GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie M&M, Wizardry i inne cRPGi w trybie FPP (cz. XV)

18.11.2001
17:24
[1]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Serie M&M, Wizardry i inne cRPGi w trybie FPP (cz. XV)

Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI". Powstał on jeszcze w lutym 2001 roku i jest najdłużej ciągniętym wątkiem w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego kilkadziesiąt osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, czy Daggerfall. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiłam trochę rozszerzyć jego temat i zapraszam do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).

Jednocześnie podaję linka do części czternastej:

18.11.2001
17:28
[2]

Katane [ Useful Idiot ]

Pierwszy jestem :-)))

18.11.2001
17:29
[3]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Ryslaw --> Znalezłem kolejny (trzeci) bug w MM7:) Jak widać na screenie sztylet nazywa się nie tak jak powinien (czyli Wspaniały długi sztylet):))

18.11.2001
17:51
[4]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Mac ---> niestety pare drobiazgow sie przemknelo, acz i tak poprawa jest znaczaca. Podejrzewam, ze kilka takich baboli sie jeszcze znajdzie. Jak cos zauwazysz daj znac, a postaram sie przekonac CDP do wypuszczenia malego pacza (zmodyfikowanego events.lod)

18.11.2001
17:54
[5]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Ryslaw --> Nie ma wątpliwości, że poprawa jest o niebo lepsza, a wymieniam bugi właśnie na wypadek gdyby Cd-Projekt planował wydanie patcha ( a przydałoby się, bo ten brak autosave jest trochę irytujący:)))

18.11.2001
21:05
smile
[6]

Yoghurt [ Senator ]

I dlatego angielskie wersje mają przewagę nad polskimi:) No, Baldursy i Torment były naprawdę przyzwoicie spolszczone i niezabugowane, reszta to pusty śmiech....

18.11.2001
21:13
[7]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Yoghurt --> nie przesadzaj. Takie bugi są ledwie zauważalne, a i mogą poprawić humor, bo czasem są śmieszne .

18.11.2001
22:24
[8]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Drogi Yoghurcie, Baldursy sa roznie spolszczone. Niektore fragmenty sa bardzo dobre, a inne slabsze. Natomiast pierwotnie tlumaczenie MM7 robil kto inny, a ja je jedynie poprawialem (fakt, ze czesc robilem na nowo). Zwaz jednak na to, ze mialem na to zaledwie 7 dni. Co przy 500 stronach tekstu nie jest zbyt wielka iloscia czasu. Nieskromnie powiem, ze jestem zadowolony z rezultatow, bo MM7 w koncu nadaje sie do normalnej gry, bez ciaglych napadow maniakalnego smiechu. A skoro mowisz, ze jedynie Torment i Baldursy sa przyzwoicie spolszczne, to co powiesz na temat Fallout: Tactics, The Longest Journey czy Giants?

18.11.2001
22:45
[9]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Ryslaw --> Hehe spolszczenie w Giants jest genialne. I te dialogi między misjami - coś pięknego:)) Nieraz uśmiałem się do łez, a warto zauważyć, że spolszczenie scen komicznych, tak aby dalej śmieszyły, jest z pewnością bardzo trudne. Yoghurt --> Słyszałem, że w BG też jest parę błędów w tłumaczeniu, ale tak jak mówiłem są one w zasadzie niezauważalne.

19.11.2001
08:44
smile
[10]

Katane [ Useful Idiot ]

All --> Czyżbyście wzięli się wszyscy za granie w MM7?;-)))

19.11.2001
11:11
smile
[11]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Mac ---->>> Co do narzekań na brak autosave'u to czy zauważyłeś własciwość poboczną? Otóż w opcji load program zawsze proponuje poprzedni save, natomiast poprzednio proponował save poprzedni poprzedniego. Oczywiście za pierwszym razem. Uważam, że jest to lepsze rozwiązanie - dla tych co korzystają z save/load. A takim sposobem to zabicie smoka na Emerald w trybie turowym to też pestka, po obrażeniach różdżką ( musi mieć min 31 naboi - więcej nie udało mi się otrzymać) niewiele mu życia zostanie i dobijamy czarami i łukami - niestety s/l wskazane, chociaż niewiele razy potrzebne.

19.11.2001
11:33
[12]

Mastyl [ Legend ]

Mr. Kalgan--->tylko mieć już rozwinięte łuki czy czary na Emerald to rzecz trudna. Wszak przy największych staranaich moja drużyna osiągnęła tam poziom 7 najwyżej.

19.11.2001
11:45
[13]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Mastyl---->>> O ilę się nie mylę to 5 poziom na Emerald jest maksymalny. Ja rozwaliłem smoka na pierwszym poziomie, po różdżce zostało mu najwyżej 150 punktów życia (oczywiście tak na oko). No, a po ekstrakcji smoka, to lokacja Harmondale jest już betką, też na pierwszym poziomie oczyściłem pierwszego dnia (lochy dnia drugiego).

19.11.2001
12:26
[14]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mr.Kalgan --> A nie jest tak, że po loadzie jest zawsze tryb rzeczywisty, nawet jak zachowywałeś na turowym?? Poza tym s/l raczej wiele razy byłoby potrzebne, bo jak smok przypieprzy to albo niewiele zabierze, albo od razu zabije (co się zdarza nad wyraz często).

19.11.2001
12:48
[15]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Mac ----->>> Należy szybko wcisnąć enter, najlepiej pod koniec ładowania lokacji. Zauważyłem, że smok ładuje zawsze w tą samą postać, najpierw uszkadza ekwipunek, postac tą wyposażam w tarczą zaginionych zawodników (leży na ziemi). Tarcza ma taką właściwość, że naprawia ją postać nie mająca nawet skillu repair. Smok psuje tarczę, postać ją naprawia itd.

19.11.2001
12:57
[16]

Psychol [ yellow_koza ]

chcialbym sie zapytac: kogo oprocz mnie wqrza w M&M to ze przez 90% czasu gry awansujemy nasha postac zgodnie z konwencja swiata fantasy (wiadomo... elfy, magowie, itd) a np w czesci VII pod koniec walczymy blasterami z JAKIMS #$@#%@$# REAKTOREM!? w VIII doshedlem do polowy i spasowalem bo ktos mi powiedzial ze tu tesh co ufoludki :P (zreshta intro na to tez wskazuje) no i ten smok w VII(na poczatku) ludzie czy w jakim kolwiek rolpaju udalo wam sie pokonac smoka poczatkujaca druzyna !? to tyle - teraz mozecie rzucac kamieniami ^^

19.11.2001
13:08
[17]

JackSmith [ ]

Psychol --> czysto teoretycznie ( mi się to prawie udało ;-) ) - jeżeli pozwolisz modliszkom zabić tego gościa, który ma różdzkę, to można troszkę temu smokowi nawrzepiać (ową różdzką), a już na pewno, można pozbierać wszystkie przedmioty leżące w jego jaskini ( tylko trzeba nieźle nóżkami przebierać ). Co zaś do kosmosów -to fakt, że chyba (?) w całej serii widać pomysł z mieszaniem się kosmitów w ziemskie sprawy. Mnie się to również średnio podoba, ale ... ma swój dyskretny urok...... Raz tylko bardzo bardzo brzydko mówiłem, gdy, bodajże w VII musiałem załatwić takiego jednego dupka, który miał blastery ( ja miałem je dostać dopiera jak go zabiję ) a w drużynie nie miałem nikogo, kto miałby dark/light na poziomie mistrz/arcymistrz ......

19.11.2001
13:19
[18]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Psychol ---->>> wiem, że trudno w to uwierzyć, ale świat MM to nie swiat fantasy, ale dalekiej, dalekiej przyszłości (może świat równoległy?). Smok w zasadzie nie jest do zabicia i tak zupełnie uczciwie zabić go się nie da, ale od czego pomysłowość wielbicieli, w końcu to forum wyjadaczy. Niemniej wszystko kwestią gustu, mnie się ten świat podoba, Świat BG i PT również. Świat F1 i F2 również. No a czy to normalne w ICD początkującą drużyną zaliczyc tryb serce furii ??? i wygrać ?

19.11.2001
13:22
[19]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

JackSmith - a dlaczeo nie przyjmujesz różdżki od Malwicka, tak po prostu, po dobroci?

19.11.2001
13:28
[20]

Psychol [ yellow_koza ]

odnosnie zabijania smoka na poczatku: smoka da sie zabic (teraz zabijam go za kazdym razem jak zaczynam gre) mozna to zrobic na 2 sposoby latwy i trudny: latwy to ten z rozdzka(spadaja mu hpeki do polowy) potem dokonczyc z lukow :P -trudny : z samych lukow (jest to mozliwe po ok- 20-40 min biegania i strzelania + czesty save/load choc mi sie udalo ubic gadzine bez savow :P) btw: czasem w jaskini lezy rozdzka co zalatwia sprawe ^^ a odnosnie mieshania gatunkoof to nic bym nie mial przeciw (np arcanum jest zajebiste) gdy gracze czyli MY wiemy o tym ze predzej czy pozniej sie z czyms takim zetkniemy i tylko dlatego tak mnie m&m zdenerwowalo (zaczalem od 7 - moze gdybym gral wczesniej...) mr.kalagan >> jak to m&m to nie swiat fantasy? jezeli hom&m bazuje na m&m to czemu tam nie ma stforkoof z marsa :)) wg mnie swiat m&m jak najbardziej jest swiatem fantasy TYLKO TE !$#@$@#$ UFOLOODKI khhhhhhhhhh :

19.11.2001
13:37
[21]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Psychol - W HoMM III ostatni update miało byc miasto "ufoludków". Podobno były protesty i wycofano się z projektu. Niemniej niekonsekwencją jest, że w Herosach nie ma Kreganów, bo w końcu te gry bazują na cyklu MM, a świat MM to i ich (kosmitów) świat.

19.11.2001
13:41
smile
[22]

JackSmith [ ]

Mr.Kalgan --> nie "biorę" :-))) po dobroci, bo później grywam zawsze ścieżką dobra :-))

19.11.2001
13:44
[23]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

JackSmith - przyznam się, że nie ukończyłem ani razu 7, niemniej wydaje mi się, że nie ma tu współzależnosci. Dogrywałem do opowiedzenia się po stronie dobra.

19.11.2001
13:44
[24]

JackSmith [ ]

a przy okazji - właśnie, jak zabić tego gościa od blasterów, jak się nie ma w drużynie nikogo z dark/light magic ( a o ile dobrze pamiętam byłem coś około 55 - 57 poziomu ) i moje dispel magic na niewiele się przydawało ( chodzi oczywiście o M&M VII )

19.11.2001
13:48
[25]

JackSmith [ ]

Mr.Kalgan --> oj, a nie pojawiał Ci się później taki gość, który chciał coś od Ciebie za przysługę Malwicka, zresztą ( nie pamiętam dobrze - grałem w siódemkę ze dwa lata temu :-) ), chyba sam Malwick sugeruje coś takiego - ale może się mylę ... w każdym razie zawsze wydawało mi się to podejrzane i .... wolałem żeby modliszki odwaliły za mnie czarną robotę :-))))

19.11.2001
13:50
smile
[26]

kiowas [ Legend ]

Jack ---> ja holduje zasadzie - jak nie wiesz co zrobic lej go w morde maczuga:)))

19.11.2001
13:52
smile
[27]

kiowas [ Legend ]

Jack ---> ja holduje zasadzie - jak nie wiesz co zrobic lej go w morde maczuga:)))

19.11.2001
13:53
[28]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

JackSmith --->>> pojawiał, ale skutkowało to tylko zagoblinowaniem zamku.

19.11.2001
14:11
[29]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mr.Kalgan --> Chyba nie zagoblinowaniem tylko zaswordsmanowaniem:)) A poza tym dobry władca powinien dbać o swoich poddanych, a podczas ataku ludzi Malwicka na Harmondale sporo ich ginie ;-))

19.11.2001
14:11
[30]

JackSmith [ ]

kiowas -->> he he he :-)) może i ja przyjmę taką zasadę ;-))) Mr.Kalgan --->> prosto z solucji na GOLu : Malwick Quest Zlecający: Emerald Island (Mr. Malwick w pobliżu The Blue Bottle 11) Quest: Mr. Maalwick oferuje Wand of Fireball za bliżej nieokreśloną przysługę w przyszłości dla Mercenary Guild. Solve: Jeżeli przyjmie się od Mr. Malwicka Wand of Fireball na Emerald Island to w przyszłości zarząda od nas przysługi dla Mercenary Guild w Tatalii. Zadanie które zleca (Mercenary Guild Quest 2) jest ciężko wykonać grając Light Path, lepiej więc nie brać podarunku. Jeżeli w przyszłości mamy zamiar wybrać Dark Path to śmiało można zaakceptować jego propozycję. Jeżeli koniecznie chcemy mieć tą Wand of Fireball można przyciągnąć Dragonflys do miasta i poczekać aż zabiją Malwicka. Przed ściągnięciem much do miasta trzeba pamiętać o przyłączeniu właściwych NPC-tów do dużyny.

19.11.2001
14:24
[31]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

JackSmith - Grałem w to z 2 lata temu, nie ukończyłem, a pamięć mam troche zawodną. Ta zawodna pamięć sugeruje, że zadania Malwicka nie wykonałem, stąd atak na zamek. Mac ma rację, że poddanych trudno obronić, ale coś chyba wymyśliłem. Na razie odłożyłem grę w MM7 na rzecz CIV III, za 2, 3 tygodnie powrócę do gry i zobaczę - znów wziąłem różdżkę.

19.11.2001
14:32
[32]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Acha, po przyjeciu różdżki, kiedy ponownie porozmawia się z Malwickie, to on mówi, "skoro, nie chcecie przyjąć mojej propozycji to trudno". Może ma to jakies znaczenie, a może i nie.

19.11.2001
14:37
[33]

JackSmith [ ]

Mr.Kalgan --> he he to jest nas dwóch którzy nie ukończyli siódemki - ja zaciąłem się już dość blisko końca - nie mogłem przejść tego dup.. z blasterami - pisałem o tym wyżej ....

19.11.2001
14:40
[34]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

JackSmith - ja nawet wycofałem sie wcześniej. Podmienianie "lodów" było męczące i odbierało radość z gry. Niemniej odałem tę trąbę Katarzynie.

19.11.2001
14:58
smile
[35]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

NoPanowie ale mnie ubawiliście (szczególnie te nazwy potworków), humor mi wroocił jak chole... :-DDD Kiowas -> Twoja zasada mi się bardzo podoba z tą maczugo :-D Jack, Mr.Kalgan -> He he, ja zaczynałem w MM7 grac chyba ze cztery razy i w końcu skończyłem. Miałem nawet do dyspozycji MM7PL i MM7English, w tę drugą właśnie skończyłem bo w polską wersję gry to nie dało się grać :(( A teraz mam kupić trzecią MM7, no dajcie spokój, 6CD-eków, chyba synkowi dam do zabawy ;-)) Ale nie o tym chciałem napisać, chodzi mi mianowicie o to, iż tyle razy zaczynałem, tyle razy opuszczałem Emerald Isle, tyle razy czyściłem z goblinopochodnych zamek Harmondale, że aż urósł we mnie taki mały sentyment do tej części MM. Czy nie uważacie ze to dziwne??? Po Waszych wypowiedziach, chyba sobie w nią zagram !!

19.11.2001
15:23
[36]

AndrzejF [ Centurion ]

Witam Jestem posiadaczem MMVII PL w wersji wydanej jeszcze przec Mirage. GDzies wyczytalem, ze wersja CDP ma patch 1.1. Co wnosi ciekawego ten patch i czy warto kupic to wydanie majac poprzednie AF PS Poniewaz, zaczalem grac ponownie to pytanie warunkowe:) CZy jesli kupie i zainstaluje "nowa" wersje to sejwy ze "starej" gry beda dzialaly?

19.11.2001
15:29
[37]

Mac [ Sentinel of VARN ]

AndrzejF --> Sejwy ze starej wersji wchodzą, ale ostatnio zauważyłem, że po ok.20 minutach gry na nich wychodzi ci po prostu z gry:/ A patch 1.1. ze starej wersji mogę ci wysłać (1,4 MB), ale podaj mi maila:)

19.11.2001
15:31
[38]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

AndrzejF --->>> Kup wersję CD - P za 20 zł. Wersja Mirage - bez patcha praktycznie nie do ukończenia, z patchem będziesz sie gomnastykował podmieniając pliki (jedno naprawił, drugie zepsuł) sejwy działają wszędzie i zawsze.

19.11.2001
15:36
[39]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Mac ---->>> O!!!!!. Na pewno? Czyżby niekompatybilność? A jak aktualnie u Ciebie z dźwiękiem? Może to tylko sprzęt? Jak znajomemu udało sie dojść do 247 poziomu w MM6? Opublikujesz dyplom? Oznacza to, że ktos znalazł sposób na ten bug z pomniejszaniem doswiadczenia przez questy. Chociaż, chodzi mi po głowie pewna strategia, która by oszukała program.

19.11.2001
15:41
[40]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mr.Kalgan --> Z dźwiękiem wszystko ok. Jak się okazało poluzował mi się kabelek łączący Cd-Rom z kartą dźwiękową i dlatego nie miałem Cd-Audio:)) A mój znajomy grał po prostu x lat i ciągle czyścił obszary (jak kiedyś mówiłem założył się ze mną o paczkę rodzynek, ale spasował:). Teraz kombinuje w MM7, bo tam jest pełno śmiecia w Celeste, The Pit i podziemiach Nighonu do zabijania:) Dyplom opublikuję, jak typ w końcu przyjdzie do mnie i sam coś tu napisze, bo podejrzewa, że jak mi da to zgarnę laury:)

19.11.2001
15:47
[41]

Mac [ Sentinel of VARN ]

A tutaj pamiątkowe zdjęcie z cmentarzyska smoków :)) Troche się wkurzyłem, bo w zwłokach były tylko 4 relikty i artefakt:/

19.11.2001
15:54
[42]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Do wszystkich ----->>> Czy ktos potwierdza, że ilość artefaktów i reliktów, jaką może mieć na stanie drużyna jest limitowana ? Moim zdaniem do ok 20.

19.11.2001
15:56
[43]

AndrzejF [ Centurion ]

Mr.Kalgan --> z tym ukonczeniem w starej wersji nie jestem o tym przekonany choc nie ukonczylem tej gry to gralem zarowni jasna jak i ciemna strona tak do 4/5 gry.( BTW Problem zlodzieja tez dalo sie przejsc). Ale zamowilem juz w Wirtualnym :) przekonales mnie, na razie jeszcze nie zawiodlem sie na CDP. Pogramy, zobaczymy. Pozdrawiam AF

19.11.2001
16:00
[44]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

AndrzejF - Bez patcha wyrzuca z gry podczas nurkowania (pod koniec gry). Jak ominąłeś problem braku wazy u Markhama ? Problem można ominąć nie grając złodziejem.

19.11.2001
16:00
[45]

AndrzejF [ Centurion ]

Zapomnialem zapytac czy w wersji CDP MMVII tez jest ten bug ze zwlokami smokow? Strasznie musialem ze soba walczyc, zeby nie korzystac z tego AF

19.11.2001
16:03
[46]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mr.Kalgan --> Na razie mam 16, ale jeszczę się troche pobawię (wzięło mnie ostatnio) w MM6 więc sprawdzę czy 20 to rzeczywiście limit.

19.11.2001
16:05
[47]

Mac [ Sentinel of VARN ]

AndrzejF --> Jaki bug? Mr.Kalgan--> Na upartego możnaby zagrać od nowa, zebrać 20 reliktów i artefaktów, a potem wykonać quest ze sztyletem Morgan:)

19.11.2001
16:05
[48]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

AndrzejF - zgodnie z definicją JackaSmitha bug ze smokami i wszystkimi, powtarzam wszystkimi monstrami nie jest bugiem, tylko sekretem i wystepuje we wszystkich częściach cyklu (VI, VII, VIII).

19.11.2001
16:07
[49]

AndrzejF [ Centurion ]

Mr.Kalgan -- stare dzieje. O ile pamietam nalezalo zaaplikowac patch 1.01 i grac do momentu zlecenia z waza. Zapamietac plik events.lod(czy jakos tak) wgrac late 1.02 rabnac waze i znow podmienic plik events. Jesli nie zrobiles podmiany to zamiast strzal lecialy pochodnie, podkowy to nogi golema... itp Co do nurkowania to pamietam, ze blasty juz mialem (chyba 2) ale wtedy juz przerwalem. Ostatnio przeszedlem MMVIII i postanowilem ukonczyc MMVII. CDP ma chyba w ofercie rowniez MMVIII PL, wersja konkurencji byla nawet niezla, beda cos porawiac poza cena oczywiscie?

19.11.2001
16:11
[50]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Mac ---->>> To ciekawe co proponujesz. Ale MORGAN i bodaj GUINEVERE są zwykle w skrzynce statuetkowej. Kiedy masz już limit artefaktów, w skrzynce jest badziewie. I owszem, miałem 2 Morgany, 2 Guinevere, a nawet mogłem mieć 2 Mordredy. Niemniej może być to sposób, bo sztylet jest przedmiotem qustowym a nie rozmieszczanym losowo. (zapewno chodziło Ci właśnie o Mordreda).

19.11.2001
16:11
[51]

AndrzejF [ Centurion ]

Mac -- sam tego chciales;) Recepta: Zapisujesz gre majac zwloki smoka przed nosem, zabierasz co tam ma, jesli zwloki znikna wczytujesz gre, jesli nie - zapisujesz i znow przeszukujesz zwloki i tak az ci sie znudzi. Ostrzegam granie traci WIELE na tej operacji. Powiem, ze z jednego smoka mialem kilka reliktow/artefaktow. Mr.Kalgan --> jw o to ci chodzilo?

19.11.2001
16:17
[52]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

AndrzejF ----->>> Naturalnie, ale Mac doskonale o tym wie, tylko pewnie nie jest to dla niego "bug".

19.11.2001
16:25
[53]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Skoro tematyka wątku stała sie pojemniejsza, to czy ktoś zauważył, że quest z trumniarzem w PT działa analogicznie do questu z Lordem Ognia z MM6. Nie znalazłem o tym wzmianki nigdzie w solucjach. Czyżbym coś odkrył?

19.11.2001
16:31
[54]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

AndrzejF ---> MMVIII na pewno tez bedzie w wersji poprawionej. W tej chwili mam juz liste ponad 100 bledow, a to dopiero sam poczatek. Poza tym przywrocone zostana oryginalne czcionki (a nie te ohydne systemowe szkaradziejstwa). Co do glosow, to chyba nie beda zmieniane bo i tak sa o niebo lepsze niz w MMVII. Moze ewentualnei glosy wampirow sie zmieni, ale jeszcze nie wiem.

19.11.2001
18:25
[55]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mr.Kalgan --> oczywiście chodziło mi o sztylet Mordred (ciągle myli mi się z Morgan:) A co do zdobywania artefaktów poprzez s/l przy smokach, to nie uważam, żeby był to bug tylko zwykły cheat, z którego nie korzystam, bo nie mam wtedy satysfakcji z odnalezienia fajnej rzeczy:) Tak samo można kombinować przy studni w Land of Titans z MM7, choć przedmiotów się wtedy chyba nie zdobywa tylko inne bonusy. A właśnie jakie jest rozwiązanie zagadki z obelisków w MM7?

19.11.2001
21:35
smile
[56]

Yoghurt [ Senator ]

Zagadkę obelisków rozwiązałem, ale sporo się nagłowiłem, rzeby odczytać te wszystkie wiadomości z góry do dołu:) Wychodziło na to, ze paru piratów zakopalo na Evenmorn skarb..... Taki krąg kamoli był i skarb można było wykopać o określonej godzinie..... Nie powiem o której:) A za ten opieprz tłumaczenia- sory:) Po prostu znam poziom niektórych i jak widze np. Takie Grouch PL czy wersję MM7 Mirage'a to mnie skręca...... Ale BG2 byl spolszczony po mistrzowsku, nie dopatrzyłem się ani jednego błędu, a przelazłem dwa razy..... A o Fallout Tactics czy Longest Journey nie wspomniałem, bo to nie są RPGi (F:T to tylko namiastka w porównaniu z RPG wszechczasów- Fallout 2..... Tak, kamienujcie mnie, wiem, że kochacie MM:)) Ale przyznaję- Longest był jak do tej pory najlepiej obok Baldura spolszczoną grą z jaką miałem do czynienia... i te dodatki CD-Projektu.... Niestety, w tym Baldur czy F:T jest lepszy od Longesta..... Ale co ja tu o spolszczeniach..... Acha, byłbym zapomniał.... Czy z Wromthaxa (tego lodowego smoka, co trzeba go było zabić za awans z Palladyna) też da się wyciągnąc więcej niż jeden skarb? Bo ja się bawiłem chyba 2h riltajm sejw\lołdem aż w końcu się wkurzyłem, bo non stop mi ciało znikało.....

19.11.2001
21:56
[57]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Yoghurt, tak sie sklada, ze bralem udzial i nadzorowalem tlumaczenia Baldura 2, Tormenta, Fallouta i czesciowo Najdluzszej Podrozy, i jakkolwiek milo mi jest czytac Twoja opinie na temat Baldura wlasnie, to nie moge sie z nia do konca zgodzic. Niestety pewne bledy sie przemknely.

19.11.2001
22:31
[58]

Yoghurt [ Senator ]

a jakie mianowicie:) wiem, przy paru(nastu) tysiącach steon maszynopisu zapamiętać:) Pamiętam, że tylko jeden znalazłem.... Raz był niewielki błąd w intonacji wypowiadanej kwestii (bodajże zamiast pytania brzmiało to jak stwierdzenie) ale tylko to zauwazyłem.... Za to Giants ma mistrzowskie spolszczenie i jeśli potrafiono tak dobrze oddać tak dobrze humor (do tego czasem abstrakcyjny) występujący tam, to mozna by się tak zając za Monkey Island czy za Grim Fandango.... Ale to tylko mażenia, bo porównanie długości tekstow Giants i Grima..... jakieś pareset razy więcej tego więcej wyjdzie, a co druga kwestia to jaja jakich mało.... ale my tu o spolszczeniach, a tu o MM miało być...... też mnie dobija występowanie kosmitów w serii, ale można to przeżyć, jakieś urozmaicenie.... dla mnie mieszanie fantasy z sf nie jest niewybaczalną zbrodnią i profanacją.....

19.11.2001
22:41
[59]

Mac [ Sentinel of VARN ]

No! znalazłem kolejny byg, tym razem w spatchowanej wersji MM6 (w niespatchowanej tego chyba nie było). Mianowicie napiłem się z fontanny w blackshire (niedaleko Temple of the Snake) no i postać mi zachorowała (disease). Po chwili rzuciłem na nią cure Disease Druidem, który ma 30 skill Master Body Magic i qpa! Nie zadziałało:/

20.11.2001
08:53
[60]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Yoghurt ----->>>> W BG czasem program mylił płeć. Co do ekstrakcji potworów metodą s/l, Artefakty dają tylko najpotężniejsze monstra w MM6 Złote i niebieskie smoki, Supreme Tytany i najpotężniejsze Hydry, ale z każdego monstrum da sie wyciągnąć wielokrotnie przedmioty i gotówkę. Z tym, że nie dotyczy to potworów questowych, jeśli np. królowa pająków ma mieć serce, to będzie miała tylko serce i już, podobnie smok lord ma "W", ma mieć pazur i tylko to beddzie miał przy sobie. Nie udało mi się niczego wyciągnąć ze szczurów po 200 szt. zł (cennik Bounty Hauting), ale z tych o szczebel wyższych już można dostać pierścionek, z tym, że prawdopodobieństwo pozostania zwłok po otrzymaniu złota lub przedmiotu w tym wypadku jest bardzo niskie, istotnie można spędzić i godzinę. Należy przypomnieć, że zużycie dysku twardego podczas wielokrotnego zapisu postępuje (wprawdzie powoli). No i niczego nie uzyska sie z peasantów, aczkolwiek ilość gotówki jest generowana losowo i na upartego można i tu "wytargować" z 2, 3 sztuki złota więcej. biorąc pod uwagę, że do gier z serii MM wypuszczono wiele patchy i żaden tego nie naprawiał, należy uznać, że twórcy gry chcą aby tak było, choć należy domniemywać, że po prostu chcą, aby gracz o odpowiedniej percepcji i szczęściu, czasem został nagrodzony. Nadużywanie tego, być może chatu, czyni grę nudną i ja osobiście grabię tylko pierwszego złotego smoka z limitem do 4 artefaktów (po jednym dla każdej postaci). W MM7 jest wyjątek - czerwony smok na Emerald Island ma cechy złotego smoka (z normalnego czerwonego nie ma nigdy artefaktów, a i nie jestem pewien czy można dostać cokolwiek oprócz złota, choć to ostatnie na pewno wielokrotnie.).

20.11.2001
08:59
[61]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Ja popełniam literówki, ale ilość jaka pojawia się w tekście po przekazaniu, jest o wiele większa niż popełniona, np. napewno napisałem cheatu a nie chatu. Co się dzieje podczas transmisji, zjada litery?

20.11.2001
10:55
smile
[62]

Adamus [ Gladiator ]

DAWNO NIE BYŁO NIC O M&M 9. TO TERAZ 10 PYTAŃ I ODPOWIEDZI: Q1: The question surely most of the fans are interested in how far is the development of Might and Magic IX and when will the game be released? We are coming along nicely right now and are on schedule for a spring release. Q2: As one could read M&M9 will play in Chedian the northern region of the new continent Rysh. How is Rysh connected to Erathia and will we nevertheless meet some "old friends" like Corak, Sheltrem or the Ironfist family? The continent of Rysh is on the planet Axeoth, which is an entire new world from MM6-8. Being that it's a new world, it is extremely unlikely that the characters from previous games will make an appearance in MM9, though it is not impossible. Q3: The magic system should be overworked completely. Could you mention some of the spells that will appear the first time and the ones that will fall apart? What is the most important modification about the magic system? We've changed the spell system greatly. The most drastic change being the elimination of the rigidity of the spell schools. In previous games, the game had 12 spells in 8 schools. We've changed the spell system to be more flexible so we don't have to put in a useless spell just because the fire school had an empty slot. For instance, we've replaced the "Create Food" spell with the more useful "Magic Mine" which will make an item in your inventory into a magical mine. Q4: Just talking over the magic system: Will there be a seperation of light and dark again? The four spell schools are Light, Dark, Elemental, and Spirit. For the more powerful spells you may need skills in up to three of these schools to be able to cast them. Q5: A point of criticism of M&M7 and M&M8 had been that the quest system and the dungeons were too easy and linear. Can we expect more complex quests and greater dungeons again? We're trying hard to please everyone here. We're spending more of our time making the dungeons we have cooler and more interesting than longer. We'd rather see a small dungeon with a lot of cool stuff than a giant empty one. Q6: Where do you see the largest improvements in opposite to the former games? The largest improvement is definitely the transition to the Lithtech Development System. Fans can expect the best looking Might and Magic ever. Q7: Many fans regret that there have been no level editor for M&M to create own worlds. Can we expect this feature in the future? To start of with, we would love to release some of our tools to the public. The mod community has done wonders to increase the shelf life of many games, including Heroes of Might and Magic. The biggest challenge we face in doing the same thing is reducing the complexity of the tools to make them easier to use for the fans. It is definitely a feature we will be continuing to look at as we move forward. Q8: Will there be again a game in the game like Acromage? There are no current plans to include a card type game with MM9, although we do have plans to include games that the player can participate in. Q9: Could you perhaps give us first specifications of the hardware that is needed? Our current minimum spec is a PII/400 or equivalent with 64 megs of ram and a DirectX compatible video card with 16 megs of ram. Q10: And at last: What can we expect after M&M9? Are their any plans about a follower and/or more other games from the M&M-universe? We are already in the planning stages for Might and Magic X. PS: PC Games will make their coverage in the next upcoming issue, I will send it to you.

20.11.2001
10:56
smile
[63]

Adamus [ Gladiator ]

I jeszcze mapka z M&M I :-))))

20.11.2001
12:09
[64]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Szkoda, że M&M IX dzieje się w zupełnie innym świecie, także nie będziemy spotykać starych znajomych:(( Pozostaje nadzieja, że w przyszłych częściach utworzy się połączenie między światami na wzór outra w MM7.

20.11.2001
12:45
[65]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Adamus --> A kontynent Varn to dawne enroth, lewa część kontynentu enroth (za dragonsands), czy zupełnie odrębny kontynent?? A możę jeszcze coś innego?

20.11.2001
19:58
[66]

Yoghurt [ Senator ]

Kurde, nie bedzie Erathii? Nie wiem, czy uda mi sie przyzwyczaić..... A zamiast wydziwać z systemem czarów (choć może i bedzie to usprawnienie) i opracowywac grafikę na FPPowym silniku Monolitha mam nadzieję, że popracują też nad sensowną fabułą...... To powiedzieli, że gdzie jest ta nowa kraina?

20.11.2001
21:08
smile
[67]

Katane [ Useful Idiot ]

Jak dla mnie to grafika może być nawet taka jak w MM6. Mają być duże lochy, trudne zagadki, wielkie obszary do zwiedzania i nowe klasy postaci. Zaprawdę powiadam wam, taka gra to by było COŚ :-)))

20.11.2001
21:11
smile
[68]

Katane [ Useful Idiot ]

Mały offtopic - nic mi nie zrobicie?;-))) Jakiej muzayki słuchacie? Ja na przykład grając w MM7 PL (pierwszą wersję) wyjmowałem płytę w trakcie gry i zapuszczałem Tool'a albo At the Drive-in. Od razu się przyjemniej gra ;-)))

20.11.2001
21:27
[69]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Katane --> Ja wkładałem płytę z MM6, ewentualnie Warlords 3. Tool jakoś do klimatów fantasy mi nie pasuje:)

20.11.2001
22:17
[70]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mam problem z Might & Magic: Swords of Xeen. Mianowicie kiedy podchodzę do tej oto piramidki i klikam na nią, to wychodzi mi z gry i pisze "program run out of High memory". Próbowałem już wszystkiego. Mieszałem w config.sys z himem i emm386 i qpa - dalej to samo> Wie ktoś o co w tym chodzi??

21.11.2001
19:41
smile
[71]

Katane [ Useful Idiot ]

Co tu tak cicho?

21.11.2001
19:45
[72]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Katane --> No cóż czasami tak bywa. A ja właśnie zasysam sobie Wizardry 8. Jescze "tylko" 1,2 GB:/

21.11.2001
19:57
smile
[73]

JRK [ Generaďż˝ ]

Mac- chodzi o to, ze trzeba probowac odpalac to pod DOS-em... Mi sie to udalo, ale dopiero pod W95- pod W98 nawet czarowanie w plikach nie dawalo rezultatow...

21.11.2001
20:09
[74]

Mac [ Sentinel of VARN ]

JRK --> No to mnie nie pocieszyłeś, bo na reinstalke systemu ani czasu ani ochoty nie mam:(( No nic. Pokombinuję jeszcze pod dosem.

21.11.2001
23:11
smile
[75]

Mac [ Sentinel of VARN ]

A oto kolejna wiadomość o MM9, której chyba jeszcze nie było; Tell us something interesting about MM9 that we didn't know... are you introducing any new aspects to the M&M series that you're especially excited to introduce? We’re very excited about our new spell and class system. We’re also very excited about our monster and NPC AI. They will have lives of their own greater than just reacting to player input. You will be able to watch an NPC get up in the morning, walk to his job, work for most of the day, then spend some time relaxing in the tavern before retiring for the evening. That is just a small example of the things our NPCs will be able to do during the course of the game. These new systems should add a depth to the RPG experience that has as yet been unseen in any RPG. What can you tell us about the magic system. Is it similar to the older titles, or will there be any changes? We’ve changed the spell system to be more spell based instead of school based. There will still be four spell schools, but a spellcaster will need skill in two of those to cast a spell. Different levels of skill in those schools cause differing effects in the same spell. The flexibility this allows us is to add more useful spells while keeping the not so useful spells to a minimum.

21.11.2001
23:43
[76]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Aaa... to już było ale 10 wątków temu. Adamus jak zwykle mnie wyprzedził:/

21.11.2001
23:58
[77]

Mac [ Sentinel of VARN ]

A obrazek na górze przedstawia secret, który zapewne znacie,ale co tam:) w paradise Valley w południowo-zachodnim rogu mapy leży skarb, który można otworzyć tylko telekinezą, bo jest poza mapą. Można w nim znaleźć sporo złota i parę artefaktów.

22.11.2001
07:08
smile
[78]

Katane [ Useful Idiot ]

Mac --> Muszę przyznać, że nie wiedziałem o tym sekrecie. Dzięki! Jak tylko dorwę MM6 to chyba z domu nie będę wychodził ;-)))

22.11.2001
09:23
smile
[79]

Owen [ ]

Panowie, zamierzam zabrać się za MMVII. VI przechodziłem zestawem jeden palladyn, łucznik, druid, i czarodziej(ka). Namęczyłęm się strachotnie ale od pewnego poziomu gra nie sprawiała żadnych trudności (smoki padały nawet w walce wręcz). Ale męczyłem się. Chcę tego uniknąć i zagrać postaciami interesującymi a pozwalającymi bawić się nie rzucając moniterm o ścianę :-)) Wiem np. że grając w VI nie wziąłbym więcej palladyna, czy druida. Chętnie dowiem się jakie są wasze typy na skład dobrej drużyny w MMVII. Pozdroofka

22.11.2001
09:37
smile
[80]

Katane [ Useful Idiot ]

Owen --> MM7 przeszedłem 2 razy, więc mam już niejakie doświadczenie. Weź przede wszystkim kogoś, kto umie rozbrajać pułapki. Najlepiej złodzieja, może być mnich, łowca. Konieczny jest kapłan i czarodziej. I w tym momencie zadaj sobie pytanie, czy chcesz grać drużyną magiczną czy siłową. Jeśli magiczną - weź drugiego czarodzxeja, jeśli siłową weź rycerza. Weźmiesz siłową - będziesz zabijał 8 smoków w walce wręcz. Weźmiesz magiczną - wróg prawie nic Ci nie zrobi (Souldrinker rules). Ja preferuję magiczną, ale wszystko zależy od Ciebie

22.11.2001
09:42
[81]

Adamus [ Gladiator ]

Owen --> Co do druida, to raczej nie Masz racji. Zapytaj Hella, to Ci powie, że najmocniejsza druzyna w M&M VI składa sie z czterech druidów. On ma to opanowane, bo przechodził szóstkę każdą kombinacją, nawet czterema rycerzami, musi maniak jakowy, albo co? ;-))))). Mac -- Tylko, że w tej skrzyni mogą byc różne rzeczy, w zależności od poziomu na którym sie jest i od percepcji. BTW, Masz juz tą ósemkę? Bodziu, Jack, co jest z Wami? Jack --> Otrzymałeś przesyłkę?

22.11.2001
10:07
[82]

Owen [ ]

Adamus ---> Nie w tym rzecz, że druid jest słabą postacią. Rzecz w tym, że druid długo (baaaardzo długo się rozwija). U mnie od momentu kiedy był na najwyższym poziomie (a specjalizował się w magii ziemi i wody) był największym Kozakiem :-))) (przez duże K) Mhmmm... a może się czepiam :-) Katane ---> Dzięki. Takie pytanko. Czy w VII pozostały takie czary jak Loyd's Becon czy Town Portal? Były jak na moje gusta jednymi z najważniejszych w VI.

22.11.2001
10:09
[83]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Owen ---->>> Pozostały, ale są o wieeeele trudniej dostępne.

22.11.2001
10:18
[84]

Owen [ ]

Mhmmm... Czyli pozostają długie spacery i walka o przetrwanie :-))

22.11.2001
15:26
[85]

AndrzejF [ Centurion ]

Mapa swiata MM6 - jakis link mozna prosic? AF

22.11.2001
16:29
[86]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Adamus --> zawartość skarbu rzeczywiście zależy od poziomu, tak samo jak w przypadku skarbu z obelisków. Ale i tak warto zajrzeć. A Ósemka ściąga się. Jutro rano będę miał pierwszy CD, bo koleś od którego to ściągam jest obecny zazwyczaj tylko w nocy. Swoją drogą strasznie się wkurzyłem na demo, bo podniosłem się mechanicznym mostem na piętro nie zachowując wcześniej i teraz nie mogę wrócić (a tyle na dole zostało to przeszukania..):(( Owen --> Ja w MM7 nie polecam brać złodzieja. Możę umie rozbrajać pułapki, ale poza tym jest beznadziejny. Lepiej już wziąć mnicha (może zostać mistrzem w rozbrajaniu), łucznika lub łowcę (experci). Póżniej i tak będziesz miał telekinezę, ewentualnie możesz za grosze wziąć Npc od rozbrajania pułapek. Koniecznie weż maga i kleryka, bo tylko oni mogą zostać wielkimi mistrzami w w magii. Do tego łucznik i druid, bądź drugi mag. W MM6 najlepiej wziąć 4 druidów lub 3 druidów i maga (ja osobiście wolę tą drugą opcję, bo mogę wtedy magiem rzucać Day of Protection i Day of the Gods). Ja właśnie gram taką opcją i wygląda to tak, że latam sobie wokół smoków, naciskam klawisz s i po smokach:)) AndrzejF - Poszukaj w poprzednich wątkach. Mapa była chyba w szóstym.

22.11.2001
16:32
[87]

Mac [ Sentinel of VARN ]

A zresztą oszczędzę ci kłopotu:)

22.11.2001
16:37
[88]

Mac [ Sentinel of VARN ]

I jeszcze jedna:)

22.11.2001
17:27
[89]

AndrzejF [ Centurion ]

Mac - DZIEKI :)))))))))))))))))

22.11.2001
18:55
smile
[90]

Katane [ Useful Idiot ]

Owen, Mac --> Jedna uwaga co do porady Mac'a - łucznika nie bierz do rozbrajania, expertem może byc dopiero po drugiej promocji. A ten quest jest jednym z trudniejszych w grze (dużo tytanów i smoków do rozwalenia).

22.11.2001
19:03
[91]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Katane --> trzymam właśnie instrukcję w łapie i widzę, że łucznik może być expertem od początku. Albo to błąd w instrukcji, albo się pomyliłeś. Poza tym coś ty się tak przyczepił do tych pułapek? Każdy, oprócz paladyna, może zostać ekspertem w percepcji, a wtedy pułapki mogą sobie wybuchać i niewiele zrobią.

22.11.2001
19:28
[92]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Sorry chłopaki, że wam tak się w połowie wątku wbijam, no ale uznałem, że się znacie się na temacie i to odpowiedni wątek. Jak ma się 8 cz. M & M, do 6 i 7 ? Przeszedłem obie poprzednie gry (jednak nie tyle ile wy :), i niedawno kupiłem sobie ósemkę, ale w nią jeszcze nie grałem. Czy jest lepsza(gorsza) i ogólnie jak ją "znajdujecie" :) ?

22.11.2001
19:49
[93]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Cainoor --> Ja uważam, że ósemka jest lepsza od MM7 i gorsza od MM6. Podziemia nie są może tak pokręcone jak w MM6, ale i tak znacznie lepsze niż te w MM7 (np. Escaton's Palace).

22.11.2001
20:10
[94]

Adamus [ Gladiator ]

No cóż, Moim zdaniem w 100 punktowej skali M&M VI ma 96, VII 90 a VIII 84 za t, że jest za krótka a wszystkie jej lokacje to by sie mogły zmieścić w jednej, no góra dwóch z VI. Mac --> Most mozna spuścic przełacznikiem z dolnego piętra. Może podasz ten adres?

22.11.2001
20:15
[95]

Mastyl [ Legend ]

VIII jest interesująca, bo grę można przechodzić samotną postacią, choć jest to ekstremalnie trudne. Jednak ja wole takie rozwiązanie (a konretnie postać główna + przyłączające się npc, z ograniczoną kontrolą gracza nad nimi- vide Fallout 2, Arcanum) niż tradycyjna drużynę, bez konkretnego lidera.

22.11.2001
21:25
[96]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Adamus --> Adres huba to 217.144.192.97 stymże nie zawsze znajdziesz tam niejakiego przemoha, który ma image wszystkich trzech płyt o zakończeniu .bin Trzeba próbować o różnych porach dnia i nocy, ale warto:)

22.11.2001
21:30
[97]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Adamus --> ale jak już jestem na górze to nie zjadę, bo przełącznik jest zepsuty, a tego na dole nie dosięgnę z góry:((

22.11.2001
21:48
smile
[98]

Mac [ Sentinel of VARN ]

ok poradziłem sobie. Wystarczyło zeskoczyc do wody nieopodal. Co prawda zginęła mi faerie, ale od czego jest ressurection powder:) Mam kolejny problem. Dlaczego nie mogę krasnoludem i faerie atakować maczugą/kijem? Próbowałem ustawiać się pod różnym kątem ao wrogów i dalej nie mogę. Dopiero po śmierci pozostałych czterech kompanów mogę to zrobić:/

22.11.2001
22:08
smile
[99]

Adamus [ Gladiator ]

Mac --> Nie trzeba zeskakakiwać, można tam wrócic korytarzem. Wszystko zależy od ustawienia drużyny względem przeciwników. Widac to na ekranie, ale Masz go schowanego. Nie wszyscy sa tak ustawieni, żeby walczyć wręcz, do tego trzeba byc twarzą w twarz z przeciwnikiem.

22.11.2001
22:12
[100]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Adamus --> no tak..:)) coś ostatnio za dużo przy tym komputerze siedzę, bo nie myślę logicznie.

22.11.2001
22:12
[101]

Adamus [ Gladiator ]

Mamy nowy wątek:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.