GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Warszawa-dlaczego stolica Polski ma transport publiczny na poziomie krajów Trzeciego Świata?

13.06.2007
18:34
[1]

ereyty [ Bragiel ]

Warszawa-dlaczego stolica Polski ma transport publiczny na poziomie krajów Trzeciego Świata?

Czy ktoś się zastanawiał jak to jest możliwe, że stolica wielkiego europejskiego kraju ma tak beznadziejny trnaposrt publiczny?
Wszystko oparte jest o ruch kołowy. Nie ma żadnych kolejek miejskich, żadnych dworców miejskich, które są w każdym dużym mieście na świecie, dwie linie metra na krzyż, ścieżek rowereowych tyle co kot napłakał -no po prostu jest gorzej niż w Kairze. Cały ruch jest rzucony na ulice, podczas gdy w całym cywilizowanym świecie, ludzie poruszają się po dużych miastach kolejkami miejskimi(tzw.S-kami), metrem, rowerami.
W Warszawie jest inaczej. Na terenie Warszawy powinny być setki dworców miejskich, setki stacji metra, setki kilometrów ścieżek rowerowych. A co jest? Nic. Niedługo będzie tu smog jak w Teheranie.

Z czego to może wynikać? Nie można tu już zwalać wszystkiego na biedę, Stalina, Powstanie Styczniowe, okupacje, komunizm, Kaczyńskiego.
Kraje wielokrotnie od nas biedniejsze mają bardzo przyzwoity transport miejski w swoich stolicach(np. Bukareszt, Sofia, już nie mówiąc o Moskwie, która ma największe metro na świecie).
Jak można było do tego dopuścić?
Dlaczego stolica potężnego kraju w sercu Europy ma transport publiczny na poziomie Adis-Abeby czy innego Mogadiszu?


13.06.2007
18:36
[2]

deTorquemada [ I Worship His Shadow ]

Z czego to może wynikać? Nie można tu już zwalać wszystkiego na biedę, Stalina, Powstanie Styczniowe, okupacje, komunizm, Kaczyńskiego.

A wg. Ciebie co jest powodem ?

13.06.2007
18:36
[3]

Buggi [ Generaďż˝ ]

gorzej niż w Kairze

Czy Egipt to napewno kraj trzeciego świata?

13.06.2007
18:37
[4]

ereyty [ Bragiel ]

>>>>A wg. Ciebie co jest powodem ? >>>
Nie mam pojęcia, stąd ten wątek.

13.06.2007
18:38
smile
[5]

ronn [ moralizator ]



Hm, Moskwa ma najwieksze?

13.06.2007
18:38
[6]

Yoghurt [ Legend ]

Nie obrażaj Mogadiszu, obwodnice tam mają, my nie :)

Z czego to wynika? Przecież od dawna wiadomo, że pieniądze w ratuszu teoretycznie powinny iść na rozbudowę. A że nie idą, bo płyną gdzie indziej to już nie moja wina.


Poza tym podziękuj towarzyszowi Bierutowi i wujaszkowi Dżugaszwili, bo mając do wyboru w darze narodu radzieckiego metro bądź niesprawną rakietę transkontynetnalną z zegarem na szczycie, dostalismy rakiete.

13.06.2007
18:39
[7]

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]

Moskwa ma największe metro na świecie? A po czym wnosisz?

13.06.2007
18:40
[8]

Hajle Selasje [ Eljah Ejsales ]

Moskiewskie metro ma największą liczbę pasażerów.

13.06.2007
18:40
[9]

Vader [ Legend ]

Jeżeli Warszawa ma beznadziejny transport publiczny, to zapraszam na śląsk. Tutaj "beznadziejny" zyska dla Ciebie zupełnie nowego i niespodziewanego znaczenia.

13.06.2007
18:43
smile
[10]

bialy kot [ FLCL ]

Czy to kolejny z tych watkow, w ktorych narzekamy na Polske, a potem idziemy drapac sie po dupie przed telewizorem?

13.06.2007
18:46
smile
[11]

Król Afryki [ Centurion ]

bialy kot, no, moim zdaniem też powinniśmy zamiast narzekać zacząć już kopać dziury pod stacje.

13.06.2007
18:46
[12]

ereyty [ Bragiel ]

>>>Czy to kolejny z tych watkow, w ktorych narzekamy na Polske, a potem idziemy drapac sie po dupie przed telewizorem?>>>
A według Ciebie należy się oszukiwać i mówić, że wszystko jest w porządku, gdy stolica Polski ma XIX system transportu ?
Nie chodzi mi o samo narzekanie dla narzekania, bo to oczywiście nie ma sensu, ale o zastanowienie się nad tym problemem.

13.06.2007
18:47
[13]

Lukis171 [ Poznańska Pyra ]

Prawda jest taka że Warszawa ma jedną z najgorszych komunikacji miejskich (autobusy i tramwaje) w Polsce. W tej statystyce króluje Wrocław i Poznań.

Powodem pewnie jest bieda (?) Warszawy. Chociaż tego nie pojmuje jak miasto które ma największą część z budżetu może być pod tym kątem najsłabsze.

Zapewne także zła polityka miasta. Wolą budować wielkie centra handlowe niż komunikację.

Te dwie linie metra...to naprawdę żenada. Ledwo wsiądziesz a już musisz wysiadać...nie mówiąc o jego poziomie. Nie mówie, Poznań nie ma żadnej ale Poznań nie potrzebuje aktualnie metra. Jest za mały na metro, nie opłacałoby się ono. Lepiej mieć wydajne, nowoczesne tramwaje.

Ereyty a jak myślisz, na jakim mieście powinna się wzorować stolica?

13.06.2007
18:47
[14]

twostupiddogs [ Senator ]

ereyty

Też nie wiem dlaczego, ale:

Po wojnie istniał plan, że skoro Warszawa jest całkowicie zniszczona stosunkowo małym kosztem (metoda odkrywkowa) można porobić tunele w miejscach przyszłego metra. Nie wiem dlaczego tego nie zrobiono.

Częściowo bytności Azji w Warszawie winne jest też całkowite zniszczenie miasta, bo gdyby istniałą stara zabudowa nie można by było do centrum wpuścić 3-pasmówek.

A dlaczego jest tak dzisiaj? Ano dlatego, że żaden zakuty łeb, nie jest w stanie zrozumieć, że polityka dobudowywania pasa prowadzi donikąd. Przyrost samochodów jest już chyba przyrostem geometrycznym, a postępy w infrastrukturze chyba każdy widzi. Co gorsza, nie wynika to jedynie z naszej nieudolności, bo dużo bogatsze kraje, z dużo sprawniejszą administracją też nie są w stanie sobie poradzić dobudowywując po jednym pasie, dlatego sięgają po inne rozwiązania, o których nasi władcy nie są w stanie pomyśleć, bo i po co.

13.06.2007
18:50
smile
[15]

sokoip [ Niggy Tardust ]

przyjedź i zbuduj :)

13.06.2007
18:51
smile
[16]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

(...) na świecie, dwie linie metra na krzyż(...)


chyba coś przeoczyłem podczas mojego pobytu w stolicy Polski :)

13.06.2007
18:57
smile
[17]

BBC.BB [ Pretorianin ]

Prawda jest taka że Warszawa ma jedną z najgorszych komunikacji miejskich (autobusy i tramwaje) w Polsce. W tej statystyce króluje Wrocław i Poznań.

Nie mówie, Poznań nie ma żadnej ale Poznań nie potrzebuje aktualnie metra. Jest za mały na metro, nie opłacałoby się ono. Lepiej mieć wydajne, nowoczesne tramwaje.


Tak jest, Poznań ma świetną komunikację miejską! I najnowocześniejsze tramwaje, nie to co reszta Polski!

13.06.2007
18:58
smile
[18]

bialy kot [ FLCL ]

ereyty: Ja po prostu nie jestem w stanie do konca pojac, jak kolejna internetowa sadzawka z bagnem jest w stanie magicznie odmienic komunikacje miejska w Warszawie. Serio, to juz bylo, a druga linia metra jak nie istniala tak nie istnieje nadal.

13.06.2007
18:59
[19]

xanat0s [ Wind of Change ]

(...) na świecie, dwie linie metra na krzyż(...)

Dwie to źle? Dobrze by było, jakby chciaż te dwie były... A nie tylko jedna...

Zapewne także zła polityka miasta. Wolą budować wielkie centra handlowe niż komunikację.

Nie słyszałem dotąd o centrum handlowym zbudowanym przez miasto. Po prostu takich nie ma - centra handlowe budują prywatni inwestorzy.

Swoją drogą - czasami takie centra pomagają, np. zbudowali nowy przystanek autobusowy przy dworcu Centralnym, kiedyś Tesco przedłużyło al. KEN do ich sklepu etc. (co prawda jakieś 100 metrów raptem, ale zawsze coś i - co najważniejsze - sporo osób je wykorzystuje do dojazdu do domu, nie do sklepu).

Inna sprawa, że czasami CH utrudniają - jak np. Arkadia - przejechać w pobliżu to koszmar...

13.06.2007
19:00
[20]

ereyty [ Bragiel ]

>>>(...) na świecie, dwie linie metra na krzyż(...)


chyba coś przeoczyłem podczas mojego pobytu w stolicy Polski :)>>>
Napisałem ,,dwie na krzyż", ta druga to właśnie ten krzyż.

>>>>Ereyty a jak myślisz, na jakim mieście powinna się wzorować stolica?>>>
Na każdej innej europejskiej stolicy.
Nawet malutka Lubliana ma kolejki miejski S-ki.

13.06.2007
19:00
[21]

Lukis171 [ Poznańska Pyra ]

BBC.BB --> i znowu się czepiasz czegoś co jest prawdą. Nie dalej jak miesiąc temu były przeprowadzane przeglądy komunikacji miejskiej w największych miastach Polski. I najlepsze wyniki odniosły Wrocław i Poznań. To jest fakt

Czy ty kiedykolwiek byłeś chociaż w Poznaniu?

I skoro zaznaczyłeś mój tekst to go przeczytaj jeszcze 3 razy

Nie mówie, Poznań nie ma żadnej ale Poznań nie potrzebuje aktualnie metra. Jest za mały na metro, nie opłacałoby się ono.

Dziękuje...


edit:

Czy te S-ki to są odpowiedniki tramwai w Polsce? Bo nie wiem jak to wygląda...(albo nie kojarze, w Berlinie są?)

edit2:

Król ---> żałosne...

13.06.2007
19:02
smile
[22]

Król Afryki [ Centurion ]

BBC.BB:

Prawda jest taka że Warszawa ma jedną z najgorszych komunikacji miejskich (autobusy i tramwaje) w Polsce. W tej statystyce króluje Wrocław i Poznań.

Umiesz czytać ze zrozumieniem? Wiesz co znaczy królowanie na liście najgorszych? Chyba nic pozytywnego?

Polska język trudna język.

13.06.2007
19:03
[23]

D:-->K@jon<--:D [ Żubr z puszczy ]

bialy kot---> myśle ze taka gdybologia wiecej wniesie do glowy standardowego uzytkownika, niz watek pt: Szukam dziewczyny, Poooooomoooocy itp Dlatego nie widze powodu dlaczego tak ci przeszkadza dyskusja na ten temat.

13.06.2007
19:03
[24]

griz636 [ Jimmi ]

Zapraszam zatem do Krakowa. Wąskie i pokrecone jak jelita ulice. Dodatkowo od jakiegoś czasu wszystkie główniejsze arterie są przebudowywane. Efekt jest taki, że dzisiaj odwiozłem żonę na lotnisko i zanim ja przejechałem 10km przez miasto do domu ona wylądowała w Bristolu.

13.06.2007
19:05
[25]

Król Afryki [ Centurion ]

griz636, biorąc pod uwagę czas odprawy (+1,5h) ciężko mi to sobie wyobrazić.

13.06.2007
19:05
[26]

r_ADM [ Generaďż˝ ]

Ja mam zaupelnie inne odczucia zwiazane z komunikacja w Wawie. Jest punktualna, stosunkowo gesta i w miare wygodna.

Co do sciezek rowerowych to trzeba byc slepym, zeby nie zauwazyc postepu jaki sie w tej dziedzinie odbywa. Owszem, nieraz sciezki sa z dupy pomyslane, ale liczba tras jest olbrzymia w porownaniu z poprzednimi latami.

Oczywiscie moze byc lepiej, ale twierdzenie, ze jest tragicznie jest nieuzasadnione.

Z czego to może wynikać? Nie można tu już zwalać wszystkiego na biedę, Stalina, Powstanie Styczniowe, okupacje, komunizm

Nie mozna ?
Warszawe zrownana z ziemia po powstaniu odbudowywali umyslowi impotenci. Bez zadnej koncepcji jak miasto ma wygladac. Teraz sa tego efekty.

13.06.2007
19:07
[27]

ereyty [ Bragiel ]

>>>
Czy te S-ki to są odpowiedniki tramwai w Polsce? Bo nie wiem jak to wygląda...(albo nie kojarze, w Berlinie są?)>>>
To są pociągi jeżdzące po mieście i w okolicach miasta co kilka minut. Są praktycznie w każdej europejskiej stolicy( oczywiście nie w Warszawie, bo w naszej stolicy nawet nie ma 10 dworców).

13.06.2007
19:09
[28]

bialy kot [ FLCL ]

K@jon: Istnieje wieksze szansa na znalezienie zyciowej milosci w watku "Szukam dziewczyny!", niz na wprowadzenie zmian w komunikacji miejskiej po dyskusji w watku "Warszawa-dlaczego stolica Polski ma transport publiczny na poziomie krajów Trzeciego Świata?". Rozmyslania sa swietne, jesli nie koncza sie na rozmyslaniach.

13.06.2007
19:10
[29]

Dryf Wiatrów Zachodnich [ Pretorianin ]

xanat0s - "Inna sprawa, że czasami CH utrudniają - jak np. Arkadia - przejechać w pobliżu to koszmar..."

Bo trzeba byc kompletnym polmozgiem by walnac takie centrum handlowe przy rondzie, nie montujac na nim swiatel lub przejsc naziemnych/podziemnych i zmuszajac ludzi do lawirowania miedzy autami. Nie wnikam czyja to wina, Arkadia nie powstala pol roku temu, przez taki kawal czasu mozna bylo zrobic wiecej niz wystawic czasem jakiegos Policjanta.

W Poznaniu bylem, BARDZO mi sie spodobal, moim zdaniem jest bardzo dobrze otramwajowany. Inna sprawa, ze na przyklad na Starym Miescie ulice sa waskie, a tramwaje maja torowisko na ulicach, wiec jak jakis kierowca nie wie gdzie jechac moze sie naprawde pogubic i zdenerwowac.

Lukis171 - "Czy te S-ki to są odpowiedniki tramwai w Polsce? Bo nie wiem jak to wygląda...(albo nie kojarze, w Berlinie są?)"

Prosze, Berlinskie S-Bahn [Strase - Bahn]
- wagon
- mapka

13.06.2007
19:12
[30]

twostupiddogs [ Senator ]

twostupiddogs

"Co do sciezek rowerowych to trzeba byc slepym, zeby nie zauwazyc postepu jaki sie w tej dziedzinie odbywa. Owszem, nieraz sciezki sa z dupy pomyslane, ale liczba tras jest olbrzymia w porownaniu z poprzednimi latami. "

Przejedź na rowerze przez Centrum. W jakimkolwiek miejscu. Brak systemu ścieżek całkowicie wyklucza skuteczną komunikację rowerową do pracy, niezależnie jakie by to były postępy. Nie mówię już o tym, że za 5 lat, wszystkie ścieżki z kostki downa oddamy do remontu.
Jak jesteś z W-wy zapraszam na ścieżki koło mostu Siekierkowskiego. Natura poczyniła tam już spore postępy.

Aaa zapomniałem o braku ścieżek wzdłuż nowych remontów: Marszałkowskiej i Krakowskiego. Typowe myślenie komunistyczne - jak się uchwali i nie zrobi to na pewno zjawisko samo zniknie. Efekt będzie taki, że rowerzyści będą urządzali slalom na Krakowskim...

13.06.2007
19:13
[31]

griz636 [ Jimmi ]

Król Afryki -> Gdy samolot wystartowal wyszedłem z terminalu i wsiadłem do samochodu. Teraz łatwiej sobie to wyobrazic?

13.06.2007
19:16
[32]

D:-->K@jon<--:D [ Żubr z puszczy ]

Czytalem kiedys w focusie o wagonikach magnetycznych czy jakos tak ktore poruszaly by sie nad ulica i pisalo ze warszawa przymierzala sie do takiego rozwiazanie. Nawet na filmikach reklamujacych Warszawe na Euro 2012, mozna bylo je dostrzec. Ciekawe czy zainwestuja w ten projekt.



ok 35 sek jest pokazany wagonik

13.06.2007
19:17
smile
[33]

vien [ łowca pip ]

sorry ale pier**lisz jak potłuczony...
a Szybka Kolej Miejska, Warszawska Kolej Dojazdowa, czy w końcu Kolej Mazowiecka, którymi co rano do warszawy dojezdzają tysiące ludzi to...?

btw... ty w ogole kiedys byles w warszawie?

13.06.2007
19:19
[34]

Babiczka [ Generaďż˝ ]

Jak sie wam dziwie :/ nie wiecie o tym, ze lepiej budowac od nowa niz naprawiac ?;/ Jak miasto jest zjebane od poczatku to trudno jest wdrazac nowe projekty

13.06.2007
19:19
[35]

Snoopikus [ Generaďż˝ ]

Osobiscie uwazam ze jedynym sposobem na polepeszenie warunkow ruchu w centrach miast jest zabronienie wjazdu do centrow, lub nalozenie wysokich oplat.

W ten sposob na ulicach bedzie mozna polozyc nowe linie tramwajowe i je ciagle rozbudowywac. Zarazem budujac duze parkingi na obrzezach scislych centrow.

Nie porozumieniem jest oczekiwanie ze miasta w tej chwili wybuduja dookola miasta siec kolejek - nie wynika to nawet z pieniedzy - bo te w duzej mierze daje UNIa. Problemem jest miejsce, a raczej jego brak i koniecznosc wykupienia dzialek i wysiedlenia ludzi.

Niemniej prawda jest taka ze trzeba tez zmienic mentalnosc zarowno przewoznikow jak i klientow. Ci drudzy musza placic za przejazdy, Ci pierwsi musza isc na przod - dzisiaj w K-ce jest koncer Pearl Jam. Niech sie nikomu nie wydaje ze KZK podstawilo dodatkowe tramwaje :|

13.06.2007
19:20
[36]

Lukis171 [ Poznańska Pyra ]

Już kojarze :). Byłem tam jakies 6 lat temu i nie wiedziałem czy dobrze myśle.

Jednak trzeba myśleć o tym czy aktualnie da się w Wawie to wprowadzić. Czy to się będzie opłacało i nie wprowadzi za dużego paraliżu w mieście podczas różnorakich modernizacji. Bo czy w Wawie jest miejsce na dworce??

Może lepiej w tych ciasnych miastach (dam tu przykład Poznania gdzie moim zdaniem całe centrum powinno być zamknięte dla ruchu samochodów. Tylko tramwaje i autobusy wtedy można by spokojniej chodzić po centrum i lepiej je zagospodarować. Oczywiście to się wiąże z budową parkingów ale aktualnie to nie jest za duży problem). Może takie coś udałoby się w Wawie (nie znam na tyle miasta aby to stwierdzić).

13.06.2007
19:22
[37]

ereyty [ Bragiel ]

>>>>sorry ale pier**lisz jak potłuczony...
a Szybka Kolej Miejska, Warszawska Kolej Dojazdowa, czy w końcu Kolej Mazowiecka, którymi co rano do warszawy dojezdzają tysiące ludzi to...?>>
Właśnie -to nic, zero, nic nie znaczący ułamek procenta z 2-3 milionowej populacji osób pracujących na terenie Warszawy.
A Ty mówisz o tysiącach ludzi...

13.06.2007
19:33
[38]

Chacal [ Senator ]

Na lament czas dopiero przyjdzie. Od przyszłego tygodnia przez chyba 4 miesiące będą remontować torowisko na Al. Jerozolimskich i od Pl. Zawiszy do Ronda Waszyngtona tramwaje będą jeździły objazdami. A właściwie JEDEN tramwaj, bo reszta zmieni trasy na bezużyteczne dla osób chcących przejechać przez Wisłę. W zamian dostaniemy jeden autobus zastępczy. Zobaczcie sobie na stronie ZTM - po prostu śmiech na sali.

13.06.2007
19:37
[39]

r_ADM [ Generaďż˝ ]

Przejedź na rowerze przez Centrum. W jakimkolwiek miejscu. Brak systemu ścieżek całkowicie wyklucza skuteczną komunikację rowerową do pracy, niezależnie jakie by to były postępy. Nie mówię już o tym, że za 5 lat, wszystkie ścieżki z kostki downa oddamy do remontu.
Jak jesteś z W-wy zapraszam na ścieżki koło mostu Siekierkowskiego. Natura poczyniła tam już spore postępy.


Ale centrum Warszawy zostalo spier... zaprojektowane 60 lat temu. W tej chwili nie da sie tam juz nic zmienic.
Co do kostki to zostala ona wlasnie wybrana ze wzgledu na wieksza wytrzymalosc od asfaltu i poki co uwazam ten wybor za sluszny. Komfort jazdy jest co prawda odrobine mniejszy, ale kostka nie rozlazi sie tak jak asfalt.

Co do mostu Siekierkowskiego. W tym sezonie tam nie bylem, ale w zeszlym roku trasa byla bardzo fajna. Jezeli w tym roku cos sie zmienilo to jest to wina zjebanego podloza a nie samej kostki. Np trasa KENem do Kabat mimo, ze zawsze zatloczona jest rowna jak stol.

Aaa zapomniałem o braku ścieżek wzdłuż nowych remontów: Marszałkowskiej i Krakowskiego. Typowe myślenie komunistyczne - jak się uchwali i nie zrobi to na pewno zjawisko samo zniknie. Efekt będzie taki, że rowerzyści będą urządzali slalom na Krakowskim...

Moim zdaniem tam nie ma jak zrobic sciezki.

13.06.2007
19:41
smile
[40]

olivierpack [ Generaďż˝ ]

Ale w Warszawie jest Pałac Kutury i Nauki. A zapomniałbym, chcieli go zburzyć...

13.06.2007
19:48
[41]

Józef Stalin [ Legionista ]

Hej! zwalasz wszystko na mnie? wiem wiem to tylko żart

13.06.2007
19:52
smile
[42]

zbm [ Atlantis Crusader ]

2sd --> zauważyłem już iż jesteś przeciwnikiem kostki Bauma:)
ale powinieneś zatem wiedzieć, że idąc z postępem, wyznaczanym przez kraje zachodu
odchodzi się od kładzenia asfaltu gdzie to tylko możliwe. Kostka zapewnia w miarę normalną
wymianę stosunków wodnych, a przykryte asfaltem połacie terenu to jak włożenie do plastikowego worka.

ma oczywiście swoje wady (gińcie kolażówki) ale większość z nich wynika
z doświadczenia (braku) i czasu (braku) ekip kładących ową kostkę. wygnieciony podkład
powinien odleżeć najpierw 2 tygodnie a na to dopiero układać kostkę.
U nas kładzie się kostkę najdalej następnego dnia:D więc nie ma się co dziwić.

13.06.2007
20:08
[43]

twostupiddogs [ Senator ]

zbm

"2sd --> zauważyłem już iż jesteś przeciwnikiem kostki Bauma:)
ale powinieneś zatem wiedzieć, że idąc z postępem, wyznaczanym przez kraje zachodu
odchodzi się od kładzenia asfaltu gdzie to tylko możliwe. Kostka zapewnia w miarę normalną
wymianę stosunków wodnych, a przykryte asfaltem połacie terenu to jak włożenie do plastikowego worka.

ma oczywiście swoje wady (gińcie kolażówki) ale większość z nich wynika
z doświadczenia (braku) i czasu (braku) ekip kładących ową kostkę. wygnieciony podkład
powinien odleżeć najpierw 2 tygodnie a na to dopiero układać kostkę.
U nas kładzie się kostkę najdalej następnego dnia:D więc nie ma się co dziwić. "

Takie jest też uzasadnienie ZDM. Problem, w tym, że:
Po I, kostka jest dwa razy droższa,
Po II jak już pisałem, natura rozwala ją od dołu. Nikt tego nie kosi oczywiście nawet jak już zakwitnie na środku.

Efekt jest taki, że mamy gro nowych ścieżek, które nadają się do remontu. Czy to tańsze rozwiązanie? Pamiętaj też, że nawet jeśli ktoś będzie kosił wszystko dookoła to są koszty ekspoatacji, które trzeba ponieść.

r_ADM

"Ale centrum Warszawy zostalo spier... zaprojektowane 60 lat temu. W tej chwili nie da sie tam juz nic zmienic. "

Gratuluję podejścia. Proponuję usiąść i się popłakaći dalej nic nie robić.

"Co do mostu Siekierkowskiego. W tym sezonie tam nie bylem, ale w zeszlym roku trasa byla bardzo fajna. Jezeli w tym roku cos sie zmienilo to jest to wina zjebanego podloza a nie samej kostki. Np trasa KENem do Kabat mimo, ze zawsze zatloczona jest rowna jak stol."

Zatem jeśli jest zjebane podłoże, nie kładzie się materiału, który się łatwo zapada. Nieprawdaż?

"Aaa zapomniałem o braku ścieżek wzdłuż nowych remontów: Marszałkowskiej i Krakowskiego. Typowe myślenie komunistyczne - jak się uchwali i nie zrobi to na pewno zjawisko samo zniknie. Efekt będzie taki, że rowerzyści będą urządzali slalom na Krakowskim...

"Moim zdaniem tam nie ma jak zrobic sciezki."

No tak. Jest tylko parę metrów chodnika. Tak samo jak na Świętkorzyskiej też się nie da zrobić od 15 lat, bo jest ylko 10 metrów.


13.06.2007
20:25
[44]

zbm [ Atlantis Crusader ]

2sd --> ale weź też pod uwagę infrastrukturę podziemną, taka jak np sieci uzbrojenia terenu (media)
w przypadku dokładania nowej/remontu/awarii zdejmujemy grzecznie kostkę zakopujemy kabel, kładziemy kostkę.

w przypadku asfaltu kujemy/tniemy specjalnymi maszynami asfalt, kładziemy kabel kładziemy NOWY
asfalt:) właśnie dwukrotna różnica cenowa, która wcześniej wymieniłeś znika:)
(oczywiście zdaję sobie sprawę, że wymiana części asfaltu to nie całość, ale chodzi mi o zasadę a nie konkretne wyliczenia)

przykład? patrz jak kładli światłowody w Jerozolimskich chociażby przy Dworcu Śródmieście.

A jak ma się sprawa w stolicach i większych miastach Francji, Holandii czy nawet Niemiec?
kładą asfalt na potęgę czy raczej kostkę? ;) jakoś nie mogę uwierzyć, że u nas jest silne
lobby kostkowe, które naciska na lokalne władze i wykonawców, żeby używali tej znienawidzonej
przez naród i cyklistów kostki

tak mi się jeszcze przypomniało. wydaje mi się, że położenie asfaltu zgodnie ze sztuką budowlaną
(bo wiem, że wykonawcy czsami robią "po taniemu") to nie tylko wyrównanie terenu piaskiem i wylanie asfaltu.

13.06.2007
20:30
[45]

gladius [ Subaru addict ]

bialy kot [ FLCL ]

Czy to kolejny z tych watkow, w ktorych narzekamy na Polske, a potem idziemy drapac sie po dupie przed telewizorem?


A i owszem. Płacę podatki i mogę iść się drapać po dupie przed telewizorem, a w tym czasie ta banda świń u koryta powinna właśnie budować metro w Warszawie zamiast dworca w jakiejś dziurze pod Kielcami. BTW, Krótkołapy będzie lotnisko pod Kielcami.

13.06.2007
20:39
[46]

twostupiddogs [ Senator ]

zbm

Przyjmijmy, że tak jest jak mówisz. Powiedz mi zatem dlaczego zatem nie można zróżnicować zastosowania? Na takim zadupiu jak Most Siekierkowski, gdzie raczej nie będzie nigdy zabudowy ścisłej zrobić asfalt, gdzie indziej kostkę?

"tak mi się jeszcze przypomniało. wydaje mi się, że położenie asfaltu zgodnie ze sztuką budowlaną
(bo wiem, że wykonawcy czsami robią "po taniemu") to nie tylko wyrównanie terenu piaskiem i wylanie asfaltu."

Póki co po "taniemu" robią zapadającą się kostkę. Już zresztą chyba jest sprawa o odszkodowanie w sądzie przeciw ZDM jednego kolesia, który wpadł w taką dziurę. Za to też zapłacimy.

"A jak ma się sprawa w stolicach i większych miastach Francji, Holandii czy nawet Niemiec?
kładą asfalt na potęgę czy raczej kostkę? ;) jakoś nie mogę uwierzyć, że u nas jest silne
lobby kostkowe, które naciska na lokalne władze i wykonawców, żeby używali tej znienawidzonej
przez naród i cyklistów kostki "

Tylko jest jeden mały problem. Tam ktoś umie to układać, i tam jest inny rodzaj kostki. Tam nie układa się kostki fazowanej.


A tak już offtopicowo całkowicie. Poza kwestiami komunikacyjnymi. Istnieją inne materiały do budowy chodników niż kostka. Temu kto na Foksal np. pozwolił położyć kostkę, sam bym ją w domu na podłodze wyłożył. Niech już sobie będzie na jakiś obrzeżach, ale dlaczego mamy nią szpecić coś co przylega do ulicy aspirującej do miana reprezentacyjnej ulicy? Takich potworków w Europie jednak się nie funduje.

13.06.2007
20:43
[47]

Lookash [ Senator ]

Ale przecież ta banda świn u koryta buduje właśnie metro... Zonk?

Autor wątku chyba nie był w Kairze. Naprawdę, beznadziejne porównanie.

Nie musiałem nigdy poruszać się za granicą komunikacją miejską (no dobra, raz w Tunezji), ale ja z brzegu miasta spokojnie dojeżdzam w szczycie do centrum w 30 kilka minut. Bez przesady, nie jest aż tak tragicznie.

Ciekawe też, gdzie by szanowny autor sobie te kolejeczki i setki malutkich super ekspresowych dworców pobudował. Chyba na swojej jaśnie oświeconej zachodnim blichtrem głowie...

Oczywiście także Lukis, naczelny Lechita tego forum, musiał przyjść i wytknąć parę rzeczy Warszawie, bo przecież nie byłby wielką, poznańską pyrą, gdyby sobie odpuścił. Zajmij się kolego swoimi koziołkami. To, że nie potrzebujecie metra, nie czyni cię jeszcze autorytetem w stwierdzaniu czegokolwiek na temat metra warszawskiego.

Autorowi wątku polecam też sprawdzenie stanu czystości moskiewskiego metra oraz porównanie ze stanem czystości metra warszawskiego. To co, gdzie jest ten trzeci świat?

Co do ścieżek rowerowych. Jeszcze nie zauważyłem w ciągu ostatnich kilku miast nowej drogi położonej bez ścieżki rowerowej. W centrum, na odnowionym odcinku Marszałkowskiej przy placu Konstytucji także są pieknie wytyczone ścieżki rowerowe.

Dużo się zmienia i nie ma co biadolić.

13.06.2007
20:55
[48]

zbm [ Atlantis Crusader ]

2sd --> dokładnie. I tak wszystko rozbija się o kasę i wykonanie. Ale jak wszystko inne,
nie tylko w dziedzinie kostki.

jedyne co chciałem Ci naświetlić to ekologiczny i środowiskowy sens użycia kostki "Dauna" ;)
nie polemizuje nawet z tym,jak kładą. wiadomo, z resztą przecież o tym wcześniej napisałem.
stąd dziury (Heniek! kładziem kostkę już nie ma co czekać).

a że sa róznie kostki o różnej cenie i zastosowaniu to też szkoda klawiatury. ja to wiem. Ty to wiesz.
Ci państwo. A jak zwykle nic z tego nie wynika;)

13.06.2007
20:56
[49]

twostupiddogs [ Senator ]

Lookash

"Co do ścieżek rowerowych. Jeszcze nie zauważyłem w ciągu ostatnich kilku miast nowej drogi położonej bez ścieżki rowerowej. W centrum, na odnowionym odcinku Marszałkowskiej przy placu Konstytucji także są pieknie wytyczone ścieżki rowerowe. '


Ścieżka przy Marszałkowskiej? Na odcinku od Pl.U. Lubelskiej do Pl. Zbawiciela? Krakowskie? A to tylko dwa z brzegu...

zbm

Doskonale wiem, że teoretycznie kostka jest niby lepsza. Z tym, że w naszych azjatyckich warunkach, chyba jednak lepszy jest asfalt.

13.06.2007
21:20
[50]

Backside [ Konsul ]

Luks171 ---> "Zapewne także zła polityka miasta. Wolą budować wielkie centra handlowe niż komunikację."

A pomyślałem może, że centra handlowe to prywatne inwestycje, a nie urzędu miasta?


"Te dwie linie metra...to naprawdę żenada. Ledwo wsiądziesz a już musisz wysiadać...nie mówiąc o jego poziomie."

Byłeś, jechałeś?
Warszawa doczekała się dopiero 1 linii metra, która jedzie przez większość dzielnic przy Wiśle i zajmuje to ok. 30min.
Rozumiem, że wolisz jechać przez całe miasto godzin przynajmniej 2, abyś poczuł, że nie wysiadasz od razu po zajęciu miejsca...

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.