GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Uru - Ages Beyond Myst POMOCY !!!!!!!!!!

01.04.2004
12:47
smile
[1]

zubirek [ Junior ]

Uru - Ages Beyond Myst POMOCY !!!!!!!!!!

Mam Uru - Ages Beyond Myst i nie moge znaleść wszystkich palców :):) mam 6, 7 to na jakiś dzwiach przy drzewie
ale to nie chce się nacisnąć co mam zrobić HELP MY !!!!!!!!!! bo już zaczynam tracić cierpliwość :):):
Albo jak macie to podajcie linka do str gdzie jest poradnik do tej gry
Z góry strdeczne dzięki

01.04.2004
12:48
[2]

Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]

A ze szkieletu dinozaura ?

01.04.2004
18:07
[3]

zubirek [ Junior ]

Znalazłem :
Przyczepa
Szkielet
Znak koło bramy
w jaskini jeden w grocie 2 na jakiejś windzie :)
aa i zrobiłem tam tą układanke i ta babka mi wskazała jeden ukryty
koło drzewa jest wejście i tam też jest ale tamten nie działa niewiem czemu
i co dalej ????????

01.04.2004
18:50
[4]

Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]

W grocie są 4 znaki. Jeden pokazuje się wtedy, jak opuścisz drzwi przełącznikiem. Ten znak na drzewie jest aktywny, kiedy zaliczysz wszystkie łapy.

01.04.2004
21:41
[5]

timmo [ Junior ]

Sorrki, że się podczepie pod topic, ale głupio by wyglądały dwa takie same;)))
Też mam problem z Uru, ale przy wagoniku w świecie z "grzybkami". Po uruchomieniu
dźwigni nie mogę zdążyć wskoczyć, brakuje mi 1-2 sekund! HELP!!!!!

01.04.2004
21:54
[6]

Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]

Ja tam jeszcze nie doszedłem :)

01.04.2004
21:58
[7]

Ines [ Ines ]

timmo--> no to trzeba podbiec, bo zwyczajnym krokiem nie zdazysz.

01.04.2004
22:55
smile
[8]

Jeh'ral [ Konsul ]

W razie jakiś kłopotów zapraszam na moją stronę, gdzie znajdziecie pełną solucję i do gry i do najnowszego dodatku do Uru.

02.04.2004
16:06
[9]

timmo [ Junior ]

re: Ines
Do tego doszłem po drugiej próbie;), ale i tak mi się nie udaje!:,(

02.04.2004
17:59
smile
[10]

Jeh'ral [ Konsul ]

timmo --> Jeśli wagoniki ruszyły, musisz je zatrzymać tą dźwignią, którą je uruchomiłeś. Aby zatrzymać jeden z wagonikó idealnie przy kładce, musisz pociągnąć za dźwignię zanim wagonik dojedzie do kładki, bo trochę działa na nie siła bezwładności zanim się zatrzymają. Później jeszcze raz przesuń dźwignię i szybko podbiegnij do wagonika i do niego wskocz. Od chwili pociągnięcia za dźwignię do momentu ruszenia całej maszynerii masz ok. 12-15 sekund... nie pamiętam dokładnie.

03.04.2004
13:55
smile
[11]

timmo [ Junior ]

Dzięki za pomoc, Jeh'ral! Teraz wszystko gra:)

03.04.2004
14:03
smile
[12]

Jeh'ral [ Konsul ]

Nie ma za co... Jak jeszcze byś się gdzieś zaciął w Uru, to zapraszam na swoją stronę (link przy nicku), gdzie znajdziesz pełną solucję mojego autorstwa.

03.04.2004
14:31
smile
[13]

Ines [ Ines ]

Jeh'ral --> wreszcie udalo mi sie sciagnac dodatek - twoj link zadzialal :), a wczesniej bezskutecznie probowalam z innego.
Radzisz, by gre zainstalowac od nowa na czysto i potem dodatek, czyli wszystko trzeba bedzie zaczynac od poczatku? W takim razie, co bedzie, gdy wyjda kolejne dodatki?
Czy ten pierwszy dodatek jest ciekawy? Pytam, bo nie mam ani za duzo czasu ( szczerze mowiac, to w ogole mi go brakuje), ani miejsca na HDD - czy dodatek wart tego, by troche sie poswiecic, czy moze spokojnie poczekac?

03.04.2004
14:43
smile
[14]

Jeh'ral [ Konsul ]

Ines--> Wiesz, to już zależy od Ciebie... jak bardzo głębiej chcesz studiować historię cywilizacji D'ni (w dodatku, w Pałacu jest do przejrzenia 26 dzienników o wszystkich pozostałych królach D'ni). Według mnie warto w niego pograć, mimo że chodzi się jedynie po Ae'gurze. Choć nie tylko, bo autorzy postarali się o kilka smaczków. Tak naprawdę pierwszy dodatek jest jedynie na otarcie łez dla tych, którym spodobał się tryb online. Taka forma rekompensaty, kiedy po zawieszeniu usługi można ponownie wrócić do D'ni (choć ja zrobiłem to znacznie wcześniej dzięki trainerowi).

Jeśli chodzi o miejsce na dysku, to nie masz się czym przejmować. Rozszerzenie dodaje jedynie tyle, ile samo waży, czyli nie wiele więcej od 100 MB. Jeśli masz miejsce na samą grę (1,6 GB), to znajdziesz jeszcze dodatkowe kilka megabajtów na dodatek.

Co do instalacji, to zalecam usunięcie gry i zaczęcie od uruchomienia dodatku. On sam poprosi o płytę z grą, zainstaluje najpierw grę, a później siebie :) I tak. Trzeba zacząć od nowa, choć z kilkoma nowymi opcjami. W całości trzeba przejść etap Rozpadliny, a całą resztę tylko w stopniu potrzebnym do dalszej rozgrywki.

03.04.2004
18:02
smile
[15]

Seledynka [ Legionista ]

Czy można zapisywać gre w dowolnym miejscu?

03.04.2004
19:20
[16]

Ines [ Ines ]

Seledynka--> nie ma takiej mozliwosci :(. Gra sama zapisuje sie, gdy z niej wychodzisz i nawet ciebie nie pyta.

03.04.2004
19:31
[17]

timmo [ Junior ]

czy to źle, że nie ma ręcznego zapisu?
według mnie ten autosave jest super, szczególnie gdy komuś non-stop wiesza się komp (tak jak mi:))))
poboba mi się, też z tego względu, że nie pogubię się w save'ach, co pewnie by się często zdarzało przy
tylu różnych światach.

03.04.2004
19:41
[18]

Ines [ Ines ]

timmo--> ja uwazam, ze jest zle. Moze tobie sie nie przytrafilo niczego zlego, ale ja osobiscie raz utknelam bez mozliwosci powrotu i musialam sporo sie nameczyc.
Myslalam, ze bede musiala przechodzic gre od poczatku, ale przeszukujac w rozpaczy siec, znalazlam czyjas wypowiedz, gdzie bylo napisane, ze mozna _resetowac_ konkretne wieki. Tym sposobem przeszlam jeszcze raz Kadish Tolesa, a nie wszystko od poczatku. Na wszelki wypadek powiem dla potomnosci, ze nie warto zamykac za soba drzwi, grajac w Uru.
Majac save z konkretnego miejsca, nie musialabym przechodzic niektore momenty po kilka/kilkanascie razy (na przyklad zle wymierzony skok, spowodowany "swietna" praca kamery, no i sposobem sterowania podczas skoku). Zreszta, co dobrego w tym, ze ktos ciebie ogranicza i decyduje za ciebie? Autosave mogl pozostac, ale jednoczesnie moglo byc normalne save'owanie, IMO.

03.04.2004
22:25
[19]

Jeh'ral [ Konsul ]

Ja tam osobiście też nie narzekałem na system saveów. Poza tym pamiętajcie wszyscy, że ta gra pierwotnie w ogóle nie miała mieć trybu dla pojedynczego gracza. Ten system autosave miał pewnie ułatwiać w pewien sposób rozgrywkę sieciową.

Jeśli zainstalujecie dodatek do Uru i przejdziecie do miasta, to sami się przekonacie, że normalny system saveowania w każdym dowolnym momencie tutaj nie ma żadnego sensu i wcale nie jest potrzebny. Gdy kończy się grę, w domyśle wraca się odpocząć na swój osobisty Wiek - Relto. Więc za każdym razem, kiedy zaczyna się ponownie grę, zaczyna się ją na Relto. Dopiero z niego przechodzi się na inne światy.

Już się nie mogę doczekać 23 czerwca, na kiedy został zapowiedziany kolejny dodatek. Wszystkie znaki na niebie i w grze ;) wskazują, że na pewno będą dwa nowe Wieki - Negilahn (świat będący ogramną dżunglą - można go ujrzeć na trailerze trybu Live w grze) oraz Todelmer (nie mam pojęcia co to za Wiek). Z pewnością dodadzą też jakieś nowe lokacje w samym D'ni. Może w końcu coś z właściwego miasta, a nie tylko kolejną wyspę...

04.04.2004
03:08
[20]

Seledynka [ Legionista ]

Szczerze to gra jest wciągająca ale bez ducha.Brak muzyki która motywuje, denne parcie do przodu to mi przeszkadza.Potrafie nie odciągnać sie od gry przez cały dzień a ta mnie z deka nudzi.Co do seavów to też mała kiszka zmuzdżam się, pokonuje zagadke nielogiczną zresztą,ktoś sobie wymyślił że tak ma być kończe bo musze i zaczynam od starego momentu ktory tłucze już nie wiem poraz ktory kolejny.Moja opinia ogolna to po prostu nudna gra gdzie chodze samotnie bez dopingu muzycznego i rozwiązywanie mało logicznych zagadek,jestem szczerze zawiedziona jeśli chodzi o gre przygodową.Mam nadzieje że następna w którą zagram będzie miała konkretny sens i cel.Ale nie krytykuje są gusta i guściki.Powodzenia życze dla grających

04.04.2004
09:09
[21]

timmo [ Junior ]

Uru opublikowano dla osób, które zafascynował świat Mysta i chcą odkrywać historię D"ni!
W poprzednich grach akcja skupiała się wokół rodziny Atrusa, ale wiele osób było zainteresowanych
bardziej szerszym spojrznieniem na cywilizację D'ni, która jedynie majczyła gdzieś w tle Mystów i Rivena.
Uru ma sens! Gra miała być w konwencji on-line, więc jakaś wybijająca się z tła muzyka byłaby po prostu
wkurzająca. Zresztą jest ona podobna do tej z Mysta I i Rivena, różni się jedynie od tła w Exile, gdzie za
oprawa muzyczna była tworzona przez innego kompozytora. A co do nielogiczności - czy spodziewasz się
żeby obcy dla nas świat zachowywał się zgodnie z logiką, którą wykształciła sobie nasza cywilizacja? Według
mnie rekord w nielogiczności pobił Schizm - zresztą konwencja była pod tym nawet trochę podobna - ale
i tak się w niego przyjemnie grało;))

04.04.2004
09:25
[22]

Jeh'ral [ Konsul ]

Seledynko--> Zastanawiam się w jaką wersję językową gry grasz. Bo chyba w angielską i kompletnie nic z tego nie rozumiesz. Uru, tak jak i poprzednie gry z serii Myst to przede wszystkim dzienniki, z których dowiadujesz się o dalszym ciągu historii. Tu nie ma nikogo, kto Cię poprowadzi za rękę i powie, co masz teraz zrobić. Sama się musisz tego dowiedzieć. A w grze jest co czytać. Są całkiem niemałe dzienniki o 8 królach D'ni, 4 dzienniki dotyczące zwyczajów D'ni, dziennik jednego z pierwszych odkrywców D'ni (Douglasa Sharpera), dziennik o historii króla Shomata oraz dzienniki opisujące Wiek Gahreesen i urządzenie KI. Jest też kilka notatek. W najnowszym dodatku znajdziesz trzy historie o kolejnych królach, 28 dzienników o życiu wszystkich pozostałych królów D'ni (w sumie było ich 34 w ciągu 6 i pół tysiąca lat) i jeszcze kilka innych.

Nie podoba Ci się muzyka. Ależ ona jak najbardziej jest i jest całkiem przyjemna! Wystarczy tylko trochę bardziej podgłośnić muzę i usłyszysz jaka jest piękna. Choć oczywiście nie dorówna orkiestrowemu soundtrackowi z Wygnania, bo to jest poprostu majstersztyk jeśli chodzi o muzę do gry.

A zagadki są jak najbardziej logiczne. Nic, w żadnej z gier Myst nie jest pozostawione przypadkowi. Zawsze wystarczy dokładniejsza penetracja otoczenia, aby "załapać" o co w tym wszystkim chodzi. Uru i Mysty to gry bardziej logiczne niż przygodowe. Poza tym musisz wczuć się w konwencję. Wyobrazić sobie, że to wszystko dzieje się naprawdę i wczuć się w rolę odkrywcy starożytnego ludu, który ratując się ucieczką z własnego ginącego świata, przybywa na nasz, zakładając tu swój nowy dom.

05.04.2004
00:42
[23]

Seledynka [ Legionista ]

Nie krytykuje ogolnie tej gry jako wyjadacz przygodówek.Raczej gustuje w innych typach tych gier.Nie zaczynałam od podszewki tej wędrowki może dlatego trudno mi zrozumieć sensu tej gry.Teraz w nią gram chociaż przyznam bez szczególnego zapału bo jednak nie jest w moim typie ale to nie znaczy że zła.Oceniłam ją tak dlatego że lubie szybszy rozwój wydarzeń i bardziej realny,teraz wiem że to jest całkiem inny klimat przygodówki.Jeżeli chodzi o zrozumienie to wiem po co ta wędrowka i nie ważne az tak bardzo czy to wersja angielska czy polska.Po prostu gustuje w grach typu Syberia Post mortem ale także gry akcji Splinter Cell Vietcong lub pustynna burza max pane itd,także bez obrazy.Już teraz wiem ze daje sobie luzik z URU bo nie przekonała mnie ale jak wcześniej wspomniałam życze wam dobrej zabawy przy tej grze. Pozdrowka

06.04.2004
02:05
smile
[24]

Jeh'ral [ Konsul ]

Być może to nie powinno się znaleźć w wątku o Uru, ale tak czy siak jest o Myst, więc...

Ruszyła już oficjalna strona o czwartej części Mysta - Myst: Revelation. Adres poniżej. Póki co, są na niej dwa obrazki z gry i krótki, 30 sekundowy teaser. Nieoficjalna, wstępna data premiery to wrzesień tego roku.


SPOILER


























Wszystko wskazuje na to, że historia kolejnego Mysta będzie się znów obracać wokół synów Atrusa - Sirrusa i Achenara. Jak się okazuje, w pierwszej części gry Atrus nie do końca spalił księgi łączące z Wiekami więziennymi, w których zostali uwięzieni jego synowie...

06.04.2004
17:42
[25]

Glacjusz [ Centurion ]

kurna.....1 -przy bramie...2 na szkielecie...3 na przyczepie......4 w małym pomieszczeniu w jaskini....5...ta babka mi wskazała...a te dwa ostatnie paluchy....?........

06.04.2004
17:55
[26]

Jeh'ral [ Konsul ]

Jedną z tkanin znajdziesz na drzwiach pomieszczenia z holografem, gdy je zamkniesz, a drugą na wiaderku nad wodą (trzeba je opuścić na dół).

07.04.2004
10:29
[27]

Glacjusz [ Centurion ]

.....:) ok dzięki biorę się do roboty....że też ten gościu nie skołował sobie jakiejś latarki...

07.04.2004
10:58
[28]

Ines [ Ines ]

Glacjusz--> ja, grajac w Uru, uzywalam pewnego trika, by rozswietlic ekran: wtyczki w GaduGadu, ktora sie nazywa GammaLevel.
Niestety ostanio przestala mi dzialac, ale bez niej nie przeszlbym w zyciu Uru.
To IMO jeszcze jeden minus gry - po co autorzy zrobili takie egipskie ciemnosci?!?!?!

21.04.2004
09:48
[29]

an29 [ Legionista ]

Może ktos mi wyjaśni ,jak to jest z tym samoistnym zapisywaniem gry.
Jestem teraz na etapie,gdzie wysiadłam z wagoniku,nacisnęłam na dłon,która znajduje się na ścianie i szukam teraz drążka przy windzie:)Chciałam coś zobaczyc w internecie więc wyszłam z gry.Potem jak na nowo ją właczyłam ,to nie wróciłam do tego samego miejsca,tylko obok tego domku z księgami.Teraz muszę na nowo iść ,wskoczyc do wagoniku,czego nie lubię,bo nie nadążam nigdy:(.

21.04.2004
10:14
[30]

Ines [ Ines ]

an29 --> za kazdym razem gdy ponownie wlaczysz gre, lub "zginiesz", trafisz na te swoja wyspe z domkiem i ksiegami, to twoj wiek Relto.
Zeby trafic w miejsce, gdzie skonczylas gre (lub najblizej tego miejsca) musisz uzyc odpowiedzniej ksiagi laczacej, a w tej ksiedze kliknac albo na obrazek, albo na "lapke" - w zaleznosci od tego przeniesiesz sie w rozne miejsca w danym wieku.
Najlepiej to jest wytlumaczone na stronie Jeh'rala, link ponizej.

21.04.2004
10:38
[31]

Jeh'ral [ Konsul ]

an29---> Tak jak napisała powyżej Ines, gra jest skonstruowana w ten sposób, że podczas wychodzenia z niej, czy podczas "panic-link", gdy spadasz do jakiejś przepaści - trafiasz na swój Wiek Relto. To samo jest, gdy ponownie rozpoczynasz grę. W domyśle wychodząc z gry, wróciłaś na Relto i tam zostałaś. Więc, gdy zaczynasz grę ponownie, to zaczynasz ją właśnie na Relto. Ale nie ma się czym przejmować. Jeśli chcesz wrócić do ostatnio odwiedzanego miejsca, wystarczy skorzystać z odpowiedniej księgi łączącej i połączyć się z danym Wiekiem za pomocą "zakładki" na pierwszej stronie (która przenosi do miejsca ostatnio wciśniętej tkaniny podróżnej) lub z normalnej panelu łączącego, który przenosi do miejsca startowego.

21.04.2004
10:39
smile
[32]

an29 [ Legionista ]

Ines piekne dzięki.Zaraz sobie poczytam stronkę .Jestem jeszcze zielona w tej grze:),gram w nią od wczoraj.To moja pierwsza powazna gra:).

21.04.2004
11:02
[33]

an29 [ Legionista ]

Wiecie,ja chyba nie doroslam jeszcze do tej gry,pomimo,że mam prawie 30 lat.W tym domku wyciągam odpowiednia księgę ,otwieram ją i naciskam na nią.Zostaje przeniesiona w TELEDAHN do tego malego domku i co dalej?Ja chciałam,żeby mnie przenioslo do tego miejsca,gdzie zakończyłam grę.Czyli do tego pomieszczenia,gdzie wjechałam wagonikiem:(.

21.04.2004
11:11
smile
[34]

Jeh'ral [ Konsul ]

an29-->Dlatego zrób tak, jak napisałem powyżej. Nie korzystaj w księdze z panelu łączącego, tylko wykorzystaj "zakładkę" znajdującą się na pierwszej stronie. Gdy księga otworzy Ci się na panelu łączącym (obrazek, na którym jest widoczek z danego Wieku), Ty wróć na stronę wcześniejszą. Tam znajdziesz symbol tkaniny podróżnej (tę nieszczęsną "rączkę") i to ją właśnie wciśnij. Wtedy trafisz do miejsca, w którym ostatni raz dotykałaś tkaniny podróżnej.

21.04.2004
11:38
[35]

an29 [ Legionista ]

Jeh'ral dzieki :).Ja poprostu nie widzialam wczesniej tej zakładki.No teraz to juz jestem w domu:) i gram dalej:)

22.04.2004
07:46
[36]

jackowsky [ JVC ]

Jak można było zrobić takie ciemności. W niektórych miejscach aby coś zobaczyć trzeba tak wytężać wzrok, że istnieje obawa, że oczy wypadną. ;)
Ines--->Korzystając z Twojej rady zainstalowałem sobie wtyczkę GammaLevel i kicha. Sama wtyczka działa bo ekran zmienia jasność ale nie ma to wpływu na jasność w samej grze.

22.04.2004
09:11
smile
[37]

an29 [ Legionista ]

To znów ja.Jestem teraz w więzieniu.Popchałam nogami kamienie tak jak trzeba na odpowiednie zapadnie.Kolejność ich liczyłam od kraty przez ktora widać tabliczki i nic się nie dzieje.Co robić?Co klaść na te zapadnie ,tylko same kamienie,czy tylko same kości ,a może i kamienie i kości i to coś,czyli nie wiem co to jest ,jakieś kosze?.Utkwiłam w więzieniu :(.Pomocy!!!Chcę z niego wyjść[płacz]

22.04.2004
10:29
[38]

Ines [ Ines ]

jackowsky --> czy ty uzywasz kombinacji klawiszy do Gamma bedac juz w grze? BO wlasnie w grze musisz to zrobic. Na dodatek, gdy ja bedac w grze uzywalam Alt+Tab, a potem ponownie wracalam do gry, to ekran gry powracal do tych swoich egipskich ciemnosci i musialam ponownie uzyc rozjasniania Gamma level .
Z niewiadomych przyczyn teraz ta wtycznka u mnie absolutnie nie dziala.

an29 --> wystarczy, ze plytka po prostu sie opusci, tak ze moga byc same kamienie. Ja juz dokladnie nie pamietam, ale wydaje sie, ze kamienie mialy byc na dwoch plytkach naprzeciwko krat.

22.04.2004
10:52
[39]

an29 [ Legionista ]

nie chca mi się opuścić te plytki.Kamienie ustawiłam na 2,4,6,7 zapadni.I nic się nie dzieje.

22.04.2004
11:15
[40]

jackowsky [ JVC ]

Ines--->Nie robię tego w grze, rozjaśniam suwakiem i potem dopiero Alt-Tab. Spróbuję tak jak mówisz. Jaką masz wersję wtyczki mój gamma.dll jest z 01.05.2003r. Nie zamieniałaś między czasie pliku i później wtyczka przestała działać?

22.04.2004
11:26
[41]

Ines [ Ines ]

jackowsky--> mam taka sama .dll, ale nie dizala. Obrazki tez ostatnio nie moge przesylac, ani otrzymywac po gg. Moze cos sie popsulo i trzeba sprobowac przeinstalowac.

an29--> wez dla odmiany i sprobuj inny zestaw plytek. Niestety, ja swoje karteczki z grania chyba zgubilam. Do tej zagadki podpowiedz mozna bylo znalezc w jednym moejscu - byl to jakis gabinet chyba, tam byla kartka papieru z obrazkiem. Ja niestety juz nie pamietam uzasadnienia dlaczego te a nie inne plytki trzeba opuscic.

22.04.2004
11:41
[42]

jackowsky [ JVC ]

Ines-->Dzięki. Spróbuję wieczorem powalczyć.
an29-->Jestem dokładnie w tym samym miejscu. Na ścianie za kratą (tą z prawej) jest jakiś malunek. Chyba określa, które zapadnie mają się ostać (kwadraty na górze - tak myślę). Rysunek, o którym mówiła Ines leży na biurku (w tym pomieszczeniu gdzie jest akwarium, chyba). Myślę, że są tam oznakowane poszczególne zapadnie. Nie udało mi się nic z tym zrobić, też próbowałem przesuwać kamienie, kości i inne rzeczy.

22.04.2004
12:01
[43]

an29 [ Legionista ]

jackowsky>>>ja juz byłam na zakupach,żeby przewietrzyc swój umysł:).Nie wiem dalej ,co jest grane.Robię tak jak jest napisane w solucji Je'rahla .I pisze,że trzeba zablokować 2,4,6,7 zapadnię,tylko od ktorej strony liczyc te zapadnie.Czy od tej gdzie jest krata ,a za nią widać tabliczki,czy od tej drugiej kraty?Próbowałam i od tej i od tej.I nic,dalej stoje w miejscu:).Już teraz chce mi się śmiać,a nie plakac:)

22.04.2004
12:01
[44]

Ines [ Ines ]

Wlasnie, te podpowiedz mozna bylo znalezc w gabinecie z akwarium, tak jak powiedzial jackowsky. Ja jakos dlugo nie moglam do tego gabinetu trafic, wiec zostawilam wiezienie na jakis czas i dopiero pozniej to dokonczylam.
Jesli angielski nie bedzie przeszkoda, to sprobujcie jeszcze do tej solucji (by Bert Jamin) zajrzec.

Zamieszcze kawalek odnoszacy sie do plytek w wiezieniu:

When you examine the room, you'll notice seven pressure plates on the floor and two closed doors. Walk toward the right closed door and look into the next room. At the wall at the back of that room you'll see a sort of control that can open the doors. The only thing is you can't reach from here. Now have a closer look and notice that there are seven signs on the control. Four of them are up, the yellow ones. And three of them are down, the grey ones. Each sign corresponds with the pressure plates. Now remember the piece of paper you saw back in the office. You have to press down the plates corresponding to the four up signs. With that earlier piece of paper in mind that must be number 2, 4, 6 and 7. So in other words you have to press the two plates in front of each door...

22.04.2004
15:28
[45]

Jeh'ral [ Konsul ]

an29--> Ależ to wszystko jest bardzo proste i mnie się wydaje, że w swojej solucji opisałem wszystko bardzo dokładnie. Trzeba tylko wszystko uważnie przeczytać. Może zacytuję w tym miejscu odpowiedni fragment:

To odnośnie kombinacji, jak przypisane są odpowiednie liczby:

Od górnej lewej strony w kierunku dołu do prawej górnej będą to liczby: 4, 7, 1, 5, 3, 6 i 2.

A to całe rozwiązanie zagadki w więzieniu:

Jak widzisz, na podłodze znajduje się siedem zapadni. Dokładnie takich samych, jak na szkicu z pokoju na górze, który wcześniej sobie przerysowałeś. Podejdź do kraty po prawej stronie i spojrzyj na ścianę za kratą. Znajduje się na niej siedem tabliczek symbolizujących siedem zapadni na podłodze więzienia. Trzy z tabliczek są opuszczone a cztery uniesione. W myślach przypisz każdej tabliczce liczbę od 1 do 7 z lewej do prawej. Uniesione tabliczki mają więc numery 2,4,6,7. Teraz korzystając z dostępnych w więzieniu kamieni lub kości zablokuj zapadnie na podłodze. Oczywiście blokuj tylko te, które trzeba (posługując się ściągą), czyli 2,4,6,7. Dzięki temu otworzysz kraty w tym pomieszczeniu. Wyjdź stąd i podejdź do ściany z tabliczkami i pociągnij za dowolny przycisk pod tabliczkami. Otworzysz kolejną kratę, przez którą wyjdziesz na zewnątrz.

Obok obrazek z podpowiedzią.

23.04.2004
09:22
[46]

an29 [ Legionista ]

Jeh'ral dokladnie wszystko przeczytałam.Popchałam nogami kamienie na zapadnie:2,4,6,7.Zapadnie liczyłam od lewej do prawej strony,tak tez ukladalam kamienie.Próbowałam tez odwrotnie od prawej do lewej i tez nic.Już wczoraj poprosiłam męża,żeby on poukladał mi te kamienie i tez nic:(.Co zrobiłam źle???Albo,co robię źle,że nic nie działa?

23.04.2004
11:10
[47]

an29 [ Legionista ]

jackowsky,a jak Tobie idzie gra?Zapadły Ci się te zapadnie,bo u mnie jak powyzej:).Jak stałam ,tak stoję w tym samym miejscu od 3 dni:) Aż wstyd o tym pisać.

23.04.2004
11:37
[48]

jackowsky [ JVC ]

Ines--->Spróbowałem regulować jasność wtyczką GammaLevel w grze i niestety. Poza grą wtyczka działa normalnie, więc dalej jestem skazany na wytężanie wzroku... :(
an29--->Poprzesuwałem wszystko co się dało, i zarzuciłem na odpowiednie zapadnie w kierunku od lewej do prawej i od prawej do lewej (dlaczego nie ma opcji "weź"; pchanie kości jest dosyć denerwujące). Niewiele czasu temu poświęciłem bo kończę grę Broken Sword 2 i dopiero jak się z nią uporam ruszę pełną parą w Uru. (Gdzie taka fajna gra jak BS2 się przede mną ukrywała?) Te malutkie kamienie też używałaś bo ja już nie miałem siły.

23.04.2004
11:39
[49]

jackowsky [ JVC ]

an29--->zapomniałem dodać, że stoję dalej tak jak Ty.

23.04.2004
13:40
smile
[50]

Jeh'ral [ Konsul ]

an29, jackowsky ---> no kurcze, nie przesadzajdzie, że nie dajecie sobie rady z jedną z najprostrzych zagadek w tej grze. Wszystko czego potrzebujecie do rozwiązania tej zagadki podałem w poprzednim swoim poście [22.04.2004] 15:28.

Na rysunku jest szkic wiezienia. Są tam pozaznaczane wszystkie zapadnie oraz przypisane im liczby w systemie D'ni. I te liczby to od górnej lewej strony w kierunku dołu do prawej górnej będą to liczby: 4, 7, 1, 5, 3, 6 i 2.

Teraz podchodzicie do kraty po prawej stronie. Przyglądacie się tabliczkom na ścianie. Trzy z tabliczek są opuszczone a cztery uniesione. W myślach przypisz każdej tabliczce liczbę od 1 do 7 z lewej do prawej. Uniesione tabliczki mają więc numery 2,4,6,7. Teraz korzystając z dostępnych w więzieniu kamieni lub kości zablokuj zapadnie na podłodze. Oczywiście blokuj tylko te, które trzeba (posługując się ściągą), czyli 2,4,6,7. Dzięki temu otworzysz kraty w tym pomieszczeniu. Wyjdź stąd i podejdź do ściany z tabliczkami i pociągnij za dowolny przycisk pod tabliczkami. Otworzysz kolejną kratę, przez którą wyjdziesz na zewnątrz.

Musicie tylko położyć kamienie na zapadnie drugą, czwartą, szóstą i siódmą, tak, aby otworzyły się kraty. Kolejność układania nie ma żadnego znaczenia. Naprawdę nie wiem, jak jeszcze prościej można to wszystko opisać. Tu macie gotowe rozwiązanie na talerzu.

23.04.2004
16:08
[51]

an29 [ Legionista ]

Nie wiem juz sama,moze ja mam coś skopane w tej grze.Dokladnie robię to co w instrukcji.Poukladałam te kamienie,myślę ,że po jednym wystarczy,bo słychać,jak kładę kamień ,ze zapadnia się blokuje.Ale dawałam tez i po więcej kamieni na 2,4,6,7 zapadnie i naprawdę nic się nie dzieje.Krata się nie otwiera.Co to może być?
Jeh'ral nie smiej się :),bo ja doskonale rozumiem ,co jest napisane w Twojej solucji.Umiem liczyc do 10.Ale naprawdę nie wiem,co sie stało.

23.04.2004
16:12
[52]

jackowsky [ JVC ]

też się dziwię, że mi to nie wychodzi :)

23.04.2004
16:23
smile
[53]

an29 [ Legionista ]

jackowsky>>>>albo ta gra jest niedorobiona,albo my.

23.04.2004
17:53
[54]

Jeh'ral [ Konsul ]

Tak się zastanawiam, co by tu można Wam poradzić. Najważniejsze są w tej zagadce tabliczki na ścianie za kratami. Musicie się dokładnie przyjrzeć, które tabliczki są uniesione, a które są na dole. Do każdej tabliczki (licząc od lewej do prawej) przypisać liczbę od 1 do 7. No i chodzi oczywiście o to, aby opuścić wszystkie tabliczki znajdujące się na górze. Oczywiście trzeba to zrobić, blokując odpowiednie zapadnie.

Być może w Waszych grach jest inna kombinacja (choć to nieprawdopodobne - Uru to nie Schizm, gdzie niemal każda zagadka jest losowo układana) i wymaga zablokowania innych zapadni.

A żeby bardziej zobrazować rozwiązanie tej zagadki to powiem, że trzeba zablokować zapadnie pierwszą i drugą z lewej od kraty i to samo zrobić po prawej (też pierwsza i druga zapadnia od kraty).

To się po prostu MUSI udać, bo nie ma tutaj żadnego innego rozwiązania.

23.04.2004
23:02
[55]

Ines [ Ines ]

Na te zapadnie zaznaczone granatowym krzyzykiem polozyc kamienie.

23.04.2004
23:27
[56]

jackowsky [ JVC ]

Dzisiaj jeszcze nie grałem w Uru, dopiero się przymierzam wcześniej jednak zerknąłem na forum i czegoś tu nie kumam. Na ścianie układ jest taki DGDGDGG a Ines zamalowała pierwsze dwie i ostatnie dwie zapadnie??

23.04.2004
23:58
[57]

an29 [ Legionista ]

No wlasnie i tak ma byc jak zamalowała Ines.Ja już wyszłam z tego więzienia:) hura,hura.
Szkoda tylko,że Jeh'ral nie podał nam tej werski dla mniej kumatych,to od razu byśmy z jackowskym wyszli z tego więzienia:)

24.04.2004
00:30
[58]

jackowsky [ JVC ]

Ukończyłem wiek z grzybkami. Dalej nie kumam dlaczego akurat te zapadnie trzeba była zablokować. No ale może jestem z tych mniej jarzących, może później zatrybię...
Ines--->Dzięki.

28.04.2004
12:23
[59]

qazii [ Legionista ]

pytanko do Jeh'ral - a !!!!!!!! skąd wiesz jaka cyfra jest przypożądkowana odpowiednimu znakowi D`ni ????
też miałem zmyłe z tymi zapadniami !!!
pozdro all

28.04.2004
13:36
[60]

Ines [ Ines ]

qazii --> gdy jestesmy na Relto mamy polke z ksiazkami wiekow, po prawej od niej szafe z ubraniami, a po prawej od szafy jeszcze jedna polke z kazega - trzeba ja uwaqzniej przejzec, to mozna sie dowiedziec o przyporzadkowaniu cyfr "naszych" i cyfr D'ni (jesli mnie skleroza nie myli).
Ja nie mialam problemu, bo mialam notatke dotyczaca cyfr D'ni jeszcze z czaswo przechodzenia bodajze Riven.

28.04.2004
15:56
smile
[61]

agi1 [ Junior ]

jestem właśnie w wieku "z grzybkami" i nie wiem czego nie zrobiłam ale nie chce mi się uruchomić wagonik

28.04.2004
18:47
smile
[62]

Jeh'ral [ Konsul ]

qazii---> Otóż to. Ja po prostu pamiętam wszystko z Rivena. W tej grze, na jednej z wysp (a konkretnie na leśnej wyspie, w kraterze) była w szkole taka mała zabawka, dzięki której można się było nauczyć systemu liczbowego D'ni.

Dla tych, którzy mają jeszcze problemy z przyporządkowaniem liczb --> rysunek obok.

28.04.2004
18:49
[63]

Jeh'ral [ Konsul ]

agi1 --> Wagonik nie ruszy sam z siebie. Uruchomiłaś już "źródło" energii w tym Wieku? Chodzi oczywiście o antenę i miejscowe słońce.

29.04.2004
08:44
[64]

agi1 [ Junior ]

antenę uruchomiłam ale chyba jestem za cienka bo nie wiem co dalej

29.04.2004
11:46
smile
[65]

Jeh'ral [ Konsul ]

agi1--> Skoro uruchomiłaś antenę, to przypuszczam, że jest przynajmniej wysunięta w górę. Jeśli tak, to teraz musisz podejść do okularu i w nim ustawić tę antenę na miejscowe słońce tak, aby cały czas kręciła się razem z nim. Trzeba dobrać odpowiednią predkość obrotu, by słońce było cały czas widoczne w okularze.

Aha, i najważniejsze o czym zapomniałem. Oczywiście trzeba jeszcze przesunąć dwie dźwignie z tych trzech, które znajdują się wokół anteny. To takie jakby sprzęgła, które przenoszą energię mechaniczną z urządzenia pod anteną na napędy poszczególnych mniejszych mechanizmów (napędzających z jednej strony wagoniki, z drugiej umożliwiające opuszczanie i podnoszenie zapory w zatoce).

Teraz, gdy wszystko ładnie chodzi, idziesz w stronę wagonika. Zatrzymujesz się przy dźwigni. Pociągasz za nią i masz teraz 15 sekund na dotarcie do wagonika. Zbiegasz szybko schodami na dół i wskakujesz do środka. I to wszystko na tym etapie.

29.04.2004
22:41
[66]

agi1 [ Junior ]

Dzięki za pomoc, ale mam kolejny problem. Wychodząc z pomieszczenia z zapadniami otworzyłam kolejne drzwi, a wtedy zamknęły się za mną te poprzednie i w tym momencie wyłożyła mi się gra. Wracam z powrotem do tych zapadni (tkanina), kamienie są już ułożone, a drzwi zamknięte. Próbowałam od nowa je układać i nic. Nie mogę otworzyć tych drzwi, co mam zrobić ????????

29.04.2004
23:12
smile
[67]

Jeh'ral [ Konsul ]

agi1--> Jeśli po ponownym wczytaniu gry (wszystko oczywiście zależy od tego, kiedy dotknęłaś tkaniny) wszystkie zapadnie są w przytrzymywane przez już ustawione kamienie zgodnie z pierwotnym ustawieniem, to musisz teraz podejść do kraty. Spójrz na tabliczki na ścianie. Interesuje Cię ta dodatkowa (poza 2,4,6,7), która powinna być również umieszczona na górze. (wszystkie wskazówki, jakich potrzebujesz znajdziesz w tym wątku - łącznie ze spisem liczb w systemie D'ni). Teraz tylko obciąż tę dodatkową zapadnię kamieniem i drzwi otworzą się ponownie.

Na zapas - jeśli będziesz mieć problemy z małym zwodzonym mostkiem, który znajduje się na zewnątrz więzienia, po prostu na niego skocz z rozbiegu. Wtedy będziesz mogła przejść dalej.

30.04.2004
11:13
[68]

agi1 [ Junior ]

Zrobiłam tak jak napisałeś i nic, drzwi się nie otworzyły. Spróbowałam wszystkich możliwych kombinacji (trochę czasu mi to zajęło), aż w końcu zrezygnowałam i przeszłam to jeszcze raz od nowa. Teraz mam kolejny problem, bo urządzenie, którym mam zestrzelić kamienie, chyba ze starości ; ) nie działa (strzela, ale się nie obraca).

30.04.2004
12:02
[69]

Jeh'ral [ Konsul ]

agi1--> Nie ma takiej możliwości. Te urządzenie działa identycznie jak okular w antenie do źródła mocy. Więc też masz dwa przyciski po prawej i lewej do kierunków i dwa na górze i dole do zmieniania wysokości. Ten niebieski przycisk oczywiście służy do wystrzeliwania pocisków. Tu nie ma, że nie działa. Musi działać. Poza tym - zestrzel drugi kamień z prawej. Od razu opuści się drabina.

30.04.2004
13:32
smile
[70]

agi1 [ Junior ]

Ale jestem głupia : ) moje 8 letnie dziecko na wpadło, że trzeba dłużej przytrzymać przycisk, a ja nie. Chyba powinnam zostać przy grach strategicznych.

30.04.2004
14:02
[71]

jackowsky [ JVC ]

agi1-->Bez paniki. Czasami tak to jest, że oczywiste nie wydaje się oczywiste...

30.04.2004
19:38
smile
[72]

NERIK [ Junior ]

POTRZEBUJE POMOCY W PRZEJŚCIU JEDNEGO ETAPU W GRZE "URU": WCHODZĘ DO POMIESZCZENIA GDZIE ZNAJDUJE SIĘ 5 BOKSÓW I W KAŻDYM Z NICH ZNAJDUJE SIĘ GUZIK POWODUJĄCY ZMIANĘ USTAWIENIA ŚWIATŁA PADAJĄCEGO NA PODŁOGĘ ZNAJDUJĄCĄ SIĘ PONIŻEJ. PODEJRZEWAM, ŻE TRZEBA NACISNĄĆ TE GUZIKI W ODPOWIEDNIEJ KOLEJNOŚCI CO SPOWODUJE OTWARCIE DRZWI,KTÓRE PROWADZĄ DO DALSZEGO ETAPU.
CO MAM ZROBIĆM, ŻEBY TE DRZWI SIĘ OTWARŁY-PROSZĘ POMÓŻCIE MI:

30.04.2004
19:41
smile
[73]

NERIK [ Junior ]

Jeh'ral pomóż mi

30.04.2004
20:41
[74]

qazii [ Legionista ]

pomóżcie z czerema dzwigniami, dzięki którym pewnie sie podniosą kolumny na środku ... jaka jest kombinacja ? a może trza też użyć niebieskiego guzika ? HELP !!!

01.05.2004
00:34
[75]

Jeh'ral [ Konsul ]

Nerik, qazii --> No nie żartujcie sobie ze mnie :) Zawsze możecie zajrzeć do solucji na mojej stronie.

Nerik --> Ta zagadka jest bardzo typowa dla tego Wieku. Wszystkie podpowiedzi do rozwiązań zagadek w Kadish Tolesa znajdziesz w galerii na wyspie Ae'gura w D'ni. Dostaniesz się do niej przez księgę łączącą umieszczoną przy pierwszym teleskopie z zagadek z pierścieniami.

Drzwi w tej zagdace są całkowitą zmyłą i do niczego nie służą. Tu chodzi o światło rzucane z góry i na dodatek o to, aby je omijać :) A więc tak. Schodzisz na dół, na barierkach jest pięć niebieskich przycisków. Przyjrzyj się obrazkowi z prawej. Jest na nim podpowiedź do tej zagadki. No więc, widzisz na nim jasną ścieżkę na tle niezbyt foremnej gwiazdy. Po lewej znajduje się pięć małych kółeczek. Dwa z nich są ciemne i trzy jasne. Jest jeszcze z boku rysunku mały pomarańczowy kwadracik. Niebieskie kółeczka na rysunku symbolizują przyciski, które masz przed sobą na poręczy. Wciśnij teraz tylko te przyciski, które na rysunku są oznaczone jasnym kolorem. Czyli od strony, z której zeszłeś - 2,3 i 5. Na posadzce poniżej ukaże się taki sam świetlisty szlak jak na podpowiedzi. Zejdź po schodach. Omijając tę część posadzki, na której jest światło, idź przy samej ścianie z prawej strony do miejsca, gdzie wydaje ci się, że powinien być punkt oznaczony przez pomarańczowy kwadracik na rysunku. Idź teraz delikatnie przed siebie ciemną ścieżką omijając jasne punkty. Gdy dojdziesz na środek, stąpając na gwiazdę, droga po której szedłeś się zapadnie ukazjując schody i przejście do dalszego etapu.

qazii --> odpowiedź dla Ciebie w kolejnym poście.

01.05.2004
00:39
smile
[76]

Jeh'ral [ Konsul ]

qazii --> Nie chce mi się tu niczego zbyt wiele wyjaśniać, więc po prostu wkleję część swojej solucji dotyczącej tego fragmentu gry. (Na rysunku z prawej podpowiedź do zagadki z galerii w D'ni).

Podejdź do kolejnego urządzenia, które znajduje się po lewej. Stań za lewarkami. Spojrzyj teraz trochę w górę. Tam się będziesz musiał dostać. Umożliwią ci to kolumny, którymi steruje się za pomocą tych lewarków. Od razu sobie ponumerujmy te lewarki od lewej do prawej [1] [2] [3] [4].

Podejdź do lewarka czwartego i przesuń go 4 razy. Podejdź teraz go lewarka trzeciego i przesuń go 3 razy. Na koniec podejdź do lewarka drugiego i pociągnij za niego 1 raz. Teraz podejdź do kolumny i po drabince wdrap się na górę. Jak widzisz, weszłeś tu tylko po to, aby odnaleźć szóstą tkaninę podróżną. Zejdź schodami na dół. Na końcu przesuń dźwignię po prawej na ścianie, aby się stąd wydostać.

Podejdź do niebieskiego przycisku przy lewarkach i wciśnij go aby zresetować urządzenie. Teraz będzie ta trudniejsza część.

Gdy spojrzysz na sam sufit pomieszczenia, to zorientujesz się, że właśnie tam będziesz się musiał dostać. Tylko jak to zrobić? Oczywiście posłuży nam do tego kolejny witraż z galerii./rysunek/

Są na nim cztery kolorowe słupki reprezentujące cztery kolumny w tym pomieszczeniu, które przed chwilą opuściłeś. Wokół nich jest jeszcze ruchomy pierścień, na którym znajdują się liczby D'ni wypisane na róznych kolorach, które odpowiadają kolorom słupków. Do czerwonej kolumny przypisane są liczby (2,3,4). Do białej (1,2,3). Do zielonej (2,3,4). I do niebieskiej (1,3,4). O co tu chodzi? W każdym zbiorze liczb brakuje czwartej, którą sam musisz znaleźć. Więc wygląda to tak. W czerwonym zbiorze brakuje 1, w białym 4, w zielonym 1 i w niebieskim 2. Jeśli nadal nie wiecie o co chodzi, to chodzi o to, że: oczywiście kolory słupków nic nie znaczą i są pomocne jedynie przypisaniu zbioru liczb z ruchomego pierścienia do odpowiedniego słupka. Znalezione liczby opisują ile razy trzeba podnieść daną kolumnę, aby dostać się do dalszej lokacji. Więc pierwszą kolumnę podnosimy lewakiem 1 raz, drugą 4 razy, trzecią 1 raz i czwartą 2 razy. Z góry zjadą duże kamienne pierścienie, na których opiera się drabina. Wejdź teraz na kolumny i po drabinie do góry, do ostatniej lokacji. Pamiętaj, aby nacisnąć niebieski przycisk po wejściu na górę. Znajduje się zaraz za wyjściem po prawej.

Idź korytarzem, aż wyjdziesz w ogromnej grocie, w której znajduje się podwieszona duża krypta.

11.05.2004
16:11
[77]

qazii [ Legionista ]

Jeh`ral ---> Wiesz co sie stanie jeśli nie dotke wszystkich tkanin ? pominołem chyba drugą w trzecim etapie i nie mogę do niej wrócić ! pozdro

11.05.2004
21:10
[78]

Ines [ Ines ]

qazii --> zawsze mozesz "zresetowac" dany wiek i przejsc go jeszcze raz od poczatku, reszta gry nie ulegnie zmianie - czyli wieki, ktory przeszedles nie bedziesz musial przechodzic od nowa.
Reset robisz tak jak na screenie napisane.

04.06.2004
22:17
smile
[79]

keran [ Junior ]

HELP gdzie jest ostatnia łapa w pustynnym wieku

05.06.2004
22:01
smile
[80]

wielach [ Junior ]

siemka wszystkim słuchajcie mam taki problem jestem w świecie gdzie na poczatku trzeba jakieś dmuchawy zablokować na ziemi żeby podrzucały do łapek. 2 zdobyłem i przeskoczyłem za mur gdzie jest wodospad i jaskinie za nim i cholera niewiem co mam dalej zrobić błakam sie tam od kilku ładnych godzin i nic. Słuchajcie co mam dalej zrobić POMOCY!!!!!

05.06.2004
22:23
[81]

Ines [ Ines ]

Zajrzyjcie pod ten link:

07.06.2004
17:37
[82]

Fiołas [ Junior ]

Jeh'ral -->> Ja jeszcze w sprawie KADISH TOLESA. Chodzi mi o miejsce z czterema lewarkami. Jak ciagne za nie (w ilosci podanej w Twojej solucji) to nic sie nie dzieje. Kolumny kompletnie nie reaguja na moje "lewarkowe" polecenia. Czy jest to blad w grze? Jest jakis patch? Do miejsca z lewarkami mam zebrane wszystkie wymagane (piec) tkanin podroznych. Gdzie robie blad? Z gory ogromne dzieki za pomoc. Pozdrawiam...

Rafał (Fiołas)

07.06.2004
22:19
smile
[83]

Jeh'ral [ Konsul ]


Fiołas --> Z tego, co pamiętam problem tkwi pewnie w tym, że wychodząc z windy, która się tu opuściła, nie wcisnąłeś tego niebieskiego przycisku zaraz po wyjściu. Dzieki niemu winda wraca do poprzedniego poziomu.

To podobno nie ma różnicy, ale ja zauważyłem, że w Kadish ZAWSZE trzeba za sobą "zamykać drzwi" po przejściu do kolejnego etapu.

Myślę, że gdy wrócisz do windy i ją "zresetujesz", będziesz mógł swobodnie operować lewarkami w tej komnacie.

08.06.2004
12:26
[84]

Fiołas [ Junior ]

Jeh'ral -->> Dzieki za info, ale obawiam sie, ze to nie winda jest przyczyna moich problemow. Od razu po wyjsciu z windy odeslalem ja na wyzszy poziom. Myslisz, ze moglbym podeslac Ci moj save do oblookania? Jeszcze raz wielkie dzieki i pozdrawiam...

Fiołas

08.06.2004
13:16
[85]

Jeh'ral [ Konsul ]

Fiołas --> Jeżeli to nie to, to polecam radykalne rozwiązanie. Po prostu zresetuj ten Wiek i zacznij go przechodzić od początku. Dany Wiek resetuje się się na półce z księgami łączącymi na Relto.

Opis masz trochę powyżej w tym wątku, w poście Ines z [11.05.2004] 21:10.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.