GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

X2: The Threat - Czyżby kolejny bezużyteczny benchmark w którym maczała swoje place nvidia?

12.12.2003
13:01
smile
[1]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

X2: The Threat - Czyżby kolejny bezużyteczny benchmark w którym maczała swoje place nvidia?

Ech...tego się można było spodziewać jak tylko zobaczyłem logo nvidi przy uruchamianiu gry...

Ale od początku - gram na GF 256 DDR i detonatorach 52.16, nie jest to demon szybkośći, o czym mogłem się przekonać już podczas gry w X2, wystarczyło próbować obejrzeć intro (te po rozpoczęciu gry), klatkowało jak nie wiem co. Szczególnie zapadło mi w pamięć jak bardzo klatkowała nieszczegółna scena na Argon Prime oraz ta wewnątrz Argon One.

Wczoraj z ciekawości odpaliłem X2 jako benchark...jakie było moje zdziwienie kiedy gra nagle dostała szkrzydeł!
Nawet w pewnym momencie pojawił się widok na Argon Prime - na oko to było z 30-40 fps...
Ogólnie sceny które ledwo zipiały chociaż by w X2: Roling Demo (nawet na moim radku 9500 pro) i podczas samej gry - teraz nagle okazało się, że cała gra chodzi wyjątkowo szybko (na GF 256 DDR!).

Oto wyniki:
"
Framerates
Scene 00 57.897 fps
Scene 01 31.299 fps
Scene 02 16.179 fps
Scene 03 46.681 fps
Scene 04 35.898 fps
Scene 05 23.367 fps
Scene 06 33.719 fps
Scene 07 52.991 fps
Scene 08 68.982 fps
Scene 09 40.966 fps
Scene 10 28.270 fps
Scene 11 30.355 fps
Scene 12 41.383 fps
Scene 13 65.525 fps
Scene 14 66.038 fps
Scene 15 34.383 fps
Scene 16 52.588 fps
Scene 17 48.198 fps
Scene 18 24.179 fps
Scene 19 34.879 fps
Scene 20 48.647 fps
Scene 21 39.177 fps
Scene 22 43.855 fps
Scene 23 36.370 fps

Overall average framerate: 41.743 fps

(c)2003 EGOSOFT
For more information https://www.egosoft.com
"

Test przeprowadzony w rodzielczości 800x600x32, pozatym bez bumpmapingu oraz cieni w czasie rzeczywistym - pierwsze powoduje poważne błedy w grafice (hmm..czyżby kolejna optymalizacja nvidi?), a cienie...po prostu spowalniają wszystko:P
- ponieważ innych ustawieniach samo X2 chodzi tragicznie, spodziewalem się raczej w niektórych miejscach slide-show...a zawiodlem się, wyjątkowo niespodziewanie...

Konkluzja - Nie wierzcie benchmarką z gier które chwalą się logiem nvidi gdzie popadnie - możliwe, że własnie tak jak w bencharku X2 uzyskacie niepodziewanie dobre wyniki na kartach nvidi...

Jak zobacze gdzieś w jakiś testach wyniki z X2 jako porówanie różnych kart - oleje je ciepłym moczem, innym też radze bo na prawde nie warto się sugerować tym...

12.12.2003
13:32
smile
[2]

Siwy4444 [ Senator ]

Cieszę się że trzymasz oko i ucho na pulsie. Nie będę wierzył.
:)

12.12.2003
21:41
smile
[3]

Magnuss [ Pretorianin ]

Tak przy okazji - oryginał wyszedł wreszcie u nas?

12.12.2003
21:50
smile
[4]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Magnuss - Niestety ale chyba nie :/

Mam pytanko - czy mgłby się ktoś pofatygować i sprawdzić czy sutacja wyglada podobnie na kartach ATI (czyli benchark działa kilkukrotnie szybciej niż gra)?

Sprawdziłem jeszcze benchark w 1024x768 - ładnie chodziło, ale jak włączyłem samą gre to już w menu mi cieło (cieło? Raczeh czytać - slide show).

I jeszcze off topic - wie ktoś może jak skończył się X:Beyond the Frontier? Bardzo mnie to nurtuje ale nie dotrwałem do końca tej gry (w pewnym momencie uniemożliwiły mi to błędy w grze), oraz czy ktoś zna jakiś trainer pozwalający na szybsze zdobycie kasy lub chociaż szybsze poruszanie się naszego złomu i zwiększenie jego ładowności (w X:BTF) ?

12.12.2003
22:21
[5]

-+==SeBuL==+- [ spamer ]

na ych nowych zasranych benchmarkach nie ma sie co wzorowac , kazda firma Nvidia jak i ATi przyznaly sie ze optymilizowaly te benchmarki aby wynik byl jak najwyzszy wiec ja w te nowe nie wieerze , nie ma to jak stary 3d mark 2001 w nim zadnych walow nie ma

13.12.2003
01:26
[6]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Hamil_Hamster -> Ja od dzis mam X2:TT i moge powiedziec, ze na ATI jest prawie tak samo! A teraz do rzeczy. Argon Prime w Cut-Scene jest chyba zbugowana, bo nie widze wiekszych roznic miedzy ta z benchmarka a ze scenki... To ja juz wole ta z benchmarka. W kazdym badz razie, niewazne jakie mam ustawienia, zawsze w tamtym momencie mam na oko 1-2 klatki na sekunde... I to tyle podobienst reszta wyglada juz nieco inaczej niz u Ciebie. W zasadzie zrobilem wczesniej 4 testy, pozniej zrobie jeszcze na twoim ustawieniu.

Pierwszy test zrobilem w rozdzielczosci 640x480x32, odrazu z bumpmapping i z cieniami, oto wyniki:

Framerates
Scene 00 25.468 fps
Scene 01 30.249 fps
Scene 02 26.451 fps
Scene 03 21.062 fps
Scene 04 14.322 fps
Scene 05 14.881 fps
Scene 06 31.386 fps
Scene 07 45.310 fps
Scene 08 46.390 fps
Scene 09 25.576 fps
Scene 10 25.044 fps
Scene 11 25.706 fps
Scene 12 23.705 fps
Scene 13 34.527 fps
Scene 14 26.032 fps
Scene 15 25.419 fps
Scene 16 56.800 fps
Scene 17 19.865 fps
Scene 18 17.804 fps
Scene 19 31.404 fps
Scene 20 39.974 fps
Scene 21 22.761 fps
Scene 22 57.043 fps
Scene 23 39.185 fps

Overall average framerate: 30.265 fps

Generalnie na takich ustawieniach nie da sie grac. Gdy pojawilo sie wiecej "zabawek" fpsy drastycznie spadaja i zaczyna sie maly slide-show.

OK, poniewaz nienawidze grac w 640x480 wrzucilem na ruszt jedyna rozdzielczosc, ktore moje oko toleruje ;), mianowicie 1024x768x32, juz bez bumpmapping, ale za to z cieniami [odrzucilem test z BM i cieniami, bo juz nie wyrabialem w 640x480]:

Framerates
Scene 00 23.214 fps
Scene 01 51.239 fps
Scene 02 24.833 fps
Scene 03 16.298 fps
Scene 04 12.472 fps
Scene 05 14.257 fps
Scene 06 19.141 fps
Scene 07 46.036 fps
Scene 08 54.573 fps
Scene 09 25.663 fps
Scene 10 23.281 fps
Scene 11 23.933 fps
Scene 12 23.340 fps
Scene 13 27.062 fps
Scene 14 27.571 fps
Scene 15 18.465 fps
Scene 16 48.310 fps
Scene 17 20.034 fps
Scene 18 18.890 fps
Scene 19 22.573 fps
Scene 20 40.156 fps
Scene 21 23.448 fps
Scene 22 41.788 fps
Scene 23 38.236 fps

Overall average framerate: 28.534 fps

I jak widac zgroza...

A tak przebiegl test w 1024x768x32 z bumpmapping i bez cieni:

Framerates
Scene 00 76.348 fps
Scene 01 21.199 fps
Scene 02 19.085 fps
Scene 03 51.739 fps
Scene 04 35.889 fps
Scene 05 27.607 fps
Scene 06 37.723 fps
Scene 07 51.737 fps
Scene 08 44.599 fps
Scene 09 46.552 fps
Scene 10 36.130 fps
Scene 11 34.857 fps
Scene 12 35.763 fps
Scene 13 67.885 fps
Scene 14 45.213 fps
Scene 15 32.782 fps
Scene 16 57.609 fps
Scene 17 45.792 fps
Scene 18 26.530 fps
Scene 19 42.490 fps
Scene 20 49.457 fps
Scene 21 42.187 fps
Scene 22 62.937 fps
Scene 23 41.285 fps

Overall average framerate: 43.058 fps

Chociaz bez dynamicznych cieni, to juz mozna w to grac na tych ustawieniach... gdyby tylko nie znikajace tekstury :(

I na koniec "gole" 1024x768x32

Framerates
Scene 00 89.795 fps
Scene 01 56.921 fps
Scene 02 31.059 fps
Scene 03 72.720 fps
Scene 04 52.161 fps
Scene 05 36.998 fps
Scene 06 52.979 fps
Scene 07 88.126 fps
Scene 08 97.254 fps
Scene 09 50.862 fps
Scene 10 45.380 fps
Scene 11 41.663 fps
Scene 12 50.452 fps
Scene 13 113.935 fps
Scene 14 72.638 fps
Scene 15 55.458 fps
Scene 16 84.384 fps
Scene 17 56.725 fps
Scene 18 34.292 fps
Scene 19 63.731 fps
Scene 20 68.015 fps
Scene 21 55.936 fps
Scene 22 91.625 fps
Scene 23 60.485 fps

Overall average framerate: 63.483 fps [ w 16 bitach kolorow mam 5 klatek wiecej]

Moj sprzet to AMD Athlon 2500+ (Barton)@1833MHz, plyta glowna Epox 8RDA3G (na NF2Ultra), 512MB@333Mhz RAM, karta graficzna z koscia ATI Radeon 8500 LE i 64MB RAM. Takze nie jest tak zle... ale zawsze mogloby byc lepiej ;P. Dynamiczne cienie strasznie zra moc obliczeniowa, co ciekawe BM jest realizowany sprawniej, ale pojawiaja sie "puste" poligony, bez tekstur.

13.12.2003
01:40
smile
[7]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

OK, juz mam wynik z 800x600x32 bez bumpmapping i liczonych w czasie rzeczywistym cieni:

Framerates
Scene 00 100.097 fps
Scene 01 75.430 fps
Scene 02 39.734 fps
Scene 03 96.522 fps
Scene 04 67.150 fps
Scene 05 49.788 fps
Scene 06 70.801 fps
Scene 07 108.849 fps
Scene 08 111.145 fps
Scene 09 53.778 fps
Scene 10 56.034 fps
Scene 11 44.242 fps
Scene 12 55.206 fps
Scene 13 168.984 fps
Scene 14 79.773 fps
Scene 15 77.718 fps
Scene 16 107.944 fps
Scene 17 72.672 fps
Scene 18 36.750 fps
Scene 19 85.351 fps
Scene 20 74.199 fps
Scene 21 66.505 fps
Scene 22 107.288 fps
Scene 23 70.208 fps

Overall average framerate: 78.174 fps

A co do Argon Prime, to chyba niefortunnie zlozylem zdanie :P. Chodzilo mi oto, ze wizualnie AP z benchmarka i cut-scene wyglada podobnie i dla ogolnej lepszej wydajnosci wolalbym to AP z benchmarka, nawet jesli nie mialyby sie pojawic te wiezowce z ornamentami (ktore zabieraja jednak te kilkanascie fpsow).

13.12.2003
01:47
smile
[8]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Wozu - Dzięki za wyniki, czyli jak piszesz u Ciebie też benchark ma się nijak do tego co się pojawia w grze?

Napisałeś o błedach podczas bumpmapingu - czy to takie coś, że w pewnych miejscach (nim badziej oddalone tym bardziej zabugowane, u mnie w menu wystarczy przejść do opcji, co się wiąze z odaleniem kamery, asteroidy w tel są całkowicie czarne) pojawiają się czarne artefakty?

Swoją drogą...to dziwne, że benchark w takim stopniu zoptymalizowano, a tego samego w grze juz nie :(

Jutro wrzuce wynik na "gołym" 1024x768x32 na A XP 1700+ (@ 1587 mhz, stare jadro palmino stąd tak mało), 256 mb ramu (288 mhz, synchronicznie do procka) i GF 256 DDR (120/300 @149/349) jak się nie zwiesi :)

PS. Chciałbym sobie pograć w X2 w "run as benchark", w roling demo to nie robiło takiej różnicy, ale w pełnej wersji...przecież to chodzi mi szybciej niż na radku 9500 pro w demie ( stąd moje podejrzenia o jakieś szczególne matactwa nvidi).

13.12.2003
03:25
[9]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Hamil_Hamster -> Narazie X2:TT u mnie nie wchodzi w rachube.... A to dlatego, ze na wiesc o ukazaniu sie tej gry wrocilem do mojej przerwanej przed wakacjami przygody w X-BTF ;)... Narazie jestem tak na 66% przed ukonczeniem gry (zbieram kase na wypad do Xenonow, moze posle jakiegos Horneta w kierunku niszczyciela lub pancernika ;o)). Po X-BTF chcialem zagrac w X-Tension, a dopiero wtedy w X2:TT. Takze moze do tego czasu doczekam sie wymiany karty graficznej :D.

Jesli chodzi o te problemy z BM, to w innych grach zdarza mi sie to samo (znikajace tekstury), w ktorych BM nie jest obslugiwany, wiec najwidoczniej jest to wina taktowania procka karty lub za mala pamiec karty (64MB). Nie sa to chyba te slynne czarne artefakty (czytalem cos o nich, ale nie widzialem screena o co biega), poprostu na poligonie nie pojawia sie tekstura i czasem widze kilka takich przezroczystych trojkacikow na obiekcie... Moze uda mi sie zrobic zdjecie w grze, kiedy zajdzie taki proces.

A w 1024x768x32 bez "efektow" da sie grac (przynajmniej w misji treningowej i na poczatku gry)... Denerwuje mnie tylko sterowanie :/ jakies takie nerwowe wydaje mi sie, statki dosc ostro i gwaltownie reaguja na stery.

13.12.2003
03:26
smile
[10]

Alvarez [ missing link ]

Adapter name: HERCULES 3D PROPHET 9500 PRO (Omega 2.4.96c) [HERCULES 3D PROPHET 9500 PRO (Omega 2.4.96c)]
Video Settings during test:
Screen Resolution: 1024*768*32
Bumpmapping: On
Realtime Shadows: On

Framerates
Scene 00 52.585 fps
Scene 01 50.629 fps
Scene 02 34.033 fps
Scene 03 35.073 fps
Scene 04 28.432 fps
Scene 05 27.976 fps
Scene 06 36.946 fps
Scene 07 68.922 fps
Scene 08 68.899 fps
Scene 09 34.798 fps
Scene 10 39.940 fps
Scene 11 30.155 fps
Scene 12 34.838 fps
Scene 13 46.002 fps
Scene 14 41.759 fps
Scene 15 32.680 fps
Scene 16 73.434 fps
Scene 17 45.139 fps
Scene 18 22.901 fps
Scene 19 39.645 fps
Scene 20 46.901 fps
Scene 21 43.882 fps
Scene 22 70.969 fps
Scene 23 54.591 fps

Overall average framerate: 44.214 fps

13.12.2003
03:33
[11]

Alvarez [ missing link ]

Video Settings during test:
Screen Resolution: 1024*768*32
Bumpmapping: On
Realtime Shadows: Off

Framerates
Scene 00 101.047 fps
Scene 01 47.810 fps
Scene 02 37.285 fps
Scene 03 93.235 fps
Scene 04 60.359 fps
Scene 05 44.413 fps
Scene 06 64.343 fps
Scene 07 80.968 fps
Scene 08 77.196 fps
Scene 09 52.004 fps
Scene 10 56.232 fps
Scene 11 40.851 fps
Scene 12 48.501 fps
Scene 13 116.776 fps
Scene 14 62.900 fps
Scene 15 60.323 fps
Scene 16 91.444 fps
Scene 17 80.277 fps
Scene 18 30.523 fps
Scene 19 70.862 fps
Scene 20 62.636 fps
Scene 21 67.251 fps
Scene 22 92.070 fps

Overall average framerate: 66.926 fps

Bez cieni jest juz luzik. W samej grze zreszta tez.

13.12.2003
13:52
smile
[12]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Aha... Mowiac, ze czekam na nowa karte, wlasnie mialem na mysli Radka 9500, ale z tego co widze, to gdy bede go mial, bede mogl wlaczyc sobie tylko BM ;-)

Te cienie zabieraja bardzo duzo mocy karty graficznej... a w grze nie sa az tak piekne, jak chocby w "oslawionym" DX:IW (gra mierna, ale cienie trzeba przyznac ma pierwszorzedne).

13.12.2003
15:58
smile
[13]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Hmm...wyniki na na A XP 1700+ (@ 1587 mhz), 256 mb ramu (288 mhz, synchronicznie do procka) i GF 256 DDR (120/300 @150/350).

Video Settings during test:
Screen Resolution: 1024*768*32
Bumpmapping: Off
Realtime Shadows: Off

Framerates
Scene 00 49.525 fps
Scene 01 32.290 fps
Scene 02 16.341 fps
Scene 03 37.869 fps
Scene 04 28.851 fps
Scene 05 18.320 fps
Scene 06 27.545 fps
Scene 07 44.843 fps
Scene 08 58.252 fps
Scene 09 43.572 fps
Scene 10 24.932 fps
Scene 11 30.991 fps
Scene 12 37.236 fps
Scene 13 49.594 fps
Scene 14 57.452 fps
Scene 15 27.399 fps
Scene 16 44.098 fps
Scene 17 39.267 fps
Scene 18 21.859 fps
Scene 19 27.278 fps
Scene 20 42.715 fps
Scene 21 31.698 fps
Scene 22 38.809 fps
Scene 23 31.196 fps

Overall average framerate: 35.914 fps

Troche dziwi mnie taki wynik (nawet nie o połowe mniej niż na, jakby nie patrzeć - dużo lepszym sprzęcie Woza), ale rozumiem, że dodatkowego "kopa" mam prze brak shaderów...

Jeszcze ciekawostka - jak ustawiłem w sterownikach suwak na "quality" zamiast "perfomance" (w detonatorach) uzyskałem wyższy wynik (niecałe 0.1 fps ale...) niż na wydwało by się szybszym "perfomance"...

Dzięki Wozu i Alvarez za wyniki, widze że na kartach ATI nie jest źle, chyba można temat zamknać (chociaż chętnie bym zobaczył wyniki z kart nvidi,np. FX 5600 Ultra).

Wozu - Takie błędy o jakich piszesz (nieoteksturowane poligony) miałem cały czas w X:BTF, niezależnie od posiadanej karty graficznej (nie pamiętam czy może na V3 ich nie było), dałbym zrzut z tego co mam przy właczonym bumpmapinguw X2, ale z niewidomych pwoodów nie moge zrobić zrzutu w menu :/

13.12.2003
18:10
smile
[14]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

U mnie X-BTF i X-T dzialaja bardzo pieknie i bez zaklocen w 1024x768x32 czy nawet w 1280x1024x32 (aktualnie w tej rozdzielczosci gram).

A pomiary wskazuja jednoznacznie, ze wszystko zalezy od karty graficznej a nie od procka i pamieci. W zasadzie nie jest to pierwsza gra dzieki ktorej przekonalem sie, ze kolejne megaherze na procesorze niewiele daja.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.