GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Pola i objętości OSTROSŁUPÓW

05.04.2004
20:33
smile
[1]

wiesław2 [ Konsul ]

Pola i objętości OSTROSŁUPÓW

Mam do Was prośbę:
Czy moglby mi ktos ladnie, po kolei, jak pokazac jak obliczamy Pc - pole calkowite i V- objetosc ostrosłupów?
Np moze ktos zrobi takie zadanko:
Krawędz podstawy ostroslupa prawidlowego trójkątnego ma dlugosc 6 cm. Kąt nachylenia krawedzi bocznej do postawy ma miarę 60 stropni. Oblicz Pc i V tego ostroslupa

Dzieki z gory za chęć pomocy:)

05.04.2004
20:35
[2]

Arab Lawrence [ spamer ]

Pc - pole powierzchni bocznej + pole podstawy
V - 1/3 * pole podstawy * wysokosc

a zadanie sam sobie zrob maly leniu

05.04.2004
20:40
[3]

wiesław2 [ Konsul ]

Dzięki ale wzory znam:)
Ale nie umiem tego zrobić bo ostroslupów CAŁKowicie nie rozumiem, dlatego zwracam sie z prosbą aby ktos ładnie, krok po rkoku napisal mi jak to obliczamy, a te zadanie to moze byc przeyklad do pokazania

05.04.2004
20:43
[4]

nutkaaa [ Żywiołak Ognia ]

tez mam teraz ostroslupy i jak opanowales graniastostosluby to z ostroslupami nie powinienes miec problemow. Zadanie sam sobie rozwiaz bo ja nie umiem tak jasno tego wytlumaczyc kro po kroku :) Ja mysle indywidualnie

05.04.2004
20:47
[5]

Arab Lawrence [ spamer ]

Dysponujac krawedzia podstawy obliczasz wysokosc trojkata rownobocznego w podstawie, nastepnie korzystasz z funkcji tg lub ctg kata alpha i obliczach wysokosc czyli krawedz boczna. Pozostaje wstawienie wyliczonych danych do wzorow.

05.04.2004
20:48
[6]

Coy2K [ Veteran ]

musisz znac wzory na sinus cosinus tangens i cotangens katow...

05.04.2004
20:51
[7]

Lukasz_C747 [ Centurion ]

prowadzisz wysokość, od styku wysokości z podstawą prowadzisz odcinek do jednej z krawędzi i tworzy się trójkąt 90-60-30 (stopni) możemy więc z wzorów łatwo obliczyć wysokość, podstawa to trójkąt równoboczny, a więc pole to (musz słownie bo nie mam jak inaczej): długość boku do kwadratu pomnożyć przez pierwiastek z 3 i podzielić na 4

05.04.2004
20:52
smile
[8]

spider2000 [ Master Of Windforce ]

Albo skorzystać z własności trójkąta 30, 60, 90 (właściwie to są przetworzone funkcje trygonometryczne). Ja sobie zawsze patrzyłem tak:
-Na przeciw kąta 90 jest "2a"
-Na przeciw kąta 30 jest "a"
-Na przeciw kąta 60 jest "a*sqrt(3)" (po ludzku "a pierwiastków z trzech").

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.