GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Allegro problem z kupującym

29.12.2010
16:38
[1]

Coca-Cola14 [ Bezimienny ]

Allegro problem z kupującym

Witam!
Mam problem otóż sprzedałem ostatnio konsole Xbox360 na allegro SPRAWNĄ.
Konsola dotarła do kupca i mówi on że konsola jest niesprawna i chce ją odesłać
a przecież co to dla mnie za interes sprzedać sprawną konsole i otrzymać niesprawną po za tym nie wiem czy to kupujący nie zepsuł konsoli i chce ją teraz odesłać.
Paczka była tak zwana "bezpieczna" i było napisane na niej "ostrożnie" więc na pewno nie zepsuła się w drodze do klienta.Nie wiem co mam zrobić w takiej sytuacji.Czy przyjąć reklamacje i stracić na tym czy mam prawo reklamacji nie przyjąć.A konsole jeszcze przed wysyłką sprawdzałem czy działa i grałem na niej więc wszystko było ok.
Pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją i nie wiem co robić,a koleś straszy mnie policją i sądem.
Co poradzicie?

29.12.2010
16:41
[2]

koosa [ prawie biolog ]

Niech odeśle spowrotem, ty zwrócisz kasę i wystawisz ponownie. Sam miałem podobną sytuację sprzedając Modern Warfare 2 na ps3, wszystko śmigało, a kupujący mówił, że jest uszkodzona gra. Odesłał spowrotem, ja wystawiłem ponownie, ktoś kupił, i nie było już problemów żadnych.

29.12.2010
16:43
[3]

Coca-Cola14 [ Bezimienny ]

A jeżeli uszkodził konsole a ja głupi dam się wrobić?

29.12.2010
16:45
[4]

Dawid8910 [ Konsul ]

Masz prawo do nie przyjęcia zwrotu. Więc najwyżej walnie ci negatywa z niesłusznego powodu.

29.12.2010
16:47
[5]

asdasd793 [ Konsul ]

powiedz mu tylko stanowczo (i przez telefon) że masz swiadków że przed wysłaniem konsola działała i niech sobie dzwoni na policje jak chce

29.12.2010
16:47
[6]

Coca-Cola14 [ Bezimienny ]

Ok,a ma prawo "wyłożyć" sprawę w sądzie?

EDIT.Pytanie bez sensu,przecież każdy ma prawo wyłożyć sprawę każdemu za wszystko :P

29.12.2010
16:51
[7]

jambond [ The Santa Claus Driver ]

Prawo ma, ale jak udowodni że wyślałeś mu złom?

29.12.2010
16:52
[8]

asdasd793 [ Konsul ]

a jak udowodni że wysłał mu dobra?

29.12.2010
16:54
[9]

QamilekQ [ RuNNer ]

zapytaj się co DOKŁADNIE jest w niej uszkodzone. Jets to wersja z HDMI czy bez?

29.12.2010
16:59
[10]

Coca-Cola14 [ Bezimienny ]

Jest to wersja HDMI i mówi że wcale nie chce się uruchomić.

29.12.2010
17:01
[11]

Headless Knight [ Centurion ]

Jezeli wyslales mu sprawna konsole i masz na to swiadkow, rodzina. Moze sobie sprawe zakladac gdzie chce, jezeli sprawa ma isc z kodeksu karnego, to tylko zglosi i wszystko dzieje sie samo, konsola idzie do ekspertyzy, powolywani sa swiadkowie i jest rozprawa sadowa - w przypadku gdyby doszlo do oszustwa czyli rzeczywiscie by dostal zepsuta konsole ale Ty ja sprzedawales jako sprawna jednak... ale klient sie rozmyslil i tak z toba pogrywa to bedzie po cywilnemu i watpie zeby mu sie chcialo bo to nie jest takie proste i zachodu z tym tyle ze jak blefuje, napewno odpusci. Musi zlozyc sprawe cywilna przeciwko Tobie w Twoim okregu, nie u siebie - bylem w sadzie, pytalem w zwiazku z moja sprawa.

Jak sprzedales mu sprawna konsole, idz w zaparte.

29.12.2010
17:03
[12]

Coy2K [ Veteran ]

może zabrzmi to śmiesznie, ale jeśli dostał konsolę zimną to niech odczeka aż się "ociepli". Sprzętów elektronicznych nie powinno sie uruchamiać jak są bardzo zimne, a coś mi się zdaje, ze paczka mocno się schłodziła w drodze do kupującego.

Bardzo możliwe, że to sprawiło że się konsola nie chce uruchomić

29.12.2010
17:04
[13]

Coca-Cola14 [ Bezimienny ]

Headless-->Takiej odpowiedzi oczekiwałem,dziękuje Ci bardzo za pomoc i zrobię tak jak mówisz.

29.12.2010
17:14
[14]

Mr. Orange [ Konsul ]

Skoro wiesz, że sprzedałeś mu sprawną konsole to w żadnym wypadku nie gódź się na odesłanie jej z powrotem, bo nie wiadomo co wróci. To nie Modern Warfare tylko droga rzecz, być może on popsuł, a Ty wyjdziesz wtedy na frajera i zostaniesz bez kasy i z niedziałającym sprzętem.

29.12.2010
17:17
[15]

Headless Knight [ Centurion ]

coca-cola14 --> wazna sprawa, kazdy kontakt z tym kupujacym zalatwiaj przez centrum sporow allegro. Wasza korenspondecja jest wtedy pod nadzorem. Jak tam bedzie szedl w zaparte, to albo jest glupi, albo rzeczywiscie cos jest na rzeczy.

Twoje zgłoszenie zostanie zapisane w Moje Allegro > Moje konto > Spory transakcyjne: Trwające. Tutaj będziesz śledzić rozwój sporu i odpowiadać Kontrahentowi. Dostęp do informacji w Centrum masz tylko Ty, Twój Kontrahent i pracownik Allegro.

29.12.2010
17:26
smile
[16]

bartek [ Legend ]

Twojemu klientowi nie przysługuje 10-dniowy okres zwrotu bez podania przyczyny. Także na starcie ma górkę.

Coy2K może mieć rację - jeśli wysłałeś sprawną konsolę a po transporcie nie działa.

Rozumiem, że nie ma opcji, aby to była wina kuriera? Karton, konsola, wszystko w stanie nienaruszonym?

29.12.2010
17:34
[17]

Coca-Cola14 [ Bezimienny ]

Spór jest już toczony na allegro a karton i konsola w stanie nienaruszonym.

29.12.2010
17:41
[18]

_MyszooR_ [ Senator ]

Powiedz mu zeby dobrze wszystko popodlaczal, ze konsoal jest na pewno sprawa i blad lezy po jego stronie. Jesli ja bym sprzedal to bym zwrotu nie przyjal i tyle. Skoro wiem, ze byla sprawna to nie ma sensu bym przyjmowal

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.