GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Red Orchestra - walki pancerne

11.07.2007
23:08
[1]

tamci [ Konsul ]

Red Orchestra - walki pancerne

Wszystkim ktorzy lubia pograc czolgiem polecam serwer FKS#4 (212.187.208.143:7757). Jest tam mod pancerny ktory calkowicie odmienia walki pancerne na znacznie realistyczniejsze niz te co sa w zwyklym RO. Jest tam tez nowa wielka mapa pancerna ktora przenosi walki w 1944. Grajac na tej mapie wydaje sie jakby to byl prawdziwy symulator czolgowy, do srodkowej flagi dojezdza sie jakies 4 minuty wiec trzeba byc bardzo ostroznym (tak jak w realu), najlepiej jest jezdzic za kims, znacznie zwieksza wtedy szanse. Gra sie naprawde swietnie jesli graliscie w Combat Mission to mozecie sie tu spodziewac tego samego. Pantera miedzy innymi, jako jedyna w tym modzie ma podwojne przyblizenie optyki, zreszta wszystkie niemieckie czolgi maja troszke celniejsze dziala i lepsze optyki. Za to ruskie ISy tez nie sa wcale gorsze, mimo przewagi jakosciowej u niemcow najczesciej wygrywaja na tej mapie ruscy, a to glownie za sprawa ISow, sa naprawde ciezkie do zniszczenia. Do gry niedlugo dojda nowe czolgi jak Ferdinand, King Tiger, JagdTiger, JagdPanther, Hetzer, SU100, SU122 itd. wiec bedzie czym pojezdzic. Dlatego dla milosnikow walk pancernych bardzo polecam zagrac na tym serwerze, jest chyba najpopularniejszym serwerem czolgowym i jest tam ten mod pancerny "Armored Beasts'.

A tutaj screeny gotowych czolgow ktore niedlugo beda dodane do RO.


13.07.2007
16:44
smile
[2]

tamci [ Konsul ]

zadnych chetnych ?

13.07.2007
16:47
smile
[3]

Stalker1 [ Generaďż˝ ]

niah pantera :) chyba najbardziej uniwersalny czolg w RO. szybki, zwrotny, niezle dzialo i dobry wizjer dla kierowcy :)
PS: i tak wole STUGa :P

13.07.2007
17:22
[4]

tamci [ Konsul ]

no StuG teraz jest przeswietny z modem Armored Beasts. potrafi przebic pancerz T34 niezaleznie od jego ustawienia, wczesniej pociski odbijaly sie od T34 kiedy stal pod katem, teraz z tym modem pancernym juz tego nie ma. Takze StuG jest nieprzebijalny od przodu dla T34/76 i innych czolgow z dzialem 76mm na odleglosci ponad 100m, wczesniej dalo sie przebic jego czolowy pancerz nawet na odleglosci 1000m. Za to teraz z tym modem znacznie ciezej sie celuje StuGiem i bardzo wolno sie obraca dzialo wiec latwo jest go objechac przez T34.

13.07.2007
17:55
[5]

Hansvonb [ Konsul ]

Jest tutaj paru grających w RO, jednakże my bawimy się w piechotę.

Ostatni wątek o naszych przygodach:

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=6599630&N=1

13.07.2007
20:10
[6]

tamci [ Konsul ]

A gdzie sie podziali wszyscy ci co narzekali na brak realizmu w walkach pancernych RO i co tak bardzo chcieli zagrac w cos przypominajacego starego poczciwego panzer elite?

13.07.2007
21:01
[7]

T_bone [ Generalleutnant ]

tamci---> Jeśli to jest to Armored Beasts dzięki któremu radzieckie KW na Berezinie są niezniszczalne i czołgi niemieckie robią za indyki do odstrzału to ja za taki "realizm" podziękuję.

14.07.2007
10:46
[8]

tamci [ Konsul ]

T_bone bo wlasnie w 1941 roku tak bylo. Za to 1942, 1944 i 1945 byly wyrownanym okresem i jest wlasnie nowa mapa pancerna Debrecen w 1944 gdzie z tym modem Armored Beasts walka jest nawet bardziej wyrownana niz bez modu, do tego przyokazji jest realistycznie. Ta mapa Berezin akurat nie jest zrobiona pod mod AB, zreszta to nie jest nawet mapa pancerna tylko CA wiec o co chodzi?

14.07.2007
11:00
[9]

litlat [ Konsul ]

Może o nieznajomość realiów?:)

14.07.2007
11:08
[10]

tamci [ Konsul ]

T_bone zreszta na Berezinie z modem AB wcale nie jest tak zle. Niemcy maja PzIII ktore potrafia przebic KV od przodu strzelajac pociskami APCR. PzIVD ze swoimi pociskami HEAT tez potrafi go zniszczyc. Moze i nie jest to realistyczne bo PzIII z dluga 50-tka L/60 nie bylo jeszcze w 1941 ale to juz wina autora mapy ze wstawil go na mape...

14.07.2007
11:50
[11]

T_bone [ Generalleutnant ]

tamci----> Chodzi o to że wśród wielu kiepskich map jedynie takie jak Berezina czy Festung Kurland gra się sensownie więc podaje tą pierwszą jako przykład. Graliśmy swego czasu na pewnym serwerze właśnie tą mapę z tym modem dość często i ani razu nie udało się zniszczyć KW od tyłu czy boku, nie ważne z jakiej odległości co mnie co najmniej zniesmaczyło, na szczęście mieliśmy ładunki wybuchowe ;p Nie wiem jaka wtedy to była wersja moda bo działo się to już dość dawno, być może coś się w tej kwestii zmieniło jednak niesmak pozostał.

Co do czystych walk pancernych to ostatnio ich nie toczę bowiem nigdy nie bawiło mnie gdy po mapie jeżdżą same czołgi tym bardziej w RO gdzie trzeba skrzyknąć wszystkich ludzi z serwera żeby obsadzić w pełni parę czołgów, tu zawsze wywyższałem Forgotten Hope nad RO.

14.07.2007
12:58
[12]

tamci [ Konsul ]

Dziwie ci sie ze narzekasz na brak w pelni obsadzonych czolgow. Prawie wszyscy gracze z tego co wiem wlasnie wola grac samemu w czolgu. Jednak jest tam jakas liczba graczy ktorzy preferuja grac razem, o ile drugi gracz jest doswiadczonym tankista. Takze nie wiem jak mozna nie lubic walk gdzie sa same czolgi. Przeciez to wlasnie druga wojna swiatowa slynie z tych wielkich walk pancernych na otwartych terenach gdzie walczyly same czolgi. A co do tego KV to mozliwe ze strzelales w niego poprostu zwykla amunicja AP zamiast np. HEAT.

14.07.2007
13:04
[13]

tamci [ Konsul ]

Sproboj zagrac na mapie Debrecen (1944) gdzie kazdy czolg ma szanse przeciwstawic sie kazdemu czolgowi z tym ze musi znac mozliwosci swojego czolgu i musi wiedziec jakie sa odpowiednie taktyki grajac danym czolgiem. Np. T34/85 moze zniszczyc pantere z przodu jedynie trafiajac w wieze, co nie jest za latwe na duzej odleglosci poniewaz w tym modzie takze jest teraz zwiekszony rozrzut pociskow przez co nie jest latwo trafic w wieze.
Nie wiem jak mozna faworyzowac Forgotten Hope. Widzialem filmik na youtube jak to wyglada... Jedna osoba w tym samym czasie kieruje czolgiem i kreci wieza... beznadzieja. A wieza tez zreszta jakos dziwnie szybko sie porusza. Nie ma nawet mozliwosci otworzenia wlazu i spojrzenia przez lornetke...

14.07.2007
13:18
[14]

T_bone [ Generalleutnant ]

tamci---> Grywałem sam czołgami, co w RO jest męczące jako że nie mamy pełnej kontroli i grywałem także z załogą co wychodziło raz lepiej raz gorzej (na Combined Arms przeważnie gorzej). Podejrzewam że optymalnym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie możliwości pełnej kontroli nad czołgiem jako dodatkowej opcji. Co do tego KW to strzelanie w tyłek prawie z przyłożenia amunicją Armour-piercing powinno zrobić na nim skuteczne wrażenie, inna sprawa gdyby to był pojedynek na straconej pozycji od przodu gdzie przewaga KW zawsze była oczywista. No nic na pewno natkę się jeszcze na tego moda i zwrócę baczniejszą uwagę na zawarte w nim rozwiązania.

Co do walk czołgi i tylko czołgi to co kto lubi, o losach bitew zawsze decydowała piechota dlatego lubię gdy w RO po prostu jest ona widoczna i wywiera wpływ na walkę, każdy czołgista nabiera pokory kiedy za rogiem może czaić się chłopak z panzerfaustem czy ładunkiem wybuchowym.

P.S Co do Forgotten Hope to trudno żeby na ten temat dyskutował skoro obejrzałeś tylko filmik.

14.07.2007
13:59
[15]

tamci [ Konsul ]

Czy wiesz wogole jak byl opancerzony tyl KV ze mowisz ze strzal z AP powinno cos mu zrobic? Tyl KV wcale nie bylo latwiej przebic niz bok, moze grubosc pancerza byla ta sama ale tyl byl pochylony przez co znacznie trudniej bylo go przebic.
Zdaje sobie sprawe ze nie mam pojecia o FH, jednak jesli widzialem na filmiku w jaki sposob czolg sie porusza, jak strzela itd. to czy w grze bylo by inaczej? Zobacz jak teraz porusza sie np. Tygrys w najnowszej wersji AB...

14.07.2007
14:30
[16]

T_bone [ Generalleutnant ]

tamci---> Biorąc armatę 50 L/60 z amunicją PzGr39 uzyskamy teoretycznie przebicie 69 mm pancerza zakładając że pancerz KW z tyłu ma grubość 60-75 mm. Jeśli ktoś chce miarę wiarygodne testy praktyczne to sobie odpali CM:BB i ustawi KW-1 tyłem na odległość 50 metrów przeciwko któremuś modelowi Pz III z początków wojny i wyciągnie wnioski. Skoro już zaczynamy komuś zarzucać niewiedzę to nie jesteśmy w Kansas i pisze się KW a nie KV. Jeśli ta dyskusja ma na celu wykazanie że KW-1 był czołgiem absolutnie niezniszczalnym, od żadnej strony nawet po 3 strzałach od tyłu na dystansie poniżej 50 metrów i jedyną możliwością jego zniszczenia było przewiercenie się do wnętrza i wybicie załogi łopatami... Bo tak jest armored beasts to chyba popadamy w przesadę.

Czy armored beast jest dobrym krokiem jeśli chodzi o walki pancerne w RO ?? Tak, ale wymaga jeszcze dużo pracy i takie jest moje zdanie, koniec, kropka.

14.07.2007
14:54
[17]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

tamci -> Tylny pancerz KW, to zaokrąglona osłona przekładni, która miała grubość 70mm. Tyle, że osłona ta nie była w przekroju okrągła, ona, ku górnej partii przechodziła płynnie w płyt nachyloną pod kątem ok. 60 stopi do poziomu. Zatem jest szansa, że 5cm KwK38 L/42 (a z tego co pamiętam, takie "trójki" w RO występują) przebiją tylni pancerz KW w odległości mniejszej niż 100m zwykłym PzGr39 (pełnokalibrowy pocisk przeciwpancerny) lub z odległości 300-500m z PzGr40 (podkalibrowy pocisk przeciwpancerny).
Aczkolwiek statystycznie, przebić tył czy burtę jest trudno określić. pancerz burty "zasłaniany" jest przez koła jezdne, napędowe, podtrzymujące a nawet samą gąsienicę. Plus atakowania samej burty polega na tym, że jeśli pocisk wpadnie na nią, wtedy jest bardzo małe prawdopodobieństwo rykoszetu...

14.07.2007
15:03
[18]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

OK, i znów wraca moje pytanie o RO. W jakiej, kurnia, jest wersji ten Pz. III? W RO jest podpisany jako Pz. III L, czyli musi mieć armatę 5cm KwK39 L/60, nawet wygląd modelu na to wskazuje. Podczas gdy w statsach na stronie, można poczytać, że Pz. III L ma... 5cm KwK38 L/42. No litości. Albo jest to Pz. III L i ma armatę długości 60 kalibrów i dla niej statystyki, albo jakąś bliżej nie określoną niedoróbkę ze statystykami dla armaty długości 42 kalibrów.

14.07.2007
15:45
[19]

tamci [ Konsul ]

Wozu --> wiem ze tylny kadlub KW byl zaokraglony, ale w grze jak np. w combat mission jest przyjety jako poprostu pochyl pod katem 20 stopni dlatego pisze ze jest pochylony...
Tak ten PzIII w RO to ten z dzialem L/60.

T_bone --> wlasnie sprawdzilem i jednak da sie przebic tyl KW za pomoca PzIII ze zwyklych AP. Zreszta w RO przebicie pancerzu czolgu nie jest jedynym sposobem na zlikwidowanie go.. Rownie dobrze mozna sie pozbyc czolgu uszkadzajac mu gasienice lub walac w niego pociskami HE (moze i w realu czolg nie wybuchal od pociskow HE ale po dluzszym bombardowaniu czolgowi puszczaly spawy a takze uszkodzenie optyki itd. i to jest w jakis sposob zasymulowane, tak zeby czolg nie mogl stac godzine bez zadnych zagrozen. Dlatego walki pancerne w RO z modem AB uwazam za prawie idealne, a zeby zachowac wyrownana bitwe... to juz tylko zalezy od autorow mapy jakie wstawia sklady czolgow i od okresu.. Niedlugo przyjda nowe mapy pancerne juz nie moge sie doczekac walki w 1942 z samymi stugami, PzIV, PzIII, KV, T34/76, BT7 (niedawno doszly od ostatniego updatu) bez zadnych tygrysow, panter czy isow.

14.07.2007
16:04
[20]

T_bone [ Generalleutnant ]

Tamci---> To co jest w grze to nie jest BT-7, znaczy się piszę że to BT ale ja im nie wierzę, to chyba nie jest nawet czołg.

A na screenie testy KW vs KW, rykoszet, zapewne pocisk został odbity przez ten opływowy zbiornik z zapasem wódki hyhy :>

Nie no dobra, czepiam się :> Miłego dnia ja znikam z neta, na pewno dogłębnie przetestuje nową wersję Armored Beasts i za lobbuje za zainstalowaniem go na serwerze FKB jeśli będzie tego wart.

14.07.2007
16:18
[21]

tamci [ Konsul ]

T_bone nie wiem czy zauwazyles ze akurat kadlub w ktory trafiles byl ustawiony pod katem 39 stopni :P

14.07.2007
16:45
[22]

T_bone [ Generalleutnant ]

Rear turret hit to "kadłub" raczej nie jest, baa nie trafiłem nawet w wieżę ale skoro piszę że turret i rykoszet to widać oczy i optyka mnie zawodzi ;p 39 stopni to kolejny magiczny kąt w RO zapewne niezależnie od odległości, trzeba się będzie trzeba nauczyć kolejnej czarodziejskiej sztuczki która zagwarantuje niezniszczalność :>

14.07.2007
17:00
[23]

tamci [ Konsul ]

Ah no akurat nie zwracalem na to uwagi, sadzilem ze trafiles w kadlub wiec nie czytalem. A w rzeczywistosci kadlub ustawiony pod katem byl naprawde trudniejszy do zniszczenia. Sproboj np. ustawic sobie ISa2 early w Combat Mission calego razem z wieza pod katem jakis 40 stopni... pantera bedzie miala wtedy 0% szansy na zniszczenie, moze walic ile chce i tak kazdy pocisk sie odbije. W zwyklym RO ustawienie pod katem czolgu dawalo bonus jakies 200%. Tutaj w AB zostalo to zmienione do rzeczywistej wartosci, tak jak bylo naprawde.

14.07.2007
17:38
smile
[24]

KOLOSrv [ SiedzącY O ŚwiciE ]

Tak fajny ten mod, walki pancerne zupełnie zmieniły wizerunek, ale ja gram tylko z botami;( bo na wszystkich serwach mam lagi i gra mi się sypie, pojawiają się takie kwiatki, że jeśli dany gracz siedzi w wieży to nie widac całego kadłuba:P a jak siedzi w kadłubie to nie widac wieży. Z tymi lagami da się tylko grac piechotą, a na mapach pancernych z botami jest zrypanie bo boty nie potrafią przeładowywac, więc każdy bot może oddac jeden strzał O_o
Ale teraz chyba sprawdze, pamiętam jak grałem w RO kiedy była jeszcze nowa dziwiłem się, bo miałem bardzo małe lagi.
AB to już stary mod i mi się znudził, chociaż pewnie jak bym bezstresowo pograł na zwykłym serwie zmieniłbym zdanie, osobiście czekam na mody o D-day, wojną w Afryce i Ukrainie na początku wojny.

14.07.2007
17:47
[25]

tamci [ Konsul ]

Dziwne ja bym raczej powiedzial ze to czolgiem jeszcze da sie grac z lagami niz piechota. Grajac z lagami piechota nie ma szans na trafienie jakiegos piechura. Za to w walkach pancernych wiadomo czolgi nie sa tak zwinne jak piechota wiec trafic nie jest trudno, podczas ladowania pocisku jest tez wystarczajaco czasu zeby dobrze wycelowac...
A co do tych zblizajacych sie modow to wlasnie ten mod o walkach na froncie zachodnim "Darkest Hour" bedzie mial dodany caly kod z Armored Beasts.

14.07.2007
18:19
smile
[26]

Tlaocetl [ LEGION uni 11 ]

cokolwiek byście nie marudzili, to od paru lat nie było równie dobrej gry pancernej jak RO :) i za to chwała twórcom się należy pomimo niedociągnięć, mi osobiście bardzo brakowało takiej gry (choć uczciwie przyznam, że gram mało bo mam mało czasu w realu)
jak tylko znajdę chwilkę to chętnie popykam na jakimś serwerze, a zwłaszcza zaszczytem jest spotkać ponownie dobrych znajomych z forum Combat Mission ;) Salut!

28.07.2007
21:43
[27]

tamci [ Konsul ]

Niedlugo nadejdzie nowy update a w nim nowa wielka mapa pancerna. Jako pierwsza mapa w RO bedzie miala zasieg widzenia 3000m !! Na innych mapach nie bylo to mozliwe ze wzgledu na niski FPS. Takze planuja znacznie poprawic oprawe graficzna w RO. Wiecej mozna przeczytac tutaj -->

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.