GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

The World of Fallout (Fallout 1,2 & Tactics - część 244)

05.11.2005
21:12
smile
[1]

^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]

The World of Fallout (Fallout 1,2 & Tactics - część 244)

Ogromny tuman kurzu poruszał się szybko poprzez spękaną i wysuszoną słońcem ziemię. Mimo lejącego się z nieba potwornego żaru, stojąca pośrodku pustkowia grupa podróżnych starała się trzymać fason i wyglądać groźnie. W promieniach słońca, przy wtórze szumiących cicho elektrycznych silników, pobłyskiwały groźnie jasnymi refleksami wypolerowane lufy obrotowych działek. Tylko w ten sposób można było zasłużyć sobie tutaj na szacunek oraz respekt. I przeżyć. Tuman kurzu, przy potwornym metalicznym zgrzycie, zatrzymał się nagle kilka metrów od grupy. Powoli opadający pustynny pył odsłonił kanciastą sylwetkę opancerzonego hummera. Na boku dało się odczytać zatarty juz nieco napis: "To drink and to serve". Skrzypnęły dawno nie oliwione drzwi. Obok pojazdu pojawiła się zwalista sylwetka kogoś odzianego w pancerz wspomagany. Na jej lewej piersi widniał nabazgrolony koślawymi, czerwonymi literami napis.
- "Pee-yack" - odczytał mozolnie najwyższy z podróżnych.
- Kim jesteście!? - zagrzmiała w odpowiedzi metalicznym głosem zewnętrznego interkomu potężna postać.
- Eeee... - w głosie przywódcy grupy dało się wyczyć narastającą niepewność - To chyba... chyba my tu jesteśmy od zadawania pytań...?
- Racja, racja - odpowiedział metaliczny głos - Więc pytajcie. O wszystko. Po to tu jesteśmy...

© Wstępniak by Mysza

Obsada telenoweli:
Alfonso Gonzales peeyack, Hose Antonio MaLLy(R), Rudolfo Vein, Hombre Lechiander, Gringo M'q, Donna Isaura Gwiazd, Juan Sanchez Villa-lobos Myszakez, Don Huanito :Serafin:, Alehandro geeshu i Straszliwy Pedro erav (incognito), Burro Raziel (He's still here;))
W stanie spoczynku:
Don Faolan, Almondo 45ACP, Azalia Karmelita Sayyadina Av'Lee (Lady Karolcia), Huan Carlos Yoghurt, Ferdinand Peleque, Herr =MaDE MaN=, Maria brongar2, Franco xywex, Perudżio Najmad, Serdżio Thornag, Hose @d@m, Lucjano Andreas DarkStar, Miguel de Torquemada

Maskotka wątku: Suhoj - wielokrotnie banowany mutant
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Falloutowe strony na serwerach różnych [ale za to bezpiecznych, bo Straszliwy Pedro Erav nie ma do nich dostępu ;) ] :

Polskie:
» https://fallout.cdprojekt.com/
» https://www.f2corner.prv.pl/
» https://www.fallout.art.pl - stąd można zassać Awakena!!!
» https://www.ninemili.neostrada.pl/45ACPWeapMod.v1.0.eng.zip - weapon mod 45ACP do Fallouta 2

Zagraniczne:
» https://www.nma-fallout.com/ - No Mutant Allowed
» https://www.fallout.ru/ - rosyjska strona o Falloucie
» https://www.nukacola.com
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nadal aktualne głosowanie na ulubionego NPC-a, którego można przyłączyć do drużyny:
[zasada głosowania: jeden człowiek - jeden punkt, który można podzielić na dowolną ilość bohaterów - nie czekaj, zagłosuj juz teraz!]

Zagłosowało 30 osób.

Cassidy - 8,75 pkt
Sulik - 7,94 pkt
Dogmeat - 4,76 pkt
Marcus - 2,75 pkt
Goris - 2,15 pkt
Ian - 2,05 pkt
Vic - 0,4 pkt
Lenny - 0,1 pkt
Bess - 0,08 pkt
Yellow Dog - 0,07 pkt
Laddie - 0,05
Myron - 0,05
Skynet Robot - 0,05
K-9 - 0,05
Robodog - 0,05
Miria - 0,05
Davin - 0,05
Tycho - 0,05
Katja - 0,05
Xarn - 0,05

Poprzednia Krypta:

05.11.2005
21:16
smile
[2]

^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]

PIERWSZY!!! :D
jak mi wyszło??
pierwszy raz to robiłem i mam nadzieję że nikt nie ma mi tego za złe a z tego co widziałem
to nikomu się nie zachciało wcześniej nowej części założyć ;]

05.11.2005
21:22
smile
[3]

Promyk [ Sylwester B. ]

bywało lepiej

05.11.2005
21:25
smile
[4]

^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]

Marx--->
czyli co jest nie tak??
bo wszystko jest jak w poprzedniej części (tylko że numer jest +1)
jakoś nie widzę błędów :P

05.11.2005
21:57
[5]

Promyk [ Sylwester B. ]

wszystko ok:> tylko kark mnie boli i się zginac nie umiem:> więc i świat widzę w mniej przyjemnych barwach

zresztą Mally ma rację:D

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-05 22:18:10]

05.11.2005
22:07
smile
[6]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

Jak to co jest żle ??
Logo ma nie te kolory co trzeba, użyłeś złej czcionki...
Popełniłeś błąd ortogtaficzny numerze wątku (pisze się "244" a nie "244")

mam wymieniac dalej ???

06.11.2005
21:38
smile
[7]

Suhoj [ Fochmistrz ]

A ja sobie wszedłem i w przeciwieństwie do Promyka jestem szcęśliwy.

Wszystko jest ok a ja jestem śliczny :P

06.11.2005
21:43
smile
[8]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

-->Suhoj
Zamknij sie...
Ty jesteś cały w fiołkach i takich tam...
Dopuki nie przestaniesz myśleć ch.... nie masz prawa głosu.
Pogadamy jak ochłoniesz...


Tak Pnie i Panowie Suhoj wreszcie "zaliczył"... (w każdym razie tak twierdzi)

06.11.2005
21:46
smile
[9]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

<edit>
Miło było was poznać...
A teraz suhoj mnie zabije...

06.11.2005
21:48
smile
[10]

Lechiander [ Wardancer ]

To dlatego taki happy jest! he he he :-D

06.11.2005
21:52
smile
[11]

^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]

MaLLy(R)---->
to masz przeje***e ;D
wielokrotnie banowany mutant Cie rozniesie :>

06.11.2005
21:57
[12]

ribald [ Konsul ]

Witam szyskich.
Ja z małym pytaniem.
Gram sobie w Tacticsa na twardzielu i skończyłem właśnie misję w Quincy.
Jest tylko jedno ale. Zabili Gorgiego :( Dziwek w burdelu też nie uratowałem.
No i chciałem się dowiedzieć ile expa jestem w plecy? :P Jak jakieś grosze to sobie daruje, no ale jak coś poważniejszego to trzeba będzie zakasać rękawy i powtórzyć misję :) Są jeszcze jakieś poboczne cele w tej misji? (Elektrownia i weteran uratowani)
Z góry dzięki za pomoc.

06.11.2005
22:00
[13]

Lechiander [ Wardancer ]

ribald ---> Nie pamiętam, ile expa za to jest, ale spokojnie możesz sobie dać na luz i grac dalej. :-)

06.11.2005
22:11
[14]

ribald [ Konsul ]

To nie jest takie proste :P
Już takie zboczenie mam, że lubię mieć na full :)
A z drugiej strony jakby miało być za to 1000 expa to już coś ;)

06.11.2005
22:35
smile
[15]

Lechiander [ Wardancer ]

ribald ---> To nie marudź, tylko powtarzaj. :-P
Mam to samo i nie raz się cofałem, aby misję w pełni zaliczyć. :-) Inna sprawa, że nie musiałem w większości powtarzać od nowa.

06.11.2005
22:39
[16]

Promyk [ Sylwester B. ]

100 od dziwki...

pozatym jak gorgi nie żyje to możesz nie mieć ghuli do rekrutacji... za niego jest chyba 500

06.11.2005
22:40
[17]

ribald [ Konsul ]

No tak tylko ze ja gram na twardzielu i nie mam save :P
Musiałbym całą misję robić od nowa, a jak coś innego spieprze albo znowu to samo to będzie ból :P
Dletego chcę wiedzieć czy np nie będę powtarzał misji dla 200expów :]

06.11.2005
22:42
[18]

ribald [ Konsul ]

Promyk---> Dzięki wybawco :P
Ghuli mam do rekrutacji, tylko jego brat tak cierpiał ;) No ale chuj widzę że astronomiczne ilości to nie są także chuj z Gorgim :P

07.11.2005
00:30
[19]

Lechiander [ Wardancer ]

Rekrutacja ghuli nie ma nic wspólnego z dziwkami.

07.11.2005
03:44
[20]

Promyk [ Sylwester B. ]

Lechu - to wiem, ale nie byłem pewny co do Gorgiego... bo mi zawsze przeżył...

08.11.2005
16:42
[21]

Suhoj [ Fochmistrz ]

Mally
Ruchanie to ja moge miec wszedzie, 5 dych i na katowicką... Tu nie chodzi o zaliczanie permanentny prawiczku :P

08.11.2005
18:37
smile
[22]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

-->Suhoj
(...)permanentny prawiczku - dzięki za poprawę humoru.
(Suhoj w amorach... ciekawe jak długo bedę się śmiał z tej komedi, jak narazie dostarczasz mi mnustwo radości)

08.11.2005
19:22
smile
[23]

menoofworld [ Junior ]

Fallout spoko giers

08.11.2005
19:23
[24]

menoofworld [ Junior ]

a wy jak sądzicie? 2 jest najlepsza

08.11.2005
19:51
smile
[25]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

wpadł junior i już wszczyna burdy (znów bedzie kłotnia która lapsza)

08.11.2005
19:57
smile
[26]

Lechiander [ Wardancer ]

Jak można się kłocić o coś oczywistego?

08.11.2005
21:17
smile
[27]

^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]

oczywiście że 2 najlepsza :P

08.11.2005
21:18
smile
[28]

Suhoj [ Fochmistrz ]

Jak to powiedzial Hannibal Smith z drużyny A "Drugie jest rzadko lepsze od pierwszego" a na pytanie co to znaczy odpowiedzial "Najważniejszy jest dobry plan" hehehehe


F1 is da best!!!!!!!

Lechu ma racje to oczywiste :P

08.11.2005
21:23
[29]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

Najlepszy jest AWAKEN!
a tak serio to fallout 2 :P

08.11.2005
21:37
[30]

geeshu [ Vault Dweller ]

Oczywiscie F2... choc mejscami F1 ma lepsza sciezke dzwiekowa (przynajmniej bardziej klimatyczna... - tak mi sie wydaje)

08.11.2005
21:46
smile
[31]

Lechiander [ Wardancer ]

He he he! :-))

Ścieżka dzwiękowa jest ta sama. W F2 dodano tylko kilka utworków więcej. :-P

Suhoj ----> Da mada faka shita! ;-) :-P

08.11.2005
22:02
smile
[32]

Gwiazd [ buszująca w wątkach ]

<głos z offu>
Oczywiście, że dwójka, panowie... co za pytanie ;)

08.11.2005
22:21
[33]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

O "Blond" pięknośc sie odezwała... a czemuż to nie z konta Źaby?
Masz już tą makówkę ???

08.11.2005
22:33
smile
[34]

Gwiazd [ buszująca w wątkach ]

1. Nie z konta Żaby, bo piszę z domu - w pracy nigdy mi się nie chce przelogowywać, jak klepię z jego kompa.
2. Nie "tą", tylko "tę" :)
3. Już niedługo, niedługo - czekam na odzew kumpla plączącego się po Stanach, czy nie taniej byłoby kupić Maka tam.

09.11.2005
16:50
[35]

geeshu [ Vault Dweller ]

Lechiander
Na 100% nie jest taka sama...

09.11.2005
19:16
[36]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

-->geeshu
50% kawałków pokrywa się...
przekonwertowałem oba sound tracki do mp3, nadl dość czesto ich słucham...
(uwielbiam podkład Vault city)

09.11.2005
19:25
[37]

geeshu [ Vault Dweller ]

Mally(R) --> Calkiem mozliwe... kilka motywow jest takich samych - ale napewno nie wszystkie, z jedynki najlepszy byl motyw z Shady Shands...

09.11.2005
19:28
smile
[38]

^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]

MaLLy(R)----->
wrzucisz na coś pokroju yousendita?? :>
bo chętnie też bym sobie załatwił coś takiego :D

09.11.2005
19:38
[39]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

-->geeshu
jakbyś rozpakował obie płyty falloutów to byś zobaczył jak bardzo te gry sie pokrywają...
róznią sie prawie tylko enginem i scenariuzzem

-->^_^czacha^_^
jeśli niezapomnę to bedzie to leżało jutro pod adresem: mally.tim.com.pl

09.11.2005
19:39
smile
[40]

^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]

aha dla mnie obojętna jest pisownia mojego nicka :P Czacha chyba lepiej wyglada od calego nicka :P

09.11.2005
20:10
[41]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

ja i tak ctrl+c, ctrl+v wszystkie nicki

10.11.2005
09:27
[42]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

-->^_^czacha^_^
Muzyka jest juz na serwie...
(długo tam niepoleży)

10.11.2005
09:54
smile
[43]

jackowsky [ JVC ]

Również pozwoliłem sobie skorzystać z udostępnionych mp3

10.11.2005
11:25
[44]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

Co za lenie...
Przecież ta muzyka jest w grze, wystarczy ją z tamtąd "wyjąć"...

10.11.2005
11:28
[45]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

<edit>
W weekend muzyka zniknie!
Piractwu mówie stanowcze NIE!
W razie co, powiem jak samemu sobie wyciągnąć...
(Na zaszdzie: nie masz gry - nie masz muzyki.)

10.11.2005
11:31
smile
[46]

Lechiander [ Wardancer ]

Żadne piractwo, tylko najzwyklejsze normalne lenistwo. Chłopaków rozumiem w pełni. ;-)
Ja wprawdzie sam sobie wyciągnąłem muzę, ale ja kocham, F-y. :-P

10.11.2005
11:33
[47]

jackowsky [ JVC ]

O tym, żeby wyciągnąć sobie muzę z gry nie pomyślałem.
Mam grę i mam muzykę :)
Piractwu mówię stanowcze NIE! :)

11.11.2005
11:28
[48]

geeshu [ Vault Dweller ]

Rowniez skorzystalem... :)

11.11.2005
22:25
smile
[49]

^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]

a mi się nie chciało łącza zawalać na ściąganie :P

11.11.2005
23:18
[50]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

-->^_^czacha^_^
Twoja sprawa...
Wpakowałem je tam na twoją prośbę.
A jutro albo po jutrze kasuję więc...

13.11.2005
12:28
smile
[51]

geeshu [ Vault Dweller ]

^_^czacha^_^ --> Jeszcze jest... wiec kopiuj... leniu :P

13.11.2005
14:12
smile
[52]

^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]

nie kasować ściągam!!!!!!!!

13.11.2005
15:18
[53]

Promyk [ Sylwester B. ]

udało się komuś przejść Tactics' bez używania psycho?? do tego na "twardzielu"??

13.11.2005
15:40
[54]

Lechiander [ Wardancer ]

Ja nie używam psychotropów. :-)
I nie gram na "twardzielu". :-P

13.11.2005
16:23
smile
[55]

Promyk [ Sylwester B. ]

Ja się oduczam metody "save po każdym trupie..." i bez narkotyków ciężko...

a z narkotykiami:
Stein + mutagen + wygrzew + psycho + dopalacz = "Stein tańczy do muzyki ołowiu" lub "Stein zmienia się w żywą pochodnię"

13.11.2005
19:44
smile
[56]

kil69 [ Generaďż˝ ]

Mam pytanie a mianowicie skusiłem się na zainstalowanie Awakena lecz mi nie za bardzo się spodobał i go usunąłem. Od tamtego czasu nie mogę zainstalować zwykłego Fallout BoS i pojawia się takie okienko niech ktoś mi pomoże bo nie mam zielonego pojęcia co z tym zrobić

13.11.2005
19:53
[57]

Promyk [ Sylwester B. ]

zaznaczaj, ze to wersja z CDA... oni coś w plikach na pewno zmieniali... więc nic nie poradzę... poza zaznaczeniem dla tych co mogą pomóc, że to wersja z CDA...

13.11.2005
19:53
smile
[58]

^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]

odinstalowałeś czy usunąłeś??

13.11.2005
19:55
[59]

kil69 [ Generaďż˝ ]

no dobra tylko jak pierwszy raz instalowałem to wszystko działało jak należy

13.11.2005
19:56
[60]

kil69 [ Generaďż˝ ]

^_^czacha^_^ ---> odinstalowałem

13.11.2005
19:59
smile
[61]

^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]

to nie wiem czemu :P

14.11.2005
10:45
[62]

TeadyBeeR [ Legend ]

Ile mniej wiecej misji jest w FT:BoS ? Przed chwila walczylem z Lupiezcami o czesci zepsutego robota, a w tej chwili zaczynam pierwsza misje gdzie walcze z Androidami. Duzo mi zostalo? :D

A co do narkotykow, to przeszedlem F1 i F2 bez ich uzywania i planuje tak samo z FT:BoS. :)
No ale nie gram na Twardzielu.

14.11.2005
10:47
[63]

Lechiander [ Wardancer ]

Dużo.

14.11.2005
10:48
smile
[64]

TeadyBeeR [ Legend ]

Dzieki. Ide wiec eksterminowac robociki.

14.11.2005
13:54
[65]

Promyk [ Sylwester B. ]

TeadyBeer - 20 misji... + 1 dodatkowa w Springfield jesli ją odblokowałeś...

14.11.2005
20:22
[66]

Suhoj [ Fochmistrz ]

Hehe ja w grach inaczej niż w zyciu narkotyków nie używam. Chociaż teraz jestem czysty :) i tak już zostanie.

14.11.2005
20:30
[67]

geeshu [ Vault Dweller ]

Promyk --> Jak odblokowac ta misje ? Springfield :)

14.11.2005
20:51
[68]

Suhoj [ Fochmistrz ]

geeshu
Jak masz FT z extragry albo jakies nowe wydanie to ta misja juz jest odblokowana, a jak nie to chyba patcha ściagasz albo dodatek (tu już nie wiem pewny jestem tylko że w ekstraklasyce itp ta misja jest od razu).

14.11.2005
22:04
[69]

Promyk [ Sylwester B. ]

geeshu - katalog z grą/core/bos.cfg

i zmieniasz linijkę z
‹misc.bonusMission› = ‹false›
na
‹misc.bonusMission› = ‹true›

i kuniec:]
ale musisz być przed ostatnią misją z władcami zwierząt (wtedy się pokazuje - razem z Mardin)... inaczej - po ptokach...

14.11.2005
23:00
[70]

Lechiander [ Wardancer ]

Pierwszę słyszę, że trzeba grzebać w configu jakimś, żeby tę misję mieć.

14.11.2005
23:08
[71]

Promyk [ Sylwester B. ]

Lechu - mam Angielska wersję, a tam nie od razu to było odblokowane...

15.11.2005
00:05
smile
[72]

TeadyBeeR [ Legend ]

Moze ktos ma podobny do mojego problem.
Podczas odpalania FT:BoS zmieniaja mi sie ustawienia dzwiekowe systemu. Ustawienie glosnikow zmienia mi sie z 5.1 na stereo. Nie wiecie czy da sie cos na to poradzic? W sumie nie jest to cos strasznego, ale na dluzsza mete denerwuje.

15.11.2005
00:11
[73]

Promyk [ Sylwester B. ]

mnie bardziej denerwuje, że grając w to dłużej zaczyna się cały komp ciąć przez pamięć wirtualną...

15.11.2005
00:30
smile
[74]

Suhoj [ Fochmistrz ]

Składajcie sobie kompy u Mallego to się wam cieły nie będą:P Tylko nie podmieniajcie podzespołów na komponenty innych firm, muszą być takie jak on mówi a nie takie same... Mi się nic nie tnie, no oprócz scrollowania oczywiście :)

15.11.2005
00:39
[75]

Promyk [ Sylwester B. ]

Suhoj - nie mam ani czasu, ani funduszy... ani szczęścia... ostatni mi pół kompa zgorało...

15.11.2005
18:50
smile
[76]

Adamus [ Gladiator ]

W związku z tym, że jakiś czas temu podpytywałem Was co wiecie o Metalheart :-) i ostatnio ta gra wpadła mi w ręcę, chciałbym Was przed nia przestrzec i podzielic sie moimi przemysleniami na jej temat :-)

Muszę przyznać, że dawno nie czekałem z takim zainteresowaniem na grę, mającą być zgodnie z zapowiedziami twórców następcą kultowego już Fallouta. Muszę też przyznać, że w zasadzie nie przepadam za klimatami SF w grach cRPG i do wspomnianego już Fallouta podchodziłem kilka razy i jakoś nie mogłem się przekonać, ale jak już raz się przekonałem ;-P, to przeszedłem go aż cztery razy (czyli tyle razy, co mojego ulubionego Might & Magic VI :-D) i jakoś mi w tym wypadku SF tu nie przeszkadzało, a wręcz przeciwnie :-). W związku z tym, że na trzecią już część Fallouta czekamy chyba dłużej, niż na jakąkolwiek kontynuacje innej gry (i nie wiadomo, czy się w ogóle doczekamy) postanowiłem w międzyczasie zająć się jej odpowiednikiem - stworzonym przez firmę Akela - Metalheart'em.

Sam wstęp do gry nie jest zbyt imponujący i pokazuje nam krótką historyjkę o katastrofie statku w przestrzeni kosmicznej, z której to cało udaje się wylądować na jakiejś dziwnej planecie zaledwie dwojgu osobom z całej załogi - rezolutnej panience o imieniu Cheris i upierdliwemu gościowi Lanthanowi - okraszającemu większość wydarzeń niekoniecznie śmiesznymi komentarzami. Po krótkiej podróży pomiędzy pustynnymi wydmami i eksterminacji kilku wałęsających się tu i ówdzie pustynnych skorpionów udaje im dostać się do pobliskiego miasta, gdzie na dobre zaczyna się nasza przygoda.Zaczyna się i w zasadzie powinna się również zakończyć ;-PPP. Niestety, ale z żalem muszę powiedzieć, że dawno się tak nie zawiodłem na żadnej z oczekiwanych gier jak na Metalheart. Najgorsze, że ta gra też ma niezły potencjał i gdyby ją dopracować, odpowiednio rozbudować i rozwinąć, mogłaby to być naprawdę niezła pozycja, do której warto by nie raz wrócić, a tak to wyszedł po prostu kolejny mało ciekawy gniot.

Jednym z najsłabszych aspektów gry jest scenariusz, banalny i liniowy tak, że bardziej się chyba nie dało :-(. Otóż nasza dwuosobowa ekipa chce się wydostać z zabitej dziurami planety, która okazuje się jedynym w galaktyce źródłem taktonium (o czym oczywiście nasi bohaterowie nie wiedzieli, bo i skąd? :-P), specjalnego minerału służącego miedzy innymi do zapobiegania odrzutów implantów. Jedynym właścicielem całych złóż taktonium jest tajemnicze Imperium (o którym jakoś nasi bohaterowie również nie słyszeli – to co to w końcu za imperium? ;-P) wykorzystującym inteligentne rasy zamieszkujące planetę do wydobywania minerałów. Na początek spotkamy się z replikantami, mutantami i cyborgami, oraz z przedstawicielami tajemniczego Imperium, którzy będą nas od razu atakować i niestety, nie będziemy mogli w tej sprawie niczego innego poza skopaniem im tyłków przedsięwziąć. Po wykonaniu kilku banalnych questów dowiemy się, ze na planecie żyje również, równie tajemnicza jak wspomniane Imperium rasa Nomadów, których to będziemy musieli odnaleźć i na zasadzie wzajemnej pomocy pokonać "zło". I tu aż się prosi o możliwość przyłączenia się do Imperium, ale gdzie tam - nasi bohaterowie, pomimo że sarkają i marudzą na taką współprace nie pójdą :-), nie sprzymierzą się też z inną frakcją Nomadów, która jak się okaże odłączyła się od tej "prawomyślnej" i nie chce z nią współpracować. Jak tu by można było bez problemów doprowadzić do wielotorowego rozwoju akcji, ale nic z tego :-/, wykonujemy kolejne prostackie zadania i popychamy scenariusz do przodu. W większych lokacjach, po których snują się przedstawiciele trzech wspomnianych przeze mnie na początku ras możemy dostać do wykonania z setkę super questów ;-PPP Tak, tak nie przewidziało się Wam w tej grze jest cała kupa (z przewagą kupy) questów i to do tego LOSOWO GENEROWANYCH!!! (hehehe). Polega to na tym, że jak zagadamy do jakiegoś gościa, to ten ma do wyboru jedna z trzech opcji - kazać nam komuś coś zanieść, od kogoś coś przynieść, albo kogoś zlikwidować ;-PPP - następnie dostajemy zdjęcie z lokacją (żeby przypadkiem się nie zgubić :-D) i do roboty. Każde zdjęcie ma swój numer, żeby się nie pomyliło i ulega wymazaniu jak już zrobimy swoje. Po wykonaniu kilkunastu tego typu "zleceń" ma się dosyć wszystkiego, łącznie z graniem w Metalheart ;-).

Jeżeli ktoś miał nadzieję na dużą ilość broni i amunicji, to na pewno poczuje się mocno zawiedziony :-/. W sumie dostępnych jest kilka pistoletów, które nie nadają się do niczego innego, jak tylko szybkiego upłynnienia i cała gama wielkich karabinów maszynowych rodem z Terminatora (różniących się tylko obrazkiem i siłą ognia oraz celnością) a którymi bez problemu posługuje się nawet słaba kobitka. Tak, nie mylicie się - umiejętność posługiwania się najcięższym nawet sprzętem strzelającym nie zależy wcale od współczynnika siły :-P. Wraz z jej wzrostem udostępniają się nam tylko kolejne okienka ekwipunku i nie ma znaczenia, czy wsadzimy tam miniguna, taczkę, czy też dwie pigułki na wymioty (w sumie nie wiem, po co one są potrzebne, bo samo granie w Metalheart w zupełności wystarczy, żeby nie móc opanować odruchu wymiotnego). Wracając do broni, nie można nie powiedzieć o karabinach laserowych i w późniejszym czasie dostępnych strzelbach na naboje myśliwskie (ciekawe, dlaczego wcześniej nie ma jakichś dwururek?). Na potrzeby tego całego "arsenału" stworzono "aż" trzy rodzaje amunicji, żeby przypadkiem nie pomyliła się graczom. Mamy też "wielki" wybór granatów - sztuk jeden i trochę broni białej i kusze, które w związku z dostępem prawie od początku do kilku rodzajów minigunów można sobie (a właściwie twórcom gry) wsadzić w ... buty. Oprócz siły każda z postaci jest scharakteryzowana jeszcze kilkoma standardowymi współczynnikami takimi jak przykładowo zdrowie, szczęście (nie zaobserwowałem większego wpływu jego braku na rozgrywkę ;-P) inteligencję (przydatną, gdy chce się wszczepić sobie jakieś implanty – tylko po co? Skoro i tak żadni przeciwnicy nie maja szans z naszą trochę mocniejszą drużyną nawet gdy ta paraduje na golasa?), czy wreszcie przyswajalnością na owe implanty. Samych implantów nie brakuje, tu nie można narzekać, począwszy od takich do użycia, których nie potrzeba taktonium, a skończywszy na zasysających ten minerał mocniej niż pięciolitrowy silnik w wyścigowym samochodzie w trakcie ruszania spod czerwonych świateł. Zapomnijmy też o możliwości dyskusji z NPCami – bo sobie z nimi za bardzo nie pogadamy, nie okradniemy też nikogo, bo nasi kryształowo czyści bohaterowie nie splamią się tak haniebną czynnością, ani też nie otworzymy żadnej szafki, czy sejfu, bo wszystko jest już otwarte, a poza tym znaleźć tu cokolwiek innego występującego poza ciałami zmasakrowanych przeciwników i questowymi przedmiotami graniczy z cudem. Nie istnieje tu również nic, co by przypominało tak przez wszystkich miłośników Fallouta uwielbianego systemu „perków”, co jeszcze bardziej obniża ocenę gry.

Jak już wcześniej wspomniałem cała gra polega w zasadzie na łażeniu od Kajfasza do Annasza i wykonywaniu standardowych zadań. Przy czym te łażenie jest strasznie upierdliwe, bo nasza drużyna rusza się stado much w smole a do tego tereny, które musimy przebywać są nie wiadomo po co strasznie rozwleczone i cała rozgrywka wygląda w identyczny sposób – przejście trzech do dziesięciu lokacji w jedną stronę, rozwalenie na każdej po kilku przeciwników (którzy posiadają inteligencję zbliżoną do muchy plujki – nie ubliżając muchom), zabranie questowego przedmiotu i powrót do zleceniodawcy. Nic dobrego nie powiem również o grafice. Jak na dzisiejsze czasy jest po prostu kiepska :-(. Animacja postaci jest do niczego, a do tego niezależnie od tego, co im wsadzimy do łapy i na grzbiet wyglądają praktycznie tak samo. Przyznam się bez bicia, ze omawianej przeze mnie gry nie udało mi się przejść do końca. Po jakichś 25-30 godzinach gry (naprawdę sam siebie podziwiam za samozaparcie i silną wolę) i osiągnięciu przez moją czteroosobowa drużynę 15 poziomu dałem sobie spokój i Metalheart powędrował na półkę najbliżej kosza na śmieci, jak tylko można :-P. Nie polecam tej pozycji nikomu, a zwłaszcza miłośnikom starego dobrego Fallouta, przy którym to Metalheart nawet nie leżał (chyba że pod nim ;-P). A moja ocena rzeczonego gniota nie może być wyższa niż 35/100.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-15 18:49:46]

15.11.2005
19:18
[77]

Lechiander [ Wardancer ]

No cóż, dzięki Adamus.
Wprawdzie bodajże Raziel też zmieszał z błotem ową gierkę i pomimo tego, iż powiedziałem, że i tak kiedyś w nią zagram, tak teraz, po tak konstyktywnej krytyce, muszę przyznać, że z mych chęci niewiele zostało...
Jak kiedyś wpadnie w łapska, to zerknę, ale chyba bardziej z obowiązku i czystej ciekawości. Ot, żeby zobaczyć gniota.
Tak samo jak z Lionheart...

15.11.2005
19:28
[78]

Raziel [ Action Boy ]

Lechiander --> nic dodac nic ująć jesli chodzi o wypowiedź Adamusa. Ja sam nie postaralem się o taką wypowiedź bo po prostu szkoda mi bylo na to czasu... - gra po prostu rozczarowuje. Bo zaczyna sie całkiem milo, widać nawiązania graficzne i klimatyczne do Falloutów. Niestety tylko na początku bo im dalej w las tym ciemniej...:(

Także postnuklearny mistrz nadal dłubie sobie w nosie na tronie wraz ze swoim młodszym bratem, wiedząc że ich pozycja nadal nie ulega zmianie:)

Co szczerze mowiac nie zmienia faktu że zagrać możesz, w koncu i ja, i Adamus zagralismy. Ale jakie będą Twoje odczucia po ukonczeniu to juz inna sprawa...

15.11.2005
19:29
[79]

Adamus [ Gladiator ]

Lechiander --> Niestety, sam liczylem no cos lepszego :-( i jak napisałem, gdyby ja dopracowac...

15.11.2005
19:32
smile
[80]

Adamus [ Gladiator ]

Raziel --> Masz rację :-). Niech sam spróbuje :-P

15.11.2005
19:38
[81]

DarkStar [ magister inzynier ]

to, ze gra jest kiszkowata wiadomo bylo od wydania dema:) podziwiam ciebie Adamus za wytrzymanie 30 godzin!:) ja po 30 minutach dema zrobilem pospieszny uninstal:)

zawsze mozna pospiewac o potencjale, ale podobnie jak w przypadku Lionheart, tworcy po prostu dali dupy. moim zdaniem z prawie kazdej gry mozna zrobic super grywalne cudenko, niestety pierwsze i ostatnie slowo nalezy do autorow i developerow wypuszczajacych gniota:/

15.11.2005
19:50
[82]

Lechiander [ Wardancer ]

Odczucia na 99% będą te same. Gust, jakby nie opatrzeć, macie choć trochę podobny do mojego. ;-)
A już po tym, co napisał Adamus, wiem, czego się można spodziewać.
Waszych wypowiedzi bynajmniej nie traktuję ot tak sobie, a wręcz przeciwnie i jeśli (podkreślam słowo jeśli :-) ) kiedyś może w to załupię, to będę miał odruchy wymiotne na bank. :-P

15.11.2005
19:54
smile
[83]

DarkStar [ magister inzynier ]

z drugiej strony gdybym opieral sie tylko na recenzjach i opiniach, to nigdy nie zagralbym w wiele wspanialych gier np. Europa 1400:)

16.11.2005
02:22
[84]

Promyk [ Sylwester B. ]

i tak nie chciało mi się w to grać...

Małe niefajne coś co mi wyskoczyło w FT ----->

Lechu - mam Angielska wersję, a tam nie od razu to było odblokowane...

najpierw miałem:] potem Extra klasyka i tak tam wklejałem tą linijkę:> choć może i było od początku:]

16.11.2005
02:23
[85]

Promyk [ Sylwester B. ]

A tego gostka kojarzycie?? Znalazł go ktoś -------->

i gdzieś go ostatnio też widziałem...

16.11.2005
10:05
smile
[86]

Suhoj [ Fochmistrz ]

A ja się cieszę, że zadzwoniłem do Mallego z EMPiKu bo już miałem to kupować i mnie ostrzegł :) Mally się czasem przydaje hehe.

16.11.2005
16:37
smile
[87]

^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]

Promyk--->
co do tego drugiego skrina to nie spotkałem chyba :>
a tak wogóle to jest vin diesel czy mi się wydaje?

16.11.2005
16:40
[88]

Promyk [ Sylwester B. ]

na to wygląda:] i jest w standardowym FT

16.11.2005
16:51
[89]

Lechiander [ Wardancer ]

Ano jest, ale nigfy go nie brałem do team'u.

16.11.2005
16:57
[90]

Promyk [ Sylwester B. ]

Lechu - ja też... teraz go sprawdzałem...

a jak zrobić aby była możliwość zrekrutowania go??:>

16.11.2005
17:00
[91]

wysiu [ ]

Promyk --> Trzeba trafic na special encounter 'Pitch Black', i obronic Riddicka przed gromadka deathclawow.

16.11.2005
17:06
smile
[92]

Promyk [ Sylwester B. ]

dokładnie tak:]

16.11.2005
17:08
smile
[93]

^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]

a mi się nie udało go obronić :(

16.11.2005
17:15
[94]

Promyk [ Sylwester B. ]

mi się udało - bo wiedziałęm, gdzie mi ten encounter wyskoczy... i leczyłem go często... i kilka razy loadowałem (Twardziel - więc wiadomo)

16.11.2005
17:24
smile
[95]

Lechiander [ Wardancer ]

Jest prostszy sposób.
Zaiwaniać do wyjścia.

16.11.2005
17:25
smile
[96]

^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]

no ja nie wiedziałem o co chodzi z tym speszjal enkałnterem :/
więc jakoś specjalnie się nie przejąłem że go zabili
teraz jest mi trochę szkoda :/

16.11.2005
17:25
[97]

Lechiander [ Wardancer ]

Promyk ----> A niby jak wiedziałeś?
Poprzez load?

16.11.2005
17:35
[98]

Promyk [ Sylwester B. ]

Lechu - encountery są w stałych miejscach... po wylezieniu z bazy (tam save'owałem) niedaleko mi wyskoczył (w tym miejscu zaraz po tym konkretnym wyjściu z bazy zawsze wyskakiwał, chyba, że gdzieś indziej go wcześniej odblokowałem - nie wiem jak to wyjaśnić) i mi go zabiło... jak to ja - load - i kolejna próba... do skutku... potem po kilku misjach mi się w rekrutacji pojawił...

17.11.2005
15:46
[99]

Suhoj [ Fochmistrz ]

A ja się zastanawiam, czy miali pozwolenie na użycie tej mordy... od tego aktora (nie wiem jak on się wabi).

17.11.2005
15:57
[100]

M'q [ Schattenjäger ]

RE są w stałych miejscach, ale tylko dla konkretnej gry (pewnie jest to losowane na początku, czy jakoś tak). Po rozpoczęciu gry od nowa miejsca się zmieniają.

17.11.2005
18:26
smile
[101]

Suhoj [ Fochmistrz ]

No ba... jasne że są losowe, mi kiedyś wyskoczył na dupie :P hehehehe


Tak wiem, że prosty żart, oszczędzcie sobie komentarzy.

17.11.2005
18:33
[102]

Promyk [ Sylwester B. ]

M'q - losowane są w trakcie gry... bo w jednym kwadracie potrafią być nawet 3 (gorzej jak wszystkie odkryjesz i wjedziesz gdzieś gdzie powinien być kolejny - Program wykonał niedoswoloną operację i zostanie zamknięty)

Suhoj - A ja się zastanawiam, czy miali pozwolenie na użycie tej mordy... od tego aktora (nie wiem jak on się wabi).

Vin Diesel

17.11.2005
18:56
smile
[103]

M'q [ Schattenjäger ]

No właśnie to napisałem, prawda?

17.11.2005
19:09
[104]

Promyk [ Sylwester B. ]

M'q - (pewnie jest to losowane na początku, czy jakoś tak)

w trakcie gry, a nie na początku...

Po rozpoczęciu gry od nowa miejsca się zmieniają.

Podam kilka miejsc w których zawsze coś jest - więc są z góry ustalone:

3 kwadraty na N i 5 na E od Bunkra alfa (zazwyczaj zaczyna się od Titanica - jeśli znajdziemy go jako pierwszy)
4S od Bunkra Alfa
8S i 2E (jakiś sporzedawca, ale nie stacja benzynowa)

Piszę to tylko po to by naświetlić o co mi chodzi, ponieważ mam wrażenie, że się nie rozumiemy:>

17.11.2005
20:17
smile
[105]

Lechiander [ Wardancer ]

Mi tam fgeneralnie zwisa i powiewa, gdzie co jest. Znajdę - dobrze, nie znajdę - trudno. :-D

17.11.2005
21:45
smile
[106]

^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]

a ja właśnie Special Encountery ZAWSZE w FT miałem w trójkątach ;)
szkoda tylko że pip-boy mi się nie trafił :(

BTW
co z plotką że można użyć rower sprzedawcy nukacoli?? :>

17.11.2005
21:59
[107]

geeshu [ Vault Dweller ]

to se ne da :)

17.11.2005
21:59
[108]

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]

nie żebym sie czepiał, ale przydała by sie nowa cześć...

17.11.2005
22:17
smile
[109]

^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]

ale chyba najpierw czeba go kilim :]

17.11.2005
23:18
smile
[110]

Lechiander [ Wardancer ]

czacha ---> Nie da się. Teraz kumasz? :-)

18.11.2005
15:26
smile
[111]

M'q [ Schattenjäger ]

Dobra, masz w jednym miejscu zawsze RE, ale nie zawsze ten sam, no nie? :]

Nowy Vault się już buduje..... please w8.....

18.11.2005
15:33
smile
[112]

M'q [ Schattenjäger ]

Przeprowadzka:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.