GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Saga Baldur's Gate (BG I część 134, BG II część 117)

23.10.2004
01:30
[1]

Marksman [ Promyk ]

Saga Baldur's Gate (BG I część 134, BG II część 117)

Twoja Historia zaczyna się wśród tych rozległych sal pełnych wiedzy. Pod opieką mędrca Goriona upłynęło Ci bez mała dwadzieścia lat. Wychował Cię jak ojciec, karmiąc niezliczonymi opowieściami o bohaterach, potworach, kochankach, bitwach i tragediach. Jednej wszakże nigdy Ci nie opowiedział: historii dotyczącej twojego pochodzenia i dziedzictwa. Wiadomo Ci jedynie, że jesteś sierotą o nieznanej przeszłości...
....

Wszystko potoczyć się miało całkiem normalnie, lecz los spłatał ci figla. Nic nie zapowiadało tylu przygód - szczęśliwe dzieciństwo u boku Goriona, Imoen, Tethorila i innych mieszkańców wiecznie spokojnego Candlekeep. Gdybyś wiedział, gdybyś choć raz przeczytał listy adresowane do Goriona... Odwracasz wzrok i widzisz spojrzenia twych towarzyszy, których ufny wzrok przywraca ci spokój i koncentrację. Tak, poznałeś wielu i wielu jeszcze poznasz...

Oto początek nowej opowieści... Shadows of Amn...
********************************************************************************************


Gawędzą i zabijają problemy:
- @lb@tros, lata tu i tam, pomagając nam.
- Aurelinus,
- Bogas,
- Bregan aka. Czapajew, raczej już Bregajew...
- davhend, w świecie magii znany jako David Hend... śpiewa, tańczy, lubi zapach pomarańczy...
- Dwalin, specjalista w dziedzinie gry wieloosobowej, ale nie potrafi stworzyć działającego serwera.
- Elrohir, taki sobie mały nikt...
- Gofer, stary jak świat (zgrzybiały), widocznie po praniu mózgu, bo wiele rzeczy zapomniał, założyciel wątku o BG
- Hathor, Pani Zapomnianej Wyspy na mroźnej Północy, biegła w manipulacji materią świata BG, autorka Xięgi
- HopkinZ, praworządny dobry kapłan... bleh, nawraca nas tutaj swoją prozą i poezją.
- Igor z Moskwy, zwykły ludzik, gdzie mu tam do zabójców, magów czy nekromantów
- Krees, zmagający się z nieprawościami Wybrzeża Mieczy, zwycięzca w boju o Magiczny Glejt Rycerski
- Lesaonar,
- Marksman
- M'Rek, z uporem wykrywający wszelkie paradoksy na Wybrzeżu Mieczy
- Mr.Kalgan,
- Presio, narcyz, więcej gada niż robi... wystraszył się giberlinga, a mówi że ze smokami walczy...
- Regis,
- Soll,
- Van Gray
- Zacker
- Zawisza Czarny, dawny Yossarian, ale dla alkoholu trza się poświęcać!


W stanie spoczynku:
* Aschman, Attyla, Ayertienna, BarD, Belt, Bullzeye_NEO, Carrignarone, Cicha śmierć aka Cś, Danera, Earina, Edwin, Eliash, Grjgori, Hayabusa, Ines, Korgan, Łupieżca~Umysłów~, Mastyl, Minas Morgul, Olo_M, Raistlinek, Sakhar, Serafin, Tal_Rascha, Valencis, Zed Nocear.


Wejdź na szlak przygody, czekamy na Ciebie – uważaj, ogrzy mag ostrzy sobie na Ciebie zęby, hordy gibberlingów kryją się wśród drzew, martwi wstają z grobów, a syreny zwodzą wędrowców na manowce... Piękne wojowniczki przemierzają leśne ścieżki wespół z dzielnymi swymi towarzyszami, a bardowie snują swe pieśni...

UWAGA!

Wszystkim miłośnikom sagi BG polecamy NTotSC (Opowieści z Północy Wybrzeża Mieczy) - polski mod Aurelinusa do BG1 + OzWM (zawiera poprawioną wersję Dark Side of the Sword Coast autorstwa Team BG). NTotSC to 13 nowych lokacji, 9 nowych NPC do przyłączenia, trzydzieści nowych questów, nowe potwory, bronie, czary, trochę humoru...

NTotSC i patche do niego można pobrać na Zapomnianej Wyspie (www.isle.px.pl/download.htm).

Tajemnice Wybrzeża Mieczy do BG I i Nowy Świat do BG II to kolejne polskie mody - aktualnie w fazie produkcji. Lista modów do Sagi Baldur's Gate znajduje się tutaj - https://www.isle.px.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=71

Wszyscy maniacy BG 2 - zapraszamy na stronę :
https://www.ligabg.awt.conect.pl/
Trwają zapisy do potyczek w BG 2+ToB za pośrednictwem sieci. Wszyscy chętni niech zgłaszają gotowość uczestnictwa pod wskazanym linkiem.
UWAGA! Do grania poprzez net silnik Infinity wymaga odblokowanych portów 47624 oraz 2300-2399 zarówno dla połączeń TCP i UDP. Oznacza to, że można ominąc problem braku zewnętrznego IP. Bhaal czeka...

Link do poprzedniej części:

23.10.2004
01:34
smile
[2]

Marksman [ Promyk ]

Cholera... walły mi się numery...

23.10.2004
11:07
smile
[3]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Załóż nowy z właściwymi numerami lub poproś adminów by to poprawili, ew. kogoś kto ma abonament, ale nie wiem czy ta trzecia myśl ma jakiś sens.

24.10.2004
08:49
[4]

Marksman [ Promyk ]

Admini mają to w nosie, ktoś kto ma abonament nie umie edytować cudzych wypowiedzi, zakładać jeszcze jednej - nie bardzo - sam to poprawię jak się kasa na komórce pojawi...

24.10.2004
10:05
[5]

Ascaephel [ Junior ]

Chciałem dodać, że na stronie ligi BG ( https://www.ligabg.awt.conect.pl/index.php ) zaszły pewne zmiany w regulaminie - można grać postaciami importowanymi z BG 1.

25.10.2004
14:52
[6]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Aurelinus --> Nazwałem ten modzik patchem, bo poprawia MOJĄ niedoróbkę.

Cytat: "Ale niech mu tam. Oczywiście ten "patch" hardcorowcom nie jest potrzebny, jeden egzemplarz mikstury jest w grze..."


Niestety sprawdziłem NTotSC 2,01 + patch 2,01B i NIE MA tej mikstury w grze. Sprawdzałem globalnie w zasobach gry za pomocą Near Infinity. Chyba za dużo nie zaspojleruję, jeśli powiem technicznie, że mikstura lecząca berserk musi posiadać efekt "Cure berserk". A takiego przedmiotu nie ma w całej grze (przed instalacją mojego pa... eee... moda).

Dlatego, jeśli jesteś przekonany, że taki przedmiot dałeś, to są dwie możliwości:
* albo stworzyłeś miksturę, która nie robi to co powinna, np. działa przez "Dispel effects", co nie leczy berserku,
* albo jakimś niemiłym cudem plik przedmiotu nie trafił do wersji opublikowanej w internecie, zdarza się.

Znam Twoją podpowiedz i chyba dałem miksturę temu samemu gostkowi co Ty zamierzałeś, plus jest do kupienia w trzech sklepach świata gry (pojedyncze sztuki). Płaszcz też jeszcze trochę zmieniłem i w pewnych sytuacjach warto go używać, stąd tyle mikstur.

25.10.2004
15:02
smile
[7]

Bogas [ Senator ]

Mo13- A ja znam kody. Może chcesz? Trochę szkoda ich nie używać :/

25.10.2004
21:32
smile
[8]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Zed -----------> Na pewno jest i na pewno działa. Byc może jest to nawet ta sama postac.

26.10.2004
10:47
smile
[9]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

No tak! Skoro upierasz się, że jest, a ja mimo chęci nie potrafię się tej mikstury dopatrzyć, to pozostaje tylko jedno rozwiązanie: mówimy o różnych wersjach.

Wersję patcha 2,01B ściągnąłem z Zapomnianej Wyspy 15 września 2004. Tymczasem obecnie podlinkowany patch 2.01B ma najnowsze pliki z datą 22.10.2004 (4 dni temu zmieniono!). Wszystko rozumiem, tylko dlaczego dalej 2.01B i ani słowa, że coś zmieniono?

Jeśli dajesz do zrozumienia, że rozwiązanie istnieje od dawna, to trzeba było też spreparować daty plików w patchu.

Nie chcę Cię obrazić, ale rozumiesz, że sam też nie zamierzam wyjść na idiotę.

26.10.2004
19:03
smile
[10]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Zed ---------> zawsze możesz miec rację, i nie powiedziałem, że było dobrze lub źle, nie ma też potrzeby tłumaczenia komukolwiek wszystkich poprawek wprowadzanych przeze mnie regularnie i zawsze "po cichu" do patcha 2.01B, gdy tylko stwierdzę, że ma to sens (ale nie wartych dotąd nazwy 2.01C, a co za tym idzie zasadniczych dla tzw. gameplayu). Po prostu odkąd się znamy próbujesz poprawiac mojego moda - czasem dobrze czasem źle, ale generalnie nie przypada mi do gustu "patchowanie" dodatku i zawsze będę "odbierał chleb" każdemu, gdy tylko stwierdzę, że ktoś bez mojej zgody (lub uzgodnień) chce go "patchowac". Natomiast moduły - to nie moja sprawa, zawsze to wolno każdemu. Ale ogłaszasz swój "patch - moduł" jakby był niezbędny do gry i bez niego to wogóle nie warto zaczynac gry, ale Aurelinus jest ślepy, mam rewelację itd. ... Mam nadzieję, że nie o to ci chodzi, ale tak wychodzi... Wolałbym jednak, by "patchowanie" pierdół pozostawic mi.

27.10.2004
13:02
smile
[11]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Jednym słowem, niemal od początku masz poczucie, że wpycham się na Twój teren ;-)).

Zupełnie niesłusznie to tak odbierasz. Może wynika to z odmiennego rozumienia słowa "patch". Dla mnie patch to nakładka zawierająca nie tylko poprawki błędów "fixes", ale z braku lepszego polskiego terminu także zbiór rozszerzeń i udoskonaleń tzw. "tweaks". Natomiast mod to dla mnie już coś, co wnosi do gry całkiem nowe elementy.

Będący Ci solą w oku tzw. patch zbiorczy był właśnie takim zbiorem pasujących do NTotSC różnych "tweaks" zebranych z internetu, poza jedną prawdziwą poprawką zrobioną przeze mnie, dotyczącą mapy głównej. Ale w tej sprawie miałem twoje e-mailowe pozwolenie. Twoje dalsze i obecne reakcje pozwalają jednak przypuszczać, że nie była to propozycja na serio i zrobienie przeze mnie poprawki mapy głównej do NTotSC wywołało Twoją irytację.

Wracając do obecnego przedmiotu sporu, nie mogę nazwać modem coś co lekko zmienia jeden przedmiot i dodaje drugi, ściśle od tego pierwszego zależny. Jeżeli nie mogę tego nazwać też patchem, to jaki termin proponujesz?

Mówisz: "...ogłaszasz swój "patch - moduł" jakby był niezbędny do gry i bez niego to wogóle nie warto zaczynac gry, ale Aurelinus jest ślepy, mam rewelację itd. ..." To już chyba specjalnie wyolbrzymiasz. Mój post anonsujący ten patch/mod (właściwa nazwa do ustalenia) brzmiał tak: "Patch dodający mikstury leczące z berserku po użyciu płaszcza Noobera w BG1+NTotSC jest do ściągnięcia na mojej stronie...". Czy ja się gdzieś w tym zdaniu puszę? Robię Ci zarzuty? Obrażam Cię w jakiś sposób? Napisałeś: "Mam nadzieję, że nie o to ci chodzi, ale tak wychodzi... ". Oczywiście, że nie o to chodzi i nikt tak tego nie odbiera poza Tobą.

I cała "awantura" o jeden przedmiot, a takich niedorobionych przedmiotów i czarów jest w NTotSC, w spadku po DSotSC, dziesiątki, jeśli nie setki. I tylko niewielka ich część jest zauważana przez graczy. Np. amulet "Serce Knieji" ma w opisie "podniesienie odporności na kwas" gdy w rzeczywistości podnosi odporność na elektryczność a i to spartolone, działa nie przez cały czas noszenia, tylko przez godzinę od założenia. Wielokrotnie odpowiadałeś na różne zgłaszane błedy przez graczy, że drobiazgami zajmować się nie będziesz, więc mógłbyś dać to zrobić innym. Nagle zmieniasz front i po raz pierwszy słyszę: "Wolałbym jednak, by "patchowanie" pierdół pozostawic mi".

Akurat problem płaszcza pierdółką nie był, o czym świadczą zapytania w tej sprawie na wszystkich forach zajmujących się NTotSC. Często odpowiadałeś, że płaszcz to robota Zeda i pretensje też do niego. Nie mogłem więc tego zostawić bez odzewu. I to ja mam prawo mieć żal do Ciebie, że najpierw miesiącami odsyłasz ludzi do mnie, potem każesz im szukać mikstury, której nie ma, by nagle 3 dni po tym jak podałem na forum Zapomnianej Wyspy, że mam gotowe rozwiązanie, wprowadzasz coś analogicznego w postaci "cichej aktualizacji". Jakiś złośliwy zbieg okoliczności.

Tak przy okazji, jeśli nie chcesz zmieniać wersji 2.01B, to lepszym rozwiązaniem byloby wprowadzenie numeru podwersji np. "2.01B r03", niż cicha aktualizacja patcha.

27.10.2004
14:42
smile
[12]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

Czy mogłby mi ktoś wysłac na maila patcha/moda dodającego mikstury leczące z berserku po użyciu płaszcza Noobera?? Z gory serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

P.S. Albo moze ktoś umieści dokładnego linka, bo na samą stronę nie mogę wejść :/

27.10.2004
14:50
[13]

Krees [ Generaďż˝ ]

Ja też nie mogę... :/ A nie dałoby się wrzucić tego patcha/moda na Wyspę? Zed, Hathor, co Wy na to?

27.10.2004
15:46
smile
[14]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Nie możecie wejść przez obie wersje adresu ?

tzn.
https://strony.wp.pl/wp/zed_nocear/
i
https://zed_nocear.webpark.pl/

Mogę dać tego "tweak'a" (trzeba być ostrożnym w nazewnictwie) na Wyspę, ale musi się Hathor zgodzić, no i nie wiem co na to Aurelinus, czy nie obrazi sie już na amen. Poza tym chciałbym jednak, żeby moja strona też była oglądana.

A może ktoś ma pomysł, gdzie przerzucić stronę. Potrzeba mi nie więcej niż 10MB, no i bez bzdurnych limitów godzinowych transferu, wielkości pojedynczego pliku, czy inych tego typu szykan.

Doraźnie mogę wysłać moda na e-mail. Jeśli nie będzie zbyt dużo chętnych.

27.10.2004
16:03
[15]

Krees [ Generaďż˝ ]

Nie mogę wejść przez obydwie wersje adresu.

Póki co i tak nie będę grał w OzPWM, pomysł z Wyspą przyszedł mi do głowy "na przyszłość"; poza tym myślę sobie, że dobrze by było, gdyby plik był dostępny z więcej niż jednego źródła.

27.10.2004
16:06
smile
[16]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

Zed Nocear --> Nie możecie wejść przez obie wersje adresu ?

U mnie bład pojawia sie zarówno jak wpisze ten pierwszy jak i drugi adres :/

Doraźnie mogę wysłać moda na e-mail.

Informuję, że otrzymałem ;-) Jeszcze raz bardzo dziękuję.

27.10.2004
16:07
smile
[17]

Krees [ Generaďż˝ ]

Ooo, ja też :). Dzięki :).

27.10.2004
16:55
[18]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Zed----------> po prostu nie widzę sensu w patchu do patcha. I tyle. Ta mikstura jest modem, bo w oryginale jej nie było. Szkoda, że w sprawie poprzednich poprawek, masz taką słabą pamięć i pamietasz tylko swoje dobre chęci...
Możesz umieścić swój dodatek gdzie chcesz, np. na Wyspie - co mi do tego - o ile będzie stosowny opis, że nie ja - Aurelinus - ponoszę... i nie pojawią się do mnie pytania o ten dodatek.

Dla wszystkich -----------> posiadanie NTotSC w wersji 2.01B zaktualizowanej we wrześniu/październiku dodaje tę miksturę do świata gry. Wersja Zeda w przypadku sklepów wymaga gry od nowa, bo sklepy się nie aktualizują po jego zastosowaniu.

27.10.2004
21:24
[19]

ELrohir [ Pretorianin ]

Przykre, że dwóch inteligentnych ludzi zajmujących siętym samym projektem zaczyna sobie robić wyrzuty. Jedyne osoby, które moim zdaniem na tym stracą, to gracze korzystający z NTotSC.

Aurelinus --> Prośba. Jeśli wprowadzasz coś nowego do patcha czy czegokolwiek, to racz o tym jakoś poinformować. Zaglądam czasem na Wyspę, choć niestety rzadziej niż bym chciał, lecz gdyby nie posty Zeda na GOLu nie zorientowałbym się, że patch do wersji 2.01B jest 'usprawniony'. Poza tym wydaje mi się, że jesteś ciut niekonsekwentny - najpierw stwierdzasz, że nie będziesz poprawiał wszystkich drobnych błędów, których jest bez liku i w sumie trudno temu się dziwić - jest ich po prostu za dużo. Jednakże wydaje mi się, że prawie atakowanie kogoś, kto próbuje poprawić takie drobiazgi po wielu apelach graczy jest trochę nie w porządku.

Zed --> Bardzo ci się chwali wykonanie tego tweak'a/patch'a/moda czy jak by go nie zwać. Spróbuj tez zrozumieć, że Aurelinus może się trochę irytować o ingerencję w swoje, bądź co bądź, dzieło.

Rzekłem! Czekam na gromy, które niechybnie posypią się na mą głowę... I to pewnie z obu stron... ;)

27.10.2004
22:09
[20]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

EL---------> mów co chcesz, nie mam czasu informować wszystkich i wszędzie, że zrobiłem jakieś poprawki do patcha, tym bardziej, że ich wpływ na grę jest żaden - dziś będzie problem, że nie podałem na GOL-u, a jutro w Tavernie, to chyba paranoja, nie mam ochoty zmieniać opisów do pliku i trąbić, że poprawiłem literkę z na ż... Tym bardziej, że tracę właśnie wzrok próbując posunąć o krok ANW...
A ogólnie już powiedziałem: nie ma zgody na patche do patcha. Nie mówię też, że sie obrażam na Zeda lub że nie szanuję jego pracy, ale ma dziwny styl "niecierpliwych" reakcji - skoro zapytał mnie na Wyspie - to mógł poczekac co ja na to - to nie wyścigi "kto pierwszy ten lepszy".

27.10.2004
22:37
smile
[21]

mega-wazelina [ Legionista ]

imho zed nie powinien wlazic z buciorami tam gdzie nie trzeba :))
czyt. do moda Aurelinusa...;]

27.10.2004
22:58
[22]

Marksman [ Promyk ]

mega - wazelina - w gruncie rzeczy to mod do moda... bardziej poszło o nazwę...

28.10.2004
09:55
[23]

Carrignarone [ Konsul ]

Zed ---> Ja sprawdzałem przed chwilą i oba adresy działają bez zarzutu.

28.10.2004
14:26
smile
[24]

presi0 [ Pretorianin ]

Witam
i jednoczesnie
Pytam:
Co tu sie dzieje???Jakieś kłotnie???

28.10.2004
14:38
smile
[25]

Krees [ Generaďż˝ ]

Presi0 ===>> Po prostu wracają stare, dobre czasy ;p.

28.10.2004
14:41
smile
[26]

presi0 [ Pretorianin ]

Krees-->Co masz na mysli???Stałe kłotnie??

28.10.2004
14:49
[27]

Krees [ Generaďż˝ ]

Niezupełnie... Fajniej kiedyś było w tym wątku, jeszcze przed połączeniem BGI i BGII, tak z półtora roku temu :).

28.10.2004
15:01
smile
[28]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Krees--------> jestem tu 2 lata z hakiem i nie pamiętam gorszych, ani lepszych... wiesz coś, czego ja nie wiem...?

28.10.2004
15:58
[29]

Krees [ Generaďż˝ ]

Aurelinus ===>> To po prostu moja subiektywna opinia, że kiedyś więcej ciekawych rzeczy działo się w wątku, niż teraz. Pamiętam wejście OzPWM i gorące dyskusje na temat dodatku, poprawek, łat, to całe "życie", jakie wnosiły tu osoby, które już przestały się udzielać... Ale to tylko moje odczucia :).

28.10.2004
18:31
smile
[30]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

A teraz cos z innej beczki ;-)

Według słów Westleya Weimera mod Ease-of-Use Mod Collection zostanie naprawiony w przeciągu kilku dni (błąd dotyczy instalki PL)

28.10.2004
19:41
smile
[31]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

Aurelinus mam pytanie do Ciebie ;-)

Juz grubo ponad 2 lata temu była dyskusja na temat spolszczenia do TDD... wygrzebałam stare posty z innego forum i znalazlem info, ze wszystkie dialogi zostały przetłumaczone, zostały tylko czary, opisy przedmiotow itp.

Czy coś w tej sprawie ruszyło?? Coś też mówiłeś (jak dobrze pamiętam), że ANW bedzie zawierał już TDD... Wiec będzie osobna łata spolszczająca do TDD??

Jakby Ci sie chciało odpowiedzieć na ten post byłbym wdzięczny ;-)

28.10.2004
20:16
[32]

ELrohir [ Pretorianin ]

Aurelinus --> Zgoda, że powiadamianie o zmianie jednej literki to byłoby spore przegięcie, ale przyznaj, że dodanie tejże miksturki, tak wyczekiwanej przez graczy, to jednak nie była pierdóła. Poza tym zgoda też, że obwieszczanie na każdym forum związanym z BG o aktualizacji patcha to przesada, jednakże przyznaj, że umieszczenie chociaż małutkiego newsa na Wyspie (rozumiem, że Wyspa jest pierwszym serwisem, który otrzymuje nowości dotyczące NTotSC) byłoby w dobrym tonie. Co prawda nie wiem, czy bardziej leży to w kompetencjach Twoich czy Hathor, tym niemniej nawet jeśli Hathor, to jako twórca dodatku dbający o swoją reputację mogłeś jej o tym przypomnieć.

Przyznaję - jestem upierdliwy, ale jeśli coś mi 'leży na wątrobie' i mam w zasięgu przekazu osobę, która może to naprawić/jest za to odpowiedzialna to po prostu staram się daną kwestię przedyskutować. Jeśli uważasz, że po prostu się Ciebie czepiam, to najwyraźniej się nie zrozumieliśmy.

28.10.2004
21:50
smile
[33]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

@lb@tross-------> nie pracuję nad TDD ani nie ma w planie włączania go do ANW (ANW to robocza nazwa - po pierwsze noszę się ze zmianą, bo polska wersja brzmi za "warszawsko", po drugie jest niemal pewne, że będą to nowe przygody zwane TC, ale mocno związane z BG1/2, sami zobaczycie - na razie trwa walka z mapami. To co mam zrobione to jest jakieś 25% potrzebnych map - oryginalnych, pożyczonych z innych gier, niekoniecznie Bioware'u, przerobionych, itp... - dla zobrazowania powiem, że aktualny stan to "zaledwie" 850 MB... - docelowo to może być 1,5 GB... W tym 260 MB zajęły animacje importowane z IWD, reszta to mapy z IWD 1/2 oraz BG 1... Nie zacząłem jeszcze prac fabularnych, ale plan mam w głowie...)
Szczególy odnośnie prac nad tłumaczeniem - pojawiają się na wyspie i innych forach, gdy tylko jakaś grupa dostaje napadu chęci zrobienia tego - z reguły mija im po miesiącu. Na pytanie dlaczego - odpowiem prosto - to jest bardzo wytężona i systematyczna robota na pół roku dla kilku osób i cężko utrzymać taka ekipę. Dodatkowo twórcy TDD nie dali specjalnie pomocy tworząc plik dialogów w sposób tragicznie chaotyczny i śmieciarski - tony danych w kółko się powtarzają (tak jak i w śp. DSotSC - tłumaczyłem to 2 miesiące) i zawieraja masę błędów leksykalnych i staro-angielszczyzny w amerykańskim wydaniu.
Ja zrezygnowałem, po rozpoczęciu gry z tym "dodatkiem" - uważam go za beznadziejny, jak wszystkie produkcje TeamBG i mam im za złe, że nie poprawili choćby kilku najbardziej żałosnych spraw jak nudne (bo bezmyślnie skserowane) lokacje i ciężki nacisk na żałosne bitwy z przepakowanymi "bossami" oraz masę bugów, przy którym nawet NTotSC w wersji 1.00 to prawie perła. Choć żałuję, że w przypływie nerwów wywaliłem kiedyś to, co miałem zrobione...

Elrohir--------> częściowo sam sobie odpowiedziałeś, częściowo dalej pozostanę na stanowisku, że do moich wyłącznych "kompetencji" ;-) zalicza się cel i zakres ujawnianych informacji na temat patcha. Ma to swoje osobne względy zwłaszcza z uwagi na "lubiących grzebać w plikach" i poszukiwaczy tanich sensacji.

28.10.2004
22:11
smile
[34]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

Aurelinus --> Szkoda, szkoda, że nie skończono prac nad spolszczeniem, ale zdaje sobie sprawe, że to ciężka jest praca. Sam sie o tym przekonałem, zabierając sie za tłumaczenie (z niemieckiego) kawałka moda do Gothica 2. Pewien modek pewnie jest ciągne na mnie zły, ale nie zdałem sobie sprawy, że tłumaczenie tego tak mnie przerośnie. Wiele słow nie było nawet w słowniku... :/

Ale wracając do TDD. Na ile procent mnie wiecej wykone zostało spolszczenie?? Bo przeciez jesli przetłumaczone zostały wszystkie dialogi, to chyba najważniejsza część roboty jest juz zrobiona. Czy jednak błedy TDD są na tyle uciążliwe?? DSotSC przetłumaczyłeś wiec może TDD... dobra żartowałem ;-)

28.10.2004
23:55
[35]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Na ile procent? W moim wypadku zero, a sądzę że inni chwalą się bardziej, niż mają cokolwiek rozsądnego... Poszukaj linków u Hathor albo w CDProjekt.

29.10.2004
00:48
smile
[36]

Igor z Moskwy [ Konsul ]

aurelinus --> cóz, ja naprawdę szanuję to co zrobiłes. i uwazam, ze zrobiłes wielki kawał roboty i to cięzkiej, niemniej od kiedy pamietam to Zed zawsze obiecywał, ze zrobi patch do tego cholernego płaszcza. i nigdy nie protestowałes. a znasz go chyba lepiej niż np. ja.... wystarczyło mu chyba napisac ze sobie nie życzysz?

Zed --> ode mnie dzieki wielkie. i juz. namęczyłem sie swego czsu z tym płaszczem jak chory...

spolszczenie do TDD sie robi i o ile się orientuję nieźle postępuje. wieści na CoB.
www.cob.one.pl
oczywiście nie wnikam w sposób tłumaczenia bo akurat nie gram w ogóle w BG więc i do TDD nie wniknąłem.

29.10.2004
08:10
[37]

jackowsky [ JVC ]

Gdzie jest gościu o imieniu Joluv, który ma mieć do sprzedania różne fajne przedmioty min. proca +5? Wg różnych żródeł ma być w Miedzianym Diademie, ale go nie ma. Mam zainstalowany BG2+ToB .

29.10.2004
08:17
[38]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

jackowsky --> Jest w Miedzianym Diademie, ale czy masz doinstalowaną Edycję Kolekcjonerską??

29.10.2004
08:32
[39]

jackowsky [ JVC ]

Mam (tak mi się wydaje). Deidre, która też jest z tej edycji spokojnie sobie czeka na Targu Przygód.

29.10.2004
08:46
smile
[40]

Marksman [ Promyk ]


Niedaleko wejścia przy dolnej części "pieców"...

29.10.2004
08:47
[41]

Marksman [ Promyk ]

w Miedzianym Diademie w Slumsach oczywiście (wcięło mi pół posta)

29.10.2004
08:58
[42]

jackowsky [ JVC ]

Marksman-->No właśnie chodzi o to, że tego gościa tam nie ma. Raczej dokładnie sprawdzam wszystkie lokacje, a "kółka" pod postaciami nie pozwalają nikogo przegapić. Byłem w Miedzianym Diademie kilka(naście) razy i go nie było. W sumie to nic takiego, ale dobrze byłoby mieć procę +5, do której nie potrzeba amunicji.

29.10.2004
09:01
[43]

Marksman [ Promyk ]

Wyczyściłeś miedziany diadem z łowców niewolników?? (może się pojawia po nich - nie pamiętam.... a może go zatłukłeś...) Pozostaje Ci CLUAConsole... tylko że nie pamiętam kodów... bo nie kożystałem...

29.10.2004
09:16
[44]

jackowsky [ JVC ]

Tak, wyczyściłem. Raczej nie, bo nie jestem skory do machania mieczem na kogo popadnie, ale sprawdzę wcześniejsze sejwy, czy wcześniej go nie było.

29.10.2004
10:48
smile
[45]

Krees [ Generaďż˝ ]

@lbatros ===>> Co nieco o tłumaczeniu TDD na polski możesz poczytać sobie tutaj*. Na drugiej stronie pojawia się jaskółka nadziei ;).



*link

29.10.2004
13:45
[46]

zolenderek [ Legionista ]

Skruszony, po zaliczeniu kilku cRPG, powróciłem do Sagi BG i teraz dopiero doceniam jej genialność. W związku z tym że stałem się posiadaczem Sagi na DVD mam nieśmiałe pytanie: czy ktos mógłby mi podac link zfabułą NTotSC i DSotSC?

29.10.2004
13:52
[47]

Krees [ Generaďż˝ ]

Poszukaj na www.isle.px.pl

29.10.2004
21:07
smile
[48]

ELrohir [ Pretorianin ]

Aurelinus --> Cóz, najwyrażniej jesteś niereformowalny... ;)

Odnośnie tłumaczeń - za co by się nie zabrać w tej dziedzinie, to dobrze przygotowany materiał o niebo ułatewia sprawę. Jednak nawet wtedy jest to robota co najmniej upierdliwa. W sytuacji, w której materiał wygląda tak jak zazwyczaj materiał TeamBG... Szkoda słów...

29.10.2004
21:57
[49]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

Krees --> Hmm... jedna rzecz mnie martwi:

[KAPU] Kiedy tłumaczenie będzie gotowe ?? i gdzie będzie mozna to sciągność??

[Gigantus] To zależy od wielu czynników.
Tekstu jest masa (774 kartki w wordzie - 11 tys. strun tekstu). Wiesz tłumaczy póki co jest niewielu (3). Każdy z nas też poza tłumaczeniem ma swoje obowiązki itp.itd.


Dlatego też wątpie, czy tłumaczenie to dotrwa do końca. Tak jak mówił Aurelinus... tego jest poprostu za dużo :/

30.10.2004
00:49
[50]

jackowsky [ JVC ]

Wczytałem sejw przed pierwszym wejściem do Miedzianego Diademu i zauważyłem, że nie ma tam gościa imieniem Joluv! Dziwne. Ale mniejsza z tym. Wykonałem już większość zadań w mieście, od czego mam zacząć eksplorację lokacji poza miastem? Targowo? Umar?

30.10.2004
09:46
[51]

Bogas [ Senator ]

Jackowsky- Ten kupiec czasem się nie pojawia. A co do lokacji czy tak trudno samemu wybrać? I tak wielkiej różnicy nie ma.

30.10.2004
11:25
[52]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

O ile mi wiadomo polskie wydanie nie dodaje Joluva, trzeba jeden plik wrzucić dodatkowo.

30.10.2004
13:35
smile
[53]

Marksman [ Promyk ]

jackowsky - zainstalowałeś pliki z dodatkowej płyty przed czy po rozpoczęciu tej gry?? Co do lokacji - jedź po kolei...

30.10.2004
14:19
smile
[54]

Marksman [ Promyk ]

Presio - jako że wolę się znowu nie narażać Adminowi to piszę Ci tu:

Jest możliwość przeniesienia abonamentu z jednego nicka na drugi tylko trzeba wysłać maila na [email protected] (chyba - już nie mam abonamentu) z prośbą - mnie tak przenieśli raz...

30.10.2004
14:20
smile
[55]

Marksman [ Promyk ]


aaa... i sorry za tego offtopa wyżej...

30.10.2004
21:49
[56]

ELrohir [ Pretorianin ]

jackowsky, Aurelinus --> Polskie wydanie jak najbardziej dodaje - ja nie miałem żadnych problemów.

Mogłeś po prostu mieć drobny problem z instalacją - spróbuj reinstalować sam bonusowy dysk.

30.10.2004
22:23
[57]

jackowsky [ JVC ]

Marksman-->Zainstalowałem wszystko od razu przed rozpoczęciem gry.
ELrohir-->OK. Spróbuję ponownie zainstalować tylko sam dysk bonusowy.
Dziękuję za odpowiedzi.

30.10.2004
22:33
smile
[58]

presi0 [ Pretorianin ]

Marksman-->Dzienks:)

30.10.2004
23:40
[59]

jackowsky [ JVC ]

ELrohir-->Dzięki! Jest Joluv z całym arsenałem, stoi i czeka w Miedzianym Diademie. Wystarczyło ponownie uruchomić instalację bonusowego CD-ka.

06.11.2004
11:58
[60]

Carrignarone [ Konsul ]

Heloł.
Ja znów mam pytanie, tym razem odnośnie dwójki. Jestem na drugim poziomie w Czarowięzach i coś mi się zacięło przy krysztale koboldów, w efekcie czego nie dostałem potrzebnego świecidełka. Bardzo, ale to bardzo mi się nie chciało, ale wróciłem do poprzedniego sejwu i doszedłem do kryształu trochę inna drogą - niestety to samo. Wobec tego mam prośbę - jeśli ktoś zna kod do ww. przedmiotu (fragment kryształu koboldów z Czarowięzów) to bardzo proszę o udostępnienie go.

06.11.2004
12:23
[61]

Marksman [ Promyk ]

Carrignarone - użyj ShadowKeepera... i sobie dołóż do ekwipunku...

06.11.2004
13:49
[62]

Carrignarone [ Konsul ]

Marksman ---> Dzięki, tak zrobię. Myślałem po prostu, że tego nie znajdę w SK. Trochę się naszukałem, ale znalazłem.

06.11.2004
20:21
[63]

Soll [ Senator ]

Hejka, Witam i pozdrawiam wszystkich.. Zablakalem sie tu na powrot z pewnym pytaniem .. Otoz czy ktos z was szanowni Baldurowcy wie jakim programem moge odtworzyc format plikow znajdujacych sie w katalogu Baldur's Gate 2 / Sounds? chcialbym posluchac glosow niektorych posatci ale czym bym tego nie otwieral zawsze pisze ze niewlasciwy foramt;/

06.11.2004
20:54
[64]

Soll [ Senator ]

Ktos bywa jeszcze tutaj czasami?

06.11.2004
20:56
[65]

Marksman [ Promyk ]

Soll - ja - daj mi moment... szukam tego - program chyba nazywał się acm2wav... ale głowy nie daję...

06.11.2004
20:59
[66]

Marksman [ Promyk ]


06.11.2004
21:05
[67]

Soll [ Senator ]

No cos nie bardzo chce wspolpracowac ten prorgam .. Niewiem za bardzo jak mam go uzyc chyba brakuje jakiegos pliku..

06.11.2004
21:11
[68]

Marksman [ Promyk ]

Soll - ja też nie... nie bawiłem się tym, a tutaj jakiś czas temu (rok?? 2??) pisali o nim... i mi się rpzypomniało...

06.11.2004
21:18
smile
[69]

Soll [ Senator ]

Ahh udalo sie ale polowicznie .. Otoz muze udalo m isie odtworzyc .. Ale zalezalo mi na tym zeby wyciagnac kwestie mowione przez bohaterow .. Zwlaszcza Drowa-Wojownika i Solaufeina .. Ale nie moge ich nidzie znalezc chcialbym sobie podmienic dla swojej psoatci bo te dane na poczatku gry juz mnie znudzily .. Wie ktos mzoe skad moznaby sciagnac gadane DW albo Sola ? Juz gotowe? .. Btw. Dziekuje Ci Marksmanie dobry Czlowieku za ten Acm..;]

06.11.2004
22:33
[70]

Soll [ Senator ]

Dajcie znac gdyby ktos wiedzial gdzie takich cudow szukac;]

07.11.2004
11:00
[71]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Soll---------> ściągnij ten program i zainstaluj, pozwala on na konwertowanie plików z baldurów do formatu WAW. Pliki głosowe są w formacie WAWC (compressed) pomimo, że wygladają jak zwykłe waw-y nie są nimi.
https://www.dragonlancetc.com/forums/index.php?board=9;action=display;threadid=857

07.11.2004
14:50
smile
[72]

Soll [ Senator ]

Aurelinus --> Dzięki Wielkie za program .. Trzeba naprawde sporo czasu poswiecic na to aby wszystkie pliki skrupulatnie przesluchac i znalezc akurat te ktore nas interesuje .. Niemniej dziekuje

07.11.2004
17:04
[73]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Możesz jeszcze ściągnąć Near Infinity - pozwala on na odsłuchiwanie dźwięków, ale nie ma konvertera, chyba trzeba też osobno ściągnąć acm2waw i snd2waw, ale u mnie chodzi bez nich...
W baldurze wszystkie pliki mają nazwy związane z postacią - albo inicjały, albo skrót, nie przesadzaj...

07.11.2004
20:04
[74]

Soll [ Senator ]

tak chcociaz momentami jest ciezkie do znalezienia bo np Kaplanka Drowow ma cos na wzor Pdpridr.. I mozna sie niepolapac bo postacie npc to mozna znalezc dosyc latwo..;]

08.11.2004
08:40
[75]

sakhar [ Animus Mundi ]

Witam wszystkich
Hehehehe, widzę że wątek dalej prężnie działa:)))
Aurelinus ---> widzę, że masz dość samozaparcia by wciąż pracować nad swoim dziełem:)))BTW - nie udało mi się skończyć Praetorians - gra mnie znudziła:)))
Carrignarone ---> a miałeś się już nie udzielać na forum?:)) Jak się uda to za jakiś czas będę miał kompa w pracy z siecią to sobie na GG pogadamy:))
Hathor --> jeżeli się pojawiasz na tym forum - mamy do pogadania nt. TWM:) Będę Cię łapał na maila:))

08.11.2004
12:01
[76]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Pridr= PRIestess DRow

08.11.2004
17:02
[77]

Soll [ Senator ]

Aurelinus ---> Jasne tyle to ja tez juz sie domyslilem , jednak klopot polega na tym ze latwiej by sie szukalo tego gdyby nieb ylo takimi skrotami pokodaowane .. Niemniej jest okej i nie ma z tym wiekszego problemu .. Aha i jeszcze jedno .. Jakiego glosu uzyczono Solaufeinowi w tym dodatku Weidu? Rozumiem ze mozna go przylaczyc .. Jakim glosem mowi?

08.11.2004
18:13
smile
[78]

Marksman [ Promyk ]


Tego samego które jest w grze... mod nie dodaje mu głosu...

09.11.2004
20:52
smile
[79]

gofer [ ]

Kto odpowie na to pytanie, jest wielki.

Jak nazywa się aktor podkładający głos Hear'dalisa?

09.11.2004
22:29
[80]

McClanesHungOver [ Konsul ]

Wiem tylko tyle gofer ,że ten gość występował w programie T-Raperów znad Wisły i grał tam poetę ,ale jak sie nazywa to nie mam pojęcia- fakt że ma bardzo charakterystyczny głos.

10.11.2004
10:18
[81]

jackowsky [ JVC ]

Poobchodziłem już kawałek świata i poznajdywałem różne rzeczy między innymi części, z których Crommwell może zrobić coś pożytecznego (jeszcze nic nie mam kompletnego :(). Wszystko to noszę ze sobą i zastanawiam się czy jakbym zostawił te części u Crommwella to czekałyby na mnie, czy ktoś by mi je podprowadził?

10.11.2004
12:28
[82]

sakhar [ Animus Mundi ]

jackowsky --> to Ty zdolny jesteś:)) Wystarczy znaleść sobie jakiś pojemnik (beczka, szafa, kufer itp.) i w nim złożyć swoje graty - nie zginą ani nikt ich nie podprowadzi:))) Od Ciebie zależy tylko czy będzie to na świeżym powietrzu czy w pomieszczeniu.

10.11.2004
12:43
[83]

jackowsky [ JVC ]

sakhar-->Oczywiście żartowałem z tym noszeniem. Pytanie dotyczyło czy u Crommwella można przechowywać części po prostu na podłodze. Każda próba spojrzenia do jakichś pojemników u niego kończy się okrzykiem "złodzieje" i Crommwell robi się czerwony. :)

10.11.2004
13:10
[84]

jackowsky [ JVC ]

sakhar-->No, z tym noszeniem to nie żartowałem... Nie byłem pewny czy rzeczy pozostawione w pojemnikach na zewnątrz się ostaną, a jakoś zapomniałem, że można składować rzeczy w szafach w budynkach, a tu jeszcze taka reakcja pana Crommwella. Rzeczywiście jestem zdolny :)

10.11.2004
16:12
[85]

Marksman [ Promyk ]


jackowsky - jak zostawisz na ziemi, to zniknie...

10.11.2004
17:06
[86]

sakhar [ Animus Mundi ]

jackowsky --> zasada jest taka, ze wszystko w pojemnikach nie ginie. Ale ja tez jak grałem pierwsz raz w BG 1 to nosiłem ze sobą mnóstwo niepotrzebnych gratów:))) Dopiero potem się zreflektowałem, ze przeciez mogę to gdzieś schować:)) A u Cromwella nie nie chowaj bo uzna to za próbę kradzieży. Ale np. w pustym pokoju hotelowym juz możesz schować bez problemu:))

10.11.2004
19:42
[87]

jackowsky [ JVC ]

Marksman,sakhar-->Będę musiał znaleźć jakąś fajną skrytkę blisko domu Cromwella. Ale najpierw (jak wrócę do Athkatli) zapytam Cromwella czy już się nie da czegoś sensownego poskładać z tego rupieciarstwa. :)

10.11.2004
20:10
[88]

Marksman [ Promyk ]

Na zewnąrz są beczki - w którejś z nich... a żeby Cromwell coś zrobił to musi zrobić z kilku części to i tak zrobi dopiero w VI rozdziale... jeśli coś składa się z kilku części to ostatnia zazwyczaj jest gdzieś poza Athcatlą...

10.11.2004
21:34
[89]

ELrohir [ Pretorianin ]

Nie w każdym miejscu można bez obawy zostawiać rzeczy. Na przykład jeśli zostawisz coś w skrzynce w twierdzy d'Arnise przed odbiciem jej (przed zabiciem TorGala i rozmową z Nalią) to po tej rozmowie nie będziesz miał dostępu do rzeczy pozostawionych w zrunowanej twierdzy. Po prostu dlatego, że lokacja jest podmieniana i ta sprzed odbicia nie jest tą po odbiciu.

12.11.2004
16:27
[90]

M'Rek [ Konsul ]

ELrohir ---> Niestety, to fakt :(
Ale większość beczek i skrzynek nie podlega (na szczęście) takim przemianom.

Kiedyś trafił mi sie fajnu bug... Mogłem włożyć rzeczy do skrzynki, a potem wyciągać je kilkakrotnie, mnożąc potrzebny przedmiot :)

13.11.2004
19:51
[91]

ELrohir [ Pretorianin ]

M'Rek --> Ano fakt. Błąd miałeś ciekawy - co udało ci się powielić? (Znając życie to tylko zbędne notatki itp...) Właśnie - gdzie zazwyczaj składujecie śmieci? Ja zazwyczaj tymczasowo na Targu Przygód, po czym przenoszę wszystko do swojej kryjówki po wykonaniu wszystkich zadań z nią związanych. Robię sobie takie małe archiwum - coś jak kolekcję pamiątek...

13.11.2004
19:54
[92]

Marksman [ Promyk ]

Elrohir - SOA - wchodzę do wiezy strażnika i tam, żeby móc potem całość do TOB przenieść...

13.11.2004
20:47
smile
[93]

Soll [ Senator ]

Ahh poraz kolejny udalo mi sie przejsc cala sage Baldur's Gate od pocatku do konca .. Poczawszy od Wyjscia z Candlekeep a skonczywszy na Tronie Bhaala .. Aj to jest dopiero wspaniale uczucie .. Na powrot zwiazalem sie ze swoja postacia i udalo mi sie to co planowalem od kilku miesiecy;] Zawsze mialem ochote na gre ale nigdy nie moglem sie zmobilizowac tak aby przejsc to raz a pozadnie ostatnim razem gdy gralem skonczylem cala BG 1 + Dodatek i Cale BG 2 ale nie starczylo mi juz sil na Tron .. A szkoda bo wart jest tego .. Niemniej dzis sie dopelnilo .. Wspaniala gra i nei zaluje ani jednej minuty jakie z nia spedzilem .. Na pewno nigdy nie zapomne o tej gierce a wracal bede kiedy tylko bede mial czas i ochote bo to jedna z najlepszych gier w jakie gralem .. I pomyslec ze moje poczatki z saga byly dalece odwrote od tych ktore czuje i mam teraz .. Pozostaje mi tylko miec nadzieje ze BG 3 na nowo obudzi w mym sercu taki entuzjazm .. Oczywiscie moznaby tez na nowo przemierzyc Faerun .. Tyle ze teraz zmierzyc sie jako ktos inny , calkowicie przeciwny do tego ktorym moglem grac teraz haha;]

14.11.2004
13:50
[94]

presi0 [ Pretorianin ]

Soll--->Mi sie az taka sztuka nie udała bo:
a)nie zabilem Sarevoka(nie chciało mi sie juz grac:/)
b)nie przeszedłem OzWM:/

Ale zaprawde powiada Wam: Nadejdzie kiedy taki dzien ze przejde cała Sage BG. Muahahaahahah

14.11.2004
18:06
[95]

Soll [ Senator ]

Szkoda tylko ze to juz koniec .. Naprawde swietna historia.. Mam tez w domku Iwd 1 & 2 ale jakos nie za bardzo mam ochote .. Szkoda ze nie ma w Iwd romansow .. Fabula taka nijaka no i cala druzyne sam ty musisz robic .. Takie odizolowane wszystko jakby jest..

14.11.2004
18:14
[96]

sakhar [ Animus Mundi ]

Soll --> prawda, że wspaniałe uczucie?:))) Ale radziłbym Ci spróbować IWD - gra także posiada niesamowity klimat i jest mimo wszystko wciagająca:))

14.11.2004
18:29
smile
[97]

Soll [ Senator ]

Moze i sprobuje .. Mam tylko nadzieje ze nie bede tak przyrownywal IWD do BG .. Bo to strasznie wkurza .. "Eee wolalem taki kursor jak w BG" .. " Ale lipa , wolabym menu umijetnosci jak w BG"
Ale nie powinno byc tak zle;]

14.11.2004
18:51
[98]

Marksman [ Promyk ]

Chyba też odkurzę sagę... jak znajdę czasu troszkę więcej...

14.11.2004
22:30
[99]

Soll [ Senator ]

A mam jeszcze do was takie pytanie .. Jak sie przedstawia sytuacja z Neverwinter ? Warty jest gry ? Czy tam sa romanse ? Jak to jest z dodatkami .. Czy dodaja jakies intrygujace rasy jak Drow'y? Ciekawi mnie to bo ogladajac zwiastuny ktore byly w Bg naprawde mialem na Nwn chetke chociaz ten 3d troche nie bardzo mi w smak .. Jakie wy macie spostzrezenia co do tej gry?

14.11.2004
23:30
[100]

Marksman [ Promyk ]

Nowy wątek:

20.11.2004
21:48
[101]

Deepdelver [ Wielki Prestidigitator ]

Witam wszystkich jako newbie na forum, choc BG nie jest mi obce :)
Zed >>>> ten mod z ziolami pojdzie mi jak juz bylem w Nashkel (mam BG+OzWM+Ntotsc) ?

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.