GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Reklamacja - czemu tak dlugo!?

20.08.2006
18:21
smile
[1]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Reklamacja - czemu tak dlugo!?

17 lipca kurier firmy ups odebral ode mnie popsuty monitor crt philips 19", jak na 3 letnia gwarancje door - to - door przystalo. Zawiozl go prosto do firmy zolter w zajmujaca sie serwisem philips polska. Tutaj moje pytanie, bo nie jestem pewien czy nie leca sobie w kulki:

2 sierpnia (!) dostalem informacje, ze z powodu wycofania z produkcji monitorow 19 calowych otrzymam w zamian monitor philips 207P0 22". Do tej pory nie otrzymalem monitora, a gdy do nich dzwonie / pisze ciagle sciemniaja ze dostawa sie opoznila. Ostatnio cos ruszylo i stwierdzili, ze spodziewaja sie monitora pod koniec wrzesnia (wtf!?).

Co moge uczynic w takiej sytuacji? Na dobra sprawe nie jestem zainteresowany wiekszym monitorem (akurat ten jest bardzo dobrej jakosci - w sklepach w cenie 1700 - 2100 zl brutto z VAT, to 500 - 900 zl wiecej niz zaplacilem za tamta 19 stke). Moglbym go oczywiscie sprzedac, ale mam wrazenie, ze z tym bedzie ciezko.

W jaki sposob moglbym ich ponaglic, czy sa odpowiednie przepisy do tego?
Czy moglbym domagac sie gotowki zamiast nowego monitora (przeciez to inny model)?
Oczywiscie mam na mysli sume jaka zaplacilem owczas za monitor 19 calowy (1200 zl).

A moze po prostu wedlug przepisow maja wiecej czasu na tego typu sprawy a ja sie niecierpliwie?

pozdrawiam i dzieki za pomoc

20.08.2006
18:30
[2]

Różany krzyż [ Konsul ]

Możesz ich pozwać, przedmiot zamienny lub właściwy musisz dostać w przeciągu 14 dni !!

20.08.2006
18:45
[3]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Łatwo powiedziane, pozwać - może można ich w jakiś sposób pogonić albo zażądać gotówki ?

20.08.2006
20:17
smile
[4]

Różany krzyż [ Konsul ]

No można, pozywając ich.

20.08.2006
20:37
[5]

-=K@kTuUuS=- [ HeRe CoMes tHe PaIn ]

Jedynym sposobem jak mowia poprzednicy jest nie koniecznie pozwanie ich ale postraszenie ich ze sie ich pozwie do sadu lub do rzecznika praw konsumenta bo czas na anparawe/wymiane sprzetu dawno im sie skon czyl. Na co ty czekasz? dzwon i strasz ich i zobaczysz ze dostaniesz monitor w mig jezeli mowia ze we wrzesniu to powiedz ze nie ma mowy bo nie bedziesz czekal bo czas na to juz im dawno minol i ze idziesz ich pozwac. Trzeba rozmawiac z takimi ostro jak nie masz taiego "starszego" glosu niech twoj ojciec z nimi porozmawia i najlepiej telefonicznie.

20.08.2006
20:41
[6]

Niedzielny Gość [ J.F. Sebastian ]

Kaktus dobrze radzi :)
Zadzwoń najpierw do rzecznika praw konsumenta, skonsultuj się z nim, następnie zadzwoń do tej firmy, poproś kierownika i powiedz że jesteś po rozmowie z rzecznikiem - powinno pomóc. U mnie kiedyś pomogło :)

20.08.2006
20:45
[7]

Smoleń [ Sumatran Rat-Monkey ]

Serwis miał 14 dni na danie odpowiedzi co do warunków naprawy. Jeżeli otrzymałeś od nich taką informację, to teraz musisz się uzbroić w cierpliwość, bo nie mają żadnego czasowego nakazu co do realizacji naprawy (wymiany) gwarancyjnej. Nie wiem skąd takie mniemanie, że mają 14 dni na naprawę, czegoś takiego nie ma w prawie konsumenta.

20.08.2006
20:49
[8]

Różany krzyż [ Konsul ]

Jak nie ?? Pokaż mi przepisy kodeksu bo z tego co ja pamiętam to tak jak mówie 14 dni, i muszą dać ci produkt zamienny lub właściwy.

Z drugiej strony i tak ci idą na ręke bo dają ci o wiele droższy i lepszy model.

20.08.2006
20:52
[9]

Smoleń [ Sumatran Rat-Monkey ]

Różany krzyż ---> Musze Cię zmartwić, ale źle pamiętasz.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.