^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]
The World of Fallout (Fallout 1,2 & Tactics - część 244)
Ogromny tuman kurzu poruszał się szybko poprzez spękaną i wysuszoną słońcem ziemię. Mimo lejącego się z nieba potwornego żaru, stojąca pośrodku pustkowia grupa podróżnych starała się trzymać fason i wyglądać groźnie. W promieniach słońca, przy wtórze szumiących cicho elektrycznych silników, pobłyskiwały groźnie jasnymi refleksami wypolerowane lufy obrotowych działek. Tylko w ten sposób można było zasłużyć sobie tutaj na szacunek oraz respekt. I przeżyć. Tuman kurzu, przy potwornym metalicznym zgrzycie, zatrzymał się nagle kilka metrów od grupy. Powoli opadający pustynny pył odsłonił kanciastą sylwetkę opancerzonego hummera. Na boku dało się odczytać zatarty juz nieco napis: "To drink and to serve". Skrzypnęły dawno nie oliwione drzwi. Obok pojazdu pojawiła się zwalista sylwetka kogoś odzianego w pancerz wspomagany. Na jej lewej piersi widniał nabazgrolony koślawymi, czerwonymi literami napis.
- "Pee-yack" - odczytał mozolnie najwyższy z podróżnych.
- Kim jesteście!? - zagrzmiała w odpowiedzi metalicznym głosem zewnętrznego interkomu potężna postać.
- Eeee... - w głosie przywódcy grupy dało się wyczyć narastającą niepewność - To chyba... chyba my tu jesteśmy od zadawania pytań...?
- Racja, racja - odpowiedział metaliczny głos - Więc pytajcie. O wszystko. Po to tu jesteśmy...
© Wstępniak by Mysza
Obsada telenoweli:
Alfonso Gonzales peeyack, Hose Antonio MaLLy(R), Rudolfo Vein, Hombre Lechiander, Gringo M'q, Donna Isaura Gwiazd, Juan Sanchez Villa-lobos Myszakez, Don Huanito :Serafin:, Alehandro geeshu i Straszliwy Pedro erav (incognito), Burro Raziel (He's still here;))
W stanie spoczynku:
Don Faolan, Almondo 45ACP, Azalia Karmelita Sayyadina Av'Lee (Lady Karolcia), Huan Carlos Yoghurt, Ferdinand Peleque, Herr =MaDE MaN=, Maria brongar2, Franco xywex, Perudżio Najmad, Serdżio Thornag, Hose @d@m, Lucjano Andreas DarkStar, Miguel de Torquemada
Maskotka wątku: Suhoj - wielokrotnie banowany mutant
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Falloutowe strony na serwerach różnych [ale za to bezpiecznych, bo Straszliwy Pedro Erav nie ma do nich dostępu ;) ] :
Polskie:
» https://fallout.cdprojekt.com/
» https://www.f2corner.prv.pl/
» https://www.fallout.art.pl - stąd można zassać Awakena!!!
» https://www.ninemili.neostrada.pl/45ACPWeapMod.v1.0.eng.zip - weapon mod 45ACP do Fallouta 2
Zagraniczne:
» https://www.nma-fallout.com/ - No Mutant Allowed
» https://www.fallout.ru/ - rosyjska strona o Falloucie
» https://www.nukacola.com
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal aktualne głosowanie na ulubionego NPC-a, którego można przyłączyć do drużyny:
[zasada głosowania: jeden człowiek - jeden punkt, który można podzielić na dowolną ilość bohaterów - nie czekaj, zagłosuj juz teraz!]
Zagłosowało 30 osób.
Cassidy - 8,75 pkt
Sulik - 7,94 pkt
Dogmeat - 4,76 pkt
Marcus - 2,75 pkt
Goris - 2,15 pkt
Ian - 2,05 pkt
Vic - 0,4 pkt
Lenny - 0,1 pkt
Bess - 0,08 pkt
Yellow Dog - 0,07 pkt
Laddie - 0,05
Myron - 0,05
Skynet Robot - 0,05
K-9 - 0,05
Robodog - 0,05
Miria - 0,05
Davin - 0,05
Tycho - 0,05
Katja - 0,05
Xarn - 0,05
Poprzednia Krypta:
^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]
PIERWSZY!!! :D
jak mi wyszło??
pierwszy raz to robiłem i mam nadzieję że nikt nie ma mi tego za złe a z tego co widziałem
to nikomu się nie zachciało wcześniej nowej części założyć ;]
Promyk [ Sylwester B. ]
bywało lepiej
^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]
Marx--->
czyli co jest nie tak??
bo wszystko jest jak w poprzedniej części (tylko że numer jest +1)
jakoś nie widzę błędów :P
Promyk [ Sylwester B. ]
wszystko ok:> tylko kark mnie boli i się zginac nie umiem:> więc i świat widzę w mniej przyjemnych barwach
zresztą Mally ma rację:D
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-05 22:18:10]
MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]
Jak to co jest żle ??
Logo ma nie te kolory co trzeba, użyłeś złej czcionki...
Popełniłeś błąd ortogtaficzny numerze wątku (pisze się "244" a nie "244")
mam wymieniac dalej ???
Suhoj [ Fochmistrz ]
A ja sobie wszedłem i w przeciwieństwie do Promyka jestem szcęśliwy.
Wszystko jest ok a ja jestem śliczny :P
MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]
-->Suhoj
Zamknij sie...
Ty jesteś cały w fiołkach i takich tam...
Dopuki nie przestaniesz myśleć ch.... nie masz prawa głosu.
Pogadamy jak ochłoniesz...
Tak Pnie i Panowie Suhoj wreszcie "zaliczył"... (w każdym razie tak twierdzi)
MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]
<edit>
Miło było was poznać...
A teraz suhoj mnie zabije...
Lechiander [ Wardancer ]
To dlatego taki happy jest! he he he :-D
^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]
MaLLy(R)---->
to masz przeje***e ;D
wielokrotnie banowany mutant Cie rozniesie :>
ribald [ Konsul ]
Witam szyskich.
Ja z małym pytaniem.
Gram sobie w Tacticsa na twardzielu i skończyłem właśnie misję w Quincy.
Jest tylko jedno ale. Zabili Gorgiego :( Dziwek w burdelu też nie uratowałem.
No i chciałem się dowiedzieć ile expa jestem w plecy? :P Jak jakieś grosze to sobie daruje, no ale jak coś poważniejszego to trzeba będzie zakasać rękawy i powtórzyć misję :) Są jeszcze jakieś poboczne cele w tej misji? (Elektrownia i weteran uratowani)
Z góry dzięki za pomoc.
Lechiander [ Wardancer ]
ribald ---> Nie pamiętam, ile expa za to jest, ale spokojnie możesz sobie dać na luz i grac dalej. :-)
ribald [ Konsul ]
To nie jest takie proste :P
Już takie zboczenie mam, że lubię mieć na full :)
A z drugiej strony jakby miało być za to 1000 expa to już coś ;)
Lechiander [ Wardancer ]
ribald ---> To nie marudź, tylko powtarzaj. :-P
Mam to samo i nie raz się cofałem, aby misję w pełni zaliczyć. :-) Inna sprawa, że nie musiałem w większości powtarzać od nowa.
Promyk [ Sylwester B. ]
100 od dziwki...
pozatym jak gorgi nie żyje to możesz nie mieć ghuli do rekrutacji... za niego jest chyba 500
ribald [ Konsul ]
No tak tylko ze ja gram na twardzielu i nie mam save :P
Musiałbym całą misję robić od nowa, a jak coś innego spieprze albo znowu to samo to będzie ból :P
Dletego chcę wiedzieć czy np nie będę powtarzał misji dla 200expów :]
ribald [ Konsul ]
Promyk---> Dzięki wybawco :P
Ghuli mam do rekrutacji, tylko jego brat tak cierpiał ;) No ale chuj widzę że astronomiczne ilości to nie są także chuj z Gorgim :P
Lechiander [ Wardancer ]
Rekrutacja ghuli nie ma nic wspólnego z dziwkami.
Promyk [ Sylwester B. ]
Lechu - to wiem, ale nie byłem pewny co do Gorgiego... bo mi zawsze przeżył...
Suhoj [ Fochmistrz ]
Mally
Ruchanie to ja moge miec wszedzie, 5 dych i na katowicką... Tu nie chodzi o zaliczanie permanentny prawiczku :P
MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]
-->Suhoj
(...)permanentny prawiczku - dzięki za poprawę humoru.
(Suhoj w amorach... ciekawe jak długo bedę się śmiał z tej komedi, jak narazie dostarczasz mi mnustwo radości)
menoofworld [ Junior ]
Fallout spoko giers
menoofworld [ Junior ]
a wy jak sądzicie? 2 jest najlepsza
MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]
wpadł junior i już wszczyna burdy (znów bedzie kłotnia która lapsza)
Lechiander [ Wardancer ]
Jak można się kłocić o coś oczywistego?
^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]
oczywiście że 2 najlepsza :P
Suhoj [ Fochmistrz ]
Jak to powiedzial Hannibal Smith z drużyny A "Drugie jest rzadko lepsze od pierwszego" a na pytanie co to znaczy odpowiedzial "Najważniejszy jest dobry plan" hehehehe
F1 is da best!!!!!!!
Lechu ma racje to oczywiste :P
MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]
Najlepszy jest AWAKEN!
a tak serio to fallout 2 :P
geeshu [ Vault Dweller ]
Oczywiscie F2... choc mejscami F1 ma lepsza sciezke dzwiekowa (przynajmniej bardziej klimatyczna... - tak mi sie wydaje)
Lechiander [ Wardancer ]
He he he! :-))
Ścieżka dzwiękowa jest ta sama. W F2 dodano tylko kilka utworków więcej. :-P
Suhoj ----> Da mada faka shita! ;-) :-P
Gwiazd [ buszująca w wątkach ]
<głos z offu>
Oczywiście, że dwójka, panowie... co za pytanie ;)
MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]
O "Blond" pięknośc sie odezwała... a czemuż to nie z konta Źaby?
Masz już tą makówkę ???
Gwiazd [ buszująca w wątkach ]
1. Nie z konta Żaby, bo piszę z domu - w pracy nigdy mi się nie chce przelogowywać, jak klepię z jego kompa.
2. Nie "tą", tylko "tę" :)
3. Już niedługo, niedługo - czekam na odzew kumpla plączącego się po Stanach, czy nie taniej byłoby kupić Maka tam.
geeshu [ Vault Dweller ]
Lechiander
Na 100% nie jest taka sama...
MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]
-->geeshu
50% kawałków pokrywa się...
przekonwertowałem oba sound tracki do mp3, nadl dość czesto ich słucham...
(uwielbiam podkład Vault city)
geeshu [ Vault Dweller ]
Mally(R) --> Calkiem mozliwe... kilka motywow jest takich samych - ale napewno nie wszystkie, z jedynki najlepszy byl motyw z Shady Shands...
^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]
MaLLy(R)----->
wrzucisz na coś pokroju yousendita?? :>
bo chętnie też bym sobie załatwił coś takiego :D
MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]
-->geeshu
jakbyś rozpakował obie płyty falloutów to byś zobaczył jak bardzo te gry sie pokrywają...
róznią sie prawie tylko enginem i scenariuzzem
-->^_^czacha^_^
jeśli niezapomnę to bedzie to leżało jutro pod adresem: mally.tim.com.pl
^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]
aha dla mnie obojętna jest pisownia mojego nicka :P Czacha chyba lepiej wyglada od calego nicka :P
MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]
ja i tak ctrl+c, ctrl+v wszystkie nicki
MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]
-->^_^czacha^_^
Muzyka jest juz na serwie...
(długo tam niepoleży)
jackowsky [ JVC ]
Również pozwoliłem sobie skorzystać z udostępnionych mp3
MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]
Co za lenie...
Przecież ta muzyka jest w grze, wystarczy ją z tamtąd "wyjąć"...
MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]
<edit>
W weekend muzyka zniknie!
Piractwu mówie stanowcze NIE!
W razie co, powiem jak samemu sobie wyciągnąć...
(Na zaszdzie: nie masz gry - nie masz muzyki.)
Lechiander [ Wardancer ]
Żadne piractwo, tylko najzwyklejsze normalne lenistwo. Chłopaków rozumiem w pełni. ;-)
Ja wprawdzie sam sobie wyciągnąłem muzę, ale ja kocham, F-y. :-P
jackowsky [ JVC ]
O tym, żeby wyciągnąć sobie muzę z gry nie pomyślałem.
Mam grę i mam muzykę :)
Piractwu mówię stanowcze NIE! :)
geeshu [ Vault Dweller ]
Rowniez skorzystalem... :)
^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]
a mi się nie chciało łącza zawalać na ściąganie :P
MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]
-->^_^czacha^_^
Twoja sprawa...
Wpakowałem je tam na twoją prośbę.
A jutro albo po jutrze kasuję więc...
geeshu [ Vault Dweller ]
^_^czacha^_^ --> Jeszcze jest... wiec kopiuj... leniu :P
^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]
nie kasować ściągam!!!!!!!!
Promyk [ Sylwester B. ]
udało się komuś przejść Tactics' bez używania psycho?? do tego na "twardzielu"??
Lechiander [ Wardancer ]
Ja nie używam psychotropów. :-)
I nie gram na "twardzielu". :-P
Promyk [ Sylwester B. ]
Ja się oduczam metody "save po każdym trupie..." i bez narkotyków ciężko...
a z narkotykiami:
Stein + mutagen + wygrzew + psycho + dopalacz = "Stein tańczy do muzyki ołowiu" lub "Stein zmienia się w żywą pochodnię"
kil69 [ Generaďż˝ ]
Mam pytanie a mianowicie skusiłem się na zainstalowanie Awakena lecz mi nie za bardzo się spodobał i go usunąłem. Od tamtego czasu nie mogę zainstalować zwykłego Fallout BoS i pojawia się takie okienko niech ktoś mi pomoże bo nie mam zielonego pojęcia co z tym zrobić
Promyk [ Sylwester B. ]
zaznaczaj, ze to wersja z CDA... oni coś w plikach na pewno zmieniali... więc nic nie poradzę... poza zaznaczeniem dla tych co mogą pomóc, że to wersja z CDA...
^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]
odinstalowałeś czy usunąłeś??
kil69 [ Generaďż˝ ]
no dobra tylko jak pierwszy raz instalowałem to wszystko działało jak należy
kil69 [ Generaďż˝ ]
^_^czacha^_^ ---> odinstalowałem
^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]
to nie wiem czemu :P
TeadyBeeR [ Legend ]
Ile mniej wiecej misji jest w FT:BoS ? Przed chwila walczylem z Lupiezcami o czesci zepsutego robota, a w tej chwili zaczynam pierwsza misje gdzie walcze z Androidami. Duzo mi zostalo? :D
A co do narkotykow, to przeszedlem F1 i F2 bez ich uzywania i planuje tak samo z FT:BoS. :)
No ale nie gram na Twardzielu.
Lechiander [ Wardancer ]
Dużo.
TeadyBeeR [ Legend ]
Dzieki. Ide wiec eksterminowac robociki.
Promyk [ Sylwester B. ]
TeadyBeer - 20 misji... + 1 dodatkowa w Springfield jesli ją odblokowałeś...
Suhoj [ Fochmistrz ]
Hehe ja w grach inaczej niż w zyciu narkotyków nie używam. Chociaż teraz jestem czysty :) i tak już zostanie.
geeshu [ Vault Dweller ]
Promyk --> Jak odblokowac ta misje ? Springfield :)
Suhoj [ Fochmistrz ]
geeshu
Jak masz FT z extragry albo jakies nowe wydanie to ta misja juz jest odblokowana, a jak nie to chyba patcha ściagasz albo dodatek (tu już nie wiem pewny jestem tylko że w ekstraklasyce itp ta misja jest od razu).
Promyk [ Sylwester B. ]
geeshu - katalog z grą/core/bos.cfg
i zmieniasz linijkę z
misc.bonusMission = false
na
misc.bonusMission = true
i kuniec:]
ale musisz być przed ostatnią misją z władcami zwierząt (wtedy się pokazuje - razem z Mardin)... inaczej - po ptokach...
Lechiander [ Wardancer ]
Pierwszę słyszę, że trzeba grzebać w configu jakimś, żeby tę misję mieć.
Promyk [ Sylwester B. ]
Lechu - mam Angielska wersję, a tam nie od razu to było odblokowane...
TeadyBeeR [ Legend ]
Moze ktos ma podobny do mojego problem.
Podczas odpalania FT:BoS zmieniaja mi sie ustawienia dzwiekowe systemu. Ustawienie glosnikow zmienia mi sie z 5.1 na stereo. Nie wiecie czy da sie cos na to poradzic? W sumie nie jest to cos strasznego, ale na dluzsza mete denerwuje.
Promyk [ Sylwester B. ]
mnie bardziej denerwuje, że grając w to dłużej zaczyna się cały komp ciąć przez pamięć wirtualną...
Suhoj [ Fochmistrz ]
Składajcie sobie kompy u Mallego to się wam cieły nie będą:P Tylko nie podmieniajcie podzespołów na komponenty innych firm, muszą być takie jak on mówi a nie takie same... Mi się nic nie tnie, no oprócz scrollowania oczywiście :)
Promyk [ Sylwester B. ]
Suhoj - nie mam ani czasu, ani funduszy... ani szczęścia... ostatni mi pół kompa zgorało...
Adamus [ Gladiator ]
W związku z tym, że jakiś czas temu podpytywałem Was co wiecie o Metalheart :-) i ostatnio ta gra wpadła mi w ręcę, chciałbym Was przed nia przestrzec i podzielic sie moimi przemysleniami na jej temat :-)
Muszę przyznać, że dawno nie czekałem z takim zainteresowaniem na grę, mającą być zgodnie z zapowiedziami twórców następcą kultowego już Fallouta. Muszę też przyznać, że w zasadzie nie przepadam za klimatami SF w grach cRPG i do wspomnianego już Fallouta podchodziłem kilka razy i jakoś nie mogłem się przekonać, ale jak już raz się przekonałem ;-P, to przeszedłem go aż cztery razy (czyli tyle razy, co mojego ulubionego Might & Magic VI :-D) i jakoś mi w tym wypadku SF tu nie przeszkadzało, a wręcz przeciwnie :-). W związku z tym, że na trzecią już część Fallouta czekamy chyba dłużej, niż na jakąkolwiek kontynuacje innej gry (i nie wiadomo, czy się w ogóle doczekamy) postanowiłem w międzyczasie zająć się jej odpowiednikiem - stworzonym przez firmę Akela - Metalheart'em.
Sam wstęp do gry nie jest zbyt imponujący i pokazuje nam krótką historyjkę o katastrofie statku w przestrzeni kosmicznej, z której to cało udaje się wylądować na jakiejś dziwnej planecie zaledwie dwojgu osobom z całej załogi - rezolutnej panience o imieniu Cheris i upierdliwemu gościowi Lanthanowi - okraszającemu większość wydarzeń niekoniecznie śmiesznymi komentarzami. Po krótkiej podróży pomiędzy pustynnymi wydmami i eksterminacji kilku wałęsających się tu i ówdzie pustynnych skorpionów udaje im dostać się do pobliskiego miasta, gdzie na dobre zaczyna się nasza przygoda.Zaczyna się i w zasadzie powinna się również zakończyć ;-PPP. Niestety, ale z żalem muszę powiedzieć, że dawno się tak nie zawiodłem na żadnej z oczekiwanych gier jak na Metalheart. Najgorsze, że ta gra też ma niezły potencjał i gdyby ją dopracować, odpowiednio rozbudować i rozwinąć, mogłaby to być naprawdę niezła pozycja, do której warto by nie raz wrócić, a tak to wyszedł po prostu kolejny mało ciekawy gniot.
Jednym z najsłabszych aspektów gry jest scenariusz, banalny i liniowy tak, że bardziej się chyba nie dało :-(. Otóż nasza dwuosobowa ekipa chce się wydostać z zabitej dziurami planety, która okazuje się jedynym w galaktyce źródłem taktonium (o czym oczywiście nasi bohaterowie nie wiedzieli, bo i skąd? :-P), specjalnego minerału służącego miedzy innymi do zapobiegania odrzutów implantów. Jedynym właścicielem całych złóż taktonium jest tajemnicze Imperium (o którym jakoś nasi bohaterowie również nie słyszeli – to co to w końcu za imperium? ;-P) wykorzystującym inteligentne rasy zamieszkujące planetę do wydobywania minerałów. Na początek spotkamy się z replikantami, mutantami i cyborgami, oraz z przedstawicielami tajemniczego Imperium, którzy będą nas od razu atakować i niestety, nie będziemy mogli w tej sprawie niczego innego poza skopaniem im tyłków przedsięwziąć. Po wykonaniu kilku banalnych questów dowiemy się, ze na planecie żyje również, równie tajemnicza jak wspomniane Imperium rasa Nomadów, których to będziemy musieli odnaleźć i na zasadzie wzajemnej pomocy pokonać "zło". I tu aż się prosi o możliwość przyłączenia się do Imperium, ale gdzie tam - nasi bohaterowie, pomimo że sarkają i marudzą na taką współprace nie pójdą :-), nie sprzymierzą się też z inną frakcją Nomadów, która jak się okaże odłączyła się od tej "prawomyślnej" i nie chce z nią współpracować. Jak tu by można było bez problemów doprowadzić do wielotorowego rozwoju akcji, ale nic z tego :-/, wykonujemy kolejne prostackie zadania i popychamy scenariusz do przodu. W większych lokacjach, po których snują się przedstawiciele trzech wspomnianych przeze mnie na początku ras możemy dostać do wykonania z setkę super questów ;-PPP Tak, tak nie przewidziało się Wam w tej grze jest cała kupa (z przewagą kupy) questów i to do tego LOSOWO GENEROWANYCH!!! (hehehe). Polega to na tym, że jak zagadamy do jakiegoś gościa, to ten ma do wyboru jedna z trzech opcji - kazać nam komuś coś zanieść, od kogoś coś przynieść, albo kogoś zlikwidować ;-PPP - następnie dostajemy zdjęcie z lokacją (żeby przypadkiem się nie zgubić :-D) i do roboty. Każde zdjęcie ma swój numer, żeby się nie pomyliło i ulega wymazaniu jak już zrobimy swoje. Po wykonaniu kilkunastu tego typu "zleceń" ma się dosyć wszystkiego, łącznie z graniem w Metalheart ;-).
Jeżeli ktoś miał nadzieję na dużą ilość broni i amunicji, to na pewno poczuje się mocno zawiedziony :-/. W sumie dostępnych jest kilka pistoletów, które nie nadają się do niczego innego, jak tylko szybkiego upłynnienia i cała gama wielkich karabinów maszynowych rodem z Terminatora (różniących się tylko obrazkiem i siłą ognia oraz celnością) a którymi bez problemu posługuje się nawet słaba kobitka. Tak, nie mylicie się - umiejętność posługiwania się najcięższym nawet sprzętem strzelającym nie zależy wcale od współczynnika siły :-P. Wraz z jej wzrostem udostępniają się nam tylko kolejne okienka ekwipunku i nie ma znaczenia, czy wsadzimy tam miniguna, taczkę, czy też dwie pigułki na wymioty (w sumie nie wiem, po co one są potrzebne, bo samo granie w Metalheart w zupełności wystarczy, żeby nie móc opanować odruchu wymiotnego). Wracając do broni, nie można nie powiedzieć o karabinach laserowych i w późniejszym czasie dostępnych strzelbach na naboje myśliwskie (ciekawe, dlaczego wcześniej nie ma jakichś dwururek?). Na potrzeby tego całego "arsenału" stworzono "aż" trzy rodzaje amunicji, żeby przypadkiem nie pomyliła się graczom. Mamy też "wielki" wybór granatów - sztuk jeden i trochę broni białej i kusze, które w związku z dostępem prawie od początku do kilku rodzajów minigunów można sobie (a właściwie twórcom gry) wsadzić w ... buty. Oprócz siły każda z postaci jest scharakteryzowana jeszcze kilkoma standardowymi współczynnikami takimi jak przykładowo zdrowie, szczęście (nie zaobserwowałem większego wpływu jego braku na rozgrywkę ;-P) inteligencję (przydatną, gdy chce się wszczepić sobie jakieś implanty – tylko po co? Skoro i tak żadni przeciwnicy nie maja szans z naszą trochę mocniejszą drużyną nawet gdy ta paraduje na golasa?), czy wreszcie przyswajalnością na owe implanty. Samych implantów nie brakuje, tu nie można narzekać, począwszy od takich do użycia, których nie potrzeba taktonium, a skończywszy na zasysających ten minerał mocniej niż pięciolitrowy silnik w wyścigowym samochodzie w trakcie ruszania spod czerwonych świateł. Zapomnijmy też o możliwości dyskusji z NPCami – bo sobie z nimi za bardzo nie pogadamy, nie okradniemy też nikogo, bo nasi kryształowo czyści bohaterowie nie splamią się tak haniebną czynnością, ani też nie otworzymy żadnej szafki, czy sejfu, bo wszystko jest już otwarte, a poza tym znaleźć tu cokolwiek innego występującego poza ciałami zmasakrowanych przeciwników i questowymi przedmiotami graniczy z cudem. Nie istnieje tu również nic, co by przypominało tak przez wszystkich miłośników Fallouta uwielbianego systemu „perków”, co jeszcze bardziej obniża ocenę gry.
Jak już wcześniej wspomniałem cała gra polega w zasadzie na łażeniu od Kajfasza do Annasza i wykonywaniu standardowych zadań. Przy czym te łażenie jest strasznie upierdliwe, bo nasza drużyna rusza się stado much w smole a do tego tereny, które musimy przebywać są nie wiadomo po co strasznie rozwleczone i cała rozgrywka wygląda w identyczny sposób – przejście trzech do dziesięciu lokacji w jedną stronę, rozwalenie na każdej po kilku przeciwników (którzy posiadają inteligencję zbliżoną do muchy plujki – nie ubliżając muchom), zabranie questowego przedmiotu i powrót do zleceniodawcy. Nic dobrego nie powiem również o grafice. Jak na dzisiejsze czasy jest po prostu kiepska :-(. Animacja postaci jest do niczego, a do tego niezależnie od tego, co im wsadzimy do łapy i na grzbiet wyglądają praktycznie tak samo. Przyznam się bez bicia, ze omawianej przeze mnie gry nie udało mi się przejść do końca. Po jakichś 25-30 godzinach gry (naprawdę sam siebie podziwiam za samozaparcie i silną wolę) i osiągnięciu przez moją czteroosobowa drużynę 15 poziomu dałem sobie spokój i Metalheart powędrował na półkę najbliżej kosza na śmieci, jak tylko można :-P. Nie polecam tej pozycji nikomu, a zwłaszcza miłośnikom starego dobrego Fallouta, przy którym to Metalheart nawet nie leżał (chyba że pod nim ;-P). A moja ocena rzeczonego gniota nie może być wyższa niż 35/100.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-15 18:49:46]
Lechiander [ Wardancer ]
No cóż, dzięki Adamus.
Wprawdzie bodajże Raziel też zmieszał z błotem ową gierkę i pomimo tego, iż powiedziałem, że i tak kiedyś w nią zagram, tak teraz, po tak konstyktywnej krytyce, muszę przyznać, że z mych chęci niewiele zostało...
Jak kiedyś wpadnie w łapska, to zerknę, ale chyba bardziej z obowiązku i czystej ciekawości. Ot, żeby zobaczyć gniota.
Tak samo jak z Lionheart...
Raziel [ Action Boy ]
Lechiander --> nic dodac nic ująć jesli chodzi o wypowiedź Adamusa. Ja sam nie postaralem się o taką wypowiedź bo po prostu szkoda mi bylo na to czasu... - gra po prostu rozczarowuje. Bo zaczyna sie całkiem milo, widać nawiązania graficzne i klimatyczne do Falloutów. Niestety tylko na początku bo im dalej w las tym ciemniej...:(
Także postnuklearny mistrz nadal dłubie sobie w nosie na tronie wraz ze swoim młodszym bratem, wiedząc że ich pozycja nadal nie ulega zmianie:)
Co szczerze mowiac nie zmienia faktu że zagrać możesz, w koncu i ja, i Adamus zagralismy. Ale jakie będą Twoje odczucia po ukonczeniu to juz inna sprawa...
Adamus [ Gladiator ]
Lechiander --> Niestety, sam liczylem no cos lepszego :-( i jak napisałem, gdyby ja dopracowac...
Adamus [ Gladiator ]
Raziel --> Masz rację :-). Niech sam spróbuje :-P
DarkStar [ magister inzynier ]
to, ze gra jest kiszkowata wiadomo bylo od wydania dema:) podziwiam ciebie Adamus za wytrzymanie 30 godzin!:) ja po 30 minutach dema zrobilem pospieszny uninstal:)
zawsze mozna pospiewac o potencjale, ale podobnie jak w przypadku Lionheart, tworcy po prostu dali dupy. moim zdaniem z prawie kazdej gry mozna zrobic super grywalne cudenko, niestety pierwsze i ostatnie slowo nalezy do autorow i developerow wypuszczajacych gniota:/
Lechiander [ Wardancer ]
Odczucia na 99% będą te same. Gust, jakby nie opatrzeć, macie choć trochę podobny do mojego. ;-)
A już po tym, co napisał Adamus, wiem, czego się można spodziewać.
Waszych wypowiedzi bynajmniej nie traktuję ot tak sobie, a wręcz przeciwnie i jeśli (podkreślam słowo jeśli :-) ) kiedyś może w to załupię, to będę miał odruchy wymiotne na bank. :-P
DarkStar [ magister inzynier ]
z drugiej strony gdybym opieral sie tylko na recenzjach i opiniach, to nigdy nie zagralbym w wiele wspanialych gier np. Europa 1400:)
Promyk [ Sylwester B. ]
i tak nie chciało mi się w to grać...
Małe niefajne coś co mi wyskoczyło w FT ----->
Lechu - mam Angielska wersję, a tam nie od razu to było odblokowane...
najpierw miałem:] potem Extra klasyka i tak tam wklejałem tą linijkę:> choć może i było od początku:]
Promyk [ Sylwester B. ]
A tego gostka kojarzycie?? Znalazł go ktoś -------->
i gdzieś go ostatnio też widziałem...
Suhoj [ Fochmistrz ]
A ja się cieszę, że zadzwoniłem do Mallego z EMPiKu bo już miałem to kupować i mnie ostrzegł :) Mally się czasem przydaje hehe.
^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]
Promyk--->
co do tego drugiego skrina to nie spotkałem chyba :>
a tak wogóle to jest vin diesel czy mi się wydaje?
Promyk [ Sylwester B. ]
na to wygląda:] i jest w standardowym FT
Lechiander [ Wardancer ]
Ano jest, ale nigfy go nie brałem do team'u.
Promyk [ Sylwester B. ]
Lechu - ja też... teraz go sprawdzałem...
a jak zrobić aby była możliwość zrekrutowania go??:>
wysiu [ ]
Promyk --> Trzeba trafic na special encounter 'Pitch Black', i obronic Riddicka przed gromadka deathclawow.
Promyk [ Sylwester B. ]
dokładnie tak:]
^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]
a mi się nie udało go obronić :(
Promyk [ Sylwester B. ]
mi się udało - bo wiedziałęm, gdzie mi ten encounter wyskoczy... i leczyłem go często... i kilka razy loadowałem (Twardziel - więc wiadomo)
Lechiander [ Wardancer ]
Jest prostszy sposób.
Zaiwaniać do wyjścia.
^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]
no ja nie wiedziałem o co chodzi z tym speszjal enkałnterem :/
więc jakoś specjalnie się nie przejąłem że go zabili
teraz jest mi trochę szkoda :/
Lechiander [ Wardancer ]
Promyk ----> A niby jak wiedziałeś?
Poprzez load?
Promyk [ Sylwester B. ]
Lechu - encountery są w stałych miejscach... po wylezieniu z bazy (tam save'owałem) niedaleko mi wyskoczył (w tym miejscu zaraz po tym konkretnym wyjściu z bazy zawsze wyskakiwał, chyba, że gdzieś indziej go wcześniej odblokowałem - nie wiem jak to wyjaśnić) i mi go zabiło... jak to ja - load - i kolejna próba... do skutku... potem po kilku misjach mi się w rekrutacji pojawił...
Suhoj [ Fochmistrz ]
A ja się zastanawiam, czy miali pozwolenie na użycie tej mordy... od tego aktora (nie wiem jak on się wabi).
M'q [ Schattenjäger ]
RE są w stałych miejscach, ale tylko dla konkretnej gry (pewnie jest to losowane na początku, czy jakoś tak). Po rozpoczęciu gry od nowa miejsca się zmieniają.
Suhoj [ Fochmistrz ]
No ba... jasne że są losowe, mi kiedyś wyskoczył na dupie :P hehehehe
Tak wiem, że prosty żart, oszczędzcie sobie komentarzy.
Promyk [ Sylwester B. ]
M'q - losowane są w trakcie gry... bo w jednym kwadracie potrafią być nawet 3 (gorzej jak wszystkie odkryjesz i wjedziesz gdzieś gdzie powinien być kolejny - Program wykonał niedoswoloną operację i zostanie zamknięty)
Suhoj - A ja się zastanawiam, czy miali pozwolenie na użycie tej mordy... od tego aktora (nie wiem jak on się wabi).
Vin Diesel
M'q [ Schattenjäger ]
No właśnie to napisałem, prawda?
Promyk [ Sylwester B. ]
M'q - (pewnie jest to losowane na początku, czy jakoś tak)
w trakcie gry, a nie na początku...
Po rozpoczęciu gry od nowa miejsca się zmieniają.
Podam kilka miejsc w których zawsze coś jest - więc są z góry ustalone:
3 kwadraty na N i 5 na E od Bunkra alfa (zazwyczaj zaczyna się od Titanica - jeśli znajdziemy go jako pierwszy)
4S od Bunkra Alfa
8S i 2E (jakiś sporzedawca, ale nie stacja benzynowa)
Piszę to tylko po to by naświetlić o co mi chodzi, ponieważ mam wrażenie, że się nie rozumiemy:>
Lechiander [ Wardancer ]
Mi tam fgeneralnie zwisa i powiewa, gdzie co jest. Znajdę - dobrze, nie znajdę - trudno. :-D
^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]
a ja właśnie Special Encountery ZAWSZE w FT miałem w trójkątach ;)
szkoda tylko że pip-boy mi się nie trafił :(
BTW
co z plotką że można użyć rower sprzedawcy nukacoli?? :>
geeshu [ Vault Dweller ]
to se ne da :)
MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]
nie żebym sie czepiał, ale przydała by sie nowa cześć...
^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]
ale chyba najpierw czeba go kilim :]
Lechiander [ Wardancer ]
czacha ---> Nie da się. Teraz kumasz? :-)
M'q [ Schattenjäger ]
Dobra, masz w jednym miejscu zawsze RE, ale nie zawsze ten sam, no nie? :]
Nowy Vault się już buduje..... please w8.....
M'q [ Schattenjäger ]
Przeprowadzka: