GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Kaileena - taktyka

04.06.2007
17:59
[1]

boskijaro [ Senator ]

Kaileena - taktyka

Jestem na koncowej walce WW - drugi raz bije się z nią. Jaką polecacie taktyke? Bo nie daje rady :/ za pierwszym razem jakoś poszło , ale teraz jest znacznie ciężej.

04.06.2007
18:11
[2]

axel1 [ The Nameless One ]

Ostatnia walka z Kaileena jest bardzo trudna. Wyprowadza ona takie comba ataków, wtedy musisz się cofać, kiedy zrobi króciutką przerwe, atakujesz 2 razy i się cofasz. Jeśli spowolni czas, zrób to samo i/lub ciągle uciekaj. Staraj się też zdobywać piasek z demonów. Nie polecam wykorzystywania piasku do innych celów niż standardowe zwalnianie (chyba że powrót w przeszłość po bardzo nieprzyjemnym kombosie) lub to takie super (co żre chyba 3 pola). Walka z Kaileena nie jest jedynym rozwiązaniem gry. Proponuję wczytać wcześniejszego save i szukać upradów zdrowia poczym walkczyc z Dahakka.

04.06.2007
18:13
[3]

boskijaro [ Senator ]

Wczesniejszego tzn.? Tego po przeniesieniu sie w terazniejszosc razem z Kaileeną?

04.06.2007
18:18
[4]

axel1 [ The Nameless One ]

Nie nie, jeszcze przed ostatnim wejściem do sali tronowej. Przed nią jest taka sala gdzie była klepsydra.

04.06.2007
18:20
[5]

endrju771 [ Teleinformatyk ]

Jak spowalnia czas - spuść się na krawędź areny i przeczekaj.
Jak wypuści tornada - biegaj w kółko
Spowalniaj czas przy panience i wal w nią ile wlezie
Jak wali złożony combo to blok + ucieczka
Staraj się przez nią przeskakiwać (spacja + 2xLPM)
Jak na poziomie z mgłą znalazłeś unikalny miecz to go zachowaj i cały czas w spowolnieniu wal Kaileene z combosów.

04.06.2007
18:20
[6]

boskijaro [ Senator ]

Nom i w tej sali gdzie mam ich zacząć szukać? (proszę o małą podpowiedź)

endrju - gdzie jest ten miecz?!

04.06.2007
18:21
[7]

blackhood [ Patience ]

Utrzymuj dystans, tzn. bądź blisko niej, ale jednocześnie na tyle daleko, żeby nie zdołała Cię podciąć, kiedy wykona swą sekwencję cięć, przeskakujesz ją sieczesz mieczem i tak do skutku. Metoda sprawdzona kilka razy ;]

edit: jednak nie o tę walkę mi chodziło, na koniec lepiej zabić Dahakę.

04.06.2007
18:26
[8]

boskijaro [ Senator ]

No dobra ale niech mi ktos powie gdzie zaczac szukac tych Life upgradów zeby z nim walczyc

04.06.2007
18:29
[9]

blackhood [ Patience ]

Kilka słów wstępu

Z pewno?ciš wszyscy słyszeli o tzw. wzmocnieniach życia. Niestety autorzy gry postarali się, aby troszkę nam utrudnić ich zdobycie. Po pierwsze trzeba się nie?le nagłowić, żeby zobaczyć, gdzie taki LU (life upgrade) może być. Potem należy się jeszcze do takiego miejsca dostać (co momentami przyprawia o głębokš frustrację), a następnie pokonać mordownie (fani Sapkowskiego wiedzš o co chodzi :D) - seria pułapek jest trudniejsza do pokonania, niż gdziekolwiek indziej. Dlatego też warto, po zlokalizowaniu LU, napić się do oporu (bez skojarzeń proszę), nazbierać piasków, no i może jakie? ?rodki uspokajajšce dla tych bardziej nerwowych :D. Jak można, zróbcie też save'a. Wymienię teraz wszystkie LU, w kolejno?ci, w jakiej można je znale?ć jak najszybciej. Ponumeruję je i proszę, aby w razie pytań o dodatkowe wyja?nienia, trzymać się tej numeracji, ułatwi to i skróci komunikację. LU można zdobyć jedynie w przeszło?ci, a niektóre z nich majš rodzaj zamka czasowego - szczegóły przy każdym z nich.

1 LU po ostatecznej walce z Shahdee

Gdy już pozbędziemy się pani w ?licznym, czarnym stroiku, wystarczy podej?ć do takiej okršgłej altanki (znajdujšcej się przy okręgu, na którym walczyli?my). Po prawej stronie od wej?cia jest artwork, a na wprost taki jakby ołtarz. Podchodzimy do niego i chwytamy za uchwyt (trzeba przytrzymać klawisz biegania po ?cianie - domy?lnie PPM) i zaczšć się cofać. Odsłoni to zej?cie do LU. Niestety ten LU można zebrać tylko w tym momencie. No dobra - nie jest to do końca prawda. Udało mi się go zebrać pó?niej, ale nie wyszedłem już stamtšd wystarczajšco daleko, żeby móc normalnie kontynuować grę. Mała porada - ponieważ po walce prawdopodobnie będziecie troszkę uszkodzeni i z małš ilo?cia piasków, polecam najpierw wdrapać się na górę, tak jakby?cie mieli normalnie kontynuować fabułę, tam jest save. Zapiszcie sobie, a potem cofnijcie się do ołtarza. Da się to zrobić, trzeba tylko zaczšć od biegu po ?cianie, z której się przyszło. Biegniecie do oporu, a ksišże sam się na końcu złapie dršżka (znów proszę bez skojarzeń). Potem to już z górki.

2 LU okolice pierwszej walki z kruczym wojownikiem w przeszło?ci

Uwaga, żeby dostać się do tego LU musimy mieć już spowolnienie czasu, wcze?niej się nie da. Musimy dostać się do takich schodów, koło których pojawia się wymieniony wyżej napastnik, gdy go pierwszy raz troche sklepiemy :). U podstawy tych schodów, po ich lewej stronie znajdujš się trzy beczki. Rozwalamy je, gdyż zasłaniajš przycisk na podłodze. Wchodzimy na niego, odpalamy spowolnienie i wbiegamy po schodach. Na wprost ich szczytu podniosła się małš krata, pod którš musimy się przeturlać (bieg do przodu i przytrzymanie klawisza skoku - domy?lnie spacja). A potem już tylko mordownia.

3 LU Hol Centralny, po użyciu Serpent Sworda

To chyba najtrudniejszy do zdobycia LU. Najpierw ustawiamy d?wignie w kierunku fontanny życia, następnie save'ujemy :D, po czym cofamy sie do d?wigni. Patrzšc w kierunku fontanny, po lewej stronie, za przepa?ciš, na samym dole, mamy drzwi. Mniej więcej na ich wysoko?ci, po naszej stronie przepa?ci sš dwie skały na przeciwko siebie, jedna ciut niższa od drugiej. Stajemy na szczycie tej niższej, zwieszamy się na rękach i odbijamy w kierunku tej drugiej. Gdy już do niej dolecimy, ksišże jakby wisi w powietrzu przez ułamek sekundy, wtedy wła?nie wciskamy klawisz skoku (spacja), i odbijamy się spowrotem. I tak w kółko, aż znajdziemy się wystarczajšco nisko. Schodzimy na niższš półkę i obracamy się tak, aby mieć wej?cie do LU po prawej ręce. Zaczynamy bieg po ?cianie (do przodu, nie do góry) prawie do samego końca, po czym odbijamy się od niej i rozpoczynamy wspinaczkę odbijajšc się tak, jak przed chwilš schodzili?my. Ważne jest, żeby w czasie biegu po ?cianie nie odbić się za po?no, bo ksišże dobiegnie do przeciwkległej ?ciany i odbije się w kierunku, z którego przyszli?my. Gdy już wdrapiemy się skokami na kolejny gzyms, znów rozpoczynamy bieg po ?cianie i znów pod koniec się odbijamy i znów schodzimy odbijajšc się od ?cian. (Nudni ci autorzy co nie :D - do tego to jeszcze nie koniec takiego skakania :P). Kiedy się już wystarczajšco obniżymy, pozstaje już tylko przeskoczyć na stronę drzwi i już jeste?my przy ukochanej mordowni (ta jest jakby ciut krótsza i prostsza, ale głowy nie dam). Gdy wrócimy już ze zdobytym LU, idziemy za wej?ciem w lewo. Jest tam ?ciana, po której sypie się piasek. Je?li mamy Scorpion Sworda (miecz skorpiona), możemy rozwalić tš ?cianę, za niš jest kij hokejowy - niezniszczalna broń do lewej ręki. Je?li jeszcze nie mamy rzeczonego mieczyka można wrócić tu pó?niej :D. Pozostaje nam już tylko powrót na górę. Obracamy się plecami do piaskowej ?ciany, skaczemy przez przepa?ć, wbiegamy do góy po jednej ze ?cian (ale nie po tej na wprost drzwi) i znów, tak tak zgadli?cie :D, wspinamy się skokami na górę. Uff, to wszystko, jeste?my bezpieczni. Polecam zapisać stan gry :D. Ten LU można zdobyć zawsze, gdy jest się w przeszło?ci w tym miejscu.

4 LU golem miotajšcy pieskami

Ten jest stosunkowo prosty do zdobycia. Kiedy stoimi na wprost golema, zaraz po filmiku go pokazujšcym, skecamy w prawo, tam jest dwóch czy trzech drabów oraz uszkodzona ?ciana z desek. Drabów zabijamy i stajemy przy owej ?cianie tak, aby golem rzucił w niš pieskiem. Gdy to zrobi, ?ciana się rozwala i mamy fontannę. Pijemy, zapisujemy grę i idziemy na drugš strone gzymsu (na razie nie bawimy się jeszcze mechanizmem znajdujšcym się w pokoju z fontannš). Tam znajduje się uszkodzona kamienna ?ciana. Znów stajemy przy niej i czekamy, aż golem rzuci w niš pieskiem. Za niš znajduje się nasza ulubiona mordownia, a na jej końcu LU. Je?li przegapili?my to miejsce, nie ma problemu. Wystarczy się tam dostać majšc scorpion sworda (miecz skorpiona). Wtedy własnoręcznie kruszymy ?cianę i po problemie :D

5 LU pierwsza czę?ć uruchamiania wodnej wieży

Gdy jeste?my w ogrodach, tam z posšgiem, najpierw idziemy w prawo, żeby uaktywnić d?wignie, które odpowiednio ustawione, otworzš główne drzwi w ogrodach. W pewnym momencie dojdziemy do miejsca, bardzo zalesionego, w którym stoczymy potyczkę z 3-4 "czewronymi arabami" (nazwa mojego autorstwa :D) i 3 czarnymi zjawami miotajšcymi sztyletami. Gdy już je wybijemy i we?miemy należnego nam za trud artworka, podchodzimy do ?ciany która jest po lewej stronie, gdy stoimy plecami do bramy przez, którš przeszli?my przed chwilš (nawiasem mówišc strasznie jest zaro?nięta). Obok tej ?ciany brakuje balustrady, zwieszamy się z krawędzi, opuszczamy niżej, aż na takš kwadratowš półkę, następnie biegniemy po ?cianie i już jeste?my przy wej?ciu do ukochanej mordowni :D. Tylko zanim do niej zejdziemy trzeba trochę poskakać po ?cianach. Nie jest to wcale trudne i doprawdy nie mam pojęcia po co autorzy to zrobili. Jedyny w tym plus, że po drodze mamy kilka beczek itp. z piaskiem, więc gdyby komu? brakowało, proszę ?miało korzystać. Do tego LU również można wrócić kiedy się tylko chce.

6 LU druga czę?ć uruchamiania wodnej wieży

Gdy dojdziemy do komnaty, w której jest d?wignia ostatecznie uruchamiajšca tš wieżę, stajemy tyłem do dzedzińca. W lewym przednim rogu jest kilka gzymsów, po których możemy się wspinać. Wchodzimy po nich, aby dostać się do ukochanej mordwoni. Prawda, że proste?? Haczyk tkwi w tym, że kamera ustawia się tak, że ciężko zauważyć to wej?cie, je?li się go nie szuka :). Ten LU również można zdobyć w dowolnym momencie.

7 LU po zdobyciu Scorpion Sworda

Gdy w końcu pozbędziemy się połamanego Lwiego Miecza, którym po prostu nie da sie walczyc :(, po pewnym czasie walczymy z golemem, który wyglšda jak przerosnięta mumia :). Gdy już go zaciupamy wchodzimy po drabinie na góre i walczymy z 3 czarno-bialymi gostkami. Po ich heroicznej ?mierci czas na chwilke odpoczynku. Niedaleko miejsca naszej walki jest sciana, którš można rozwalić, druga taka sciana jest w lewym górnym rogu tego pomieszczenia, patrzšc od strony miejsca, z którego przyszlismy. Rozwalamy obie, po czym wracamy do tej pierwszej. Wbiegamy na sciane i włšczamy przycisk. Oczywišcie kamera wcale nam zadania nie ułatwia - pomaga wcisniecie "Q" - kamera do góry. Oczywiscie trzeba włšczyć spowolnienie czasu, ale żeby było ?mieszniej u mnie nie chcialo sie włšczyć. Okazalo sie, ze, w momencie kiedy z ekranu zniknie kolo życia i piasków, spowolnienie nie chce siš włšczyć. Wystarczy wyciagnać broń, wbiec po scianie, przed spadkiem włšczyć spowolnienie i grzać ile sił w nogach do przej?cia, które otworzy się za druga z rozwalonych wczesniej scian. Oczywi?cie czeka już na nas ukochana mordownia, do tego wcale nie łatwa :(. Ten LU mozna zdobyc w dowolnym momencie od zdobycia Scorpion Sworda.

8 LU podczas pobytu w Bibliotece

Ten jest dosc prosty do zdobycia. No dobra zartowalem :). Trudnosc tym razem nie polega ani na problemie z dotarciem, ani mordowni, tylko ilosci przeciwników od ostatniego save'a oraz checkpointa. Od poczatku, gdy jestesmy w bibliotece, musimy uwazac na poziom zdrowia. Nie nalezy oszczedzac na piaskach - uzywamy berserkera tak czesto, jak tylko trzeba. Jednak z drugiej strony dobrze jest miec chociazby jedeny, a najlepiej dwa - trzy piaski, gdy juz dojdziemy do mordowni. Dostac sie do niej latwo. Pod koniec podrózy po bibliotece, lazimy po takich szesciokatnych balustradach. Na pierwszej rozwalamy czarna ninje, a z drugiej idzie sie do wyjscia. Lecz najpierw, stojac przodem do planowanego i zalecanego przez gre wyjscia, idziemy druga, szesciokatna balustrada na jej prawa strone - przeciwna do tej od pierwszej balustrady. Na przeciwleglej scianie widac duze zamkniete wrota - skaczemy na ich lewa strone. Po tem opuszczamy sie tak nisko, jak tylko mozna, przesuwamy sie pod wrotami na ich prawa strone, po czym znów do góry do widocznego otworu w scianie. Wtedy pozostaje nam juz tylko poskakac troche po scianach, przejsc mordownie (ekstremalnie trudna nie jest, ale wciaz mordownia) i zasluzona nagroda jest nasza.

9 LU Hol Centralny, droga prowadzšca przez balkonik

Ustawiamy rzeczonš dzwignie w kierunku fontanny i tak jak opisałem w 3 LU schodzimy na dól po kij hokejowy. Wracamy na góre i ustawiamy dzwignie w kierunku przeciwnym do fontanny. Włazimy na ten balkon nad nami, idziemy dalej, aż dojdziemy do dużej komnaty z wšskim przej?ciem i kolumnami. Je?li pójdziemy na wprost - dojdziemy do miejsca, gdzie ratowalismy księżniczke. Ale tam nie idziemy. W komnacie z kolumnami rozpoczynamy wspinaczke do góry. Kiedys juz to robilismy, wiec nie powinno byc problemu. Co jakis czas, w rogach komnaty sa balkony. Idziemy az do ostatniego. Poznamy go po uszkodzonej kracie z boku. Majac Scorpion Sworda rozwalamy krate, wyciagamy z niej skrzynie, podsuwamy ja pod sciane po naszej prawej stronie, wlazimy na skrzynie i zaczynamy bieg do góry. Pod koniec (ale tak naprawde pod sam koniec, nie za wczesnie) odbijamy sie, potem znów od przeciwleglej sciany i po klopocie. Jak zwykle mordownia, dosc dluga, ale powinnismy miec sporo zycia, wiec nie ma problemu. Co prawda pelno tam waz i skrzyn, ale z zadnej z nich nie wypadl mi ani jeden piasek. Po zdobyciu LU prosze sie nie przestraszyc, ze drzwi zamkniete. Obok nich jest glaz, po nim wchodzimy na góre spowrotem do skrzyni. Teraz juz tylko dalej idziemy po komnacie, az zsuniemy sie po czerwonej fladze i wracamy na balkon w sali z dzwignia. Poniewaz mozna miec tam problemy z zejsciem na dól od razu napisze, ze stojac przodem do wnetrza komnaty obracamy sie w lewo. Widac tam, ze kawalek sciany jest uszkodzony. Chwytamy sie krawedzi, przechodzimy na zewnatrz balkonu i puszcamy sie (bez skojarzen prosze), trzy razy (wciaz widze na waszych twarzach perwersyjne usmieszki, zboczency :P). I po klopocie. Ten LU mozna wziasc zawsze, gdy majac Miecz Skorpiona, jestesmy w Holu Centralnym. Najszybciej mozna to zrobic wlasnie po bibliotece, gdy mamy isc do sali tronowej.

Uwagi końcowe

Je?li wszystko zrobili?my w takiej kolejno?ci jak napisałem, i tak szybko jak się da, to możemy teraz pój?ć do komnaty z piaskami i tam czeka na nas Water Swrod - jeszcze za nim stali?my się Upiorem Piasku.

04.06.2007
18:36
[10]

jetix200 [ Konsul ]

Boskijaro ja używałem spowolnienia czasu i ciągle jak byłem obok niej to zamiast walić ją w facjatkę to naciskałem spację i LPM i wtedy książe ją ciachał.

04.06.2007
18:42
smile
[11]

ValkyreX [ Cesarz ]

Proponuję wczytać wcześniejszego save i szukać upradów zdrowia poczym walkczyc z Dahakka.

Jeśli tak to baardzo wcześniejszego, bo przed drugą walką z Kaileeną praktycznie parę LU jest już straconych, jeśli ich wcześniej nie wziąłeś... Wiem, bo sam kiedyś próbowałem grać z przed ostatniego save'a, potem się okazało, że do części się już nie dostanę i i tak musiałem wczytać wiele wcześniejszego...

A co do Kaileeny- unikaj jej ciosów, bronić się nie polecam, bo teraz ma taki cios, co nawet obrona nie pomoże... Przed huraganami- tylko patrzeć czy na ciebie pędzą i w ostatniej chwili przeturlać się gdzie indziej. Jak Kaileena użyje spowolnienia czasu, też go używamy... W zasadzie spowolnienie czasu jest najbardziej skuteczne w walce z nią :)

Co innego jakbyś walczył z Dahaką- od miesiąca się męcze używając mocy piasków i nie mogę go pokonać (hard- z kaileeną na hardzie problemów nie mialem)

04.06.2007
18:43
[12]

boskijaro [ Senator ]

Oj to juz nie dam rady ich zdobyc, nie bede sie cofal do poczatku gry :/

04.06.2007
18:43
[13]

Amadeusz ^^ [ For Great Justice! ]

Boskijaro - szkoda że w swej boskości nie potrafisz używać niewątpliwie genialnego skryptu, jakim jest spoiler.

04.06.2007
18:52
[14]

axel1 [ The Nameless One ]

Btw. Valk -> ja też się z Dahaką męczyłem ale znalazłem sposoba. Na samym początku walki odpalasz to super spowolnienie, tniesz go, on idzie na krawedź, super spowolnienie, tniesz (podczas biegu do krawędzi powinieneś złapać piasek), i jak Ci braknie to jeszcze normalne spowolnienie i tniesz. :P Metoda noobiarska ale u mnie podziałało.

04.06.2007
19:00
[15]

endrju771 [ Teleinformatyk ]

boskijaro ->

spoiler start
Ta zamglona jaskinia, jesteś jeszcze demonem piasku. Nie wiem jak do końca ci to wyjaśnić, w każdym bądź razie pod koniec tego etapu otwierasz pewne drzwi przyciskiem (poprzedzone jest to scenką, w której te warczące psy wychodzą z mgły) to wracasz do nich skacząc po stalaktytach. Kiedy przez nie przejdziesz znajdziesz się w małym pomieszczeniu, w którym przycisk otwierający następne drzwi jest w takim dołku. W tym właśnie dołku jest spękana ściana - niszczysz ją i znajdujesz zielony świecący miecz. Zabierasz go i trzymasz do końca gry! Unikatowe miecze są niezniszczalne, tylko broń Boże go nie wyrzuć.
spoiler stop

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.