Alan468 [ Pretorianin ]
Jaki internet wybrać
w grudniu kończy mi sie internet w tp jaki internet wybrać ale żeby był szybki i tani
PoZdRaWiAm
jojo121212121212 [ Generaďż˝ ]
A co masz w okolicy dostępne?
mirencjum [ operator kursora ]
Jest Vectra? To bierz.
Barthez x [ vel barth89 ]
Ja ogólnie bym się nastawiał na UPC, bo słyszałem wiele dobrego. Ja miałem wybór między TP i Netią i wybrałem Netię. Co z tego będzie przekonam się pod koniec listopada, bo póki co TP, ale umowa z Netią już podpisana.
miczek2008 [ Generaďż˝ ]
A którzy operatorzy są dostępni w Twojej okolicy? Jeśli jest Vectra, to bierz Vectre.
Coy2K [ Veteran ]
Barthez x >>> będziesz żałował tak jak ja teraz... od września były już 4 awarie, a od soboty w ciągu dnia prędkość spadła mi do niecałych 2mbit (umowa podpisana na 6mbit). Dopiero jakoś po północy prędkość jest taka jak powinna.
Najśmieszniejsze jest to, że nie moge zerwać umowy, bo u nich 7 godzinne przerwy w działaniu internetu to nie podstawa do zerwania umowy. Reklamacje możesz składać dopiero jak przerwa będzie 7-dniowa co jest dla mnie paranoją. Tepsa może i była droga, ale w ciągu kilku lat były może 2 awarie z czego jedna wiązała się z wichurą, która nawiedziła Polske rok czy dwa lata temu i pozrywała kable.
Najbardziej żałosna jest ich pomoc techniczna. Spośród tyh 4 awarii (było właściwie 5, ale jedna z nich była koło pierwszej w nocy i darowałem sobie dzwonienie na "help-line") 3 wiązały się z kilkugodzinną przerwą w działaniu internetu. Gadka za każdym razem taka sama: "
-ma pan modem czy router?
-router
-wszystkie lampki się świecą?
-tak
-proszę zresetować router
-ok
-proszę wejść w ustawienia routera i ustawić takie parametry połączenia...
i tak w kółko Macieju...na nic zdały się tłumaczenia że z routerem wszystko ok, że to już kolejna taka awaria, że powrót do ustawień routera nic nie da, no ale młotki taką mają procedurę. Zgłoszona awaria w sobotę że internet działa zatrważająco wolno sprawił, że technicy będą interweniowali dopiero we wtorek... "bo mamy długi weekend".
A jak wyglądały porady podczas tego zgłoszenia ?
-proszę wejść na speedtest.pl i wcisnąć start
-już to robiłem
-mimo wszystko proszę wejść i jak test się skończy to proszę podać adres do wygenerowanego obrazka
<podaje adres obrazka>
-no faktycznie, ma pan prędkość około 2mbit, to ja przyjmę zgłoszenie awarii...
bardzo bym chciał zerwać umowę, bo tak awaryjna usługa to coś tragicznego, ale według nich zgłoszone 4 awarie w ciągu 2 miesięcy to nie powód do zerwania umowy. Ostatecznie taką umowę mogę zerwać, ale musiałbym zapłacić opłatę wyrównawczą równą 500zł...
jasonxxx [ Szeryf ]
u nich 7 godzinne przerwy w działaniu internetu to nie podstawa do zerwania umowy. Reklamacje możesz składać dopiero jak przerwa będzie 7-dniowa co jest dla mnie paranoją
Jak dla mnie to podchodzi pod "towar niezgodny z umową" i ustawę konsumencką. Pewnie można by się trochę poprocesować.
Barthez x [ vel barth89 ]
Coy2K --> ogólnie to kolega ma Netię i chwali, więc nie wiem co to będzie, ale opierałem się tylko na jego opinii, a teraz jak czytam różne rzeczy w internecie to troche blady się zrobiłem...
Coy2K [ Veteran ]
Barthez x >>> no ja też mądry po szkodzie zacząłem się interesować opiniami o Netii
z drugiej strony nie wiem czy by to coś zmieniło, bo swego czasu za Neostrade 2mbit płaciłem około 130zł (dowiadywałem się wielokrotnie - nie mogłem skorzystać z żadnych ówczesnych promocji) co było dla mnie strasznie dużo zważywszy na cennik konkurencji.
Dopiero na dniach tepsa wypluła jakąś racjonalną ofertę i mógłbym teraz dalej korzystać z ich usług...ale kto wiedział, że tak będzie.
stanson >>> z tego co mi konsultant powiedział to mają to zabezpieczenie w umowie (to o 7 dniach) choć za cholere nie moge tego znaleźć. Poza tym nie chciałbym się niepotrzebnie procesować, zobacze jak to będzie teraz, bo jak ta prędkość nadal będzie tak zamulać to z tego co wyczytałem w umowie mogę ją zerwać za niedotrzymanie jej warunków (umowa na internet 6mbit gdy w rzeczywistości mam tylko 2mbit)
Barthez x [ vel barth89 ]
Jest to w umowie o 7 dniach. Znalazłem u siebie.
jasonxxx [ Szeryf ]
Zapisy to mogą stosować różne, niekoniecznie też zgodne z prawem.
Wyobrażacie sobie sytuację, gdy kupujecie samochód a w instrukcji jest napisane, że kilka razy w miesiącu może nie chcieć zapalić i dealer nie ponosi odpowiedzialności...?
Coy2K [ Veteran ]
stanson no właśnie nie wiem jak to jest do końca, bo na infolinii mogą różne rzeczy gadać, a ja prawnikiem nie jestem, nie znam się.
Będę musiał zasięgnąć porady prawnej, bo w życiu nie zapłace im 500zł tylko dlatego, ze wina leży po ich stronie
Belert [ Legend ]
heh a ja piane toczylem jak mialem pierwsza od 3 miesiecy awarie ktora chlopaki usunęły po 2 -3 godzinach.(multiplay)
Ale to jest niezla bezczelnosc zeby 7 dniowa przerwa byla podstawa do zerwania umowy.Oni chyba zostali na standartach sprzed 4-5 lat.
A jak ktos zarabia na allegro to ma niby 7 dni czekac ?To jakas parnoja.(kurna a mieli byc konkuencja dla tepsy a tak samo maja ludzi w d... jak tepsa.)
budziakowski [ Generaďż˝ ]
Coz, nie od dzis wiadomo, ze Netia to najgorszy ISP w tym kraju i troche dziwne, ze klient sprawdza firme dopiero po podpisaniu umowy. Ale taki zapis jest rzeczywiscie bezprawny i powinien sie firma zajac UOKiK. Ostatnio zajal sie podobnym zapisem w Vectrze, tylko ze oni mieli chyba powyzej 24 godzin.
pawloki [ Senator ]
podobno najszybszy internet w Polsce ma era ale nie wiem jak będzie z dostępnością i czy internet ery nie jest czasem na antenkę tak jak w cyfrowym Polsacie.
jasonxxx [ Szeryf ]
Coy2K --> zadzwoń do Federacji Konsumentów i przedstaw sprawę, spytaj czy taki zapis jest zgodny z prawem (może zostać uznany np. za nieetyczny). Oni lubią takie tematy :)
cotton_eye_joe [ maniaq ]
Wyobrażacie sobie sytuację, gdy kupujecie samochód a w instrukcji jest napisane, że kilka razy w miesiącu może nie chcieć zapalić i dealer nie ponosi odpowiedzialności...?
jak podpisal umowe, w ktorej jest napisane ze dopiero 7dniowa przerwa jest podstawą do zerwania umowy, to przyjąl to do wiadomosci i wyraził na to zgodę. trzeba czytac, co sie podpisuje.
Dawid8910 [ Konsul ]
Ja mam w dialogu i po 4 telefonach internet działa jak należy przez 5 miesięcy. Lecz prędkość spadła mi z 2mb do 1mb. W sumie to tak powyżej 1mb bo mam download 180kb a przedtem maiłem 280kb ale upload chyba dalej taki sam 30kb. Wątpię że było więcej. I będę musiał chyba znowu do nich zadzwonić co z moją prędkością.
Barthez x [ vel barth89 ]
cotton_eye_joe --> niby racja, trzeba czytać, ale jak mówił Stanson... to można podpiąć pod jakiś paragraf. Prawo wbrew pozorom jest bardzo płynne. Np. czynności zwykłego zarządu w zależności od sytuacji/prowadzonej działalności mogą być całkowicie inaczej interpretowane, więc w takiej sytuacji myślę, że zapis w umowie, który jest absurdalny może zostać podważony.
raziel88ck [ Legend ]
Polecam UPC, nigdy sie nie zawiodlem.
Widzący [ Legend ]
UPC, też ich trzeba czasami pogonić ale ogólnie pozytywnie. Właśnie zaproponowali mi 50Mb zamiast moich 30 i dorzucają telefon 240 minut za taką samą kasę jak dotychczas. Kusili mnie 120Mb ale doszedłem do wniosku że to bez sensu a parę dyszek drożej.
Alan468 [ Pretorianin ]
nie wiem czy u mnie jest vectra gdzie można to sprawdzić (jak by co to w Chorzowie) , a z tp dzwonił do mnie i proponował 2 MB/s za 70 zł (siara) miał mnie za idiota czy cuś w neti i upc to za tyle mam 10-20 MB/s
A mógł by napisać ktoś cenniki internetu od 10 do .... 20 mb/s ja potrzebuje 5 mb/s do gry przez neta a jeszcze mam routera to na laptopa musi jeszcze być .
Jest u mnie internet tani szybki ale za ulicą Katowicką a nie mają pozwolenia na przeciągnięcie kabli na moją stronę