GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Jak jest z profesjami w WFRP???

03.04.2004
13:31
smile
[1]

Mesiash666 [ Konsul ]

Jak jest z profesjami w WFRP???

Mam znowu problem...
Chodzi o to czy przepadaja cechy z avance shema czy nie ... Objasnie: jezeli ktos ma podstawe 36 WW (WS) i advance +10 upgraduje to ma 46. Jesli chce bardziej podciągnąć to musi uzyć klasy ktura ma WW advance o +20. Ale czy w trakcie zmiany profesji puki nie zrobi upgrada o 20 to ma(sie mu przywraca) 36 poczatkowe, czy moze 46 zostaje po upgradu???

Z góry <b>dzieki</b>

03.04.2004
13:41
[2]

szagrad [ XIII. STOLETÍ ]

Dobra to moze ci odpowiem
jesli moja postac ma 36WW na poczatek i awansujesz o +10 to masz 46, jesli przejdziesz na profesje zaawansowana ktora ma +20 to mozesz rozszerzyc o 10 gdyz o 10 wczesniej juz rozszerzylas.
I tak jest z kolejna profesja jesli masz juz upgreda o +20 to nastepne rozszerzenie mozesz zrobic jesli znajdziesz postac ktora ma +30 badz +40.
Max rozszerzenie nie moze wynosic wiecej niz +40 zreszta nie ma wiekszych rozszerzen w podreczniku

03.04.2004
13:43
[3]

XaRaF [ Pretorianin ]

jeżeli bohater rozwinął już sobie cechę z np. profesji podstawowej o te +10 i ma 46 to już mu to nie przepada, zostaje do końca [nie wliczając specjalnych możliwości obniżenia cechy]

i jeszcze jedna taka prośba: czy mógłbyś przed opublikowaniem posta, wkleić tekst do worda niech poprawi błędy ortograficzne, a jeżeli już nie używasz PLiterek to przeczytaj go choć raz uważnie, bo to aż w oczy razi [przynajmniej mnie] gdy widzę puki zamiast póki

pozdrawiam

03.04.2004
13:44
[4]

szagrad [ XIII. STOLETÍ ]

XaRaF cos ty taki drazliwy heh kazdemu moze sie zdarzyc a polskich literek nie waro uzywac

03.04.2004
13:49
[5]

XaRaF [ Pretorianin ]

tam zaraz drażliwy, po prostu grzecznie zwróciłem uwagę, a używanie PLiterek to indywidualna sprawa

03.04.2004
14:33
[6]

szagrad [ XIII. STOLETÍ ]

W takim razie sorki za to iz sie czepiam

03.04.2004
14:41
[7]

tygrysek [ behemot ]

tak jak powiedzieli poprzednicy, dodatkowe punkty rozszerzeń nie są kumulowane

czyli +10 i następne +20 daje nam przy maksie nadal +20
rozszerzeń nie tracimy też nawet gdy nie ukończymy profesji


tak czy siak jestem przeciwny takiemu traktowaniu postaci poprzez rozwinięcia podręcznikowe
dla mnie to obrzydlistwo

03.04.2004
15:03
smile
[8]

szagrad [ XIII. STOLETÍ ]

tygrysek racja ale przyznaj ze na poczatek moze byc jak juz czloweik pogra troszke to lepiej to zmienic heh
moze dlatego wole wampira maskarade badz mrczne wieki

03.04.2004
15:06
[9]

XaRaF [ Pretorianin ]

tygrysek - dlaczego obrzydlistwo?

czyli +10 i następne +20 daje nam przy maksie nadal +20

ja się na to godzę, bo gdyby zamiast tego łącznie wychodziło +30 postać zbyt szybko stawałaby się swoistym Herculesem, na którego jedynie wrogów kupa mogłaby coś poradzić

rozszerzeń nie tracimy też nawet gdy nie ukończymy profesji

to również można logicznie wytłumaczyć, przecież skoro jakąś cechę się rozwinęło, znaczy że bohater poznał coś nowego, czegoś nowego się nauczył, zyskał doświadczenie i jakiekolwiek przekwalifikowanie na inną profesję nie odbiera mu tej wiedzy, nie zaczyna chorować na amnezję

inną sprawą jest to, że jakikolwiek podręcznik do RPG, czy to WFRP czy WoD, należy traktować jako swoistego rodzaju zbiór wskazówek, z którym można się godzić ale nie trzeba koniecznie stosować, a niestety wiele osób o tym zapomina

szagrad - nie ma za co, nic się nie stało

pozdrawiam

03.04.2004
15:07
[10]

tygrysek [ behemot ]

szagrad, abstrahujesz od tematu tym wampirem :)
tak czy siak system kostkowy i numeracja oraz punktacja zmusza graczy do liczenia a nie grania

03.04.2004
15:09
[11]

szagrad [ XIII. STOLETÍ ]

czy ja wiem czy abstrahuje przynajmniej wtedy wiecej slupiam sie n agrze niz na liczeniu
a jesli nawet to i tak RPGi na zywo sa o nioebo lepsze niz na kompie
ps. jeszcze pamietam te wspaniale czasy gdy mlodzi zapaleni gralismy na poddaszu mruuu

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-03 15:13:08]

03.04.2004
15:11
[12]

tygrysek [ behemot ]

XaRaF --> źle troszkę napisałem posta i zrozumiałeś go w taki sposób, jaki zupełnie nie przewidywałem. Raczej sobie ponarzekałem na system kostkowy i punktowy a nie brak kumulacji w rozszerzeniach.

03.04.2004
15:12
[13]

tygrysek [ behemot ]

masz rację szagrad
żywe RPG nie ma "przeciwników"

ale w sumie LARP ... hmmm :)
mniam

03.04.2004
15:14
smile
[14]

szagrad [ XIII. STOLETÍ ]

LARP to tez fajna zabawa od wczoraj we wrocku odbywa sie zlot milosnikow fantastyki heh larpy przewidzaine w planie:D

04.04.2004
18:32
smile
[15]

Mesiash666 [ Konsul ]

Dzieki wam za wypowiedzi...
Rzywe RPG to jest najlepsza forma tego typu gier nie ma poruwnania do niczego innego a jak dobre GM to i sie super klimat robi i wogle nic tylko grac...


P.S. Wątki o WFRP poczedpiac pod kategorie??? cRPG??? czy jaka???

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.