GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

problem z 3ds max

30.10.2010
15:42
[1]

karnisterniak [ Pretorianin ]

problem z 3ds max

Na wstępie powiem iż jestem początkujący, sam starałem się szukać w różnych tutorialach problemu ale że w sumie nie wiem w czym problem a tutków jest sporo nic nie wyczytałem.


Zapewne jest to banalny problem, polega on an tym iż po wstawieniu okna w ścianę nie prześwituje czyli jest takie jak po wstawieniu. dziura w ścianie wycięta booleanem, okno się normalnie otwiera i zamyka wówczas widać przestrzeń jednak szyby nie mają prześwitu są tego koloru jaki ma cały element, grubość szyb to zaledwie 0,5 cm. Nie wiem w czy m rzecz i nie mogę tego wyszukać. Może jakaś funkcja za to odpowiada, nie znając się próbowałem mapowania myśląc że to coś pomoże ale nie wyszło, raz uzyskałem efekt iż frame zostało a szyba zniknęła poprzez funkcję relax (gdy dałem convert do poly tam była ta funkcja później - ale ta funkcja ma coś wspólnego z wygładzaniem elementów a nie z szybami tak więc w efekcie szyba znikła więc raczej nie w tym rzecz :)

Z góry dziękuję za odpowiedz

30.10.2010
17:31
[2]

redan [ Wiking ]

1. ciekawe musiały być te tutki, skoro nie wspomnieli nic o materiałach nakładanych na obiekty. spróbuj nałożyć na szybę materiał szkło, lub sam dobierz parametry we właściwościach koloru/materiału - ior, kolor alfa, przezroczystość itp.
2. spróbuj umieścić we wnętrzu jakieś słabe źródło światła - często parametry szkła przy renderze dają słabe parametry przezroczystości
3. w opcjach renderu spróbuj włączyć opcję śledzenia promieni światła i uwzględnienia materiałów (znacznie wydłuża czas renderu)
4. zaloguj się na swoje konto na autodesku i tam poszukaj więcej tutków

30.10.2010
19:07
[3]

karnisterniak [ Pretorianin ]

Yhm zastosuję się do twoich porad i jak uzupełnię trochę wiedzę na temat oświetlenia i
ustawień związanych z nakładaniem kolorów zobaczę co to da, dziękuję za odp :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.