GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Rozmiar kartki A4 w pikselach

11.12.2003
18:37
[1]

kamehameha [ Centurion ]

Rozmiar kartki A4 w pikselach

Jak w temacie :) Rozdzielczość standardowa, żeby dobrze wydrukowało, bo to ma być nadruk na koszulke.

PS. jakie znacie strony sprzedające koszulki z własnym nadrukiem ? www.koszulki.pl już znam

11.12.2003
19:41
[2]

kamehameha [ Centurion ]

no nikt nie wie ?

11.12.2003
19:42
[3]

Mazio [ Mr.Offtopic ]

nie wiem - bardzo przepraszam :(

11.12.2003
19:52
[4]

kamehameha [ Centurion ]

Mazio => to jak k***a nie wiesz to sie nie wpisuj, po ch**a to zrobiłeś ? żeby pokazać jaki to nie jesteś śmieszny ?

11.12.2003
19:53
smile
[5]

Mazio [ Mr.Offtopic ]

Percepcja mojej mentalnosci nie obligujue do dalszej konwersacji z Twoja osoba biorac pod uwage wizualne aspekty tej kwestii, uwazam iz plawisz w zbyt plytkim brodziku intelektualnym abym mogl z toba interlokutowac

11.12.2003
19:56
[6]

krajalnica do masła [ Junior ]

dokladnie kamehameha, walczmy z takim skurwysynstwem.
A wpisał się pewnie po to, by miec krotszą droge do legenda...

11.12.2003
19:56
[7]

VinEze [ Hasta la victoria siempre! ]

A4 to 210*297 milimetrów. Teraz ile to musi być pikseli? Jeżeli to ma być jak na ekranie kompa, to można to przeliczyć np. 15 calowy monitor i minimum 640 * 480 pixeli, czyli skalując to do A4 powinno być z 2/3 tego... Ale może się mylę...

11.12.2003
19:56
[8]

The LasT Child [ GoorkA ]

pytanie jest nielogiczne, nie da sie tego powiedziec,
wszystko zalezy od rozdzielczosci ajka ustawisz sobie na monitorze, bo piksel nie ma sprecyzowanej wielkosci!

11.12.2003
19:57
smile
[9]

kamehameha [ Centurion ]

Mazio => HAAAA HAAAAAAAA HAAAAAAAAAAAA !!!!!!!!!!

11.12.2003
19:58
[10]

kamehameha [ Centurion ]

Mam rozdzialke 1024x768 jesli to cos pomoze, ale mi chodzi o wielkosc obrazka w pikselach, a nie, zeby to na monitorze mialo taki sam idealny ksztalt........ wiec ponawiam pytanie

11.12.2003
20:06
smile
[11]

Annihilator [ ]

Chciałem napisać coś na temat... ale widząc poziom chamstwa autora wątku powiem tyle: POMYŚL.

11.12.2003
20:09
smile
[12]

Mazio [ Mr.Offtopic ]

Rozdzielczość
Pojęciem, które jest bardzo przydatne w technice wyświetlania obrazu jest rozdzielczość. Cóż to takiego oznacza - wyjaśniamy poniżej:
Pojęcie rozdzielczości oznacza wielkość i jakość wyświetlanego lub przetwarzanego obrazu. Oko ludzkie nie postrzega cyfrowo obrazu - człowiek widzi jedynie obszary, które mają odpowiednie kolory. Taki sposób pojmowania świata jest dla ludzi oczywisty, ale w technice cyfrowej takie pojęcie nie ma zbyt wielkiego sensu. Obraz wyświetlany przez komputer ma postać malutkich punktów, które mogą przybrać odpowiedni kolor. Ilość tych punkcików określa nam rozmiar obrazu. Monitor komputera wyświetlając obraz z komputera zapala lub gasi odpowiednie punkty kineskopu. Te punkty nazywają się plamkami i mogą mieć różny rozmiar. Ich wielkość charakteryzuje dokładność i jakość wyświetlanego obrazu. Im mniejsze są te punkty tym obraz jest ostrzejszy i bardziej kontrastowy, a jego kolory są żywsze. Wielkości plamki są różne - największe w telewizorach, gdzie ich wielkość to około 0.5mm, a najmniejsze w drogich monitorach klasy high-end, gdzie ich wielkość może nie przekraczać 0,19mm.

Rozdzielczość natomiast jest po prostu cyfrowym odzwierciedleniem, które z plamek mają się zapalić jakim kolorem. Biorąc np. kartkę papieru w kratkę i wycinając prostokąt 50x40 kratek (czyli 25x20cm), uzyskujemy obraz o rozdzielczości 50x40. W taki sam sposób działa komputer i monitor. Komputer może przełączać tryb pracy karty graficznej pomiędzy różnymi rozdzielczościami, a monitor wyświetla to na swoim kineskopie zgodnie z tym co otrzymuje od karty graficznej.

Rozmiar podawany w jednostkach zwanymi pikselami jest stały i niezmienny. Jeżeli na naszej kartce narysujemy kwadrat o wielkości 40x40 kratek, to ten kwadrat będzie miał zawsze taki rozmiar. Ale jeżeli teraz ten sam kwadrat narysujemy na innej kartce, gdzie 1 kratka nie będzie miała 0.5 cm, a np. 1cm. I znowu zakolorujemy 40 kratek (1-centymetrowych) w prawo i tyle samo w dół, okaże się, że kwadrat się zwiększył 2 razy. To właśnie jest najczęściej nierozumiane. Jeżeli na monitorze włączymy kratkę (rozdzielczość) 800x600 punktów i wyświetlimy obrazek o rozdzielczości 800x600, to obrazek zajmie cały ekran i będzie wyświetlany 1x1. Jeżeli teraz przełączymy rozdzielczość na 640x480 to wówczas obrazek zajmie obszar większy niż kineskop - będzie widać tylko jego wycinek. A jeżeli zwiększymy rozdzielczość do 1024x768, to nasz obrazek zajmie tylko pewien wycinek monitora. Im większa jednak rozdzielczość, tym mniejsza musi być plamka w monitorze. Jeżeli np. na monitorze 15-calowym wyświetlimy obraz w rozdzielczości 1600x1200 to okaże się, że plamka monitora jest za duża i wyświetlany obraz będzie nieostry, a wręcz rozmazany. Dlatego też dobrze jest mieć jak największy kineskop - gdyż wówczas ta sama ilość plamek może zmieścić się na większym obszarze maski kineskopu.

Rozdzielczość można podać w pikselach - np. 800x600, 1600x1200 albo podać w punktach na cal. Co oznacza pierwsze pojęcie - już wiemy, ilość punktów w poziomie na ilość punktów w pionie. Rozmiar wyświetlanego obrazu, zależy jednakże od urządzenia wyjściowego. Obrazek, który np. zajmuje całą powierzchnię kineskopu w rozdzielczości 800x600 na wydruku zajmie zaledwie obszar kilu cm kwadratowych. Dlaczego? Otóż "kratka" drukarki jest o wiele mniejsza niż monitora. Tutaj ograniczeniem nie jest wielkość plamki - dziurki w masce kineskopu, przez którą rysuje się obraz. Drukarki, które obecnie są sprzedawane osiągają rozdzielczości w przedziale od 600dpi 1200dpi. Aby zatem na monitorze wyświetlić obraz kartki A4 w skali 1:1, monitor musiałby mieć wielkość 9921x14031, czyli musiałby to być telebim o rozmiarze około 120 cali, a to jest technicznie niewykonalne.

i grzeczniej troche bo dostaniesz gola dupa w pysk

11.12.2003
20:38
smile
[13]

kamehameha [ Centurion ]

Mazio => nie mogłeś tylko ostatniego zdania wkleić ? :D dzięki :)

Annihilator => coż poradze, każdy chyba ma WYJĄTKOWO złe dni :/

11.12.2003
20:40
[14]

kamehameha [ Centurion ]

Mazio => hmmmm a są jakieś mniejsze wartości ?

11.12.2003
20:42
[15]

Mazio [ Mr.Offtopic ]

z tego co wiem pixel jest najmniejsza jednostka wyswietlanego obrazu na monitorze...

11.12.2003
20:46
[16]

kamehameha [ Centurion ]

9921x14031 < no ale zamiast tego, bo mi nie chce takiego duzego obrazka w Paint Shop Pro zrobic (najwiekszy i tak zajmuje 3GB :/)

11.12.2003
21:07
smile
[17]

Widzący [ Generaďż˝ ]

Mazio----> powoli stajesz się moim ulubieńcem :-) bez picu naprawdę.

kamehameha--------> proste jak konstrukcja cepa. Musisz znać rozdzielczość wynikową swojej drukarki, jeżeli drukujesz obrazek w 300dpi (punktów na cal a cal to 2,54 cm) i posługujesz się bezpośrednim odwzorowaniem to przy wielkości rastra monitora 1280 x 1024 na całym ekranie możesz obejrzeć obrazek (1280/300x2,54 cm) X (1024/300x2,54 cm) czyli 10,84 cm na 8,67 cm. W realu zaś wydruk wynikowy skalujesz w dozwolonym zakresie a soft przelicza resztę z rozdzielczości roboczej na rozmiar i rozdzielczość wydruku.

11.12.2003
21:29
[18]

kamehameha [ Centurion ]

Widzący => nie ja to będe drukował, ale firma, która się tym zajmuje profesjonalnie :) (chyba, że znasz metode na otrzymanie białego nadruku na czarnej koszulce domowym sposobem)

11.12.2003
21:48
smile
[19]

Widzący [ Generaďż˝ ]

kamehameha---> no to raczej jest ich zmartwienie a nie Twoje. Prześlij obrazek w akceptowanym formacie i napisz jaki ma mieć rozmiar wynikowy w centymetrach.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.