AQA [ Pani Jeziora ]
Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.161)
Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiliśmy trochę rozszerzyć temat wątku i zapraszamy do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).
Poprzedni watek:
AQA [ Pani Jeziora ]
Pozwoliłam sobie na czyn, być może, karygodny, a mianowicie na drobniuteńką modyfikację ostatniego zdania wstępniaka; nie ruszyłam absolutnie jego sensu, a zmiany są gramatyczne :)
I jeszcze chciałam powiedzieć, że bardzo miło mi się z Wami rozmawia, nawet, jeżeli to ja głównie nawijam :)))
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
buuu a ja zawsze musze być najmłodszy :P niektórzy tutaj zapewne mają dzieci bądź w porywach wnuki w moim wieku ;)
Adamus---> szczecin czy 3miasto ??
a co do grania to wlasnie wrocilem z "wakacji", przerwanych obfitym deszczem i wracam do w8 moim Solo łotrem :) 16-17 lvl i ide w kierunku mine tunnels:)
Adamus [ Gladiator ]
AQA --> Tak jest zdecydowanie lepiej :-) I odzywaj sie jak najczęściej :-).
Soldamn --> Skoro napisałem ze do morza mam 60 km, to chyba sprawa jest jasna? ;-PPP
AQA [ Pani Jeziora ]
Adamus ---> nie omieszkam; chyba, że nie będę miała kompletnie nic do powiedzenia :))
*oto właśnie nadejszła tego typu chwila* :))
Soldamn ---> ja na pewno nie; mam synka, ale taka stara nie jestem, żeby mieć dzieci (wnuki ?:)) w Twoim wieku :)
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
Adamus---> czyli jestes z 2 strony morza niż ja ;)
AQA----> a skad wiesz ile ja mam lat ;)?
Sinic [ ]
heh, zawsze na necie mam problem ze jestem najstarszy. Tutaj ze swoimi 33 to sie moge jednak schowac gleboko :D
Ja oczywiscie zaczynalem tradycyjnie od ZX Spektrum, pozniej kupilem (a wlasciwie rodzice ;)) swoj pierwszy "komputer" Commodore C64. Tam glownie platformowki w stylu Gianna Sisters tudziez strzelanki jak River Raid. Jakos nigdy niemal nie gralem w strategie wtedy i nigdy w cRPG. Pozniej maszynka poszla do szafy i nikt o niej nie pamietal. Ok. 8 lat temu znajomy "komputerowiec" przegladal jakeies pismo z reklama komputera. Stweirdzilem ze nawet to tak duzo nie kosztuje i moge sobie kupic. No i kupilem i wpadlem ;P. Pierwsza maszynka to od razu super sprzet PII233, ktory dobrych kilka lat stal u mnie i zostal nastepnie przekazany chrzesniakowi, ktory go dalej eksploatowal dzielnie :)
A moja przygoda z cRPG zaczelo sie niestety duzo pozniej. Gralem praktycznie tylko w RTS, z zradka jakas strategia. Cos czytalem o Ultimie i fascynowal mnie ten kreowany swiat. Jednak pierwsze spotkanie z nim bylo niewypalem. W jakiejs gazecie zamiescili Stonekeep, kultowy cRPG jak pisali. Wlaczylem ta gre i wszystko bylo w porzadku jesli chodzi o postac i przemierzany przez nia swiat. jednak najpierw trwalo to bardzo krotko. Po pierwszych 2 walkach i bolacych palcach od naciskania na czas klawiszy podczas walki odlozylem ja na polke. Pozniej z solucja przeszedlem nieco dalej dzieki znalezionemu super sztyletowi. Jednak ostatecznie ja odlozylem stwierdzajac ze takie "zrecznosciowki" mnie absolutnie nie bawia. Pozniej nadeszla era BG. Dlugi czas mimo mojego pragnienia powrotu do tego swiata i entuzjastycznych recenzji nie moglem sie zdecydowac na zakup pomny moich nieprzyjemnych doswiadczen. W koncu trafilem na wzmianke o aktywnej pauzie i jednoczesnie duza obnizke cen kupujac BG razem z dodatkiem. No i sie zaczelo ;) Od tej pory strategie, bedace dalej na wysokiej pozycji, ustapily jednak miejsca cRPG i tak pozostalo do dzis :)
Zreszta moja przygoda z chociazby MM tez byla nieco opozniona. Jakos kojarzylem ja zawsze z mangowa zrecznosciowka. Wzielo sie to chyba z jakiegos screena obejrzanego przeze mnie. Nie pamietam co to bylo i dlaczego tak sie stalo, jednak taka opinia mi zostala. Wreszcie kupilem Wiz8 i pozniej trafilem na ten watek. Tutaj zawsze jest duzo o MM i w koncu zdecydowalem sie gre zakupic. 19 zl to nie majatek i mozna bylo zaryzykowac. No i oczywiscie nie zaluje :0
Katane [ Useful Idiot ]
Jesli chodzi o wiek, to kiedy zaczynalem pisac na GOLu (a byl to ten sam czas, kiedy zaczynalem w ogole w internecie buszowac) czulem sie bardzo mlodo w gaszczu tych postow zawierajacych wiele zdan zlozonych, dorosle poglady i slowa, ktorych znaczenia nie znalem. Teraz, gdy mam lat niecale 19, jest wrecz odwrotnie - infantylne, agresywne i nic do dyskusji nie wnoszace wypowiedzi na kazdym kroku. Spoleczenstwo netowe strasznie sie "upodlilo", coraz wiecej dzieci w wieku 9-14 lat wchodzi na fora i chce wykrzyczec swoje poglady, ktore sila rzeczy sa niezbyt dorosle (i chyba kazdy w tym wieku takie mial, tyle, ze nie zmuszal starszych do sluchania ich).
Dlatego na GOLu pisze praktycznie juz tylko w tym watku, ktorego klimat i styl pozostal taki sam od roku 2001 :)
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
Jak rozwijać RFS-81 ? bo jestem w Mine tunnels, ide do lower marten's bluff a ten android nie dosc ze nie moze nic ubrac to jeszcze ma AC równy 4 !! nawet marne osy go zabijają :/ chyba go odłącze i przyłącze potem, żeby go troche podciagnac np w arnice:)
Belert [ Generaďż˝ ]
Hmm...nie pamietam ale on dość mocny był.
Katane [ Useful Idiot ]
Moze ubierac rozne szaty (najlepsze to chyba robes of rejuvenation), a co do rozwijania - pakuj w stealth, close combat i - wedle uznania - albo martial arts (czyli to, w czym mnich jest najlepszy) albo staff & wand (dla swietnego Zatoichi Bo).
la fessée [ je ne taime plus ]
Soldamn ... dla mnicha najważniejsze jest skradanie, jeżeli wróg go nie będzie widział, będzie tracił ataki, tu drzemie m.in. mnicha siła (obok ogłuszenia, szybkości, inicjatywy w walkach, czy uderzenia krytycznego). Ubranka dla mnicha znajdziesz na Skalnym pustkowiu, w jaskini pilnowanej przez gapca (gazerka). Zatoichi Bo jest najlepszą bronią dla mnicha, jak będziesz miał pecha i nie znajdziesz tej laski nigdzie, to do kupienia u Ferra (gdy ferro jej nie ma, to odpoczynek, gdy znów nie ma, znów odpoczynek ... trafi się dość szybko, góra, cztery, pięć prób).
Katane ... prawdę mówisz odnośnie panujących klimatach w tym wątku, a innych wątkach na forum. Bywam tu i tam, to trochę wiem ;) by nie być gołosłownym, skąd znam klimaty tego wątku, kliknij na link znajdujący się za mym nickiem, ... i już wiadome wszystko ;)
Aqa ... to bywasz i tu, natkneliśmy się na siebie w premium w ddw, zastanawiałem się wówczas, że skądś znam ten nick, ale ... na rymowanki nam się wówczas zebrało ;)
Pozdrawiam All ...
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-07-21 18:07:39]
Belert [ Generaďż˝ ]
Dobra zaczynam MMVI .Znacie jakąś solucje? Jakies porady?
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
strona bodzia ;)
Belert [ Generaďż˝ ]
THX gra sie swietnie ,mhm :)
Adamus [ Gladiator ]
OldDorsaj --> Odnośnie Demise: Karne modyfikatory doświadczenia: Kary tego typu mają miejsce, jeśli jesteś członkiem jakiejkolwiek innej gildii i postać twa zdołała osiągnąć w tamtych wysoki poziom umiejętności z nimi związanych. Oznacza to, że jeśli twoja dwu- i więcej klasowa postać rozwija tylko jedną z nich, ilość doświadczenia niezbędna, by zaliczyć następny poziom również wzrasta. Maksymalnie karny modyfikator 1.5, co oznacza, że wymagane jest 150% normalnej ilości punktów doświadczenia, by rozwinąć umiejętność, na jaką mają wpływ.
Belert --> Myslę ze będziesz jeszcze nieraz chrząkał na M&M 6 :-DDD
No co nikt więcej nie podzieli się z nami informacją czym sie zajmuje?
Katane [ Useful Idiot ]
Zatoichi Bo jest chyba gwarantowane, jesli damy odpowiedni "kwit" maszynie w zamku Rapaksow. Kwit jest albo w pokoju krolowej, albo w szafce Konstabla, ktorego wczesniej nalezy zabic aby dostac klucz do niej.
Adamus [ Gladiator ]
OldDOrsaj --> I przypomniałem sobie adres do chyba najlepszej strony o Demise :-D
OldDorsaj [ Pretorianin ]
Adamus--->dzięki,na pewno się przyda-wkurza mnie czasami strasznie ta gra ale to tym lepiej bo przeważnie sam jestem sobie winien-syndrom "jeszcze tylko jedna komnata i wracam" :).Czym sie zajmuję pytasz?-prowadzę z żoną niezbyt dużą wypożyczalnię video,a teraz to własciwie juz bardziej dvd-pieniędzy z tego wielkich nie ma,ale jeśli wziąść pod uwage że to jedna z pierwszych w Polsce to i tak nie jest źle-obok(mieszkam w 40-to tysięcznym mieście) powstało i zamknęło się kilkanaście przez ten czas.
AQA [ Pani Jeziora ]
Dzień dobry :)
Belert ---> pod tym linkiem znajdziesz rozwiązanie wielu problemów, na jakie można natknąć się w MM6; to z resztą moja ulubiona strona o tej grze :)
Soldamn ---> jeśli masz więcej niż 15 lat, to tylko z biologicznego punktu widzenia mógłbyś być moim dzieckiem :)
la fessée ---> rymowanki najlepiej wychodzą mi po piwie :) Śpiewy z resztą też :)
A przede mną dziś wieczorem sam Zamek Kriegspire. Będzie się działo :)
AQA [ Pani Jeziora ]
no i link, oczywiście :)
Belert [ Generaďż˝ ]
AQA : faktycznie dobra , mam juz trzy strony , prawie jak encyklopedie :) Nic tylko czytać , ale ja tam wolę grać.Dzięki.
Belert [ Generaďż˝ ]
Jestem w Watchtower i mam hasło ale nie chcą mi uznać zadania ? O co chodzi ?
Adamus [ Gladiator ]
Belert --> Nie jestem pewien, ale chyba jeszce trzeba otworzyć sobie droge w Goblinwatch przy pomocy tego klucza-hasła i dopiero tedy wrócić do Town Hall w New Sorpigal po nagrode.
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
Adamus ---->>> Ja się mogę podzielić. Od 2 lat jestem na utrzymaniu żony. Trochę dorabiam, jestem w zarządzie swojej, dość dużej, wspólnoty mieszkaniowej, wycieram się po sądach jako ławnik, jakieś drobne zlecenia dla ośrodków badania opinii itd. Mógłbym się raczej rozpisać o prehistorii, dość bogata, ale co było a nie jest.....
AQA [ Pani Jeziora ]
Belert ---> musisz otworzyć wszystkie drzwi w Goblinwatch za pomocą klucza-hasła tak, aby wszystkie pozostały otwarte, przejść przez lokację, wyrżnąć przeciwników (a co !:) i dopiero wrócić po nagrodę :)
OldDorsaj [ Pretorianin ]
MM6 i 7 to gry w które chyba najlepiej mi sie grało(w każdym razie są w pierwszej piątce na pewno) ale skończyłem je po 2 razy(ostatnio ze 3 lata temu chyba i już myślałęm że to koniec przygody z nimi a jak teraz czytam wasze opinie to mi znów smaku narobiliście.Czuje że trzeba je odkurzyć,tylko musze znaleźć sposób na odpalenie ich na XP(cos bodaj widziałem na ktorymś wątku).Skończę Demise(chyba jestem troche optymistą-na razie zerknąłem na 10-poziom) i zastanowie się nad MM znowu :).Wizardry nowe skończyłem i niby mi sie podobało ale jakoś nie mam ochoty wracać tak jak do MM.
Adamus [ Gladiator ]
Mr.Kalgan --> Coś wiem na ten temat :-/. W końcu moj zakład pracy trzy lata temu padł i przez jakis czas byłem bezrobotny :-(. Pracowałem między innymi pól roku w Hamburgu (na szczęscie w swojej profesji i zajmowałem sie tam projektowaniem dosyc skomplikowanej siłowni na specjalistyczna jednostkę dla stoczni w Egipcie :-PPP) i takie tam rózne inne rzeczy ;-P
Belert --> No własnie AQA Ci to lepiej wyjaśniła, w końcu jest na bierząco :-))).
Pochwal się swoja drużyna :-). W sumie w M&M6 najmocniejsza ekipą jest czterech druidów :-P, ale ja raczej preferuję 2 magów + 2 druidów, bo lubie dark & light magie :-)))
Adamus [ Gladiator ]
OldDorsaj --> Oczywiście że widziałeś ;-) trzy wątki temu:
Przypominam wszystkim że nieoceniony MOK przygotował patche do części 7 i 8.
MM7:
wersja angielska: https://strony.aster.pl/mokmtg/mm7_eng_xp.exe
wersja polska: https://strony.aster.pl/mokmtg/mm7_pl_xp.exe
UWAGA: PL działa jedynie z wersją gry wydaną przez CD Projekt (extra klasyka). Poza lepszą obsługą XP poprawiony jest autozapis, wpisy misji w dzienniku i trochę tekstów. Patch dla wersji angielskiej nie jest w pełni kompatybilny z polską wersją gry (angielskie napisy tu i tam, złe składanie nazw przedmiotów itp.)
MM8:
wersja angielska: https://strony.aster.pl/mokmtg/mm8_eng_xp.exe
wersja polska: https://strony.aster.pl/mokmtg/mm8_pl_xp.exe
UWAGA: jak wyżej, wersja polska działa tylko z wersją wydaną przez CDP.
DarkStar [ PowerUser ]
gdzie jest mapa piratow potrzebna do questu kleryka? z tego co pamietam, to powinna byc w skrzyni, niestety poza kasa nic w niej nie ma:/
AQA [ Pani Jeziora ]
DarkStar ---> mapa powinna być w jednej z dwóch skrzyń w ładowni statku (za ukrytymi drzwiami); jeżeli jej tam nie ma, to może to być wina jakiegoś patch'a albo co; pamiętam problem z brakiem wazy u Lorda Marksmana (tak mu było ?) przy promocji złodzieja; z tym, że w tym przypadku instalacja patch'a rozwiązywała ten problem :)
A propos drużyny w MM6: ja tam lubię różnorodność; moja drużyna składa się z Paladyna (aktualnie Hero), Łuczniczki (teraz Battle Mage), Kleryczki (High Priest aktualnie) i Maga (Archmage); czyli standard :)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-07-22 19:43:03]
Katane [ Useful Idiot ]
DarkStar --> A jestes pewien, ze wziales questa od tego kaplana w Deyji?
DarkStar [ PowerUser ]
problem sam sie rozwiazal - szukalem w skrytce pod schodami, a mapa byla w ladowni:P
Belert [ Generaďż˝ ]
AQA : trzeba znalezc goblin kode w skarbcu goblinó.Duże te podziemia ciezko jest.
All: Archer, 2x sorc , driud .
Jakie to ma zalety druid ?poza tymi z MMVII? I kto powinien merchanta szkolić.
Uff dopiero IV lev. Łuki są przegięte.Gra sie super.
AQA [ Pani Jeziora ]
Belert ---> no trzeba w Goblinwatch kod znaleźć:) A co ? Szukasz i pytasz, czy tak komentujesz ?:))
A druid w MM6 nie ma żadnych zalet :)) Oczywiście według mnie ; alchemia na najwyższym poziomie w szóstce jest dostępna dla każdego, więc nie widzę absolutnie żadnej potrzeby wleczenia za sobą Druida :)
Adamus [ Gladiator ]
No proszę państwa :-) druid w M&M6 rządzi :-P. Otóż moze poznać wszystkie szkoły magii (oczywiście poza dark i light) i to bez ograniczen z siódemki, czyli na najwyższym poziomie, jest więc najbardziej uniwersalnym czarownikiem i ma najwieksza ilość punktów magi, bo jego zdolnosci w tym wzgledzie zależa od obu wpółczynników - inteligencji i osobowości, ma więc srednio o 1/3 więcej many niz mag czy kapłan.
AQA [ Pani Jeziora ]
Adamus ---> a czy to jest tak naprawdę do odczucia ? W siódemce Druid miał możliwość osiągnięcia arcymistrza w alchemii i tylko on jeden mieszał czarne liksiry; w szóstce może to robić każdy; a mając kleryka i maga też można mieć wszystkie szkoły magii, włacznie z dark i light;
Belert [ Generaďż˝ ]
AQA: sorry, juz znalazlem .Zapomniałem napisać.Brakuje mi map, niby mam te angielskie ale słabo czytelne są.
AQA [ Pani Jeziora ]
Belert ---> to rysuj, jako i ja rysowałam :) Serio :)
Belert [ Generaďż˝ ]
AQA : ech młodośc ja juz leniwy jestem :)Ale ciezko levele idą , dopiero 5. Wybijam chlopaków od baa w Ironfist, tzn. w okolicach.
AQA [ Pani Jeziora ]
Belert ---> dziadków w turbanach i lizadry tłuczesz ?:)) a ten "krater" z obeliskiem już wyczyściłeś ?
Belert [ Generaďż˝ ]
tak, krater nie bo :
1.Nie wiem gdzie jest
2.Nie wiem gdzie jest ten scrol portalu.
Belert [ Generaďż˝ ]
Ech... scroll latania.
AQA [ Pani Jeziora ]
Belert ---> eee ? latania ? W Castle Ironfist jest portal przenoszący do tego krateru z obeliskiem; zaraz po wejściu do miasta (po scieżce do góry) zobaczysz dwa portale: jeden nieaktywny, a drugi przniesie Cię do obeliska; tylko, że tam jest cała banda lizardów i turbanowców; lepiej więc zajść tam od zewnętrznej: od górnej ścieżki do miasta w lewo: prosto masz mostek i drogę do Bootleg Bay,a w lewo drogę do "krateru"; wyciągaj przeciwników po trochu, aż na dole się przeluźni :)
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
AQA---->>> Przewaga Druida w MM6 jest do odczucia. Mało tego, co napisał Adamus, Druid jako jedyna postać, już na starcie może wybrać cechę Learning. Rozwój tej cechy zapewnia mu kolosalną przewagę nad pozostałymi postaciami, poziomy przybywają szybciej. A pozostałe postacie Learning kupią dopiero na Misty i to po 2000 od łebka.
W tej grze, wbrew pozorom, że najwspanialszą bronią jest łuk, rządzi magia, głównie wody i ognia. Druidzi już na 20 poziomie będą mieli o 50% many więcej niż 20 poziomowy mag czy kapłan (ponadto, kiedy oni osiągną 20 poziom, mag z kapłanem będą przebijać się przez 15/16 co dodatkowo zwiększy różnicę). Niemniej podzielam pogląd Adamusa, że z uwagi na magię światła i ciemności lepiej grać składem 2xDruid 2xMag. Oddech Smoka jest bezkonkurencyjnym czarem, a ochronne czary z kanonu światła czynią z naszych Herosów wręcz Bogów.
Inna sprawa, że w końcu i tak blaster w garść.
AQA [ Pani Jeziora ]
Mr.Kalgan ---> zawsze przyrost many traktowałam "książkowo", czyli: mam sobie kleryka i maga -walną poziom, będzie mana :) Learning okazał się nieco bardziej pomocny w szóstce, ale bez przesady; moja Kleryczka i Maguś mają tyle many, że nie przychodzi mi do głowy martwić się o przeżycie; reputację mam Saintly (no tak jakoś wyszło :), więc rozwijam Light Magic (jak rozwinę, to zacznę wreszcie zbierać te kości:)
W skrócie: Druid nie jest potrzebny :P
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
AQA---->>> No, No!!!! Tak myślałem, że kobiety wniosą "świerzą krew" do wątku i przewartościują skostniałe schematy i stereotypy. Good Luck !!!!
AQA [ Pani Jeziora ]
Mr.Kalgan ---> Hough !
I dobranoc :)
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
Rany Boski !!!!!! Świeżą Krew
edit ubogiego
Adamus [ Gladiator ]
AQA --> Jak juz napisałem ja preferuję ekipę mieszaną, ale informacje, zreszta przeze mnie potwierdzone, ze drudzi rządzą wyszły od kolegów, którzy kończyli M&M6 kilkanascie (dziesiąt?) razy :-PPP i to na wszelkie mozliwe i niemozliwe sposoby :-PPP. Czyli ekipami 4 X mag, 4 X druid a nawet 4 X rycerz, co muszę powiedzieć nawet dla mnie było zbyt hardcore'owe :-PPP. A jedna z piszących tu osób skończyła M&M6 jedna postacią, uśmiercając zaraz na początku gry trzy inne i az do konca ciagając za sobą trzy trumny wypełnione ekwipunkiem i wyschnietymi szkieletami ;-PPPP.
Mr.Kalgan --> Niby czary ofensywne z Dark magic są najmocniejsze, ale też i kosztują niesamowitą ilośc many i w sumie bardziej sie opłaca korzystać z Ice albo Lighting Bolta, bo ilość obrazen przełozonych na koszt many pokazuje że są one bardziej efektowne a i Dragon Breath nie na wszystkie potwory działa. Do tego jak dodamy Ring of Fire :-))) działający zza ściany to okaze się, że mamy tu zestaw najlepszych czarów. Teraz jezeli chodzi o Day of the Gods i Hour of Power, to one tylko powielają i komasują w jednym zaklęciu czary dostepne w innych szkołach. Biorąc pod uwagę, ze magię Dark & Light poznajemy dopiero po przejsciu kolo 60% gry a podciągnięcie jej do stopnia mistrzowskiego, to kolejnych kilkanaście poziomów w zasadzie staje sie ona naprawde uzyteczna dopiero pod koniec gry. Nie da się ukryć, że jest potęzna, ale mozna się bez niej doskonale obejść, co nie znaczy że trzeba :-P. Ja osobiście bardzo lubię mieć w swojej ekipie przynajmniej dwie postacie które mogą się nią posługiwać ;-PPP
Adamus [ Gladiator ]
Na stronie &@#$@%*#@ Playa przy dacie wydania The Fall w miejsce 20.08 pojawiło sie soon :-/ Czyli co, czyżby szansa ujrzenia jej jeszcze w tym roku oddalała sie od nas?
Adamus [ Gladiator ]
Tak przy okazji kilka screenów z Obliviona. Muszę przyznać, że gra będzie wyglądała znakomicie. Jezeli jeszcze okaze sie ciekawsza od Morrowinda, to bede wniebowziety ;-PPP
Adamus [ Gladiator ]
za duzy plik :-/
Adamus [ Gladiator ]
Adamus [ Gladiator ]
:-)
Adamus [ Gladiator ]
Adamus [ Gladiator ]
Ta gra bedzie po prostu sliczna :-D, ciekawe tylko na jakim sprzęcie bedzie dobrze chodziła?
Sinic [ ]
Wracajac jeszcze do M&M 7. W tej grze znalazlem solucje mowiaca min jak zdobyc pewne przedmioty, jak dojsc gdzies tam. Chodzi mi mianowicie o uzywanie czarow latania i skakania. Podane sa jako jedyne mozliwosci. Tymczasem ja zwiedzilem wszystkie obecne tam gory, wzgorza, przelecze "z buta". Stwierdzilem ze wejsc mozna wszedzie i na wszystko bez pomocy czarow. Jedynym wyjatkiem sa gory na ktore nie mozna nawet wleciec, nie zawierajace nic ciekawego. Jednak jesli tylko na/za gora znajduje sie cokolwiek to na pewno mozna tamtedy isc. Robilem karkolomne wycieczki, wspinalem sie na "igielki" :). Stwierdzam ze najlepiej sie chodzi "na krawedzi" :)
OldDorsaj [ Pretorianin ]
Adamus--->dzięki za linki do 7 i 8,tylko że ja tak sobie zacząłem marzyć o przejściu wszystkich od 6 w która grałem najdawniej-czy mam rozumieć że w 6 nie pogram na xp?
Adamus [ Gladiator ]
OldDorsaj --> Otóż wyobraź sobie że M&M6 chodzi pod XP bez wiekszych problemów w odróznieniu od 7 i 8 :-P. Moze dlatego że był robiony pod W95 a tamte nastepne pod W98?
Adamus [ Gladiator ]
To co prawda jest całkowicie niezwiązane z M&M, ale dostałem kilka linków do naprawde bardzo makabrycznych wypadków drogowych i załozyłem na ten temat wątek - moze będzie to przestrogą dla tych co mają "ciężką" nogę
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
wie ktos moze jak brzmia te slowa ktore sa napisane duzymi literami w dzienniku martena?? bo nie pamietam ich dokladnie "wieczne zaufanie(?) cośtam dusze", a nie chce mi sie wracac jak gram tylko RFS az do Martens Bluff. w solucjach znalazlem tylko ang wersje "Eternal Trust survives the soul" ale ona nie pasuje w ang. wersji :/
la fessée [ je ne taime plus ]
Soldamn ... wieczne zaufanie przezyje dusze - słowa Martena o które pytasz, bez polskich ogonków ... ;)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-07-23 17:41:30]
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
la fessee--> wpisalem tak i nic :/ bo tak tez to spamietalem, a zainstalowalem najnowszy patch (1.1b, nie instalujac przedtem 1,1 i 1,1 a. zle zrobilem?)
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
ok, pokonałem ten problem, zainstalowalem wszystkie patche na siebie. teraz mam kolejny problem: gdzie jest ta wielka zaba? nie ma jej w stawie na bagnie, a ja chce odzyskac mojego łotrzyka :/
Belert [ Generaďż˝ ]
Jest ! Zareczam Ci że jest , w takiej niszy .
la fessée [ je ne taime plus ]
Soldamn ... na mapce żaba jest tam, gdzie i napis na czerwono -->>
... po zdobyciu Idola Martena, uprzednio musisz chyba odwiedzić Crocka z bagień, pogadać z nim, by żabicho się pojawiło ... ;)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-07-23 21:21:27]
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
gadalem z crockeim. potem z szamanem, a teraz poszedlem po zabicho i go nie ma:/
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
zapomnialem o obrazku
Adamus [ Gladiator ]
Soldamn --> Zeby dostac questa z zabą, musisz najpierw zdobyć Idola i musisz mieć w ekipie jakąś osobę, która zostanie porwana przez Croka :-P. Dopiero wtedy jak pójdziesz do niego, to da Ci zadanie zabicia żabki (tak mi sie przynajmniej wydaje, bo wiesz- skleroza ;-PPP)
la fessée [ je ne taime plus ]
Soldamn ... a nie zabiłeś tej żaby wcześniej ?? potrzebna jest Tobie odnoga tej żaby tylko. Jak nie zabiłeś wcześniej żabicha, ani nie masz łapy, a nie chcesz samotnie RFS`em gra dalej, chcąc odzyskać łotrzyka - musisz zrezygnować z dość dobrego sklepu środkowej części gry, czyli z możliwości dokonywania zakupów u Crock`a. Musisz wrócić do niego i go zabić, a następnie na górze tego budynku jest ukryty w skrzyni Twój łotrzyk ... ;)
edit:
... już chyba wiem co może być, że żaby nie ma - a znalazłeś Szamana na siódmym konarze w Tryton, tam gdzie te płatji Zuzu (czy jakoś) i tajemniczy eliksir się wypija, by się pojawił ?? jak nie, to chyba będziesz musiał wrócić do Tryton i pogadać ... ;)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-07-23 22:32:02]
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
la fessee---> tak znalazlem, nawet bylem u niego 2 raz, z idolem (moze to dlatego) po ten hełm
Belert [ Generaďż˝ ]
Soldamn: i jak udało się?
Belert [ Generaďż˝ ]
Cholera , jestem w porzuconej? świątyni i szukam krolowej pająków., narazie przebijam sie przez hurtowe ilosci kobr.Nie wiecie gdzie jest ta ... krolowa?
Adamus [ Gladiator ]
Belert --> W jednej z odnóg w podziemnych jaskiniach - dojdziesz do sporej komnaty i tam będzie:-). Musisz się przyzwyczaic, ze szóstka słynie z ogromnie rozbudowanych i zakręconych lokacji :-P. W niektórych przyjdzie Ci spędzic po kilka dni, zeby je w całosci zwiedzić ;-PPP
Adamus [ Gladiator ]
Belert --> Postaraj się szybko dociagnąc którąś ze swoich postaci (chyba minimum do 7 lev) w percepcji, jest to niezbędne do znalezienia niektórych ukrytych przejść.
Belert [ Generaďż˝ ]
Adamus: no to klops bo ja niecierpie podziemi ,.:(( zawsze sie w nich gubię.Brrr...... wiem dungeon and dragons ale mimo wszystko .VII była taka slicznusia :)
Adamus [ Gladiator ]
Belert --> No niestety (stety, stety :-))), M&M6 słynie z dungeonów :-)). I przeszukuj wszystko dokładnie, bo w tych podziemiach znajdziesz równiez zaginiona dziewczynke z innego questu w New Sorpigal.
Belert [ Generaďż˝ ]
Eeee ja szybko znalazlem , ale tej krolowej nie mogę.
Adamus [ Gladiator ]
Belert --> pod 3 ja znajdziesz :-)
Adamus [ Gladiator ]
Belert --> A tak żeby Ci pokazać, co Cie czeka :-) Bardzo fajny dungeonik - Castle Darkmoor :-)
Adamus [ Gladiator ]
I ten którego jakos nie lubie - Castle Alamos :-PPP
Adamus [ Gladiator ]
Belert --> A na stronce Bodzia jest link do wszystkich mapek, na których jest opisane co i jak :-D
Adamus [ Gladiator ]
Tak te mapki wyglądaja i na pewno Ci sie przydadzą :-)) A swoją droga w M&M6 jest prawie 40 dodatkowych lokacji, poza głownymi mapkami ;-D
Belert [ Generaďż˝ ]
Adamus: dzięki wielkie ale sam ja znalazlem tzn. tłukłem kobry, tłukłem kobry , tłukłem kobry i nagle wypadła na mnie królowa pająków. I jest ok.Ale teraz nie wiem co dalej ?Jakaś porada?
Jakoś nie mogę znależć map na tej stronie tylko te duże.Ale poszukam.Gdzie mam isc dalej?Jestem w Ironfist .Uff 7 level.
Adamus [ Gladiator ]
Belert --> Mapki są tu: (patrz screen)
Teraz powinieneś udac sie do zamku i oddać list i mozesz zrobić quest od Franka Fairchilda w New Sorpigal, jak równiez dostać nowe w tej lokacji :-)
Adamus [ Gladiator ]
Belert --> Pamietaj, ze w każdą niedziele z New Sorpigal odchodzi powóz na Arenę a na niskich poziomach chyba najłatwiej wygrywa się walki na najwyższym poziomie - kasa + punkty. W Castle Irofinst mozesz nauczyć się strzelac z łuków i sobie je kupić :-))) za pieniadze ze zwrotu listu. Pamiętaj nie zabieraj ze soba gówniarza z zamku, bo Ci ucieknie i dopóki go nie znajdziesz nie beda chcieli z Tobą tam rozmawiać a znalezienie go jest nie jest łatwe - przynajmniej na tym poziomie.
A ja przeglądajc mapki do M&M przypomniałem sobie o grze, w której po raz pierwszy wprowadzono "ciekawa" mapkę 3D. Sama gra była naprawde fajna a mapa KOSZMARNA :-PPP
Mistrz Giętej Riposty [ Zrób koledze naleśnika ]
Czyli starozytne Thunderscape... ;)
Adamus [ Gladiator ]
Mistrz Giętej Riposty --> Zgadza się to Thunderscape :-), ale czy ja wiem, żeby takie "starozytne"? W sumie tylko 10 lat mają. I naprawdę świetnie sie mi w ta grę grało :-). Do dzis pamietam jak łaziłem i zbierałem częsci golema, zeby z nich złozyć sobie nowego członka ekipy :-PPP
Adamus [ Gladiator ]
Naprawde starozytne to jest to :-)))))). Ktos zgadnie?
Adamus [ Gladiator ]
Albo to :-))) hehehe
Piotrek [ Generaďż˝ ]
To ostatnie to pradopodobnie Might And Magic 1 lub 2 :P
Belert [ Generaďż˝ ]
Za to mapka do Daggerfalla tez była super :(
Bogas [ Senator ]
Na drugim screenie jest M&M1. A jak już jesteśmy przy zagadkach to grał może ktoś w tą grę? Bo nie wiem czy kupować.
OldDorsaj [ Pretorianin ]
a ja jak oglądam te mapki z MM6 to mi tym bardziej przyszła ochota na granie-uwielbiam rozległe dungeony.Pamiętam że były wkurzające ale ile uciechy jak w końcu sie znalazło co chciało :).Tylko czy skończę Demise w tym roku?-zaczynam wątpić :).
.kNOT [ Progresor ]
Bogas -> Czy moje oczy dobrze widzą? Chcesz kupić jedynkę, w dodatku oryginał!?
Ja zamówiłem niedawno wszystkie trzy, tzn. jedynkę, dwójkę + dodatek do dwójki, wszystkie oczywiście po rosyjsku ;-)
Ale recenzje mają kiepskie. I nie spodziewam się rewelacji...
Bogas [ Senator ]
kNOT- Jeżeli wersja na allegro jest po angielsku to zamierzam sobie kupić :)
Wątpię aby był to oryginał ale na sprowadzanie tej gry z zagranicy raczej mnie nie stać (bo w Polsce raczej tego nie dostanę).
Cudów także się nie spodziewam ale zawsze to cRPG. A gier z tego gatunku chodzących na moim komputerze dużo już nie zostało...
.kNOT [ Progresor ]
Bogas -> Jeśli chcą Ci to sprzedać jako Heath: The Unchosen Path, to jest to jedynka gry znanej u nas jako Golden Land. Na GOLu możesz małe co nieco o tej drugiej poczytać, a pod linkiem znajdziesz filmiki z pierwszej (chyba nie z samej gry), recenzję zaś tam: https://www.ag.ru/reviews/1278 .
Bogas [ Senator ]
kNOT- Wiem ze jest to jedynka Golden Land. Zresztą na informacje o obydwóch grach trafiłem dopiero przedwczoraj. Języka Rosyjskiego niestety nie znam ( choć bardzo mi się ten jeżyk podoba) więc recenzja dana przez Ciebie dużo mi nie pomoże :)
.kNOT [ Progresor ]
Bogas -> O! Na GOLu też o niej piszą. Co prawda w dacie premiery zwyczajowo dla produkcji z Rosji 'pomylili' się o kilka lat, naprawdę miała ona bowiem miejsce 12 czerwca 2001 roku, ale i tak miło ;-) W każdym razie powodzenia...
Bogas [ Senator ]
kNOT- Na GOLu jest tylko krótka notka w encyklopedii i kilka screenów z gry. Żadnych konkretów... Co do daty to zdążyłem zauważyć ze ta gra nie jest z roku 2004. W końcu jej druga część czyli Golden Land wyszła 2003 :P
Katane [ Useful Idiot ]
Zapraszam do nastepnego: