GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

BG2(67)

27.05.2003
18:02
[1]

Belt [ 210 backstab damage ]

BG2(67)

Oto kolejna (67) część wątku o Baldur's Gate 2.




Twoja historia potoczyć się miała całkiem normalnie, lecz los spłatał ci figla. Jesteś dzieckiem boga.... dzieckiem martwego boga, ba bogiem tym był Bhaal – Pan Mordu. A nic nie zapowiadało tylu przygód - szczęśliwe dzieciństwo u boku Goriona, Imoen, Tethorila i innych mieszkańców wiecznie spokojnego Candlekeep. Gdybyś wiedział, gdybyś choć raz przeczytał listy adresowane do Goriona... listy od Elminstera. Oni powinni ci powiedzieć! Może wtedy Gorion by żył... To już jednak minęło... patrzysz na ciało martwego brata. Sarevok był zły...ale czy na pewno gorszy od ciebie? Miał prawo do boskości takie samo jak ty... kochał ojca... służył mu. Czyż jesteś więc wyrodnym synem?
- Nie - mówisz sobie. Niech szlag trafi Sarevoka i mego ojca. Ja służę samemu sobie, własnoręcznie kreuję swoją przyszłość.
- Co z tego, że mam w sobie boską krew! – krzyczysz na cały głos. Chcę jedynie normalnego życia!.
Czujesz jak wściekłość bierze nad tobą górę. Udaje ci się ją jednak opanować, chociaż czujesz, że jeszcze nieraz będziesz musiał zmagać się z tym odczuciem. Jesteś dzieckiem boga, masz w sobie moc... moc którą wielu chciałoby posiadać... bardzo wielu.
Odwracasz wzrok i widzisz spojrzenia twych towarzyszy, których ufny wzrok przywraca ci spokój i koncentrację.
Jaheira, silna i kobieca, stała się szanowana wśród Harfiarzy. Zawsze gotowa do poświęceń Imoen, która nie jest już tym samym słodkim dzieckiem co dawniej. Teraz włąda skuteczną magią. I jest niezwykle seksowna o czym przekonał się jeden kapłan Cyrika, którego usidliła. Taak, na wspomnienie tamtego zdarzenia uśmiechasz się szeroko. Minsc – jowialny lecz zabójczy, zawsze wspierany przez miniaturowego, kosmicznego chomika Boo i od całkiem niedawna z nowym kosmicznym zwierzątkiem, wiewiórką Miko. Urósł w siłę, choć to niewiarygodne to te zwierzęta wydają się dawać mu moc do kopania tyłków. Elf Xan, posiadacz Księżycowego Ostrza o niemałej potędze, niezwykle utalentowany mag. Kagain, bezlitosny i niezwykle chciwy najemnik. Dla złota zrobi wszystko, nawet będzie lojalny. Wspominał często o swym starszym kuzynie Korganie. Nie jesteś pewien czy chciałbyś go spotkać. Oni wszyscy pomogli zniszczyć twego brata. Ale przecież spotkałeś na swej drodze innych, nawiązałeś kontakty. Znasz łowcę Kivana - bystrookiego łucznika, barda Garricka, który chodzi wiecznie zakochany. Raz nawet próbował adorować Jaheirę ale Harfiarka wybiła mu te zaloty z głowy. Los sprawił, że poznałeś również zmysłową i dziką elfkę - renegatkę Viconię, którą uchroniłeś od śmierci. Tak, poznałeś wielu i wielu jeszcze poznasz...

This is beginning of a new story... Shadows of Amn now appears!




Stali bywalcy:
Belt – założyciel naszego ulubionego wątku
Valencis
Aschman
Bogas
Carrignarone
Edwin
Eliash
gofer
-grjgori-
Korgan
Lesaonar
~Łupieżca~Umysłów~
Mastyl
Minas Morgul
Olo_M
Raistlinek
Regis
Tal_Rascha
Zawisza Czarny




Oto kilka linków do najpopularniejszych dodatków(tzw. Mod-ów) do naszej ulubionej gry:

Link do The Darkest Day - duży dodatek zawierający: 10 nowych NPC (część z nich można było spotkać w BG1), ok 180 nowych przedmiotów, ponad 170 nowych czarów, prawie 40 nowych potworów, 75 nowych podklas, ok 40 mini-questów, jeden duży quest i 1 mega quest - https://tdd.teambg.net

Link do Shadows over Soubar - duży dodatek zawierający: 4 nowych NPC, 1 nową klasę, 1 nową twierdze, ponad 100 nowych lokacji, ponad 400 nowych potworów, ponad 400 nowych przedmiotów, ponad 20 nowych sklepów, ok 30 mini-questów i 2 duże zadania. - https://www.teambg.net/soubar/

Link do Tortured Souls - https://torturedsouls.teambg.net/

Link do Epic Endeavours - https://epic.teambg.net/

Link do Modów Weimara - https://www.cs.berkeley.edu/~weimer/bgate/
W skład modów Weimara wchodzą:
- Ascension - Mod ten całkowicie zmienia końcową walkę w ToB.
- Valen NPC - kobieta - wampir, która przyłącza się do drużyny po wybraniu współpracy z Bodhi. Jest do jedyny spolszczony Mod do BG2.
- Solaufein NPC - drow, wojownik/mag. Przyłącza się w Podmroku.
- Item Upgrade - umożliwia Cromwellowi i Cespenarowi ulepszenie przedmiotów (często z kilku przedmiotów tworzą jeden, który łączy w sobie moce pozostałych). Pełna lista przedmiotów do ulepszenia znajduje się w pliku readme.
- Ease - of Use - zawiera szereg ułatwień i poprawek do gry (min.nieograniczona ilość miejsca w sakwach, dostępne wszystkie twierdze, wyłączenie Malchora Harpella zabierającego rzeczy Drizzta czy możliwość
założenia jednocześnie magicznej zbroi i pierścienia).
- Tactics - zainstalowanie go ZNACZNIE zwiększa stopień trudności gry (ulepszone AI i dodatkowe moce większości potworów) oraz dodaje kilka ciekawych spotkań w grze (min. dodatkowy lisz w dokach, mini-quest Ritual tylko ToB), kensai Kuroisan oraz dodatkowe losowe spotkania).
- Spell -50 -Mod - dodaje dodatkowe czary do poziomu 50 bohatera (Jeśli chcesz używać naprawdę kosmicznych i nieprawdopodobnych zaklęć to zainstaluj ten mod). UWAGA! Mod ten znacznie ułatwia rozgrywkę.
Aby zainstalowac mody Weimara ściągnij program WeiDU, znajdujący się również na tej stronie.

Link do modu Kelsey NPC - Mod ten pozwala przyłączyć neutralnego dobrego czarownika Kelseya (możliwy romans!) - https://www.forgottenwars.net/?page=mods/kelsey

Link do Freedom's Reign - mini-mod zawierający min. 80-90 nowych przedmiotów porozrzucanych w SoA, 2 nowe sklepy. - https://servants.teambg.net/index.php?page=fr_features

Link do Reign of Virtue - mini-mod zawierjący 3 sklepy z nowymi przedmiotami 5 nowych spotkań. https://servants.teambg.net/index.php?page=rov_features

Link do Exnem's Addon - mini-mod zawiera wiele przedmiotów porozrzucanych w grze (działa z ToB ale nie z TDD) - https://www.3dconsortium.com/bgvault/index.htm






link do poprzedniej części (66):




27.05.2003
18:10
smile
[2]

Belt [ 210 backstab damage ]

Patrzcie za to jakie ja mam cechy:)
Zgadnijcie skąd???

27.05.2003
18:23
[3]

Carrignarone [ Konsul ]

Belt ---> Pewnie po sterydach przedmaturalnych. Jak poszło? Pomogły nasze zagrzewające okrzyki?

27.05.2003
18:30
[4]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Belt mam pytanie jak zostałeś arcydruidem:)?

27.05.2003
18:38
[5]

Belt [ 210 backstab damage ]

O maturach, to wolę się nie wypowiadać. Wniosek jaki się wysuwa jest tylko jeden - Ci którzy się nie uczyli dostają lepsze oceny niż Ci, którzy się uczyli. Pytania do dupy - zwłaszcza moje jedno (na 3) jakos dziwnym cudem nie znalazło się w zakresie materiału podanym na początku 4 klasy. Szkoda słów - po prostu żałosne jest jak widzisz dziewczynę cieszącą się z faktu, że zdała mimo, iż nie iwedziała co to "Akt 5 listopada", ani Konferencja w Teheranie. Ja oczywiście miałem trudniejsze pytania, wraz z tym jednym.
Aschman - jest się Arcydruidem po wykonaniu questów związanych z Gajem Druidów (to twoja twierdza).

27.05.2003
21:42
smile
[6]

Ines [ Ines ]

Belt--> grasz chomikiem Minsca ;)? Ale ty masz cechy - tylko pozazdroscic! :)

27.05.2003
21:44
smile
[7]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Duch Puszczy? Jeny... to musi być naprawdę wiekowy heros! :)))
Kiedy nim grałeś?

27.05.2003
22:40
[8]

-grjgori- [ Konsul ]

Belt --> Mam ten sam problem, siedziałem nad ksiażkami kupe czasu a efekt był gorszy niż u kolesi któży uczyli sie tylko kilka dni. Oczywiście cześć spowodowana była przez trudne pytania, ale wpływ na ocene miało pewnie moje nieefektywne uczenie się.

Olo_M --> Z tego co wiem BigPicture zmiena na pewno wiele skryptów postaci. Co oznacza, że wrogowie mogą być przbieglejsi i stosować niespotykane do tej pory taktyki. Skrypty są cały czas stopniowo udoskonalane, dzisjaj np. do przeróbki trafiły skrypty druidwó. Będa sie oni zmieniali, pożądnie czarowali i wogóle walczyli jak na druidów przystało ;)
Nie wiem czy są tam jeszcze jakiś inne zmiany, ale chyba powinno być o tym na stronie, albo na forum, które znajduje się na TeamBG.

27.05.2003
22:43
[9]

Belt [ 210 backstab damage ]

Zawisza - gram nim praktycznie cały czas. Na razie stanąłem w kanałach Saradush

27.05.2003
22:45
[10]

Belt [ 210 backstab damage ]

To jest Boo - pozował mi do mojego nowego zegarka z aparatem cyfrowym

27.05.2003
23:21
smile
[11]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Mam pytanko czy to możliwe że takie potwory pojawiają sie w Atkhali?--------->
I jak jest z tymi daninami w Twierdzy Złodzieja,bo jak np trzeba wyjśc poza teran atkhali to mina ponad 5 dni i co sie w tedy dziej?

27.05.2003
23:24
[12]

Belt [ 210 backstab damage ]

Tak, a Twierdzy Złodzieja nie miałem, bo odmówiłem, za co dostałem "Cieniste Ostrze"

27.05.2003
23:29
[13]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Belt a możliwe jest to ,bo ja nigdy tak nie miałem że jak się idze do gildi Mea'vera czy jakos tak żeby go już zabic i jak jest ten grybasek koło wejścia to wyskakuje z 10 złodzieji?

27.05.2003
23:32
[14]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

A i czy takie coś może byc przez przemiane stopnia trudności?

27.05.2003
23:36
[15]

Belt [ 210 backstab damage ]

To 10 złodzieji jest związane z qestem, dotyczącym eliminacji Maevara. Gdy już zdobędziesz pozwolenie Renala na zabicie go, to po wejściu do jego gildii czeka Cię to.

28.05.2003
08:17
smile
[16]

Olo_M [ Chor��y ]

Czy ktoś miał coś takiego: wykonywać questa z "kultem niewidzącego oka" dla świątyni Lathandera?

Aschman---> cała zabawa polega na tym ( wg. mojego zdania) aby tak dobrać drużynę ( nie gra solo) żeby mieć jak najlepsze dialogi między postaciami (to dodaje jaj do tej gry), np. : miedzy Janem i Korganem, wtrącający się Edwin itd, itd. Aczkolwiek gra samemu to też wyzwanie.

Raistlinek---> testuję nowych NPCmów i mam w teamie: Tashia, Rolibard ( to te z 'Sea Spirit'), (w przyszłości Sol, 3 wizardów to będzie gra!!!), Adario Calvaras, na razie Cagain (zabujca troli, potrzebny przy gaju druidów i na wzgórzach troli(czy jakoś tam)), JA jako blademaster i na razie Joshi(ze względu na pułapki). Jestem na 8 lv i już chcę się udać do Spelhood.
Czy ktos wybierał zrobienie głównego questu już na samym początku gry, bez zrobienia questów pobocznych, tzn. bez zdobycia doświdczenia i awansu na wyższy lv???

28.05.2003
10:09
[17]

Ines [ Ines ]

Olo_M --> nie bardzo rozumiem pytanie. Pytasz o to, czy ktos mial zlecony taki quest?
Jesli tak, to ja mam takie zadanie, ale jeszcze go nie wykonalam, poniewaz nie moge otworzyc w kanalach tajemnych drzwi. Podobno musze wykonc questy na Wzgorzach Wichrowych Wloczni (chyba nie pokrecilam ;)? ), dopiero bede miala klucz do tych drzwi.

28.05.2003
10:16
[18]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Olo_M -> Questa zleca kościół Lathandera kiedy gra się dobrym kapłanem,
poza tym nic się nie różni od tego zlecanego przez Helmitów.

28.05.2003
10:19
[19]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Ines -> Te zamknięte drzwi prowadzą do siedliska Łupieżców Umysłu, ta lokacja nie ma nic
wspólnego z kultem Niewidzącego Oka. Aby wykonać ten quest idź w lewy górny róg mapy
tam gdzie spotkałaś Keldorna tam jest zejście na niższy poziom.

28.05.2003
10:25
smile
[20]

~Łupieżca~Umysłów~ [ sp. z o.o. ]

Idź do siedliska łupieżców :) Warto znajdziesz tam młot ( fragmęt młota gromów ), klucz znajdziesz w kryjówce Lorda Firkraaga.

28.05.2003
10:28
smile
[21]

~Łupieżca~Umysłów~ [ sp. z o.o. ]

Jak się tam już dostaniesz, to uważaj - Łupieżcy to twardzi faceci :P

28.05.2003
10:32
[22]

Olo_M [ Chor��y ]

Ale ja gram Blademaster'em

28.05.2003
10:37
[23]

Olo_M [ Chor��y ]

To jest profesja z TDD - wojownik, a przeważnie jak grałem różnymi klasami zawsze tego questa zleca kościół Helma, a nie Lathandera. A tak wogóle nia polecam wchodzenia do k.Lath. z Valen- wiadomo dlaczego.

28.05.2003
10:38
[24]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Olo_M -> Bawiłeś się może Shadow Keeperem? Bo mi to takiej zabawie zaooferowano
miejsce w Świątyni Talosa, i nie było by nic w tym dziwnego gdybym nie grał
dobrym magiem :).
Aleolać to, gdy grałem złym kapłanem/magiem quest z niewidzącym okiem
zlecał mi kościół Talosa i w niczym się nie różniło jego wykonanie do "Helmowego".

28.05.2003
10:57
[25]

Olo_M [ Chor��y ]

Eliash---> Mam postać eksportowaną z BG1.

28.05.2003
11:47
[26]

Ines [ Ines ]

Olo_M--> przepraszam, ja tez mam ten quest Z niewidzacym okiem zlecony przez Helma.

Eliash--> dzieki, nie wiedzialam, ze mozna w kanalach zejsc nizej, wydawalo mi sie, ze odkrylam juz cala mape, a jednak to mi umknelo.

28.05.2003
13:03
[27]

M'Rek [ Konsul ]

Ines, Olo_M, Eliash ---> Czy to, kto nam zleci quest związany z Okiem nie zależy po prostu och charakteru głównej postaci (dobry, neutralny, zły)? Talos - zły; Lathander - dobry; Helm - neutralny? (Ines - jaki jest Twój wojownik/mag?)

28.05.2003
13:11
[28]

Eliash [ Generaďż˝ ]

M'Rek -> Zwykle dają questa Helmici, teraz na przykład gram złą drużynką,
ja zły zawadiaka, Korgan i Edwin. Helmita powiedział ze zna moją reputację
(około 5 :-) Ale questa dał.
Miałem 2 przypadki że questa dali kapłani Talosa. Pierwszy wynikał chyba
z tego że grzebałem Shadow Keeperem :) a w drugim grałem złym
kapłanem/magiem i quest z Niewidzącym Okiem wiązał się z questem
twierdzy kapłana.

28.05.2003
13:49
[29]

Ines [ Ines ]

M'Rek --> mialam neutralny dobry na poczatku, a teraz chyba chaotyczny dobry.

28.05.2003
15:20
smile
[30]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Sam sie tego nie spodziewałem po sobie:)

28.05.2003
19:53
[31]

Belt [ 210 backstab damage ]

Jesli udało mi się zamieścić tą wiadomość, to chyba zdarzył sięcud, bo te @!#$%^& przykręciły mi kurek i mam bardzo obniżoną szybkość netu, więc do końca maja chyba mnie nie będzie.

28.05.2003
21:07
smile
[32]

Ines [ Ines ]

Aschman --> wow :D!
Zachowaj tego screena! Teraz mozesz jak Belt wpisac sobie [142 backstab damage], hehe.

28.05.2003
21:54
smile
[33]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Ines- ->Dzieki:)Będą wieksze obrażenia:) tera jak dobrze idzie to na trola mam 102 obrażen.Ale co do takiej walki jak nie wyjdzie trzeba dobrze sie uzbroic w czary,bo inaczej bedzie źle:)

28.05.2003
22:47
smile
[34]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Ines a ja sam pokonałem tego golema:)Cięzko troche było:)

28.05.2003
23:12
smile
[35]

Ines [ Ines ]

Super!
Niestety ja tak nie umiem...

29.05.2003
00:00
smile
[36]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Ines- ->Wzasadzie to potrzebujesz szaty vekny jakis miecz +czary i odbrobina taktyki :)

29.05.2003
03:31
[37]

Krees [ Generaďż˝ ]

Ines---> Na te golemy wystarczy uzbroić się w:
1.Łuk Tansherona +3 (do kupienia w Targowie po uwolnieniu miasta od dżinnów),
2. Miniaturowe meteory Melfa- traktowane jak broń +5 (czar maga bodajże 4 poziomu),
3. Procę Everarda +5

Ustawiasz się tak, żeby duży golem zablokował drzwi, małe tłuczesz z dystansu, a dużego na końcu.
To jest taktyka z bronią dystansową, jeśli nie chcesz walki w zwarciu. Bardzo skuteczna.
Można też wywabiać pojedyńczo małe golemy i wykańczać je "tradycyjnie".
Na dużego golema działa też Furia Niebios +3 (nawiasem mówiąc moja ulubiona broń w BG2).

29.05.2003
07:57
[38]

M'Rek [ Konsul ]

Aschman ---> To nieuczciwe... Czterech na jednego :)

Ines ---> Nie umiesz go pokonać w taki sposób, czy nie umiesz go pokonać?
W tym pierwszym przypadku nie przejmuj się - tylko osoby o zacięciu samobójczym atakują golema wręcz. Rozsądni załatwiają to kuilturalnie, bezstresowo, z dystansu (chociaż, prawdę mówiąc, rozsądni siedzą w domu, zamiast włóczyć się po Wybrzeżu i szukać przygód). A procę +5 można zdobyć najwcześniej.

Krees ---> Ile razy trzeba rzucić meteory, by taki malutki golemik padł?

29.05.2003
09:18
[39]

Ines [ Ines ]

M'Rek --> nie umiem _w taki_ sposob. Zalatwilam te Golemy i to w walce wrecz - trudna to byla walka, hehe.

Ashman--> a gdzie wziac taka szate?

Krees --> wymieniasz bronie o istnieniu ktorych nie mialam pojecia. W Targowie jeszcze nie bylam, nie wiedzialam, ze takie miasto istnieje.( Meteory Melfa juz teraz mam wyuczon - zakupilam na Promenadzie.) A ta Furia Niebios --> to chyba dlugi miesz? U mnie nikt z druzyny nie ma takiej umiejetnosci - byl Minsc, ale go zwolnilam (tak przy okazji - mial czekac w Miedzianym Diademie, ale cos go tam nie ma).

29.05.2003
10:06
[40]

M'Rek [ Konsul ]

Ines ---> "Furia Niebios" to katana, miecz(?) oburęczny. A Minsc powinien być w Diademie (ja go zawsze tam odsyłałem i czekał na mnie). Może źle się z nim umówiłaś i powiedziałaś, żeby czekał w miejscu rozstania? Taka opcja też chyba istnieje w dialogu...

29.05.2003
10:07
[41]

Olo_M [ Chor��y ]

Ines---> "Furia niebios" to katana (najlepsza w grze, oczywiście bez modów i innych dodatków), można ją zdobyć w dzielnicy świątyń w "szczeżonym budynku"(tak się chyba nazywa na mapie), w tym samym budynku jest "kamień łotrzyków" który potrzebny jest do innego questu, ale w tej sprawie odsyłam cię do wcześniejszych wątków w których znajdziesz zagadkę Raistlinka...poszukaj to się dowiesz.
Ten kto już choć raz przeszedł BG2 i gra wojownikiem przeważnie używa tej katany (1K10+3 TraK0 +3, ogłuszenie to niektóre cechy tej katany), dlatego warto ją mieć.

29.05.2003
10:10
[42]

Olo_M [ Chor��y ]

Ines---> Aby dostać questa zwązanego z Targowem udaj sie do bram miasta, i reszta to już tojw zaradność w dialogach.

29.05.2003
17:34
[43]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Ines szate vekny możesz zakupić na promenadzie u Deidry czy jakos tak:)Właśnie się tez wybieram do Targowa po pewien pas(każdy chyba wie jakie:) i żeby zdobyć poziom o aby zodobyc mówioną wyżej Furia niebios

29.05.2003
23:36
smile
[44]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Mam pytanie.Gdzie można zakupić 6-poziomowe czary:smierci,ochrona przed magicznymi bronmi:)

30.05.2003
01:56
[45]

Krees [ Generaďż˝ ]

M`Rek---> Miniaturowymi Melfami trwa to naprawdę krótko. Nie jestem pewien, ale szybkość rzucania nimi zależy chyba od szybkości rzucania czarów. W każdym razie Aerie z amuletem mocy i szatą Vekny robiła to naprawdę w zabójczym tempie. Dość powiedzieć, że zatłukła sama adamantytowego golema, prawie że doprowadziła do śmierci Kangaxa (decydujący cios padł z procy Everarda dzierżonej przez Cernda).
Furia Niebios nie jest bronią dwuręczną (tzn. jest nią w OzPWM, w SoA+ToB można nią machać jednorącz). Jest to jedna z niewielu broni kontaktowych w SoA mogących zrobić znaczącą krzywdę adamantytowemu golemowi, po prostu go unieruchamiając.

Ines---> Łuk Tansherona jest bardzo dobry z jednego prostego powodu-nie potrzebuje amunicji-strzela lodowymi strzałami.

30.05.2003
08:07
[46]

M'Rek [ Konsul ]

Krees ---> Dzieki za informacje. Niedługo skończę BG1 + mod i znów zacznę BG2, tak że każda informacja się przyda (przechodziłem BG2 tak dawno temu, że wiele zapomniałem).
Nigdy nie używałem meteorów Melfa; widzę, że muszę zmienić nastawienia...

30.05.2003
08:31
[47]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Na adymantyta najlepsze są IMHO miotane młoty, w targowie można
taki kupić co ma +3 kupić ( albo ukraść:) ). Przydatny jest właściwie do
końca gry, Korgan takim rzutem zadaje ok. 17 pkt. obrażeń golemowi.

Mam pytanie dla znawców klasy złodzieja, czy umiejętność rozprasznia
iluzji ma zastosowanie dla czarów niewidzialności ?
Pytam bo nie mam w drużynie nikogo kto by rozpraszał niewidzialność
gdy jakiś mag na siebie rzuci.
Edwin nie może rzucać takich czarów :(



30.05.2003
10:37
[48]

Ines [ Ines ]

Jestem wlasnie na Promenadzie Waukeen...
Patrze na te szate Vekny i nic specjalnego nie widze w opisie, tylko cena zabojcza, ale teraz to juz mnie stac na nia. Skoro tak ja zachwalacie, to oczywiscie kupie.

Miniaturowe Melfy ma wyuczne Jan, ale nigdy nie moze rzucic tego czaru, pomimo tego, ze jest zapamietany - nie wiem o co tu chodzi.

30.05.2003
10:45
smile
[49]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Ines -> Szata Vekny (i płaszcz odzwierciedlenia) to podstawowy ekwipunek maga
skraca czas rzucania czarów, sprawia że większość czarów zostaje rzucona
natychmiast. Mag na wysokim poziomie po rzuceniu "Zatrzymania czasu", później
Akceleracji (czar 10 poziomu), może rzucić kilkanaście czarów na praktycznie
bezbronnego przeciwnika. Żaden przeciwnik (no może poza Demigorgonem)
nie przetrwa czegoś takiego.

30.05.2003
10:51
[50]

M'Rek [ Konsul ]

Ines ---> Według mnie (a inni na pewno mnie poprą) szata Vekny to jeden z najlepszych zakupów. Kup, a nie bedziesz żałować.
Jeśli chodzi o meteory Melfa... Już teraz wiem, czemu ich nie używałem. Też nigdy nie udalo mi sie rzucić :( Trzeba spytać Kreesa.

30.05.2003
10:55
[51]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Errata do poprzedniego posta.
To co napisałem może nie być jasne.
Mag może rzucić jeden czar na rundę (6 sekund). Szybkość rzucania czaru określina jest liczbą od 1
do 10. Oznacza to ile części rundy dany czar jest rzucany. Na przykład magiczny pocisk ma 1 czyli 1/10 rundy.
Szata Vakny poprawia prędkość rzucania czarów, ale (niestety) nadal można rzucić tylko jeden czar w rundzie.
Poprawia to czar "Akceleracja" który znosi to ograniczenie i można rzucać następne zaklęcie tuż po rzuceniu
poprzedniego jeśli dorzucimy do tego "Zatrzymanie Czasu" które da nam trzy rundy bezkarnego rzucania
czarów. Normalnie były by to tylko 3 czary ale z "Akceleracją" może to być nawet 18 (!)

30.05.2003
11:15
[52]

Olo_M [ Chor��y ]

Ines,M'Rek---> Miniaturowe meteory Melfe po inkantacji pojawiaja się w dłoniach maga i używa ich tak jak sztyletów do rzucania.

Eliash---> Maszmoz gdzieś akcelerację w postaci XXX.spel lub coś w tym rodzaju , żebym mógł to zobaczyć w IEEP? Jeżeli masz to podeślij mi na skrzynię @.

30.05.2003
11:20
smile
[53]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Olo_M -> Niestety jestem teraz w pracy, zrób tak jak ja robię.
Wchodzę do Shadow Keepera i eksportuje item lub czar do pliku,
później bawię się IEEP.

30.05.2003
12:55
[54]

Krees [ Generaďż˝ ]

Ines, M`rek---> Po wypowiedzeniu zaklęcia MMM :) pojawiają się w slotach na broń ogniste meteory. Ich ilość zależy od poziomu maga.
Ines---> Szata Vekny skraca czas rzucania czaru o 4. Warto dołączyć do kompletu amulet mocy (dostaje się go od Arana w zamian za podjęcie się eksterminacji Boghi), który skraca czas rzucania o kolejny 1 pkt, co razem przyspiesza maga o 5! Niestety, Edwin nie może go nosić przez ten swój amulecik :(. Amulet mocy ma jeszcze jedną ważną właściwość-daje odporność na wyssanie poziomów.

30.05.2003
14:05
smile
[55]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Krees -> Ten amulet Edwina warty jest każde pieniądze !
Dodaje 2 czary na kazdy poziom. Edek ma jeszcze dodatkowy
czar jako że jest magiem specjalistą co daje 3 sloty więcej
od normalego maga! Nie zamieniłbym go na żaden inny.

30.05.2003
14:19
[56]

Olo_M [ Chor��y ]

Najlepsi są magowie, ja w drurzynie mam zamiar posiadać trzech: Rolibard(Invocer), Tashia(Sorcer), Soulafein(Fighter/Mage), na razie mam dwóch pierwszych , z racji tego że do podmroku trochę jesze daleko( dopiero zaczyna grę), ale wolę maga od kapłana czy druida.

30.05.2003
14:31
smile
[57]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Olo_M -> Mieszanka wojownik/druid jest całkiem całkiem, jeśli postać ma
przyzwoite statystyki (bo Jaheira ma tragiczne), to wyjdzie nam maszynka
do zabijania, możliwość noszenia dowolnej zbroi, sejmitary, żelazna skóra,
tarcza Archonów i taki koleś jest nie do ruszenia.

30.05.2003
15:53
[58]

Krees [ Generaďż˝ ]

Eliash---> Znam właściwości edwinciowego amuletu, znam...:) Ja jednak wolę zwiększoną szybkość rzucania czarów od 2 slotów więcej. Wystarczy, że moja Imoen rzuci szybciej od przeciwnika Time Stopa-to może często przesądzić o wyniku walki. Edwin ma ponadto jedną poważną wadę-nie może zapamiętać czarów ze szkoły Poznanie. Identyfikacja to pikuś, bo na wysokim lev mag identyfikuje wszystko prawie zawsze bez tego czaru, ale prawdziwe widzenie czasem by się przydało. Wiem, że od tego to są kapłani :P, ale to jednak jest wada.

30.05.2003
16:08
[59]

M'Rek [ Konsul ]

Krees ---> Sądzę, że masz rację. W czarach najczęściej kto pierwszy, ten lepszy.

31.05.2003
15:09
[60]

lon [ Pretorianin ]

-grjgori- =>
The Darkest Day v1.0.3 Full
jaki jest patch do tego potrzebny poł z trąbalem??

31.05.2003
16:26
smile
[61]

Ines [ Ines ]

Kto zleca zadanie w Kuli Sfer?
Chcialam tam wejsc, ale drzwi sa zamkniete...

31.05.2003
16:37
[62]

Carrignarone [ Konsul ]

Ines ---> Zakapturzeni Czarodzieje w dzielnicy rządowej lub Valygar na prowincji.

31.05.2003
19:34
[63]

Ines [ Ines ]

Carrignarone --> Dziekuje.

Mam teraz problem w Gaju Druidow.
Nie moge sobie poradzic z Faldorn. Zatluklam juz wszystkich, a ona byla na skraju smierci, ale rzuca na nas slepote i Wezwanie Owadow i nic nie moge zrobic.

31.05.2003
19:38
[64]

lukasz1984 [ Pretorianin ]

Ines-----> gadaj z czarodziejami łatwiej ich w mozna ich w bam, i za znalezienie łowcy dostajesz doświadczenie.

31.05.2003
19:47
smile
[65]

Ines [ Ines ]

lukasz1984 --> nic nie zrozumialam, mozesz to inaczej napisac?

31.05.2003
20:19
smile
[66]

Regis [ ]

Ines --> A kim grasz ? kto walczy z Faldorn ? U mnie zalatwil to Cernd - przemiana i po sprawie. Podobno mozna tez czarami tuz przed walka wezwac do srodka tego kregu zwierzeta i uzyc ich w walce :) Ale ja tego nie probowalem

31.05.2003
20:31
smile
[67]

Bogas [ Senator ]

Witam
Wiecie coś nowego o Icewind Gate2?
I może kogos to zainteresuje:
Dodatek do NWN weszedł w fazę Gold :)

31.05.2003
20:31
smile
[68]

Ines [ Ines ]

Regis--> dzieki. Wlasnie rzucilam troche czarow Cernda i zrobilam przemiane, poprzednio o tym zapomnialam. Teraz juz sie udalo.

31.05.2003
20:58
smile
[69]

Ines [ Ines ]

W Targowie dzinowie mowili o jakims lowcy, ktorego szukaja - czy on jest gdzies w tym Gaju Druidow?

31.05.2003
22:55
[70]

Krees [ Generaďż˝ ]

Ines--->Szukaj samotnej chatki w Gaju Druidów. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba na wschodzie lokacji.
Acha, warto "zwiedzić" kopiec Trolli, są tam ukryte pewne bardzo ciekawe bransolety :).

01.06.2003
17:56
[71]

Regis [ ]

Ines --> Chodzi o Rakshase w domku na polnocnym wschodze gaju - jak masz Jansena w ekipie, to zaraz po wejsci skapnie sie, ze cos jest nie tak i ujawnia sie CHYBa 2 Rakshasy. Pewnie potraktuja Cie zabojcza chmura, wiec odplac sie tym samym + kilka kul ognia i inne czary obszarowe i wyjdz. Potem spokojnie poczekaj, wroc do chatki i rozwal potworki :) Dzinom trzeba dostarczyc ich "tygrysie" glowy. W nagrode dostaniesz sejmitar +2. Przeszukaj tez siano w domku z krowa, nieopodal wspomnianego domku Rakshas - jest tam swietny sejmitar: Belm +2. Ma niezlemski opoznienie, a raczej jego brak :) Ponadto koniecznie zajrzyj do kopca trolli - jest tam bodajze wlocznia zimorodka (nie pamietam, bo w BG gralem ostatni raz 1,5 roku temu) oraz bransolety lucznictwa - swietna rzecz! A i trolle fajnie sie bije :)

01.06.2003
22:36
[72]

Belt [ 210 backstab damage ]

Ściągnąłem sobie pdf'a Campaign Maps i mam duży zamiar wydrukować ładnie je wszystkie i skleić by powstała taka duża i kolorowa mapa Faerunu:)))

02.06.2003
08:38
[73]

Olo_M [ Chor��y ]

Trochę mojej weekend'owej galeri:

Czy wiecie o kim mowa (nie grzeszy inteligencją)

02.06.2003
08:40
[74]

Olo_M [ Chor��y ]

Czy znacie tego gościa:

02.06.2003
08:44
[75]

Olo_M [ Chor��y ]

Miwjsce też jakoś dziwnie znajome, właśnie udaję się na rozmowę z starym Elmem, a potem do Calimszanu, ach te TDD.

02.06.2003
09:15
[76]

Viator [ Pretorianin ]

I nadal cisza, czyżby wszyscy się aż tak rozleniwili po weekendzie, a i jeszcze jedno uzywam teraz NICa którego zawsze uzywam w grze.
Czekam na jakieś znaki życia.

02.06.2003
10:48
smile
[77]

Viator [ Pretorianin ]

Hrrrrrrrr. Zaraz zacznę przeklinac jak Korgan jeżeli nikt się nie odezwie.

02.06.2003
10:48
[78]

-grjgori- [ Konsul ]

lon --> Chyba nie za bardzo rozumiem co napisałeś?
Z TDD wygląda to mniej więcej tak:
- instalujesz BG2:SoA albo ToB;
- instalujesz oficjalny patch do gry, wersja dla SoA albo ToB;
- instalujesz TDD v1.03;
- instalujesz patch do TDD v.1.03A, do ściagnięcia ze strony TDD;

Bogas --> IWG2 sie nie interesuje, ale ostatnio i tak chyba niewiele sie dzieje, bo na CDProjekcie też jest cicho. Najlepiej sprawdzić na forum tego projektu, tam napewno są aktualne informacjie.

Ines --> Jreśli jesteś w Kuli Sfer to możesz mi podać imiona rycerzy Solamnijskich jacy ie tam znajdują? Byłbym bardzo wdzięczny. I jeszcze powiedz który z nich jest dowódcą.

Viator (Olo_M) --> Gościa z drugiego screenu poznaję, powinna być tam jeszcze gdzieś jego towarzyszka :)
Powodzenia wCalimashanie i uważaj na znikające Ifiryty/Dżiny czy jak sie one tam nazywają.

02.06.2003
12:43
smile
[79]

Viator [ Pretorianin ]

Bogas---> Dzisiaj czytałem o IWG2 i podobdo za ok. 2 m-ce ma się ukazać pierwsza wersja tej konwersji BG do IWD, ale to wszystko zależy od ludzi pomagający Weimerowi w tworzeniuu tego moda, a najlepiej to się spytaj osoby która mu w tym pomaga czyli Piotr (Riklaunim).
Tu jest link do jego strony z której wyślesz mu maila: https://members.lycos.co.uk/riklaunim/jp/mailer.php,
lub poszukaj na forum z tej strony.

03.06.2003
10:02
[80]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Coś siada wątek, podniosę go do góry troszkę pytaniem: :)
Są w BG2 skrytki które nie podświetlają się przez naciśnięcie
klawisza TAB, a zawierają jakieś przedmioty. Ja znam dwa
takie: łóżko Reijka Garbarza i rzeźby w czarowięzach ( tam gdzie
są schowane portrety potworków). Może jest więcej takich
miejsc a ja o tym nic nie wiem?

Odkryłem fajną umiejętność złodzieja, gram pierwszy raz
tą klasą więc jej znawcy znają ją pewnie od dawna.
Złodziej z włączonym wykrywaniem pułapek rozprasza
czary niewidzialności (!). To niby nic specjalnego , ale taki Edek
mimo że jest wymiataczem nie może rzucać czarów ze szkoły poznania i
walka z magiem który rzucił na siebie ulepszoną niewidzialność
jest trudniejsza.

03.06.2003
10:57
smile
[81]

Ines [ Ines ]

grjgori- --> imiona, o ktore prosuiles - onvo, Ancan i Reyna-dowodca.

03.06.2003
17:48
[82]

-grjgori- [ Konsul ]

Eliash --> Zlodziej jest chyba też w stanie rozproszyć lustrzane odbicia tą zdolnością, przynajmniej tak mi sie wydaje. Bo chyba kilka razy mi sie to udało, a może to był tylko przypadek.

Co do skrzynek to moze i jakieś podobne są, ale sobie nie przypominam Ja przechodziłem jeszcze gre bez ToBa i wtedy latałem myszką po calym ekranie żeby czegoś ie przegapić, ale była zabawa :)

Ines --> Dzięki :) Rozumiem, że Reyna to kobieta. Tak przynajmniej wynika z imienia, bo ja bym facetowi chyba takiego nie wymyślił.

04.06.2003
09:51
smile
[83]

Viator [ Pretorianin ]

I znowu cisza

04.06.2003
10:38
[84]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Pochwalę się :)

Wczoraj zakończyłem grę swoim zawadiaką, drużyna trzyosobowa: Ja, Korgan i Edwin.
Walka z Irkiem na drzewie była potwornie banalna, Edwin przywołał Nishruu, przywołaniec trochę Irkowi
napsuł krwi. Irek rzucił "Zaklęcie śmierci" czym odwołał Nishruu (zresztą to ciekawe bo myślałem że jest
on całkowicie odporny na magię). Następnie Edkiem przywołałem Hakeashara, na to Irek nie miał recepty,
poczekałem trochę aż opadły mu osłony i posłałem na niego Korgana z Cromem i większym młyńcem
, mimo że Irek miał jeszcze kamienną skórą to obrażenia od elektryczności dostawał. Po kilku sekundach
Kamiennej skóry nie było, Irek jeszcze przyjął dwa ciosy i już go nie było.
W piekle też łatwizna, po zebraniu pięciu łez Bhaala przychodzi Irek z kilkoma demonami, Edek zaczyna
rzucać zatrzymanie czasu, gdy czar zaczął działać rzuca 2 x Oddech smoka + Kometa. Demony za wyjątkiem jednego
znikają, ten ostatni jest nieprzytomny więc dobija go Korgan. Pozostał mi Irek, przywołuję mrocznego planetara,
Irek pada po kilku ciosach.

Heh, a teraz gram zabójcą :)

05.06.2003
15:06
smile
[85]

Viator [ Pretorianin ]

Wątek umarł.

05.06.2003
15:25
[86]

Carrignarone [ Konsul ]

Viator ---> Eeee, nie kracz, nie kracz. Nie takie przerwy się zdarzały. Akurat każdy ma coś ważniejszego na głowie, ot co. Takie wątki nie umierają tak po prostu. No, może z wyjątkiem wątku o Icewindzie. :)

05.06.2003
16:37
smile
[87]

Soll [ Senator ]

Mam problem.. Chcę ściągnąć TDD 1.03 ale w linkach ktore podajecie na początku nie można znaleźć odpowiedniego mirroru . To wyskakuje jakis błąd tam że trzeba coś kupić .. Możecie mi podać dokladniejszy link żebym tylko kliknąl i już:)) ?

05.06.2003
16:50
[88]

Carrignarone [ Konsul ]

Soll ---> Ja Ci mogę podać poniższy link. Ale nie należy on do takich co się jeno klika i już, bo najpierw trza się zalogować, a to trwa. Ale za to da się ściągnąć, mnie się na przykład udało. Na oficjalnej stonie TDD w dziale download (https://tdd.teambg.net/?page=download&color=B09800&sel=0) są jeszcze dwa linki: do GOLa i do rosyjskiego Dragon`s Lair, który nie działa.

05.06.2003
17:21
[89]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Cze! ostatnio zintensyfikowałem granie w BG 2. No i pojawiło sie kilka pytań, jakże by inaczej...
Co zrobić ze sprawą garbarza? za którymś razem zaatakowałem go i potem zszedłem na niższe poziomy. Zdołałem go pokonać, zgarnąłem ludzką skórę ( nie powiem, ale jak patrzyłem na opis zrobiło mi się trochę dziwnie). No i nie wiem, co dalej: gdzie mozna dorwać jego, albo jego mocodawców, komu zaraportować o tym, co znalazłem u niego w chacie...

drugie pytanie dotyczy Yoshimo. Jest sposób, jakikolwiek, żeby to się skończylo inaczej?

Acha, kolejna sprawa: od elfów dostałem zadanie likwidacji Bodhi, zadanie wykonałem. Można nw jakiś sposób zutylizować jej serce?

To na razie tyle. Wiem, może te pytania są głupawe, ale chętnie czegoś bym się dowiedział.

05.06.2003
18:19
[90]

Krees [ Generaďż˝ ]

Hayabusa ---> 1. Musisz znaleźć oficera w Dzielnicy Mostów, który informował Cię o tajemniczych morderstwach (obok wschodniej bramy). Ze skóry i krwi dobrego smoka możesz kazać sobie zrobić świetną zbroję (dla złych postaci) u gościa na Wzgórzach Umar.

2. Podobno jak się go zabije przed zdradą i potem (po Irku) wskrzesi, to może się to skończyć inaczej :). Ale sam tego nie sprawdzałem.

3. Jeśli romansowałeś z kimś z drużyny, to Bodhi zamieniła ją (bo raczej nie świntuszyłeś z Anomenem...hope so...:D )w wampira. Trzeba było ją zabić. Po ukochanej zostaje ciało, które wraz z sercem Bodhi musisz zanieść do Kryjówki Cienia na Wzgórzach Umar i włożyć w ramiona posągu Amunatora. To przywróci ukochaną do życia :).
"I żyli długo i szczęśliwie".

06.06.2003
08:16
[91]

Eliash [ Generaďż˝ ]

Co do możliwości zatrzymania Yoshimo, to kiedyś czytałem o pewnym
sposobie który już chyba został usunięty w polejnych patchach do BG2.
A mianowicie można dać Yoshimowi do przeczytania przeklęty zwój
pertyfikacji, albo rzucić na niego czar "Uwięzienie" (Ten drugi raczej
cięzko dosteć przed wypłynięciem do czarowięzów, ale od czego mamy
mamy Kangaxxa). Po powrocie z podmroku może spróbować go
przywrócić do świata żywych.

06.06.2003
12:00
[92]

Viator [ Pretorianin ]

Jest jeszcze MOD w którym są nowe questy zwiążane z Yoshimo (w stylu Kra-Tur), chyba dla TOB, a więc w BG2 musi nas zdradić żeby go w TOBie przywrócić.

06.06.2003
13:29
[93]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Aaacha. Dobra, to serce pójdzie chyba na potrawkę w tej sytuacji... Yoshimo nie zyje od zbyt dawna, żeby coś zmieniać, ale mam zamiar powtórzyć za jakiś czas grę grając zawadiaką. A może Kensai, nie jestem jeszcze zdecydfowany.
Bo to zły krasnolud był.... chyba Korgan dostanie nową zbroję.

Tak w ogóle, to dzieki za odpowiedzi. Co do Kangaxxa to w międzyczasie zacząłem zbierać jego części. Znam lokalizacje, dwie walki jeszcze przede mną.
Wczoraj miałem ubaw, walcząc z drowem w mieście elfów ( na powierzchni). POnieważ wcześniej użyłem biesa, wiec cała drużyna znajdowała się jeszcze pod ochroną przed złem. Drow, po rzuceniu całej serii czarów rzucił jeszcze zatrzymanie czasu, ochronę przed złem na siebie i Bramę.
Z bramy wyszedł Bies. Zły, jak to bies. A że druzyna chroniona przed złem, więc na wszelki wypadek zaatakował tego, kto go wywołał. Ubaw przedni.

Jeszcze jedno przyszło mi na myśl: od czego zalezy skuteczne zakładanie pułapek?

06.06.2003
13:40
smile
[94]

Krees [ Generaďż˝ ]

Hayabusa ---> Zakładanie pułapek zależy od stopnia rozwinięcia zdolności złodziejskiej o tej samej nazwie.

06.06.2003
13:42
[95]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

hm... OK. Czy od czegoś jeszcze?

06.06.2003
14:56
smile
[96]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

To może ja się pochwale że sam zdobyłem Furie niebios:) co było dosyc trudne ale mój w/z/m sobie poradził.Teraz wykonuje zadanie z niewidzącym okiem.I mam pytanko gdzie znajdują sie elfy,które zlecają zabicie bodhi?

06.06.2003
16:18
[97]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Niewłaściwie sformułowałem pytanie: od czego zależna jest ilość pułapek i ich skuteczność? domyslam się, że awanse na kolejne poziomy automatycznie to zwiększają, ale mniej więcej do jakich wartości? ? ? Dzięki za wyrozumiałosć, w ogoóle. Być może, gdybym pił dziś mniej. . .

06.06.2003
17:37
[98]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Hayabusa- ->Dobrze się domyślasz że od poziomu ja mam 13 złodziejem i mam tylko 3 pułapki:)

06.06.2003
17:52
[99]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Swoją droga, nie za dużo.... nie pamiętam dokładnie, jakie zadają obrażenia ale to looknę dzisiaj. Mam zamiar za jakiś czas zagrać zawadiaką, stąd, między innymi, takie a nie inne pytania. ...

06.06.2003
19:12
[100]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Ja tam jakbym grał złodziejem to Łowcą nagród:)

06.06.2003
19:17
[101]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Nie dziwię się. Po prostu chciałbym zobaczyć zawadiakę w akcji. A jeden łowca nagród okazał się zdrajcą i dlatego mówimy im stanowcze nie ;) obecnie gram magiem/złodziejem/wojownikiem. Ale na razie postać jest o wiele za słaba, żeby mysleć o samotnym przejściu, z jednym dostepnym czarem 6 poziomu. jeszcze kilka poziomów i będzie cacy.

W ogóle zabawna sprawa, ale złodziei / magów jest w grze dość dużo. Imoen, Nalia, Jan Jansen, pewno jeszccze jacyś których nie kojarzę w tej chwili... w sumie, nie są szczególnie przydatni. Może poza Janem : używam go jako magicznego wsparcia, od przyspieszeń, wyłomów itp i w tej roli, nie powiem, całkiem nieźle się sprawdza. No i gadki fajne.

06.06.2003
19:25
[102]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Hayabusa--> Ja tez gram wojownikiem/magiem/zlodziejem i od początku gram solo jak pisałem powyżej sam zdobyłem nim furie niebios:)

06.06.2003
20:00
[103]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

MOżna można... w ten sposób, własnie tą postacią przeszedłem BG I. Ale że BG II jeszcze za dobrze nie znam, wolę przejść drużyną. Gadki, docinki, questy związane z postaciami. Poznajesz więcej.

06.06.2003
20:03
smile
[104]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Też za bardzo nie znam bg 2 ale gram solo:)

06.06.2003
20:17
[105]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Też mozna. No ale gierkę znam otyle słabo że przechodzę pierwszy raz, a poza tym doszedłem do wniosku że za pierwszym razem jednak fajniej z jakąś drużyną. Choć z drugiej strony, o WIELE wolniej moja postać zyskuje doświadczenie z uwagi na rozbicie punktów na 3 klasy. Ale... dobrze sie gra i o to chodzi.

Swoją drogą pod jednym względem tęsknię do BG I --- było znacznie mniej przeciwników odpornych na magię czy broń. NIe, żeby ci tutaj byli niepokonani a magia w BG I potezna, ale jakoś, bo ja wiem, bardziej mi to odpowiadało.
Trochę podobnie z jednym rodzajem jednostek, tj. Golemami. Zelazne Golemy w IWD były super, IMO o wiele lepsze niż te tutaj. Ale to tylko moja opinia.

06.06.2003
23:20
smile
[106]

Bogas [ Senator ]

Taa każdy golem ten sam wygląd ale nie jest tak zle.
A co do potworów to są wyzsze levele i trzeba bardzie kombinować. W BG1 prawie zadeń nie miał jakiś zdolności specialnych przez co nie stanowiły one prawie zadnych wyzwań dla gracza.

07.06.2003
02:23
[107]

Krees [ Generaďż˝ ]

Bogas ---> Co do potworów w BG1. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że i postaci w jednyce były słabsze; nie było zdolności specjalnych, najlepszym mieczem długim była "Varscona" +2, po która w ToB, a nawet w SoA bym się nie schylił...Tak więc uważam, że proporcje pomiędzy możliwościami drużyny a potworów były dobrze wyważone.

07.06.2003
09:12
smile
[108]

Bogas [ Senator ]

Dlatego piszę ze drużyna nie jest już pierwszakami i dlatego wyzwania powinny być w miarę ich sił.
Co do BG1 to chyba przyznasz ze takie hobgobasy, gnolle itp. to służyły tylko jako mięso armatnie do exp.
Najlepszy pod względem trudności i tak był IDW2, bo każda walka mogła się konczyć śmiercią. Nawet na początku potwory nie były tylko exp. Ale przeciwnikiem godnym drużyny.

07.06.2003
11:13
[109]

Krees [ Generaďż˝ ]

Bogas ---> W sumie co racja, to racja. Może to zabrzmi śmiesznie, ale dla mnie najtrudniejszym przeciwnikiem był pierwszy wilk spotykany za Candlekeep, kiedy grałem druidem i nie przyłączyłem Imoen :)). Albo ten ogr z pasami pod Pomocną Dłonią. Też na początku nie był wcale słaby. W BG1 dużo zależało od tego, jakie lokacje zwiedzało się na samym początku. Kiedyś wybrałem się bardzo niedoświadczoną drużyną do Peldvale i Elita Czarnych Szponów skopała mi tyłek aż miło. Pająki na tym etapie też bywały upierdliwe. Albo szkielety-wojownicy. Oczywiście hoby i kobolty to było, jest i będzie mięso armatnie :).
Zagraj w OzPWM-tam dopiero są ciekawe potworki!
W IWD nie grałem, więc nie mogę porównywać :). Słyszałem tylko, że walki są tam bardzo rozbudowane.
A mnie się marzy gierka z nieliniową fabułą, gdzie trzeba pomyśleć, a nie tylko wyrzynać_wsio_co-się_rusza, z dużą swobodą przemieszczania się po świecie, ciekawymi dialogami...Jakiś PT czy inny Fallout... :D

07.06.2003
11:29
[110]

Ines [ Ines ]

Znalazlam czesci Kangaxxa, ale jest dla mnie za silny. Tzn pierwsze jego wcielenie pokonalam, ale z druga postacia juz nie daje rady.
Wykonalam Questy z Kultem Slepca, Kula Sfer, Wzgorza Umar, Targowo, Gaj Druidow i jakies inne drobne.
Pozostaly mi Wzgorza Wichrowych wloczni, nie wiem, czy po tym bede wystarczajaco silna na Kangaxxa.

07.06.2003
11:59
smile
[111]

Ines [ Ines ]

Czy udalo sie komus odnalezc Zwoj Nicosci o ktorym wspomina Edwin? Bylam juz kilka razy na Cmentarzu, zajrzalam wszedzie - tak mi sie wydaje przynajmniej, ale nie moge go znalezc.

07.06.2003
13:05
smile
[112]

~Łupieżca~Umysłów~ [ sp. z o.o. ]

Ines -----> Tak znalazłem go :)
Po tym jak Edwin zaczyna Ci wiercić dziurę w brzuchu udaj się do dzielnicy cmentarnej (niższe groby), spotkasz tam lisza. Po zabiciu go Edwin zacznie coś gadać, o tym, że teraz stał się niezwyciężony itp. Wtedy kończy się quest z poszukiwaniem zwoju nicości. Później dzięki niemu Edwin stanie się kobietą bla bla bla ... :)
Musisz dostać się do pomieszczenia w niższych grobowcach (tam gdzie Korgan szuka księgi kazy)
Przechodzisz przez ostatnie (chyba jedyne tam) drzwi w pokoju z mumią na podłodze. Potem splądruj jeszcze raz pomieszczenia znajdujące się tam, aż spotkasz lisza, dalej postępuj tak jak napisałem powyżej.

07.06.2003
13:13
smile
[113]

~Łupieżca~Umysłów~ [ sp. z o.o. ]


Ines -----> Co do Kangaxxa powinieneś do tego zadania przyłączyć do drużyny Keldorna z mieczem +5, który wypada bodajże z czerwonego smoka na wzgórzach wichrowych włóczni.
Generalnie najlepiej jest z nim walczyć bronią +5, inna chyba go nie rusza, do tego potrzebny Ci zwój ochrony przed magią.
Taktyka jest prosta :) - zostawiasz całą drużynę w rogu pomieszczenia, podchodzisz do sarkofagu postacią, która w miarę biegle włada bronią +5, rzucasz na nią ze zwoju czar ochrona przed magią (do kupienia na Targu Przygody), wyciągasz tą kupę gnatów z sarkofagu, atakujesz go i powoli pijesz kawę w oczekiwaniu na jego śmierć :)
Postać pod wpływem tego czaru jest praktycznie nietykalna dla lisza i demi lisza ...

07.06.2003
13:19
smile
[114]

~Łupieżca~Umysłów~ [ sp. z o.o. ]

Link do kolejnej części:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.