The Elder Scrolls III: Morrowind cz. 150

30.11.2004
15:46
[1]
Kurdt [ Kocham Olkę ]
The Elder Scrolls III: Morrowind cz. 150


"Każde Wydarzenie poprzedza Przepowiednia. Ale bez Bohatera nie może być Wydarzenia."
Zurin Arctus Król-Cień

Witamy w wątku poświęconemu jednemu z najlepszych cRPG wszech czasów!

Oto otwiera się 150 część. Oby tak dalej!
__________________________________________________________________________

LINKI
Strona oficjalna gry: wwwelderscrollscom

Polskie strony o grze:
Adamantytowa Wieża: wwwoblivionpl
Elita Redoranu: wwwmorrowind.g4cepl
Mroczne Tajemnice Vvardenfell: wwwelderscrollspl

Oficjalne, końcowe wersje patchy do polskiego wydania Morrowinda:
- do podstawki: ftp:ftp.cdprojekt.infopubplmorrowindpatchmorrowind_pl_patch_120722a.zip
- do dodatków: ftp:ftp.cdprojekt.infopubplmorrowindpatchmorrowind_tribunal_bloodmoon_pl_patch_141313_161820.zip
Zalecana kolejność instalowania (w przypadku posiadania obu dodatków):
Morrowind -> Tribunal -> Bloodmoon -> patch

Solucja Morrowinda (wątek główny, gildie oraz inne zadania - pliki Word)
rpgzone.gry-onlineplmorr_solucja.rar

Linki do polskiego konwertera modów:
- Oficjalny konwerter (nie obsługuje pluginów wymagających dodatków) wwwmorrowind.nowplplikidownload?op=getit&id=20
- Nieoficjalny (obsługujący dodatki) khron.fm.interiapltcv

Linki do map świata gry:
Vvanderfell: wwwelderscrollsplmapyvvanderfell-04.jpg
Vvanderfell z zaznaczonymi połaćzeniami między miastami: wwwelderscrollsplmapyvvanderfell-travelroutes.jpg
Solsthiem: wwwelderscrollsplmapysolstheim.jpg
Twierdza smutku: wwwelderscrollsplmapymournhold.jpg

Interaktywna mapa z lokacjami niezaznaczonymi na mapie dołączonej do gry:
Offiline: wwwni-te.deDownloadsMoM.zip 2,08MB
Online: wwwelderscrolls.phxplmaptestmw_map

Świetny program regulujący płynność gry (Morrowind FPS Optymizer):
modder-united.demwfpsMorrowind%20FPS%20OptimizerMorrowind%20FPS%20Optimizer.v1.96.zip

Strony z modami i nie tylko:
wwwrpgplanetcommorrowind
thelys.mwsourcecom
mwsourcecom

Linki przydatne dla moderów:
perso.club-internet.frfaustmorrowindtutoriauxmmmbiblev114.pdf (Morrowind Mod Maker’s Bible - angielska wersja językowa - 2,98MB)
members.lycos.co.ukmorrowind001forumsuploadindex?showforum=7 (forum o TESCS)

__________________________________________________________________________

KOMENDY KONSOLI
wwwelderscrolls.phxplkonsolawprowadzeniel

__________________________________________________________________________

LISTA NAUCZYCIELI
wwwelderscrolls.phxpltreiningakrobatykal

__________________________________________________________________________

ŁAPANIE DUSZ I ZAKLINANIE PRZEDMIOTÓW
Gdy spotkasz ofiarę, rzuć na nią zaklęcie SoulTrap (pojawia się mgiełka spowijająca ofiarę. Ważne jest to, abyś rzucił czar w czasie walki, a nie po zabiciu wroga. Teraz zabijasz potwora przed upłynięciem czasu zaklęcia. Jeśli posiadasz odpowiedni kamień w ekwipunku to napełni się on jego duszą.
Po kliknięciu opcji 'Zaklinanie' w oknie dialogowym podczas rozmowy z Zaklinaczem przystępujemy do tworzenia przedmiotu (jeśli chcemy zaklinać samodzielnie, należy przeciągnąć kamień z dusza na obrazek postaci w oknie ekwipunku - ukaże się wtedy podobne okno do zaklinania - przyp. trollf). W okienko 'Nazwa' wpisujemy nazwę przedmiotu. Z sekcji „Zaklęcia” wybieramy czar, który chcemy dodać – musimy go mieć w liście swoich czarów). Na dole mamy opcję, która pozwoli nam wybrać sposób działania czaru – „Przy użyciu” oznacza, że zaklęcie zadziała wtedy, gdy je rzucimy z menu magii. „Przy trafieniu” - opcja dostępna tylko dla broni, oznacza że gdy uderzysz z tej broni to ona zada magiczne obrażenia wrogowi. Dostępna jest także kolejna opcja „Stale”, ale tylko wtedy, gdy kamień z duszą jest warty przynajmniej 80.000. Najlepiej schwytać Złotą Świętą lub Lunatyka. Opcja ta zapewnia stałe działanie przedmiotu - np. zwiększenie siły o 20 pkt. dla ulepszonej zbroi. Linia „Koszt” pokazuje nam, ile kosztuje dany przedmiot. W głównym oknie możemy wybrać zasięg, moc i czas trwania danego zaklęcia. Po kliknięciu opcji „Twórz” w naszym ekwipunku wyląduje magiczny przedmiot ...
by @d@m

Zaklinanie samodzielne (Umagicznianie, ang. Enchanting)
Zaklinanie zależy od 3 atrybutów: inteligencji, umiejętności Zaklinania i szczęścia.
Szczęściem nie warto sobie głowy zawracać bo ma marginalny wpływ, natomiast umiejętność zaklinania jest bardzo trudno rozwinąć - pozostaje więc inteligencja... Załóżmy, ze postać ma bazowa inteligencję oraz zaklinanie na poziomie 100, wtedy bardzo łatwo jest stworzyć pierścienie bądź amulety dodające np. 100 do INT na 10 sekund każdy... o ile bonusy z tego samego pierścienia się nie sumują, to z pierścieni różnych już tak... dalej przychodzi z pomocą Alchemia, która także zależy od INT (im wyższa INT tym lepsze flaszki).
dalej juz prosto: rzucamy czary z kilku pierścieni i amuletów co daje nam +kilkaset punktów do Inteligencji i zaczynamy tworzyć flaszki... tworzymy 2 sztuki i od razu je wypijamy, co podbija INT, a to powoduje, że kolejne flaszki będą lepsze... i tak dalej... przy ok. 3000 pkt inteligencji można właściwie zakląć juz bezproblemowo jakikolwiek przedmiot dowolnym zaklęciem...
by Trollf

__________________________________________________________________________

DODAWANIE I URUCHAMIANIE PLUGINÓW
(dotyczy wersji oficjalnej konwertera)

1. Przegrywasz pliki z plug-ina do miejsc wskazanych w readme (powinien być jakiś txt w zipie :>)
2. Jeżeli masz wersję Morro PL to uruchamiasz Konwerter i wskazujesz plik, który ma być przetworzony - jeżeli masz wersję angielską Morro - to ten pkt jest nieważny :) Pojawi Ci się w MorrowindData Files plik z nazwą taką samą jak zmieniany, tylko z "_" z przodu. Usuń stary, zmień nazwę na poprzednią.
3. Odpal Edytor i wejdź w FileData Files - zaznacz dwuklikiem na kwadraciku po lewej od nazwy Morrowind, Tribunal, Bloodmoon (te dwa ostatnie jeżeli je posiadasz), oraz plugina. Z tym, że plugina w ten sposób, że po prostu klikasz na niego, a potem na dole po lewej jest "Set as Active File"(zmieni Ci się status plugina na „Active”. Klikasz na OK.
4. Czekasz, aż Ci się wszystko otworzy
5. Klikasz na GameplayEdit Scripts - otworzy Ci się nowe okienko.
6. Klikasz na "Recompile All"
7. Czekasz aż się skończy przetwarzać - na dole okienka masz postęp kompilacji.
8. Zamykasz okienko Edytora Skryptów
9. Klikasz na FileSave
10. Zamykasz wszystko i odpalasz grę - otworzy Ci się ten pierwszy screen , gdzie drugie od góry to "Pliki". Wejdź w to. Zaznacz znanym już nam dwulikiem tegoż plugina. Kliknij OK.
11. A teraz kliknij spokojnie na Uruchom Grę i ciesz się pluginem
by Hellmaker

__________________________________________________________________________

TWOJA PIERWSZA POSTAĆ

Rasa - zależy jaki styl preferujesz w innych grach cRPG. Jeżeli preferujesz barbarzyńców - Orc. Jeżeli złodziei - Kahjit or Leśny Elf, paladyn - Breton, Elf Wysokiego Rodu to urodzony mag, Cesarski jesy klasycznym wojownikiem, Argorianin sprawdza się dobrze jako połączenie maga i złodzieja (choć ja gram Argorianinem nastawionym na walkę bronią dwuręczną, magię defensywną i złodziejstwo - i idzie mi dobrze). Poza tym Nordowie - podobnie jak Orki, a reszta ras to takie "cuś" pośrodku.

Znak – Dla złodzieja Kochanek bądź Wieża, dla Maga Atronach bądź Uczeń. Lub Mag, a dla wojaka najlepszy będzie Atronach, ew. Dama.

Klasa (najlepiej stworzyć własną) - Umiejętności dobierz do swojego stylu gry:

- Wojownik - Specjalizacja: Walka, a do umiejętności głównych zalicz długie ostrze, ciężki pancerz, broń obuchową. Do pobocznych np. topory, lekki i średni pancerz, retorykę.
Ulubione współczynniki: Siła i Wytrzymałość
- Mag - Specjalizacja: Magia, umiejętności główne: Zniszczenie, Iluzja, Przemiana, Lekki bądź średni pancerz. Poboczne: Przywoływanie, Alchemia, Zaklinanie, Mistycyzm, Długie ostrze.
Ulubione współczynniki: Inteligencja i Siła Woli
- Złodziej - Specjalizacja: Złodziejstwo. Główne: skradanie się, zabezpieczenia, iluzja. Poboczne: krótkie bądź długie ostrze, celność, retoryka, alchemia.
Ulubione współczynniki: Zwinność i Szybkość

Na pierwszy raz dobrze też dać jako umiejętności głowne lub poboczne Atletykę i Akrobatykę - poziomy przybędą w zaskakującym tempie.
by Kurdt

__________________________________________________________________________

Zapraszamy do dyskusji i zadawania pytań. Jeżeli macie jakieś propozycje ulepszenia wstępu lub jakieś ciekawe linki to informujcie.
Prosimy o zgłaszanie niedziałających adresów.

Poprzednia część:
» forumarchiwum.gry-onlineplS043archiwum.asp?ID=2873125&N=1
05.12.2004
18:11
[2]
Bukary [ Generał ]

Czasem w Dwemerowych ruinach odnajduję jakieś portale. Ale gdy próbuję je uruchomić, pojawia się informacja, że nie mam do nich indeksu...

Co to za portale i skąd wziąć ów indeks???
06.12.2004
22:53
[3]
Bukary [ Generał ]

Indeksy do portali już znajduję, ale mam kolejne pytanie... :)

Gdzie jest skała Khartaga? Rzeźbiarz tworzy tam dla mnie potężny posąg... Chciałbym zobaczyć to miejsce przed i po jego pracy...

Z tą rzeźbą wiąże się jeden z najpiękniejszych momentów, jakie do tej pory przeżyłem w Morrowindzie: odnalezienie zatopionego chramu... Wspaniała wyprawa. Cudowny widok. Jak z filmu. Dla takich momentów warto grać...
06.12.2004
23:02
[4]
.:[upiordliwy]:. [ Ball tongue ]

a więc to jest niedaleko Gnaar Mok, na północ od Gnaar Mok, bardzo niedaleko twierdzy Andasreth, tuż "pod nią" czyli na południe
06.12.2004
23:35
[5]
Trollf [ ]

Bukary -> jesli mam byc szczery to o wiele wieksze wrazenie niz chram Boethiaha zrobilo na mnie TO co mozna zobaczyc pod woda po zainstalowaniu pierwszego polskiego moda do Morro autorstwa Long'a... mod zwie sie Behemot i mysle, ze moze byc do sciagniecia z Adamantytowej Wiezy, dodaje jeden dosc duzy quest i zdecydowanie warto go zainstalowac, bo czegos takiego co tam jest to w Morro nigdzie nie zobaczysz... ;-]
10.12.2004
22:24
[6]
Herr Pietrus [ 404! Rank not found ]


dobra, ja mam strasznie naiwne pytanie, ale skoro tylu was tutaj jest ( fanow gry ) to moze znajdę odpowiedx...
otoz moj kopmputer jst baaaaaaaaaardzo stary. 6000 mhz i tnt2
szczerze mowiac ze starszych gier, w ktore moge jeszcze grac tylko strategoie i rpgi mi zostaly...
jaok ze startegii nie lubie, to stawiam na te drugie....

no i postanowilem kupic sobie morrowinda - tak na dobry początek... tylko czy kots w ogole probowal go uruchomic na takim jak moj sprzecie? i czy dzaila na nim znosnie? wymagania minimalne - przekonalem sie o tym wiele razy - mijaja sie z rzeczywistościa.. czasem niskie - a gra nie dziala, czasem wyskoie - a smiga calkiem niexle... wiec?
10.12.2004
23:08
[7]
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Herr Pietrus--->>> Różnie powiadają. Ja na PIII 750 i markowej TNT2 Creative mogłem URUCHOMIĆ Morrowinda. Niestety w zasazie grać się nie dawało, bo albo ruch postaci trwał wieczność, albo było trzeba tak przyciemnić obraz, że praktycznie niewiele się widziało a i tak pomimo kilkukrotnego zwiekszenia fps było nieciekawie, czy to taka różnica jak ma się 5 klatek czy 22 ? Ale mogła to być wina różnych czynników, bo są tacy co twierdzą, że wystarczy P II 450. W zasadzie może i mają rację, różne rzeczy ludzie wypisują i nie widzę podstaw by w to nie wierzyć.
10.12.2004
23:22
[8]
Herr Pietrus [ 404! Rank not found ]


no tak.... moze wiec ktoś jeszcze? 20 zl to niby niezbyt wiele, ale zawsze mogę za nie miec co innego ;-)
w kazdym razie taki np sof ( z tego roku, wiec porownuję ) dziala mi znosnie, podobnie jak jkII z takim RF II jest juz gorzej...
11.12.2004
12:27
[9]
Bogas [ Senator ]

Ja Morrowinda uruchomiłem na Celeronie 400 :) Oczywiście zeby grać musiałem ustawić małą widoczność ale nie było tak zle :)
11.12.2004
21:12
[10]
TrzyKawki [ smok trojański ]

Nie znoszę Vivek!

Szukam notatek Galura Rithari, bo Drzemka W Cieniu Drzew sobie tego zażyczył. Popełzłem do Vivek, a tu szanowna Jobasha stwierdziła, że są gdzieś w sprytnie ukrytym miejscu w Pałacu Sprawiedliwości. Tylko gdzie??? Połaziłem, paluchy mnie bolą i nie wiem ... : Zazwyczaj nie pytam, bo wolę znaleźć sam, ale tu się poddaję. Nie cierpię Vivek!!! Wie ktoś może? Moze chociaż jakieś wskazówki?
11.12.2004
21:21
[11]
Hakim [ Konsul ]

TrzyKawki ---> za Adamantytową Wieżą:
....Ten nam powie (Jobasha), że książki takiej nie posiada, ale można ją znaleźć w tajnej bibliotece w kantonie Vivec Temple. Z Hall of Justice należy dostać się do Watch Office, w którym jest klapa w podłodze, zamknięta i zabezpieczona. Ale możemy ją spokojnie otworzyć. W tajnej bibliotece znajdziemy szukaną książkę. Nagrodą jest [...ciach :-)...]
11.12.2004
21:22
[12]
TrzyKawki [ smok trojański ]

Dziękuję. Może wreszcie nauczę się korzystać z tej stronki *zawstydzony*
11.12.2004
21:42
[13]
HolyDeath [ Konsul ]

Niestety udowodnilem, ze nikczemny duch stratega tkwi we mnie mocno.
Porzucilem na dluuuuuuugi czas Morrka dla DoWa :((( (no co?).
Zreszta sprawa z "Notatkami" mocno utkwila mi w pamieci.
Patrze wszedzie, szukam, poce sie (no co?), wysilam umysl i cialo i oczy.
W koncu z gniewem w oczach spogladam na podloge z dywanikiem (beeeeeeeeeeec),
rozwiazanie bylo pod nim...
Jaki ja bylem slepy :))), to samo z helmem redoranskiego mistrza - lezal NA szafie (oczywiscie we wnetrzu byl jeszcze jeden ale...).
Takich wpadek mialem kilka - rozwiazanie lezy przed oczyma, nalezy tylko podniesc oczy (lub opuscic). Oczywiscie doszedlem do tych "Notatek" po dlugich chwilach zwatpienia (zajrzec na stronke, spytac sie?), ale ostatecznie moja determinacja zwyciezyla!
11.12.2004
22:09
[14]
Hakim [ Konsul ]

TrzyKawki ---> nie ma problemu. Ja np. nie lubie korzystać z tego typu stron (zanim ukończe grę), żeby przypadkiem czegoś nie przeczytać co mogłoby mi zepsuć rozgrywkę. Dopiero jak skończyłem Morrowinda zacząłem gruntownie zwiedzać podstrony z rozwiązaniami zadań.
Tak więc w razie jakichkolwiek innych pytań - wal śmiało. Jak będę coś wiedział z przyjemnością przytoczę cytatnapisze coś. Niech wątek pożyje sobie jeszcze trochę :-)

HolyDeath ---> coś mi się kojarzy, że ja również najpierw spostrzegłem ten hełm w szafie (skrzyni? - już pamięć nie ta :D), zanim spostrzegłem ten na "widoku".
Z kolei z tą notatką nie miałem akurat problemu - ja mam to do siebie, że wiele rzeczy robie zanim powinienem zrobić (nieraz szukałem jakiegoś dziwnego przedmiotu misji, którego kiedyś tam sprzedałem), i jak doszło do tego zadania to już Vivek miałem "obcykany".
Sytuacji takich jak opisujesz było oczywiście więcej :-)

Pozdrawiam.
11.12.2004
22:52
[15]
Kaeddar [ Konsul ]

Mam pytańsko...

Gdzie można w Vivek znaleźć ludzi z gildii złodziei? Bo szukam i szukam...

Thx z góry za pomoc :)
11.12.2004
23:52
[16]
Hakim [ Konsul ]

Kaeddar ---> Dzielnica Przybyszów, kanały. Znajdź księgarnie, i w niej zamknięte na klucz drzwi. Ludzie z gildii są za tymi drzwiami.
12.12.2004
14:36
[17]
Kaeddar [ Konsul ]

Hakim ----> dzięki Ci bardzo :) Zaraz biegnę ich poszukać :)
12.12.2004
15:03
[18]
peightter [ Pretorianin ]

Pytanko - przeszedłem 1 czesc morrowinda i teraz z checia zagral bym sobie w dodatek ale skasowalem jedynke. Czy jest mozliwosc grania w Tribunal nie majac postaci z 1 czesci?
12.12.2004
18:31
[19]
Hakim [ Konsul ]

peightter ---> można grać w dodatki nową postacią, aczkolwiek będzie to trudne (jeśli nie arcytrudne). Najlepiej rozwiń najpierw postać w podstawce gry, a potem odwiedź nowe lokacje.
Co do nie posiadania postaci z podstawki Morrowind - nowa postać musi zostać stworzona tak jakby miała ona być tylko do podstawowej wersji gry. Dodatki Tribunal oraz Bloodmoon dodaja nowe lokacje, do których możesz się przenieść w dowolnym momencie gry w Morrowind.
Acha i najlepiej rozwinąć trochę postać zanim się do dodatkowych lokacji udasz - oba dodatki zalecane są do postaci na wyższych poziomach doświadczenia.
12.12.2004
18:34
[20]
Hakim [ Konsul ]

peightter ---> o kurde skąd tam ta emotikonka się znalazła to nie wiem. Zadnej nie wstawiałem :-)
18.12.2004
15:08
[21]
graf_0 [ Nożownik ]

Mam pytanie, Czy spotkaliście się z modem, który dodaje obrażenia fizyczne do walki wręcz, w Morrowindzie bez dodatków??? Bo gram sobie Khaijtem, którego pazurki powinny być ostre i ranić wrogów, a nie tylko wytrzymałość odbierać.
Na rpgplanetmorrowind summit znalazłem mod HTH ale on nie działą zbyt dobrze, a mod Beast Race Claws wymaga Tribunala (nawet po przeróbce nie spełnił swojego zadania). Czy znacie inne sposoby na dodanie dmg do aktaku wręcz??
18.12.2004
15:33
[22]
Hakim [ Konsul ]

graf_0 ---> jeśli mnie pamięć nie myli, to walka wręcz (niezależnie od rasy postaci) zawsze najpierw pozbawiała wroga wytrzymałości, i dopiero jak przeciwnik został powalony na ziemie, to bicie go odbierało mu życie.
O modzie, który od razu zadawał by obrażenia nie słyszałem.
20.12.2004
14:31
[23]
Betto [ Pretorianin ]


Ja mam pytanie :

Potrzebuje otwożyć szafe zamknętą zamkiem na 100, Jak to ugryźć ??

No i jak się rozbraja na takowej pułapke.
20.12.2004
14:56
[24]
neXus [ Fallen Angel ]

Betto ->
1. wlamywanie na sensownym poziomie (np 60) i mistrzowski wytrych
2. Wlamywanie na 100 i jakikolwiek wytrych
3. Otwieranie zamkow (czar) otwierajacy 100
4. Odpowiedni zwoj (mazna takie spotkac wlasnie z otwieraniem 100)

Pulapki rozbraja sie za pomoca sondy (podobne do wytrycha i podobnie sie stosuje)
20.12.2004
15:06
[25]
Betto [ Pretorianin ]


neXus-->gdzie takowy zwój można dostać ?
20.12.2004
15:20
[26]
neXus [ Fallen Angel ]

ja go znajdowalem na wybrzezu w jaskiniach lowcow niewolnikow (mniej wiecej w okolicy miejsca gdzie zaczynasz gre). Aczkolwiek znajdowalem je dopiero gdy nie byly mi potrzebne - bo wlamywanie mialem juz ok 80 poziomu. Tam tez czesto znajdujeszcz kamienie dusz oraz wytrychy i sondy...
20.12.2004
19:41
[27]
Popielny [ Centurion ]

Masm pytanie czy wyjdzie do morka jakis dodatek tj. Bloodmoon czy Trojca(do polskiej wersji oczywiscie) chociaz jakis maly?
20.12.2004
22:23
[28]
Popielny [ Centurion ]

wyjdzie?
20.12.2004
22:24
[29]
peners [ SuperNova ]

Przepowiednia i Trójca to sa dodatki i przeca wyszły do wersji PL a ak juz je masz to pobaw się różnymi modami itd.
23.12.2004
23:20
[30]
casnova14 [ Centurion ]

wiecie co odłazyłem morrowinda na bok jakos w czerwcu i wtedy była 27cz tego watku minało pół roku i jest 150cz.!!! jak wy to zrobliscie nie sledziłem do tamtego czasu wychodzoncych modów wiec mam pytanie jakie mody polecilibyscie mi? moje wyagania: mody typu nowa wyspa albo coś co daje bardzo duuuuuuuuuuuuuuuuzo nowych misji, porzadne mody ktore spradzilscie wy lub koledzy i uwazacei za godne polecenia, i najważniejsze polskie musza być!!! angielski umiem troche ale nie lubie grac ze słownikiem:) aha jak by ktoś chciał sie spytać dlaczego dołżyłem morka to odpowiedz: przeszłem podstawe (byłem lub jestem sejwy wciaz mam:) mistrzem w kazdej organizacji tylko w ostrzach nie bo wyzej sie nie dało w rodzie byłem tylko jednym chciałem byc w 3 ale mod mi nie działał, trojce przeszłem bez problemów i jak skonczyłem bloodmoona mam sławe 112, kasy ful ok. 10milionów, wsyztkie zbroje poukładane na manekinach, lilarcor na lvl10 <to jest mod ktory dodaje gadajcy miecz i sie go szkoli> i 99% misji pobocznych przeszłem ,) wg w tej grze zrobiłem wsyztko co sie dało:) wiec teraz chce znowu zaczac ale poszukuje porzadnych modów aha i prosze krótko recenzje jaka mam misje w nich z góry dzienki:)
P.S ale sie wypisałem heheeee
23.12.2004
23:39
[31]
Arkulus [ Konsul ]

Morrowind jest strasznie trudny do przejścia. Ale żeby przejść Morrowinda trzeba każdą gildią wkonać każde zadanie czy co????
24.12.2004
03:52
[32]
neXus [ Fallen Angel ]

Arkulus - aj tam trudny. Ileś wątków temu gość udowodnił że da się go przejść bez zbroi i tylko z bronią zadająca od 2 do 4 pkt obrażen :P
A zaletą jest to że jest tyle wątków i misji - przynajmniej trochę w ą gre się gra :P

25.12.2004
11:01
[33]
casnova14 [ Centurion ]

wiec ktoś mi poleci jakis dobry mod czy nie?
25.12.2004
20:28
[34]
neXus [ Fallen Angel ]

casnova14 -> stary, trudno ci coś polecić bo kazdy ma swój gust jeśli chodzi o dodatki. Przejzyj sobie strony o Morrowindzie - tam znajdziesz mase dodatków, począwszy od zmian grafiki na misjach kończąc... Link do pl strony masz pod spodem... Reszta we wstępniaku...
28.12.2004
12:28
[35]
Tobias [ Pretorianin ]

czesc mam problem, otoz zainstalowalem sobie plugin horse riding, przekopiowalem wszystkie pliki tam gdzie trzeba ale plugin dziala polowicznie. Jak loaduje gre to wyswietla sie komunikat :
Script _horse_script02
Trying to RunFunction index greater than function count
The script will not run anymore.
i niby klikam dalej ale na konia juz wejsc nie moge.
mam podstawowa wersje moro ale z patchem 120722. Pomocy chce miec konia......
28.12.2004
12:39
[36]
Arkulus [ Konsul ]

Dla mnie to jest zbyt długie jak przeszedłem prawie jedną gildię to jeszcze goście mnie zapraszali do 7 innych ,a pozatym trzaba być nieźle obcykanym w terenie bo jest on przeogromny.(to mi się nawet podoba)b
28.12.2004
16:39
[37]
Tobias [ Pretorianin ]

Pomoze ktos z tym pluginem?
28.12.2004
17:02
[38]
neXus [ Fallen Angel ]

Tobias -> a masz samego Morrowinda czy z dodatkami? Bo niektore mody chodza tylko z dodatkami...

Arkulus -> i to jest cala zaleta tej gry - dzieki temu mozna w to grac i grac :P
28.12.2004
20:27
[39]
Hakim [ Konsul ]

Tobias ---> jeśli masz wersję polską gry, to mod wymaga przekonwertowania i rekompilacji skryptów (opis jak to zrobić znajduje się we wstępie).
29.12.2004
14:11
[40]
graf_0 [ Nożownik ]

Tobias-> niestety, może się okazać, że plugin oznaczony jako działający z samym morr. wymaga tribunala, ponieważ niektóre funkcje w skryptach są "zepsute" w samym morrowindzie. miałem taki błąd jak ty (Runfunction ...) kiedy napisałem mod, który miał funkcję Equip - mimo, że dostępna w morrowindzie działała poprawnie dopiero z tribunalem.
29.12.2004
23:22
[41]
crazy boy [ Khajiit ]

Witam
Mam problem
Niedawno kupiłem sobie 2 dodatki do Morrowinda. Zainstalowałem, wczytuje gre i mi wychodzi do Windows. I tak za każdym razem. Gdy daje nowa gra to reż się tak dzieje.
Co mam robić???
POMOCY!!!
29.12.2004
23:38
[42]
Api15 [ Konsul ]

zainstaluj sobie nowe stery do karty i płyty głównej
30.12.2004
22:04
[43]
Aen [ MatiZ ]

Kupiłem oryginalnego Morrowinda, gra znakomita. ALE do cholery, mam ochotę coś zniszczyć, gdyż gra łapie freeza (Całkowicie zawiesza się komputer, ekran zamarza i koniec, reset) praktycznie co chwilę! Co się dzieje? Mój komputer to Pentium IV 3,00, 512 RAM, Radeon 9600pro, gra chodzi (kiedy chodzi:) całkowicie płynnie. Co się dzieje? Jak to zniwelować? POMOCY, bo całkowicie uniemożliwia to przyjemną grę
31.12.2004
14:51
[44]
Aen [ MatiZ ]

Up
01.01.2005
20:23
[45]
Aen [ MatiZ ]

Nikt nie gra już w Morrowinda?
01.01.2005
20:50
[46]
Solesar [ Konsul ]

Gramy gramy .. Jeno problem twoj jakis dziwny .. Czyli gre uruchomic mozesz chodzi Ci plynnie ale od czasu do czasu "zamarza"?
01.01.2005
20:52
[47]
Solesar [ Konsul ]

crazy boy --> Czy masz oporcz tego nagrane jakies mody? Wiem na 100% ze dzieje sie tak w przypadku gdy jest jakis walniety mod.. Sprobuj przeinstalowac caly morrowind .. Wtedy najlepiej nagraj jeden dodatek[tribunal] a jak przejdziesz tribunala to zainstaluj Bloodmoona .. Bo razem zdarza im sie szwankowac.
01.01.2005
21:44
[48]
Aen [ MatiZ ]

Solesar- dokładnie. Gra chodzi całkowicie płynnie, ale zawsze kiedy odpalam po jakimś czasie zamarza. Czasem 15 minut pogram, czasem minutę...
01.01.2005
22:06
[49]
Solesar [ Konsul ]

Gry sa rozumiem oryginalne? Nie byly instalowane z zadnych tam kopii?
01.01.2005
22:09
[50]
Aen [ MatiZ ]

Zakupiłem podstawkę w Extra Klasyce
01.01.2005
22:19
[51]
Solesar [ Konsul ]

Ja rowniez mam Morrowinda z Extra Klasyki .. I chodzi bez zarzutu.. Zastanawiam sie czego to moze byc wina .. Objawy pasowalyby do przegrzewania sie ktorejs z czesci kompa .. Ramu Procka .. Pamietam ze kiedys grajac w thiefa 2 po kilku minutach zwiecha .. Czasami 5 minut chodzilo czasami 20 Jednak niewiem czy u Ciebie sie cos przegrzewa.. Moze to byc wina sterownikow i DirectX'a.. Stery najnowsze nie zawsze sa najlepsze ale w miare mozliwosci postaraj sie nagrac nowe sterowniki do twojej kart graficznej.. Przeinstaluj Directa.. I mma jeszcze 2 pytania. 1 - czy nagrywales na swoj system moze Service Packa 2? 2 - probwales nagrywac jakies patche?
01.01.2005
22:21
[52]
Solesar [ Konsul ]

Dobrze byloby gdybys mogl sprawdzic sama gre .. Moze ona jest kopnieta .. Nagraj u kogos na kompie pograj chwile i zobacz jakie beda objawy .. Calkiem mozliwe ze sama plytka trafila Ci sie uszkodzona..
01.01.2005
22:42
[53]
Aen [ MatiZ ]

W sumie również skłaniam się do przegrzania sprzętu, bo bawiłem się różnymi sterownikami, przeinstalowywałem DirectX. Nie nagrywałem Service Packa oraz nie nagrywałem patchy bo z tego co wiem, wersja z Klasyki jest spatchowana. Sprawdzę jeszcze u znajomego, ale niestety chodzi chyba o przegrzewanie się (Chociaż inne, nowsze gry chodzą normalnie, ale Morrowind to Morrowind). Czy można to jakoś sprawdzić, a jeśli już, zniwelować?
01.01.2005
23:33
[54]
Solesar [ Konsul ]

Hmm kiedy wlaczysz morrowinda to wczesniej otworz sobie pokrywe zabezpieczajaca obudowe komputera .. Sprawdz reka lekko dotykajac radiatora jaka jest tempereatura .. Bedzie goracy ale nie az tak zeby parzyl mocno.. Sprawdz programem tempereature w windowsie .. Potem uruchom Morrowinda i dotknij radiatora w momencie w ktoym ponownie Ci sie zwiesi Morrowind .. Jesli bedzie parzyl .. Znaczy to ze Ci sie procek przegrzewa.. Radze wtedy dokladnie przeczyscic wentylatorek .. A w razie potrzeby zakupic nowy .. Nie sadze aby to byla wina innych czesci jak ram bo by sie sypalo w innych grach tez.. Swoja droga bardzo ciezko mi jednoznacznie wskazac czego to moglaby byc wina .. Musisz probowac wszystkeigo po troche .. Do skutku;]
02.01.2005
16:22
[55]
Soll [ Senator ]

Mam pytanie .. Czy jest wam wiadomo cos o modzie w ktorym mozna zdobyc zbroje taka jak mial Arthas z W3 - Frozen Throne? Bardzo mi sie podoba jego wyglad i chetnie bym sobie w takim pochodzil .. Daje screena tak abyscie mieli ogolny zamysl tego co chce przekazac;]
02.01.2005
20:07
[56]
Straszny_Ninja [ Pretorianin ]

Hello Everybody !!! Wróciłem znowu do Morrka, ale żeby sobie uatrakcyjnić rozrywkę zainstalowałem mnóstwo modów. Parę razy były konflikty, ale w końcu mi się udało zrobić to bez żadnych problemów. No, ale się okazało, że jest problem. Jak troche pograłem top przy wgrywaniu save'a wyskoczył mi taki komunikat : Expression Error Unable to find faction id "1G" in script BOELevelUp. I ch... . Nie mam zamiaru popierdalać od początku. Nie wieta może czy można coś z tym zrobić ???
02.01.2005
20:11
[57]
neXus [ Fallen Angel ]

Spróbuj wyłączać kolejno mody - gdy wyłączysz ten, który wywala błąd save powinien sie wczytać. Oczywiście będzie pelno komunikatów pt. ze brakuje mu elementów z wyłączonych modów ale w ten sposób save da sie odzyskać... W każdym razie ja tak kiedys kombinowałem. I nie muszisz odrazu wszystkich na raz - wyłączaj po jednym i sprawdzaj czy sie uda...
02.01.2005
20:20
[58]
Straszny_Ninja [ Pretorianin ]

neXus ---> Podejrzewam który to jest, ale żal mi go wyłączać, bo to zajebisty mod jest. Myślałem, że jeszcze można coś innego poradzić. Chodzi mi dokładnie o Tir Thalor. No ale cóż jak nie wynajdę innego sposobu to niestety będzie trzeba sobie odpuścić.
02.01.2005
20:51
[59]
Straszny_Ninja [ Pretorianin ]

Przypominam się, że potrzebuję pomocy :-)
02.01.2005
20:57
[60]
Solesar [ Konsul ]

No coz Ci moge poradzic .. Niepotrzebnie zes tyle modow nagral .. Sproboj zrobic inaczej .. Znajdz wszystkie mody jakie nagrales .. I nagraj je ponownie ..Moze brakuje jakiegos pliku .. Ciezko powiedziec.
02.01.2005
20:59
[61]
Solesar [ Konsul ]

Czy do Niepolskich modow uzywasz konwertera w wersji 2.0?
02.01.2005
21:00
[62]
Straszny_Ninja [ Pretorianin ]

Solesar, ty to sprytny jesteś strasznie. Bo ja właśnie sobie z modami chciałem pograć, bo naormalnie to chyba juz nie ma miejsca w grze gdzie mnie nie było z milion razy i mi się zaczynało nudzić. Z modami to gierka o wiele ładniej i ciekawiej wygląda ???
02.01.2005
21:05
[63]
Solesar [ Konsul ]

Rozumiem tyle ze taka gra z modami z iloscia powyzej 25,30 zaczyna wlasnie w taki sposob swirowac. Wyrzuca do windy kilka razy na minute .. CO straszni wkurza .. Wybierz takie mody ktore uwazasz za najlepsze .. Lepiej mniej a dobre niz od cholery po 1 MB
02.01.2005
21:08
[64]
Straszny_Ninja [ Pretorianin ]

Ale ja się obawiam,że mi się sypie Tir Thalor, a w ten właśnie chciałem sobie pograć, poszukam może jeszcze jakiegoś patcha gdzieś ktoś wydał do niego, albo uaktualnioną wersję i zobaczymy ???
02.01.2005
21:10
[65]
Solesar [ Konsul ]

Zobacz ile ona zajmuje .. Poszukaj na innych stronach internetowych tego modu .. I posprawdzaj .. Moze za malo zajmuje .. Moze brakuje jakiegos pliku .. Sprawdz takze w pliku ReadMe czy nie wzbudza jakichs konfliktow ..
03.01.2005
15:55
[66]
Sephirothl [ Centurion ]

Hej! Mam pewien problem, kiedy gram w Morrka (po zainstalowaniu Tribunal i paru modów) wyskakuje mi co jakiś czas błąd, po którym muszę ową grę zamknąć (myszka też mi ''zanika''). Naprawdę niewiem co robić, na razie jedynie zabezpieczam się ''Kłik Sejwami''.
03.01.2005
17:25
[67]
crazy boy [ Khajiit ]

Witam
Mam mały problem:
otuż gram sobie w Morrowinda w dodatek BloodMoon dla kompani wschodniocesarskiej (kolonia na kruczej skale) i jest takie zadanie że trzeba iść po kilof do jakiegoś domu garinga czy jakośtak,
Ale w tej wiosce(wioska:P:P jeden dom i 3 osoby:P:P) nikt nie chce ze mną rozmawiać. Co mam zrobić żeby dostać ten kilof.
03.01.2005
17:42
[68]
Aen [ MatiZ ]

No mnie zaraz coś strzeli! Teraz ta cholerna gra nie chce mi wczytać save'a! Problem jest jak w postach powyżej, tyle że nie mam żadnych modów ani dodatków!
03.01.2005
18:28
[69]
Hakim [ Konsul ]

crazy boy ---> najprawdopodobniej natrafiłeś na błąd gry (u mnie on nie wystąpił, ale u kilku innych tak). Gdzieś w pobliżu tych trzech osób powinna być jeszcze jedna kobieta, która wg przewidzianego scenariusza gry, miała walczyć z tymi trzema ludźmi w momencie gdy przybyłeś na miejsce. Znajdź ją, i jeśli Cię sama nie zaatakuje, sprowokuj ją i zabij. Potem spróbuj porozmawiać z Garingiem. Powinno zadziałać, ale nie ręcze, że będzie.
05.01.2005
13:37
[70]
fx_neo [ Pretorianin ]

Czesc.

Wgrałem do Morka mały dodatek "GOLD_GOLD". Wykonałem wszystko jak należy, ale mam kłopot bo wyskakuje mi błąt:

Model Load Error: Meshes\M\_alt_Gold_005.nif cannot load file in Meshes\M\_alt_Gold_005.nif.
Will use the default object Marker_Error.nif

Więc każe mu ładować, ale w ekwipunku postaci jest kasa złota, ale jak ją położe gdzieś na podłoże to nie mam jej tylko jakić "żójty trójkąt jest", a na nim pisze ile jest kasy...kiedy się najedzie kursoremcelownikiem.

Prosze mi pomóc, bo nie wiem jak ten problem rozwiązać.
05.01.2005
13:58
[71]
neXus [ Fallen Angel ]

a przepusciles moda przez konwerter?
z reszta - u mnie ten mod powodowal to samo wiec sobie go odpuscilem :)
05.01.2005
14:11
[72]
fx_neo [ Pretorianin ]

konwerter!!!

Jest cos takiego do morka?

Podaj jak to zrobic.
05.01.2005
14:18
[73]
Yancy [ Senator ]

crazy boy ---> Trafił Ci się bug, który kiedyś całkiem szeroko opisywałem. Postaraj się obejść całą okolicę i odnaleźć pewną kobietę. Będzie przyjaźnie nastawiona. Zgodnie z fabułą gry miała ona stoczyć walkę z trójką Nordów, w tej walce miałeś ich wesprzeć.
Tą kobietę trzeba sprowokować do bitki. Jeśli dobrze pamiętam - obraziłem ją i sama się na mnie rzuciła. Tójka Nordów natychmiast włączyła się do walki po mojej stronie.
08.01.2005
14:34
[74]
fx_neo [ Pretorianin ]

Zainstalowałem Mod Fishing_Academy_v2.53 ale nie chce działać, tylko coś wywala o skryptach, że coś jest z nimi nie tak.
08.01.2005
14:52
[75]
Okruch [ Liverpool FC ]

Mam pytanie... Czy miał ktoś z was taki błąd (o ile to jest błąd), że nagle jednej postaci niema? Jestem złodziejem, wykonałem misje dla dżentelmena Jima Stacy'ego (zabić Sjoring Kamienne Serce) i następnego questai od niego nie wziąłem, tylko poszedłem po inny do aptekarki (Vivek). Jak wykonałem ten quest (przynieść 5 kwiatów "Łzy Rolanda") i wróciłem do Jima to go nie było... Pytałem się gościa który tam ciągle stoi w tym pokoju, ale on odpowiada jak zawsze "Rozejrzyj się, durniu."

Miał ktoś podobny przypadek? :)
08.01.2005
15:08
[76]
Solesar [ Konsul ]

nie
08.01.2005
16:41
[77]
wildone [ Konsul ]

heh no prosze, widzę że gra ciongle przyciąga nowych graczy.Ostatni raz wypowiadałem się tutaj w części chyba 20 wątku a ty już 150 :)
08.01.2005
19:41
[78]
fx_neo [ Pretorianin ]

Chciałem siągnąć moda z Namiot do Morka "Ranger Tent", ale link nie działa. Czy ma może ktoś tego moda i może przesłac go na e-maila.

Przydałoby się mieć coś do spanka w dalekiej podruży.

A co do A"kademi Rybackiej" czy wie ktoś czemu nie działa.
10.01.2005
14:18
[79]
Sephirothl [ Centurion ]

Ej! tyle pytań a żadnej odpowiedzi! Nie ma tu żadnych "masterów" lub patronów wątku?! Kurdt! Albo kto inny! Weżcie się za ten wątek, ludzie potrzebują odpowiedzi! Każdą (najczęściej niepełną) odpowiedź poprzedza cały szereg pytań. Co piąte pytanie znajduje odpowiedź. Niech wjdzie tu ktoś kto chce komuś pomóc, podzielić się doświadczeniem!
10.01.2005
14:54
[80]
wildone [ Konsul ]

Okruch niewiem czy jeszcze szukasz tego Jim Stacy kolesia ale jesli tak to juz pisze. Koleś jest w Vivic mieście. A dokładnie mówiąc w kanałach. Niewiem czy grasz w wersje Polską bo ja mam angielską i u mnie trzeba pujść do Foreign Quarter i tam zejść do Canal Works(kanały). Po jednej stronie będziesz miał bookstore (księgarnie) i tam go szukaj.Wejx do tej księgarni i tam przez tylnie dźwi do pokoju gdzie znajduje się Jim Stacy.
Powodzenia
10.01.2005
14:59
[81]
wildone [ Konsul ]

fx_neo
Masz na tej stronie swój namiot

13.01.2005
14:00
[82]
fx_neo [ Pretorianin ]

wildone ---> DZIĘKI.

Jest mod co pozwala mrzyłączyć się do wiecej niż jednej "Gildi". Widzałem coś takiego ale nie wiem czy to jest to.
13.01.2005
16:03
[83]
fx_neo [ Pretorianin ]

Błąd ortograficzny.

Nie: mrzyłączyć --->>> przyłączać


Sorry za byka, zbyt szubko pisze no i ta mała klawiatura.
13.01.2005
20:32
[84]
fx_neo [ Pretorianin ]

Byłem kupić ten namiot w Belmora, ale ten kretyn go nie ma w sklepie... tylko coś o nim gada pod nosem po ANG. Gada coś o cukru , nie wiem co hyba (Mam mu przynieść cukier).

Pomuście, czxeko ten kot chce.
13.01.2005
20:41
[85]
Giftzwerg [ Konsul ]


Soll ---> pewnie, ze wykonalne. . . Jesli chodzi o mody dodające zbroje to wyszło sporo naprawdę ciekawych zabawek.
15.01.2005
16:51
[86]
fx_neo [ Pretorianin ]

Pomocy!!!
Czemy ten gość nie chce dać Mi "NAMIOTU". O co mu chodzi? Co trzeba zrobić?
17.01.2005
15:34
[87]
fx_neo [ Pretorianin ]

Nie moge zmnaleść "Kaplicy Upiornej Bramy".

Gdzie sie ona znajduje?
17.01.2005
15:55
[88]
Yancy [ Senator ]

fx_neo ---> Znajduje się już ZA bramą. Kawałek trzeba jeszcze przejść. Uważaj cobyś się nie zgubił :)
31.01.2005
18:32
[89]
AnnataR [ Salon des Refusés ]

Hej wszystkim :)
Mam problem z niektorymi drzwiami w swiatyniach daedrycznych; nie daja sie otworzyc, nie dzialaja tez czary. Przy probach otwarcia slychac tylko gluchy dzwiek, jakby "gong". Do tej pory poprostu nie zwiedzalem wszystkiego, ale teraz musze otworzyc takie drzwi w Mournhold, zeby moc kontynuowac glowny watek Trojcy.
Jakby co, gram jako Breton, poziom 66, slawa 53, glowy watek MW finito, ale problemy byly od poczatku.

Dzieki
31.01.2005
20:38
[90]
Gtamaniaq [ Legionista ]

Hej! Ja gram Bretonem i przeszedłem grę 2 razy ale nie zrobiłem wszystkieog. Teraz mam 100 poziom... a Wy? Nerevaryjczycy Piszcie możecie też na moim wątku ale ten jest lepszy heh
31.01.2005
20:50
[91]
mineral [ Guild Wars Maniak ]

Cześć wszystkim.
Gram Cesarskim nastawionym na walkę. Moje umiejętności: długie ostrza, płatnerstwo, zbroje, akrobatyka handel, retoryka i iluzja. Chcę wzmocnić swoją inteligencję, ale nie przez rzucanie czarów. Nauczyciele też raczej odpadają, bo mam mało kasy (sam początek). Pomóżcie.
01.02.2005
01:53
[92]
neXus [ Fallen Angel ]

AnnataR -> Ciekawe - nie spotkałem się jeszcze z czymś takim... A nie ma na dzwiach żadnego info?

Mineral -> Musisz używać dużo magii - szczególnie z pierwszorzędowych umiejętności. Wtedy przy awansie inteligencja może ci podskoczyć nawet o 5 pkt.
01.02.2005
18:11
[93]
Carl 15 [ Pretorianin ]

Gram Bretonem specjalizacja magia. Umiejętności główne to: Długie ostrze, ciężki pancerz, zniszczenie, alchemia, przywołanie i coś jeszcze. Mam 89 poziom i jest spoX.
mineral -> Nexus Ci dobrze podpowiada, a ja Ci radzę jeszcze żebyś wykonywał zadania dla gildii magów i dużo chodził i brał kwiaty , grzyby etc. I jak nazbierasz to w Calderze na górze jest elembik i reszta inteligencja wzrasta szybko....
13.02.2005
18:04
[94]
Bukary [ Generał ]

Ściągnąłem "Sword of Perithia". Mam polskiego Morrowinda i nie wiem, jak uruchomić ten dodatek. Gdy próbuję dokonać konwersji, program się zawiesza (Konwerter CD Projektu). Gdy próbuję grać bez konwersji, wyskakują jakieś błędy i Morrowind się wiesza...

Uruchomił to ktoś z polską wersją Morka?

Mam też inny konwerter (ściągnięty z Admantytowej Wieży), ale nie mogę rozpakowac tego pliku żadnym programem... Hmmm...

POMOCY!
15.02.2005
23:18
[95]
Hakim [ Konsul ]

Bukary ---> mi też nie udało się zmusić tego moda do działania z wersją PL Morrowinda. Swego czasu pamiętam, że pytałem o to na forum chyba Adamantytowej Wieży właśnie, i dostałem odpowiedź, że mod ten jest w trakcie polonizacji, i że mam być cierpliwy. Było to ponad rok temu jeśli dobrze pamiętam :-(
Bez większych poprawek w skrypcie pluginu raczej nie da się go odpalić z PL.
Chociaż, nie próbowałem przepuszczać tego moda konwerterem z Adamantytowej Wieży (tego zrobionego przez Khrona), więc nie wiem czy ten program poradzi sobie z tym pluginem.

Co do konwertera - u mnie ściąga się jako plik exe, a po uruchomieniu rozpakowuje się zawartość tego pliku. Ostatecznie spróbuj rozpakować to programem 7-Zip, bo to właśnie w nim zrobione jest to samorozpakowujące się archiwum.
16.02.2005
16:01
[96]
SolusLupus [ Centurion ]

Witam,
Mam małe pytanko. Otóż mam problem z otrzymaywaniem zadań. Jestem w Rodzie Redoran i pytam o zadanieAthyna Sarethi. Już dwea dla niego wykonałem. On mi opoiwda co mam zrobić, ale... nie aktualizuje mi sie dziennik i kiedy jade załatwić sprawę to nic na ten temat nie moge powiedzieć. Czy to jest bug czy może muszę jeszcze cos zrobic.
z góry dzieki za ewentualne wyjaśnienia.
16.02.2005
20:33
[97]
Yancy [ Senator ]

Solus Lupus ---> Musiałbyś nieco dokładniej opisać zadanie z którym masz problem. Nie pamiętam aż tak dokładnie. Względnie - możesz żerknąć na Adamantytową tam są opisy zadań dla Rodów.
16.02.2005
20:35
[98]
Carl 15 [ Pretorianin ]

Znaleźliście kirys Bogów? łatwe
16.02.2005
20:37
[99]
mr. Spark [ Konsul ]

SolusLupus--> to ten quest z zniewagami?
Ściągnij Dialogi z AW to powinno załatwic sprawę
16.02.2005
20:39
[100]
Carl 15 [ Pretorianin ]

haha Setny poziom!!!!!!!!!! i jest k!!!
16.02.2005
20:42
[101]
peners [ SuperNova ]

Co to był Kiris Bogów bo nie kojarze ?? Pamiętam że miałem cosik takiego ale to nie był zybt konkretny sprzęt ??
16.02.2005
20:55
[102]
Hakim [ Konsul ]

peners ---> kirys ten był jednym z artefaktów Kultu Tamriel. Ja również nie używałem go, ale jest to jeden z lepszych kirysów w grze (wg mnie oczywiście).
Parametry (za wwwtamriel.fcplindex?id=morrartefakty):
- Wyleczenie z zatrucia
- Odporność na magię 20% do 30% przez 30 sekund na siebie
(przy użyciu).
16.02.2005
21:00
[103]
Hakim [ Konsul ]

peners ---> a tam jest kompletny opis tego artefaktu:
17.02.2005
11:39
[104]
Yancy [ Senator ]

Jak dla mnie - najlepsza zbroja to Ebony Mail do zdobycia w ostatnim queście dla Światyni. Ale i Kirys Bogów jest znakomity - no i jak należymy do legionu - to spełnia rolę munduru :)
17.02.2005
17:11
[105]
SolusLupus [ Centurion ]

mr Spark -- > Tak to ten quest ze zniewagami. Mówiac szczerze juz szukałem w różnistych solucjach i wszedzie jest napisane tylko tyle, ze zleca mi to zadanie i jak je wykonać. Akurat jest bardzo proste. Ale problem polega na tym, ze mi się dziennik nie aktualizueje i jak jade do Balmory to nie mogę nic na ten temat powiedzieć.
Mozę ktoś miał ten sam problem...
17.02.2005
18:03
[106]
mr. Spark [ Konsul ]

SolusLupus --> właśnie też miałem z tym problem a tkwi on w braku pewnego tematu w rozmowie.
Ale spokojna głowa ściągnij to co jest w linku i winno pomóc. Chociaż nie jestem pewny bo sam tego nie ściągałem tylko po pewnym czasie pojawił sie ten temat w rozmowie z innym NPC i udało sie mi wreszczcie wykonać questa
18.02.2005
22:40
[107]
Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Mam pytanie czy gra ,będzie mi dobrze chodzić jak zainstaluje: Morrowind PL+Tribunal ANG+Bloodmon PL?
19.02.2005
12:29
[108]
mr. Spark [ Konsul ]

Aschman--> chodzic będzie, tylko niektóre teksty mogą być po angielsku właściwie wszystkie z Tribunala bedą po angielsku, mogą tez wyniknąc jakies inne problemy.
19.02.2005
12:37
[109]
Aschman [ Death Magick For Adepts ]

mr. Spark - ->Jakieś inne problemy?(powiało chłodem:) Bo mam org pl wersje morka i bloodmoon a tribunala ciężko dostać.A jak się ma wszystkie dodatki ,a szczególnie tribunal to odpale wreszcie upragnione mody:D Cóż jakoś przeżyje z tym angielskim przynajmniej się jezyka podszkole:)
19.02.2005
13:21
[110]
mr. Spark [ Konsul ]

Bynajmniej :P ale głupio bym sie czuł na twoim miejscu widzac jednego NPC gadającego dwóch językach :P O_O, a takich napewno sporo sie znajdzie
19.02.2005
13:57
[111]
Aschman [ Death Magick For Adepts ]

mr. Spark- - >E tam ,ale śmieszne to będzie:P Ale będę wiedział napewno ,które rzeczy są od dodatku bo po angielsku:)
19.02.2005
14:28
[112]
mr. Spark [ Konsul ]

Aschman sprwadz maila
19.02.2005
16:03
[113]
Aschman [ Death Magick For Adepts ]

mr. Spark - ->Dzięki bardzo.Co do treści maila masz racje:) Masz u mnie za to piwo.
19.02.2005
16:04
[114]
mr. Spark [ Konsul ]

Nie ma sprawy, dzieki za piwo :P
25.02.2005
11:27
[115]
Mysza [ ]

Mam pytanie... naszło mnie i przechodzę po raz trzeci Morrka... wersja [eng] spatchowana do 1.2.0722... gram fightującym złodziejem... wstąpiłem do Morag Tong... i mimo zainstalowania jEstAr_MT_no_loss_of_items, nadal podczas pokazywania writu giną mi skradzione zabawki... zna ktoś może jakiegoś alternatywnego moda? Albo sposób na to, żeby ten zadziałał prawidłowo? Z góry dzięki... :)
25.02.2005
11:54
[116]
Trollf [ ]

Mysza -> te zabawki nie gina, ale zostaja jedynie skonfiskowane ;-P i mozesz je pozniej 'odzyskac' (czyt. znow ukrasc ;-]) ze skrzyn zatytulowanych "Evidence" (zamkniecie chyba na 50) - tych skrzyn jest w calym Vvardenfell tylko kilka - najczesciej sa w fortach cesarskich (choc jedna jest chyba w gildii wojow w wolverine hall jesli dobrze pamietam) - przedmioty wedruja zwykle do najblizszej skrzyni od miejsca konfiskacji...
25.02.2005
12:28
[117]
Mysza [ ]

Trollf --> Dzięki... tylko, sam przyznasz, to dość upierdliwa forma odzyskiwania fantów... szczególnie, jeśli zabierają mi przy okazji połowę pancernego ubranka... :P :)
25.02.2005
12:36
[118]
Trollf [ ]

Mysza -> jesli przywlaszczasz sobie rozne duperele bez zaplaty i pytania o zgode wlascicieli to musisz sie liczyc z konsekwencjami ;-P
jesli chcesz 'wyprac' skradzione przedmioty (tak by nie byly Tobie juz zabierane przez straz) to po prostu sprzedaj je kupcom, a pozniej po prostu odkup... przy dosc wysokim poziomie mercantile to mozna na tym nawet niezle zarobic... :o
25.02.2005
13:27
[119]
Mysza [ ]

Trollf --> I to jest plan! Akurat mercantile mam wysoki, speechcraft też (więc kupcy mnie od dawna "kochają")... dzięki! :D
To teraz muszę dać się okraść władzy, żeby sprawdzić co dokładnie było "pożyczone" i zalegalizować kradzież... :P :)
25.02.2005
13:32
[120]
neXus [ Fallen Angel ]

Jest jeszcze inna metoda - ukraść, wywalic na ziemie, dać sie złapać i zapłacić karę. Potem zbierasz wszystko z ziemi i jest już twoje :)
25.02.2005
13:55
[121]
AQA [ Pani Jeziora ]

neXus ---> to dobra metoda pod warunkiem, że dokładnie wiesz, co masz kradzionego :)
25.02.2005
14:10
[122]
neXus [ Fallen Angel ]

dlatego to się robi w określonej kolejności - po każdej kradzieży :)
25.02.2005
14:14
[123]
Mysza [ ]

neXus --> Wiem... stosowałem... ale też upierdliwa metoda... problemu by nie było, gdyby nie te zlecenia z Camona... możliwy jest też inny sposób... Mark przed gościem, u którego można się wykupić... co prawda dość kosztowne, ale... w miarę szybkie... zlecenia i tak są często na zadupiach, więc drogi się przy okazji oszczędzi... :)

Ale dzięki wszystkim za sugestie... szkoda tylko, ze ten mod nie chce działać...
26.02.2005
23:32
[124]
Yari [ Juventino ]

Zacząłem grać dzisiaj w morrowinda. Wykonuje zadania dla gildii wojowników z kilku miast ( za kolejnością:)). W tej chwili musze zabić jakiegoś nekrmante w Vas . Otóż nie wiem czy się natknąłem na niego , ale właśnie w Vas w jednym pomieszczeniu ( dosyć dużym) walcze z jakimś kolesiem który niesamowicie macha mieczem ; , a opancerzony jest bardziej niż niemiecki tygrys :). Koleś mnie dosłownie miażdrzy po 3 ciosach ; . Mam poziom dopiero 2 ... . Dać sobie spokój i poczekać aż ,,troche" rozwine bohatera?

A tak wogóle:
1. Jaki poziom doświadczenia może osiągnąc bohater?
2. Da się jakoś sprawdzić kiedy zdobędzie nowy punkt dośw. ?
3. Ździwiło mnie że awansowałem dopiero po odpoczynku :| , zawsze tak jest ?
27.02.2005
12:31
[125]
Hakim [ Konsul ]

Yari --->
Tak, ja proponuję złożyć ponowną wizytę u tego pana jak trochę rozwiniesz postać, aczkolwiek jest możliwość załatwienia tego pojedynku już na poziomie 2 (z ciekawostek: Trolff ukończył główny wątek gry na 1 poziomie postaci).

1. Maks. 100 poziom.
2. Tak. Najeżdzasz myszką na numer twojego poziomu w oknie umiejętności, i po chwili powinno pojawić się okienko ze skalą x10, gdzie x to ilość podpunktów doświadczenia, które składają się na jeden poziom doświadczenia. Te jak to nazwałem "podpunkty doświadczenia" przybywają tylko, gdy Twoja postać awansuje na kolejny poziom umiejętności głównej lub drugorzędnej.
3. Niestety tak.
27.02.2005
13:02
[126]
PrEd4ToR [ ››SuperNatural‹‹ ]

przepraszam ze spytam, pewnie juz takie pytanie bylo, ale ciezko jest sie tutaj przebic...

czy sa jakies total konwersje morra do wersji PL ?
04.03.2005
09:39
[127]
TrzyKawki [ smok trojański ]

Miśki!

Wyrzynał ktoś Mroczne Bractwo? Bo ja nie mogę ich dokończyć! Gdy zabieram się za szefa i już mam go zabić na śmierć, program wchodzi w pętlę i wskakuje mi okienko dialogowe na którym płynie sobie w nieskończonośc jedno i to samo pytanie ("jak ja śmiałem odwiedzić ich siedzibę" czy jakoś tak ... ). W razie gdyby odpowieź już padła, poproszę do niej linka ;-)
04.03.2005
14:52
[128]
Hakim [ Konsul ]

TrzyKawki ---> a wyrżnął już i to nie jeden z nas :-)
Jeśli masz Morrowinda PL i zainstalowaną oprócz Trójcy również Przepowiednię (a domniemam, że tak właśnie jest), to natrafiłeś na błąd gry spowodowany instalacją Przepowiedni.
Jest polski patch to (chyba) poprawiający. Ja go osobiście nie testowałem, ale powinien działać.
Link do łatki:
04.03.2005
14:54
[129]
Hakim [ Konsul ]

Ups, linka bezpośrednio do serwera ftp źle się wyświetliła.
Oto poprawny link:
ftp:ftp.cdprojekt.infopubplmorrowindpatchmorrowind_tribunal_bloodmoon_pl_patch_141313_161820.zip
04.03.2005
17:14
[130]
TrzyKawki [ smok trojański ]

Jest tak jak napisałeś. Wielkie dzieki, sprawdzę jak tylko skończę walkę z wiruchami i namolnymi klientami :-)
05.03.2005
16:54
[131]
TrzyKawki [ smok trojański ]

Mroczne Bratwo wymordowane łącznie ze swoją szeficą ;-)

Jak to piszą w Adamantytowej wieży:
" Przy ciele znajdziemy wyrok na naszą skromną osobę, w którym zleceniodawcą jest osoba podpisująca się literą H. Musimy znaleźć jakiego strażnika i powiedzieć mu o tym."

Fakt, wyrok jest. Nawet podpisany. Znalazłemm strażników. Królewskich, świątynnych, legionistów. Wróclem sobie nawet do Ebonheart. Nic ...

05.03.2005
19:16
[132]
AQA [ Pani Jeziora ]

TrzyKawki ---> idź do Pałacu Królewskiego i znajdź tam Tieniusa Delitiana; potem bedziesz mógł dostawać od niego questy, ale najpierw musisz zdeklarować swoją lojalność wobec króla.
06.03.2005
12:40
[133]
TrzyKawki [ smok trojański ]

Ale ten król to świnia jest!!! Zabić mnie chciał!!!
12.03.2005
19:28
[134]
DrZK [ Konsul ]

siemacie, mam pytanie do wszystkich: jakie plug-iny polecacie do podstwowego morka?
12.03.2005
19:31
[135]
Bushido [ Generał ]

Soll --------> Mógłbyś wkleić to zdięcie bez napisu?
17.03.2005
12:27
[136]
Batory [ Pretorianin ]

mam niewilki klopocik

po walce z niektorymi goscmi w grz sila spada mi do zera
a przywrocenie sily butelkami jest troche drogie i czasem ciezko jest je znalezc jak temu zaradzic i jak przywrocic sile do poprzednigo poziomu
17.03.2005
12:50
[137]
Mailman [ Pretorianin ]

Wystarczy modlitwa przy ołtarzu Kultu Imperium.
17.03.2005
12:52
[138]
Batory [ Pretorianin ]

to jeszcze trzeba tam czasem dojsc a wyrzucanie wszystkiego z plecaka w morku jest bardz o uciazliwe
17.03.2005
13:03
[139]
neXus [ Fallen Angel ]

a) poducz sie alchemii i sam produkuj te flaszki (a alchemia ogolnie baaardzo sie przydaje)
b) poszukaj nauczyciela, ktory nauczy cie czaru "przywracanie sily"

[edit] o ile pamietam to czar jest u kaplanow z ktorejs swiatyni

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-03-17 13:00:49]
17.03.2005
13:09
[140]
Batory [ Pretorianin ]

dobra inne pytanie jak zaczac uczyc sie alchemii
gdzie szukac swiatyn
17.03.2005
14:30
[141]
Mailman [ Pretorianin ]

Rzuć czar (może być z "papierka") 'Interwencja Almsivi' (Almsivi Intervention) i przeniesię Cię do najbliższej świątyni. Świątynie są generalnie w miastach.
Żeby uczyć się alchemii musisz
1. mieć zestaw do tworzenia misktur (moździerz, retorta, alembik, palnik) i składniki, uzywasz sprzętu (tak, jakbyś wkładał do reki broń), wybierasz składniki i tworzysz misktury. Każdy udany proces podwuyższa alchemię.
2. znaleźć naucziciela alchemii.
17.03.2005
23:55
[142]
Porucznik [ Legionista ]

Może mi ktoś opisać rzeczywiste działanie programu Morrowind FPS Optimizier? Czy na prawdę pomaga? Są inne sposoby na zmniejszenie wymagań gry?
18.03.2005
00:13
[143]
Ragn'or [ Konsul ]

Podobno Morr.FPS Optimizer może trwale uszkodzić procesor.Są różne jego wersje.Ja w każdym razie nie odważyłem się go odpalić,ale słyszałem,że rzeczywiście przyspiesza działanie gry.
18.03.2005
00:22
[144]
Ragn'or [ Konsul ]

Batory---->Tak jak powiedział Mailman,ja jeszcze dodam,że im lepszej jakości użyjesz sprzętu,tym mocniejsze uważysz mikstury.Do stworzenia mikstury n.p. "odporność na ogień"potrzebujesz trzech(albo czterech) roślin mających w cechach-"odporność na ogień".
18.03.2005
09:06
[145]
Mailman [ Pretorianin ]

Porucznik -> na Adamantytowej Wieży masz duży poradnik ze sztuczkami i kruczkami technicznymi (podaję link)
Co do FPS Optimizera - używam, sprawdza się, uszkodzeń procesora nie zanotowałem;) działa w ten sposób, że uruchamia się w tle i sam reguluje ilość klatek, głównie poprzez modyfikowanie widocznego obszaru (przynajmniej tak z grubsza to wygląda, pewnie robi jeszcze parę rzeczy). Ale przy mocniejszych kompach (mój to poprzednia albo jeszcze przed-poprzednia epoka, Duron 1.3, GForce4Mx i 384 MB RAM-u...) to raczej zbędny program.
18.03.2005
10:01
[146]
Porucznik [ Legionista ]

Mój jest z jeszcze wcześniejszej epoki ;] więc pewnie przydało by mi się coś takeigo. Ale z tymi uszkodzeniami procka Ragn'or żeś mnie nastraszył nie co ;-)
18.03.2005
10:06
[147]
Porucznik [ Legionista ]

I wielkie dzięki za linka. Jakoś umknął mojej uwadze... A są tam ciekawe rzeczy.
24.03.2005
13:34
[148]
Souldriver [ Jason Bourne ]

nie wiecie czasem gdzie jest Pierścień Władzy? wiem, że koło Ball--fell...
24.03.2005
13:47
[149]
AQA [ Pani Jeziora ]

Souldriver ---> szukaj na wschód od Bal Fel w jaskni Ashirbadon.
24.03.2005
21:07
[150]
@d@m [ ]

Witam.

Postanowilem odswiezyc swoja znajomosc z Morrowindem i juz na poczatku mam klopot :)
Udalem sie do Twierdzy Smutku i poszedlem do Almalexii, by przypomniec sobie co ja wlasciwie mam zrobic. Okazalo sie, ze mam wywolac popielna burze za pomoca urzadzenia, ktore jest w Bamz-Amschend. Udalem sie tam, lecz po jakims czasie napotkalem skaly, ktore zasypaly przejscie. Uzylem na nich Dwemerowego ladunku, rozpoczelo sie odliczanie i... nic sie nie stalo. Dla pewnosci chcialem uzyc jeszcze dwoch ladunkow, ale nie da rady.
Jak przejsc do pomieszczenia za tymi skalami?
24.03.2005
21:18
[151]
Trollf [ ]

@d@m -> domyslam sie, ze masz zainstalowanego rowniez bloodmoona... coz, pozostaje Ci jedynie wgranie patcha do morro z cdprojektu lub konsola...
24.03.2005
22:07
[152]
@d@m [ ]

Trollf ---> Patch pomogl. Ale jest inny problem. Wiem, ze Almalexia dala mi Powered Dwemer Coherer, ktory jest niezbedny do wywolania popielnej burzy. Niestety nie pamietam gdzie do polozylem i raczej go juz nie znajde. Wiec pytanie: jaka komenda w konsoli mozna ow przedmiot przywolac?
24.03.2005
22:46
[153]
Trollf [ ]

nie pamietam dokladnie, bo dosc dawno juz przestalem grac w te gre... ale to bylo cos w stylu:
player->additem "ID", X
gdzie ID to dokladny identyfikator przedmiotu odczytany z edytora, a X liczba tych przedmiotow jaka ma zostac dodana do ekwipunku...
25.03.2005
12:36
[154]
Okruch [ Liverpool FC ]

Robie zadanie dla Hrundiego z Sadrith Mora (gildia wojowników). Mam znaleść Relsa Tenim i go zabić, dowiaduje się, że go znajde w Shallit, ale jak tam wchodze to w kryjówce nikogo nie ma... W Admantytowej Wieży pisze, że powinno być kilku kompanów i sam Rels, ale jest pusto. Miał ktoś podobny przypadek? :
25.03.2005
13:20
[155]
Trollf [ ]

Okruch -> prawie na przeciwko wejscia, po prawej stronie beczki na ktorej lezal list bandytow jest trudno widoczna polka skalna, trzeba na nia wlezc (trudne) lub wleciec (latwe), tam za zalomem skalnym jest korytarz...
25.03.2005
13:51
[156]
Okruch [ Liverpool FC ]

Dzięki mistrzu! :)
03.04.2005
16:07
[157]
Crov [ Pretorianin ]

Czy może mi ktoś przypomnieć jak wykasowac czar z listy magii (czy jak to się nazywa) ??
04.04.2005
09:19
[158]
Hakim [ Konsul ]

Crov ---> klikasz na czar na liście z wciśniętym Shift'em.
10.04.2005
21:10
[159]
Suhoj [ Fochmistrz ]

Siema
Zamierzam grać na Mor bez żadnych dodatków, wersja angielska. Mam pare pytań jak to zwykle bywa :D...

1. Dlaczego atornach dla warriora? bo dama rozumiem, ale atornach...
2. Pamiętam, że był taki mod, który dawał ring of teleport. Zależy mi na nim bardzo, bo chcę się teleportować do wierzy, gdzie jest Glass Armor. Wtedy sie dobrze gra thiefem... Bardzo bym prosił o linka.
3. Czy do tego plugina potrzebny jest jakiś patch? Jeśli jest patch to proszę również o linka bo nie ma we wstępniaku.

Mam nadzieje, że się połapię w instalacji zgodnie ze wstępniakiem. Ale kiedyś już to robiłem.

może będziecie pierwsi ale sam też już zaczynam szukać po linkacgh ze wstępniaka...
10.04.2005
21:29
[160]
Suhoj [ Fochmistrz ]

i nie chodzi o ten pierścień, tamten miał dużo lokacji...

Tel Uvirith Teleport
10.04.2005
21:33
[161]
mr. Spark [ Konsul ]

suhoj-->
1. Bo prędzej czy póżniej zaczniesz używasz magii, uwierz mi :P
2. Poszukaj na Adamantytowej Wieży, w dziale Pliki, tam mają wyszukiwarke pluginów więc łatwo znajdziesz
3. Mysle że nie
10.04.2005
21:37
[162]
Hakim [ Konsul ]

Suhoj --->
1. Jak dla mnie, wybór pierwszej postaci to indywidualna sprawa każdego grającego. Tu trzeba by było zapytać Kurdta o odpowiedź na to pytanie, bo to jego opis :-)
Konfrontując moją wypowiedź z postem mr.Spark - ja im dalej byłem w grze, tym mniej używałem magii :)

2. Ciężko będzie coś takiego zlokalizować. Modów teleportacyjnych powstało tysiące (każdy moder chyba od tego zaczynał :D).
Na samym rpgplanet jest 17 modów z słowem "teleport" w tytule. Może jest wśród nich ten o który Ci chodzi.
wwwrpgplanetcommorrowind

Jednak poleciłbym granie bez tego ułatwienia. Wtedy radość ze zdobycia takiej zbroi będzie większa. A i pobawisz się trochę dłużej w porównywanie różnych zbroi i wybieranie lepszej.
Szklana zbroja jest jedną z mocniejszych lekkich zbroi w grze. Nie polecałbym zbyt szybkiego wejścia w jej posiadanie, gdyż potem można w niej przejść połowe gry (trochę nudne), bez znalezienia lepszej. Ale to tylko moje zdanie.

3. Podejrzewam, że takie mody nie wymagają żadnych patchy.
A do samego Morrowinda, proponuję zainstalować poprawkę v1.2.0722
10.04.2005
21:41
[163]
mr. Spark [ Konsul ]

hakim--> a ja dokładnie odwrotnie, im dłużej grałem tym częsciej używałem zaklęc takich jak: Przeniesienie, Oznaczenie, Lewitacja i inne zaklęcia głównie z Przemiany
10.04.2005
21:44
[164]
Suhoj [ Fochmistrz ]

Znalazłem ring... chyba :P
elderscrolls.cdprojektcom?idd=katalog&link=przedmiotyTeleport_Ring.ace&type=przedmioty&id=71#71

Hakim
Wiem, że może być nudno, ale najwyżej wyinstaluje... A chcę zaoszczędzić na inwestowaniu w Heavy armor. Ale może źle robię, bo mi się endurance nie rozwinie.

Dzięki zsa pomoć patcha już ściągam :D
10.04.2005
21:49
[165]
Hakim [ Konsul ]

mr. Spark ---> jeśli się nie mylę, do tych spraw miałem amulety.
Ja zaczynałem jako mag, więc może dlatego tak to odczułem - im dalej byłem w grze, tym moje czary były mniej warte i przechodziłem na broń żelazną.
Ale istotnie, czary z przemiany odgrywały duże znaczenie w późniejszej fazie gry.
Chociaż generalnie, zaklinałem na nie przedmioty.


A swoją drogą, dobra wiadomość dla wszystkich fanów gry.

7 kwietnia ukończony został długo oczekiwany, nieoficjalny mod do Morrowinda Wizard's Island
Od wczoraj plik z modem krąży po sieci torrent, a dzisiaj jest dostępny do skopiowania z stron www

Plik waży 611Mb. Nie mam zielonego pojęcia, czy działa z wersją spolszczoną gry, więc przed ściąganiem zaczekam na opinie z polskich serwisów o Morku.

wwwwizards-islandscomwi
wwwrpgplanetcommorrowind
10.04.2005
21:49
[166]
Suhoj [ Fochmistrz ]

BOZE czym sie otwiera te pliki, żeby reradme zobaczyć, winzip nie otwiera.. Mam rara ściągać?
10.04.2005
21:52
[167]
mr. Spark [ Konsul ]

hakim--> w przedmioty to ja zaklinałem zwiekszanie współczynników, bardziej sie opłacało :)
10.04.2005
21:58
[168]
Hakim [ Konsul ]

Suhoj ---> jakie rozrzeszenie mają pliki?

mr. Spark ---> naturalnie, w te które nosiłem również przeważnie zaklinałem na współczynniki, ale np. koszulę miałem zaklętą na przywracanie życia na stałe, miałem pierścienie z zaklętym na stałe lataniem, kocimi oczami i już więcej nie pamiętam.:-)
W sumie to mi się w Morrowindzie podobało - ogrom możliwości, dzięki którym każdy miał swój uniklany sposób gry. Choć z biegiem czasu, ten ogrom działał na niekorzyść gry i ujawniał jej słabe strony - głównie złe zbalansowanie.
Co nie zmienia faktu, że dla mnie to jedna z lepszych gier w jakie kiedykolwiek grałem.
10.04.2005
22:09
[169]
mr. Spark [ Konsul ]

hakim--> mam dokładnie takie same zdanie
11.04.2005
10:44
[170]
mr. Spark [ Konsul ]

A tak co do zbalansowania Morrowinda, to przydałby sie jakiś mod który ograniczałby rozwój umiejętności do 70 lvl i ogólny lvl do 20. Gra wtedy byłaby ciekawsza, jednakże zrobienie takiego moda wymaga zmian w pliku morrowind.ini
11.04.2005
11:17
[171]
Yancy [ Senator ]

Bardziej sensowny byłby modek ograniczający cechy i umiejętności dla ras. Np. - grasz Orkiem to Inteligencji nie rozwiniesz powyżej 50. Co za tym idzie wyżej nie rozwiniesz szkół magicznych. Ale to już są rozważania teoretyczne. Za dużo wody do morza wpłynęło od czasu pojawnienia się Morka.
11.04.2005
16:21
[172]
Suhoj [ Fochmistrz ]

Hakim
Udało mi się już wczoraj, jak tylko rara ściągnąłem, winzip po prostu tego nie otwierał, a rozszerzenie to dla mnie czarna magia w winXP, bo na win 98 to wszystko sie wyswietlało :(

biegiem czasu, ten ogrom działał na niekorzyść gry i ujawniał jej słabe strony - głównie złe zbalansowanie Tak też mi się tak wydaje, jest tak duża, że nie wiadomo czasem co ze sobą zrobić. Ale co miałeś na myśli przez złe zbalansowanie?

Mam nowego kompa, i woda w morowindzie wygląda zajefajnie, natomiast reszta to już trochę za mało dla mojego sprzętu (nie to co doom 3 czy HL2). Domyślam się (a jestem laikiem), że raczej nie ma takiego moda, który by spowodował zwiększenie wymagań gry przez polepszenie textur, grafy i enginu... To pewnie niemożliwe, bo to by była nowa gra. jak mówię, nie znam się, więc nie zaszkodzi zapytać just in case...
11.04.2005
17:00
[173]
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

Suhoj ---> Mój komputerNarzędziaOpcje Folderów, zakładka Widok. Zapewne masz zaznaczone defaultowo "Ukryj rozszerzenia plików znanych typów". Odznacz to (czyli coby ptaszka nie było:>), Zastosuj, OK.
:)
Będzie Ci pokazywał wszystkie rozszerzenia :)

Jest jeszcze jedna opcja "Ukryj chronione pliki systemu operacyjnego" - często ukrywa normalne pliki, bo wg rozszerzenia to możey być plik systemowy :P To tez możesz odznaczyć.
11.04.2005
18:35
[174]
Suhoj [ Fochmistrz ]

Hellmaker
Tak było. Dzięki nie chciało mi się samemu szukać w nowym systemie... Jeszcze go do końca nie kumam. Jest trochę za bardzo "pomocny" przez co interesujące mnie opcje są głębiej (żeby ci jeszcze "mądrzejsi" ode mnie niczego nie zepsuli).
11.04.2005
18:37
[175]
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

No cóż. Nie na darmo nazwali go eXPerimental :D

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-04-11 18:42:11]
11.04.2005
19:20
[176]
Suhoj [ Fochmistrz ]

Potem zrobią XC >>>>> eXCremental
24.04.2005
16:28
[177]
barejn [ Pretorianin ]

moja wypowiedz nie bedzie miała za duzo wspolnego z poprzednimi. chciałem tylko powiedziec ze morro to najlepsza gra w jaka grałem i zabrała mi pol roku z zycia. nie zaluje tego czasu. piekna gra.
25.04.2005
14:00
[178]
Kiss [ Konsul ]

Jak w Morrowindzie rośnie reputacja? Dopiero zacząłem grać, zrobiłem 4 zadania w Seyda Neen i uwolniłem 6 niewolników a reputacja ciągle zero..
25.04.2005
14:15
[179]
Yancy [ Senator ]

Kiss ---> Zostań członkiem jednejkilkuwszystkich gildii i wypełniaj dla nich zadania. O ile dobrze pamiętam - poboczne questy nie wpływają na reputację. Wpływają za to zadania dla gildiidomów.
25.04.2005
14:48
[180]
Kiss [ Konsul ]

Jeszcze jedno pytanie:
Jaka może być przyczyna tego, że spadł mi współczynnik odpowiedzialny za to czy ktoś mnie lubi. Na początku jest 40100 a teraz bazowo mam 35100, nic złego chyba nie zrobiłem:>
25.04.2005
14:50
[181]
Souldriver [ Jason Bourne ]

:) a gdzie jest wódz Abelmavia bo robię Ród Redoran i nie wiem gdzie on jest w Gnisis :)
25.04.2005
15:01
[182]
Okruch [ Liverpool FC ]

Kiss -> Może jakiś potworek na ciebie klątwe rzucił? Idź do świątyni i sobie przywróć współczynniki

Souldriver -> Po lewej stronie od łazika, chyba 4 chata
25.04.2005
15:22
[183]
Kabraxis_Lord_Of_Pain [ Pretorianin ]

Kiss ---> To co napisal Okruch, ewentualnie masz "wyciagnieta bron" z tego co pamietam to podejscie do NPC'a z bronia w reku obniza jego nastawienie o 5 pkt.
25.04.2005
15:54
[184]
Yancy [ Senator ]

Kiss ---> Dużo rzeczy na to może mieć wpływ. Zazwyczaj dzieje się tak kiedy zbytnio wspierasz daną rodzinęorganizację - to nie będziesz mile widziany wśród oponentów tej gildii i odwrotnie.
Można się jednak narazić w inny sposób. Choćby obrażając kogoś, przy nieudanej próbie łapówki czy komplementu...

Jeśli jednak masz dobrze gadane albo dobrze radzisz sobie z kasą - w banalny sposób przkonasz do siebie każdego rozdając łapówki, używając pochlebstw. Początkowo jednak warto przed każdą rozmową z użyciem takich środków zapisać grę...
27.04.2005
16:52
[185]
Zymek_1 [ Oficer ]

czy ktoś może mi pomóc ? jestem w dagoth ur, czy coś takiego... stoję przed wrotami otoczonymi kamienną skorupą inie wiem jak jej się pozbyć. nigdzie nie widze żadnej dźwigni...
27.04.2005
16:59
[186]
neXus [ Fallen Angel ]

o ile się nie mylę poczekaj do 6 rano lub 6 po południu...
27.04.2005
17:09
[187]
Zymek_1 [ Oficer ]

neXus-> już próbowałem, ale to nic nie dało :(
27.04.2005
17:28
[188]
Zymek_1 [ Oficer ]

no to pomoże mi ktoś? może macie jeszcze jakieś pomysły ?
27.04.2005
17:30
[189]
mr. Spark [ Konsul ]

stań przed drzwiami, na lewo tam troche dalej jest dzwignia
06.05.2005
21:03
[190]
_agEnt_ [ Pretorianin ]

Mam takie pytanko...
Czy jeżeli podnoszę sobie umiejętności u trenerów to ograniczam swoją postać, bo w takiej sytuacji nie mam mnożników i gorzej rozwinę cechy? Jak to jest?
06.05.2005
21:16
[191]
neXus [ Fallen Angel ]

_agEnt_ -> noo w zasadzie tak. Mnożniki zależą od tego jak mocno trenowałeś daną cechę (np od walki toporem wzrasta siła). Jeśli podnosisz tylko jedną cechę pojawi się tylko jeden mnożnik...
07.05.2005
20:10
[192]
zarith [ ]

witam

właśnie zainstalowałem sobie morka z dodatkami, dobrałem kilka modów i mam zamiar po raz kolejny spróbować:)

moje pytanie dotyczy kreacji postaci. chciałem sobie zrobić maga, ale z elementami wojownika. zrobiłem coś takiego: atrybuty: siła, inteligencja umiejętności long blades, medium armor, athletics. reszta umiejetności magowskich plus speechcraft.

dobrze? czy może doradzilibyście mi coś innego? dopiero co zacząłem więc postać jeszcze mogę zmienić:)
07.05.2005
20:44
[193]
Yancy [ Senator ]

zarith ---> Przemyślałbym tą siłę na Twoim miejscu. Zbroje też wziąłbym raczej lekkie.
07.05.2005
21:58
[194]
zarith [ ]

dlaczego lekkie?
07.05.2005
22:16
[195]
mr. Spark [ Konsul ]

ja polecam ciężkie bo i tak pakujesz w siłę :P
07.05.2005
22:46
[196]
Yancy [ Senator ]

zarith ---> W grze nie ma mistrza zbroi średnich a samemu niezwykle ciężko byłoby podpakować na 100 te zbroje. Skoro masz zamiar być Spellswordem - skup się na lekkich zbrojach. Taka szklana zbroja zapewnia dobrą ochronę a jest strasznie lekka. Do tego w Bloodmoonie znajdziesz jeszcze lepszy zestaw lekkiej zbroi (przy okazji moim zdaniem to wygląda kapitalnie).
Ciężkie zbroje są potwornie cieżkie a skoro chcesz czarować - to są lepsze rzeczy do inwestowania niż siła. Mówię o początkach - bo z czasem i tak wszystkie postacie robią się jednakowe i możesz rozwijać co chcesz.
07.05.2005
22:59
[197]
bone_man [ Powered by ATI ]

Yancy --> Można ściągnąc moda, dodającego trenerkę, która uczy Medium Armor do 100. :)
08.05.2005
15:12
[198]
Yancy [ Senator ]

Bone_man ---> Co nie zmienia faktu że normalnie w Morrku takowego trenera nie ma.

Postaci czarującej zaś niezbędna będzie siła... tyle że siła woli :P
08.05.2005
15:38
[199]
Kronk [ Pretorianin ]

Ostatnio mam pewien problem z Morrowind. Podczas gry, gdy następuje zmiana muzyki (np. podczas walki), albo ktoś coś do mnie mówi gra zacina mi się na kilka sekund. Mam Xp i jak mi się zdaje najnowsze dostępne sterowniki do karty dźwiękowej. Ktoś spotkał się może z tym problemem i wie jak to naprawić? Z góry dziękuje za pomoc.
08.05.2005
16:53
[200]
neXus [ Fallen Angel ]

A ile masz ramu? wygląda to na doczytywanie z dysku...
08.05.2005
17:01
[201]
Kronk [ Pretorianin ]

Ramu mam 512. Powinno działać poprawnie.
09.05.2005
03:08
[202]
bad__dream [ Centurion ]

proste pytanie- jesli gram orkiem- co polecicie na potwory ktore sa odporne na ataki fizyczne?
09.05.2005
04:20
[203]
neXus [ Fallen Angel ]

Kronk -> przyznam się szczerze, że nie wiem...

bad__dream -> Wszystko co jest magiczne, srebrne, ebonowe lub deadredyczne :)

A ja mam takie pytanie: jak zmusić Bolvyna Venima do pojedynku by zostać Horatorem Redoran? Bo ćwok tylko mi mówi że nie pozwoli i nie mam innych możliwości...

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-05-09 04:21:21]
09.05.2005
06:39
[204]
AQA [ Pani Jeziora ]

neXus ---> czy odwiedziłeś wszystkich z Rodu, którzy mają na Ciebie zagłosować ? Oprócz Athyna Sarethiego i Bolvyna Venima jest jeszcze czwórka. Musisz potwierdzić, że oddadzą na Ciebie swój głos. Nie wiem, czy to rozwiąże Twój problem, ale to jedyny pomysł, jaki mam :)
09.05.2005
12:44
[205]
Hakim [ Konsul ]

Ciąg dalszy opowieści ;-) czyli nowa część:
22.05.2005
19:14
[206]
Xardas2000 [ Junior ]

Witam szanownych mistrzów gry. Jestem nowy na tym forum tak samo jak jestem nowym graczem w Morroind, dlatego gra pozostawia przede mną jeszzce szeregi niejasności:P A:le przejde od razu do rzeczy: gdzies przeczytałem że zostanie wampirem to fajna sprawa więc "zgłosiłem" się do klanu Quarra(czy jakos tak) i wykonuje tam zadania. Drugim zadaniem jest znalezienie jakichs surowców dla mistrzyni klanu ale gdy spytałem się o te surowce to ona poiwedziala ze to jest jakas tajemnica.. I o co chodzi jakie to surowce i gdzie je zdobyć???
22.05.2005
19:17
[207]
golonka23 [ Pretorianin ]

xardas--->zapraszam do solucji : wpisz w google adamantytowa wieza , zobaczysz link do stronki z najlepszym(wg mnie) opisem
:)
22.05.2005
21:24
[208]
Xardas2000 [ Junior ]

Dzieki za adamantytowa wierze ale czy ktos moze wie gdzie zdobyc cos takiego jak czaszka nigdy sie nie spotkalem z tym w morrowindzie brakuje mi tez 2 szafirowych amuletow czy ktos moze wie gdzie mozna je zdobyc bedac juz wampirem??
wątek: The Elder Scrolls III: Morrowind cz. 150
© 2000-2014 GRY-OnLine S.A. game guide