GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Zawód reżyser czyli Quake 3 i robienie filmów.

08.08.2002
20:46
smile
[1]

Karl_o [ APOCALYPSE ]

Zawód reżyser czyli Quake 3 i robienie filmów.

Założyłem ten wątek ponieważ mam parę fajnych demek i chciałbym zrobić jakiś filmik. Ale nie wiem nawet od czego zacząć...wszelkie porady mile widziane;-)

08.08.2002
21:00
[2]

Isam [ Generaďż˝ ]

moge ci powiedziec od strony technicznej chyba ze sie pytasz o merytoryczna strone ... Sciagnij sobie Virtual Dub ... moze byc ktorykolwiek ... to jest freeware ... a potem poszukaj czegos konwertujacego dm3 do mpeg ;]

08.08.2002
22:56
[3]

Trollf [ ]

nie ma konwertera dm3 do mpeg... zreszta dema z Qwaka3 maja wiele rozszerzen (dm3 bylo najstarsze) aby zrobic filmik z dem Q3 niestety ale trzeba troche porzezbic... - najpierw poszczegolne klatki interesujacego nas fragmentu dema zrzucamy na dysk za pomoca komendy: cl_avidemo xx, gdzie xx ilosc klatek na sekunde, najlepiej ustawic 25, komenda cl_avidemo 0 zatrzymuje zrzucanie klatek do plikow - po takiej czynnosci mamy w katalogu screenshot kolejne klatki dema w postaci plikow TGA, - te poszczegolne klatki w formacie TGA laczymy w filmik jakims programem do montazu filmow (np. AviEdit), oczywiscie jest to tylko sam obraz, wiec musimy do tego dodac dzwiek i/lub muzyke tak to mniej wiecej w skrocie wyglada...

09.08.2002
00:25
smile
[4]

cioruss [ oko cyklopa ]

Trollf napisal juz o najwazniejszym. od siebie moge dodac kilka praktycznych rad: - nagraj wpiew jakies zajeb*&*& demo :) - przygotuj min 2gb wonego miejsca na dysku, gdzie masz q3 - zanim zrobisz cl_avidemo to ustaw wszystkie detale na max - cl_avidemo czasami warto ustawic na np 50-60, aby pozniej zlozyc z tego 25/30 klatkowa animacje uzyskujac martixowy efekt. .. tylko pamietaj, zeby z tym nie przesadzac, bo film zrobi sie nudny! - do odpalania demek uzywamy DSC, ktory pozwala nam na "przewijanie" dlugich demek, co jest wazne, jesli zalezy nam na zgraniu do tga tylko ostatniego fragmetu walki - do laczenia tga proponuje bmp2avi.exe - przed robieniem avika dobrze jest poszukac odpowiedniego kodera (divx) i poczytac jakies faq o ustawieniach, zeby film malo zajmowal i ladnie wygladal - film i dzwiek laczymy virtual dubem ... - wlasnie zrozumialem, ze nie wiem, jak sie robi, aby w filmiku miec dzwiek z gry.. hmm :)

09.08.2002
00:31
[5]

Karl_o [ APOCALYPSE ]

NO dobra to tojuż mniej więcej wiem...ale jest jeszcze pare pytań:-) Właśnie jak zrobić, żeby było słychać dzwięki z gry? No i jak zrobić efekt spowolnienia. CVhodzi mi oto, że w pewnym momencie filmu akcja się zwalnia...chyba rozumiecie o co mi chodzi?

09.08.2002
11:43
[6]

Trollf [ ]

z dodaniem dzwiekow znow jest niezla dlubanina :] mozna na 2 sposoby: - powyciagac dzwieki (w postaci WAV) z packow queja i pozniej wstawic je w odpowiednie miejsca (zgrac z obrazem) w jakims edytorze do filmow, - przechwycic dzwiek z karty dzwiekowej podczas odtwarzania demka - tutaj mozna kombinowac na kilka sposobow (2 kompy, 2 karty muzyczne w kompie, moze jedna karta pozwalajaca na takie rzeczy, czy moze odpowiednie programy... -?-) - w tym przypadku jednak moga byc pozniej problemy ze synchronizowaniem dzwieku - dluzsza sciezka dzwiekowa dema moze jako calosc trwac troche krocej, badz dluzej, niz czas potrzebny na odtworzenie poszczegolnych klatek, ktore mamy zapisane w plikach TGA... natomiast wszelkie spowolnienia, przyspieszenia akcji i wszelkie inne bajery robimy juz w jakims edytorze za pomoca odpowiednich fukcji, filtrow itp. calosc mozna zrobic mniej wiecje tak: - przeksztalcic interesujace fragmenty dema w pliki TGA (cl_avidemo), - stworzyc za pomoca np. AviEditor'a z tych kawalkow krotkie filmiki w doskonalej jakosci (bez dzwieku, jeden filmik na jedna akcje) - powyzsze filmiki polaczyc w jakims edytorze do filmow w calosc, dodac odpowiednie efekty przejscia miedzy nimi, wrzucic dzwieki i sciezke dzwiekowa, calosc zsynchronizowac, - caly material z poziomu tego edytora przekodowac na divix'a. tak czy inaczej na poczatku zawsze nas czeka duzo zabawy zwiazanej z testowaniem poszczegolnych parametrow i ustawien, aby pozniej uzyskac jak najlepszy efekt, przy jak najmniejszym nakladzie pracy ;)) GL! :)

09.08.2002
12:10
[7]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

co do efektu spowolnienia, to mogę dodać, że chyba najłatwiej włączyć slow motion w DSC podczas działania cl_avidemo. Ja tak robiłem i poszło gładko i szybko. Aha rozmawiałem z jednym z gości z grupy Tribulation którzy nagrali filmik o tym samym tytule, zadając mu właśnie pytanie jak najwygodniej złożyć taki film. Polecił mi Adobe Premiere (do składania TGA). Ponoć Adobe odwala całą robotę i wypluwa DivXa

09.08.2002
12:26
[8]

Karl_o [ APOCALYPSE ]

Tylko, że u mnie DSC nie działa pod Win2000

09.08.2002
12:32
[9]

Trollf [ ]

to dziwne... u mnie pod 2k/xp chodzil bez problemu - sprobuj moze sciagnac nowsza wersje, przeinstalowac, or smth?

09.08.2002
12:38
[10]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

BTW - oglądaliście Tribulation?

09.08.2002
12:55
[11]

Trollf [ ]

ogladalem... i bylem zaskoczony, ze dali tricki na malo 'uczeszczanych' mapach w tym na q3dm19 :) poczulem sie jak w domu ;) gdyz swego czasu (kilka ladych miesiecy temu) zapodawalem tricki na OPC forum wlasnie na tych malo uczeszczanych mapach, wiec nie zdziwilbym sie jesli bylbym pierwsza osoba, ktora zrobila na q3dm19 poczwornego rocket-jumpa... - oczywiscie Flatley zrobil w Tribulation to o wiele lepiej i wykonal trudniejszy skok na 4-ch rakietach... a calosc oceniam, na film z najlepsza zawartoscia merytoryczna jesli chodzi o tricki w Q3... btw: juz sie nie moge doczekac QuakeCon 2k2 (15-18 b.m.), gdzie ma byc VIA Mainboard Trick Jumping Challenge :) oraz pokazy trickow m.in. przez b3nt'a, ktory wystapil w Tribulation...

09.08.2002
14:29
smile
[12]

TeadyBeeR [ Legend ]

Moglibyscie dac linki do jakich fajnych filmikow z q3?

09.08.2002
14:43
[13]

Trollf [ ]

-

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.