GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

The Elder Scrolls III: Morrowind cz.21

23.11.2003
22:01
smile
[1]

Hakim [ Konsul ]

The Elder Scrolls III: Morrowind cz.21

"Każde Wydarzenie poprzedza Przepowiednia. Ale bez Bohatera nie może być Wydarzenia."
Zurin Arctus Król - Cień

Witamy w wątku poświęconemu najlepszemu eRPeGowi wszechczasów!

-------------------------------------------------------
LINKI
Link do polskiego konweretera modów:
www.morrowind.now.pl/pliki/download.php?op=getit&id=20

https://realms.proterians.pl/morrowind/ (made by Trollf)
https://morrowindgame.w.interia.pl/
www.theelderscrolls3.prv.pl

Polskie fora o morku:
https://www.morrowind.g4ce.pl/forum/index.php
https://www.morrowind.now.pl/forum/

Patche można znaleźć pod adresem:
https://www.bethsoft.com/downloads/patches/Morrowind_v1.1.0605.exe
https://www.bethsoft.com/downloads/patches/Morrowind_v1.2.0722.exe

Linki do map:
https://www.angelfire.com/empire/morrowind1/ (MAPA - wersja 612KB)
https://morrowind.kamrad.ru/polygraphy/polygraphy_map_medium.jpg (MAPA - wersja 3MB)
https://morrowind.kamrad.ru/polygraphy/polygraphy_map_large.jpg (MAPA - wersja 8MB)

Interaktywna mapa z lokacjami niezaznaczonymi na mapie dołączonej do gry:
https://www.m0use.net/~uesp/file.shtml?morrow/files/mim_hi.zip
https://www.morrowind.now.pl/pafiledb3/pliki/tesmap_hi.exe

Strona (chyba najbardziej przejrzysta) o wszystkich częściach TES:
https://www.m0use.net/~uesp/morrow/espmor.shtml

Strony z modami i nie tylko:
https://www.rpgplanet.com/morrowind/
https://www.morrowindfiles.com
https://thelys.free.fr/mods.htm
https://mwsource.com/

Alchemia i tworzenie potionów:
https://www.m0use.net/~uesp/morrow/hints/mwalchemy.shtml

---------------------------------
KOMENDY KONSOLI

player->PlaceAtPC "identyfikator/imię" 1 10 1 - komenda "stawia" NPC-a o danym identyfikatorze (w większości wypadków jest identyczny z imieniem i nazwiskiem) w ilości szt. 1 w odległości (tylko teoretycznie) 10 stóp. Pozwala wskrzesić ubitego wcześniej potrzebnego NPC-a.
player->AddItem "identyfikator" X - gdzie "X" to ilość sztuk, a identyfikator to ... identyfikator :D Do znalezienia w edytorze. Komenda dodaje do inventory przedmiot w ilości podanej. Np. (niczego nie sugeruję :>):
player->AddItem "Gold_100" 10000 - dodaje 10 tys. złota :)
UWAGA: należy zwracać uwagę na wielkosć liter, cudzysłów oraz podkreślenia _ i spacje w identyfikatorach przedmiotów i postaci.

---------------------------------
LISTA NAUCZYCIELI
Akrobatyka: Senyndie, Kwatery Wojowników, Vivek-Arena // Alchemia: Abelle Chriditte, Komnsta Teleportacyjna, Twierdza Valenvaryon // Przemiana: Seryne Relas, Tel Branora, Dom Seryne Relas // Atletyka: Adibael Hainnabibi, Obóz Kaushtabibi // Topór: Alfhedil Elf-Hewer, Falensarano // Tarcza: Shardie, Fort Jeleni, Ald'ruhn // Broń Obuchowa: Ernse Llervu, Vivek, Dzielnica Świętego Delyna // Przywołanie: Methal Seran, Ald-Ruhn, Świątynia // Zniszczenie: Leles Birian, Wyspy Askadyjskie // Zaklinanie: Qorwyn, Indoranyon // Walka Wręcz: Taren Omothan, Klasztor Holamayan// Ciężka Zbroja: Seanwen, Vivek-Arena, Sala Treningowa // Iluzja: Erer Darothril, Sadrith Mora, Oberża Sprośnej Muriel // Lekka Zbroja: Aerin, Maar Gan, Dom Cechowy Andusa // Długie Ostrze: Ulms Drathan, Twierdza Armigers, Molag Maar // Celność: Missun Akin, Falasmaryon, Chata Missun Akina // Handel: Ababael Timsar-Dadisun, Obóz Zainab // Mistycyzm: Ardarume, Sadrith Mora, Gateway Inn Western Wing // Przywrócenie: Yakin Bael, Vos, Kaplica Vos // Zabezpieczenia: Hecerinde, Balmora, Dom Hecerinde // Krótkie Ostrze: Todwendy, Balmora, Szczęście Skazańca// Skradanie: Khajiit Ri'Shajirr, Shenkowa Łopata, Caldera // Włócznia: Mertis Falandas, Upiorna Brama, Wieża Zmierzchu // Retoryka: Drzemka-w-Cieniu-Drzew, Sadrith Mora, Dom Rosomaka Gildia Magów // Bez Zbroi: Khargol Gro-Boguk, Dagon Fel, Niezamieszkała Wieża

---------------------------------
LISTA ARTEFAKTÓW
Broń:
Miecz Jednoręczny: Złote Ostrze : Skała Khartaga – zadanie dla Boethiaha – zatopione ruiny daedryczne (NW od Hla Oad)
Włócznia: Włócznia Gorzkiej Litości – zadanie dla Sheogoratha - ukryta kaplica w kanałach Dzielnicy Świętego Delyna
Młot Jednoręczny: Zgniatacz Czaszek, Grobowiec Rodziny Omaren
Miecz Dwuręczny: Charyzmer, Jakinia Abanabi
Krótkie Ostrze:Kieł Haynekhtnameta Mamaca, Kaplica Pogrążonych Snów
Buława: Buława Molag Bala – zadanie dla Molag Bala w Yansirramus (na zachód i troszkę na południe od Tel Aruhn – dwie wyspy dalej)
Zbroje:
Ciężki Pancerz: Kirys Bogów- podziemia Grand Council Chambers(jak się to kufa nazywało?:) - Ebonheart, Smoczy Kirys (ciężka zbroja), Grota Mudan (SW od Vivek na malutkiej wysepce – wejście pod wodą)
Średni Pancerz: Ebonowa Zbroja,Góra Assarnibibi
Lekki Pancerz: Skóra Hircyna,szafa w wieży Tel Fyr,Buty Apostoła Twierdza Berandas
Hełm Oreyna Niedźwiedziej Łapy (ciężka zbroja) -------> misja dla Malacatha w daedrycznych ruinach Assurdirapal
Szaty: Szata Smoczej Dumy, Tel Naga-Sadrith Mora ,Płaszcz Żałości,Studnia-Wioska Skaal
Tarcze: Opoka Eleidona, Ibar - Dad
Gemy: Gwiazda Azury, Świątynia Azury (opis questu poniżej)

---------------------------------
DWEMEROWA ŁAMIGŁÓWKA
Łamigłówka(kostka) znajduje sie w ruinach na wschód od Fortu Ksieżycowego. Idziemy przed fortem drogą na Calderę a na najbliższym rozstaju skręcamy w prawo. Dochodzimy do mostu, dalej do dwemerowych ruin. Dźwignia otwierająca drzwi jest przed nimi. Jesteśmy w ruinach. Idziemy prosto, obracamy sie w lewo i powiniśmy zobaczyć kamienie, po których możemy sie dostać na wyższe piętro. Po dotarciu na pięterko obracamy sie znów w lewo i widzimy drzwi prowadzące do komnaty Pustej Dłoni. Jesteśmy w komnacie i po rozglądnięciu się po pomieszczeniu zauważamy regał. Na tym regale jest upragniona kostka.
Jako, że występuje błąd, ktory nie pozwala czasami na podniesienie tej cholery z półki, albo czasami pomimo najszczerszych chęci nie udaje się Wam jej znaleźć, to poniżej komenda do konsoli :)
player->AddItem "misc_dwrv_ark_cube00" 1

---------------------------------
GWIAZDA AZURY
Jest to Kamień Duszy o nieograniczonej ilości wykorzystań (tzn. W odróżnieniu od innych Kamieni Dusz, ten nie znika po wykorzystaniu duszy w nim tkwiącej), a dodatku można do niego zapakować Viveka i Almalexię :)
Aby go dostać musimy udać się do Świątyni Azury. Gdy podejdziemy do jej statuy i z nią porozmawiamy, Azura opowie nam o zakładzie, który rozegrał się pomiędzy nią, a innym Bogiem - Sheogorathem. Azura miała wysłać swoją najwierniejszą kapłankę, aby ta na odludziu przeżyła 100 lat. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie to, że Sheogorath wysłał swoje sługi na wyspę, gdzie modliła się kapłanka. Najwierniejsze daedry Sheogoratha zakłócały spokój kapłanki. Musisz udać się na wyspę nieopodal Dagon Fel i zabić tam wszystkie daedry. Najtrudniejszym przeciwnikiem będzie Złota Święta o imieniu Staad. Z jej ciała musisz zabrać Sygnet Sheogoratha jako dowód na wykonanie zadania. Po oczyszczeniu CAŁEJ wyspy wróć do Świątyni Azury. Pamiętaj także, że nie możesz zakłócić spokoju kapłance tj. nie możesz wejść do jej chaty!!!

---------------------------------
ŁAPANIE DUSZ I ZAKLINANIE PRZEDMIOTÓW
Gdy spotkasz ofiarę, rzuć na nią zaklęcie SoulTrap (pojawia się mgiełka spowijająca ofiarę. Ważne jest to, abyś rzucił czar w czasie walki, a nie po zabiciu wroga. Teraz zabijasz potwora. Jeśli posiadasz odpowiedni kamień w ekwipunku to napełni się on jego duszą.
Po kliknięciu opcji 'Zaklinanie' w oknie dialogowym podczas rozmowy z Zaklinaczem przystępujemy do tworzenia przedmiotu. W okienko 'Nazwa' wpisujemy nazwę przedmiotu. Z sekcji „Zaklęcia” wybieramy czar, który chcemy dodać – musimy go mieć w liście swoich czarów). Na dole mamy opcję, która pozwoli nam wybrać sposób działania czaru – „Przy użyciu” oznacza, że zaklęcie zadziała wtedy, gdy je rzucimy z menu magii. „Przy trafieniu” - opcja dostępna tylko dla broni, oznacza że gdy uderzysz z tej broni to ona zada magiczne obrażenia wrogowi. Dostępna jest także kolejna opcja „Stale”, ale tylko wtedy, gdy kamień z duszą jest warty więcej niż 60000. Najlepiej schwytać Złotą Świętą lub Lunatyka. Opcja ta zapewnia stałe działanie przedmiotu - np. zwiększenie siły o 20 pkt. dla ulepszonej zbroi. Linia „Koszt” pokazuje nam, ile kosztuje dany przedmiot. W głównym oknie możemy wybrać zasięg, moc i czas trwania danego zaklęcia. Po kliknięciu opcji „Twórz” w naszym ekwipunku wyląduje magiczny przedmiot ...
Jako, że zaklinanie przedmiotów u Zaklinacza jest BARDZO drogie, poniżej sposób na zaklinanie samemu by Trollf:

Zaklinanie (Umagicznianie, ang. Enchanting)
Zaklinanie zalezy od 3 atrybutów:
- poziomu inteligencji,
- poziomu umiejętnosci Zaklinania,
- szczęścia.
Szczęściem nie warto sobie głowy zawracać bo ma marginalny wpływ, natomiast umiejetność zaklinania jest bardzo trudno rozwinąć - pozostaje więc inteligencja...
- załóżmy, ze postać ma bazowe INT oraz Enchant na poziomie 100,
- bardzo łatwo jest stworzyć pierścienie bądź amulety dodające np. 100 do INT na 10 sekund każdy... o ile bonusy z tego samego pierścienia sie nie sumują, to z pierścieni różnych już tak...
- dalej przychodzi z pomocą Alchemia, która także zależy od INT (im wyższa INT tym lepsze flaszki... oczywiście cały komplet sprzętu Grand-Master mile widziany...).
dalej juz prosto:
- bazowe 100 INT
- rzucam czary z pierścieni i amuletów - tutaj dalsze +600 INT
- zaczynam tworzyć flaszki... tworzę 2 sztuki i od razu je wypijam, co podbija INT, a to powoduje, że kolejne flaszki będą lepsze... i tak dalej...
(Tu macie spis składników wraz z efektami w wersji PL. format Excel ---> https://home.autocom.pl/hellmaker/files/ingredients.zip)
pytanie:
dlaczego alchemia? ponieważ nigdzie nie zdobędziemy i nigdy nie zrobimy przedmiotu, który by nam nawet tymczasowo dał tak wysoki bonus do czegokolwiek jak napoje stworzone przy pomocy alchemii...

xanat0s: tu podpisuje sie wszystkimi nogami i rękami! Z początku nie "alchemikowałem" (w umiejętnościach głównych albo pobocznych ją mam), ale odkryłem, jakie to przydatne! dlatego alchemikujcie :) Kiedy jesteście na zadupiu, zero sprzedawców i zero butelek np. wyleczenie z zarazy, a jestescie zarażeni, chorujesz czy alchemikujesz? :)
efekt:
majac 3000 INT byłem w stanie stworzyć samodzielnie praktycznie za pierwszym razem jakikolwiek przedmiot za pomoca Zaklinania - nawet daedryczną tarczę + 30 do siły na stale...
(taki przypisek od Hellmakera: przy Zaklinaniu na poziomie 100 nie trzeba już tak kombinować :) Poza tym uzupełnianie przedmiotów magicznych przy pomocy słabiutkich kamieni dusz wypełnionych szczurami, czy innym chłamem też podnosi umiejętność.)
(I drugi przypisek od Hayabusy: skutecznosć zaklinania zależy też od umiejętności od jakiej zależy tworzony efekt. Przykładowo, gdy nakręciłem Zniszczenie na 100 to całkem łatwo zaklinałem potężne obrażenia różnego rodzaju, za to mając przywołanie na 40 miałem bardzo duże kłopoty ze stworzeniem przedmiotu który przywoływał cokolwiek na dłużej niż 5 sekund. Wygląda na to, że wpływ umiejętności z jakiej pochodzi dodawany czar jest nie mniejszy niż inteligencji.)

--> Kostka i łapanie dusz by @d@m, Zaklinanie by Trollf.

---------------------------------
DODAWANIE I URUCHAMIANIE PLUGINÓW

1. Przegrywasz pliki z plug-ina do miejsc wskazanych w readme (powinien być jakiś txt w zipie :>)
2. Jeżeli masz wersję Morro PL to uruchamiasz Konwerter i wskazujesz plik, który ma być przetworzony - jeżeli masz wersję angielską Morro - to ten pkt jest nieważny :) Pojawi Ci się w Morrowind/Data Files plik z nazwą taką samą jak zmieniany, tylko z "_" z przodu. Usuń stary, zmień nazwę na poprzednią.
3. Odpal Edytor i wejdź w File/Data Files - zaznacz dwuklikiem na kwadraciku po lewej od nazwy Morrowind, Tribunal, BloodMoon (te dwa ostatnie jeżeli je posiadasz), oraz plugina. Z tym, że plugina w ten sposób, że po prostu klikasz na niego, a potem na dole po lewej jest "Set as Active File"(zmieni Ci się status plugina na „Active”. Klikasz na OK.
4. Czekasz, aż Ci się wszystko otworzy
5. Klikasz na Gameplay/Edit Scripts - otworzy Ci się nowe okienko.
6. Klikasz na "Recompile All"
7. Czekasz aż się skończy przetwarzać - na dole okienka masz postęp kompilacji.
8. Zamykasz okienko Edytora Skryptów
9. Klikasz na File/Save
10. Zamykasz wszystko i odpalasz grę - otworzy Ci się ten pierwszy screen , gdzie drugie od góry to "Pliki". Wejdź w to. Zaznacz znanym już nam dwulikiem tegoż plugina. Kliknij OK.
11. A teraz kliknij spokojnie na Uruchom Grę i ciesz się pluginem :D
-->by Hellmaker

---------------------------------
Krotki poradnik "Jak prosto zdobyc (ukrasc) PELNY deadryczny armor i nie zabic Fyr'a"
Fyr jest kluczowa postacia dla watku gry, wiec zabicie go przed podjeciem watku jest glupota.
Jednak aby go zabic po tym jak udziela nam pomocy nie pozwala mi moj osobisty kodeks honorowy :)
Co by nie mowic - niezle podziekowanie za oddana nam przysluge. Mam taka zasade ze nie zabijam dla sprzetu.
I nie zmienie jej :) Ok. Fyr jako "sportowiec" jak sam twierdzi pozwala na kradziez. Wykorzystalem wiec to.
W gildii magow Ald-Ruhn zakupilem czar "pozeracz pancerza" ktory daje "Dezintegracje pancerza".
Potem stworzylem na bazie tego spell'a silniejsze zaklecie ktore mialo dezintegracje na poziomie 100/100 na cel.
Do pelnego sukcesu potrzeba jeszcze zaklecia "uspokojenia Humanoida" oraz dobrej klasy "kameleona".
Tak wyposazony udalem sie do Fyr'a. Rzucenie dezintegracji pancerza powoduje jego atak
(przywolanie atronacha burz - przydaje sie odpornosc na blyskawice), wiec "ucieklem" tak aby biegl
za mna do szybu i na dol do pomieszczenia gdzie jest lozko. Jednym susem wskoczylem na koniec lozka i rzucalem
na Fyr'a dezintegracje. Deadryczny armor jest cholernie odporny, wiec samo "zmiekczanie" zajelo
mi w sumie ladne kilka dni (uciekalem z wiezy, odpoczywalem i wracalem), a mam 780 Many.
I tak do oporu az Fyr zostanie w samych spodniach ;) wtedy rzucamy "Uspokojenie Humanoida",
na siebie kameleona (mozna jeszcze jakas niewidzialnosc) i kradniemy po kolei kazda czesc
zbroii ktora Fyr ma przy sobie. Proponuje po jednym elemencie, poniewaz Divayath potrafi sie czesto
skumac ze kradniemy. Potem mozemy z nim pogadac, perswazja poprawic sobie nasza opinie u niego i to wszystko :)
Pelny deadryk jest nasz. Jedynym mankamentem tej kradziezy jest to, ze aby z nim pogadac za kazdym razem
trzeba rzucic "Uspokojenie humanoida", ale biorac pod urwage ze w grze trzeba pogadac z nim w sumie z trzy
razy to nie wydaje sie zbyt wielkim utrudnieniem ;)
By Krondar

-----------------------------------------------------
Wartych uwagi rzeczy kilka z Trójcy :P
Broń:
Długie Ostrza:
Hopesfire - Jeden egzemplarz ma Almalexia
Trueflame - Zdobywamy go w zadaniu Ostrze Nerevara
Her Ebony Scimitar - Są na wyposażeniu najbliższych strażników
Alamalexii. Jeden egzemplarz możemy legalnie zdobyć w zadaniu
Zaginiona ręka
Krótkie Ostrza: Adamantium Jinkblade of Wounds
Obuchowe: Stendarr's Hammer - Mournhold Godsreach Museum of Artifacts
Topory: Elanande's War Axe - Ma ją Elalande, Mournhold, Godsreach
Zbroja:
Ciężkie pancerze:
Her Hand's Helm, Cuirass, L&R Gauntlet, L&R Pauldron, Greaves, Boots, Shield (mają je najbliżsi strażnicy Almalexii, można zdobyć w zadaniu "Zaginiona Ręka")
Soscean's Cuirass - Ma ją Soscean, Mournhold, Godsreach The Winged Guar.
Lekki pancerz: Goblin Buckler - Old Mournhold, Tears of Amun-Shae
Szaty:
Robe of the Lich - Old Mournhold, Gedna Relvel's Tomb
// korzystając z materiałów zawartch na stronie www.morrownind.now.pl oraz z zasobów własnej pamięci.

---------------------------------------------------
A tutaj układ dobrej zbroi według mnie chyba najlepszy: :)
Hełm------ Hełm Oreyna Niedźwiedziej łapy (Helm of Oreyn Bearclaw) --- jest nagrodą za wykonanie zadania od "Malacatha"
Zbroja ----- Ebonowa zbroja (Ebony Mail) ---- Jest nagrodą za wykonanie ostatniego zadania dla świątyni.
Naramienniki ----- Daedryczne naramienniki (Daedric Pauldron) ---- Divayth Fyr lub Lord Małpi Rozum* (Lord Cluttermonkey)
Rękawice ----- Pięści Randagulfa (Fist of Randagulf) ------ Ilumbi
Nagolleniki ----- Daedryczne nagolenniki (Daedric Greaves) ---- Dren Plantation, Druscashti, Divayth Fyr, Lord Cluttermonkey
Buty ------ Buty Dziesięciu Kroków (Ten Pace Boots) ---- Bal Fell Shrine
Tarcza ----- Opoka Eleidona (Eleidon's Ward) ---- Ibar-Dad

*Lord małpi rozum - najprawdopodobniej jest ...kawałem autorów. Można go przyzwać tylko za pomocą konsoli.

Więcej szczegółów na www.morrowind.now.pl
--> By Hacker X

-----------------------------------------------------------
MODY
Bardzo dużo powstało już modów do morrowinda więc postanowiłem polecić do tego wątku kilka które nie zepsują nam gry lecz ją ulepszą :)
A good play to stay PL - Dodaje domek w balmorze do naszej dyspozycji :) AUTOR : Hellmaker
Dialogi v1.7 - Bez tego moda (raczej patcha) nie można przejść kilka zadań w morrowindzie. AUTOR: ?
Dreugh Armor PL - Jeśli ktoś lubi kolekcjonować zbroje to może skolekcjonować całą zbroje Dreughową:) AUTOR: ?
Book Rotate 4.5 - Dzięki temu modowi można dużo ładniej układać książki, wtedy lepiej wygląda nasze mieszkanie:) AUTOR: ?
Dracandros Voice 2.7 - WYMAGA TRIBUNALA ! Wreszcie można dawać rozkazy członkom o niższej randze od naszej !!! AUTOR: ?
Fatigue Effects - Dodaje wiarygodniejsze dzwięki gdy się zmęczymy. Powoduje również zaciemnianie się obrazu gdy się zmęczymy. AUTOR: ?

Ściągnąć można je na www.morrowind.now.pl w dziale "Pliki"

---------------------------------------------------------------------------

Zapraszam do dyskusji i zadawania pytań :-D. Jeżeli macie jakieś propozycje ulepszenia wstępu lub jakieś ciekawe linki to informujcie.

Poprzednia część:

23.11.2003
22:08
smile
[2]

Hakim [ Konsul ]

Tak więc witam w 21 części.
Trochę nagrzebałem we wstępie - jakby się nie podobało to można krzyczeć ;-)
Zapraszam do dyskusji.

Szenk ---> a masz może namiary na stronę, z której ten mod pochodzi?

23.11.2003
22:15
smile
[3]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

Kurde nie ma zadnych dodatkow? Ciągle rąbiecie w te co są

23.11.2003
22:26
smile
[4]

davhend [ Garrett ]

dla mnie najlepszy mieczem była deaderycznadai-katan która miał obrażenia chyba od 10-60 ajeszcze ją zakląłem na 80 od ognia jeszcze dodać moje 150 siły to strażnicy byli na strzały co do zbroi znalazłem jakąś co miał 150 chyba i była zaklęta znajdowała sie w jakiejś wieży Tel tam chyba gdzie był dom Spaczeńców to ten gostek zbierał rzadkie artefakty czarem lewitacja weszłem na wyższe kondygacje i była w jednej ze skrzyń rękawice miałem te co ty polecasz tarczy nie używałem hełm miałem Idoriański ten co nosząstrażnicy świątynni w Vivek reszta to to co napisałeś

24.11.2003
08:22
smile
[5]

Szenk [ Master of Blaster ]

Hakim ----> Trzeba wejśc na stronkę:
https://www.rpgplanet.com/morrowind/modcontrols/mods.asp
i wpisać w wyszukiwarkę nazwę moda, w tym przypadku "Predator" - i już :))

24.11.2003
13:55
smile
[6]

War [ dance of death ]

Hakim -> hmm no więc według Ciebie powinienem instalować w następującej kolejności - Morrowind, mod Dialogi, Tribunal.....to ukończyć i wtedy Bloodmoona? A co jak zainstalowałem już to wszysctko (prócz moda) ? :))
Napisałeś - napewno pancerze...To brać kilka? Nie wytstarczy jeden (lekki?)?

24.11.2003
15:30
smile
[7]

Hakim [ Konsul ]

Szenk ---> dzięki :-)

War ---> Tak więc cdprojekt nie wysilił się i nie dostosował patcha 1.6.(coś tam) do polskiej wersji Morrowinda. Przepowiednia miesza coś skryptach dialogów co powoduje błędy zapętlania się niektórych dialogów w Trójcy. Idzie grać z tymi błędami, ale niektóre osoby pisały, że musiały zrobić jakieś mody, które poprawiały błędy. Ja osobiście gdy się dowiedziałem o tym odinstalowałem Przepowiednie.
Mod Dialogi potrzebny jest tylko do kilku zadań we grze (w podstawowym Morrowindzie - bez dodatków). Bez niego te zadania nie są możliwe do ukończenia.
Oczywiście wystarczy jeden rodzaj pancerza. Można również trenować bez zbroi, ale nie ma to jak przebierać i dopasowywać różne zbroje. Ja osobiście nosze przynajmniej jeden element z każdego rodzaju pancerza.

24.11.2003
15:35
[8]

Solymr [ Komandor ]

witam wszsytkich
kto mnie pamieta to mnie pamieta
dawno tu nie bylem
moze trzeba z powrotem zinstalowac i zaczac grac w morrowinda
heh :D

24.11.2003
17:24
smile
[9]

Stormcrow [ Pretorianin ]

Hakim ---=> takie pytanie mnie nurtuje:
co to za szata, ktora ma Twoja postac na wstepnym screenie?
moglbys przyblizyc nam gdzie, jak, skad, co daje i czy jest wygodna? :)

24.11.2003
17:28
smile
[10]

War [ dance of death ]

Hakim -> w takim razie, jaki pancerz najlepiej wybrać dla maga? :) I jeszcze coś - która szkoła magii jest Twoim zdaniem najgorsza, najmniej przydatna itd...poprostu której nie warto brać? :)

24.11.2003
18:24
smile
[11]

Hakim [ Konsul ]

Solymr ---> pewnie, że trzeba :)

Stormcrow ---> Jest to zwykła szata, którą ma tylko jeden człowiek w Trójcy, dodatkowo ulepszona przeze mnie za pomocą edytora. Jest to dokładny (tylko tańszy) odpowiednik Szaty św. Rorysa. Tą ostatnią nosiłem bardzo długo ponieważ nie mogłem znaleźć lepszej, która by mnie zadowalała. Ale w końcu mi się znudziła, więc zrobiłem sobie inną - wierną kopię Szaty Rorysa, wyglądającą tak jak na obrazku :)
Jak znalazłeś już szatę św Rorysa to wiesz co ta moja biała daje. Jeśli jeszcze nie znalazłeś to nie będę Ci psuł zabawy.
Aha jak dla mnie to jest ona bardzo wygodna :-)

War ---> Jak mag to chyba lekka? U mnie wybór padł na średni pancerz z racji tego, że jest to główna (albo poboczna - nie pamiętam) umiejętność mojej postaci (Bretona).
Co do szkół magii. Z każdej korzystałem po trochu. Na początku przede wszystkim za Zniszczenia. A ta najmniej przydatna - chyba Przywrócenie. Czary ze szkoły przywrócenia można zastąpić miksturami alchemicznymi, które są wygodniejsze w użyciu niż zaklęia. Ale w każdej ze szkół są czary których prawie nigdy nie używam.
Pamiętaj to są moje upodobania. Twoje mogą być zupełnie inne. Wybór należy do Ciebie :)

24.11.2003
18:55
[12]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Hakim --> nie do końca sie zgodzę, że Przywrócenie to mało użyteczna szkoła. W sumie, czasem łątwiej przywrócić współczynniki zaklęciem niż miksturą. W końcu, mikstury trochę ważą, nei zawsze masz skłądniki et c.
Przywrócenie jednak jest znacznie bardziej przydatne do czego innego: daje premię do Umiejętności.
Jesli zdobędziesz zaaklęcie dające premie do umiejetności, mozesz łatwo stworzyć całą serie zsaklęć podnoszących umiejętności.
Obecnie korzystam z następujących ( wszystkie podnoszą o 100 na 10 sekund) :
podniesienie:
Handel
alchemia
zaklinanie
płatnerstwo
retoryka

czy muszę dodawać jak uąłtwiają życie? I jeszcze jedno : poneiważ są to premie tymczasowe, więc nawet używając ich szkolisz się w danej umiejętności. To chyab najlepszy sposób, by bezboleśnei rozwijać jakąkolwiek umiejętnosć, nawet z poziomu 5.

Pozdrawiam

PS. Czy ktokolwiek tu bawił sie w skrypciarstwo? zacząłem trochę grzebać w edytorze, ale chętnie dowiedziałbym sie jeszcze paru rzeczy.

24.11.2003
19:33
smile
[13]

Hakim [ Konsul ]

Hayabusa ---> cieszę się, że masz odmienne zdanie. Na tym polega cała siła Morowinda. Każdy robi to co lubi. Ja o przywróceniu pisałem pod kątem mojej obecnej postaci. Mam na stałe przeróżne odporności, kirys ze skóry Hircyna niweluje mi wiele rzucanych na mnie czarów. Obniżenie współczynników już mnie niestety nie dotyczy (a szkoda). Przywracam tylko zdrowie i ewentualnie manę (niestety czary spadły na ostatni plan podczas walki - są za słabe na np. przeciwników z dodatków). Nigdy nie choruję, nie dosięga mnie żadna zaraza czy cokolwiek innego obniżającego współczynniki tak więc mi przywrócenie nie jest aż tak mocno potrzebne. Choć patrząc na całą szkołe ogólnie, to rzeczywiście używałem jej wielokrotnie (właśnie przy przywracaniu współczynników, sama 100% odporność na spaczenie, choroby czy zarazę, którą się otrzymuje to też przecież zaklęcia szkoły Przemiany). Z premii do umiejętności praktycznie nie korzystam.
Tak więc chyba rzeczywiście pospieszyłem się w ocenie najmniej przydatnej szkoły. Faktem jest też, że umiejętność Przywrócenie mam najsłabiej rozwiniętą ze wszystkich szkół magicznych. Ale jest ona moją umiejętnością poboczną.

Skryptami się nie bawiłem, ale możesz zerknąć na Elite Redoranu do działu Construction Set:

24.11.2003
19:43
[14]

AQA [ Pani Jeziora ]

Moja postać (Breton, Mag Bojowy) najrzadziej wykorzystywała szkołę Przywołania; miałam ją w 5-ciu umiejętnościach głównych, ale korzystałam w zasadzie tylko z jednego zaklęcia: Przywołanie Złotego Bóstwa, i to tylko po to, żeby złapać duszę :)

Za to najbardziej przydała mi się Przemiana (lewitacja, oznaczenie/przeniesienie, interwencje, chodzenie po wodzie, itp.) i Zniszczenie (nie ma to, jak Kula Ognia wycelowana w upierdliwego Skrzekacza:))

24.11.2003
19:46
[15]

gal_vnv [ Pretorianin ]

Do wątku o Morro nie zaglądałem od lutego, kiedy Gra owa zniknęła z mojego dysku (za karę, że zabrała mi dwa miesiące życia), ale wczoraj wieczorem poczułem ZEW i postanowiłem wrócić do gry. Żeby nie odkopywać starych zabawek, doszedłem do wniosku że chwycę od razu za Bloodmoona.
Ponieważ w kwestii MW jestem rok do tułu, mam parę pytań:
- czy trzeba będzie patchować podstawkę Morro przed instalacją Przepowiedni?
- czy sama Przepowiednia powinna być patchowana (czy wyszły jakieś istotne update'y po premierze)?
- czy da radę zacząć grę w Przepowiednię na "czystej" postaci?
- czy w oryginalnej, pudełkowej wersji Przepowiedni są jakieś bajery, typu plakat albo mapka?
- czy Przepowiednia odcina się od MW w tym sensie, że daje dostęp do całkowicie odrębnego lądu i odrębnych misji, czy rozbudowywuje świat gry dodając nowe tereny i misje (słyszałem, że tak jest w wypadku Trójcy - a czegoś takiego nie chcę)?
- czy uda mi się wczuć w rozgrywkę, zważywszy że MW tknąłem ostatni raz 10 miechów temu, a grę zostawiłem w fazie "jeszcze daleko do końca".


24.11.2003
19:56
[16]

AQA [ Pani Jeziora ]

gal_vnv --> Przepowiednia daje dostęp do całkiem nowej wyspy Solstheim na północny-zachód od głównego kontynentu; są nowi przeciwnicy i nowe misje, ale np. dla istniejącego już wcześniej Legionu Cesarskiego (jest też misja z Ald'ruhn); na wyspę kursuje statek z Kuul, a na podglądzie mapy widzisz stary kontynent plus wyspę;

26.11.2003
00:53
smile
[17]

Stormcrow [ Pretorianin ]

mam bardzo duzy problem:
otoz jestem w Twierdzy Smutku i wykonuje misje: "demonstracja sily" by Almalexia
mialem juz problem, bo nie chcialo sie otworzyc zejscie na dol, ale wreszcie jestem i nie moge uruchomic urzadzenia do "robienia" burz! potrzebny mi jest jakis wykrywacz dwemerski, ktorego niestety od bogini nie otrzymalem(moze jakies ciecia budzetowe mieli, czy co?)
w kazdym razie nie moge ukonczyc przeciez dodatku bez tego, pozostaje konsola
additem "identyfikator" 1 - ale nie znam sie na CS i nie wiem jaki jest tego identyfikator :(
jezeli ktos moglby sprawdzic, to bede bardzo wdzieczny...

pozdrawiam

26.11.2003
13:23
smile
[18]

scorpion [ Centurion ]

Witam,

właśnie rozpoczynam swoją przygodę z Morrowind (na razie bez dodatków). Niedawno znalazłem infortmacje o wymogach jakie trzeba spełniać aby awansować na kolejne poziomy. Niestety gdzieś ją zapodziałem. Podajcie proszę te wartości.
Dzięki,

Scorpion

26.11.2003
13:28
[19]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

scorpion ==> nie wszedzie sa takie same wymagania
o jaka gildie/rod/inne ci chodzi?

26.11.2003
13:59
[20]

gal_vnv [ Pretorianin ]

Przypomnę jeszcze o moich pytankach z [24.11.2003] 19:46.
AQA -> W Morrowindzie specjalnie daleko nie zaszedłem, szczerze mówiąc utknąłem na 2 tygodnie w misji w Vivec (zdobywanie informacji) i mimo, że okazało się że wszystko to bug w polskiej wersji (nie spatchowałem gry na czas) to jednak niezbyt mi się uśmiecha wracanie na stare śmieci. Chciałem po prostu na luzie podejść do gry jeszcze raz,z zachowaniem niespecjalnie podpakowanej postaci ale najlepiej bez wracania do starych miejsc i starych misji. Jest to możliwe?

26.11.2003
19:44
[21]

AQA [ Pani Jeziora ]

Stormcrow ---> TESCS-owa nazwa wykrywacza do uruchomienia maszyny od pogody:)
misc_dwrv_weather

gal_vnv ---> możliwe to jest (żadna misja z podstawowej mapy nie jest warunkiem przeniesienia się do Solstheim) , ale, czy dasz sobie radę "niespecjalnie podpakowaną postacią", to już nie wiem, ale może być ciekawie :)
<spoiler> uwaga! większość przeciwników jest odporna na zaklęcia zadające obrażenia od mrozu <koniec spoilera> :)





26.11.2003
21:33
smile
[22]

scorpion [ Centurion ]

bartol 1414 => chodzi mi o takie ogólne podsumowanie. Gildie i rody się przecież zmienia. Poza tym nie chodzi mi o awanse w gildiach czy rodach ale o awans postaci na kolejny poziom w związku z doswiadczeniem. Jakies info?

Pozdrawiam,
Scorpion

26.11.2003
21:44
smile
[23]

AQA [ Pani Jeziora ]

scorpion ---> pokrótce: na kolejne poziomy awansujesz rozwijając umiejętności (lista z prawej strony okna "ekwipunku") - 5 głownych i 5 dodatkowych (pobocznych); tylko ta 10-tka umiejętności podnosi Twój poziom;
i tak- jeśli walczysz Długim Ostrzem (fizycznie go UŻYWASZ w walce) i masz je wśród tych 10 - przyrasta Ci poziom nauczenia się danej umiejętności (najedź na Długie Ostrze - zobaczysz pasek postępu w %); kiedy dojdzie do 100% automatycznie podnosi Ci się POSTĘP do uzyskania Poziomu; dalej - po lewej stronie okna "ekwipunku" masz Poziom: odnosząc się do przykładu z Długim Ostrzem: jesli chciałbyś zdobyć 1(jeden) poziom tylko na Dł.Ostrzu, musiałbyś 10x100% podnieść umiejętność Dł.Ostrza (czyli Dł.Ostrze wzrosłoby o 10 pkt.) ....

itd.:) lekki chaos ?:) mam nadzieję, że nie :)))

26.11.2003
21:48
[24]

.Jacek 99. [ Senator ]

Prosze was o szybka odpowiedz. Moj przyjaciel napotkal problem i zalezy mi na pomocy dla niego. Tak opisal problem:

"wchodzę do grobowca. najpierw rozwalam 2-3 normalne umarlaki, potem przychodzi większy i zaczyna czarami nawalać. Jego też pokonuję, a po chwili się okazuje, że nie mogę ruszyc się z miejsca! siła & wytrzymałość 0. odpoczynek nic nie daje."


Spal juz 2x 24 godzinki, czekal sporo czasu, nic nie dalo.


Jak temu zaradzic?

26.11.2003
21:48
smile
[25]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

scorpion ==> z tego co wiem zeby otrzmac kolejny poziom trzeba podwyzszyc swoje umiejetnosci glowne i poboczne (minor i major) o 10. potem pojawi sie komunikat ze juz jest te 10/10 i ze massz sie przespac wyskoczy ci okno gdzie trzeba bedzie dac 3 kropki przy cechach (sila, inteligencja itp.) Po tej czynnosci pasek awansu zmniejsza sie do 0/10 i tak ciagle od nowa. Z tego co wiem to nie ma ograniczen co do wysokosci levelu a wiec chyba moze to byc nawet i 999 poziom....

26.11.2003
21:53
smile
[26]

AQA [ Pani Jeziora ]

.Jacek 99. ---> pewnie Twój kumpel nabrał z tych kościejów wszystko co mieli i teraz mu "ładowności" nie wystarcza :)) ilość kilogramów mozliwych do udźwignięcia (jak jest za dużo - nie możesz ruszyć się z miejsca) zależy od siły; np. 1000 siły = 5000 kg (sprawdzone na hasłach konsoli:)); pomyslałam jeszcze o efekcie czaru Paraliż, ale, skoro mówisz, że spał, to to nie wchodzi w grę; czyli zostaje udźwig ("encumberance" pa inglisz :)

podsumowując: niech Kumpel wyrzuci trochę majdanu z ekwipunku i zaraz się ruszy :))

26.11.2003
21:55
smile
[27]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

nio i zgadzam sie z AQA
poza tym idz do ajkiejs kaplicy to cie uleczy (sa niekiedy w grobowcach)

26.11.2003
21:56
[28]

.Jacek 99. [ Senator ]

AQA - ale zwroc uwage ze sila i wytrzymalosc spadly mu do zera. To jednak co innego niz przekroczenie ladownosci.

26.11.2003
21:58
[29]

AQA [ Pani Jeziora ]

a jeśli siła i wytrzymałość = 0, to musi wszystko wyrzucić (nawet pancerz, w którym biega), bo nic nie udźwignie (swoją drogą nieźle przeciwnik obniżył Kumplowi współczynniki :))) albo musi przywrócić sobie utracone współczynniki z czarów, bądź z flaszek (odpowiednio: Przywrócenie: siła, itd, :))))

26.11.2003
22:01
[30]

Trollf [ ]

AQA - co Ty kombinujesz? =] przeciez napisal wyraznie: cyt. "siła & wytrzymałość 0", czyli nie chodzi o to, ze za duzo przedmiotow nabral, tylko mu czarami sile i wytrzymalosc obnizyli do zera... w takim przypadku pozostaja tylko czary (jesli ma) lub miksturki (jesli ma) przywracajace sile, ew. czary teleportujace (jesli ma) do jakiejs swiatyni i wyladowanie wszystkiego na ziemie (lacznie z ciuchami =]) i wizyta przy oltarzu... a jesli nie ma ani czarow, ani butelek przywracajacych sile lub tez czaru teleportacyjnego, to pozosaje albo konsola albo wczesniejszy sejw... ;-]

26.11.2003
22:02
[31]

Trollf [ ]

heh za pozno dalem odswiez :P bo dyskusja potoczyla sie juz dalej...

26.11.2003
22:02
[32]

AQA [ Pani Jeziora ]

.Jacek 99. ---> to już tak gwoli podkreślenia : OBNIŻYŁ mu przeciwnik współczynniki (jeszcze raz powiem, że baaardzo dużo - czy aby nie majstrował Kumpel przy konsoli i przy ""Add"współczynniki "" komendach?); teraz trzeba PRZYWRÓCENIE zastosować (szkoła magii):)

26.11.2003
22:08
[33]

.Jacek 99. [ Senator ]

AQA - nie kombinowal nic z konsola, a z tego co sie wlasnie sie dowiedzialem jest heeeeen od cywilizacji a zwojow nie ma ani butelek. Nie bedzie kombinowal z komendami konsoli bo to nie fair. No a ostatni save ma starego. Zle to wyglada oj zle:(

26.11.2003
22:12
[34]

AQA [ Pani Jeziora ]

.Jacek 99. ---> a czary? Interwencja Bóstw (do najbliższego fortu) albo Interwencja Almsivi (do najbliższej świątyni) ? Swoją drogą, to kto wybiera się na grobowce bez tego ? Pamiętam, jak na początku gry wybrałam sie do pierwszego grobowca kole Seydy i ....coś zabłysło, usłyszałam własne "AAAAHh" i zeszłam..dopiero po kolejnej wizycie zobaczyłam, co mnie zabiło - Kościej z ogniowymi strzałami :)))))

26.11.2003
22:22
[35]

.Jacek 99. [ Senator ]

Dziekuje za pomoc. Nie ma zadnych czarow:) jedynie 100milowy krok ktory znalazl po drodze. Po prostu brak znajomosci swiata - 7 poziom i sam poczatek fabuly (podobnie zreszta jak ja). Czeka wiec go niebezpieczna wedrowka.

Jeszcze raz dzieki.


A tu zdjątko mojego dzisiejszego znaleziska(jestem lucznikiem oczywiscie). Jeszcze nie oddalem ani jednego strzalu, wiec lece go weyprobowac.

26.11.2003
22:23
[36]

Trollf [ ]

Jacek -> a czy kolega nie ma moze przy sobie jakis butelek podnoszacych czasowo sile? np. mazte czy sujamma? moglby lyknac taki napoj i moze zdazyl by dobiec do jakiejs swiatyni... ew. zawsze moze w tym miejscu zostawic caly sprzet (nie powinien zniknac) i w samych gaciach przemknac chylkiem po sciezkach do jakiegos miasta ze swiatynia badz cesarska kaplica... to taki typoowo nordycki sposob, ze sie na golasa biega =]

26.11.2003
22:31
smile
[37]

AQA [ Pani Jeziora ]

Trollf ---> "najmaxiejszy" napój to sujamma + 50 siły ; nawet jak zostawi cały sprzęt (pewnie Mark-a też nie ma w czarach, a napisał, że z dala od cywilizacji Kumpel jest), to gdzie dobiegnie ? pewnie do najbliższego Skrzekacza (vel. Cliff Racera - takie imię wolę :))))

26.11.2003
22:34
smile
[38]

AQA [ Pani Jeziora ]

.Jacek 99. --> a mmoże ZWÓJ z czarem jakiejś Interwencji ma Kumpel ? Zwoje czasem pomija się "wzrokowo" w ekwipunku ...

nadgorliwa jestem może :))

26.11.2003
22:39
[39]

.Jacek 99. [ Senator ]

AQA - dziekuje za chec pomocy. Niestety obaj wychodzilismy z zalozenia ze zwoje i napoje nie a nam potrzebne. Obaj wiec takowych nie mamy w ekwipunkach. Tak wiec nie ma szans na przyjemne rozwiazanie. Ale dzieki takiej nauczce juz nie wyruszymy w podroz bez odpowiedniego przygotowania:)

26.11.2003
22:42
smile
[40]

AQA [ Pani Jeziora ]

.Jacek 99. --> powiem tyle: No baa:))

Dobrej nocy:)

26.11.2003
23:03
[41]

.Jacek 99. [ Senator ]

AQA - wzajemnie

Przed snem jeszcze jedna foteczka.

28.11.2003
19:01
[42]

Szef Nazguli [ Zygfryd Czarny Kapturek ]

Ostatnio Kupiłem ORYGINALNEGO Morrowinda(bez dodatku itp.).Szczęśliwy wróciłęm do domu,instaluje wszystko spoko.włączam gre a tu....nic..włącza mi sie Tylko czarny ekran a potem błąd :


Render Creation Error: ""

Co sie dzieje?Sprzet mam mniej więcej zalecany:
AMD Athlon MMX,3D, ok.900MHZ.
Pamiec 256MBram.
Karta GeForce 2 MX/MX 400.
Windows 98
Coś jeszcze?
Co zrobić?Ściagnałem pacza ale nie moge go zainstalwoać :(.
Mam wersje PL a on pewnie jest Angielski...
W każdym razie przy 33% "stopuje" instalcja..

Prosze o pomoc...
Proszeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

28.11.2003
19:17
[43]

Trollf [ ]

Szef Nazguli -> do wersji pl nie ma zadnych patchy, bo wersja ta jest juz zintegrowana ze wszystkimi patchami...

w opcjach gry (ekran startowy) zobacz czy nie masz wlaczonego Pixel Shader, jesli tak to wylacz go (Twoja karta go nie ma), ew. sprobuj odpalic gre w oknie, czy w ogole da sie... sprobuj przeinstalowac sterowniki od grafiki (np. na nowsze) itp.

28.11.2003
22:40
smile
[44]

casnova14 [ Centurion ]

Wiecie co to forum stało sie strasznie nudne odkad tu nie ma Czamber!!! Kiedys w ciagu trzech dni były juz dwa fora po 150 postów a teraz .... lepiej nie konczyc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Żenada

29.11.2003
19:54
smile
[45]

Hakim [ Konsul ]

casnova14 ---> Czamber cały czas jest na tym forum. Ale jeśli Ty ograniczasz korzystanie z tego forum do wątku o Morrowindzie to Jej nie "widzisz". Staraj się nie uogólniać swoich wypowiedzi do całości :-/ A jeżeli dla Ciebie wartość danego wątku to liczba dziennie dopisanych do niego postów, to trochę nie wiesz na czym polega idea fora.

Trollf i Szef Nazguli ---> tak, polska wersja jest już z patchowana, ale te najnowsze patche, które Bethesda wydała po polskiej premierze dodatków do Morro PL CDProjekt nie "spolszczył", tak więc są one nieosiągalne dla wersji Morrowind PL (+ dadatki).

30.11.2003
00:10
smile
[46]

Stormcrow [ Pretorianin ]

Hakim ---> no napisz jak zdobyc ta szate :) nie tak calkowicie, ale naprowadz chociaz, czy jest zwiazana z jakims konkretnym questem? Nie chce isc zupelnie na latwizne, ale nawet nie wiem, gdzie zaczac jej szukac. Potrzeba mi poprostu fajnej szaty...

AQA ---> dzieki za ta nazwe :)

30.11.2003
11:12
smile
[47]

Hakim [ Konsul ]

Stormcrow ---> tak jak już pisałem, ta szata jest moją przeróbką. To jest dokładny odpowiednik Szaty Czynów Redasa. Oryginalna Sz. Cz. Redasa jest taka fioletowa, ze złotymi pasami i dodatkami. Tą szatę nosiłem bardzo długo aż mi się znudziła. A że jest trochę przydatna to zrobiłem sobie w edytorze dokładnie taką samą (o tych samych właściwościach magicznych) tylko białą. Oryginalną Szatę Czynów Redasa znajdziesz w grobowcu rodziny Redas (sprawdż na mapie interaktywnej - nie pamiętam gdzie to było). A jeśli znajdziesz i będziesz chciał mieć też taką białą (zamiast fioletowej) to mogę Ci wysłać plugina z tą szatą, którego zrobiłem.
Zobacz jeszcze moją wypowiedź z: [24.11.2003] 18:24 w tym wątku (tylko tam porąbałem nazwę tej szaty. Powinno być Szata Czynów Redasa).

30.11.2003
18:13
smile
[48]

Stormcrow [ Pretorianin ]

Hakim ---> okej, dzieki za informacje, chcialem po prostu wiedziec, gdzie owa szata sie znajduje, zaraz ide sprawdzic jej mozliwosci, jak tylko ja znajde :)

odnosnie plugina, to zamiast bialej wolalbym czarna :), daloby sie zrobic??!

pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje

30.11.2003
20:38
smile
[49]

Hakim [ Konsul ]

Stormcrow ---> możesz być rozczarowany tą szatą. Z dwóch właściwości magicznych jedna mi się przydawała, druga - wogóle była mi niepotrzebna :-) Ale w sumie lepszego ciucha (jak dla mnie) w samym Morrowindzie bez dodatków nie znalazłem.
Co do szaty czarnej - moja znajomość edytora jest mniej niż podstawowa. Zamienianiem tekstur nie zajmowałem się, ale mam tutorial jak to zrobić. Jest trochę zakręcony, ale jak znajdę trochę czasu w następny weekend to spróbuje "poczernić" jakąś szatę - chociażby z czystej ciekawości. Jak coś mi wyjdzie to dam Ci znać :-)

01.12.2003
11:14
smile
[50]

Suhoj [ Fochmistrz ]

Siema wszystkim ja nowy tutaj

>>>Trollf
czy my sie przypadkiem z wątku o gothic 2 nie znamy??

do wszystkich pytanie:
Jak się dostać do Camona tong (nie wiem czy dobrze piszę)- chodzi o tą gildię skrytobójców itp. ale tą bardziej ukrytą gdzie są większe zakapiory bo lubie takie w grach klimaty.

może jest jakaś inna gildia z jeszcze większymi zakapiorami- info mile widziane dzięki

01.12.2003
12:57
smile
[51]

scorpion [ Centurion ]

Wita,

szukam Urshilaku Burial Caverns - czyli cmentarzy koło obozu Urshilaku. Nie mogę ich za nic znależć. Powinny być na płd-zach albo wsch (chyba) ale jak daleko od samego obozu? Z opisu Popielnych wynika, że bardzo blisko. Gdzie to jest?

Pozdrawiam,
Scorpion

01.12.2003
15:35
[52]

wysiu [ ]

Suhoj --> Centrala skrytobojcow Morag Tong jest w kanalach Vivec Arena, ukryta klapa w magazynie:) Chyba o nich Ci chodzilo:)

scorpion --> Sa dokladnie na poludniowy wschod od obozu, w polowie drogi do deadrycznych ruin, czy shrine'u (nie pamietam nazwy, a nie mam teraz jak sprawdzic)... Te trzy obiekty (oboz, jaskinie cmentarne, ruiny) leza dokladnie w jednej linii - jak znajdziesz ruiny, zawroc w kierunku obozu i dobrze sie rozgladaj..:)

01.12.2003
15:52
smile
[53]

Suhoj [ Fochmistrz ]

>>>wysiu
tak o nich wlasnie a przynajmiej tak mi sie wydaje
DZIEKI

01.12.2003
17:04
[54]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Ten przypadfek z siła i wytrzymałością = 0... proste, potężniejszy truposz trwale obniżył współczynnii. jedyny sposób na to, to zastosowanie czarów przywrócenia ( przywrócenie wytrzymałosć przywrócenie Siła) lubodwiedzenie Światyni , lub mikstury, lub ołtarz Tamriel, gdzie mozesz dostać perzywrócenie wspólczynniów.
Najlepiej, jesli nei może zrobić nic samemu:interwencja Bóstw, następnie wyrzucasz CAŁY balast i podchodzisz do Ołtarza. Skromna ofiara i cyk, przywrócenie wspólczynników, zbierasz majdan i zasuwasz dalej. Prawda, że proste? Wujek Deobra rada pomoże Wam zawsze ;)

01.12.2003
17:24
[55]

wi3dzmin [ Konsul ]

Hayabusa <<--- juz mu to proponowali :) tylko ze gostek wybrał się w podróż bez żadnych mikstur nie mówiąc już o zwojach :) i teraz ma nauczke:) ja osobiście nosze ze sobą kilka mikstur zawsze no i conajmniej jeden zwoj interwencji chocby dlatego ze zazwyczaj nie chce mi sie wraca na piechote przez zadupia tylko cyk zwój i jestem :)
Btw raz byłem na wzgórzach przy Calderze.. zapadła noc i chciałem wracać juz do Caldery... byłemod niej naprawde niedaleko... hmm wylądowałem w Ald'ruhn :) czy jak to sie pisze :) hehe po prostu jak wlazlem na pipielne ziemie to rozpętała się burza piaskowa :) zupelnie stracilem orientacje :)

01.12.2003
21:22
[56]

BATE [ Chor��y ]

Cześć!!

Kto wie gdzie mogę znaleść jaskinię melodii, czy jakoś tak.Nie mogę na cholerę trafić.

01.12.2003
21:43
smile
[57]

Suhoj [ Fochmistrz ]

pytanko
skierujcie mnie na pacza najnowszego wiem ze gdzies byl link na stronie ale go teraz znalezc nie moge (sorka)

01.12.2003
21:48
smile
[58]

Suhoj [ Fochmistrz ]

Jestem nowy i moze ktos mi pokrotce wytlumaczy co daja pluginy i mody oraz mapy (tak pokrotce i ogólnie albo podać przyklad prosze)
Czy te mapy to mozna dolaczyc do gry i na singlu na nich grac???

01.12.2003
22:03
[59]

AQA [ Pani Jeziora ]

BATE ---> chodzi Ci zapewne o Jaskinię Ukrytej Muzyki :)

01.12.2003
22:10
smile
[60]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

A właściwie jak strzelił masz iść od tego czary-mary ziemi na północny-wschód(albo inny kierunek,jest to podane w opowieści skalnego barda),musisz temu zaufać,na ban wtrafisz..tylko trzeba iść prosto,a nie;]
Ta jaskinia ukrytych basów ślepego murzyna wygląda jak kurhan(jak ten koło ziomka,co prosi nas o zabicie dreugha)

bom-bastic-tele-fatastic-mysta-boom ;]

Suhoj->Przeczytaj pierwszy post i bądź dzielny..;]

smooth

02.12.2003
16:21
[61]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Wie3min -> no cóż... zaboli raz, to moze drugi raz będzie uważać bardziej. Tak w ogóle jedna z postaci którymi gram to wampir, więc muszę bardzo uważać bo współczynniki powyżej 100 nie mogą zostać przywrócone po trwałym obniżeniu...


Suhoj:

NPC replace - zmienia na dużo lepszy wygląd twarzy
sporo modów dodaje domy, gdzie można zamieszkać
niezłe ( w miarę ) questy to np Castlevania czy MOonspawn,
GIANTS dodaje sporo potworów i utrudnia życie na wysokich levelach
modów jest MASA, po prostu MASA największy ( prawdopodobnie ) mod DAtabase znajdziesz na stronei morrowind summit. Link jest na stronei www.elderscrolls.com, w części fan sites links.

howgh!

02.12.2003
19:57
smile
[62]

BATE [ Chor��y ]

AQA---> wielkie dzięki, właśnie o nią mi chodziło, tylko nie grałem z dwa tygodnie i zapomniałem jak się ona zwie , a nie chciało mi się sprawdzać( z lenistwa).

02.12.2003
20:01
smile
[63]

AQA [ Pani Jeziora ]

BATE ---> leniu! a ja specjalnie włączyć grę musiałam, żeby screena zrobić dla Ciebie :)))))

02.12.2003
21:06
[64]

casnova14 [ Centurion ]

CZy znacie jakieś fajne strony z modami i patchami oprozc www.morrowind.now.pl i www.morrowind.z.pl??? jesli tak to dodajcie

02.12.2003
21:28
smile
[65]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

casnova14->Masz adresy tychże stron we wstępniaku(1 post tego wątku).Przeczytaj go nalegam.

BATE->Czuję się niedoceniony,już Ci nigdy więcej nie pomogę.

02.12.2003
21:40
smile
[66]

BATE [ Chor��y ]

BarD--> przepraszam! niekumaty byłem

jeszcze raz

AQA , BarD --> wielkie , wielkie dzięki!!!!!!

a tak na marginesie , co trzeba zrobić aby otrzymać drugi wpis ( ten właściwy ) do dziennika .

02.12.2003
21:58
[67]

AQA [ Pani Jeziora ]

BATE ---> drugi wpis od czego ? Jeśli chodzi o Jaskinię Ukrytej Muzyki, to musisz się wsłuchać w stalaktyty i stalagmity :))))) A jeśli Jaskinię U.M. (Kamień Ziemi) robiłeś na ostatku, to wracaj do Szamana "Wietrzne Oko" (cy cóś:))) w Skaal :)))

02.12.2003
22:19
smile
[68]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

BATE->Przeprosiny przyjęte.Aby dostać drugi wpis należy odstukać na stalagmitach także te następne melodie,wsłuchaj się,kolejność się zmienia(aż do oczekiwanego skutku,czyli wpisu)za każdym odgranym razem.

A jeżeli wykonałeś wszystkie zadania związane z tą Próbą,to spoko,dostaniesz wpis o zaaktywowaniu tych wszystkich Kamieni,dopiero wtedy możesz wracać.

03.12.2003
10:43
smile
[69]

Suhoj [ Fochmistrz ]

>>>Hayabusa---wielkie dzieki

mam jeszcze jedno pytanie jak najszybciej zdobyc pełny panceż Glass Armour (w polskim powinno być Szklana Zbroja ale nie wiem jak przetlumaczyli)???

03.12.2003
16:26
smile
[70]

fatkos [ Konsul ]

mama takie poroblem
chce zostac wampirem alen ajpierw musze zostac zarazony tylko ze moja rasa to lesny elf i mam na starcie 75 odp na choroby
rzucam zaklecie obnizajace odpornosc o 75 na siebie przez 10 sek (wiecej nie moge bo niemam tyle many) ale to niepomaga
czytalem gdziez ze mozna zrobic moksture obnizajaca odpornosc na choroby ale niewiem jk tzn z czega ja zrobic
bo mam juz 35 lev i chce troche sie ruszyx w glownym watku (wykonalem dopieo 2 zadania)

03.12.2003
16:39
[71]

wysiu [ ]

fatkos --> O alchemii i receptach jest w linku podanym w pierwszym poscie. A do watku glownego nie jest potrzebne zostanie wampirem.

03.12.2003
17:29
smile
[72]

Angelord [ sic me servavit Apollo ]

Salve all:-)

Mam prośbę - i kłopot. Otóż, gram w polską wersję Morka, zainstalowane są oba dodatki, ale w Trójcy spotkała mnie niemiła niespodzianka. Wchodzę bowiem do siedziby Mrocznego Bractwa, walczę z przywódcą Dandrasem Vulesem i w pewnym momencie pojawia się okno dialogowe. I wszystko byłoby ok - ale niestety wypowiedź Dandrasa - o tym, że ośmieliłem się wejść do siedziby etc. pojawia się non stop, jedna pod drugą, i nic nie można zrobić - klikanie na "Koniec" nic nie daje, próby klikania na inne "słowa kluczowe" też - bo facio odpowiada, ale zaraz znowu pojawia się jego kwestia i powiela się w nieskończoność. Czy ktoś wie, jak sobie z tym poradzić....????

03.12.2003
17:45
[73]

Czamber [ Czamberka ]

Angelord --- > taki sam kłopot miala chyba AQA, więc odgrzeb kilka wątków wcześniejszych :D
Wydaje mi sie, że to przez to, że masz juz Bloodmoona zainstalowanego :D
Kurde, jak mnie tu dawno nie bylo :D

03.12.2003
17:57
smile
[74]

Suhoj [ Fochmistrz ]

Czy ktos mi w koncu odpowie jak zdobyc szklana zbroje (glass armor)???
bardzo bylbym wdzieczny

03.12.2003
18:04
[75]

Czamber [ Czamberka ]

Suhoj -> Może kupić? :P
Pełna zbroja jest do zdobycia chyba w upiornej bramie :D

03.12.2003
18:04
[76]

wysiu [ ]

Suhoj --> Do kupienia w Upiornej Bramie.

03.12.2003
18:13
smile
[77]

@d@m [ ]

wysiu ---> Kupic? E tam, nie lubie wydawac kasy na cos co bedzie sie potem kurzyc na manekinie :P
Duzo latwiej jest imo ukrasc ta zbroje. Amulet cieni (czy kameleona) i zycie staje sie duuzo prostsze :)

03.12.2003
18:19
[78]

wysiu [ ]

@d@m --> Tak napisalem, zeby kolejny gracz nie zatlukl tego biednego kupca...:))) A po co zycie ma sie stawac prostsze - przeciez i tak ta gra jest strasznie prosta... Imho najprzyjemniejsze byloby wlasnie poczekanie z noszeniem danej zbroi momentu, bedzie nas na nia stac...A z kasa raczej nie ma problemu, ja mam aktualnie przy sobie chyba 1.300.000 zlota - i nie mam na co wydawac.. (dodam, ze tyle zarobilem bez cheatowania, tylko z modem 'Ogrim trader from Caldera')

03.12.2003
18:23
smile
[79]

Angelord [ sic me servavit Apollo ]

Czamber ---> Big thx.:-) Dogrzebałem się, ale z powodu tego, co wyczytałem, to mnie zaraz szlag tafi...:-(((((

"1. Zapętlający się dialog u szefa Mrocznego Bractwa w Twierdzy Smutku (Trójca) - rozwiązanie: odłączenie (NIE odinstalowanie) Bloodmoona (zakładając, że wcześniej nie było się na Solstheim); " - tak pisze AQA

już niestety byłem na Solsthein, i odłączenie dodatku skutkuje wariacjami przy wgrywaniu save`ów - program nie znajduje wtyczek - ignoruję - nakazując dalsze wgrywanie - trwa to dobre 10 min. - ale ostatecznie gra ucieka do windy - i co ja mam zrobić...?????:-((((

03.12.2003
18:26
[80]

@d@m [ ]

wysiu ---> A kto mowi za zabijaniu kupca? Przeciez ta zbroje da sie wyniesc z Ghost Gate bez placenia i bez zabijania nikogo.
Fakt gra jest prosta. Jednak poczatkujacemu graczowi zakupienie zbroi moze sprawic problem, a z amuletem ta sztuka jest latwiejsza. Zgadzam sie rowniez, ze najprzyjemniejsze jest kupienie zbroi, za uczciwie (heh... sprzedawanie kadzego daedrycznego przedmiotu jak sie nawinie za 100% jego wartosci to nie jest do konca uczciwe :)) zarobione pieniadze.

03.12.2003
18:30
smile
[81]

wysiu [ ]

@d@m --> O'Grim nie daje 100% wartosci, raczej 90-kilka..;) Poza tym, dorzucilem go sobie dlugo po tym, gdy juz piwnice w moim domku mialem praktycznie zapelniona, a i tak bardziej sie skupiam na dekorowaniu manekinow, niz na sprzedawaniu wszystkiego jak leci..:) A daedryczne przedmioty tez raczej sobie zostawiam do enchantowania, a nie sprzedaje...:) Ten milion to na malo przydatnych smieciach zarobilem....:)

03.12.2003
18:37
[82]

Czamber [ Czamberka ]

Angelord ---> Przykro mi, ale nie wiem co możesz teraz zrobić :( No i mam jeszcze złą wiadomość :( Będziesz miał więcej takich błędów spowodowanych Bloodmoonem :/ Mam jednak nadzieję, że ktoś pomoże... :(

03.12.2003
18:52
smile
[83]

BATE [ Chor��y ]

BarD-> dzięki , muzykalny nie jestem ale sobie poradziłem. To był dopiero drugi kamień - po wodzie- ,teraz jestem przy kamieniu słońca i nasuneło mi się skojarzenie z głównym wątkiem Morro. Goni się tam i spowrotem,wschód-zachód, północ- południe .Gdyby w grze płacili od kilometra to już byłbym multimilionerem.
AQA-->Tobie także dziękuję.

03.12.2003
18:57
[84]

AQA [ Pani Jeziora ]

Angelord ---> to może być jakaś alternatywa (cytat z pewnego forum:); od razu mówię, że nie próbowałam takiej opcji:)

1. Otworzyć Construction Set i zaznaczyć checkbox przy Tribunal.esm, a następnie stuknąć w OK
2. Kliknąć w ikonkę z "dymkiem" w pasku narzędzi - czyli przejść do edytora dialogów
3. W dolnym selekcie o nazwie "Filter for" wybrać pozycję: dandras vules
4. Wybrać u góry zakładkę "Greeting"
5. Kliknąć po prawej w kwestię zaczynającą się od słów "Ośmielasz się wejść do kryjówki...", następnie jeszcze raz kliknąć prawym przyciskiem i wybrać "Delete"
6. Kliknąć na OK żeby zamknąć okno edytora dialogów
7. Wybrać z menu File -> Save i wymyślić sobie jakąś nazwę pliku, np: tribunal_loop.esp i kliknąć "Zapisz"
8. Zamknąć Construction Seta, odpalić Morrowind Launchera i wybrać w Data Files dodatkowo nasz nowy moduł
9. Wystarczy jak moduł jest aktywny przy walce z przywódcą Mrocznego Bractwa, potem można go spokojnie wyłączyć

03.12.2003
19:29
smile
[85]

@d@m [ ]


wysiu ---> Nie mialem na mysli modu Ogrim tylko Skrzekacza; kupca, ktory jest w Calderze.
Hm... jakos nie chce mi sie wierzyc, ze ten milion zarobiles sprzedajac same smieci :)

03.12.2003
19:33
smile
[86]

Angelord [ sic me servavit Apollo ]

Działa :-) Z tym zastrzeżeniem, iż Bloodmoon musi być dołączony, bo ten nieszczęsny tekst jest właśnie w nim, ale usunięcie skutkuje w 100 %:-)

Czamber, AQA ---> serdecznie dziekuję !!! :-) <ech, nic bym bez Was nie zdziałał:-)>

03.12.2003
19:36
smile
[87]

@d@m [ ]


Skrzekacz... :) Chodzilo mi o Pelzacza :)

03.12.2003
20:05
[88]

AQA [ Pani Jeziora ]

@d@m ---> przy dobrze rozwiniętym handlu, bądź przy wysokiej "aprobacie" kupca można krocie na śmieciach wyciągnąć; mój bohater, podobnie jak wysia, był kolekcjonerem, a skończyłam grę (podstawkę) z ponad milionem kasy zarobionej głównie na zaklętych nędznych gemach, krasnoludzkich ustrojstwach i reszcie zwykłych przedmiotów (handel u Creepera vel. Pełzacza w Calderze i u Gadającego Kraba w okolicach Suran);

03.12.2003
20:14
[89]

@d@m [ ]


AQA ---> Nie watpie, ze jest to niemozliwe. Po porostu wydaje mi sie dziwne zarobienie miliona na smieciach. Choc sprzedajac te smieci u Pelzacza or Kraba... moza nawet na nich duzo zarobic :) Tak jak juz mowilas

03.12.2003
20:23
[90]

AQA [ Pani Jeziora ]

@d@m -->"Nie watpie, ze jest to niemozliwe" - a możliwe, mozliwe :)))

poza tym - sam sobie przeczysz w swoim poście :)) pewnie zaraz powiesz, że się czepiam, a ja po prostu czytam :P

03.12.2003
20:42
smile
[91]

@d@m [ ]


AQA ---> Tfu... pfu... tam mialo byc: 'Nie watpie, ze jest to mozliwe' :)

03.12.2003
21:43
smile
[92]

AQA [ Pani Jeziora ]

@d@m ---> czyli również uważasz,że sprzedając "śmieci" można się dorobić ? no to "wyhandluj" sobie tem swój "milion" :)))))

04.12.2003
00:07
[93]

Suhoj [ Fochmistrz ]

>>>Czamber i wysiu dzieki wielkie

A jak sie do tej upiornej bramy dostac (z kad sa polonczenia silktsriderem lub łodzią)???
a moze powiecie jak to po angielsku (ghost gate ???) cos takiego chyba widzialem:)
najbardziej jednak by mi pasowalo dfojechac na robaku:)

04.12.2003
00:32
[94]

@d@m [ ]

AQA ---> Nie potrzebuje 'wyhandlowywac' sobie nastepnego miliona to raz.
Takie cos jest mozliwe, aczkolwiek cholernie trudne :) Ja tam wole sprzedawac daedryczne 'smieci' :P
Suhoj ---> Tak to Ghost Gate. A jak sie dostac? Od Balmory na polnoc... bedziesz mial drogowskazy, jak dosjc.

04.12.2003
08:20
[95]

Artuus [ Kapitänleutnant ]

witam
skoro o handlu mowa to gdzie jest lokalizacja tego kraba milionera:)
w sumie juz troche w tej grze przezylem a jakos nigdy u niego nie bylem:)

04.12.2003
11:26
smile
[96]

Suhoj [ Fochmistrz ]

Krab milioner hihiohihihi:):):):)
ale opcja
gdzie on jest, tez go chce:)

tego kupca od zbroi szklanej to chyba zabije bo mam tylko 7000 kasy:)
no chyba ze sie dowiem gdzie ten krab milioner jest to wtedy zabije jego

czy ta opcja z początku wątku w KOMĘDY KONSOLI o rozmnazaniu zlota jest dostępna w kazdej wersji czy musze najpierw jakiegos moda instalowac?????

04.12.2003
13:34
smile
[97]

fatkos [ Konsul ]

ponowie moje pytanie jk zrobic miksturke obnizajaca odporność na choroby bo czytalem i nigdzie takiej niema :(

04.12.2003
17:04
smile
[98]

BATE [ Chor��y ]

AQA--> Bądz tak dobra i zaznacz mi na mapce miejsca poszczególnych zadań do wykonania( chodzi mi o te kamienie, do tej pory wykonałem zadania wody i ziemi ) . Wiem ,wiem... jednak, jeśli nie masz nic przeciwko to ja poproszę o ściągę, bo już mnie nogi bolą.

04.12.2003
18:01
smile
[99]

Suhoj [ Fochmistrz ]

W koncu dostalem sie do Morag Tong
jest super same zabójstwa jako misje a nie jakiestam kwiatkow przynoszenie jak w gildii magow

ale do magow tez trzeba przystapic bo jedna z misji to podzucenie falszywego soulgema do biurka-wtedy koleś wychodzi ja podzucam a przy okazji biorę sobie z biurka wszystki soulgemy juz wypelnione duszami
jeden kosztuje chyba nawet 40000 a juz na pewno jest jakis za 6000:)

04.12.2003
20:12
[100]

AQA [ Pani Jeziora ]

BATE ---> nie przesadzaj :) masz tu mapkę z lokalizacją kamieni; o zadaniach "dla" kamieni możesz poczytać w notatce, którą daje Ci Szaman w Skaal (albo Wódz) ...

04.12.2003
20:13
[101]

AQA [ Pani Jeziora ]

a krab-kupiec jest tu:
(mapka nie jest moja)

04.12.2003
20:15
[102]

AQA [ Pani Jeziora ]

a krab wcale nie jest milionerem :) ma 10k

04.12.2003
20:39
[103]

Artuus [ Kapitänleutnant ]

AQA---------> 10k wlasnie :) i mimo to w porownaniu do innych kupcow w grze to istny milioner:)))

04.12.2003
20:44
smile
[104]

AQA [ Pani Jeziora ]

Artuus ---> tylko trzeba uważać, żeby przy okazji nie został zaciukany; kasa odnawia mu się, jak każdemu kupcowi, co 24h, więc mozna przy nim odpocząć; trzeba jednak zwrócić uwagę, że przy odpoczywaniu "na zewnętrznej" istnieje mozliwośc pojawienia się wroga; lepiej, żeby to nie był Daedroch (mi się tak zdarzyło i, mimo, że przeciwnik poległ za chwilę, to zasięg rażenia jego czaru objął również kraba - trzeba było wczytać sejwa, bo jak wiadomo martwy krab, to cienki kupiec:))))

04.12.2003
21:27
smile
[105]

Suhoj [ Fochmistrz ]

>>>AQA
dobre dobre

04.12.2003
22:05
smile
[106]

BATE [ Chor��y ]

AQA-->Nie o to mi chodziło, taką mapkę juz mam od szamana.Po prostu nie chce mi się gonić bez sensu. Jak jesteś na południu to ci karzą iść na północ , jak na wschodzie to idź na zachód ,jedno wielkie nieporozumienie. ,ale cóż trzeba będzie pobiegać. Widać byłem niegrzeczny i mikołaj do mnie nie przyjdzie .

04.12.2003
22:13
[107]

AQA [ Pani Jeziora ]

BATE ---> Mikołajem nie będę - nie mam czasu na obrabianie mapki :) 6 złotych kosztuje sms na GOLa i masz poradnik... i, coby nie było, że wredna jestem dodam mały <spoiler>: kamień bestii - znaleźć białego/śnieżnego niedźwiedzia: znajdujesz go otoczonego zgrają Rinclingów, ale oni Cię nie atakują; zaatakuj pierwszy - chodzi o to, żeby miś miał wbitą strzałę, którą wyciągasz z niego i masz rozwiązane zadanie <koniec spoilera>

05.12.2003
03:44
smile
[108]

Angelord [ sic me servavit Apollo ]

AQA ---> Kłaniam się nisko i z uśmiechem nadziei o wsparcie proszę:-). Trafiłem na opisane przez Ciebie bugi - tzn. nie mogę wysadzić osuwisk, a równocześnie nijak z TESCS -em poradzić sobie nie umiem. Jeśli znajdziesz chwilę, serdecznie proszę - opisz jak i co, i gdzie wpisać, bo mi jakieś cuda wychodzą - ściany się gubią, czerń wokół, a drzwi jak nie było tak ni ma, o odpowiednich teleportach nie wspominając :-)

"2. Niemożność wysadzenia za pomocą znalezionych dwemerskich ładunków 2-ch skalnych osuwisk w Bamz-Amschend (Trójca) - rozwiązanie : TESCS - wstawienie po obu stronach lokacji drzwi z odpowiednimi teleportami;

3. Niemożność opuszczenia mostu za pomocą dźwigni w, bodajże, Kopule Udoka w Bamz-Amschend (Trójca) - rozwiązanie: znowu TESCS - wstawienie teleportującego switcha;"

Pozdrawiam :-)

05.12.2003
05:00
smile
[109]

Angelord [ sic me servavit Apollo ]

AQA ---> z osuwiskami sobie poradziłem - zamiast wstawiać drzwi, chwyciłem za "brzytwę Ockhama" - i wywaliłem skrypt - na tej samej zasadzie, co zapętlony dialog - kamień znikł - pojawiła się "dziura" i przejście do następnej lokacji - mam nadzieję, że fakt, iż nic tam nie wybuchło , nie będzie miał wpływu na fabułę...?:-) Ale z tym mostem to już sobie nie poradzę.....:((((((((

< a swoją drogą, to zgrały się te bugi, najpierw zrobić "dziurę", potem wstawić "switch";-))) -- i to jest efekt działalności CD Projektu - świntuchy :-)))))>

05.12.2003
16:56
smile
[110]

Suhoj [ Fochmistrz ]

ta gra jest dla mnie chyba za potężna:)
wybuchy bugi mody mapki patche ja sie gubie
a do tego swiat na 1 cd 100 razy wiekszy od gothica na 3 cd

05.12.2003
17:02
[111]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

spoko... znam ludzi którzy narzekają ze świat Morro jest ZA mały. Nawet z modami.

05.12.2003
17:11
smile
[112]

Suhoj [ Fochmistrz ]

wariaci???
to w CO oni graja jesli mozna spytac
ja do tej pory nic wiekszego nie widzialem

05.12.2003
17:23
[113]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

W Morro. Ale jak ktoś gra rok i zna całośc jak własnąkieszeń to się nie dziwie, że świat wydaje się mały. Poza tym, w poprzedniej wersji, z tego co wiem, świat był - bagatela - 10 razy większy. po czymś takim istotnie Morro moze wydawać się kruszynką.

05.12.2003
17:28
smile
[114]

Suhoj [ Fochmistrz ]

heh zapomnialem ze cos przed tym bylo przecie to jest 3

05.12.2003
17:30
smile
[115]

Suhoj [ Fochmistrz ]

jaka byla grafika w poprzednich?? dobra??

05.12.2003
17:42
[116]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

wiesz, nei grałem ale widziałem gdzies screeny i była kiepska - no ale Daggerfall wyszedł AD. 1997, 3D + spritey postaci. Na screenach nei wyglądało to ejszcze najgorzej, ale wyobrażam sobei jak w akcji, ejszcze z dzisiejszego punktu widzenia. ..:(

05.12.2003
19:21
smile
[117]

BATE [ Chor��y ]

AQA--> jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma. Dobre i to .Dzięki

05.12.2003
19:30
smile
[118]

BATE [ Chor��y ]

AQA--> tak na marginesie, "komóry" nie mam bo mi ten gadzet jest zbędny, stacjonarny w zupełności mi wystarcza .

05.12.2003
21:07
[119]

AQA [ Pani Jeziora ]

Angelord ---> po pierwsze, nie kombinuj w TESCS-sie na głównym pliku, tylko "zasejwuj" sobie coś swojego i to dawaj na "Active file"...

Dźwignia po przekręceniu daje "klik-klik" i nic się nie dzieje: dodajesz obiekt z zakładki Door (może to być switch, mogą to być drzwi , wszystko jedno - rysunek obiektu nie jest ważny); każde "drzwi" mają w opisie pole "Teleport"; musisz ustalić, gdzie ma Cię teleportować to coś, co sobie wstawisz i kliknąć na pole "Select Marker" - przeniesiesz się do wskazanego przez Ciebie (w polu Teleport) miejsca; tam zobaczysz różową strzałkę; musisz ustawić ją w takim położeniu, w jakim chciałbyś się znaleźć po przeteleportowaniu (chodzi o ustawienie postaci); to samo zrób "w drugą stronę", czyli wstaw drzwi, switch w mniejscu, Z KTÓREGO masz mieć powrót... w sumie do ustawienia masz 2 pola Teleport i dwie różowe strzałki ....

nie wiem, jak Ci to sensowniej wytłumaczyć ... jest dobry tutorial do TESCS-a; masz tu linkę (format .pdf, może się długo ładowac i musisz mieć Acrobat'a zainstalowanego albo cos do pdf-ów:

no i oficjalna strona do Morrka to skarbnica:)

05.12.2003
21:08
[120]

AQA [ Pani Jeziora ]

acha, tekst jest po angielsku:)

05.12.2003
21:09
[121]

Artuus [ Kapitänleutnant ]

witam
mam pytanie rozwiazywalem zadania dla gildii zlodziei az doszlem do dzentelmenaJima Staceya...wykonywalem dla niego zadania az do zadania z Kobieta Hrundiego...po wykonaniu tego zadania facet ani nie chce mnie wyzej awansowac (jestem Szefem) ani nie chce mi dawac kolejnych zadan...mowi tylko zebym przyszedl do niego jak zostane mozgiem gildii...ale jak mam zostac skoro nikt nie chce mnie awansowac???
pewno ma to zwiazek z tym ze jestem mistrzem gildii wojownikow i arcymagiem gildii magow
jest jakis sposob zeby dokonczyc zadania dla dzentelmena i stac sie rowniez arcyzlodziejem????

05.12.2003
21:27
[122]

AQA [ Pani Jeziora ]

Artuus ---> na pewno nie ma to związku z innymi gildiami ! sprawdź, czy masz umiejętności wymagane w Gildii Zlodziei rozwinięte na tyle, żeby móc awansować o kolejną rangę - do rangi Mózg : jedna umiejętnośc na 80, dwie na 30 ...

05.12.2003
22:05
[123]

Artuus [ Kapitänleutnant ]

AQA--------> raczej mam wszystko jak nalezy...mam 55 lev i np zabezpieczenia na 100, Akrobatyke na 70 a skradanie na 31...wspolczynniki tez mam wysokie

05.12.2003
22:12
[124]

AQA [ Pani Jeziora ]

Artuus ---> nie mam pomysłu poza tym, żeby spytać Cię, czy robiłeś - po pierwsze- zadania dla wszystkich zleceniodawców (Habasi, Aengoth ...) ale to chyba nie to, oraz o to, czy gadałeś ze Stacey'em o zadaniach "typu" Bal Molagmer i czy je robiłeś (Stacey jest takim Robinem co chódł :)))))?

to jest to, co przychodzi mi do głowy (bug-a raczej tam nie ma) ....

05.12.2003
22:17
[125]

AQA [ Pani Jeziora ]

Artuus ---> zadania dla Wilkiej Helende (vel. Big Helende) w Karczmie Sprośnej (vel. Dirty) Muriel w Sadrith Mora !

coś mi się względem tego przypomniało: nie zostałam Mózgiem bez tych zadań (nie wszystkich), a od tej rangi Stacey W OGÓLE jakieś zadania dawał ....
chyba nie mylę się :)))

05.12.2003
23:51
[126]

wi3dzmin [ Konsul ]

hej mam pytania :)
gdzie mozna źć dżentelamana Jima? podobno w ksiegarni w dzielnicy przybyszow wiec siedze w zadkich ksiazkach... i go tam nie ma :)

i teraz najważniejsze pytanie :) w viveku taki jeden koleś dał mi zlecenie na zabicie kolesia z Balmory o imieniu Bolyn Omawel... mam go otruć... znalazlem jego domek, wlamalem sie i co dalej?zdesperowany wlazlem na morrowind.now.pl i przeczytalem opis zadania... pisze tam ze musze uzyc kociołka i potwierdzić umieszczenie trucizny... ale jak go użyć, jak umieścić? spacjuje na ten kociołek i nic :)
Prosze o pomoc :) pozdrawiam :)

05.12.2003
23:52
[127]

wi3dzmin [ Konsul ]

aha i jeszcze jedno .. powiedzcie mi jaki jest sens w szkoleniu sie w krótkim ostrzu? przeciez długie jest lepsze ma wieksze obrazenia... czy krótkim możńa zadawać jakieś lepsze ciosy? (w plecy, poderżnięcie gardła itp ;)) bo jezeli nie to jest ono mało przydatne :)

06.12.2003
00:05
[128]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Już w drugiej grze orczyca z Balmory (Gildia magów) znikła. Tym razem mam już zaliczone jej zlecenia i to mnie ani grzeje ani ziębi, ale fakt, faktem. Poprzednio znikła około 30 dnia gry. Teraz około 150. Moim zdaniem gra ma niezłe bugi.
Ponawiam pytanie, kto zauważył, że wraz z rozwojem skila Handel i Osobowości uzyskujemy coraz niekorzystniejsze ceny za sprzedawane dobra????????????????? I dlaczego tak się dzieje???????????? Owszem, kupujemy korzystniej, ale za miecz wartosci powiedzmy 750 przy osobowości 100, Handlu 100 i nastawieniu kupca 100 ten nie chce zapłacić więcej niż 30 smoków, to jaja jakieś. Obniżenie nastawienia kupca do powiedzmy 30 poprawia znacznie relację (podwaja cenę) ale i tak jest to ponizej krytyki. Natomiast i owszem towary kupowane od delikwenta są kalkulowane logicznie. Poza pełzaczem nie mam z kim handlować!!!!!!!!!!!!!

06.12.2003
00:18
smile
[129]

Hakim [ Konsul ]

wi3dzmin ---> nie wiem czy dobrze pamiętam - w tej księgarni są zamknięte drzwi. Za nimi powinien być Stacey. Jeśli księgarnia o której piszesz to Rzadkie Księgi Jobashy to to nie ta księgarnia. Jeszcze jedna jest w kanałach.
Od zleceniodawcy zabicia Balyna dostałeś 5 zaprawionych płatków goryczaka. Jeśli masz je w plecaku, to w domu Omarvela po kliknięciu (tzn. ja tak mam ustawione) na kociołku powinno się pojawić pytanie, czy chcesz włożyć truciznę do garnka. Zgadzasz się i oddalasz na pewien czas od mieszkania Balyna.
A co do krótkiego ostrza, to rzeczywiście można próżno poszukiwać sensu, ale ja dla zasady najpierw się właśnie krótkiego ostrza uczyłem. Bo magik z długim mieczem jakoś mi nie pasował. Ale jednak przy sobie cały czas noszę sztylet, który jest bardzo użyteczny i niektórych sytuacjach znacznie ułatwiał walki. I choć teraz chodzę z bronią obuchową, to sporą część gry przeszedłem właśnie na krótkim ostrzu (szklany sztylet z paraliżem na 10s przy trafieniu przede wszystkim). Potem gdy już się dojdzie do 100 w umiejętności to przerzuca się na coś innego. Zapewniam Cię (tzn. ja tak miałem), że jeśli pograsz dłużej w Morrowinda to zaliczysz każdy rodzaj broni. Co do ciosów to niestety :( repertuar jest ograniczony to 3 ciosów (tak zresztą jak w innych broniach).

06.12.2003
00:30
smile
[130]

Hakim [ Konsul ]

Mr.Kalgan ---> jest tak jak piszesz. Przy wysokim handlu zyskujesz dużo większe upusty od sprzedawcy (bardzo przydatne przy zaklinaniu - nigdy nie zaklinam sam). Niestety wiąże się to również z niższymi cenami za Twoje dobra. Musi tak być, bo doszło by do sytuacji w której sprzedajesz miecz za duże pieniądze, a kupujesz go za kasę dużo mniejszą, potem znowu sprzedajesz i znowu kupujesz itd. Trochę to by było bez sensu. Tak to już niestety jest. Póżniej i tak nie ma co robić ze smokami ;-) Ja np. w domu mam przedmiotów za na pewno ponad milion, to samo w gildii magów. Zaklinaczka Gladebir również posiada bardzo dużo wartościowych przedmiotów, które jej sprzedałem po kosztownym zaklinaniu. Mam dużo pieniędzy i brak perspektyw na ich wydanie (kurde nie wiedziałem, że taka sytuacja może wogóle w życiu zaistnieć ;-))

06.12.2003
09:47
smile
[131]

Suhoj [ Fochmistrz ]

>>>wiedzmin
osobiscie uwazam ze krotki miecz jest najlepszy dla szybkiego zabojcy lub zlodzieja ciosy cie zadaje 3 zamiast 1 dlugim
poza tym juz w balmoze mozna tanio kupic krasnoludzki mieczyk paralizujacy na 10 sec.
wtedy 1 cios tym ai zmiana na zwykly zanim sie kolo obudzi to lezy:)
co do specjalnych ciosow--- jezeli zadajesz cios od tylu to masz na bank kritikala:)

06.12.2003
09:54
[132]

Derato [ Centurion ]

no panowie, instalnalem morka i zaczynam od nowa :› bede wpadal takze :P

06.12.2003
13:41
[133]

Artuus [ Kapitänleutnant ]

AQA-----------> wiec tak wykonalem wszystkie zadania w Balmorze dla Habasi Słodkie Usta:) , w Ald`Ruhn dla Aengoth Jubilera, w Sandrith Mora dla wielkiej Helende no i doszedlem do dzentelmena Jima wykonalem dla niego 4 zadania i jak pisalem klapa...tych zadan w stylu robin hooda (jak gdzies przeczytalem ) nie robilem ale pisalo ze jest to dobrowolne...

06.12.2003
14:04
[134]

.Jacek 99. [ Senator ]

Artuus - moglbys mi zdradzic gdzie mniej wiecej jest Sandrith Mora ?

06.12.2003
14:27
smile
[135]

Hakim [ Konsul ]

,Jacek 99. ---> Sadrith Mora jest na zachodzie Vvardenfell, na wyspie. ---->
Polecam ściągnięcie mapki interaktywnej (link we wstępie). Na prawdę ułatwia życie.

06.12.2003
14:32
smile
[136]

Hakim [ Konsul ]

No tak oczywiście pomyliłem kierunki. Sadrith Mora jest na wschodzie.

06.12.2003
14:33
[137]

Artuus [ Kapitänleutnant ]

.Jacek99.---------> bardzo prosze zobacz na mapke------------------>

06.12.2003
14:36
smile
[138]

.Jacek 99. [ Senator ]

Dziekuje wam bardzo za pomoc. Sciagne sobie dzisiaj ta interaktywna mapke.

06.12.2003
14:40
[139]

Artuus [ Kapitänleutnant ]

zostalem uprzedzony:))

korzystajac ze sposobnosci...udalo mi sie wyciagnac zadania od Jima ale tylko te z Bal Molagmar (moze bedzie mnie w trakcie nich awansowal...co sadzicie??) ale juz w pierwszym wtopa (ja to chyba jakiegos pecha mam do tej gildi:( obszukalem cala posiadlosc Venim ( w rekawicach i bez) i nigdzie nie ma tego medalionu...nawet w kwaterach straznikow (za zamknietymi drzwiami) patrzylem i nic!!
ma ktos jakis pomysl???

06.12.2003
14:50
[140]

Artuus [ Kapitänleutnant ]

OK znalazlem ten medalik...tak wiec juz dziekuje za podpowiedzi:)

06.12.2003
15:00
[141]

Hakim [ Konsul ]

Artuus ---> a masz tą mapkę -------->
Jest bardziej użyteczna i ma więcej ciekawych funkcji.
Można ją ściągnąć z:

06.12.2003
15:04
[142]

Artuus [ Kapitänleutnant ]

Hakim----------> dzieki ta jest rzeczywiscie lepsza zaraz sobie ja sciagne :)

06.12.2003
19:59
[143]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Jest jeszcze cóś. Otóż od szefa kulyu Imperium w forcie księżycowym otrzymałem zadanie uwolnienia Jolyena (czy jakoś tak) od wpływu wiedźm. Zrobiłem co trzeba, ale jakoś tak wyszło, że w miedzyczasie uwolniłem niejaką Daren (czy jakoś podobnie) z ruin. Po powrocie do zleceniodawcy, ów pięknie podziekował za uwolnienie kobitki, czego nie zlecał, natomiast o samym zleceniu uwolnienia misjonarza popielnych ani słowa i zadanie figuruje w dzienniku jako nie zaliczone. Zaczyna mnie to denerwować, co powinienem zrobić w takiej sytuacji?

06.12.2003
20:59
[144]

Crov [ Pretorianin ]

Witam. Po długiej nieobecności na tym forum, wreście jestem. :)

I od razu pytanko. Czy udaje się wam skonwertować plugin dracandrosvoice.esp ??
Ja jakos nie mogę. Po skonwertowaniu za 171kb robi sie 1kb. :)

07.12.2003
01:11
[145]

AQA [ Pani Jeziora ]

Mr.Kalgan ---> chodzi zapewne o Jociena; dziwnie prawisz, bo, generalnie: lecisz do obozu Erebenimsun, tam mówią Ci, że Kapłana Jociena zabrały wiedźmy z Mabrigash ....wiedźmy z Mabrigash oddadzą Ci Jociena o ile zastąpisz go innym koleżką (w tym przypadku osobą zastępującą jest Assaba-Benius - myśliwy polujący na granicy obozu);

Generalnie Radd Kamienne Serce powienien Ci zadanie zaliczyć (cały opis zamieściłam z uwagi na fakt skomplikowania zadania ) ...

07.12.2003
03:37
[146]

Derato [ Centurion ]

ma moze ktos na dysku ta mapke co jest pod linkiem we wstepnie :

https://morrowind.kamrad.ru/polygraphy/polygraphy_map_large.jpg (MAPA - wersja 8MB)

otoz linka nie dziala... :‹ Jesli ktos bylby tak dobry i spakowal ja a nastepnie przeslal na maila [email protected] bylbym wdzieczny bardzo.


pozdrawiam i dzieki z gory!

07.12.2003
11:59
[147]

Artuus [ Kapitänleutnant ]

witam:)

jakos za nic nie moge awansowac w gildii zlodziei do stopnia Mozg w takim razie prosze czy ktos moze nie zna komendy jaka trzeba wpisac w konsoli by uzyskac ten stopien??

07.12.2003
11:59
smile
[148]

Hakim [ Konsul ]

Derato ---> dzięki za niedziałający lnk - zaraz zmienimy :-)
A ta mapa jest do ściągnięcia z:

ftp://ftp.mplik.ru/Games/Updates/Elderscrolls/Docs/polygraphy_map_large.jpg

Najlepiej odpal jakiegoś np. FlashGeta i niech próbuje do skutku, bo może się nie zacząć ściągać od razu.
A mapa ta wygląda jak na rysunku w moim poście z [06.12.2003] 14:32 tylko jest w rozdzielczości 5307x6186 pikseli.

07.12.2003
14:30
[149]

nilhir [ Pretorianin ]

Ave, morkomaniacy ;)
mam kilka spraw:
1. może mi ktoś powiedzieć, o ile powinna wzrosnąć reputacja po MQ w trybku ?? bo mi nie wzrosła ani o 1 :/
2. Zaznaczy mi ktoś na mapie położenie tej cholernej polany, gdzie trzeba zasadzic te nasiona (bloodmoon) przeszukałem cały północny-zachód i nie ma :/
3.


Piszcie i udzielajcie się na morrowind.abc.pl

07.12.2003
14:46
smile
[150]

Angelord [ sic me servavit Apollo ]

AQA ---> stokrotne podziękowania :-) Właśnie przyswajam sobie wiedzę z poradnika do TESCES :-)))

07.12.2003
14:55
[151]

nilhir [ Pretorianin ]

Angelord --> jeśli chcesz fachowego kursu i porad to zapraszam na:
https://members.lycos.co.uk/morrowind001/forums/upload/index.php?showforum=7

07.12.2003
16:26
smile
[152]

Hakim [ Konsul ]

Koniec części 21 ;-)
Ciąg dalszy:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.