GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

skoda fabia rs - co sadzicie o tym samochodzie?

24.07.2007
22:56
[1]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

skoda fabia rs - co sadzicie o tym samochodzie?

witam,

zastanawiam sie nad kupnem rocznej rs-ki za 43k, w bardzo dobrym/idealnym stanie. full opja (abs, esp i inne pierdoly, skoda auto symphony, kubelki itd. bez skory ofc. ale tez bez jakis udziwnien, mega spojlerow itd).
wiem, ze jest to samochod delikatnie "usportowiony" (130 km), ale nie szukam rakiety. chce cos malego i wyrozniajacego sie.

jaka macie opinie nt tej skody? ma ja ktos / znajomy? warta tej sumy?

24.07.2007
23:00
[2]

Victor Sopot [ Generaďż˝ ]

stutrzydziestokonna fabia to na pewno nie samochod sportowy ale po chipe na 160 hp odstawi bez problemu samochody z 1.8 turbobenzynowym silnikiem. Poza tym malo miejsca i kiepskie fotele.

24.07.2007
23:00
[3]

wysia [ Senator ]

RS to TDI 130 KM? Jesli rzeczywiscie w tak dobrym stanie, to imho bardzo ciekawa oferta, jesli fabia wystarczy ci "wielkosciowo" i "prestizowo". Ten siliczek ma bardzo fajnego kopa, szczegolnie w tak malym autku.

24.07.2007
23:05
[4]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

RS to TDI 130 KM?

tak. i narazie nie chce go chipowac.

stutrzydziestokonna fabia to na pewno nie samochod sportowy

wiem, nie oczekuje tego. szukam czegos w miare ekonomicznego, i wyrozniajacego sie.

Poza tym malo miejsca i kiepskie fotele.

bede nim jezdzic najczesciej sam. czasem w 2 osoby. najwyzej na parodniowe wypady.
od wielkiego dzwonu 3-4 beda nim jechac. ale tak naprawde, liczy sie miejsce dla mnie ew. dla pasazera. co sie dzieje z tylu, juz mnie malo obchodzi :)

24.07.2007
23:06
[5]

gladius [ Subaru addict ]

Jak chcesz coś małego i wyróżniającego się, to za tę kasę można kupić Mini.

24.07.2007
23:12
[6]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

mini...tez sie nad nim zastanawialem, ale

1/ na pewno nie tak mocny i nie tak dynamiczny (przede wszystkim chodzi tu o moment - ten TDI ma 310 Nm).

2/ jezeli mialby te ~160 KM, to w benzynie i spalania automatycznie 2 x wieksze. i to bylaby juz wersja S (ta z wlotem powietrza na masce). a porownywalny rocznik i stan podejrzewam, ze 45-50k by kosztowal. to jednak bmw.

3/ skoda mi sie bardziej chyba jednak podoba (chociaz mini tez jest super). zreszta RS-ek jest mniej niz mini cooperow :P
i co najwaznejsze, mam konkretna oferte. a mini bym musial szukac

cinek, ale nie RS :P zreszta ciezko powiedziec, ze postawilem. akurat chce kupic auto i sie trafilo cos takiego. narazie rozwazam.

24.07.2007
23:15
[7]

cinekk [ Baccara ]

Hehe, chcesz kupić coś wyróżniającego się i postawiłeś na Fabię? :) Silnikiem się może trochę wybija, ale Fabia to chyba najpopularniejszy obecnie samochód w Polsce. Lecz to z kolei może świadczyć, że to dobry samochód. Ale wyróżniać to się możesz nim jedynie spośród innych Fabii.

24.07.2007
23:17
[8]

Finthos [ Konsul ]

Silnik jest b. ok. Mój ojciec sporo jeździł Golfami z tym silnikiem, a że czasem lubi wystartować... naprawdę, na tę jednostkę narzekać nie można. Jeśli szukałbym auta w tych celach-też wybrałbym Mini. Ale jeśli Fabka Ci odpowiada, to IMO łykaj-złe auto to na pewno nie jest no i wyróżniac się będzie :)
A jeśli cena wydaje się okazyjna, to koniecznie oczywiście stacja diagnostyczna przed zakupem...

24.07.2007
23:19
[9]

wysia [ Senator ]

"chce cos malego i wyrozniajacego sie"
Wczesniej myslalem, ze zapomniales tam po 'i' napisac 'nie':) Nie wiem na ile zalezy ci na wygladzie i 'szpanie', ale fabia raczej furory nigdzie nie wzbudzi - rs czy nie, i tak trzeba sie przyjrzec, by poznac. Imho jednak auto ma jezdzic, a nie wygladac.

"Samochody mają to do siebie, że albo palą i jeżdżą albo nie palą i nie jeżdżą"
Taaa. Benzynowe. Dlatego diesle sa drozsze.

24.07.2007
23:20
[10]

gladius [ Subaru addict ]

1/ można zrobić ;)
2/ nie pisałeś, że to jest kryterium. Samochody mają to do siebie, że albo palą i jeżdżą albo nie palą i nie jeżdżą. Zdarzają się też takie, które palą i nie jeżdżą...
3/ jesteś pierwszą osobą, która powiedziała, że skoda podoba się bardziej od Mini :)))

W sumie ta skoda to chyba nienajgorszy pomysł, bo nowa i jeszcze na gwarancji. Wytarguj jeszcze ze 3-4 tysiące i kupuj. Miniaka w tym roczniku za te pieniądze nie dostaniesz, chyba że do remontu. Właściwie nie spełnia jednego tylko kryterium - wyróżniania się.

24.07.2007
23:21
[11]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

Jeśli szukałbym auta w tych celach-też wybrałbym Mini.

ale te 4-6l/100 ON mnie po prostu rozwala.. w mini nie ma takiej ekonomii :)
jak pomysle, ze teraz mi spala 10 l benzyny.. argh!

ale przyznam, ze pierwszym pomyslem bylo wlasnie mini. pozniej ibiza fr, ale chyba mi ja wybili z glowy (miedzy innymi GOLowicze).

wysia, na szapanie wogole mi nie zalezy. a wlasnie podoba mi sie to, ze samochod jest niepozorny i pozna sie ten, kto sie zna i wie gdzie patrzec (jak w moim marzeniu - RS6 "niepozorne kombi" lol)

3/ jesteś pierwszą osobą, która powiedziała, że skoda podoba się bardziej od Mini :)))

des gustibus..

no nic, dziekuje za opinie narazie. spadam spac. odezwe sie jutro z pracy. pierwsze wrazenia pozytywne - nie zmieszaliscie jej od razu z blotem jak FR-ki :)

24.07.2007
23:25
[12]

gladius [ Subaru addict ]

wysia - a jaką diesle mają przewagę nad benzyną? Dynamikę? Owszem, w dieslu masz niezły dół i duży moment obrotowy przy niskich obrotach. I to koniec zalet.

24.07.2007
23:34
[13]

wysia [ Senator ]

gladius -->
"wysia - a jaką diesle mają przewagę nad benzyną? Dynamikę? Owszem, w dieslu masz niezły dół i duży moment obrotowy przy niskich obrotach. I to koniec zalet."
A co jeszcze bys chcial? Plaski wykres momentu to jest to, o co chodzi w normalnym uzytkowaniu auta. Nie pisze o sciganiu sie spod swiatel, a o zwyklej jezdzie. Moj silnik ma plaskie > 300 nm od 2000 do 4000 obrotow, co daje jednostajne przyspieszenie na autobahnie od 100 do >200 km/h. Spalajac 7-8 litrow paliwa przy predkosci podroznej w okolicach 170 km/h. Pokaz mi silnik benzynowy, ktory takie cos potrafi.

24.07.2007
23:44
[14]

gladius [ Subaru addict ]

wysia - mogę ci pokazać silnik benzynowy, który ma 6 sek do setki, 300NM momentu obrotowego i takiego kopa, że wyprzedza cię tylko ten, którego puścisz. I to w cywilnym aucie.

24.07.2007
23:57
[15]

wysia [ Senator ]

gladius --> To ja ci pokaze diesla, ktory ma >700 nm i to w duzo wiekszym zakresie obrotow, niz te twoje 300, 6.5 sekundy do setki, ale za to w abslutnie cywilnym SUVie, wazacym 2.5 tony. I zapewne spali mniej ropy, niz twoja benzyna benzyny. VW Touareg 5.0 TDI. I co z tego?

24.07.2007
23:59
[16]

gladius [ Subaru addict ]

Nie wychodzimy ponad 2,5 l. pojemności.

25.07.2007
00:00
[17]

mikmac [ Senator ]

gladius rozumiem, ze twoj post mial byc humorystyczny prawda?
Bo co ty porownujesz?
Benzyna, ktora ma 300 Nm ma grubo ponad 200km i pali w cyklu mieszanym zapewne okolo 10-11l przy spokojnej jezdzie. Pewnie silnik 2,5 lub 3.0...
Dieselek 300 Nm ma okolo 130 km, silnik 1,8 albo 2 litry i pali w cyklu mieszanym 5,5 do 6 litrow...

Spod swiatel odchodza podobnie, tak silna beznyna pozniej mu odchodzi - no ale cos za cos...

W dodatku w dieslu, majac 120 na zegarze i 1800 obrotow na 6-ym biegu silnika tak jak by nie bylo a jak sie wcisnie gaz to samochod odchodzi tak jak by mial 2 razy wiecej kucykow...

25.07.2007
00:01
smile
[18]

legrooch [ MPO Squad Member ]

cotton ==> A może daleko nie mierząc traf na Leona Cupra? Silnik ten sam (tyle, że mocniejszy), napęd na 4 kapcie, wyróżniające się wykończenie :) Skrzynia szósteczka, wygoda, pojemność bagażnika mimo wszystko... :)

25.07.2007
00:03
[19]

gladius [ Subaru addict ]

mikmac - spalanie jest pomijalne.

25.07.2007
00:05
[20]

wysia [ Senator ]

Skoro spalanie jest pomijalne, to dlaczego ograniczamy pojemnosc?

25.07.2007
00:06
[21]

gladius [ Subaru addict ]

wysia - akcyza, cło, OC. Nie wpływa na przyjemność z jazdy ;) Nie no spoko, niech będzie. Diesel jest fajny bo mało pali i nie trzeba biegów zmieniać. Ale ja wolę benzynę, bo ma fajniejszy dźwięk, wkręca się na wysokie obroty i w ogóle. I nie patrzę, ile pali.

25.07.2007
00:16
[22]

wysia [ Senator ]

Akcyza, clo nie ma znaczenia przy kupowaniu w kraju, zreszta to jednorazowy wydatek. OC jest jedno chyba od 2 litrow w gore (najwyzsza stawka), czyli dla dwulitrowej benzyny i pieciolitrowego diesla bedzie takie samo. Diesel jest fajny bo mało pali i nie trzeba biegów zmieniać. I ja wole diesla, bo ma fajny dzwiek, i NIE wkreca sie na wysokie obroty niepotrzebnie, osiagajac takie same efekty, co benzyna, i w ogole.
A, i moge przejechac poltora tysiaca km z Polski do Anglii w jeden dzien z jednym tankowaniem po drodze.

25.07.2007
00:19
[23]

mikmac [ Senator ]

od 2,5 litra...

gladius male porownanie, auto Volvo...

benzyna: 2,4i, 170Km, tylko 230Nm, 8,9 do 100, max Nm przy 4000, srednie spalanie: 9.1
diesel: 2,4, 180Km, 350Nm, 8,5 to 100, max Nm przy 1750-3250, srednie spalanie 7.0

Oba to silniki 5 cylindrowe, turbodoladowane z automatem. Diesel daje niepomiernie wiecej frajdy z jazdy.
Do tego o dziwo diesel jest tanszy...

25.07.2007
00:31
[24]

gladius [ Subaru addict ]

mikmac - podstaw za to volvo Forestera 2.5XT ;)

25.07.2007
00:50
[25]

Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]

Diesel daje niepomiernie wiecej frajdy z jazdy

To zależy od gustu. Osobiście uważam zupełnie odwrotnie...

Np. Lancer Evo IX .... Jakby był w dieslu to już nie ten sam wóz... Wolę benzynę. Choć przyznam ... Diesle robią się coraz ciekawsze. Siedzą już w samochodach klasy Coupe co jeszcze kilka lat temu było nie do pomyślenia...

Np. Nowa 407 Coupe 2,7 HDI.

25.07.2007
09:45
[26]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

Diesel jest fajny bo mało pali i nie trzeba biegów zmieniać. I ja wole diesla, bo ma fajny dzwiek, i NIE wkreca sie na wysokie obroty niepotrzebnie, osiagajac takie same efekty, co benzyna, i w ogole.

dokladnie tak samo mysle. lubie dzwiek diesla na niskich obrotach, nie lubie wyjacego silnika benzin na 4-5+ tys.

zastanowie sie jeszcze nad tym leonem

25.07.2007
10:06
[27]

gladius [ Subaru addict ]

Ten Leon ma napęd na 4 koła? Nie sądzę, jak już to najwyżej zafajdany haldex.

25.07.2007
12:05
[28]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

łup!

25.07.2007
12:11
smile
[29]

alexej [ Piwny Mędrzec ]

Kupujesz Skode? Nie zapomnij sobie kupic jeszcze do kompletu kapelusza.

25.07.2007
12:17
[30]

gladius [ Subaru addict ]

Breloczek z Rumcajsem dostaniesz gratis ;)

25.07.2007
21:32
[31]

gladius [ Subaru addict ]

dla wysia

25.07.2007
21:43
[32]

wysia [ Senator ]

gladius --> No dokladnie, robia diesla zasilanego benzyna. I? Moim zdaniem swiadczy to nie o wyzszosci silnikow benzynowych nad dieslami, a wlasnie o tym, ze 'dieslowa' filozofia wysokiego sprezania i turbodoladowania jest praktyczniejsza i lepsza, niz ladowanie silnika na wysokie obroty.
Przypomina mi sie sytacja sprzed paru lat w branzy procesorow, gdzie intel musial w koncu przyznac, ze samo wysokie taktowanie nie jest dobrym rozwiazaniem, i amd ma racje w swej filozofii. I bardzo dobrze dla wszystkich, bo dzieki temu mamy teraz Core2Duo itp, co jest tylko korzyscia dla klientow.
Mam nadzieje, ze z silnikami tez wreszcie cos sie ruszy.

25.07.2007
22:14
[33]

stanson [ Szeryf ]

Mocne diesele są fajne szczególnie na trasie w dwóch względach - nie trzeba machać lewarkiem i jest cichutko przy większych prędkościach.
Sprint do setki to nie wszystko.
Mimo wszystko gustuję w benzynowych silnikach.

BTW - Avensis 2.2l D-Cat - 400Nm. Wrażenia z jazdy po trasie rewelacyjne.
Po miescie denerwuje, bo ciężko chodzi sprzęgło (jak to w dieselach, nie wiem od czego to zależy), szczególnie w korkach, bo na dwójce bez gazu zamiast się toczyć do odjeżdża sam do 40km/h... No i ten dół przy niższych obrotach.
Jeszcze młody jestem i jednak więcej mi frajdy sprawia jak się benzynę czasem przeciągnie do 8k :))

Spalanie pomijam przy autach o których mówimy.


Jeszcze jedna sprawa - za parę lat się okaże jak naprawdę jest z nowoczesnymi turbodieslami (trwałość). Póki co nie wygląda to różowo.

A żeby nie było oT - 130 TDi w maleńkiej Fabii pewnie całkiem przyzwoicie się zbiera. Gadałem z kolesiami ze skody parę miesięcy temu i podobno niezle ją się da schipować.

25.07.2007
22:20
[34]

wysia [ Senator ]

stanson --> Volkswagenowy 1.9 TDI to chyba najlepszy diesel do chipowania w historii, a szczegolnie 130 KM - o ile dobrze kojarze ma niektore czesci (szczegolnie narazone na zuzycie) z trwalszych materialow, niz slabsze wersje. Polecam

25.07.2007
23:01
smile
[35]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

Kupujesz Skode? Nie zapomnij sobie kupic jeszcze do kompletu kapelusza.

eee?

Jeszcze młody jestem i jednak więcej mi frajdy sprawia jak się benzynę czasem przeciągnie do 8k :))

ja jestem jeszcze mlodszy, ale nie lubie tego wycia.

Póki co nie wygląda to różowo.

why? ja slyszalem, ze jak sie dba, ten silniczek potrafi sie odwdzieczyc dobra praca przez 400-600k km nawet.


btw. jadę po nią w sobote (jak nic sie nie zmieni). wish me luck.

na co zwracac uwage?

26.07.2007
00:35
[36]

gladius [ Subaru addict ]

Jak piszesz, że w idealnym stanie, to na nic, ale porównując z cenami tego modelu na mobile.de, to ona jest chyba trochę za tania, jeśli rocznik 2006.

26.07.2007
00:59
smile
[37]

Leilong [ STARSCREAM ]

MOim zdaniem bardzo dobra i ciekawa oferta. 130 KM w takim małym autku to niezły kop, Wiem bo jeźdizłem 110 konną Corollą podobnych rozmiarów. To tylko taka mało wnosząca opinia ;) Ja bym brał :D

26.07.2007
04:51
[38]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

Jak piszesz, że w idealnym stanie

narazie widzialem ogloszenie i rozmawialem z kolesiem. w sobote jade przez pol Polski i sie okaze, jak jest naprawde. dlatego pytam, na co zwracac uwage.

26.07.2007
06:16
smile
[39]

blood [ Killing Is My Business ]

Wybaczcię mi moją niewiedze, ale co daje chipowanie i co to jest /

26.07.2007
07:06
[40]

stanson [ Szeryf ]

blood -->

26.07.2007
07:22
[41]

iNfiNity! [ NSX ]

o fuck, ktoś napisał, że diesle brzmią lepiej od benzyn... jak ktoś lubi dźwięk traktora, to na pewno

To ja ci pokaze diesla, ktory ma >700 nm i to w duzo wiekszym zakresie obrotow, niz te twoje 300, 6.5 sekundy do setki, ale za to w abslutnie cywilnym SUVie, wazacym 2.5 tony.

A ja ci pokaże w praktycznie takiej samej konstrukcji (Cayenne) benzynę, która ma 4,8l pojemności, dwie turbiny, 500 koni i 700 nm. Do setki w 5,1 s.

Benzyny zawsze były szybsze od klekotów i póki co nic się nie zmieniło :)

26.07.2007
07:32
smile
[42]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

tak, ale w dieslu masz przy 1900 obr. to samo, co w beznynie przy 5000. i jest ekonomiczniej, ciszej i przyjemniej.

26.07.2007
08:07
[43]

iNfiNity! [ NSX ]

Co nie zmienia faktu, że benzyny są szybsze :)

Po prostu dla niektórych ekonomika i cisza grają najmniejszą rolę.

26.07.2007
08:09
[44]

stanson [ Szeryf ]

Benzyny zawsze były szybsze od klekotów i póki co nic się nie zmieniło :)

I tu się mylisz:

26.07.2007
08:12
[45]

iNfiNity! [ NSX ]

Stanson, ale LM to specyficzny wyścig... tam dużo bardziej liczy się właśnie ekonimika.

26.07.2007
08:15
[46]

stanson [ Szeryf ]

Ekonomika w LeMans? No nie wiem, nie jestem znawcą tych wyścigów, ale podejrzewam, że to szybkość Audi TDI odegrała główną rolę.


Co nie zmienia faktu, że benzyny są szybsze :)

Może w sprincie do setki. Ale zaczynając od 100km/h w górę nowoczesny diesel o zbliżonej mocy do benzyny łyka ją na śniadanie.

26.07.2007
08:16
[47]

iNfiNity! [ NSX ]

Jakieś przykłady?

26.07.2007
08:18
[48]

stanson [ Szeryf ]

eeee... z życia wzięte? :P

Najeździłem się w życiu dobrymi samochodami i na trasie żadna benzyna nie ma w ogóle co się równać z dieselem, uwierz mi na słowo :)

26.07.2007
08:44
smile
[49]

zbm [ Atlantis Crusader ]

zwróć uwagę, czy szpary między drzwiami a innymi elementami karoserii (w ogóle między blachami) mają taką samą odległość.
rózna odległość na jednej szparze oznacza ze był bity np. :) (bo nawet najlepszy kowal nie odpuka auta do idealnych kształtów)
aaa i zajrzyj pod dywaniki:) nie tak dawno słyszalem od kumpla o Saabie spawanym przez pół z dwóch:D wiec warto zajrzeć.
oczywiscie przejedź się. zobacz jak chodzi sprzęgło (czy niezbyt zużyte) swoją drogą zawsze możesz sprawdzić w necie adresy stacji diagnostycznych w okolicy.
Mając takie adresy zapytaj gościa gdzie mógłbyś sprawdzić pojazd, on może Ci powiedzieć, ale na 70% to zakład jego funfla:) wiec wybierz jakiś inny. (wiem, jestem podejrzliwy:)

Mam nadzieje, ze ta Skoda jest w świetnym stanie i że ją kupisz. Pozdro

26.07.2007
09:40
[50]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

dzieki, zbm. zwroce na te blachy uwage. na diagnostyke oczywiscie pojade, ale bede w sobote, wiec wybor moze byc ciut ograniczony. przejechac tez sie przejade, koles nawet zaproponowal wyprawe na "obwodnice gdanska, gdzie polecimy 2 paki" :)

iNfiNity!, masz uraz do diesla gorszy niz moj ojciec :)

26.07.2007
10:08
[51]

stanson [ Szeryf ]

Możesz tez zapisać sobie VIN (numer nadzwozia) i przejść się z nim do jakiegoś dealera Skody. Z tego co wiem mają świetnie rozwiniety system bazy danych, więc będziesz wiedział o wszystkich naprawach i przeglądach w ASO na terenie Europy jakie ten samochód miał przeprowadzane. Oczywiście dane będą dotyczyć tylko ASO, ale zawsze to coś. W końcu aby nie stracić gwarancji trzeba serwisować auto przez pierwsze 2 lata w Skodzie.

26.07.2007
11:10
[52]

iNfiNity! [ NSX ]

cotton_eye_joe - wręcz odwrotnie, naprawdę lubię diesle... między innymi za to że mało palą i nie trzeba za bardzo wajchować.

A czemu nie chciałeś IBIZY brać? Przynajmniej nie kojarzy się z samochodem dla dziadków, a też jest z grupy VAG...

26.07.2007
11:42
[53]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

TBH, wali mnie, z czym jest kojarzona. obie mi sie podobaja (fabia troche ladniejsza w srodku).
Ibiza ma tez mniej miejsca (kosztem mniejszego bagaznika Fabii) i jednak RS-ka ma lepsze wyposazenie niz FR-ka za podobna cene (tarczowe hamulce z tylu, fotele kubelkowe, tapicerke, kierownice, dzwignie zmiany biegow... 130 konna TDI Ibiza FR ma wszystko takie, jak zwykla Ibiza 130KM. + znaczek na slupku i chyba inne felgi).

27.07.2007
23:54
[54]

iNfiNity! [ NSX ]

stanson, co do LM... ich sukces wynika także z tego, że diesle mają tam większe prawa i możliwości... małe porównanie:


Maksymalna pojemność skokowa:
4000ccm turbodoładowana benzyna, 5500ccm turbodoładowany diesel. Pojemności wg przelicznika FIA to 6800ccm dla benzynowego (4000*1.7) i 8250ccm dla diesla (5500*1.5)

Zwężka
-turbobenzyna z więcej niż 2 zaworami na cylinder - 45,3mm pojedyncza lub 32,4mm podwójna zwężka
-turbodiesel odpowiednio 55,9 i 39,9mm.
w obu przypadkach pola przekroju zwężek Diesla są ponad 50% większe

Boost
-4 litrowy benzyniak - 1.5bar
-5.5 litrowy diesel - 2.94bar (4 litrowy diesel 3.87bar)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.