GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Delphi czy C++ ?

12.05.2004
11:14
smile
[1]

Tomuslaw [ Konsul ]

Delphi czy C++ ?

Witam.

Otóż, programowałem jak do tej pory w pascalu. Postanowiłem przejść na coś nowszego i konkretniejszego. Otóż, chciałem zacząć w Delphi (podobny do pascala), jednakże widzę, iż znaczna większośc osób używa C++ (to tylko moje obserwacje).

Jakie są wg Was plusy i minusy obydwu kompilatorów oraz co mi polecacie (jeśli chodzi o c++ -> nie znam .php, który podobno jest podobny).

Z góry za odpowedzi dziękuję

12.05.2004
11:20
[2]

klod____ [ Generaďż˝ ]

odpowiedz jest trudna

jesli zamiezasz robic kiedys gry...delphi nie ma sensu, jest z 50 razy wolniejsze od c++
z tego powodu np: nasza wlasna produkcja musiala sie nagle przesiasc z delphi na c++

jesli nie zmaierzasz, delphi jest latwe i ma swietne gotowe kompoonenty ;), robi sie w nim szybko

12.05.2004
11:23
smile
[3]

Regis [ ]

Zdecydowanie C++. A PHP sie nie przejmuj, bo PHP ma chyba tylko skladnie taka jak C++ :) Zreszta PHP jest duzo latwiejsze, wiec znajomosc C++ moze Ci pomoc w nauce PHP, ale juz raczej nie na odwrot

12.05.2004
11:24
[4]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

C++

Proponuje na początek Borlanda.

12.05.2004
11:32
[5]

MGS BigBoss [ Konsul ]

będziesz musiał się uczyć od nowa jeśli chodzi o c++. delphi jest podobne do pascala łatwe i po skombilowaniu zajmuje plik wykonywalny owiele więcej co spowalnia aplikacje prosty przykładem jest wpisanie tej samej funkcji np. zamykanie się aplikacji
w c
Close();
i po skombilowaniu zajmuje coś koło 40kb
w delphi
close;
i po skobilowaniu zajmuje około 400kb

12.05.2004
11:46
[6]

ZZar [ Konsul ]


Polecam C++ i Symfonie C++ Jerzego Grębosza na dobry początek.

12.05.2004
12:01
[7]

Swidrygajłow [ ]

zaraz zaraz
nie mylmy dwóch pojęc C++ a pascal to jedna sprawa a czysty kompilator a środowisko typu RAD to druga

Jesli chodiz o c++ i pascala to zdecydowanie polecam c++, wcale nei jest takie trudne, a daje dużo większe mozliwości i jest przez tym językiem (i jego mutacjami) dużo więsza przyszłość.

Natomiast Delphi jest środowiskiem typu RAD (szybkie projektowanie aplikacji), opartym na OBJECT PASCALU i biblitece VCL, umozłiwia bardzo szybkie tworzenie interfejsu graficnzego aplikacji i bardzo łatwe obsłużenie tegoż.
Odpowiednikiem delphi jest C++ BUILDER, który takze korzysta z bibiliotek VCL (ale sa one przeniesone z Delhi) i C++ (jest to standard ANSI C++ z pewnymi dodatkami).

Nie robiłęm nigdy w Delphi ale podejrzewam, że program w nim skompilowany powinien zajmować niewiele wiecej miejsca niz w C++ builderze. POprostu bibilioteka VCL zajmuje duzó miejsca. No chyba że kotś chce pisac aplikacje pod windows w czystym c++ , wtedy faktycznie porgram zajmie kilkadziesiat kb a moze i kilka, ale jesli taki porgram ma przynajmnej średnio rozbudowany interfejs, to robienei tego bedzie katorgą. Poza tym VCL udostepnia dużo innych ciekawych klas, które są bardzo przydatne, jak chociażbby AnsiString.

W dzisiejszych czasach, przy kompach >1GHz i dyskach conajmniej 20gb nie ma żadnego znaczenia czy exe ma 40kb czy 400kb, i tak wiekszosc miejsca zajmuja dane a nie pliki wykonywalne. Ale jak ktoś lubi sie bawić to bardzo proszę. No chyba, aplikacj anie bedzie miałą menu opartego na kontrolka windy (np. gra w 3d), to wtedy najlepiej pisac w czystym c++, bo jest to jednak bardziej wydajne .

OGÓLNIE TO POLECAM C++ BUILDER. Sam w nim czasem dla relaksu coś zmajstruję.

12.05.2004
12:03
[8]

Tomuslaw [ Konsul ]

no właśnie wciąż się zastanawiam.

klod_:

tzn. o jakie gry chodzi? Czy te zajmujące większą pojemność, czy wprost przeciwnie?

MGS BigBoss:

aż taka różnica ??


12.05.2004
12:43
[9]

homer_simpson [ Pretorianin ]

MGS BigBoss -> Jesli mowimy o Delphi i C++ Builder to różnica jest dlatego, ze C++ nie laduje do pliku EXE wszystkich bibliotek, a Delphi tak. Sprobuj odpalic program (napisany w C+)na komputerze, na ktorym nie ma zainstalowanego C++, nie da sie.

12.05.2004
12:49
[10]

Swidrygajłow [ ]

simpson - builder tez ładuje, zależy od ustawien kompilatora. Jak nie załaduje to musza byc odpowiednie pliki luzem i wychodzi w sumie że to zajmuje wiecej miejsca

12.05.2004
12:52
smile
[11]

U_N [ -KOCHAM ANIE- ]

a zna ktos jakies ksiazki do c++ dla komletnych nowicjuszy??

12.05.2004
13:03
smile
[12]

alan09 [ Konsul ]

"Poznaj C++ w 24 godziny" Jesse Liberty
Duzo przykładów, wszystko wyjaśnione krok po kroku.

12.05.2004
13:53
[13]

klod____ [ Generaďż˝ ]

tomusļaw-->> gry zjakiekolwiek z grafika animowana w czasie rzeczywistym i z np"polprzezroczystoscia"

nie chodzi o wielkosc pliku, bo to bez znaczenia, chodzi o szybkosc wyswietlania grafiki,

poniewaz jestes, mam takie wrazenie, zupelnie zielony - bez znaczenia jest czy zaczniesz d delphi czy wisual studio(c++)

ale c++ daje wiecej mozliwosci wiec to lepszy wybor

12.05.2004
14:05
[14]

Tomuslaw [ Konsul ]

klod_:

tak, jestem zielony :) co nieco umiem w pascalu, jednakowoż nigdy nie zajmowałem się grafiką. Co do C++ oraz Delphi, to będę musiał jeszcze spytać moją nauczycielkę od informatyki (I klasa LO) (kobita w komisji na maturach ma uprawnienia do bycia w dwóch województwach - jedna z dziesięciu najlepszych chyba).

Ale mimo wszystko dzięki Wam wszystkim za tak dobre rady :)

12.05.2004
19:41
[15]

matlas [ Legionista ]

C++ i tylko on!!!!!! Na początek polecam kompilator&edytor Borland 5.01 jak sie już coś nauczysz i zaczniesz obiektowo programowaćw c++ to przesiądź sie na Borland Buldier 6 C++ . Jako książke polecam bo to najlepsza książka do C++ w polsce :Jerzy Grębosz "Symfonia C++" tomy kupisz za jakies 60 zyla wszystko,jest super napisane dla początkująćych i zaawansowanych, a potem polecam jego książke, nie pamiętam tytułu ale o Szablonach I Wyjątkach (jak będziesz zaczynał programować obiektowo ). C++ jest dynamicznym językiem i możesz w nim robić co dusza zapragnie i nie jest w cale aż tak trudny .!!! 95% oprogramowania jest napsiane w C++, zaletą jest też że możesz programować pod różne platformy tzn Windows, Linux itd. Programy napisane w tym języku są najszybsze ze wszystkich znanych mi języków (np z 10 * szybsze od Javy).

12.05.2004
20:14
[16]

weds [ Ocean Soul ]

A ja proponuje najbardziej popularny obecnie język na świecie - Java! W składni jest dość podobna do C++, może nie daje takich możliwości (narazie) w pisaniu gier 3D jak C++(ale na pewno nie jest 10*wolniejsza), ale do aplikacji sieciowych jest niezstąpiona. Dodatkowym atutem jest to że w Javie można pisać pod wiele urządzeń przenośnych np.telefony komórkowe. A Delphi to tylko kopiowanie komponentów :P

13.05.2004
07:44
[17]

Swidrygajłow [ ]

weds - chyba żartujesz? java najpopularniejsza? Deplhi to kopiopwanie komponentów? no chyba ze ktoś chce napisac program typu: wpisz swoje imie, kliknij OK i zobacz napis "Krzysiek jest głópi!"

13.05.2004
08:29
smile
[18]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Mimo że osobiście bardziej lubię C++, to do nauki polecam Delphi. Dlaczego?
C++ od kilku lat jest niestety w odwrocie, jest językiem średniego poziomu,
bardzo szybkim i uniwersalnym, ale posiada także wady, są nimi trudność
jaką sprawia w nauce no i w większości wypadków większa pracochłonność
Czas tworzenia aplikacji złozonej z kilku okienek, jeżeli porównamy Delphi i
Visual C++ .NET wychodzi zdecydowanie na korzyść tego pierwszego
środowiska.

Popatrzcie w ogłoszenia pracy, więcej jest firm poszukujących progamistów
tworzących w Delphi.

13.05.2004
08:34
[19]

Eliash [ Generaďż˝ ]

weds -> Java nie daje takich możliwości jak C++, bo kod Javy nie jest kompilowany jak ten z C++ czy Delphi do kodu wykonywalnego lecz do pseudokodu. Z tego powodu programy napisane w Javie będą zawsze wolniejsze od tych stworzonych w C++ czy Delphi. Skompilowany psedokod Javy jest za to przenośny, można go uzywać na róznych systemach operacyjnych, i to było podstawowe założenie Javy.
Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie tworzył silnika 3D w Javie .

13.05.2004
09:34
[20]

Swidrygajłow [ ]

Eliash - ale jest jeszcze Borland c++ Builder, kóry łączy szybkośc z pałerem

13.05.2004
09:46
[21]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Swidrygajłow -> O BCB nie będę się wypowiadał, nigdy nic nie napisałem w tym środowisku, używałem kiedyś kompilatora którego używa BCB do kompilowania prostych programików korzystających z WinAPI ale to wszystko.

13.05.2004
10:09
smile
[22]

Chupacabra [ Senator ]

ja proponuje Jave :)

13.05.2004
13:06
[23]

ziutkos [ Junior ]

Ucz sie najlepiej tak:
Pascal
Object Pascal
C/C++
Java/C#

A tak wogóle to sam jezyk nie jest jedynym elementem w programowaniu.
Dochodzi ogolna umiejetnosc programowania, algorytmy, przetwarzanie
danych i takie tam. Jesli nauczysz się dobrze, schludnie, przejrzyscie programowac
to pozniej wszystko jedno w jakim jezyku bedziesz to robil. Przestawienie sie z jednego
na drugi nie bedzie wcale az takie trudne.

13.05.2004
13:38
smile
[24]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Taka ciekawostka mi sie przypomniała

Kilku nawiedzonych programistów wymyśla języki programowania
które są delikatnie mówiąc nikomu nie potrzebne, a napisanie
nawet bardzo prostego programu (np. pokazującego napis "Hello world")
jest koszmarem.
Kilka przykładów:

Język COW (od angielskiego krowa)
W tym języku programy piszę się za pomocą dzwięków
wydawanych przez krowę np. moo, mOo, OOO, MMM, oom
i tak dalej. Program pokazujący napis "hello world" w tym
języku wyglądał by tak:

MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO Moo MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO Moo MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO Moo Moo MoO MoO MoO Moo OOO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO Moo MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO Moo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo Moo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo Moo MoO MoO MoO Moo MOo MOo MOo MOo MOo MOo Moo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo MOo Moo OOO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO MoO Moo


Kolejny przykład język "BrainFuck" jak zama nazwa wskazuje jest on "nieco" pokręcony
Oto "Hello world" w tym języku:

>+++++++++[<++++++++>-]<.>+++++++[<++++>-]<+.+++++++..+++. [-]>++++++++[<++++>-]<.>+++++++++++[<+++++>-]<. >++++++++[<+++>-]<.+++.------.--------.[-]>++++++++[<++++>-]<+. [-]++++++++++.

>+++++++++[<++++++++>-]<.>+++++++[<++++>-]<+.+++++++..+++. [-]>++++++++[<++++>-]<.#>+++++++++++[<+++++>-]<. >++++++++[<+++>-]<.+++.------.--------.[-]>++++++++[<++++>-]<+. [-]++++++++++.


Pamiętam jeszcze język PleasePorigeHot w którym przed instrukcjami nalezało dołączyć słowo "please"
Jeśli programista za mało ich dołączył program nie działał (programista jest za mało
uprzejmy), jeśli było ich za dużo także (programista jest walezeliną)

Innym ciekawym okazem jest Malboge programming language, nikomu jeszcze nie udało się
napisać za jego pomocą programu. Jednak język jako taki to umożliwia ( spełnia twierdzenia
Turinga). Aby powstał program "Hello world" superkomputer generował
pewne losowo instrukcje o następnie sprawdał ich wynik.

Język UnLambda:

```s``s``sii``s`kk`ki`ki``s``s`ks``s``s`ks``s`kk`ks``s``s`ks``s``s`ks` `s`kk`ks``s``s`ks``s``s`ks``s`kk`ks``s``s`ks``s``s`ks``s`kk`ks``s``s`k s``s`kk`kk``s`kk`kr``s``s`ks``s``s`ks``s`kk`ks``s``s`ks``s``s`ks``s`kk `ks``s``s`ks``s`kk`kk`ki``s``s`ks``s`kk`kk``s`kk`k.*``s``s`ks``s`kk`kk ``s`kki``s``s`ks``s`kk`kk``s`kki``s`kk`ki``s``s`ks``s``s`ks``s`kk`ks`` s``s`ks``s``s`ks``s`kk`ks``s``s`ks``s`kk`kk``s`kk`k``s``s`ks``s``s`ks` `s`kk`ks``s``s`ks``s``s`ks``s`kk`ks``s``s`ks``s`kk`kk``s`kk`ks``s``s`k s``s``s`ks``s`kk`ks``s``s`ks``s``s`ks``s`kk`ks``s``s`ks``s`kk`kk``s`kk `ks``s``s`ks``s``s`ks``s`kk`ks``s``s`ks``s`kk`kk``s`kk`kk``s``s`ks``s` kk`kk``s`kki``s``s`ks``s``s`ks``s`kk`ks``s``s`ks``s`kk`kk``s`kk`kk``s` kk`ki``s``s`ks``s``s`ks``s`kk`ks``s``s`ks``s``s`ks``s`kk`ks``s``s`ks`` s`kk`kk``s`kk`ks``s``s`ks``s``s`ks``s`kk`ks``s``s`ks``s``s`ks``s`kk`ks ``s``s`ks``s`kk`kk``s`kk`ks``s``s`ks``s``s`ks``s`kk`ks``s``s`ks``s`kk` kk``s`kk`kk``s``s`ks``s`kk`kk`ki``s``s`ks``s``s`ks``s`kk`ks``s``s`ks`` s`kk`kk``s`kk`kk``s`kk`ki``s``s`ks``s`kk`kk``s`kk`ki``s``s`ks``s`kk`kk `ki``s`kk`ki

Język Path :

/<+>>-v-v-v-v- $>,!/> !\< v-v-v-v-v-v/
\>+<v>>‹+‹+‹+‹+‹+‹ /<</\/.# ›+›+›+›+/
/< !\++++++++++++++++++++++++ \-v<.++++++++++++++++++++++++/
\++++/\/

I tak dalej i tak dalej, jeśłi ktoś chce więcej dowiedzieś się o takich tworach chorych
umysłów programistów to link jest poniżej.

13.05.2004
13:53
[25]

fanlegii79 [ Konsul ]

Java, java i tylko java. Java to jezyk z najwieksza przyszloscia. C++ to przezytek, borland to juz w ogole jakis syf. Po pierwsze program w javie dziala na prawej kazdej platformie, istnieja na nia bardzo dobry serwer aplikacji, latwo mozna programowac dla sieci www, istnieja zanurzone bazy danych, latwo mozna podmienic interface, tak zeby na maku byl macowy a na windowsie windowsowy. Latwo pisac programy wielowarstwowe.

Gry, aktualnie pisze sie w bardzo wielu jezykach naraz, wystarczy sobie poczytac np. na www.gotwow.net, czego uzyto do wow.

Php, jest jezykiem niszowym, ciezko w nim samym napisac cos duzego., ale jest popularny bo szybko mozna pisac male projekty.

13.05.2004
13:58
smile
[26]

Eliash [ Generaďż˝ ]

fanlegii79 -> Taaa tylko poza aplikacjami webowymi istnieją jeszcze desktopowe, i ten przeżytek i ten syf jak je nazwałeś radzą sobie w nich o niebo lepiej od wspomnianej javy.

13.05.2004
14:09
[27]

matlas [ Legionista ]

Java ???? chba upadłes na głowe programy w tym języku sąstraszne wolne i stranie obciążają procesor!!! to nadaje sie tylko na komóki itp urządzenia a nie na komputer, na komputerze króluje C++, a co do Delphi to do C++ jest Borland Buldier i Visual C++ i wnich też można szybko aplikacje robić i mają dużo więcej możliwości!

13.05.2004
14:13
smile
[28]

Eliash [ Generaďż˝ ]

fan -> Co to są "zanurzone" bazy danych?

28.05.2004
13:20
[29]

m6a6t6i [ hate me! ]

java przyszloscia? no nie jestem do konca przekonany. jest zbyt wolna - przeciez java jest napisana w c++. jesli chodzi o przyszlosc stawialbym raczej c++ i np. symbianos na komorki nizli jave.

28.05.2004
15:21
[30]

fanlegii79 [ Konsul ]

Eliash -> Napisz aplikacje w delphi, ktora odpali sie na windowsie, mac os, i linuksie. Co do aplikacji desktopowych to programy napisane w javie sa wolne z powodu interface graficznego. Niestety jezeli uzyje sie swinga, to aplikacja bedzie bardzo przenosna, ale bedzie wolna oraz niedostosowana do specyfiki danego srodowiska graficznego (np ikonki przy zegarze w windows, dock w mac os x). Natomaist jezeli sie zrobi natywna grafike, tak np jak w Azureusie to nie mozna powiedziec zeby to byla zbyt wolna aplikacja. Na kompie z ktorego pisze (amd 2000+, win xp), gdzie leci muzyczka z iTunes, jak klikam intensywnie w sciagajacego cos azureusa to obciazenie procesora jest jakies gora 20%.

matlas -> No tak komorki to maja tak mocne procesory ze sobie bez problemu radza z java. Oczywiscie ze sa buildery ktore pozwalaja napisac szybko aplikacje, ale co za korzysc urzywania c++, jezeli wiekszosc i tak robi za ciebiue builder? Na tej samej zasadzie sa buildery takei jak Jbuilder, czy visual java. Bulidery maja jedna wade zwykle generuja kod na dana platforme, piszac kod w javie latwo jest w specyficznym dla danej platformy builderze, stworzyc odpowiedni interface.

Eliash -> Zanurzone bazy danych, sa to bd ktore sa wkompilowane w twoj porgram i nie laczysz sie z nimi jawnie. Czesto jezeli chcesz uzyc sql-owej bazy danych, klient marudzi ze trzeba ja osobno konfigurowac. Jerzlei uzyjesz zanurzonej bazy danych, to ona wkompliluje sie w twoj program i bedziesz mogl tworzyc na dysku pliki i odwoluywac sie do nich poprzez zapytania sql, a predkoscia nie bedzie ustepowac, tradycyjnym baza.

m6a6t6i -> c jak i c++, to jezyki w ktorych mozna napisac program zeby dziala szybko. Mozna decydowac, o takich rzeczach, jak to ze procesor mnorzac przez dwa, dokona przesuniecia bitowego o jeden i tym podobne. Decyduje sie kiedy przekazujemy adres, kiedy kopie obiektu itd. Dobry programista napisze w c i c++ szybki i wysoko niezawodny system operacyjny, jezyk programowania, biblioteke graficzna, itd. W javie pamiecia zarzadza virtualna maszyna, programista sie nie martwi ze zaalokowal sobie za mala pamiec. Moze skupic sie piszac program na tym co ten program ma robic. w ujeciu biznesowym, a mniej sprzetowym.

Co do komorek to wojna trwa. Pierwsza bitwe napewno wygrala java, teraz kontratakuje symbian os i pewnie microsoft sie dolaczy.

28.05.2004
15:27
[31]

m6a6t6i [ hate me! ]


fanlegii79 - popieram - wojna trwa :) a co do komorek to java jest strasznie wolna. komory przetwarzaja kod javy na c++, potem c++ na asm i dopiero wykonuja. ogromne marnotrastwo czasu:]

28.05.2004
15:40
[32]

Swidrygajłow [ ]


fanlegii:

1.C++ Builder w wersji 6 obsługuje biblioteki CLX, które zapewniają wieloplatformowość, aplikacje mogą być przenoszone np. z windy na Linuxa
2.20% na athlonie 2000Xp podczas słuchania muzyki, ściągania i klikania ? ROTFL
3.wiekszosc robi builder? builde ułatwia tworzenie interfejsu graficznego oraz wykonywanie niektórych operacji (odczyt z dysku, operacje na stringach, listy itd). Resztę piszesz sam, no chyba że ten program ma wyśiwetlać okienko, na nim mnóstwo przycisków dla bajeru i wiecej nic nie ma robić.
4.Optymalizacje typu przesuniecia bitowe robi sam kompilator, bez ingerencji programisty. Samteż alokuje pamięc. No chyba że chodiz Ci o to, że trzeba za każdym razem deklarować zmienną - no to sorry...

Poza tym żaden program napisany w javie, który korzysta z funckji WINAPI nie bedzie działął na linuxie ani innym systemie niewindowsowym (chyba że przez emulator).

28.05.2004
16:18
[33]

fanlegii79 [ Konsul ]

Swidrygajlow
1. Mieszanie builderow i jezykow nic nie da w dyskusji czego sie uczyc, bo pewniei JBuilder tez to potrafi.
2. Nie rozumiem co jest w tym smiesznego? Programy pisze sie zeby ich uzywac, a nie maksymalizowac wolny czas procesora.
3. To co jest ta reszta? Otwieranie polaczen z baza danych?
4. Jezli pisze sie porgram ze cala pamiec sie alokuje statycznie, to jest to profanacja c. Wlasnie dlatego nie lubie c i c++ bo samemu trzeba uzywac, mallock, i free w c, albo konstrukotrow i destruktorow w c++.

Ostatnio moj kolega ze studiow wyglosil teorie:
"Jezeli program napisany w c wykonuje sie dluzej niz sekunde to w php nie wykona sie w ogole" - Bo php jest 30 razy wolniejszy a timeout na wikeszosci serwerow www dla php wynosi wlasnie 30s.

28.05.2004
16:27
[34]

Swidrygajłow [ ]

fanlegii
1.Twój głóny zarzut wobec c++ buildera i c++ w ogole to niemoznosć przenoszenia miedzy platformami - poakzuję Ci że to neiprawda
2.Jesli taki prosty program żre tyle procesora to co bedzie z bardziej skomplikowanymi?
3.Reszta jest własciwym programem, kodem zawierającym algorytmy, np. kompresji do mp3. Wyobrażasz sobie coś takiego w Javie? nie mowie tu o powłoce a o enginie.
4.Co w tym trudnego/niewygodnego?

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.