GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

jak obliczyc (za pomoca proporcji) swoj transfer?

15.06.2003
23:17
[1]

k@mil_ [ Legionista ]

jak obliczyc (za pomoca proporcji) swoj transfer?

wiem ze to sie robilo metoda krzyzowa, tylko nie pamietam co i jak (jakie dane) :))). 1 KB to 8 bitow, czy jak to bylo? potrzebuje obliczyc trasfer dla 256, 128 i 64 KB/sek czyli ile to bedzie kiloBAJTOW (max) na sek? kto pomoze?

15.06.2003
23:28
[2]

Q.bak [ Pretorianin ]

po pierwsze chciałeś obliczyć tranfer dla 256Kbit czy KB?. Łącze jest 256Kbit czyli 256\8=32KBajty

15.06.2003
23:33
smile
[3]

wzorzec [ spawacz dziobowy ]

"1 KB to 8 bitow" hahahahaha :)))

15.06.2003
23:36
[4]

mikmac [ Senator ]

kb = kbit = kilobity
kB = kiloBajty

8 kb = 1 kB (osiem zer i jedynek tworzy jeden znak ASCII - 255 znakow)

transfer
64 kb = 8 kB
128 kb = 16 kB
256 kb = 32 kB

15.06.2003
23:38
[5]

Tiges [ Konsul ]

8 bitow - 1 bajt
1 kb - 1024 bajty
itd ...

tylko ze przy przesylaniu danych nie sa wysylane "czyste" dane .. dochodzo jeszcze bity stopu, bity oznaczajace ramke i zawsze ten realny transfer bedzie nizszy troche.

15.06.2003
23:39
[6]

mikmac [ Senator ]

oczywiscie powinno byc ze:

8 bitow = 1 bajt

Tak jest poprawniej, choc na kilobitach i kiloBajtach to tez dziala oczywiscie.

w informatyce przedrostek "kilo" oznacza 1024 a nie 1000 jak w lacinie. Wynaka to z faktu, ze jezyk komputerowy posluguje sie systemem dwojkowym oraz bardzo czesto jego wielokrotnosciami. A wlasnie 2^10 daje 1024.

To tak dla wyjasnienia.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.