Problemy z płytą (kompem) z chipsetem VIA

31.12.2001
00:19
[1]
abu [ Senator ]
Problemy z płytą (kompem) z chipsetem VIA

Mam płytę główną DFI CA64TC z chipsetem VIA 694X, procek Pentium III 1GHz, SB Live 5.1, 256RAM PC133, dysk SEAGATE 30GB no i GeForce2 Ti Leadtek`a. Nie mam pojęcia czemu po zainstalowaniu systemu operacyjnego, np. WinMe i Detonatorów komputer zawiesza się w grach!?!?! Nie mogę nawet zainstalować VIA Service pack`a! Qrcze, nie wiem co sie dzieje :-( Zainstalowałem w końcu WinXP i było co prawda lepiej, bo zainstalowalem VIA Service pack, ale komputer sie dalej zawieszal w Quake`u III Arena!!! Ale o dziwo po męczących doświadczeniach ze sterownikami, zainstalowałem chyba najnowsze Detonatory XP i wszystko zacżęło normalnie działać! Zero zwisów itp. Ale mam znowu WinMe i dalej to samo. Komputer się ciągle zawiesza (w Quake`u III, Wolfenstain`ie RTC).

Błagam, niech ktoś mi pomoże. Wiem, że problem jest złożony, ale może jednak jest na to jakiś sposób?

Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
31.12.2001
10:39
[2]
abu [ Senator ]

Może jednak ktoś wie jak to rozwiązać??? Jest dla mnie bardzo ważne poradzenie sobie z tym!
31.12.2001
11:17
[3]
Vein [ Sannin ]

sam rozwiązałeś problem, poco sie pytasz ? zainstaluj xp i będzie dobrze
31.12.2001
11:31
[4]
abu [ Senator ]

Hmm... to nie tak. udało mi sie co prawda zrobić, ale jak reinstalowałem system to znowu byy problemy, nawet jak zrobiłemwszystki tak jak poprzednio! Tak więc może ktoś wie cemu komputer z płyta DFI CA64TC mi sie wciąż zawiesza? Może jest cos w BIOS`ie?
31.12.2001
11:40
[5]
Vein [ Sannin ]

możliwe że to wina konfiguracji komputera, nie wszystko ze wszystkim jest kompatybilne, ja byłem u typka który kupił kompa, był TEORETYCZNIE 3 razy leprzy od mojego starego a gry u mni eszybciej działały niz u jego (ja miałem pentiuma 150 mhz 16 ram a on celerona 466 mhz i 32 albo 64 mb ram)
31.12.2001
11:43
[6]
diabelek1 [ szczęśliwy ]

abu-> mam podobny problem. Mam soltek AK12A, Athlon 1,4, GeForce 2, 256 RAM, 20 GB Seaget i SoundBlaster Live!, tylk u mnie w W`XP gry niedzialaja, a w W`98 wszystko jest dobrze, zrobilem updatebiosa, zainstalowalem nowe detonatory, stery do karty dzwiekowej, stery do chipsetu, reinstalowalem system i nic! Zostalo mi tylko udac sie do seerwisu :-(
31.12.2001
11:50
[7]
diabelek1 [ szczęśliwy ]

pfu, nie soltek tylko shuttle AK12a
31.12.2001
11:58
[8]
Lophix [ Lege r ]

Plyta VIA i procek Intela, nigdy sie nie powinno tego robic :(. Chyba niedawno kupiles tego kompa wiec powiedz temu geniuszowi ktory to skladal (chyba ze sam skladales, wtedy bez obrazy ;), zeby sie troche sam nad tym pomeczyl... Bez Service pack`a to nawet nie ma co sie bawic i troche dziwne ze nie udaje ci sie go zainstalowac :|. Ja nie widze kakretnego rozwiazania, AFAIR VIA tez sie troche gryzie z SB Live (a moze to chodzi o SB 128..), moze sproboj go wyjac, albo wogole pozamieniac karty miejscami, nie wiem :|
31.12.2001
13:31
[9]
trafo [ Pretorianin ]

nawet we przypadku pentium 4 ?? :) a swoja droga jezeli mozesz doginaj do sklepu proc sie przegrzewa albo pamiatki przetaktowanezle
31.12.2001
16:37
[10]
abu [ Senator ]

Wiecie co... chyba jednak popróbuję jeszcze z WinXP. W tym Windowsie moge chociaż zainstalować VIA Service Pack, więc może się uda :-| Czemu nie powinno się łaczyć Pentiuma z chipsetem VIA? Kumpel ma trochę starszy model płyty głównej od mojego, ale mu z pentiumem wszystko pięknie chodzi i to nawet podkręcone :-) Zobaczymy, może coś mi się uda zrobić, a płyty nie zmienię, gdyż jest fajna (przynajmniej ma dobre parametry), bo jaka płyta za mniej niż 300zł ma ATA100, 3DIMM, AGP4x, 5PCI, 1ISA, mnoznik 12 i szynę 133 (do 166MHz)??? Jest fajna, ale jak widac trzeba znaleźć na nią sposób. Mimo wszystko dziękuję wam za odp., staraliście sie, lecz widzę ze na to nie ma uniwerslanej recepty, a szkoda :-( Nic, pozdrawiam wszystkich, którzy mająnie mają problemów z płytami głównymi!
wątek: Problemy z płytą (kompem) z chipsetem VIA
© 2000-2017 GRY-OnLine S.A. game guide