Mesiash666 [ Konsul ]
Jak jest z profesjami w WFRP???
Mam znowu problem...
Chodzi o to czy przepadaja cechy z avance shema czy nie ... Objasnie: jezeli ktos ma podstawe 36 WW (WS) i advance +10 upgraduje to ma 46. Jesli chce bardziej podciągnąć to musi uzyć klasy ktura ma WW advance o +20. Ale czy w trakcie zmiany profesji puki nie zrobi upgrada o 20 to ma(sie mu przywraca) 36 poczatkowe, czy moze 46 zostaje po upgradu???
Z góry <b>dzieki</b>
szagrad [ XIII. STOLETÍ ]
Dobra to moze ci odpowiem
jesli moja postac ma 36WW na poczatek i awansujesz o +10 to masz 46, jesli przejdziesz na profesje zaawansowana ktora ma +20 to mozesz rozszerzyc o 10 gdyz o 10 wczesniej juz rozszerzylas.
I tak jest z kolejna profesja jesli masz juz upgreda o +20 to nastepne rozszerzenie mozesz zrobic jesli znajdziesz postac ktora ma +30 badz +40.
Max rozszerzenie nie moze wynosic wiecej niz +40 zreszta nie ma wiekszych rozszerzen w podreczniku
XaRaF [ Pretorianin ]
jeżeli bohater rozwinął już sobie cechę z np. profesji podstawowej o te +10 i ma 46 to już mu to nie przepada, zostaje do końca [nie wliczając specjalnych możliwości obniżenia cechy]
i jeszcze jedna taka prośba: czy mógłbyś przed opublikowaniem posta, wkleić tekst do worda niech poprawi błędy ortograficzne, a jeżeli już nie używasz PLiterek to przeczytaj go choć raz uważnie, bo to aż w oczy razi [przynajmniej mnie] gdy widzę puki zamiast póki
pozdrawiam
szagrad [ XIII. STOLETÍ ]
XaRaF cos ty taki drazliwy heh kazdemu moze sie zdarzyc a polskich literek nie waro uzywac
XaRaF [ Pretorianin ]
tam zaraz drażliwy, po prostu grzecznie zwróciłem uwagę, a używanie PLiterek to indywidualna sprawa
szagrad [ XIII. STOLETÍ ]
W takim razie sorki za to iz sie czepiam
tygrysek [ behemot ]
tak jak powiedzieli poprzednicy, dodatkowe punkty rozszerzeń nie są kumulowane
czyli +10 i następne +20 daje nam przy maksie nadal +20
rozszerzeń nie tracimy też nawet gdy nie ukończymy profesji
tak czy siak jestem przeciwny takiemu traktowaniu postaci poprzez rozwinięcia podręcznikowe
dla mnie to obrzydlistwo
szagrad [ XIII. STOLETÍ ]
tygrysek racja ale przyznaj ze na poczatek moze byc jak juz czloweik pogra troszke to lepiej to zmienic heh
moze dlatego wole wampira maskarade badz mrczne wieki
XaRaF [ Pretorianin ]
tygrysek - dlaczego obrzydlistwo?
czyli +10 i następne +20 daje nam przy maksie nadal +20
ja się na to godzę, bo gdyby zamiast tego łącznie wychodziło +30 postać zbyt szybko stawałaby się swoistym Herculesem, na którego jedynie wrogów kupa mogłaby coś poradzić
rozszerzeń nie tracimy też nawet gdy nie ukończymy profesji
to również można logicznie wytłumaczyć, przecież skoro jakąś cechę się rozwinęło, znaczy że bohater poznał coś nowego, czegoś nowego się nauczył, zyskał doświadczenie i jakiekolwiek przekwalifikowanie na inną profesję nie odbiera mu tej wiedzy, nie zaczyna chorować na amnezję
inną sprawą jest to, że jakikolwiek podręcznik do RPG, czy to WFRP czy WoD, należy traktować jako swoistego rodzaju zbiór wskazówek, z którym można się godzić ale nie trzeba koniecznie stosować, a niestety wiele osób o tym zapomina
szagrad - nie ma za co, nic się nie stało
pozdrawiam
tygrysek [ behemot ]
szagrad, abstrahujesz od tematu tym wampirem :)
tak czy siak system kostkowy i numeracja oraz punktacja zmusza graczy do liczenia a nie grania
szagrad [ XIII. STOLETÍ ]
czy ja wiem czy abstrahuje przynajmniej wtedy wiecej slupiam sie n agrze niz na liczeniu
a jesli nawet to i tak RPGi na zywo sa o nioebo lepsze niz na kompie
ps. jeszcze pamietam te wspaniale czasy gdy mlodzi zapaleni gralismy na poddaszu mruuu
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-03 15:13:08]
tygrysek [ behemot ]
XaRaF --> źle troszkę napisałem posta i zrozumiałeś go w taki sposób, jaki zupełnie nie przewidywałem. Raczej sobie ponarzekałem na system kostkowy i punktowy a nie brak kumulacji w rozszerzeniach.
tygrysek [ behemot ]
masz rację szagrad
żywe RPG nie ma "przeciwników"
ale w sumie LARP ... hmmm :)
mniam
szagrad [ XIII. STOLETÍ ]
LARP to tez fajna zabawa od wczoraj we wrocku odbywa sie zlot milosnikow fantastyki heh larpy przewidzaine w planie:D
Mesiash666 [ Konsul ]
Dzieki wam za wypowiedzi...
Rzywe RPG to jest najlepsza forma tego typu gier nie ma poruwnania do niczego innego a jak dobre GM to i sie super klimat robi i wogle nic tylko grac...
P.S. Wątki o WFRP poczedpiac pod kategorie??? cRPG??? czy jaka???