GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Radeon X850 czy GeForce 6800 GT

16.11.2005
00:22
[1]

Bartas1979 [ Pretorianin ]

Radeon X850 czy GeForce 6800 GT

Temat oklepany na maksa i pewnei zaraz podniąsa sie głosy oburzenia ale i tak spróbuje was pomęczyć.
Przymierzam sie baaaaaardzo powoli do zakupu jednej z tych że kart. I tutaj mam pytanie do osób które miały okazje widziec jedna i druga w akcji - która kupić? Geforce jest co prawda bardziej przyszłościowy (Vertex 3.0) ale za to X85 jest szybszy i oferuje lepsza jakość grafy i wiecej opcji. W tej sytuacji oczywiscie wymiękam i mam zagwostkę co zakupoić. Za odp z góry dziekuje.
Pozdro

16.11.2005
00:38
[2]

Misiolo [ Generaďż˝ ]

Niewiem co masz na myśli pisząc że Radeon oferuje lepszą jakość grafy.

Co do tematu to nie doradzę Ci nic. Oprócz tego że sam musisz sobie doradzić. Fani Nvidii doradzą Ci GF, a fani ATI - Radeona. Dlatego muszisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy wolisz mieć kilka dodatkowych efektów w najnowszych grach, czy nieco większą liczbę fpsów. Szczerze mówiąc wybrałbym Radeona, chociaż sam posiadam obecnie GF 6800. Ale tak jak mówiłem decyzję najlepiej jak podejmiesz sam.

16.11.2005
00:41
[3]

kasztaneczuszek [ K A S Z T A N ]

GF

16.11.2005
00:49
smile
[4]

MasterDD [ :-D ]

To zalezy glownie od Ciebie. Podobnie jak pisal Misiolo.

Jak zalezy Ci na SM 3.0, jak narazie malo gier to oferuje, to bierz GF.
Zreszta, jezeli to ma byc karta na kilka lat, to bym sie zastanawial. Wejdzie lepsza grafa i SM 3.0 moze byc przydatny, ale jezeli bedziesz chcial ogladac to w nowych, lepszych grach, to karta znowu stanie sie przestarzala.
ATI ma versje 2.0 ,ale jest znacznie szybsza, wydajniejsza od konkurencji.

Ostatnio mialem podobny dylemat i wybralem : x800 GTO 256 Sa-F.E.A.R'a za ponad 700 zl :D

16.11.2005
07:00
[5]

Bartas1979 [ Pretorianin ]

No własnie tego sie obawiam by nie rozgorzała tutaj pyskówka na temat wyższosci jednej firmy nad drugą.
Widze Panowie że skłaniacie sie raczej na ATI. Szczególnie Misiolo, Twoja opinia jest dla mnie bardzo wazna - człowiek który ma GF 6800 wolał by Radka. To ciekawe. Czy możesz jakoś przyblizyc swój punkt widzenia? Dllaczego - coś sie z nim dzieje?

Co do lepszej grafy w ATI - kiedyś zanim kupiłem obecną karte miałem możliwość przetestowania gruntownego produktów ATI i Nvidii i z racji tego że jestem grafikiem to widziałem na ATI lepsze odwzorowanie kolorów.

16.11.2005
07:37
[6]

goldenSo [ LorD ]

Swego czasu przed pojawieniem się serii 7GF, x850XT PE było najszybszą kartą, zależy czy masz brać XT PE, czy "gołe" x850, tak czy siak jest szybsze od 6800.

16.11.2005
09:32
[7]

m1234 [ Konsul ]

ATI X850XT
PS3.0 w Nvidii to jak to mówią chińczycy zwykły "chłyt malketingowy".

16.11.2005
09:36
[8]

Vasago [ spamer ]

A za ile ten Radeon? Bo jezeli w okolicach 1300zl, to imo lepiej dorzucic do 7800GT.

16.11.2005
09:41
smile
[9]

P4CYFIK4TOR [ ]

Bartas1979---> sam miałem kiedyś taki problem i wybrałem GF6800GT, co prawda nie jest to wydajnościowy konkurent X850XT ( bo tutaj zblizona wydajność ma GF6800 Ultra) tylko X800XT, ale skoro mozesz karty kupić za podobną cenę ( jeśli miałbys do radka dopłacać 300zł bez zastanowienia bierz GF6800GT ) to faktycznie masz problem :). Z drugiej jednak strony GF6800GT ma ogromnego plusa w postaci Shader Model 3.0. Co Ci z tego ze będziesz miał w jakiejś grze detale na "hight" jak tak naprawde bez SM 3.0 ta gra będzie wyglądała zwyczajnie kiepsko...

Inaczej mówiąc jesli karte kupujesz na lata i oczekujesz zeby kazda najnowsza gra ma działałać z mozliwie najładniejsza grafiką weź GF6800GT ewentualnie GF6800Ultra jeśli zalezy ci na 5-10 klatkach na sekundę więcej i karte kupujesz na 2 lata X850XT będzie lepszym wyborem. Pozdrawiam

16.11.2005
09:45
[10]

Vasago [ spamer ]

Nie ma czegos takiego jak karta na lata ;)

16.11.2005
09:53
smile
[11]

m1234 [ Konsul ]

rotfl - karta na 2 lata.
Za 2 lata to ani 6800 ani X850XT nie pociągnie sapera z windows 64...

A tego 3.0 i tak nie włączysz bo karta będzie Ci haczyła.

16.11.2005
10:28
smile
[12]

skiper9 [ Generaďż˝ ]

IMO lepiej wziąść GF 6800 GT. Już najnowszy 3dMark ma chodzić na kartach wspierających tylko Shader Model 3.0 i 256 MB pamięci, więc moim zdaniem Radek odpada. Zresztą co z tego że ten x850 jest szybki, skoro kiedyś pojawi się gra która będzie wymagać SM 3.0 do uruchomienia, więc na Radku nie pograsz :) Dziś takim przykładem jest Battlefield 2. Na GeForce 3 Ti nie chodzi, a na Radeonie 8500 który wyszedł w tym samym czasie co ten GF już tak :) Dlaczego? Bo GF ma tylko SM 1.3 a Radek 1.4. A gra wymaga SM 1.4 do uruchomienia :P A wydajnośc karta na tym samym poziomie :] Więc się zastanów. Decyzja zależy do ciebie...

16.11.2005
10:31
smile
[13]

skiper9 [ Generaďż˝ ]

Vasago ==>
jest :P Połącz sobie 2 GeForce 7800 GFX 512 MB w SLi, i gry będą Ci chodzić z 5 lat :)

16.11.2005
10:50
[14]

mirencjum [ Generaďż˝ ]

Już rok gram na GF 6800 GT i jestem zadowolony , nie mam problemów i obaw czy nowy tytuł będzie chodził . Kolega ma Radeona i w niektórych grach musi kombinować ze sterami .

16.11.2005
10:58
smile
[15]

P4CYFIK4TOR [ ]

m1234---> ja gralem w Splinter Cell: Chaos Theory z wszystkimi włączonymi efektami+ wszystkie efekty z Shader Model 3.0 w rozdzielczosci 1200x1024 na PIV 2.2Ghz + nV6800GT+ 1gb ram'u, więc nie wiem jaki problem w uruchomieniu gry na takiej grafice...

Co do karty na lata faktycznie troszkę się wygłupiłem :). Zarówno R X850XT jak i 6800GT maja juz swoje lata i ich żywotnosc dobiega konca ale myslę ze spokojnie na tych kartach przez rok jeszcze będzie mozna pograc na medium detalach we wszystkie mozliwe gry...

Moze dam inny przykład. Niedługo wychodza gry ktore beda obslugiwaly tylko i wylacznie SM 3.0, co Ci z karty ktora wyciagneła by prawdopodobnie wiecej klatek jak gry na niej tak czy siak nie odpalisz?? :)

16.11.2005
11:05
[16]

komorowy [ Pretorianin ]

m1234 --> Za 2 lata to ani 6800 ani X850XT nie pociągnie sapera z windows 64...

Co za zbdury wypisujesz. Ja 2 lata temu kupiłem Radka 9800Pro i bez problemu chodzą mi najnowsze gry. Np. Quake 4 w 1024x768/High Detail, Most Wanted, FEAR i inne.

skiper9 --> Już najnowszy 3dMark ma chodzić na kartach wspierających tylko Shader Model 3.0 i 256 MB pamięci

Tylko, że w Nvidiach SM 3.0 nie działa. Kiedyś Inquirer to udowodnił.

Bartas1979 --> Bierz Radka. Jest znacznie szybszy niż GF6800GT.

16.11.2005
11:30
[17]

Mecenass [ Centurion ]

Tak naprawdę trudny wybór, chyba jednak z przewagą dla GF 6600 GT. Sam ostatnio przesiadłem się na tą kartę z Radeona 9700.

+ dla Geforce - obsługa SM 3.0, więc bardziej "przyszłościowy"

+ dla ATI - lepsza jakość grafiki - np. w GTA SA oba tryby kolorów 16 i 32 bit wyglądają lepiej na ATI - miałem bezposrednie porównanie przy zmianie karty - GTA San Andreas wyglądało lepiej na ATI (na GF jest efekt zbyt małej ilośći kolorów, często nie ma płynnego przejścia pomiędzy kolorami...i to w 32 bit, w 16-bit GF zupełna porażka, podczas gdy 16-bit na ATI wygląda całkiem przyzwoicie).

Jednak jak masowo zaczną wychodzić gierki wykorzystujące SM 3.0 to pewnie zaczniesz żałować że nie masz GF... ;)

16.11.2005
11:44
smile
[18]

umca umca bump [ Centurion ]

Polecam Ci GeForce 6800GT.

Sam mam GeForce 6800GT i polecam Ci go dlatego, żebyś nie kupił Radeona X850, bo nie znoszę, jak ktoś ma lepszy komputer niż mój.

16.11.2005
12:40
smile
[19]

MasterDD [ :-D ]

heh, chyba mocno przesadzacie z tym SM 3.0 :D

P4CYFIK4TOR - "Niedługo wychodza gry ktore beda obslugiwaly tylko i wylacznie SM 3.0"
Tak? Podaj chociaz pare tytulow, ktore ukaza sie w tym roku, ktore beda wymagaly SM 3.0.

Sa juz robione gry na tym, racja. Ale zanim stanie sie to wymogiem, to jeszcze potrwa chwile.
Bo chyba nie sugerujesz, ze nagle zaczna wychodzic nowe gry, ktorych nie pojdzie odpalic na ATI.
Wydawacom by sie to nie spodobalo, bo by mieli straty ze sprzedazy ~50%.

Zacznij myslec logicznie.

Bartas1979 -> Jezeli karta ma byc na rok, czy dwa to spokojnie wystarczy Ci ati.
Potem mozesz zmienic na lepsza karte, ktora bedzie w pelni obslugiwac SM 3.0 i ktora bedzie normalnie chodzic na nowych grach. Bo niestety, taka juz prawda, ze kupiona dzis karta za 2 lata jest zlomem (w kwestii technologicznej i wydajnosciowej).

16.11.2005
12:45
[20]

blekot [ Chor��y ]

Ja miałem 2 lata r9600XT i zero problemów , teraz mam Asusa GF6800 256Mb i musze kombinowac co trochę ze sterami. Jestem Lekko wk....ny na NV.

16.11.2005
14:04
[21]

Bartas1979 [ Pretorianin ]

Na wstepie dziekuje wszystkim za zaintersowanie moim problemem.

Troche sie dziwie że twierdza tutaj co niektórzy że karty te starczą góra na 2 lata. W chwili obecnej mam Radka 9500 PRO i wszystko śmiga (może nie na HIGH detail ale zawsze). Katre zmieniam z tego powodu że już zaczynają pojawiac sie karty które obsługuja jedynie PCI-E i jak sie za rok okaże że mój Radek już nie ciągnie wcale najnowszych produkcji to nie bedzie już na rynku nic sensownego na AGP. Najbardziej chciałbym ATI X1800 ale on juz jest na PCI-E.
Co zas sie tyczy Shadera 3.0 to z tego co zdążyłem poczytać nie wpływa on na jakość grafiki ale na jej przyśpieszenie (niech mnie ktoś wyprowadzi z błedu jeśli sie myle), do tego dochodzi fakt iż ATI lepiej odwzorowuje kolory no i ... sentyment do marki. Dlatego to jak narazie skłaniam sie ku ATI. No ale jesli ktoś ma jeszcze jakies ciekawe opinie to prosze stukac. Chetnie poczytam.
Pozdro

16.11.2005
14:26
smile
[22]

P4CYFIK4TOR [ ]

niedługo nie jest sprecyzowanym terminem. W tym wypadku chodziło mi o rok 2006. A przykłądem sa gry które obsługuja UnrealEngine 3. W żadną z nich nie pograsz bez karty nVidii serii 6, 7 ew Radek X.... przykłąd pojedynczek gry.. UT2k7 jak widac podoba im się jak to mówisz "strata 50% ze sprzedazy" bo właśnie na takich jak ty oni zarabiają.

Wydawacom by sie to nie spodobalo, bo by mieli straty ze sprzedazy ~50%

<------------

Jakie straty? Jezeli gra jest warta kupna nowej karty graficznej to 50% z tych 30% nieszczęśników którzy maja karty ATI prezesiądzie się na karty nowszej generacji. Napewno developerzy i wydawcy nie dadzą zrobić sobie krzywdy. Dostaną rekompensate od nVidii i ATi za to że napędzają sprzedaz kart graficznych.

Naprawde... myślenie nie boli...

16.11.2005
14:32
smile
[23]

skiper9 [ Generaďż˝ ]

Bartas1979 ==>
W przyszłym roku już będą wychodzić gry które będą potrzebować Shader Model 3.0 do uruchomienia, więc Radeony z serii x800 odpadają :] Chyba że kupisz jakiegoś Radeona z seri x1000 Będą to gry na silniku Unreal Engine 3. W tym Unreal Tournament 2007. Więc się zastanów ;)

16.11.2005
14:33
smile
[24]

P4CYFIK4TOR [ ]

Bartas1979---> źle czytales. Shader Model 3.0 jak najbardziej wpływa na jakosc grafiki. Przede wszystkim do "pakietu" SM 3.0 należą miękkie cienie- naprawdę zaje**sty efekt :), HDR- mapowanie barwy- czy jakos tak :), czyli wilgotne ściany, realistyczne odbicie swiatła i rozchodzenie się go, dużo bogatsze tekstury i wiele innych ciekawych opcji które naprawdę wpływają na wygląd gry :). Do tego paradoksalnie niektóre gry przyspieszają, czyli same zalety.

16.11.2005
14:38
[25]

Misiolo [ Generaďż˝ ]

Po pierwsze mylisz się co do SM 3.0 bo jest dokładnie odwrotnie. Dodaje on nowe efekty graficzne czasem kosztem wydajności.

A co do tego że posiadam GF6800 a wybrałbym Radeona. No cóż wcześniej miałem 2 Radki i myślę że moja ocena jest dość obiektywna. Nie znaczy to że mam jakieś problemy z moim GF bo jestem z niego bardzo zadowolony, tak samo jak byłem poprzednio z Radków. Muszę przyznać że rzuciłem się na ten SM3.0, a teraz wiem że jest on przereklamowany. po pierwsze nie ma narazie zbyt wielu gier go wykorzystujących, a i te które go wykorzystują nie zrobiły na mnie wrażenia. No może poza SC:CT. Ale zazwyczaj nie kieruję się przy zakupie karty czy to jest ATi czy Nvidia bo wiem że co bym nie wybrał w przedziale cenowym powyżej 500zł będzie dobre. Bardziej patrzę na stosunke wydajności do ceny. I włąsnie dlatego skusiłem się na tego GF, którego uważam kupiłem po atrakcyjnej cenie 680 zł, firmy Leadtek z oryginałami POP:WW i SC:CT za które bym musiał wybulić ponad stówę w sklepie.

16.11.2005
14:44
[26]

Misiolo [ Generaďż˝ ]

skiper9 --> A jakie to gry będą wymagały w przyszłym roku do uruchomienia SM3.0? Oprócz UT2007. Coś mi się wydaje mało prawdopodobne bo narazie chyba nie ma gry która by wymagała SM2.0...

16.11.2005
14:53
smile
[27]

skiper9 [ Generaďż˝ ]

Oprócz UT 2k7, te wszystkie inne gry które będą na silniku Unreal Engine 3. Czytałem też, że 3 część Brothers in Arms będzie na tym silniku, więc bez SM 3.0 nie ruszy :]

16.11.2005
15:12
smile
[28]

MasterDD [ :-D ]

A pewnie nikt z Was nie slyszal ze SM 3.0 to sciema ?
A widzieliscie screeny przedstawiajace roznice miedzy 2.0 a 3.0 ?
Warto zobaczyc, bo prawie niczym sie nie roznia, jedyne ,to maja nieco przyspieszyc dzialanie.

Idac dalej, oto news z tweak'a :
"Pod tym adresem* znaleźć możecie krótki artykuł poświęcony testom dwóch referencyjnych kart graficznych NVIDIA z układami GeForce 7800GTX oraz GeForce 6800 Ultra. W testach brano pod uwagę wsparcie Shader Model w wersji 3.0. Jak się okazuje, zarówno GeForce 7800GTX jak i GeForce 6800 Ultra nie sprostały wymaganiom aplikacji a co za tym idzie nie wspierają SM 3.0. Dziwna to sprawa, przecież jednym z atutów najnowszych produktów NVIDIA miało być właśnie wsparcie dla tej technologii. Redakcja serwisu theInquirer nie jest pewna dlaczego karty nie wspierają SM 3.0 być może to wina sterowników, a może jednak ktoś "wprowadził" nas w błąd?"

* https://www.theinquirer.net/?article=27084

"What was interesting an ATI presentation that recently got leaked onto the wibbly web was a claim that Nvidia "lies" about Shader Model 3.0 and that its hardware isn't SM3.0 compliant."


Podsumowujac, SM 3.0 jak narazie nie istnieje, nie dziala, albo jest to wytwor wyobrazni.
Poza tym w necie mozna znalezc wiele fotek przedstawiajacych roznice miedzy SM 2.0 a 3.0.
Znikoma roznica, mowilo sie tylko o przyroscie w wydajnosci.
Jednak po co to komu, skoro nie dziala?

P4CYFIK4TOR - "Naprawde... myślenie nie boli..."
Mam taka nadzieje, bo nie chcialbym aby stala Ci sie krzywda ;)

16.11.2005
15:26
[29]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

Roznice pomiedzy SM 2.0 a SM 3.0 nie sa, jak wielu z Was tu usiluje przedstawic, tak dramatyczne. Sorry ale to nie te czasy, gdzie "bez 3DFx" gra sie nie odpali. SM 3.0 pozwala na teoretycznie nielimitowane instrukcje / operacje shaderow, natomiast 2.0b (obecny w kartach x850) skraca ta nieskonczonosc do 65365 instrukcji (chyba).

Jeszcze nie zrozumialem jak to ma sie przekladac na engine gry.

16.11.2005
15:32
[30]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

P4CYFIK4TOR

Wiec wytlumacz mi, dlaczego moj radeon ktory obsluguje SM 2.0b, potrafi wyswietlic miekkie cienie oraz HDR ?

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.