w g鏎e, zauwazasz ze zr鏚lem tej smuzki jest dziura w dachu wielkosci ziarnka grochu." >to juz jest opis kom鏚ki wyswietlany automatycznie pod warunkiem ze 1)jest dzien 2)kom鏚ka jest posrodku pokoju "Na kom鏚ce leza stare poz鏊kle papierzyska" >a to juz auto opis papierzysk <jesli sa na kom鏚ce> [zwr鏂 uwage, ze kom鏚ke i papiery na pewno MOZNA przesunac, pora dnia tez sie z czasem zmieni, a wtedy opis sie robi nie do przyjecia... w takich niuansach nalezalo by dolaczyc opis co i pod jakim warunkiem ma sie w opisie pokojurzeczy zmienic, tak zebysmy nie musieli potem analizowac i szukac ewentualnych wpadek tak jak ja to zrobilem teraz :) ] Og鏊nie opis jest dobry, kr鏒ki i tresciwy. Opis samego pokoju jak widzisz troche za krotki - jak ktos porabie i wyniesie komode i papiery zostanie jedna linijka :) jezeli piszesz sie na pisanie to pamietaj o drobiazgach ktore moga sie zmienic - moim zdaniem NIC TAK NIE IRUTYJE gracza w grze tekstowej, jak sytuacja gdy on wchodzi w nocy do domku a z otwor闚 w dachu saczy sie swiatlo :))) 4) pod wplywem kr鏒kiego zastanowienia stwierdzilem ze w kliencie bedzie tez edytor3D ale niestety bedzie on dosc toporny, a ze w firmowych programach 3D dziala sie bardzo przyjemnie to poprostu zasugerowalem przepisywanie reczne danych z jednego proga do drugiego. O imporcie plik闚 .3ds .max zapomnijcie, bo niestety za duzo z tym babraniny, a poza tym bylo by to zbyt wygodne - im wiecej recznie bedziemy musieli pisac i klepac, tym bardziej postaramy sie aby obiekty mialy JAK NAJMNIEJ poligon闚, co jest bardzo pozadane.... 3ds bedzie ci trudno znalezc, chyba ze chcesz sciagac NIELEGALNIE 500mb+ lub placic 1500USD+ :)) zeby pozostac praworzadnym uczestnikiem forum BEDE CI TERAZ ODRADZAL kontakt z piratem w sprawie niecalych 2 plytek z tym swietnym programem, jako ze w przypadku tak dobrego programu warto wydac $1500 zamiast 30,- [wpadne potem na 6 minut wieczorem, aby podopowiadac, nie liczcie na natychmiastowa odpowied wi璚 :) ]
25.08.2002
13:44
[45]
mORfeOoSH [ NULL ]

sorry:D
25.08.2002
14:06
[46]
BIGos [ bigos?! ale g逝pie ]

Quetzalcoatl (zwr鵵 uwag 瞠 nie przekr璚am nicka, hyhy, musze sie pochwali ze umiem napisac takie trudne s這wo :)) : UO -> Hm... Jest to zbudowane z mniejcwiecej 'podk豉dki' czyli mapy z g鏎ami, pusttymi budynkami i innymi elementami nieprzesuwalnymi... Reszt dodaje si ju w grze, tzn NPC闚, Jakie wyposa瞠nie pokoik闚, przedmioty, itp. 畝dnych kwadratowych klock闚 jak w RPG Maker :). Myl 瞠 taki system by sie sprawdzi i tutaj. Rysunek -> zaraz bym si za to zabra, z tym 瞠 nie wiem dok豉dnie jaka historia wiata, co si tam w豉ciwie dzieje i czym jest ten WSPANIAΧ pomys kojotki, wi璚 dop鏦i si nie dowiem to z malunku nici... :) Opis -> If Dzien then opis=('Wchodzisz do pokoju, ju od progu uderza ci specyficzny zapach st璚hlizny. ciany zdubowane s ze starego, na p馧 zbutwia貫go drewna, a za pod這ge s逝篡 go豉 ziemia) end If noc then opis=('Wchodzisz do pokoju w kt鏎ym czu zapach st璚hlizny. Poprzez ciemno nocy nie mo瞠sz dostrzec niczego co znajduje sie w rodku. Nik貫 wiat這 ksie篡ca za tob ukazuje ci 瞠 zamiast pod這gi jest tu go豉 ziemia.') tak jest OK? Grafika 3d -> Bardzo bym si ucieszy z czego takiego, tym bardziej ze wklepywanie ustawie tr鎩k靖闚 by這by do nu蕨ce. Mo瞠 by doda jeszcze do tego kilka predefniniowanych obiekt闚, czyli powiedzmy jaki defaultowy potworek, jaki najzwyklejszy mieczyk. A obs逝g plik闚 3ds maxa mo瞠 doda si w pniejszej wersji, lub w kliencie 'tylko dla wtajemniczonych' :) Jako 瞠 r闚nie jestem PRAWORZ主NY to nie wspomn ci s這wem o tym 瞠 legalno w moim mniemaniu to poj璚ie do wzgl璠ne, oraz nie dowiesz si ode mnie i wiem sk鉅 ci鉚n寞 potrzebne mi oprogramowanie :)) I jeszcze jedno, podrzu mo瞠 linka do jakichs kurs闚 C albo C++, oraz mo瞠 jakiego polskiego om闚ienia SPECTRY, ew. po angielsku, ale 瞠by prostym j瞛ykiem napisane. kojotka -> Jeli mo瞠sz to czy wylesz mi mo瞠 maila z ca造m pomys貫m ok? W sumie 瞠by co robic to trza co wiedzie :) All your base are belong to us pozdr.
25.08.2002
14:50
[47]
BIGos [ bigos?! ale g逝pie ]

no i tak na szybko zrobiony malunek taki ma by sam wz鏎 tworzenia? ------->
25.08.2002
21:46
[48]
Quetzalcoatl [ Konsul ]

BIGOS -> All your base (..) take every ziggy out ? :))) co do nicka szybko sie przyzwyczaisz :) kwestiaUO -> u nas nie da rady tak, chociaz co pewien czas grafy3D nowych obiekt闚 beda dla przyspieszenia umieszczane na stronie aby ludzie mogli sciagnac je poza gra. gra oczywiscie bedzie tez je sciagac sama, ale jak gracz to hurtem zrobi to oszczedzi przepustowosc serwera, jak i swoj czas gry ;)) Opis -> hmm ja tu widze niez造 Pascal :) osobiscie wole C ale pascala te znam ;) dla przejrzystoci mog豚y pisac: if (dzie) then ‹ opis = 'fjdhskjfhsd'; kolor=56; › , ale to tylko tak na odchodnym - szczerze mowiac od pasca sie tak juz odzwyczailem, ze BEGINENDach juz sie gubie.. a zwlaszcza endow nie zauwazam... ale w og鏊e jest super :) grafika-> Obslugi MAXa napewno nie bedzie bo tam za duzo jeb** sie z teksturami z這穎nymi - no chyba ze poprostu import siatki do dalszej obrobki w kliencie. jesli chodzi o kursy C++ (polecam wersje ANSI nie windows, bo ta pierwsza jest bardziej kompatybilna z linuxami etc - chodzi o dodatkowe funkcje ktorych masowo sie w winzach korzysta a potem mozna sie zdziwic :)) ) to wystarczy ze na KATALOG.ONETpl wpiszesz <+"C++" +kurs -zakupy> a znajdziesz przynajmniej 15 ca趾iem dobrych wstepniak闚 dla pocztkuj鉍ych. Jesli chcesz pouczy si wi璚ej - polecam metod pr鏏 i b喚d闚 oraz program MicrosoftVisualC++ mimo ze z poczatku toporny, to wbrew pozorom jego helpy duuzo wyjasniaja. [no ale kwestia programu MSDEV jest wybitnie dyskusyjna, nie toczmy tego tu znow oki? ] kojotka: tylko ani mru mru o duzym czym!!! bigos: sorry za ^^ ale no wiesz, pewne tajne plany wyjda doipero poozniej :) generalnie najwazniejsza rzecza jest to ze gra nie ma wyranego pocz靖ku, ani te nie d嘀y do ko鎍a. Innymi s這wy NIE ISTNIEJE 涉DEN QUEST G紟NY (GLOBALNY) ktory by豚y jak histori przewodni gry. Przyk豉dem takiego jest np. WodaDlaVault13 z Fallout1, powstrzymanie Sepirotha w FF7 itd. Po zako鎍zeniu takiego questu gra poprostu zako鎍zy豉 sie albo ruszy豉 od nowa - oba wyjcia nie do przyj璚ia. Tak wi璚 questy do wyboru do koloru, jednak zaden nie ma prawa zakonczyc gry :)) jeli chodzi o rysunek - oki, moze byc. tylko nie zapominaj ze nie wszystko to pomieszczenia. Outdoors'y tez sa i to one przewazaja niestety dla grafik闚 ;) jesli chodzi o wymiary - bo cos tam oznaczales - to konstrukcja wiata jest prosta: >najmniejsza jednostka to POMIESZCZENIE w skr鏂ie room - to 10x10 kratek o orient.wymiarach 1m na 1m. czyli pomieszczenie to 100m^2. zwroc uwage ze wiekszosc PomiesczenDomk闚,Sklep闚 itd. bedzie mniejsze - o tym zaraz >potem jest tzw. OBSZAR czyli kawa貫k mapy o rozmiarach 20x20 pomieszczen (400) - czyli oko這 4ha ziemi. >potem (tzn. na razie "na ko鎍u") jest tzw. REGION - czyli master-mapa danego serwera. Sklada si z 30x30 obszar闚 daj鉍 w sumie r闚no 3.6km^2 ( 36000000m^2 ) czyli 360000 pomieszczen do stworzenia. INFO1: master-mape juz mam, wiecsie nie klopoczcie - dostepna bedzie jak tylko <zdob璠e> skaner ;) INFO2: wyjasnienie pelnej struktury wiata na obrazku w tym poscie INFO3: zwroc uwage ze zapomniale o wysokosci pokoju - to nie 10kratek !!! wysokosc pokoju to oko這 3kratki, czyli tyle co pi皻ro. W plaszczynie poziomej pomieszczenia stykaj si ze sob jak kratki na papierze, tak samo w pionie - pomieszczenia nie moga na siebie zachodzic. O ile liczba pomieszczen plaszczyzny 0-wej jest dokladnie okreslona, tak plaszczyzny +1,+2... -1,-2... (pi皻ra) juz nie sa narzucone. Jak takie jest potrzebne to sie je daje, jak nie - zostaje puste. [po kiego dawac mase pustych pomieszczen 'powietrznych' lub 'podziemnych'?? ] INFO4: problemy zwiazane z tym ze chcecie malutki pokoik, a tu s tylko 10m*10m powinien wam rozwiazac dolaczony w nastepnym poscie obrazek aha, i jeszcze jedno - jak juz cos wymyslicie, opracujecie itd, czy to wydarzenie, czy to questa, czy tak jak bigos cos narysujecie, sliljcie mailem do mnie lub do kojotki. *DROBNYM* bezsensem bylo by przedstawianie tu super-questa tak aby wszyscy go sobie poznali i zapamietali etc. OKI? :)
25.08.2002
21:55
[49]
Quetzalcoatl [ Konsul ]

blad: "(..), jak nie - zostaje puste" - oczywiscie mialo byc " jak nie - po prostu nie istnieje" a teraz obiecany obrazek "Jak sensownie wykorzystac ogromne pomieszczenie 10mx10m ?"
25.08.2002
22:13
[50]
LooZ^ [ be free like a bird ]

Quetzalcoatl (O tez dobrze napisalem ;>) smiem twierdzic, ze nie skonczyles Falla ;P Kiedy juz masz waterchipa i wracasz do wioski okazuje sie, ze mieszkanyc zostali porwani :) A po skonczonej grze mozna grac dalej praktycznie bez konca jesli mnie pamiec nie myli :)
25.08.2002
22:31
[51]
BIGos [ bigos?! ale g逝pie ]

tag jezd mistah mastah :) sysko zrozumiane, zaraz bior si do jakiegos projektowania, mo瞠 potforka namaluje? Pascal -> ano nie tylko pascal, bo jeszcze zdziebko htmluj, basicuj, a na commodorea 64 pisa貫m gierki-labirynty w ASCII :) 3ds max -> no w豉nie biega這 mi o sam siatk bo wyteksturowac mo積a w tym edytorku do章czonym do klienta. btw, isoki ju si ssaj, ale nied逝go planuj te wypad (300 kilo :)) do wawy na przybytek sportowy w celu zaopatrzenia si w produkty pierwszej potrzeby :) Outdoorsy -> natomiast dla rysownik闚 mneijszym problemem jest narysowac pag鏎ek ni prost cian :) Wymiary - 1kratka ~ 1m (jest inny znaczek na 'w zaokragleniu'?), zrozumiane, no wi璚 tamte wymiary z przyk豉dowego rysunku z leksza nieaktualne. W sumie to widze tu pierwsze ograniczenia, ale zawsze mo積a t jedn czy dwie pozosta貫 kratki "zamurowa" :) Co do hierarchii jednostek to desingerzy widze mocno po蕨dani :) Questy -> to si rozumie samo przez nazw - GRAFICZNY MUD, czy MMORPG No to w sumie tyle, uczy j瞛yka zaczne si jak tylko w 豉pki wpadnie mi Visual C++, czyli jaki tydzie, pniej jaki miesi鉍 na dok豉dniejsze poznanie j瞛yka, i b璠 m鏬 ci pom闚 w najbanalniejszych sprawach :) No to ok, nastawiam download, i siadam do malowania :) No i tradycyjny cytacik: "Run, you fuckin' program, run!" pozdr.
25.08.2002
22:56
[52]
wich3r [ Sprzedam nerk ]

Hmm tak sobie obserwuje od jakiego czasu wasze poczynania i widze 瞠 naprawd mo瞠 wyj co fajnego:)
25.08.2002
23:05
[53]
BIGos [ bigos?! ale g逝pie ]

no to sie do章cz i zacznij co robi! czym nas wiecej tym lepiej (chyba) wolne jest stanowisko muzyka, jeste zainteresowany?
25.08.2002
23:16
[54]
wich3r [ Sprzedam nerk ]

Zainteresowany oczywicie tylko muzyk to ja raczej nie jestem :( wi璚 dupa*p豉cze*
25.08.2002
23:21
[55]
wich3r [ Sprzedam nerk ]

Tak z ciekawoci mo瞠 przegapi貫m ale jak widzicie grafik w grze do czego ma byc podobna tzn do jakiego MMORPG bo ostatnio si ich namnozy這 ze hej????
26.08.2002
00:19
[56]
BIGos [ bigos?! ale g逝pie ]

heh wich3r, ja tu nie jestem uprawniony do przyjmowania kogos na takie a takie miesjce. masz jakis pomys? opisz go lub zrealizuj i przedstaw panowi od technik闚, a nie sugeruj si mn :) Ja tu jetem na tej samej pozycji co ty :) simpel :) a do grafiki to sam nie wiem, wydaje mi si 瞠 cos w stylu morrowinda (NIE MYLI Z JAKOCIA GRAFY!), tylko 瞠 nie fpp a 3rd person, mo瞠 jak gothic? albo anarchy online? tylko pewnie z du穎 mniejsza iloci detali. We creating worlds pozdr.
26.08.2002
23:17
[57]
wich3r [ Sprzedam nerk ]

Mam pytanko ;) Kiedy b璠zie jaki opis wiata czy cu aby poczu klimat???? :)
26.08.2002
23:52
[58]
Marx [ Legionista ]

Chcialbym zg這sic sie na rysownika do swiata.
27.08.2002
00:27
[59]
wich3r [ Sprzedam nerk ]

Ejjjjjjjjjjjjj!!!! czy kto tu jeszcze pisze????
27.08.2002
00:37
[60]
BIGos [ bigos?! ale g逝pie ]

W sumie to g堯wni organizatorzy, znaczy quetz i kojotka, s nieobecni :) ale tu siedz do cz瘰to i co wiem to powiem. Mapa wiata zapewne bedzie ale pniej, jesli juz si zabierasz do roboty to npiasz to quetzalcoatla a mo瞠 ci on j przele. lub mo瞠 poczekaj a stanie si to og鏊nie dostepne.
27.08.2002
01:27
[61]
wich3r [ Sprzedam nerk ]

To znowu ja :) czy planuje kto jaki rodek lokomocji (czyt. konie ;) gdy jedn przeraban rzecz w RPG jet to 瞠 trzeba sie strasznie nabiega :) i przy okazji by豚y dodatkowy zaw鏚 koniokrad ;)))))
27.08.2002
21:38
[62]
Quetzalcoatl [ Konsul ]

[kolejna porcja bzdetow, wmieszana dla zabawy w odpowiedzi na wasze pytanka:] BIGOS -> co do nicka szybko sie przyzwyczaisz :) kwestiaUO -> u nas nie da rady tak, chociaz co pewien czas grafy3D nowych obiekt闚 beda dla przyspieszenia umieszczane na stronie aby ludzie mogli sciagnac je poza gra. gra oczywiscie bedzie tez je sciagac sama, ale jak gracz to hurtem zrobi to oszczedzi przepustowosc serwera, jak i swoj czas gry ;)) Opis -> hmm ja tu widze niezly Pascal :) osobiscie wole C ale pascala tez znam ;) dla przejrzystosci moglbys pisac: if (dzien) then ‹ opis = 'fjdhskjfhsd'; kolor=56; › , ale to tylko tak na odchodnym - szczerze mowiac od pasca sie tak juz odzwyczailem, ze BEGINENDach juz sie gubie.. a zwlaszcza endow nie zauwazam... ale w og鏊e jest super :) grafika-> Obslugi MAXa napewno nie bedzie bo tam za duzo jeb** sie z teksturami zlozonymi - no chyba ze poprostu import siatki do dalszej obrobki w kliencie. jesli chodzi o kursy C++ (polecam wersje ANSI nie windows, bo ta pierwsza jest bardziej kompatybilna z linuxami etc - chodzi o dodatkowe funkcje ktorych masowo sie w winzach korzysta a potem mozna sie zdziwic :)) ) to wystarczy ze na KATALOG.ONETpl wpiszesz <+"C++" +kurs -zakupy> a znajdziesz przynajmniej 15 calkiem dobrych wstepniak闚 dla pocztkujacych. Jesli chcesz pouczyc sie wiecej - polecam metode pr鏏 i bled闚 oraz program MicrosoftVisualC++ mimo ze z poczatku toporny, to wbrew pozorom jego helpy duuzo wyjasniaja. [no ale kwestia programu MSDEV jest wybitnie dyskusyjna, nie toczmy tego tu znow oki? ] kojotka: tylko ani mru mru o duzym czyms!!! bigos: sorry za ^^ ale no wiesz, pewne tajne plany wyjda doipero poozniej :) generalnie najwazniejsza rzecza jest to ze gra nie ma wyraznego poczatku, ani tez nie dazy do konca. Innymi slowy NIE ISTNIEJE ZADEN QUEST GL紟NY (GLOBALNY) ktory bylby jakas historia przewodnia gry. Przykladem takiego jest np. WodaDlaVault13 z Fallout1, powstrzymanie Sepirotha w FF7 itd. Po zakonczeniu takiegoz questu gra poprostu zakonczyla sie albo ruszyla od nowa - oba wyjscia nie do przyjecia. Tak wiec questy do wyboru do koloru, jednak zaden nie ma prawa zakonczyc gry :)) jesli chodzi o rysunek - oki, moze byc. tylko nie zapominaj ze nie wszystko to pomieszczenia. Outdoors'y tez sa i to one przewazaja niestety dla grafik闚 ;) jesli chodzi o wymiary - bo cos tam oznaczales - to konstrukcja swiata jest prosta: >najmniejsza jednostka to POMIESZCZENIE w skr鏂ie room - to 10x10 kratek o orient.wymiarach 1m na 1m. czyli pomieszczenie to 100m^2. zwroc uwage ze wiekszosc PomiesczenDomk闚,Sklep闚 itd. bedzie mniejsze - o tym zaraz >potem jest tzw. OBSZAR czyli kawalek mapy o rozmiarach 20x20 pomieszczen (400) - czyli okolo 4ha ziemi. >potem (tzn. na razie "na koncu") jest tzw. REGION - czyli master-mapa danego serwera. Sklada sie z 30x30 obszar闚 dajac w sumie r闚no 3.6km^2 ( 36000000m^2 ) czyli 360000 pomieszczen do stworzenia. INFO1: master-mape juz mam, wiecsie nie klopoczcie - dostepna bedzie jak tylko <zdobede> skaner ;) INFO2: wyjasnienie pelnej struktury swiata na obrazku w tym poscie INFO3: zwroc uwage ze zapomniale o wysokosci pokoju - to nie 10kratek !!! wysokosc pokoju to okolo 3kratki, czyli tyle co pietro. W plaszczyznie poziomej pomieszczenia stykaja sie ze soba jak kratki na papierze, tak samo w pionie - pomieszczenia nie moga na siebie zachodzic. O ile liczba pomieszczen plaszczyzny 0-wej jest dokladnie okreslona, tak plaszczyzny +1,+2... -1,-2... (pietra) juz nie sa narzucone. Jak takie jest potrzebne to sie je daje, jak nie - zostaje puste. [po kiego dawac mase pustych pomieszczen 'powietrznych' lub 'podziemnych'?? ] INFO4: problemy zwiazane z tym ze chcecie malutki pokoik, a tu sa tylko 10m*10m powinien wam rozwiazac dolaczony w nastepnym poscie obrazek INFO5: pomys 'zamurowywania' zbednych kratek jest delikatnie niemile widziany, zwroc uwage ze bedziesz widzial wzystko co umiesci sie w pokoju, tak wiec jesli nie mowimy o pokoju podziemnym to mur szerokosci 5 metrow bedzie troszke dziwnie wygladal, nie uwazasz ? ;))) aha, i jeszcze jedno - jak juz cos wymyslicie, opracujecie itd, czy to wydarzenie, czy to questa, czy tak jak bigos cos narysujecie, sliljcie mailem do mnie lub do kojotki. *DROBNYM* bezsensem bylo by przedstawianie tu super-questa tak aby wszyscy go sobie poznali i zapamietali etc. OKI? :)
27.08.2002
21:40
[63]
Quetzalcoatl [ Konsul ]

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa oops, sorry ale mialem backupy postow ktorych z powodu zawieszki nie udalo mi sie wyslac i wkleilem nie ten co trzeba :))
27.08.2002
21:41
[64]
BIGos [ bigos?! ale g逝pie ]

powt鏎ka z rozrywki?
27.08.2002
21:41
[65]
Quetzalcoatl [ Konsul ]

[tak swoja droga, ciekawie te 'aaaaa' wyszlo z rubryczki...] Bylo milo, ale czas was potemperowac, bo zaczely sie dziwne pytania pojawiac :( LOOZ: a ja widze ze nie ty nie potrafisz zrozumiec prostego przykladu na MainQuestOfTheGame. kufa co z tego ze w falloucie bylo ich >1 ? nie zmienia to faktu ze MainQuest to MainQuest i jego ukonczenie jest straszne w skutkach dla gry multiplayer, gdzie jedna grupka osob nagle taki quest konczy - a co potem maja robic inni gracze????? zwaz ze gra w fallouta po skonczeniu byla juz deko bez sensu... koniec dysputy na ten temat. BIGOS: om闚ienia SPECTRY sie nie spodziewaj, to je M粑 program i nigdzie zadnego infa o nim nie znajdziesz poki ja go nie skoncze wich3r: czego oczekujesz wlasciwie? ksiazki wprowadzajacej czy 15str historii wyimaginowanego swiata? niczego takiego jak na razie ani nie mamy ani raczej nie bedziemy rozpowszechniac ni udostepniac nie-Kreatorom. Dowcip w tym, ze jak chcesz sie czegos dowiedziec - odszukasz to tylko we grze. eh, chyba ze siegniesz po spoilery od bardziej zaawansowanych graczy, ktore napewno sie pojawia predzej czy pozniej.... BIGOS: duzo mniejsza ilosc detali? chyba kpisz. moze na poczatku i tak, ale pozniej nie. w grze beda 3 poziomy detali 1)MODEM 2)CABLE 3)LIGHT, tak aby gosc sobie mogl dopasowac zlozonosc grafiki do przepustowosci lacza i cierpliwosci. poza tym WSZYSTKIE modele beda dostepne na stronie w specjalnych paczkach, aby gracz mogl sobie je sciagnac hurtem aby jego klient nie musial tego robic automatycznie podczas rozgrywki. Przy takim systemie przyznasz ze detali moze byc b.duzo, bo i tak tylko od szybkosci sprzetu danego klienta bedzie zalezec na jaka on grafike bedzie spogladal. jeden moze widziec kwardatowe rece u sprzedawcy w sklepie, zas drugi klient o szybszym kompie bedzie mogl podziwiac brud za paznokciami tego samego sklepikarza. Mam nadzieje ze to dosc obrazowe? INFO: tu wychodzi ze znow zapomnialem wam powiedzec, ze modele trzeba bedzie przygotywywac w 3 wersjach :))) oops:)
27.08.2002
21:42
[66]
kojotka [ Centurion ]

Czesc! Udalo mi sie pierwszy raz od dluuugiego czasu (5 dni :) wejsc na net i oczy mi sie swieca, rece mi drza i mam wszystkie oblawy nalogowca :))) Jak zobaczylam, ze watek ma juz 61 postow, to sie niesamowicie ucieszylam - i wszyscy chca wspolpracowac! No, a teraz bedzie najdluzszy post, jaki napisalam. Odpowiadam na posty chronologicznie od mojego ostatniego i robie cytaty metoda smugglera bo strasznie duzo sie tego zebralo: >>> Quetzalcoatl -> czyli znowu przesadzilem :? oops :))) niestety - zostalo mi przyzwyczajenie ze szkoly do lopatologii...... Nie przejmuj sie - zebys widzial jak pozyczalam gosciowi plytke z filmem i tlumaczylam mu jak go uruchomic tak jak tlumacze kolezankom - "Przeciagnij ikonke z filmem na ikonke divixa, a potem kliknij przycisk Napisy i..." A potem okazalo sie, ze facet jest obcykany z komputerem jak malo kto i lepszy ode mnie w HTMLu :))) >>> Jeckyl -> Co do tej muzyki quetz jak ju co nagramy to ci przelemy oki? Mi tez mozecie - juz sie nie moge doczekac. Tak na marginesie - fajny stopien. Tez lubie Pratchetta :) >>> BIGos -> *muzyka - tu mam pewien pomys... Mo積a by wykorzysta muzyk klasyczn, ona bardzo dobrze wsp馧gra豉 by z fantasy. W sumie zrobi leki remix i ju gotowe muzyczki! Teraz tylko trzeba znale wykonawc.. Na mnie nie liczcie :) Tez o tym myslalam... Wg mnie Chopin czy Grieg po prostu idealnie sie wpasowal w niektore miejsca gry - no, ale to nie przejdzie. Dlaczego? Gracze, z nielicznymi wyjatkami, nie przepadaja za muzyka klasyczna i drazniloby ich, gdyby z leciala z glosnikow. Szczegolnie te bardziej znane kawalki nie sprawdzilyby sie - gracz po kilku pierwszych taktach wiedzialby, co to jest i czyje, i pomysli - klasyka - nudy. Chyba, zeby jakis naprawde dobry remix - np. z mocna sekcja perkusyjna przy bitwach, jakies nietypowe brzmienia przy eksploracji swiata, a przy jakis szczegolnych momentach przez chwile mocno i czysto wyania sie glowna melodia... Ech, rozmarzylam sie... Muzyke ja moge nagrac - gram na klawiszach i moge polaczyc pianino z kompem, ale remix - to juz nie moja dzialka. Sprobuje cos porobic, ale to troche pozniej, jak rusze do przodu scenariusz. Ale na razie niech sie tym zajma osoby bardziej kompetentne :) >>> BIGos -> Jeli mo瞠sz to czy wylesz mi mo瞠 maila z ca造m pomys貫m ok? W sumie 瞠by co robic to trza co wiedzie :) Wysle ci skrocony opis ale nie dzis, bo nie zdaze... Ogolnie - swiat jest pustynny, jest kilka ciekawych miast... Jak cie oficjalnie przyjmiemy do wspolpracy - ja jestem za, nie wiem, jak Quetzalcoatl - to bedziemy sie juz otwarcie wymieniac pomyslami i tekstami. Ja tez robie glownie scenariusz a ktos do pomocy bardzo by sie przydal. >>> Quetzalcoatl -> tylko ani mru mru o duzym czym!!! To sie przeciez rozumie :) A o ktorym "duzym czyms" mowisz? >>> wich3r -> Tak z ciekawoci mo瞠 przegapi貫m ale jak widzicie grafik w grze do czego ma byc podobna tzn do jakiego MMORPG bo ostatnio si ich namnozy這 ze hej???? Co mozesz robic? Baaardzo potrzebujemy grafikow 3d, rysownikow, programistow, wlasciwie wszystkich... A do czego podobne? Nie wiem, nie widzialam :) Serio... Pytaj o to Quetzalcoatla. >>> wich3r -> Mam pytanko ;) Kiedy b璠zie jaki opis wiata czy cu aby poczu klimat???? :) Jedyne, co jak na razie jest oficjalnie udostepnione to stronka. quet-kojo.prvpl przypominam :) Jesli przyjmiemy cie do wspolpracy to bedziesz mial dostep do wszystkiego, ale najpierw powinienes dac cos od siebie :) >>> Marx -> Chcialbym zg這sic sie na rysownika do swiata. Chetnie cie przyjmiemy. Wysle ci na maila mapke do przerysowania i zobaczymy, jak sobie poradzisz. Tylko mi sie nie wykrusz jak dwoch twoich poprzednikow (derry, Sudzione) >>> wich3r -> To znowu ja :) czy planuje kto jaki rodek lokomocji (czyt. konie ;) gdy jedn przeraban rzecz w RPG jet to 瞠 trzeba sie strasznie nabiega :) i przy okazji by豚y dodatkowy zaw鏚 koniokrad ;))))) Jakis srodek lokomocji bedzie, ale raczen nie konie, jako ze teren jest pustynny. A dlaczego pytasz? No i teraz pytaniasugestie ogolne. Coraz nas wiecej, wiec moze zrobimy cos w rodzaju aktowki do wymiany plikow, zeby sie tak nie bawic z tymi meilami. Moge zalozyc cos takiego na yahoo i obciazyc haslem, ktore poznaja tylko oficjalnie przyjeci do zespolu. Wtedy kazdy, na biezaca umieszczalby tam swoje aktualne osiagniecia. Co wy na to? Wreszcie zrobilam update strony z nowymi adresami. Heh, od dzis mowcie do mnie adminka ;>> Pisze scenariusz, ale: jeszcze nie jest gotowy :) i idzie mi na razie dosyc powoli... Na razie skupiam sie na wiekszych questach i wazniejszych postaciach - czyli na opisy szczegolow - pojedynczych pomieszczen, przedmiotow - raczej nie liczcie, chyba ze beda wazne dla danego questa. Ale to przyjdzie z czasem. Staram sie tez robic takie ogolne zasady - nie wiem, jak to opisac... To jest na przyklad to, co ci powie zwykly obywatel miasta, gdy go zaczepisz na ulicy. To nie bedzie dla wszystkich takie samo, tylko losowe, jak rowniez zalezne od kilku zmiennych - pora dnianocy, miejsce, wyglad gracza. Takie odzywki to bedzie np. "Facet, odejdz ode mnie" albo "Przykro mi, ale sie spiesze" czy "Kobieto, czego ode mnie chcesz o trzeciej nad ranem?!" Moze to tez byc wyglad pokoju w zwyklym mieszkaniu - rowniez troche losowy, troche zalezny od zmiennych. Docelowo chce zrobic taki skrypt, ktory umozliwialby sprawne i niezbyt nudne dzialanie swiata. Dzieki niemu gracz moglby normalnie podrozowac po swiecie i zaczepiac ludzi, wchodzic gdzie chce i dostawac zroznicowane odpowiedzi. To wszystko dotyczyloby tylko osob i miejsc nieistotnych z punktu widzenia fabuly - miejsca i postacie wazne mialyby oddzielne opisy i dialogi. Jesli chodzi o te wieksze zadania i wazniejsze postaci - to mam coraz wiecej ciekawych pomyslow i staram sie je przelewac na papier. Kilka questow zapowiada sie calkiem niezle. Staram sie tez nie naruszac balansu gry - ale praktyka czyni mistrza. No, ale sytuacji takich jak z tym koboldem raczej nie bedzie :) I to by bylo na tyle :)
27.08.2002
21:42
[67]
BIGos [ bigos?! ale g逝pie ]

wysywalj zaraz poprawna wersyje, bo mnie a sciska z ciekawoci... btw, to w najblizszym czasie dostaniesz maila z potforkiem :)
27.08.2002
21:43
[68]
kojotka [ Centurion ]

Ooooooooo! Co moje piekne oczy widza?! Quetzalcoatl? Hej, to wreszcie delta t = 0
27.08.2002
21:48
[69]
kojotka [ Centurion ]

A, i jeszcze dwa pytania i schodze z neta :( Jeden: Do scenariusza potrzebny mi system erpega - moge korzystac (przynajmniej na razie) z tego co wymyslilam. Najlepszy to on nie jest, ale i gorsze widywalam, ale cos musze miec. To co, moze byc? Dwa: Quatzalcoatl - to ile map my mamy? Ja mam jedna i ty tez jedna, czy jak?
27.08.2002
21:49
[70]
Marcio:next generation [ Konsul ]

mam pewien pomysl moze sie wam nie podobac ale jak b璠zie mo積a wybra profesj bohatera i wybie瞠 sie np. strzelec to jak awansujesz na kt鏎y poziom to zostajesz snajperem a jedna albo kilka (ale nie wszyscy) os鏏 po awansie na jaki tam poziom zostaje mistrzem 逝ku i jeli kto b璠zie chia zosta mistrzem 逝ku to musi pokonac mistrza 逝ku i jak pokona to on zostaje mistrzem 逝ku a tamten zostaje snajperem .... co o tym mylicie ??? ps. jeli nie wierzycie w moje umiej皻noci graficzne to moge (jesli chcecie) rysowac wiat albo cos w tym rodzaju..albo wymyla potwory kt鏎e b璠 zamieszkiwa造 wiat
27.08.2002
21:53
[71]
kojotka [ Centurion ]

marcio -> nasz system jest raczej bezpoziomowy i bezklasowy, ale byc moze cos takiego bedzie - ale nie jako "profesja", ale raczej "stanowisko".
27.08.2002
21:56
[72]
BIGos [ bigos?! ale g逝pie ]

kojotka - extra, czym szybciej dostane tym lepiej :) Quetzalcoatl - skombinowa貫m borland C++ builder, i na razie mam problem z glupim: #include <stdio.h> main() ‹ printf ("hello fuckin' wordl"); › :))) po prostu przy probie uruchomie pod win 98 JB PL nie dzieje sie nic.. a raczej dzieje tylko tak szybko ze nic nie widac.. jak to spowolnic?
27.08.2002
21:57
[73]
Marcio:next generation [ Konsul ]

aha szkoda;(
27.08.2002
21:59
[74]
Marcio:next generation [ Konsul ]

aha jeli chcie to moge w czym pomuc .. tylko nie wiem w czym najlepiej jesli chcecie to moge wymysla potwory moge da pr鏏ke umi疀皻noci jesli chcecie
27.08.2002
23:05
[75]
Marx [ Legionista ]

Dzieki kojoka nie martw sie nie jestem kruszyn i mam nadzieje ze dam sobie rade.
27.08.2002
23:08
[76]
Marx [ Legionista ]

Ach i jeszcze jedno nie masz mojego email-a a brzmi on tak... Marx_@poczta.onetpl
27.08.2002
23:11
[77]
Marcio:next generation [ Konsul ]

ej kojotka albo jakis przeowdnicznacy projektu moge wam pomoc w tworzeniu tej gry ale nie wiem zabardzo w czym....
27.08.2002
23:15
[78]
Marx [ Legionista ]

i jeszcze jedno o co chodzi z tym przypiskiem przy ksywce rekrut czy Pierzasty w嘀???
27.08.2002
23:23
[79]
Marx [ Legionista ]

sorry ze tak powiekszam pasek przewijania ale prosze o jak najszybsze pszes豉nie mapki
27.08.2002
23:23
[80]
Marx [ Legionista ]

sorry ze tak powiekszam pasek przewijania ale prosze o jak najszybsze pszes豉nie mapki
27.08.2002
23:37
[81]
Marx [ Legionista ]

Czy ma ktos oprocz mnie chote ruszyc palcami (i 豚em) i cos napisac??????
27.08.2002
23:48
[82]
Marx [ Legionista ]

widze ze nie
27.08.2002
23:50
[83]
Marx [ Legionista ]

wszyscy spi. zmeczeni senni znudzeni odzucenie 貫eeeeee
28.08.2002
00:53
[84]
FoXXXMagda [ Pellamerethiel ]

w豉nie pisz Quetzowi o quescie;)) jeli b璠 miec dobre pomysly na misj, mog je Wam po prostu wysy豉 i omawia szczeg馧y??
28.08.2002
11:05
[85]
Quetzalcoatl [ Konsul ]

ciekawostka, ktos mi przyslal takie cos: Tfoja gra jest bardzo fajna i uwarzam 瞠 morzesz jom za darmo w necie umiesci! Bardzo chcia豚ym pracowa u was nad pisaniem tekstuf. Piszem ogulnie dobrze i sk豉dnie i m鏬豚ym nawet pomuc w pisaniu end磨nu. Troche tesz na kibordzie gram i m鏬豚ym muzyke tworzy. Troche znam tesz pascala i uwarzam ze m鏬豚ym pisa program zwami. Daj znac czy siem nadam! sorry, ale az nie moglem sie powstrzymac zeby IRC'owca nie zbjechac....
28.08.2002
11:13
[86]
kojotka [ Centurion ]

Heh, niezle... Ale by nam fajne teksty pisal, no nie? Marx --> wieczorem ci przysle...
28.08.2002
11:37
[87]
Marx [ Legionista ]

hehe pewnie jakis dziudzius napisal ma niezlom wyoblaznie solo chce pisac tefty f gfe
28.08.2002
12:54
[88]
Quetzalcoatl [ Konsul ]

[dok豉dnie, dok豉dnie] oki, dzisiaj o systemie RPG. konstrukcja postaci jest bardzo prosta. Kazda statystyka postaci ma swoj wlasny poziom XP. tak wiec jest HPxp MPxp STRxp WISxp INTxp itd itduzywanie danej statyskyti to wzrost jej xp, oczywiscie. Im wiecej obrywasz, tym wiecej HPxp zyskujesz, a jak licznik sie dope軟i to HPmax ci wzrasta. Oczywiscie musisz sie jeszcze podleczyc potem :) Im wiecej zu篡wasz many, tym wiecej MPxp zyskujesz, jak sie dope軟i to MPmax ci wzrasta. itd. ka盥a z umiejetnosci ma te xp. Zeby nie uzywac skrot闚 bedzie ΣCZNICTWOxp KOWALxp KOPANIExp itp. Kazde uzycie zdolnosci jakkolwiek podnosi jej XP, po wype軟ieniu poziom jej mocskutecznosc wzrasta. [Tyle o postaci, to powinno duzo na razie wyjasnic.] [Dalszy ciag jest o magii, bo to mialem przygotowane na razie....] Jest tylko jeden dowcip z mana. odpowiednim czarem kosztujacym jedynie mane bezprzynaleznosci mozna z otoczenia ci鉚n寞 i skumulowa w sobie man 篡wio堯w np. ognia, wody. Oczywicie w ka盥ym przedmiocie z ktorego bedziesz ci鉚a jest ograniczona jej ilo, ale np. jest wiecej OGNIA w ognisku niz w jeziorze ;) mana w przedmiotachobiektach odnawia sie sama w czasie. ilosc many bezprzynale積oci ktora mozesz posiadac wyznacza MPmax czyli ManaPointsMaximum. Zwieksza sie 闚 limit na ka盥ym wype軟ieniu sie licznika MPxp (juz mowilem wczesniej). Nie mozesz miec wiecej many niz MPmax, chyba ze efektczar dzialajacy na tobie mowi co innego. ilosc many elementu (ogniawodyziemi etc) ktora mozesz przechowywac jest blizej mowiac nieograniczona. Jednak posiadanie jej w sobie wiaze sie z pewnymi konsekwencjami. Pierwsza to tymczasowe obnizenie HPmax. Druga to zwiekszenie twojej podatnosci na element przeciwny. Trzecia to niebezpieczenstwo przemiany w 砰wio豉ka (Elemental). O co w tym chodzi? Mana musi byc skladowana w czyms. To cos to struktura ciala postaci. Innymi slowy xDUJESZ CIAΜ POSTACI man jak bateri pr鉅em. Jesli przesadzisz - mana jako moc magiczna zmienito cialo w cialo magiczne zywiolaka. Dowcip z HP polega na tym, ze jesli naladujesz sie mana, a potem obierwiesz ostro to zarowno z powodu chwilowej dekoncentracji, jak i cho熲y z powodu utraty kawalkow ciala ( ;) ) na moment stracisz kontrole nad silami wiazacymi mane z cialem. I czesc jej stracisz. Obnizenie poziomu HP jest pozorne, pokazuje ci tylko ile mozesz wytrzymac bez utraty many. Przyklad: masz 100HP, wyciagniesz 50pktOgnia. Licznik zycia spadnie np. do 90HP. te 20pkt brakujace zostaly zwiazane z mana. Wciaz masz 100HP ale 90HP mozesz stracic, a potem zostanie ci 20HP i juz bedziesz tracic mane z kazdym oberwaniem. Oczywiscie jak teraz zuzyjesz np. 25pkt many to licznik odrazu zmieni sie z 90HP na np. 95HP, dajac wyraz ze teraz masz wiekszy limit HP. Przemiana w zywiolaka to nie utrata kontroli nad postacia - postac staje sie poprostu potworem takim do wykonczenia przez graczy za XP. jak zginie jest niedowskrzeszenia. Przemiana nastepuje gdy limit HP spadnia ponizej zera. Np. masz 100hp wciagasz 50 - limit to 90HP. potem wciagasz jeszcze 50 - limit 80HP itp, a potem masz juz duuzo many i limit 10HP, wciagasz jeszcze raz 50pkt, limit spada do 0HP i zamiast utraty nadmiaru many zamieniasz sie w zywiolaka. Co sie dzieje ze stracona man? Aaa nie, wcale nie przepada, z magia nie tak 豉two, patrz punkt 3. - SamoistneRzucenie. system czar闚 jak na razie jest dwudzielny. tzn. czar mozna rzucic na 2 sposoby, w zaleznosci jak graczowi sie spodoba. 1)podstawowy sposob to wypowiedzenie formuly i powiazanie jej z mana. Brzmi to dziko, ale zaraz wyt逝macze. wyobracie sobie formu喚 "Ldonema wa n'taga oreg" ktorej znaczenie jest kolejno takie: "zniszczenia z ognia wrogowie" wpisujac komende normalnie poprostu wypowiedzialabys "Ldonema wa n'taga oreg" i tyle. Zeby zaznaczyc ze rzucasz czar dajesz @ na poczatku, i wtedy mozesz uzywac dodatkowych klawiszy np. CTRL-F symbol ognia(tutaj #F#) CTRL-W symbol wody, CTRL-0(Zero) symbol bezprzynale積oci. No to rzucamy czar: "@5#F#Ldonema wa n'taga 6#0#oreg" #F# zostanie zastapione ikonka ognia #0# to ikonka bezelementowa czar wiec zostanie rzucony w ten sposob: 6#0#oerg - wydanie 6 pkt. many bezprzynaleznosci ('czystej') na uderzenie w kilku przeciwnikow ('wrogowie') 5#F#Ldonema wa n'taga - wydanie 5 pkt. many NA kazdego nacelowanego wroga w celu zadania mu zniszczen z ognia. (wa n'taga to 'z ognia' a wiec przyjmuje tylko mane ognia, i dlatego zadaje wlasnie takie zniszczenia) [dla ciekawskich 'Ldonema' to czar glowny 'wa n'taga' modyfikator sposobu 'oreg' modyfikator celu ] takie rzucenie czaru gwarantuje 100% moc czaru. jednak takie ciagle rzucanie czarow jest delikatnie mowiac upierdliwe wiec 2)istnieje pamiec postaci, ktora moze sobie zapamietac kilka takich czarow. tzn. zapamietac nie "Ldonema wa n'taga oreg" a raczej "5#F#Ldonema wa n'taga 6#0#oreg" (@juz nie potrzebna - to nie wypowiedz) Ilosc miejsc w pamieci na zapamietanie bedzie zalezala od kilku czynnikow, jeszcze nie wiem jakich :) Rzucenie zapamietanego czaru nie usuwa go z pamieci, kosztuje man. Czar w pamieci ma 3 wa積e charakterystyki. Pierwsza to stopien zapamietania od 0-100%. Im rzadziej uzywany tym mniejszy % zapamietania i tym slabsza moc czaru (100% -> 0%) i tym bardziej podatny na niepowodzenia. Druga to SPxp, ktora jak kazdy XP powieksza sie przy uzyciu czaru, ALE tylko jesli %zapamietania to 100%. Levelowanie w SPxp podnosi trzecia statystyke czyli SPlev, ktora dziala bardzo prosto: im wyzszy SPlev tym wiekszy efekt czaru. Np.: 1#F#Ldonema wa n'taga" na lev0 to 1 pkt zniszczenia z ognia 10#F#Ldonema wa n'taga" na lev0 to 10 pkt zniszczenia z ognia 1#F#Ldonema wa n'taga" na lev5 to 5 pkt zniszczenia z ognia 5#F#Ldonema wa n'taga" na lev10 to 50 pkt zniszczenia z ognia A * B = DMG simple podobnie oczywiscie z czarami uzdrawiajacymi, a dla czar闚 dzia豉j鉍ych przez okres czasu podobnie sie 闚 wyd逝瘸. USUNIECIE CZARU Z PAMIECI (a np zeby miec miejsce na nowy lepszy) WIAZE SIE ZE STRATA JEGO XP i LEVELU 3)samoistne rzucenie. jak pisalem gdy hp spadnie ponizej krytucznego poziomu, "Gubisz" mane. ale ona nie znika, ani nie rozplywa sie (no, z wyjatkami ;) ). Wyobraz sobie nagle potezny cios 'wytr鉍a' z ciebie 100pkt many. na lev0 i 100% zapamietania czaru odpowiadalo by to 100pkt zniszczenia. Juz wiecie co sie dzieje? hehe dokladnie. Mana nie zwiazana, uwolniona automatycznie <rozprasza si> zadaj鉍 przy tym zniszczenia WSZYSTKIEMU w okolicy. (przedmiotu martwe tez maja HP, ktore wyczerpane powoduje zniszczenie przedmiotu) Zasieg jest wiekszy im wiecej jej uwolniono. Zniszczenia sa obliczane nastepujaco: losujemy % mocy, zniszczenia to %*ilosc many uwolnionej. Zadawane kazdemu w zasiegu dzialania r=mana10 metr闚. Dotyczy to tylko przypadku zniszczen, bo kazda mana moze jeszcze przypadkiem sformowac sie w specyficzny dla siebie efekt. Dla Wody moze to byc Dispell, dla Smierci czar InstantDeath itp. Zalezy od (nie)farta graczy :) 4)w zwiazku z samoistnym rzuceniem, ktore jak kazde rzucenie czaru zabiera troche czasu zanim zadziala (ot, np. 10sekund) po zabiciu wysokonaladowanego maga lub zywiolaka lepiej splywac co sil w nogach..... To Tyle o magii w tym systemie. Oczywiscie to nie jest absolutnie wyczerpujacy temat opis, jako ze nie napisalem jeszcze o mozliwosci wyrycia run, pisania scrolli, o Duchu kazdej zywej istoty ktory moze byc uwieziony w przedmiocie dajac mu specjalne wlasciwosci (przedmiot moze miec mane i jej uzywac! ), nie pisalem tez o Materii (sorry za nazwe z FF7) ktora jest skondensowan i zmaterializowana man przeznaczon do ulepszania przedmiot闚 (patrz sloty w FF7 lub sloty w Diablo2) i nie pisalem tez o wieeelu innych rzeczach. W nastepnym odcinku postaram sie umiescic co nieco o walce w r璚z.
28.08.2002
22:22
[89]
Marx [ Legionista ]

kojotka czekam na mapke bo chce jak najszybciej zaczoc zeby jeszcze w wakacje skoczyc
28.08.2002
22:34
[90]
brongar2 [ Konsul ]

ooo kcecie opisy!!! :))))) to mowcie mniejwiecej co to ma byc bo akurat koncze dzis opisy gildi i mam wolna nocke (sorki ze nie odppowiadalem ale mluce w te mudy jak ostatni debil XDDD) Brongarus vel curianus
29.08.2002
00:52
[91]
Quetzalcoatl [ Konsul ]

teraz tylko jedna odpowiedz bo pytanie barzo mnie poruszylo "chce jak najszybciej zacz鉍 zeby jeszcze w wakacje sko鎍zy" jesli autentycznie masz zamiar skonczyc w jeszcze w wakacje, to cos mi sie widzi ze na wiele nam sie nie przydasz, panocku, bo ten miesiac co zostal nijak sie ma do tego 'za pol roku' na ktore ja na pierwszy powazniejszy start przewiduje. przed tym czasem napewno gry nie ujrzysz.................. ani swojej roboty ew. w niej wykorzystanej.
29.08.2002
00:57
[92]
BIGos [ bigos?! ale g逝pie ]

znaczy sie do ko鎍a wakacji miesi鉍? oj, quetz, ty mocno zapracowany chyba jeste :)))
29.08.2002
01:08
[93]
brongar2 [ Konsul ]

bigos--> leeeee on student te fuksiarze maja miecha wiecej!! :PPP
29.08.2002
01:12
[94]
BIGos [ bigos?! ale g逝pie ]

marx to nie student, r璚ze s這wem :)) a Quetz to m鏬豚y si pojawia czciej i na d逝瞠j... mo瞠 z wrzesniem to si zmieni, bo mu sie limit na modemie wyzeruje :)
29.08.2002
10:58
[95]
Marx [ Legionista ]

stary ja te przewiduje ze gra szybko sie nie ukaze ale jesli bym sko鎍zy mape wczesniej to bym mog jeszcze wi璚ej narysowac
29.08.2002
15:57
[96]
kojotka [ Centurion ]

UP^^ Odzyj kochany wateczku! :) Marx --> wyslalam ci mapke, zobaczymy jak sobie poradzisz. Jak zrobisz - to odeslij do mnie lub do Quetzalcoatla
29.08.2002
16:45
[97]
Marcio:next generation [ Konsul ]

moge wam pomoc w tworzeniu tej gry ale nie wiem zabardzo w czym.... najbardziej odpowiadalo by mi wymyslanie potworow
29.08.2002
18:06
[98]
kojotka [ Centurion ]

Oki, jak bedziesz mial jakis ciekawy opis potwora, to przyslij Quetzowi albo mnie. Ale nic nie obiecujemy... :)
29.08.2002
18:10
[99]
Queen_Arwen [ Evenstar ]

Jak wam b璠zie kto potrzebny od "wymylania" przyg鏚 - patrz quest闚 i tekst闚 dla postaci - to jestem na us逝gi.
29.08.2002
18:14
[100]
Queen_Arwen [ Evenstar ]

Prowadz od wielu lat r騜ne RPG - i ostatnio t逝k kumplom D&D3 wi璚 tu mog by na us逝gi - gorzej jeli chodzi o wklejanie tekst闚 do gry - jak mnie kto nauczy to mog wam ca貫 pa雟two wysmarzy.
29.08.2002
19:48
[101]
Marx [ Legionista ]

dzieki kojotka
29.08.2002
20:26
[102]
Marcio:next generation [ Konsul ]

wymysle kilka potworow na probe i zeskanuje i przesle
01.09.2002
14:57
[103]
Quetzalcoatl [ Konsul ]

************** ZAMYKAMY W KONCU TEN TEATRZYK ************************** czyli nastepna czesc watku pod
w靖ek: To napewno wypali! Ods這na druga
© 2000-2014 GRY-OnLine S.A. game guide