SILENT HUNTER III (cz. 42)

13.11.2005
17:12
[1]
Bahr [ Pretorianin ]
SILENT HUNTER III (cz. 42)

Oto wątek dla wszystkich zainteresowanych nową odsłoną symulatora niemieckiego U-Boota z okresu II Wojny Światowej SILENT HUNTER III

".... Panowie, wybraliście najpiękniejszy zawod na ziemi. Jesteście Tu po to, aby nauczyć się umierać ..."

z przemówienia powitalnego do nowych ochotników wstepujących do Królewskiego Pruskiego Korpusu Kadetów

"U-booty to tchórzliwi łajdacy zatapiający nasze statki, zaś nasze submarines to dzielne i wspaniałe okręty, zatapiające nieprzyjaciół"

Winston Churchill definiujący róznicę między alianckimi a niemieckimi okrętami podwodnymi

"...Ten skurwiel na górze nie odpuści, wścieka się Bahr. Większośc ludzi nie ma już sił się podnieść. Niektórzy leżą skuleni, pokasłując nieustanie. Inni wymiotują. Inni robia pod siebie. Strumienie wody wdzierają się do wnętrza okrętu przez zawór kuchenny, uszzczelki śrub napędowych, zawory i kolektory wentylacyjne oraz wyrzutnie torpedowe.
- Jeże, Herr Kaleu !
Krzyk Ballmanna odbija się echem w uszach Bahra, kiedy potężny wybuch wstrząsa okrętem gdzies od dziobu. Woda morska z wyciem wdziera się do śmiertelnej rany otwartej w kadłubie przez jedną z bomb. Wciska pozostałe powietrze do nieuszkodzonych przedziałów kadłuba. Błony bębenkowe Bahra pękają. Kiedy ból eksploduje w jego czaszce, przypomina sobie, czego go uczono w szkole U-bootów. Słup wody o wyskości 10 metrów wywiera ciśnienie jednej atmosfery. Na głębokości 300 metrów ciśnienie równa się 30 atmosferom. Ale na jakim poziomie albo przy której atmosferze okręt podwodny staje się zgniecioną metalową puszką ?
Nikt nigdy nie wrócił, żeby objawic tę prawdę ..."

Atlantycka ruletka

"...Kriegsmarine stoi przed tym sądem i przed światem z nienaganna reputacją i podniesioną banderą. Próby umieszczenia wojny U-bootów na tym samym poziomie co potworne okrucieństwa gdzie indziej, nie powiodły się. Zostało dowiedzione, że prowadziliśmy działania zgodne z wymaganiami prawa międzynarodowego i humanitarnego w taim samym stopniu jak i nasi przeciwnicy..."

z wystąpienia wielkiego admirała Raedera w Trybunale Norymberskim przed ogłoszeniem wyroku

Oficjalna strona gry:
wwwsilent-hunteriiicomukhome

Portal wirtualnej morskiej braci
wwwsubsimcom

Portal historii U-Bootów
wwwuboat.net

Najlepsza polska strona o tematyce Ubootwaffe
wwwubootwaffepl

Poprzednia część wątku:
13.11.2005
21:14
[2]
nelson7 [ Pretorianin ]

Bahr--->> u mnie po instalacji SH III Commander gra działa zupełnie bezbłędnie
oczywiście mam na myśli ten najnowszy sh3 commander bo na starszych nie testowałem
pozdro...
14.11.2005
09:59
[3]
CATAN [ Konsul ]

heloo podwodniacy!
Ja mam problem: uparłem się, że dotrwam do końca wojny na moim U-200 (IX d2), jednak po dwóch nieudanych patrolach (baaardzo silne ataki lotnictwa), kiedy to pomimo natychmiastowego crash dive były straty w ludziach i stan kadłuba ok 30%, postanowiłem się przesiąść na XXI. I tu mam pytanie: jakie macie doświadczenia z ataków w północnych sektorach (głównie chodzi mi o konwoje PQ). Po 45 patrolach podobnie jak Hptm. Mölders mam niedosyt: a gdzie te pancerniki, lotniskowce? Bez jaj, rozumiem, że nie na każdym patrolu, ale niech chociażby były meldunki o grupach bojowych częściej! Ja takie meldunki z dowództwa miałem może dwa razy na pierwszych pięciu-sześciu patrolach, a potem już wcale!!! Dlaczego? Wiem, na początku jako młody wilk morski olewałem rozkazy i pędziłem w okolice AM01 i łapałem rybki w moje sieci
, czyżby dlatego Doenitz nic nie mówił mi o tych prawdziwych zdobyczach? Największym spotkanym przeze mnie statkiem był passanger liner: coś koło 20000BRT. A koniec wojny za pasem, już tylko trzy flotylle działają... Coraz mniej kolegów pływa..
15.11.2005
01:11
[4]
Hptm. Mölders [ Centurion ]

@CATAN
ja nie jestem specjalnie zadowolony z klasy XXI...Zdaje sie ze ktos juz kiedys ten temat wczesniej poruszyl- slabiutka zwrotnosc, o skutecznosci pukawek 2cm nic nie mowie bo to totalna zenada:))). W sumie dobrze sie nim jezdzi non stop na chrapach albo zupelnie pod woda. Na wodzie polecam VIIc w odmianie uflak, sila ognia plot jest niesamowita, szczegolnie podwojna aramta 3.7cm niezle radzi sobie z malymi i bardzo szybkimi hurricane`ami, az strach pomyslec co robi ze sworfishem albo sunderlandem:))). Jedyny minus to szybko konczace sie pestki ale tych akurat po dogadaniu sie z dowodztwem i przyznaniu mi w basic.cfg kilku 0 w pewnych miejscach nie brakuje:))). Przestalo mi zalezyc na realizmie od czasu kiedy 3 razy pod rzad atakowaly mnie cale skrzydla hurricanow bo dywizjony to na pewno nie byly. Hmmm realizm??? Wachtowy nie wiedzial w ciezkim szoku w ktora strone ma sie popatrzec tyle ich bylo:) Obecnie plywam sobie XXI robiacym na cichym biegu 14 knotow i jest w miare bo wynurzam sie w sumie tylko do przewietrzenia okretu. Jak masakra to masakra:))) Jesli ktos chce to probowalem, torpedy po ustawieniu rzadaniej glebokosci wynurzaja sie , moj prywatny rekord to trafienie niszczyciela "na namiar" zaunkönigiem II z glebokosci 210m :) W przeciwnym razie gra chyba do konca wojny by mnie 100razy znudzila. Wydaje mi sie tez ze w wer.1.4 zmniejszono zasieg hydrofonow, wg, ksiazki Trojcy o U-bootach zasieg wykrycia konwoju przez GHG wynosil w granicach 100km...w symulacji nie przekracza...10km??!!!!!. Wpoprzedniej,jeszcze "realistycznej" karierze spotkalem kiedys rodneya i nelsona na morzu jako Einsatzgruppe ale tylko raz przez 2 lata zdarzylo mi sie cos takiego. Normalnie po prostu konczylo mi sie paliwo i wracalem do domu z pelnymi torpedami i 6000BRT na koncie. Teraz przynajmniej sily sie wyrownaly- oni 1500 samolotowkm2, ja- atomowy okret podwodny.
Pozdrawiam wszystkich "niedobitkow" tego forum, ze "starej" i "mlodej" gwardii i zycze udanych lowow.
P.S. jesli w atakowanym przez was konwoju w przeciagu 5 minut w powietrze wyleci 6 statkow to znaczy ze w poblizu byl moj U-2501:)))
15.11.2005
01:20
[5]
Hptm. Mölders [ Centurion ]

aha, fajna sprawa w XXI to ladowanie torped w 2 minuty przy pelnej skutecznosci zalogi w przedziale.
Zasieg hydro mozna zwiekszyc sciszajac jakims progsem do obrobki dzwieku (wystarcza chociazby sound recorder z windy) bulbul bulbulbul bul w pliku amb_Hydrophone. Wtedy zactyna byc cos slychac na 300m w gore:)))
Pozdrawiam
15.11.2005
03:59
[6]
nelson7 [ Pretorianin ]

drogi Hptm. Möldersie
ja jedną kampanię swoją skończyłem grając właśnie okrętem typu XXI i powiem krótko
zdecydowanie wolę VII pomimo zalet typu XXI.
żeby dobrze rozegrać patrol typem XXI trzeba zupełnie zmienić taktykę gry co mi nie bardzo odpowiada...
nie ma to jak siódemka z flakvierlingami i doświadczoną załogą!!!...
pozdrawiam cię.
15.11.2005
08:47
[7]
art.pl [ Konsul ]

Witam
Mam pytanko posiadam wersje UK i zainstalowalem polska wersje jezykowa
Wszystko jest ok ale po patrolu moj wynik zatopienia jest 0.000 chociaz zatopilem z 6 okretow.Moze ktos sie orientuje co jest nie tak??
15.11.2005
13:41
[8]
Hptm. Mölders [ Centurion ]

@nelson
ja tez preferuje VIIc, probowalem zawalczyc XXI ale nie jest ciekawie, jesli bardzo mi sie spieszy do celu musze hamowac ok 3000m przed punktem wystrzelenia torped bo XXI nie stawia prawie wogole oporu:))). Chyba wezme jednak stara dobra VIIc...
@artpl
mialem kiedys cos takiego, po zaladowaniu gry wrocilem do portu i okazalo sie ze nic nie zatopilem:))) ale tylko w 1 patrolu, w nastepnych juz wszystko gralo...nie wiem na czym to polega.
16.11.2005
00:17
[9]
Bartas1979 [ Konsul ]

Witam kapitanów. Mam pytanko. W instrukcji pisze o czymś takim jak wskaźnik wykrycia uboota. Hmm, wstyd sie przyznac ale mimo iz mam juz kilka zatopionych statków oraz szczęśliwych ucieczek to jednak nie wiem gdzie go szukac. Możecie mi pomóc. Z góry dziękuje. i pozdrawiam.

P.S> Aha - jak wygląda rozgrywka multiplayer? Czy istnieje możliwośc tworzenia wilczych stad?
16.11.2005
00:54
[10]
Hptm. Mölders [ Centurion ]

witaj,
ten wskaznik to "sylwetka" twojego okretu na panelu ponad 3 wskaznikami w prawym dolnym rogu. Zielony-wszystko ok, zolty-zaczyna smierdziec, czerwony-jestes latwy do wykrycia (ale nie znaczy ze cie ktos wykryl).
Co do multi to chyba stadko wlasnie jest jedyna opcja.
16.11.2005
07:38
[11]
Bahr [ Pretorianin ]

hej:-) co do multi...Jak to się ma do naszych nieprawdopodobnie zmodowanych i spatchowanych grach? co do patchy - to jasne jak ma się 1.4 to gra się z innym, który ma 1.4, a co np z RUB'em,IUB'em i innymi cudami?:-) Pograłbym chętnie z towawrzystwem z forum:-)

dasintra->witam, witam:-)

Pozdro, Bahr
16.11.2005
08:30
[12]
Hptm. Mölders [ Centurion ]

hehe ja sie raczej nie nadaje na multi ze wszystkimi mojego pomyslu .txt i .zon :))) bo na pewno nie ma drugiej tak "podkrecownej":) gry.
16.11.2005
09:16
[13]
CATAN [ Konsul ]

ehhh, faktcznie Typ XXI do bani, popłynąłem polować na konwoje PQ i dopiero po dwóch tygodniach patrolu wachtowy przypomniał sobie inforamcje z wywiadu, że od dwóch lat konwoje PQ już nie kursują... (mam styczeń 1945), no a prędkość XXI- żenada, pod wodą spoko, ale na powierzchni mój krążownik U-200 (działo 10,5, 2*flak zwierling no i podwójne działo 37mm automat) na pełnych upgreadach silnika rozwijał 21 węzłów!!! Powoli Silent mi się nudzi, chlip, chlip, za dwa dni wychodzi UFO-aftershock, za 29,90 czyżbym za tyle sprzedał przywiązanie do mojego U-Boota?
16.11.2005
20:56
[14]
Hptm. Mölders [ Centurion ]

hej!
Uzywal ktos z Was tego modu na wieksze fale? Wlasnie sciagnalem 2 razy wieksze i wychodze w morze. Macie jakies doswiadczenia z tym modem?
16.11.2005
23:43
[15]
Hptm. Mölders [ Centurion ]

hehe z modem 2x wysoksc fal silent zaczal na nowo zachwycac mnie grafika...atak w najwiekszym sztormie spod wody jest po prostu niemozliwy do przeprowadzenia...zupelnie "das boot", tylko zanurzyc sie i przeczekac:) fajna rzecz polecam fanom naprawde "atlantyckiej" pogody
17.11.2005
09:33
[16]
Bartas1979 [ Konsul ]

Ja jeszcze raz w sprawie "wskaźnika wykrycia". A co jesli powiem iż w miejscu gdzie powinien być ten okręt mam... puste miejsce? Czy ktoś miał podobny problem?

Co zaś sie tyczy moda na wyskoekie fale - czy ktos może zamiscić screena i oraz link do strony?
17.11.2005
09:36
[17]
CATAN [ Konsul ]

hmmm a na jakim grasz poziomie trudności? O ile się nie mylę, to się go "włącza" właśnie w opcjach poziomu, ja gram na 56% i bez tego wskaźnika. Zobacz, daj 0% reality i powinieneś mieć na pewno:)
17.11.2005
16:56
[18]
Bartas1979 [ Konsul ]

No to by sie zgadzało - gram prawie na maks trudności. Pewnie dlatego. Pozdrawiam i dzieki za odp.
A gdzie znajde ten mod od lepszych fal (i najlepiej screen)
17.11.2005
17:48
[19]
Hptm. Mölders [ Centurion ]

Link:
wwwdelraydepotcomttsh3 a mod nazywa sie "SH3 Big Waves Mod"- sa tam tez screeny.
Poza tym chyba dzis wyszly masakra programiki w sekcji "SDK Tools For Modding" (na gorze ekranu), ktorymi mozna zmienic ABSOLUTNIE wszystkie parametry gry...Napisane w ladnym GUI z podpisami co do czego sluzy:)))))))))))))
wiec od tej pory nie bedzie juz narzekania na za maly zasieg okretu, za male glebokosci zanurzenia, za maladuza skutecznosc bomb czy wielkosc magazynkow na okrecie:)))) troche mi oczy wyszly na wierzch jak zobaczylem mozliwosci tych progsow:)
Nie 3eba juz bedzie czekac na mody, bedzie je mozna konstruoawac samemu:)))
Pozdrawiam
25.11.2005
16:02
[20]
jalusio [ Pretorianin ]

mam pytanko, istnieje cos takiego jak patch no dvd dla polskiej wersji? nie lubie wyjmowac plyty z pudelka...
25.11.2005
18:49
[21]
nelson7 [ Pretorianin ]

jalusio
no dvd UK działa idealnie z polską wersją a z pudełka musisz wyjąć chociaż raz żeby zainstalować grę chyba no nie.;)
25.11.2005
22:09
[22]
jalusio [ Pretorianin ]

heh, dzięki, probowalem ale cos nie wychodzilo, pokombinuje jeszcze...po prostu nie lubie miec porysowanych plyt...Championship manager od kilkuset inout wyglada jakby sluzyla za podkladke pod kawe...
28.11.2005
13:41
[23]
traun [ Pretorianin ]

Witam. Po przerwie wróciłem do Hunterka. Zaliczyłem już 10 patroli od 39 roku. SH 1.4 + RuB 1.43 + 100%. Mam na końcie 430 000 BRT i załoga się ugina od medali ale mam rok 41 luty i już zaliczyłem bombkami. Patrol wogóle ciężki przez 2 miesiące sztorm i deszcz rozpogodziło się na trzy dni i wtedy dorwałem dwa 17 tysięczniki. Spotkany konwój atakowałem w deszczu i przy 15ms wiatru. Widzialność 300m nic nie upolowałem tylko się ganiałem z eskortą i na koniec wyłapałem na powierzchni od korwety ale była tak samo zaskoczona jak ja więc udało mi się zanurzyć. Wracam do bazy może patrol 11 będzie łaskawszy. Ogólnie pobiłem już swój rekord przeżywalności bo ostatnio dożyłem tylko do stycznia. Pozdrawiam starych wyjadaczy....
02.12.2005
20:29
[24]
Viti [ Ponury Krwiożerca ]

Niedawno zauważyłem jeden, dosyć poważny, błąd. Stałem sobie w porcie i ostrzeliwałem wrogi tankowiec gdy zaczął na mnie szarżować niszczyciel V&W. Bardzo dobrze to robił, salwy przechodziły tuż nad moim kioskiem. Niestety na jego drodze stało molo na które się fachowo władował i zatonął (dziwne). Następny V&W ciął już prawidłowo przez wejście i zmusił mnie do zanurzenia i ostrego zwrotu (obrzucił mnie bombami bydlak, na szczęście dzięki zwrotowi były niecelne). Po czym zamiast zawrócić i mnie wykończyć cofnął się wstecznej do samego końca basenu i zaparkował w rogu. Wystrzeliłem do niego 2 torpedy ale nie trafiły. W związkun z tym wypłynąłem spokojnie z portu nie niepokojony. Wszystko to baaaardzo dziwne.
02.12.2005
21:35
[25]
kolini [ Junior ]

Viti --> Niestety blisko brzegów sztuczna inteligencja przeciwników nie jest zbyt dopracowana. Ja gram na 100% realizmu (czyli ręczne celowanie, brak widoków zewn. i te sprawy), a też czasem wykorzystuję tak mało realne zachowanie przeciwnika. Np. ostatnio specjalnie pod wodą hałasowałem na pełnej prędkości i z wystawionym peryskopem aby naprowadzić na siebie niszczyciel. Działo się to tuż koło jakiegoś angielskiego portu. Kiedy destroyer ruszył w moim kierunku, ja zrobiłem prawo na burtę i myk za falochron, a angol zamiast minąć murek jebut w niego dziobem :-). Dodam, że miał możliwość wyminięcia falochronu czy zrobienia zwrotu jednak nic z tego. Wtedy ja zatoczyłem kółeczko i po ustawieniu się do strzału wysłałem go do krainy wiecznych łowów jedną torpedą (znów dodam, że biedaczyna stał sobie wtedy bez reakcji oparty dziobem o falochron i mimo możliwości wycofania nie zrobił tego). Niestety gra pod tym względem jest niedopracowana i jeśli jest się niedaleko wybrzeża, to często podpłynięcie w czasie ucieczki swoim U-bootem jak najbliżej do brzegu (w zanurzeniu oczywiście) powoduje, że nagonka tak zacięcie manewruje aż wpada na mielizny (robi sobie przerwę na herbatę na plaży ;-)) - tak miałem niedawno z jakąś fregatą. Mało to realistyczne i denerwujące gdy gra się na maks.realizmu (jak ja), ale niestety tak jest nawet na oryginale 1.4+RU 1.45+SH Commander (bo w takiej właśnie konfiguracji sobie pogrywam). Miejmy nadzieję, że kolejna odsłona SH to już będzie majstersztyk pod każdym względem.
02.12.2005
23:49
[26]
Viti [ Ponury Krwiożerca ]

Ja na 100% realizmu nie gram. Wychodzę z założenia, że na okręcie wszystkiego też nie robiła jedna osoba. ...A w ogóle to się wtedy wkurzyłem, 2 torpedy zmarnowane na niszczyciel. Na swoje usprawiedliwienie mogę powiedzieć, że się bałem, że ten piorun za mną ruszy. Dobrze, że następny patrol mam daleko od chałupy, to mi się nie będzie chciało po portach pływać.
05.12.2005
15:07
[27]
Gonzo2005 [ Junior ]

Jestem w 10 patrolu i mam komunikat o zmianie bazy na Brest. Rozkazy są mniej więcej takie: patrolowany kwadrat - NULL, port początkowy - Wilhelmshaven, port docelowy - Brest. OK, wszystko jasne, tylko że na mapie nie mam portu Brest! Na północnym wybrzeżu Francji jest Lorient i Bordeaux, ale nia ma Brestu! Więc co? Płynąć z powrotem do Wilhelmshaven, no bo gdzie?
Znalazłem podobny temat na forum wwwubootwaffepl (wwwubootwaffeplforumviewtopic?t=471), tyle tylko, że bez konkretnej odpowiedzi. (Gram na wersji 1.4, bez żadnych modów, realizm 29%)
05.12.2005
15:21
[28]
traun [ Pretorianin ]

Też tak miałem. Płyń, top co się da na pochybel anglikom, a jak ci się skończą torpedy to podpłyń najbliżej miejsca gdzie powinien być Brest i wyjdź z gry ..innej rady nie ma......
05.12.2005
15:41
[29]
CATAN [ Konsul ]

z lekkim wstydem, ale zgłoszę wam buga, którego wczoraj zauważyłem... i zdażyło mi się z niego kożystać...
Bez ludzi w torpedowych, daję okno uzbrojenia i przeciągam torpedy w odpowiednie wyrzutnie, robią się szare (wait for...)i wtedy przeciągam je z powrotem.. i pyk jest juz zielona w wyrzutni, to jest dopiero speed, normalnie w czołowym ataku salwa za salwą.. ale wiem że prawdziwemu dowódcy u-boota nie przystoi taki trick..
05.12.2005
17:35
[30]
swimmer [ Junior ]

Witam
05.12.2005
18:35
[31]
Viti [ Ponury Krwiożerca ]

CATAN -> Tak jest, prawdziwy podwodniak trzyma się od czitów z daleka.

Wgrałem sobie RUB 1.44 i mam mały zgryz. Czy armata naprawdę ładuje sie w nim jakieś 30 sek.? To wolniej niż przeładowanie działa na pancerniku, tragedia. Miał być większy realizm a zrobiła się bryndza.
09.12.2005
08:37
[32]
traun [ Pretorianin ]

Vidi--> niewidzę problemu. Ja do ruba 1.43 w którym działo ładuje się 60s wgrałem mod w którtm można ustawić szybkość ładowania działa od 4s do 60s ja mam zawsze ustawione na 10s bo to wydaje mi się realne. Od 41 roku i tak sobie niepostrzelasz bo większość statków ma już działa...
09.12.2005
20:53
[33]
Viti [ Ponury Krwiożerca ]

traun --> A wiesz jak się nazywa ten mod? ...Wiesz, ja zatopiłem z działa V&W (przeżyłem). Statków z działem to ja się raczej bać nie będę. Zwiększy się tylko dystans walki z 1-2 km do 3-5.
10.12.2005
23:13
[34]
EMP2 [ Pretorianin ]

Korzystając z pormocyjnych cen nabyłem Silent Hunter III i teraz mam pytanie czy jest jakiś mod który zmienia dialogi w grze na niemieckie? Jakoś nie mogę pływać U-bootem w któym załoga ada po angielsku. Słyszałem że jest taki jeden oparty na filmie Das Boot. Wiecie może skąd można go zaciągnąć?
10.12.2005
23:16
[35]
Yari [ Juventino ]

EMP2 ---> jeżeli chodzi Ci o odgłosy Twojej załogi to jak najbardziej mogą być po niemiecku , w opcjach gry mozna je zamienić , nie trzeba isntalować żadnego moda :).
11.12.2005
11:35
[36]
EMP2 [ Pretorianin ]

Dzięki za pomoc Yari. Jak zwykle nie sprawdziłem najprostszego rozwiązania. Z tego co czytałem to są mody z fajniejszymi odgłosami (szczególnie zanurzenia alarmowego). Czy jakieś polecasz? No i skąd je można zassać bo szukałem DasBoot mod i nie mogłem na niego trafić.
14.12.2005
13:51
[37]
twixer [ Legionista ]

ja kiedys przejzalem wszystkie pliki glosowe w grze jest ich SPORO he he i edytowalem na te z filmu prawie wszystko ale co z tego bo w grze tak czy siak pojawia sie ich tylko garstka nikt nic nie mowi kiedy cos zostanie naprawione tylko dowiaduje sie o tym z pisemnej wypowiedzi dla mnie dzwiekowo gra jest na minus naczytalem sie ksiazek ogladalem filmow i co.... atak bombami powinien byc bardziej brutalny powinno czesciej gasc swiatlo i na dluzej wiecej halasu bulgotu krzykow itp. czy ktos zagladaj do katalogu SOUND i przesluchal wszystkie kwestie mowione?? a ile z nich pojawia sie w grze??? moze ja mam zrypana wersje albo cos zle zainstalowanego.
14.12.2005
15:49
[38]
Stary Wuj [ Generał ]

EMP2 --> na stronie kolegi Yatzoo jest moj mod, nieskromnie
moge go polecic, razem z modem README, ktore troche objasnia
w kwestii dzwiekow w SH3.

Link na dole.

Ja wracam do SH3 powoli, ostatnio znowu obejrzalem DAS BOOT,
moze jeszcze pare dzwiekow daloby sie wykorzystac, ale ich struktura
w grze bardzo komplikuje sprawe, wrzaski zalogi przy ataku bombami
(z filmu) mozna by z jakims dzwiekiem z gry podmienic, ale z jakim ?
Hmm, na SUBSIM jest tyle modow dzwiekowych, ze przesluchanie tego
zajeloby z tydzien, ale moj modzik moge polecic z czystym sumieniem.

Pozdrawiam

Stary Wuj
15.12.2005
12:23
[39]
Stary Wuj [ Generał ]

A tak generalnie to WSZYSTKIE mody sa na forum
wwwsubsimcom, tam jest dzial SH3MODS, tylko
trzeba sie zalogowac, ale warto :-)

Stary Wuj
15.12.2005
12:34
[40]
twixer [ Legionista ]

ja korzystam z u.boot.realsimulationcom tam tez jest tego do groma. mam jeszcze pytanie czy ktos wie jak sie zabrac do edycji wnetrza okretu chodzi dokladnie o wlaczanie i wylaczanie czerwonego swiatla i wydlyzenie czasu ciemnosci po ataku bombami kiedy sie dobrze oberwie fajnie posiedziec w ciemnosciach he he .ksiazka okret jest cool!!!!! sciagnalem pliki do edycji sh3 ale nie moge nigdzie znalesc tego o co mi chodzi. pozdrawiam. wlasnie sciagam wujowy sound pack. ja u siebie podmienilem prawie wszystko.... nie zawsze sie wzgadza na polski he he ale.... od komend na maszyne na ster do oficera a w zniszczeniach wszedziw wsadzilem jakies krzyki bulgotania trzaski itp. i co z tego jak ich w grze nie maaaaa!!!! pozdro
15.12.2005
15:30
[41]
Stary Wuj [ Generał ]

twixer --> hmmm, w Silent Hunter 3 PL nie mozna w menu
wybrac, zeby zaloga mowila po niemiecku ? Tak z ciekawosci pytam.

Wiekszosc "gadanych" dzwiekow (format .ogg) trzeba wrzucic do kazdego
z 9-ciu katalogow, zeby pojawialy sie zawsze, wiecej o tym napisalem w Readme
(w moim modzie), o ile pamietam :-)

Stary Wuj
15.12.2005
15:45
[42]
twixer [ Legionista ]

tak wiem ..... wszystkie te kwestie edytowalem przerabialem z ogg na wav edycja poznie znow na ogg wrzucilem do kazdego z katalogow i nic..... robota na marne.... np. kiedy ekipa zakonczy naprawy dowiaduje sie o tym z napisow a dzwiek sie nie pojawia buuuuuu. i tak rzecz sie ma do reszty ....
no nic....
czy jest jakis link do "no dvd" do wersji 1.4 bo moja plytka wyglada juz baaaaardzo zle a co bedzie jak sie zwali???? cenega raczej drugiej nie przysle he he ......
aha czy wiesz gdzie mozna znalesc config do swiatel na okrecie??? czerwone ,biale, ciemnosc itp.
jesli chodzi o niemiecki w grze to jakos kiepski dubbing he he... pozdro
15.12.2005
16:34
[43]
Stary Wuj [ Generał ]

twixer --> swiatelka na okrecie sa chyba gleboko zaimplementowane,
uzaleznione od wschoduzachodu Slonca,
na SUBSIM probowali z tym walczyc, i raczej nie wyszlo,
nie widzialem moda, ktory by to zmienial, ale pomysl niezly :-)

Nie wiem, czy jest noDVD do 1.4, ale jezeli jest, to na pewno
na wwwgamecopyworldcom.

Pozdrawiam

Stary Wuj
17.12.2005
14:27
[44]
twixer [ Legionista ]

STARY WUJU Przeczytalem readme ale to juz wszystko wiem..... hmmm chodzi o to ze niektore kwestie ogg w grze sie nie pojawiaja wcale ani w ang. wersji ani niem. np. obrywam "puszkami" i slysze tylko ze MAMY USZKODZENIA a w plikach dzwiekowych jest tego do groma a to baterie , stery , pompa uszskodzona itp. to samo tyczy sie napraw ... tu to juz milczy calkiem tylko napisy..... BUUUUU macie ten sam problem ?
A jak u Ciebie dzwieki hmmm? wszystkie sa????
17.12.2005
16:27
[45]
Da real Odi [ V ]

Co sadzicie o RUb 1.45? Warto sciagac?
19.12.2005
18:27
[46]
gregpo [ Junior ]

Przyznam sie, ze gram na Rubie 1.45 + kilka innych modow i wszystko dziala ok. No ... moze tylko ladowanie dzialka ... trwajace okolo minuty ... wyprowadza mnie z rownowagi i ... zazwyczaj staram sie go nie uzywac... Przydalby sie jeszcze jakis mod na "zycie w portach". Pewien mam zainstalowany, ale niestety pojawily sie jakies statki, ktore za kazdym razem wykonuja te same "ruchy".... Niezbyt to realistyczne. No i ta pustka w innych portach .... w wiekszosci chyba w nich strajkuja..:-))) !!! bo zywej duszy tam nie ma. I jeszcze jedno ... chlopacy strasznie szybko wymiekaja i trzeba ich odpowiednio wykwalifikowac aby np. w 3 tygodniu patrolu byli zdolni wtargac pestki na swoje miejsce. w zwiazku z tym poczatki kariery, pierwsze patrole, nie sa zbyt dlugieee ..;-) ... a to lubie najbardziej. Nie wiem jak na innych rubach ... ale na 1.45 latwo wpakowac sie na miny ... jest tego sporo i trzeba ostroznie poruszac sie blisko brzegow a przy wplywaniu do alianckiego portu - pospiech na pewno nie jest wskazany ..:-). Raz zlekcewazylem sprawe i ... ledwo wrocilem do domku...
pozdrowionka
19.12.2005
18:38
[47]
T_bone [ Generalleutnant ]

Witam wilki morskie :)

Małe plotki i ploteczki z subsim, prace nad Silent Hunter 4 ruszają pełną parą na początku 2006 roku, jest już 99,9% pewne że akcja przeniesie się na pacyfik (buuuu :P).
Pojawiły się też "tajemnicze" informacje o oficjalnym rozszerzeniu do SH3 które będzie "przyłączone" do SH4... dziwne to oj dziwne, wiecej w development status pod linkiem:
19.12.2005
21:41
[48]
Da real Odi [ V ]

Mowiac szczerze wolalbym, zeby zamiast kolejnej wycieczki w tropiki (Boze, znowu Amerykanami musimy grac....?:) UBI zrobilo cos nowatorskiego. Tak sobie mysle, ze niewielkim nakladem pracy daloby sie chyba zrobic fajna gre o III wojnie swiatowej (no, powiedzmy ze lata 1945-59).
Do momentu wprowadzenia nuklearnych OP, na morzach krolowaly klasyczne diesle-elektryki. Fajnie byloby poplywac na jakims Whiskey czy innym Zulu :) No i bylaby super kampania!

Aha - i mam pytanie: zainstalowalem sobie po dluzszej przerwie SHIII. Wgralem patcha 1.4b. Niestety, okazuje sie,ze sypia sie save'y: Bedac na patrolu zapisuje stan gry - pojawia sie komunikat "Gra zapisana". Ale jak probuje ja zaladowac, to pokazuja sie dziwne krzaczki i "error" : I tak jest z kazdym save'm - tylko w porcie da sie zapisac, ale nie bede ukrywal ze to czyni gre praktycznie niegrywalna, skoro nie mozna zapisac jej na morzu, podczas dlugiego patrolu.

Probowalem znalezc jakies rady na forum UBI i Subsim. Kilka osob pisalo o podobnych sytuacjach ale na starych patchach - ja na 1.2 nie mialem takiej sytuacji, poza tym nikt nie udzielal im odpowiedzi co zrobic zeby bylo ok : Niby pojawila sie jakas rada, zeby najpierw zapisac, a potem zapisac i wyjsc, ale jakos nie dziala. Wiecie moze co jest grane?

Z gory dzieki za odpowiedz :)
19.12.2005
21:45
[49]
Da real Odi [ V ]

Aha - od razu napisze, ze najpierw gralem na RuB 1.45 i gdy wystapil taki blad, to po prostu reinstalowalem gre. Jednak ten sam blad wystapil po zainstalowaniu nowej gry z patchem 1.4b (bez zadnych modow!). Wiec nie wiem co jest grane.... Jakis bug?

Wydaje sie,ze ma to cos wspolnego z zaloga - czasem, przy wczytywaniu tych save'ow pojawia sie komunikat "brak zalogi". Probowalem cos z tym zadzialac - ale krzaczki dalej sa i save'y wciaz sa w ogole nieczytane przez gre :
19.12.2005
22:53
[50]
T_bone [ Generalleutnant ]

Da real Odi---> Nie no sowieckim złomem z lat 50-tych to bym się bał pływać :D Za to chętnie wypłynąłbym na patrol okrętem klasy Typhoon w roku powiedzmy 1989 czy coś koło tego ;P Ot tak w klimatach "Czerwonego Sztormu", "Polowania na Czerwony Październik" czy "Harpoona". Niestety takie "Dangerous Waters" przez swoje skomplikowanie zostało przynajmniej dla mnie wyprane z klimatu podobnie jak poprzednie produkty Sonalyst.
Ale nie oczekuje takich realiów nawet od SH5, bardziej licze po cichu na jakiś niszczyciel do multiplayer w Sh4...
20.12.2005
11:07
[51]
traun [ Pretorianin ]

Witam. Nie opanowałem się i znowu zacząłem kampanię. Gram SH III 1.4 + RuB 1.43 + 100% (teraz już naprawdę pełne 100 bez kamerki). Silent zakażdym razem mnie zachwyca (jak mnie zatopią to jestem wściekły że kolejne dwa tygodnie z życia zmarnowałem, ale później i tak wracam), a zachwyca bo mimo że już trochę gram ciągle zaskakuje mnie czymś nowym. Naprzykład ostatnio na kanale spotkałem Dino w eskorcie trzech niszczycieli..byli niestety jakieś 5 km odemnie i szli około 12 węzłw więc zadaleko na atak..ale byli i to było piękne...polecam wszystkim granie bez kamerki to bardzo utrudnia życie ale jakie to piękne chwile jak wystrzeli się torpedę i tylko czeka 30s ..45 s 60 s i cisza albo bummm. Moje wyniki odrazu spadły o jakieś 20%. Więc odjęcie dla kamerki tylko 3 % od skali trudnosci to pomyłka...Pozatym pozdrawiam innych kapitanów...
20.12.2005
20:09
[52]
Viti [ Ponury Krwiożerca ]

Dwa pytania: Jak sie robi screeny i gdzie sie zapisuja? Gdzie znajde moda odpowiedzialnego za regulację szybkostrzelnosci działa pokładowego? (link bezposrednio do moda)
21.12.2005
03:02
[53]
EMP2 [ Pretorianin ]

Dzięki za pomoc. Popróbuję z patchami .
Pozdrawiam!
24.12.2005
00:16
[54]
vontrapp [ Pretorianin ]

WESOŁYCH, SPOKOJNYCH i NIEZAPOMNIANYCH ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA 2005 DLA WSZYSTKICH WSPANIAŁYCH FORUMOWICZÓW SHIII.
Pozdrawiam serdencznie
Edward von Trapp

PS Wspaniałych prezentów i mocnej konfiguracji pc na miarę 2006 roku, symulatorów o jakich marzymy......
24.12.2005
21:18
[55]
nelson7 [ Pretorianin ]

WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO PODWODNIACY...
26.12.2005
00:10
[56]
Azrael_tear [ Chorąży ]

Mam pytanko. Może ktos mi tutaj odpowie. Mam problem ze strzelaniem z działa. Jak juz sa leciutkie fale to nie mozna obsadzic załogi przy dziale pokładowym. Jest to bezsensowne bo woda nie przelewa sie nawet przez pokład :| Naprawde fale są minimalne.
27.12.2005
19:21
[57]
jopin [ Generał ]

moze ktos pomoze ! starqalem sie znalezc podobny problem na tym forum z ta gra ale mi ise nie udalo :( dostalem gre od mikołaja ! ucieszylem sie ze ho ho ho no i sobie ja instalnołem no i jaka byla moja wsciekłosc kiedy po wlaczeniu samouczka i innych misji i kariery gdy zobaczylem jakies dziwnie skakajace mi texturu jak moim okrecikiem wyplyne na powierzchnie ! mianowicie takie dziwne migajace textury na horyzoncie !!!!! az mi sie nie chce grac ! nawet wina przeinstalowalem ! a dzieje mi sie to chyba (nie mam pewnosci) kiedy zainstaluje pacza 1.4 moze ktos maial podobny problem ? dodam ze sprawdzalem tez to na innych sterach do grafy :(

moj komp to:
sepron 2800 (64bit)
radeon 9200 excalibur 128 mb
512 ram
itd...

SOS SOS SOS !!!!!
28.12.2005
10:27
[58]
jopin [ Generał ]

nikt mi nie pomoze ? :(
28.12.2005
17:26
[59]
Viti [ Ponury Krwiożerca ]

tu ci rczej nikt nie pomoze. idz na forum ubootwaffe.
29.12.2005
00:28
[60]
Uzi2 [ Junior ]

Jopin... plywam juz długo w SH3 . też mam excalibura 128 MB. Niestety problem nie zniknie. Po instalacji patcha 1.4 może mniej się pojawia tych tekstur. Podobno nie wystepuje ten problem na nowszych kartach ATI. Zresztą tekstury te widać tylko patrząc z kiosku w wynurzeniu. Oglądaj sobie krajobrazy przy pomocy widoku zewnętrznego klawisz F12 lub po instalacji patcha 1.4 kamera przesuwająca się wraz z okrętem - tzw goniąca klawisze "." lub "," kropka lub przecinek, wtedy nie ma błędów tekstur. Zresztą mozna przywyknąć... gra jest zajefajna i inne jej zalety z nawiązką rekompensują te błędy wyświetlania tekstur. A może nowsza karta?? Wybór należy do Ciebie. Pozdrawiam forumowiczów.
Poza tym wszystkie problemy tyczące SH III były już rozpatrywane wielokrotnie na tym forum, w końcu to 42 wątek :) Mimo że żmudne polecam początkującym jednakowoż przejrzenie tychże .... wątków... rozwiązanie problemu będzie na pewno...
29.12.2005
15:14
[61]
jopin [ Generał ]

dzieki Uzi faktycznie po szperam jeszcze poporzednich watkach - troche sie przełamalem i zaczalem grac (akademia) ale malo czasu chlerka i za duzo nie moge :) jedno jest pewne juz dawno nie spotalem tak klimatycznej i wciagajacej gry :) pozdrawiam wszystkich podwodniakow ! :)
02.01.2006
09:37
[62]
Jagdtiger [ Pretorianin ]

Mówiłem ci jełopie że masz kompa do dupy i ja mam lepszego to mi nie wierzyłeś :)
02.01.2006
13:05
[63]
jopin [ Generał ]

a ty to sie akurat znasz ! :)))
02.01.2006
15:06
[64]
-Egon- [ Junior ]

Jako jeden z adminow klanu PolishSeamen oglaszam ze nasz klan w zwiazku z nowym rokiem rozpoczal prace nad rankingiem gier Silent Hunter 3 :)
Wszyscy chetni proszeni sa o wpisywanie sie w tym temacie:
wwwpolishseamen-forum.w-nplviewtopic?p=3998#3998

Takze zeby wszystko szybciej ruszylo potrzebujemy osob chetnych do tworzenia misji w SH3
Wymagania:
- dokladna znajomosc edytora
- dokladna wiedza historyczna oraz techniczna z przelomu 1939-1945

Oczywiscie ranking misji SH2DC bedzie dalej kontynuowany ;)
12.01.2006
14:52
[65]
Shilka the Red [ Ponury Grzybiarz ]

bylo?
12.01.2006
15:53
[66]
CATAN [ Konsul ]

Witam wszystkich!
Powróciłem znowu do SH3 i co widzę?
Gonię we mgle za C2, co chwila schodzę pod wodę żeby wziąść namiary hydro, nagle całkiem bliskie namiary na niszczyciele (ok 3), myślę, spoko, przy stanie fali 15 mogą mi skoczyć, zanurzenie 100 i cała naprzód na azymut za frachtowcem, siadam na hydro a tu taki jakiś dziwny dźwiękn normalnie dziwactwo, zapodaję externala i co widzę? raptem ze dwieście metrów ode mnie z zasłony deszczu wyłania się .... lotniskowiec... co prawda eskortowy, szybka peryskopowa, dwie torpedki pod ostrym kątem, ale weszły, i bul bul! No a jakiś czass później minął mnie niestety w odlwgłości jakieś 18 000 zespół z fleet carrierem i King George V... po prostu sam miód.
Aha, po dwóch rejsach na XXI przesiadłem się na mój ulubiony krążownik IXd2 czy jakoś tak. No a aktualnie mam zamiar tłuc VII do końca, choć tych torped trochę mało...
14.01.2006
13:53
[67]
LFB [ Generał ]

Witam podwodniaków

Mam pytanko co należy zmienić (i gdzie) żeby od samego początku kampani mieć dostępny typ XXI łodzi i to najlepiej niezależnie od flotylli. Ewentualnie gdzie można znaleść jakiś modzik który tylko to zmienia. Kampanię przechodzę już drugi raz i chciałbym się zabawić na zasadzie "coby było gdyby" :D
Bardzo prosze o pomoc i pozdrawiam
15.01.2006
21:01
[68]
LFB [ Generał ]

HELP
18.01.2006
11:15
[69]
bem [ Junior ]

niestety nie wiem jak to zrobic

ale tez mam problem:

nie moge zainstalowac spolszczenia, po kliknieciu na plik ze spolszczeniem (Silent Hunter III EMEA DVD Patch v1.4 POL.exe) otwiera sie okno instalacji i cos sie sprawdza. Po chwili pojawia sie komunikat:

this program cannot update the installed version of SH 3 v1.2 to 1.4 Polish because of the following reason: C:\.....SH3\anim.act: unknow version

i co mam z tym zrobic??
prosze o pomoc
20.01.2006
06:28
[70]
mmmmmmich [ Junior ]

Klan Seadevils zaprasza chętnych na pierwszy w Polsce patrol rankingowy Silent Hunter III. Patrol odbedzie się w sobotę 21 styczna, zaczynamy od godz 18.00. Należy na stronie forum klanu wwwseadevilsplforumindex dodac swoje intro, najlepiej podłączyc się do Ventrilo, lub byc na czacie. Regulamin na stronach forum. Gra w poziom realistyczny, chat restrykcyjny, minimum trzy osoby aby patrol liczył się do rankingu. Pozdrawiam wszystkie diabły Morskie. OBECNOSC OBOWIĄZKOWA. SeeYouSea
24.01.2006
10:12
[71]
LFB [ Generał ]

Kolejne pytanko, jak się chatuje w mutli. Mam oryginał i rozpiskę klawiszy, ale nigdzie nic o tym jak można czatować w trakcie misji.
29.01.2006
21:48
[72]
szary wilk [ Junior ]

Do LFB---> Każde wciśnięcie NumLock`a uruchamia w trakcie misji chat. Trzeba jednak pamiętać, że po wciśnięciu Entera wracasz do klawiszologii gry bo można sobie narobić kłopotów.
26.02.2006
13:23
[73]
modrzew [ Chorąży ]

Witam,

Czy moglby mi ktos pomoc w zainstalowaniu moda "MERCHANT VARIETY PACK, Early War Edition, V1.0" Znalazlem na tym forum podobny problem dotyczacy mojego ...

pozwole sobie zacytowac odpowiedz Dalmara odnosnie zainstalowania moda :


"w katalogu mvp jest plik o nazwie mvp.bat. Wyedytuj go i miejsce ścieżki C:\\SilentHunterIII\ wpisz swoją ścieżkę gdzie masz zainstalowana grę. U mnie np. było to D:\Program Files 2\SH3\. Zapisz zmiany i odpal ten plik - sam zrobi ci porządek"

Edytuje ten plik mvp.bat i nie wiem dokladnie, gdzie trzeba zmienic sciezke i ktora autor mial na mysli, azeby podmienic te pliki. Nie wiem, czy trzeba zamienic te wszystkie sciezki? Gre mam zainstalowana na dysku d:\program files\Ubisoft\Silent hunter3\ na dysku c po prostu nie mam juz miejsca. Gdybym mial to nie bylo by problemu jak podejrzewam ;-)

Instrukcja jest troche zakrecona dotyczaca zainstalowania tego moda. Jesli ktos bylby laskawy powiedziec mi lopatologicznie *co jak zrobic* bylbym bardzo wdzieczny. A jesli wyrazilem sie malo precyzyjnie to postaram sie odpowiedziec bardziej szczegolowo.
09.03.2006
09:50
[74]
traun [ Pretorianin ]

Łopatologicznie. Otwierasz mvp.bat. a później w każdej linijce zamieniasz lokalizację C:\\SilentHunterIII\ na taką jaką masz ty. Aby nierobić tego ręcznie należy to zrobić w notatniku. Wybierasz opcję zamień -- wpisujesz C:\\SilentHunterIII\ --- zamień na --wpisujesz twoją lokalizację i już wykonaj i on już wszystko pozamienia. Polecam ten mod bez niego niewyobrażam sobie grania...
19.03.2006
11:42
[75]
T_bone [ Generalleutnant ]

Witam :)
Przynoszę wieści iż dziś lub na dniach pojawi się największy darmowy mod do Silent Hunter 3 jaki powstał "Grey Wolves". Mod będzie zmieniał w grze absolutnie wszystko od grafiki i dzwięków po realizm i wszystko inne czego sobie można życzyć. Poniże link do readme zmian:
wwwsubsimcomphpBBviewtopic?t=50012&postdays=0&postorder=asc&start=0

Jak dla mnie najlepszy powód żeby zainstalować SH3 ponownie, jedyny problem to brak czasu :P
20.03.2006
08:43
[76]
mktiger [ Legionista ]

wlasnie pozyczylem, uruchomilem mam problem - widok z peryskopu nic nie widac obraz czarny czasami tylko ledwo jakies kontury, widok zewnetrzny lub z mostku jest ok, zainstalowany patch 1.4
grafika-GF4Ti4200128MB
20.03.2006
11:51
[77]
mktiger [ Legionista ]

dobra, doszedlem, przeczytalem manuala :) ale ze mnie lam, klawisze pgup i pgdn
24.03.2006
19:33
[78]
twixer [ Legionista ]

hey mam pytanie czy ktos wie jak sie dogrzebac do edycji efektow wenatrz okretu po ataku bombami glebinowymi??? chodzi mi dokladnie o swiatlo.... wydaje mi sie ze gasnie tylko wtedy jak uszkodzone zostana baterie a ja bym tak chcial wiecej dramaturgii he he ..... wybuch i jebudu swiatlo gasnie ....... help
24.03.2006
19:56
[79]
twixer [ Legionista ]

ok mam sh3 inspector spoko programik chcialem zmienic wlasciwosci bomb glebinowych ale zabardzo nie wiem co oznaczaja poszczegolne pola i jak sie to odnosi do gry: fall speed - predkosc spadania , detonate depth - glebokosc detonacji ale co... minimalna czy sila detonacji to np. 15 m jesli ktos wie i moze dokladnie opisac tak dla chlopa he he zeby zrozumial dzieki pozdro
09.05.2006
22:43
[80]
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

KOrzystam z Grey Wolves i Tonnage Campaign wraz z kilkoma dodatkami. JEst rewelacyjnie, znacznei poprawiony dźwięk, grafika i jednocześnie dobry, porządny realizm. Genialna sprawa z tonięciem jednostek - teraz przeciętnie frachtowiec schodzi po 30 minutacha rekordzista którego przypilnowałem po trafieniach dwóch torped ( C 3 ) zszedł po ponad dwóch godzinach. Konał długo, ale te dwa trafienia na początku ostatecznie wystarczyły.

Piękna sprawa, powiadam.
26.05.2006
08:35
[81]
driver134 [ Junior ]

cze mam pytanko gram w sh3 jest kozacki tylko skąd morzna sciągąć nowe misje do single missions i skąd morzna ściągąć ten dodatek seawolwes?? czy jakoś tak z góry dzięki za odp.
26.05.2006
11:08
[82]
Bahr [ Pretorianin ]

driver, pod poniższym linkiem jest wszystko czego można chciec od SHIII:) Tylko sciągac:)

wwwu-boot.realsimulationcom

Pozdro, Bahr
26.05.2006
13:57
[83]
driver134 [ Junior ]

dziękuje bahr ps. wiesz jak szybko przeładować torpedy dotyczy to na pewno XXI i ver.1.0.0
idz do weapon oficer i do info torpedy i wyrzuć torpedy kture czekają za reload po tym beda przeładowane !
14.06.2006
09:21
[84]
ryjek3 [ Legionista ]

mam problem z tą grą , gdy chcę zagrać misję to gra się wyłącza
21.06.2006
09:52
[85]
Obiwan1992 [ komandor ]

super gierka
21.06.2006
16:48
[86]
art.pl [ Konsul ]

Witam
Co do tego moda --Grey Wolves SuperMod v1.1a--wyglada rewelacja.....tylko nie mozna go s ciagnac z subsima:(
Moze ktos ma inne namiary??



Pozdrawiam
21.06.2006
17:00
[87]
art.pl [ Konsul ]

No udalo mi sie zassac z torrenta
Czy ten mod ma 690 MB????????????
szok!!!!!!!! :)
22.06.2006
12:30
[88]
Roko [ Generał ]

czy warto ściągać tak wielkiego moda?
mam świezo zainstalowanego SH3, jakie mody polecacie? na stronach mnostwo roznych,
czasem wzajemnie sie gryzących, nie wiem co wybrać
22.06.2006
12:33
[89]
T_bone [ Generalleutnant ]

Roko---> Na początke patch 1.4b, potem najlepiej ściągnąć właśnie jakiegoś dużego moda typu Grey Wolfs albo RealUboot. Oczywiście kompletowanie własnego zestawu z mniejszych modów ma swoje uroki ale wymaga ogromnego zapału i cierpliwości.
22.06.2006
12:47
[90]
Roko [ Generał ]

T_bone --> patcha juz mam, zastanawiam sie nad Grey Wolfs , ale ta wielkość mnie przeraża :)
moze wiesz co zmienić w config zeby armatki funkcjonowały przy kazdej pogodzie ?
gdzieś o tym czytalem ale sobie nie zapisałem :(
22.06.2006
13:03
[91]
T_bone [ Generalleutnant ]

Roko--> O ile pamietam to jakiś mod od tego jest, sam tego nigdy nie robiłem. Ostatnio częściej latam myśliwcem Spitfire niż grasuje VIIc na atlantyku...
03.07.2006
12:16
[92]
Karac [ Hammer Head ]

Jeśli ktoś chce otrzymać moda Grey Wolves to mogę śmiało przesłać na płycie. Koszt jedynie za wysyłkę i zł za płytę ale to chyba oczywiste:) Ja już ściągnąłem z SubSima i działa bardzo dobrze na polskiej, oryginalnej wersji 1.4. Moim zdaniem naprawdę warto. Podaję kontakt: "karac77@o2pl". Pozdrawiam!
18.07.2006
09:49
[93]
Frozen Vodka [ Pretorianin ]

Własnie go zainstalowalem wczoraj. Prawde mowiac ma pare strznie brzydkich kwasikow. Np mostek wyglada jak G....o Szary, bez jakis odcieni rdzy czy odbić. Plaska żenada z szczątkowymi teksturami. A dla twrdzieli polecam przeplynac kanal Kiloński... można zasnąc... i nie będzie żadnego przyspieszania do x1024;))) najwyzej x8. Powodzenia. Reszta jednak "kick ass" ;)) Chyba ze wyjda jeszcze jakies "kwiatki";))
22.07.2006
17:50
[94]
omega20 [ Junior ]

dzis sobie ta gierke zainstalowalem i juz sa problemy;] nie za nie dziala
Tylko ze nie wiem jak przejsc 1 misje treningowa nawigacji;]
Udaje mi sie jedynie zaliczyc doplynac do kanalu
a pozniej jest ze mam plywac po kanale ;] plywam plywam i nic;]
jak to zaliczyc?
Koljny podpunkt nawigacji to zanurzenie peryskopowe tez to zrobilem i nie zaliczylo;
Help:)
Moze jest gdzies na necie jakis opis tych misji co i jak ale mi sie nie udalo znalezc:(
Prosze o pomoc
Z gory dzieki:)
22.07.2006
18:53
[95]
master53 [ PSP User - Sony Fan ]

Kupiłem kilka dni temu SH3 i jestem zielony w symulatorach łodzi podwodnych. Mam taki problem. Gdy wysyłam torpedy, to na 5 torped 4 odbijają się od statku i nie wybuchają : Czy trzeba je jakoś odbezpieczyć ? Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi ? Z góry dzięki.

Edit: omega20 ----> Mi wszystkie zaliczyło oprócz tego pływania po kanale (a na treningu zaliczyło), a gdy wyszedłem z tej misji okazało się że to też zaliczyło i mam celujace.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2006-07-22 18:57:14]
22.07.2006
19:11
[96]
ZgReDeK [ SGNL05 ]

Czy jest jakis mod dzieki ktoremu mozna w trynie multi walczyc przeciwko sobie czy cos w tym stylu?
22.07.2006
19:11
[97]
Karac [ Hammer Head ]

omega 20

Pierwszą rzeczą jaką musisz zrobić to skierować łódź w stronę kanału i płynąć z taką prędkością jaką masz w rozkazach. Przeczytaj je uważnie i będzie jasne. Potem musisz wykonywać wyłącznie polecenia jakie dostaniesz przez radio. Nie zmieniaj kursu do momentu dopóki nie otrzymasz takiego rozkazu. To musi trochę potrwać zanim wpłyniesz do kanału i zanim zostanie zaliczone Ci pływanie po nim. Możesz skorzystać z przyśpieszenia czasu oczywiście. Klawisz "+" na numerycznej:) Polecam zapoznać się z forum i ze wszelkimi wskazówkami dla początkujących kapitanów. Nauki dużo ale jaka zabawa potem;)

master 53

Widocznie atakujesz pod nieodpowiednim kątem. Najkorzystniej jest ustawić się do celu prostopadle, tak aby torpeda uderzyła pod kątem prostym w kadłub. Inaczej ryzykujesz właśnie odbicia. Tak też się działo naprawdę. Dla pomocy możesz w ustawieniach realizmu wyłączyć sobie niewypały, jeśli tego nie zrobiłeś. Dzięki temu jeśli trafisz pod dobrym kątem to torpeda zawszed wybuchnie. Inaczej może być różnie:) Z tego co czytam to czeka Cię też jeszcze masa nauki aby w pełni poznać grę i móc się nią naprawdę cieszyć, no ale cierpliwość to podobno cnota:) Pozdrawiam i udanych łowów!
22.07.2006
19:24
[98]
Torn [ Legend ]

Witam kapitanów.

Ja miałem sporą przerwę, mój save ostatni datowany jest na ... ‹pominę to milczeniem› - tak więc konkretów nie pamiętam, ale...

master53 - może w tym przypadku wystrzeliwujesz je zbyt blisko celu? Wiesz, torpeda musi się uzbroić, ma na to pewien czas, właśnie tego nie pamiętam - zwykle po 200m bodajże jest już uzbrojona (a może po 300)... Może dystans jest tutaj kluczowy, a nie kąt.

Na dniach wygospodaruje miejsce na dysku i wracam do podwodnej żeglugi ;)
22.07.2006
19:31
[99]
master53 [ PSP User - Sony Fan ]

Hmmm może i jestem za blisko, bo wystrzeliłem torpedę w odległości 200m bo zawsze mi statek ucieka no i się odbiła. Dzięki za odpowiedzi

P.S. Znacie może jakiś sposób żeby w miarę z daleka wystrzelić torpedę tak żeby trafila statek ?
22.07.2006
23:22
[100]
Misio-Jedi [ Legend ]

Kupilem wlasnie Silent Huntera III i mam w zwiazku z tym pytania:

1. Czy powinienem najpierw zainstalowac patch a dopiero potem mod Grey Wolfes ?
2. Czy do Grey Wolfes trzeba mic jakies szczegolnie wypasiony komputer ?
3. Czy jest mozliwosc ustawieniae rozdzielczosci 1280x800 (to rozdzielczosc natywna w moim laptopie) ?
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2006-07-22 23:22:41]
23.07.2006
13:16
[101]
Parker [ Pretorianin ]

Misio-Jedi-> Spróbuj tego:
wwwcommunitymanualscomshiiiindex?title=Display_Resolution
Nie mam pojęcia jak to działa, gdyż sam nie mam potrzeby zmieniać rozdzielczość. Gdybyś miał jakieś problemy, to pytaj tu -> wwwsubsimcomradioroomindex
23.07.2006
13:34
[102]
T_bone [ Generalleutnant ]

Misio-Jedi---> patche do 1.4b oczywiście obowiązkowo, co do Grey Wolves... Mod napewno jest najlepszym zbiorem mniejszych modów ale jednak u mnie na dość słabym komputerze nie bawiłem się nim zbyt długo. Szczególnie wypasionego sprzętu mieć nie trzeba (chyba że wgra się zasięg widzialności 16km zamiast podstawowych 8km) ale wypada mieć przyzwoitą maszynę. Jeśli z szarymi wilkami będą problemy to polecam Realuboot.
23.07.2006
15:03
[103]
Misio-Jedi [ Legend ]

Ojej, ta zmaina rozdzielczosci wyglada na strasznie skomplikowana akcje :(
probowal ktos tego ?

i czy to sie nie bedzie gryzlo z Grey Wolfes ?
23.07.2006
19:23
[104]
master53 [ PSP User - Sony Fan ]

Czy w SH3 walczy się też z innymi łodziami podwodnymi czy tylko z normalnymi statkami ?
23.07.2006
22:41
[105]
Misio-Jedi [ Legend ]

Na to pytanie nawet ja moge odpowiedziec - nie, w czasie II wojny sw. raczej sie za bardzo nie uzywalo lodzi podwodnych do zwalczania innych lodzi podwodnych, a juz na pewno nie bylo to celem U-Bootow.
24.07.2006
19:19
[106]
master53 [ PSP User - Sony Fan ]

Misio-Jedi -----> Dzięki za odpowiedź. Chciałem wiedzieć co mnie czeka :)

Mam następne pytanko. Na treningu gdy strzelałem torpedami, to po strzale po jakimś czasie były załadowane nowe torpedu. Gdy zacząłem karierę, wypływam na patrol i zatapiam okręt, wtedy daje rozkaz do przeładowania, ale cały czas przyciski są czerwone. Co trzeba zrobić aby ładowały się torpedy ?

P.S. Załoga jest obsadzona przy wyrzutniach torped.
24.07.2006
20:08
[107]
master53 [ PSP User - Sony Fan ]

Mam jeszcze jedno pytanko. Sprawdzałem w instrukcji ale nigdzie niczego o tym nie znalazłem. W zakładce gdzie przydziela się marynarzy do poszczególnych części okrętu, czasami przy wszystkich marynarzach, oficerach i podoficerach jest taki czerwony "!". Co to oznacza ?


Edit: Czy jest jakaś strona lub forum poświęcone serii Silent Hunter ?
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2006-07-24 20:12:21]
24.07.2006
21:19
[108]
master53 [ PSP User - Sony Fan ]

^^UP^^

Zależy mi najbardziej na odpowiedź na pytanie z torpedami.
24.07.2006
21:41
[109]
Yari [ Juventino ]

1. Torpedy. Przyczyny nie ładowania się torped są w zasadzie chyba dwie. Pierwsza to cisza na okręcie. Wtedy wszelkie powazniejsze prace są wstrzymane , w tym ładowanie torped. Druga sprawa , jesli zostały ci torpedy w magazynach zewnętrnzych to będzie je mozna załadowac tylko na powierzchni i tylko przy dobrej pogodzie. W zakładce u oficera ,,torpedowego" :) można obejrzec magazyny i czas w jakim załadują się torpedy.

2. Ci co mają czerwony ,,!" są skrajnie zmęczeni. Ich umiejętności bardzo spadają i należy ich umieścić w przedziałąch ,,sypialnych" :). Po pewnym czasie odzyskają siły.

3. Forum znajduje się na tej stronie : wwwubootwaffepl
Jest dział poświęcony SH3.

EDIT: co do torped jeszcze , jeżeli ustawiłeś realny czas ładowania się torped w opcjach to średni czas ich ładowania wyniesie nawet ponad 10 minut. Ale to zależy też od doświadczenia załogi , im bardziej zaprawieni w bojach tym krócej ładują torpedy. No i oczywiuście im więcej ludzi w rpzedziaąłch torpedowych tym lepiej i szybciej. A jak jeszcze dasz oficera specjalizującego się w torpedach to w ogóle miodzio.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2006-07-24 21:43:24]
24.07.2006
22:18
[110]
master53 [ PSP User - Sony Fan ]

Yari -----> Wielkie dzięki za odpowiedzi. To rzeczywiście był tryb cichy dlatego nie chcieli ładować torped.
27.07.2006
11:02
[111]
fftc [ Generał ]

Gra ktoś może w SH3 przez hamachi? Albo czy w ogóle się da?:]
28.07.2006
15:31
[112]
Ghost1983 [ Junior ]

Siema, moze jestem slepi i czegos nie widze ale po zainstalowaniu GW nie moge zidentyfikowac jednostek i wychodzi ze zatapiam neutralnych. Moj oficer niechce zidentyfikowac niczego. pomuszcie mi prosze pozdrawiam!!
14.08.2006
23:16
[113]
Yari [ Juventino ]

Zamiast tu : forumarchiwum.gry-onlineplS043archiwum.asp?ID=4910035&N=1 napisze w tym wątku , tam za duzy burdel a p oza tym to jest ,,główny" wątek związany z silent hunterem.

strelnikov ---> wielkie dzięki za wyczerpujące dane.
Ostro gram ostatnio w silenta więc co chwila przybywa pytań :) :

1. Za co dostaje się te odznaczenie które jest zaznaczone na screenie ( tzn miejsce na nie :) ) --->
powiem szczerze , że jeszcze nikt z mojej załogi go nie dostał. Dlatego jestem bardzo ciekaw.

2. Gram bez ,,ręcznego ataku" , jednak jestem ciekaw czy moge zmodyfikwoać pewne dane przed wystrzeleniem torped. Np czy jak przestawie zapalnik na magnetyczny to czy rzeczywiscie taki bedzie i głupie pytanie. Czym one się różnią :). Zapalnik kontaktowy musi uderzyć w statek pod odpowiednim kątem. Jak sprawa wygląda z magnetycnzym odpowiednikiem. Instrukcja tak dokładna niestety już nie jest; .

3. Mam za soba 15 patroli. 3 razy jednak spotkałem się z ciekawym zjawiskiem.
Spotkałem na pełnym morzu , tfu oceanie :) , dwa statki handlowe , oba stały w miejscu. Uszkodzenia ? Brak paliwa ? Bardzo dziwna sytuacja.
Inna ciekawa sytuacja. Wachtowi wypatrzyli niszczyciel . Normalna procedura w takiej sytuacji na mojej łodzi to zanurzenie i czekanie aż destroyer odpłynie. Tym razem jednak niszczyciel płynął idealnym kursem do ataku torpedowego wprost w moją strone. Szkoda tylko ,że za późno zorientowałem się jak szybko płynie. Otóż na ,,licnziku" miał 35 węzłów ( ! ). Nieuwaga kosztowała mnie strate ejdnej torpedy i obawe przed wykryciem . Jednak niszczyciel niespdziewanie zwolnił do 5 węzłów i płynął jednym kursem . Pomyślałem , że skoro miałem na poczatk uszczęscie to i może teraz sie ono do mnie usmiechnie. Niestety byłem za głośny , niczym głodna krowa. Ucieczka kosztowała mnie sporo nerwów. Dalej się zastanawiam dlaczego ten nsizczyciel tak nagle zwolnił , gdyby jeszcze próbował mnie namierzyć ... , ale on płynął dalej tym samym kursem.

4. Dlaczego w grze nie ma dwóch komend dla radiooperatora ? W instrukcji są :
- wyślij zapytanie o rozkazy
- wnioskuj o eskorte do bazy ( tylk ow zasięgu niemieckiej bazy )
W grze tych komend nie ma ;.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2006-08-14 23:18:14]
15.08.2006
22:21
[114]
Yari [ Juventino ]

upik.
18.08.2006
10:28
[115]
Bahr [ Pretorianin ]

hoh, prosze, prosze:) stary wątek o SH III ożywa:) Cześc Yari - zaproś tu swoich kumpli ze swojego wątku - zamiast II. częsci będą mieli już 42. :)

A twoje pytanka->
Owo odznaczenie to "Verwundetenabzeichen" - czyli odznaczenie za rany - > na obrazku.
Były tego trzy stopnie: Vwndt im Schwarz (w czerni), Vwndt im Silber (w srebrze) i najwyższy - Vwndt im Gold (w złocie). A skoro tego nie masz to znaczy, że na szczęscie jeszcze na to nie zasłużyłeś:)

Co do zapalników w węgorzach... JAk przestawisz na magnetyczny to będzie magnetyczny:)
A róznią się i to bardzo:
Kontaktowy (albo uderzeniowy)- jak sama nazwa wskazuje wybuch następuje po zderzeniu się torpedy z burtą statku. Głębokośc takie torpedy należy ustawic płyciej niż zanyrzenie celu - najlepiej nie głębiej niż 34 zanurzenia. Wadą tego zapalnika jest to że trzeba nią strzelac tak by trafiła w cel pod kątem możliwie zzbliżonym do 90 stopni - strzelając na mniej niż 55 nie ma co liczyc na sukces (torpeda trafi, ale nie detonuje tylko odbije się od burty i opadnie na dno). Klejna wada torpedy z takim zapalnikiem to słabsze efekty eksplozji w porównaniu do zapalnika magnetycznego - zazwyczaj na ten sam cel potrzeba więcej torped z kontaktowym niż z magnetycznym by posłac go na dno - a dlaczego to napiszę przy magnetycznym.
Oczywiście zapalnik kontaktowy ma tez swoje zaleyty, ktrymi nadrabia wady. Zaletą jest fakt, że można nim strzelac w sztormowej pogodzie: po pierwsze - zapalnik ten nie będzie wrażliwy na zaburzenia pola magnetycznego wywołanego przez fale a co za tym idzie nie będzie przedwczesnej detonacji w drodze do celu, a po drugie nie musimy się martwic, że nasz węgorz przejdzie pod celem nie detonując jak ma to miejsce w przypadku magnetyków (statki na sztormie huśtają się jak zabawki raz po raz zmieniając swoje zanurzenie o parę metrów w górę i w dół.

A magnetyczny? - podstawowa różnica to ta, że (znów jak sama nazwa wskazuje) detonacje wywołuje pole magnetyczne stalowego poszycia celu, gdy torpeda znajdzie się pod jego dnem. - Głębokośc biegu torpedy ustawiamy na głębszą niz zanurzenie celu - nie więcej jednak niż 1,5 metra (optinum 1 metr). Kiedy torpeda przepływa pod kilem statku następuje eksplozja, której siłę potęguje wypychana ku powierzchni woda co często skutkuje pęknieciem stępki (kręgosłupa statku) i przełamanie się jej na pół - warunkiem takich efektów jest eksplozja torpedy na wysokości sródokrecia, lub ewentualnie kotłowni - zazwyczaj tuz za śródokręciem. Takie działanie zapalników magnetycznych elegancko wykorzystywał Otto Kretschmer, którego motto brzmiało "jedna torpeda - jeden statek":). Przy tym zapalniku nie trzeba się matrwic o kąt strzału - w końcu wybucha pod celem:) trzeba się natomiast martwic o pogodę - skoro do wybuchu potrzebna jest odległoścok 1 metra od dna celu to sztorm, gdzie statki huśtaja się w górę i w dół po kilka metrów, wyklucza skuteczne uzycie tego zapalnika. No i dochodzą jeszcze zaburzenia pola magnetycznego, które powoduję albo brak detonacji (jak to miało miejsce w kampanii Norweskiej), albo detonacje przedwczesne (zła pogoda)

Co do pozostałych pytań no cóż - w każdej grze zdarzają się "rodzynki":)

Pozdro, Bahr
18.08.2006
10:48
[116]
Da real Odi [ V ]

Sporo tych modów

Jak ostatnio grałem w SH3, to miałem tylko Rub 1.45

A teraz doszło:
- Grey Wolves 1.1
- NYGM Tonnage Mod 2.0
- U-boat in Mediterranean

Wszystkie sciągam, ale instalowac będe dopiero, jak zmienie kompa na mocniejszy. Może ktoś z Was pare słów o tych dwóch ostatnich by rzucił?
18.08.2006
12:27
[117]
Bahr [ Pretorianin ]

oo, pierwsze słysze o tych dwóch ostatnich modach - też chętnie dowiem się cos więcej...

Pozdro, Bahr
18.08.2006
17:07
[118]
Da real Odi [ V ]

Bahr -> tu masz linka o Mediterranean

wwwcombatplanes.cauboat

Kurcze, jak w koncu na jesieni odpale SHIII, to trzeba bedzie gre przechodzic kilka razy: raz na Rub, raz na GW, potem NYGM i w koncu Mediterranean :

A jak znam zycie, to sie jeszcze cos pojawi. I zanim zagram, to ze dwa dni poswiecie na grzebanie po forach co sie najlpeiej oplaca instalowac:D
18.08.2006
17:09
[119]
master53 [ PSP User - Sony Fan ]

Mam pytanko. Wczoraj sobie graliśmy w SH3 przez sieć i mam pytanie jak włączyć czat ? Trochę głupio tak pływać i się nie kontaktować ze sobą.
18.08.2006
22:06
[120]
Bahr [ Pretorianin ]

master53-> czat włączało isę chyba "nun lock'iem" albo "`"

Da real-> thx. To zapytam jeszcze o coś co to wogóle są te "dwa ostatnie" cos na kształt Grey wolves? i czy mozna to sobie na GW wgrac bez wiekszych komplikacji?

Pozdro, Bahr
19.08.2006
08:19
[121]
Da real Odi [ V ]

No wlasnie te dwa ostatnie to dwa duze mody, takie kompleksowe, jak GW. Raczej chyba nie powinno sie ich instalowac jednoczesnie, flatego pisalem, ze tak naprawde to gierke powinno sie przehodzic ze cztery razy conajmniej
21.08.2006
10:10
[122]
nazar11 [ Junior ]

mam pytanko, kiedy patrol jest ukończony do końca?, wypełniam cele patrolowe czyli kwadrat patrolu i czas patrolowania, później chyba do portu trzeba wpłynąć ale w którym miejscu i czy można to przez esc zrobić czyli szybciej a pytanko z tąd bo na ekranie przyznawania odznaczeń mam marynarzy na niebiesko i chcę ich awansować ale mam że " trzeba ukończyć patrol" tylko że medale dostaje i punkty prestiżu także, czy po wpłynbięciu do portu nie powinna się sama misja zakończyć czyli przejśc do następpnej?? pewnie głupie pytania ale prosze o szybką odpowiedź!!!!!
21.08.2006
10:14
[123]
nazar11 [ Junior ]

ten screen jest widoczny u Yari i obok jego znaku zapytania jest 0 czyli zero promocji a a gdy mychą najadę na ten kwadracik to mówi mi że musze patrol ukończyć, jak?
21.08.2006
11:22
[124]
Bahr [ Pretorianin ]

nazar, patrol uznaje sie za zakończony gdy:

- w dowolnym czasie gry (ale nie majac kontaktu z przeciwnikiem) wciśniesz "Esc" i wybierzesz "zakończ patrol" (u mnie "Patrol beenden") wówczas automatycznie przenoszony jestes do bazy i patrol jest zakończony

-no i druga "klasyczna" metoda - poprostu wracasz swoim u-bootem do bazy i gdy jesteś już w odległości ok 40 km od niej możesz wcisnąc Esc i w prawym dolnym rogu ekranu masz opcje: "kontynuuj patrol" ("Fortsetzen"), albo "zawiń do: (np) Wilhelmshaven" (Allgemein in: Wilhelmshaven"). jesli nie ma opcji z"Zawiń do portu" (albo jakoś tak - nie wiem jak piszą w wersji pl)To znaczy że jesteś jeszcze za daleko od portu i musisz się jeszcze zbliżyc.
A i jeszcze jedno - jak kończysz patrol gdzieś na środku morza z dala od bazy (nie chce ci się tracic czasu na wracanie) to dostajesz mniej punktów prestiżu (renown)

A jak już zawiniesz do możesz nadawac szałodze wszystko co jej sie nalezy - ale pamiętaj, że nie zawsze będziesz dysponował np awansami - jak ich nie ma to widzocznie załoga nie zasłuzyła :)

Pozdro, Bahr
21.08.2006
13:51
[125]
KaleuPS [ Junior ]

Witam Szanownych Forumowiczów.
Chciałbym zapytać o radę, gdzie można kupić anglojęzyczną wersję SH3?
Jeśli jest niedostępna w Polsce, to może ktoś ma sprawdzony sklep on-line, który dostarczy to do Polski i jest wart polecenia?
Będę wdzięczny za pomoc.

KaleuPS
08.09.2006
22:55
[126]
garm4 [ Centurion ]

buhahaha co jest
mam wersje1.4b bez modow
realizm 72% zostawilem tylko widoki i brak niewypalow dla ulatwienia
poczatek wojny, patroluje, a wlasciwie stoje na morzu w czasie sztormu i czekam az jakas fajna pozycja sie pojawi na mapie az tu nagle czas1x i wiadomosc ze statek mnie taranuje, ej no zaraz zaraz nawet w czasie sztormu by go zauwarzyli o troche wczesniej, ale to jeszcze nic bo statek mnie rozjechal i nic mi nie uszkodzil co mnie troche zdziwilio, no dobra zaczynam go gonic flaga angielska jakis merchant, ale ale nie moge go zaznaczyc na peryskopie, na mapie tez go nie widac,gdy jest na przodzie odpalam w ciemno, 4 torpedy trafiaja ale nie wybuchaja(troche to dziwne skoro zaznaczylem ze ma niewypalow nie byc no ale tutaj moze zadzialalo to ze nie namierzylem celu i cos bylo z zapalnikiem nie tak) gonie go dalej przez przypadek nawet w niego wjezdzam oczywiscie nic sie nie dzieje, a ten dalj plynie w jednym kierunku N
no to sie usmialem to ma byc symulator czy jakis blad?

przy okazji chcialem zapytac jak sie odczytuje wiadomosci z radia?
czy jesli na mapie pokaze sie wrogi obiekt w odleglosci 50mil powiedzmy to jest szansa aby wyliczyc mniej wiecej gdzie on bedzie w chwili kontaktu?
z gory dzieki
20.09.2006
13:32
[127]
||Peter|| [ Pretorianin ]

Zainstalowalem ostatnio mod Grey Wolves i cos mi sie nie zgadza.
Ksiazka rozpoznawcza nie ma zadnych nazw jednostek - kazda jest opisana jako "Contact". To samo na mapie. Nawet jesli widze jak byk ze moj cel to niszczyciel, na mapie on nadal pokazuje sie jako Contact. To samo z innymi typami statkow. To normalne w tym modzie czy cos mi nie wyszlo?

Czytalem cos, ze mod ten zawiera odzywki zalogi po niemiecku. Jak sie to wlacza, bo u mnie dalej uparcie mowia po angielsku (chociaz glosy sie zmienily). Jedyny okrzyk po niemiecku jaki sie pojawil to Auf stationen czy cos w momencie gdy wydaje rozkaz zanurzenia.

Czy to normalne ze zatopienie nieduzego (!) statku handlowego wymaga wpakowania w niego 200+ pociskow z dzialka pokladowego (88mm). Po wladowaniu w niego 200 pociskow jedynym efektem byl pozar i dosc mocny przechyl, ale statek nadal dzielnie sunal do przodku 6 wezlow... Szkoda ze nie mozna takiemu np. odstrzelic sterusrub i potem juz unieruchomiony cel dobic paroma strzalami w linie wodna (tak powinno byc, bo 200 pociskow i brak zatopienia to lekkie przegiecie - wychodzi na to ze dzialko sie do niczego nie przydaje).

A moze cos sie u mnie popsulo i tyle?

I jeszcze sprawa wykrywalnosci mojego okretu. Czy przeciwnik uzywa tez sonarow pasywnych do namierzenia uboota czy tylko asdica? Z moich obserwacji wynika ze pasywnego tez uzywa ale nie dam glowy. Pytam, bo mialem glupia sytuacje. Udalo mi sie znalezc dokladnie na drodze konwoju, tak ze gdyby podplynal blizej bylbym w srodku, ale: 1. konwoj byl bardzo scisniety (wydawalo mi sie ze w rzeczywistosci odleglsoci miedzy statkami konwoju byly ciut wieksze, 2. bylem caly czas w zanurzeniu i w stanie ciszy na okrecie. Nie wystawialem nawet peryskopu. Niemniej, znienacka konwoj zaczal zygzakowac a moj oficer powiedzial "we may have been detected". Wskaznik wykrywalnosci byl caly czas zielony. Bug?
20.09.2006
15:05
[128]
||Peter|| [ Pretorianin ]

OK, chyba rozwiazalem problem nazw statkow... Po prostu przy instalacji zaznaczylem Generic contact names... Ale co do reszty nadal prosze o pomoc :)
21.09.2006
14:12
[129]
adere [ Junior ]

Jestem nowym kapitanem i mam pare problemów.
-czy warto zmienic typ IIa na IId za 500
czy lepiej za pare patroli na VIIb za 2500
-czy dobrym pomysłem jest wpłynięcie do brytyjskiego portu.
-gdzie są pola minowe podajcię np. kwadrat xxxx po srodku.
-ja zyskac więcej reputacji bo za patrol srednia to ok350

Prosze o odpowiedzi gdyby miało to jakies znaczenie to mam wersię 1.4
21.09.2006
14:31
[130]
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

No to jedziemy:

1 Bardziej opłaca się VII B. II D niby ok, ale to w dalszym ciągu malutki okręcik i 5 torped - kokosów na tym nie zarobisz. Z drugiej strony, jest ciężki do namierzenia z uwagi na swe rozmiary, więc...

2. Jeśli nie masz Harbour Traffic, Tonnage War lub Grey Wolves to porty będą puste, nie warto.

3. Pola minowe... nie mam w tej chwili map ale generalnie ok. 100mil na wschód od Lovestoffe, poza tym jest kilka pól w kanale. Ogólnie u wybrzeży Anglii MUSISZ uważać.

4. Po pierwsze, docieraj do obszaru patrolowania i siedź tam przez 24godziny - w podstawowej wersji to bodaj 500 pkt. Po drugie, zatapiaj jak najwięcej ( to akurat logiczne ) - pamiętaj, że trochę bardziej opłaca się polować na te większe jednostki.

No, to w telegraficznym skrócie :)
Gute Jagd und fette Beute !


Peter---> afaik, Grey Wolves zawiera Tonnage Mod. Działko jest mniej skuteczne, a poza tym - liczą sie WYŁĄCZNIE strzały w linię wodną lub poniżej. Jeśli odstrzelisz cały pokład i nadbudówki, to statek nei zatonie.
Tak, używają hydrofonów i potrafią Cię wykryć nawet przy ciszy. Zasadniczo, jakość eskorty jest bardzo różna, w jednym konwoju jeden może być ślepy a drugi będzie Cię wykrywać przy byle g...
Tutaj ciekawa uwaga - przy ZŁEJ pogodzie, Twoje szanse rosną, hydrofony są mniej skuteczne. A w nocy, czasem lepiej podejść na powierzchni - wówczas jesteś poza zasięgiem sonaru i w pewnym stopniu hydrofonów. Efekt jest taki, że czasem - nie mówię, że to najłatwiejsze - możesz w wynurzeniu podejsć do strzału, odpalić salwę i zwiać zanim ktoś się zorientuje. Oczywiście, od połowy 1941 radar robi się powszechny i czas tej taktyki się kończy.
Jeszcze jedno, duże znaczenie ma Twój profil. Jak jesteś ustawiony bokiem eskortowca, szansa że Cię namierzy wzrasta.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2006-09-21 14:36:19]
22.09.2006
14:08
[131]
||Peter|| [ Pretorianin ]

Hayabusa: dzieki za odpowiedz. Czy jest sposob na usunieciezmodyfikowanie modelu uszkodzen w GW? bo walenie 100 pociskow z dzialka zeby dobic podtopiony frachtowiec to powazna przesada.

Swoja droga, moj pierwszy patrol poszedl mi az za dobrze. Najpierw zatopilem Large Cargo ship pod bandera brytyjska, potem zas natknalem sie na grupe bojowa lotniskowca HMS Illustrious. Z 4 wystrzelonych torped dwie dosiegnely celu. Najpierw sadzilem ze nic nie zdzialaly, ale po 20 minutach nabral przechylu, ktory sie stopniowo powiekszal. Az w koncu bydle zatonelo, ku mojemu zaskoczeniu. W drodze powrotnej napatoczyl sie jeszcze Medium Cargo :)

Drugi patrol mniej emocjonujacy - dwa duze frachtowce (angole), potem pokrecilem sie troche bez celu po kwadrancie patrolowym, a pozniej poplywalem po poludniowej stronie kanalu la manche. Dwa francuskie duze statki, jeden tramp steamer, jeden sredni cargo. A potem mnie zaczepil kuter torpedowy. Wpakowalem w niego ze 40 pociskow a ten sie tylko fajczyl i fajczyl, potem zaczal uciekac ;)

W sumie fajna gra, chociaz ten model uszkodzen jest mocno upierdliwy (aczkolwiek udalo mi sie duzy cargo ship rozwalic jedna torpeda z zapalniiem magnetycznym pod kil). W ramach muzyki puszczam sobie w winampie soundtrack z Das Boot - od razu fajniejszy klimat wchodzi :)

Powoli zaglebiam sie w gre (no pun intended). Wyliczanie kursu i punktow przechwycenia idzie mi juz niezle. Ale nie odwazylem sie jeszcze na wlasnoreczne ustawianie kursu torped (jedynie bawie sie ustawieniami zapalnika). Wkurza mnie ten model uszkodzen (da sie to odkrecic bez uwalania calego Grey Wolves, bo mod generalnie jest fajny?) no i zmeczenie zalogi (cieniasy jakies, padaja po 5 godzinach sluzby) - oraz brak zatrzymania kompresji czasu w momencie gdy np. silniki staja bo zaloga jest zbyt zmeczona by pedalowac ;)

Swoja droga, czy jest jakis DOBRY poradnik jak celowac torpedy recznie? Tj. bez pomocy oficera?
22.09.2006
16:54
[132]
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

W tej chwili nie odpowiem, ale poradników jest kilka. W ogóle, jeśli chodzi o Silenta, sprawdź stronę wwwsubsimcom


- mekka podwodniaków :)
Co do modelu uszkodzeń - nie wiem na pewno. Ale możesz sprawdzić serię modów Hollywood Damage Mod - one zmieniają model uszkodzeń więc powinno to inaczej wyglądać.
Weź jednak pod uwagę - konwencjonalną metodą Illustriousa NIE zatopisz 2 torpedami. System Tonnage War jest o tyle dobry, że nigdy nie wiesz na pewno. Czasem jedna torpeda załatwi sprawę, czasem kilka. Ogólnie pomysł i wykonanie na plus.

PS to miałeś CHOLERNE szczęście, żeby lotniskowiec dorwać. Baaaardzo rzadko się zdarzają.

Aha, jeśli chcesz zatapiać jednym strzałem, polecam alternatywną metodę:
w przypadku dużych jednostek jak C2, C3 ustawiasz głębokość na 4,5-5 metrów i walisz nieco przed mostek. Tzn. jak są ustawienia automatyczne, to musisz ręcznie zmienić o dosłownie jeden stopień.
Strzelasz jedną lub dwiema torpedami o minimalnym kącie (0,5-1 ) przy nastawie 4,5-5m.

Bardzo duża szansa, że w ten sposób skasujesz paliwo i statek rozleci się na części.

Jeszcze jedno - praktycznie NIE warto bawić się z małymi frachtowcami. A jeśli przy pomocy artylerii, to wal wyłącznie poniżej linii wodnej. I nie wywalaj od razu całej amunicji - możliwe, że po mniejszej ilosci pocisków zatonie, tyle że wolniej.
Tu jeszcze jedna uwaga: system uwzględnia lot pocisków pod wodą na dystansie co najmniej 50m ( dokładnie nie wiem ) więc jeśli pocisk upadnie parę metrów od burty wroga to na 99% wybuchnie poniżej linii wodnej celu :D

Pozdrawiam !
25.09.2006
10:20
[133]
||Peter|| [ Pretorianin ]

Chyba jednak nie sa az tak rzadkie. Wczoraj na patrolu (moj czwarty patrol) trafilem na kolejna grupe bojowa u wybrzezy Szkocji. Dwa lekkie krazowniki, ze 3 niszczyciele i... lotniskowiec typu Illustrious. I to rowno na moim kursie. Podszedl do mnei sam z siebie na 1200 m. Odpalilem 4 magnetki (pogoda byla piekna). Jedna wybuchla sama z siebie po drodze, lotniskowiec zaczal zmieniac kurs ale torpedy byly juz paredziesiat metrow od niego, a takie bydle nie skreci zbyt szybko. Dostal 3 torpedy w srodokrecie i od razu poszedl w zanurzenie. Eskorta troche mnie szukala, ale olalem krazowniki (brak bomb glebinowych), unikalem tylko niszczycieli. Zanuzenie 120m, cisza na okrecie i powolutku sobie odplynalem :) I kolejne 23000 ton na liczniku. Chyba zaczne grac na wyzszym poziomie trudnosci, bo to az nieprzyzwoite ;)
27.09.2006
12:58
[134]
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Hmm.... wyjścia są dwa, albo naprawdę DUŻE szczęście albo trafiłeś historycznie. Zresztą w okolicach Szkocji można na lotniskowce trafić, ale na otwartym oceanie z tym dużo gorzej ( choć nie mówię że się nie da, dwukrotnie trafiłem na eskadrę pancerników około 500 mil na zachód od Irlandii).
27.09.2006
14:28
[135]
||Peter|| [ Pretorianin ]

no, ja jeszcze pancernika na oczy nie widzialem, chyba ze w ksiazce rozpoznawczej... :)
27.09.2006
14:29
[136]
||Peter|| [ Pretorianin ]

A wlasnie, jak to jest w SH3 - czy okrety generowane sa losowo czy tez wykorzystano jakies dane historyczne odnosnie ich rozmieszczenia w danym okresie?
28.09.2006
10:29
[137]
lecram [ Konsul ]

Ale ten wątek jest stary :PP
Ale gra fajna :-)
18.11.2006
20:14
[138]
Viti [ Ponury Krwiożerca ]

Dzisiaj w telewizji jest film "Bitwa u ujścia La Platy". Zainteresowanym nie muszę tłumaczyc o czym będize ;) Tylko jedno pytanie. Dobry ten film? Może juz ktoś oglądał.
18.11.2006
20:21
[139]
U-boot [ Karl Dönitz ]

Witam

Na jakim kanale jest "Bitwa u ujścia La Platy" ??

Pozdrawiam
19.11.2006
20:56
[140]
Viti [ Ponury Krwiożerca ]

Film był ....śmieszny. Bo jak inaczej nazwać te efekty specjalne, gejzery wody jakby kto większy kamień do wody wrzucił. W dodatku mylił mi się Ajax z Exeterem. Pierwszego grał Sheffield a drugiego Jamaica (typ Fiji) oba dosyć do siebie podobne.

Grafa Spee grał USS Salem, hmmm.... mogli go chociaż trochę ucharakteryzować.
25.11.2006
17:55
[141]
malyb89 [ Pretorianin ]

jak moge zmienic rodzaj amunicji w dzialku na wieżyczce?i skad moge sciagnac spolczczenie odpiszcie pliz!!!
25.11.2006
18:19
[142]
el f [ RONIN-SARMATA ]

Śmieszne to jest wymagać wymyślnych efektów specjalnych w 1956 roku... dla mnie własnie zaletą filmu była możliwość podziwiania prawdziwych drugowojennych okrętów a nie komputerowego badziewia.
01.12.2006
13:39
[143]
ashia [ Konsul ]

qrcze potrzebuję moda ew co zmienić żeby klawisz Num0 działał jak prawy klawisz myszki i wyłączyć numeryczny enter w dodatku U-Boat: Morze Śródziemne - bo setkeys coś nie chce działać
06.12.2006
23:33
[144]
Yari [ Juventino ]

wwwcenegaplgra_opis?ID=3703

Nie sądziłem , ze cenega wyda ten dodatek . Kupuje :).
14.12.2006
12:08
[145]
webak270379 [ Junior ]

Witam. Dopiero niedawno zacząłem przygodę z SH3 i proszę o pomoc. Jak najlepiej zwiększyć punkty prestiżu? Nie wiem czy moje 300-450 punktów za patrol to dobrze czy źle?
17.12.2006
18:56
[146]
Viti [ Ponury Krwiożerca ]

Śmieszne to jest wymagać wymyślnych efektów specjalnych w 1956 roku... dla mnie własnie zaletą filmu była możliwość podziwiania prawdziwych drugowojennych okrętów a nie komputerowego badziewia.
Śmieszy mnie twoja nadinterpretacja i wciskanie w usta słów których nie mówiłem.

Ja wymagam REALIZMU, niczego więcej. ...Którego tam nie było.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2006-12-17 18:56:34]
28.12.2006
11:31
[147]
Bahr [ Pretorianin ]

To jest po prostu nieprawdopodobne, że ten wątek jeszcze istnieje :D - ale zakładac 43. częśc? - strach się bac:DD

Yari-> mnie cenega tym na kolana nie powala ;)

webak270379--> (matko, co to za nick!) im więcej statków poślesz na dno tym więcej będzie punktów - oczywiście im większe statki tym więcej punktów. Gdzieś miałem "cennik", ale chyba mi się zapodział:) jak znajdę to wrzucę.


Pozdro, Bahr
30.12.2006
12:06
[148]
webak270379 [ Junior ]

Dzięki za odpowiedź. Nick jest zarąbisty i nie powtarzelny. Czekem na wstawkę odnośnie "cennika"
02.01.2007
11:26
[149]
Ebert [ Pretorianin ]

Tu jest "cennik" -> wwwcommunitymanualscomshiiiindex?title=Renown
Ale uwaga! Jeśli instalowałeś jakieś mody, to mógł on ulec zmianie. Ponadto "cennik" ów dostępny jest pod klawiszem F1 jeśli zainstalowałeś, jeśli dobrze pamiętam, HT mod. W czystej wersji gry pod F1 masz podręczną pomoc. Niektóre mody dodają tam info o krajach (w jakich latach były neutralnewrogiesojusznicze), "cennik", miejsca spotkań z mlecznymi krowami i kilka innych ciekawostek.
04.01.2007
10:11
[150]
webak270379 [ Junior ]

Wielkie dzęki za informacje, właśnie zacząłem grać na większym realizmie i od razu otrzymałem 1500 puktów. Ta gra jest świetna!
12.02.2007
20:35
[151]
kiman [ Pretorianin ]

Ja mam pytanie do wszystkich grajacych w sh3 czy jest taka mozliwosc gdy operuje hydroakustykiem lub pierwszym mechanikiem moglbym obracac sie dookola bo u mnie jak narazie mam ograniczone ruchy u hydroakustyka 180 stopni a mechanika 90 czekam na wszystkie rady od was pozdra
26.02.2007
08:58
[152]
gaSSto [ Junior ]

WItam jestem tu nowy .choc sh3 i cala reszta od czasow aod to moja religia.mam male pytanie czy ktos z Was mial problem z wywalajacymi sie save'ami??mi sie wywala kazdy ktorego mam na mozu srodziemnym.prosze o pomoc
05.03.2007
16:17
[153]
kiman [ Pretorianin ]

Czy ktos zna linka na moda gdzie na mostku anteny moga sie obracac widzialem gdzies filmik i super to wyglada pomuszcie
13.03.2007
13:58
[154]
dasintra [ Général d'Armée ]

kiman -------------> spróbuj GWX mod albo skiny produkcji Fubars'a (np. FUBARS med camo VIIB). Osobiście mi się antena nie podoba, więc z niej zrezygnowałem


gaSSto ------------< znam ten problem, niestety nic tobie nie poradzę. Próbowałem nawet robić trzy save'y pod rząd i nic, żaden się nie chciał załadować. Być może jest to spowodowane SH3 commanderem. Nie jestem jednak tego pewnien. Jedyny sposób to początek i kończenie patrolu za jednym zamachem. Mi to sredni zajmuje około 2-4 godzin z przerwami oczywićie.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2007-03-13 14:01:21]
15.03.2007
15:22
[155]
kocher [ Konsul ]

Witam wszystkich wilków morskich spod znaku SH 3. Jestem nowy, ale gram od ponad roku. Od kilku dni z dodatkiem kampani śródziemnomorskiej, której zainstalowanie poprawiło i to bardzo efekty wizualne i dźwiękowe. Oczywiście musiałem rozpocząć swoją wojnę od 01.09.1939r. Stopień trudności się podniósł pomimo, że gram na tym samym poziomie trudności ok. 83%, zostawiłem tylko fiksacje celu, widok zewnętrzny oraz ikonkę ważnych wydażeń. Oglądanie swojej VII na tle zachodzącego słońca lub obserwacja torpedy jest odlotowe.
W kwestii pancerników i innych tłustych kąsków - 1x złapałem na środku Atlantyku na wysokości półwyspu Iberyjskiego konwój i zatopiłem 2 pancerniki typu Rodney. Innym razem na północnym Atlatyku na wysokości Szkocji jeden pomocniczy lotniskowiec. Kilka razy lekki krążownik klasy Dido i jeden raz pomocniczy. Jak na roczną służbę to może trochę mało,ale zapewniam Was,że te chwile mogą sie póżniej nawet śnić po nocach, oczywiście wtedy kiedy nie gram. Jeszcze jedno w kwestii tłustych kąsków. Byłem bardzo zdziwiony gdy za bohaterski wyczyn zatopienia 2 pancernikow dostałem mniej punktów niż za tą samą ilość zatopionych BRT handlowych.
Ciesze się, że Jesteście i można sobie porozmawiać o SH 3. Dziś pozostaje w porcie, ale w piątek po 16.00 wypływam na łowy.
16.03.2007
14:59
[156]
kocher [ Konsul ]

Pozdrawiam wszystkie wilki morskie!
Mam pytanie do wszystkich wilków morskich.
Każdy kapitan posiada drewniane pudełko na odznaczenia. Pierwsze z nich otrzymywało się za odniesione rany. Nie wiem co oznaczają dwa pozostałe tj. owalne i podłużne.
I jeszcze jedno pytanie. Zrozumiałe, że za rany nie mogę otrzymać, ale dlaczego w moim pudełku nigdy nie pojawiły się dwa pozostałe tylko od razu krzyż?
Życzę udanych łowów!
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2007-03-20 10:11:06]
16.03.2007
19:48
[157]
kocher [ Konsul ]

Yari---> W kwestii stojących statków handlowych w miejscu to nie jest bug w grze. Tak było naprawdę. W latach 70-tych w telewizji emitowali amerykański film z Bogardem w roli głównej czarno-biały. Bogard był tam kapitanem holownika w czasie II wojny światowej. Śmiertelność służby była porównywalna z załogami amerykańskich bombowców czyli na 10 załóg przeżywało 2. Holowniki zajmowały się ratowaniem uszkodzonych fraktowców, które wysyłały SOS z podaniem swojej lokalizacji. We wszystkich portach angielskich także rybackich stały holowniki, do każdego portu był przydzielony akwen morski i w takim porcie była radiostacja. Jeśli wezwanie przyszło z akwenu wyznaczonego dla danej radiostacji to wypływał holownik, który po odnalezieniu frachtowca holował go do najbliższego portu. Załogę stanowili cywilni marynarze, którzy otrzymywali od władz brytyjskich zapłatę w zależności od BRT frachtowca. Z oczywistych powodów holowniki były przez niemców bezwzględnie zatapiane nawet jeżeli warunki atmosferyczne nie pozwalały na użycie działa pokładowego. W przypadkach gdy frachtowiec nie poszedł na dno po jednej torpedzie, a było to w pobliżu wybrzeża angielskiego, kapitan Ubota nie dobijał go tylko czekał na holownik. Po zatopieniu holownika zatapiał frachtowiec.
Życzę udanych łowów!
19.03.2007
23:21
[158]
Azorsky [ Generał ]

Witam

Zaczynam przygodę z SHIII i specjalnie nie zależy mi na utrudnianiu gry. Z tego co wiem jednak jest wiele modów i chicałem spytać co polecacie zwłaszcza na wyładnienie grafiki i ew. uproszczenie gry dla początkującego. Z góry dzięki
20.03.2007
08:59
[159]
Da real Odi [ V ]

jesli chcesz prostej gry, to nie instaluj żadnych modów, tylko graj w wersję podstawow na niskim realizmie

z drugiej strony, to gra zaczyna bawić dopiero, gdy jest realistyczna - jako strzelanka nie ma sensu tak naprawdę...

polecam mod GWX
wwwusers.on.net~jsconesGWX
najlepszy - zdecydowanie

jesli nie chce Ci sie go sciagac (ale naprawde warto!!) to kup w sklepie dodatek - mediterranean

A w ogole to poczytaj stare czesci tego wątku... :]
20.03.2007
11:07
[160]
kocher [ Konsul ]

Azorsky--->zalecam celem poprawy grafiki i innych efektów dokupić oficjalny dodatek do SH3 kampania śródziemnomorska. Można go kupić w Empiku za ok. 50 zł.
Życzę udanych łowów!
20.03.2007
15:47
[161]
Hptm. Möldres [ Legionista ]

@Kocher
nie lepiej sciagnac wszystkich modow zawartch w tym "dodatku" za darmo z subsimcom ?
Przeciez ten caly "dodatek" to tylko zbior bezplatnych modow, ktory pewien niemiecki "przedsiebiorca" sciagnal za darmo i sprzedaje.
Pozdrawiam i odradzam kupno tego hmmm produktu
p.s. sa w nim buraki ktore nigdy nie zostana poprawione poniewaz wydawca nie ma pojecia o "swoim" produkcie
pozdrawiam
20.03.2007
19:13
[162]
kocher [ Konsul ]

Hptm. Möldres---> Piratem jestem tylko w Port Royal 2 i gdy pływam po Karaibach. Sorki, trzymam się pewnych zasad i szanuję pracę którą ktoś wykonał, czyli prawa autorskie.
20.03.2007
20:46
[163]
Hptm. Möldres [ Legionista ]

bez obrazy, nie sugeruje nikomu piractwa, czasami powodowane jest to po prostu niewiedza. Malo jest mysle ludzi ktorzy maja czasochoteznaja na tyle angielski zeby wiedziec co to jest subsim i nie wychodza z zalozenia ze mozna miec taki "model biznesowy" jak x1 software. Po prostu ida do sklepu z grami i kupuja z braku wiedzy.
pozdrawiam
25.03.2007
12:53
[164]
krsp [ Junior ]

Witam,
Niedawno zainstalowałem Silent Hunter 3 na systemie Windows aVista.

Ta gra nie chce działać na tym systemie. Czy jest jakiś path do rozwiązania tego problemu?
Bardzo proszę o poradę.
26.03.2007
16:26
[165]
qudlaty [ Generał ]

Z tego co sie orientuje wszystkie gry z zabezpieczeniem Star Force nie dzialaja na Viscie, a SH3 je wlasnie posiada. Pozostaje jedynie wgranie witaminki, wtedy chodza.
26.03.2007
16:55
[166]
krsp [ Junior ]

o jaką witaminkę chdzi?
26.03.2007
17:55
[167]
qudlaty [ Generał ]

Chodzi o nocdnodvd patch (crack). Troche to smieszne by piracic oryginala - no ale coz poradzic.
28.03.2007
19:01
[168]
krsp [ Junior ]

Udało mi się dostać cracka do SH3 ale niestety dalej nie potrafię odpalić tej gry.Może ktoś coś jeszcze podpowie?
29.03.2007
16:13
[169]
max07 [ Centurion ]

Jest przecież uaktualnienie do starforca pod Vistę. Poszukaj na google. I ta gra powinna spokojnie ruszyć.
03.04.2007
21:44
[170]
kiman [ Pretorianin ]

Czy wiecie gdzie mozna znalesc moda aby w okrecie nie byly zamkniete luki miedzy centrala a radiolokatorem?
wątek: SILENT HUNTER III (cz. 42)
© 2000-2014 GRY-OnLine S.A. game guide