GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Czy Amerykanie potrafią używać manualnej skrzyni?

19.09.2010
20:31
[1]

Gizzah [ Pretorianin ]

Czy Amerykanie potrafią używać manualnej skrzyni?

Ciekawi mnie to, bo gdzie się nie obejrzysz, to wszyscy jeżdżą tam na automatach. Czy przeciętny Amerykanin potrafi obsługiwać się taką skrzynią, operować sprzęgłem? Uczą ich tego na kursach? Od dawna już mi to chodzi po głowie.

19.09.2010
20:33
[2]

zoloman [ Legend ]

nie musi umieć, skoro 99,9% samochodów tam to automaty

19.09.2010
20:33
[3]

Devilyn [ Storm Detonation ]

Tam można zrobić chyba prawo jazdy wyłącznie na automaty lub na manuala (i na automat też). Tyle że w Stanach "tradycja" automatycznej skrzyni trwa od wielu lat, kiedy u nas to nadal nieraz nowość dla niektórych.

19.09.2010
20:35
[4]

mirencjum [ operator kursora ]

Skrzynie manualne już dawno powinny być w muzeum.

19.09.2010
20:36
smile
[5]

kubicBSK [ Legend ]

Od dawna już mi to chodzi po głowie.



Od jak dawna?

19.09.2010
20:36
[6]

Ragnus [ thrash ]

Nie prawda, z manualem masz większą kontrolę jazdy.

19.09.2010
20:38
[7]

dzony600 [ Generaďż˝ ]

automat FTW !

19.09.2010
20:40
smile
[8]

Simen_01 [ Generaďż˝ ]

W Autoświecie (lata temu) czytałem, że Britney Spears chciała kupić Porsche 356 i musiał z nią jechać instruktor, po porschawka miała manualną skrzynię, a Britney nie umiała takim autem jeździć

19.09.2010
20:43
smile
[9]

Sizalus [ Senator ]

Większość Amerykanów nie umie jeździć na manualu, bo nigdy w życiu nie mieli okazji. Na youtube są nawet tutoriale jak obsługiwać ręczną skrzynię :)

19.09.2010
20:46
[10]

Mr. Big Brain [ Pretorianin ]

Oj, źle przeczytałem.

19.09.2010
20:48
[11]

ma_ko [ Fanboy Sony ]

automat FTW!

19.09.2010
20:51
[12]

siurekm [ Szef wszystkich szefów ]

Automat świetnie spisuje się w mieście kiedy, co rusz musisz zmienić bieg.

A Automat to u Amerykanów standard, może u nas się też doczekamy takiego "standardu"

19.09.2010
20:52
[13]

miczek2008 [ Generaďż˝ ]

Nie musza, bo w USA prawie 100% samochodów jest z automatem. Pewnie są wyjątki, ale na pewno jest ich niewiele.

19.09.2010
20:53
[14]

mirencjum [ operator kursora ]

Ragnus --> Nie prawda, z manualem masz większą kontrolę jazdy.

Wydaje mi się, że kierowca mający 16 biegową skrzynię myśli inaczej.

raziel88ck --> Dla komunikacji miejskiej standard to automat, pięć biegów.


Czy Amerykanie potrafią używać manualnej skrzyni? - mirencjum
19.09.2010
21:03
[15]

raziel88ck [ Legend ]

mirencjum - a autobus ile ma biegow i czy wrzuca sie je tak samo jak w osobowce?

U mnie dosc czesto sa te manuale.

xircom - moze i lubia, ale nie maja do nich reki :D

19.09.2010
21:03
[16]

Dycu [ zbanowany QQuel ]

Mirek - Zasuwasz do sklepu autobusem? Osobówki nie maja 16 biegowej skrzyni, wiesz?

19.09.2010
21:11
[17]

xircom [ Generaďż˝ ]

Wiem, że dziewczyny bardzo lubieją drążki :]

19.09.2010
21:12
[18]

hctkko [ Key of Awesome ]

raziel88ck --> w ck manuale mają tylko jelcze i ikarusy, reszta jest na automacie ;)

19.09.2010
21:13
[19]

Dryf Wiatrów Zachodnich [ Konsul ]

"Tam można zrobić chyba prawo jazdy wyłącznie na automaty lub na manuala (i na automat też)."

Mozna, w polsce tez jest taka mozliwosc. Tylko ze u nich prawo jazdy tylko na automat to norma, u nas korzystaja z tego glownie niepelnosprawni.

"w ck manuale mają tylko jelcze i ikarusy, reszta jest na automacie ;)"

Co to jest ck?
W Warszawie nawet stare ikarusy maja automat, od lat nie widzialem autobusu miejskiego w manualu.

19.09.2010
21:13
[20]

raziel88ck [ Legend ]

Problem w tym, ze tych ikarusow jest naprawde sporo, a i spotkalem sie z takmi, ktore mialy automat. Jelczy jest coraz mniej, to juz rzadkosc, chyba sie wiekszosc posypala.

Dryf Wiatrów Zachodnich - ck kielce

19.09.2010
21:16
[21]

Pichtowy [ Senator ]

mirencjum -> nawet sredni kierowca potrafi takim samym autem ze skrzynia manualna osiągać sporo mniejsze spalanie niż gdy jeździ autem z automatem.
W osobówkach manual to dobra rzecz. W aucie z aspiracjami sportowymi to mus. W cięzarówkach i autobusach moze być nawet napęd na pedały z przerzutkami, nie jeżdze i nie zamierzam, niech se wymyślają co chcą, żeby tylko mniej paliło i było przyjazne dla kierowcy.

W USA ludzie jeżdzą manualami ale sa to wyjątki, tylko ci którym zależy na posiadaniu auta z manualna skrzynią, najczęściej sa to lepsze wozy, z mocniejszymi silnikami, coś na co u nas mówi się "sportowe". Czytam ostatnio czasopismo Car&Driver i tam zdarza się że maniacy nażekją że europejskie firmy na ich rynek w USA wprowadza tylko auta z automatem a w euro sa wersje do wyboru. Więc ktoś tam musi umieć jeździć

19.09.2010
21:18
[22]

miczek2008 [ Generaďż˝ ]

[20]raziel88ck --->nie dziwie się, większość Jelczy jest starszych ode mnie(ja rocznik '95).

19.09.2010
21:18
[23]

mirencjum [ operator kursora ]

Pichtowy --> mirencjum -> nawet sredni kierowca potrafi takim samym autem ze skrzynia manualna osiągać sporo mniejsze spalanie niż gdy jeździ autem z automatem.

Jeździsz dla kropelki? To chyba wiadomo, że automat ma większe zużycie paliwa. Coś za coś.

19.09.2010
21:20
[24]

ksips [ Legend ]

[21] Odkąd zobaczyłem działanie Launch Control w Audi Q7, odtąd uwierzyłem, że nikt by ręcznie nie był w stanie ruszyć tak jak samochód z tym systemem ;)

19.09.2010
21:24
[25]

tash [ Chor��y ]

"Tam można zrobić chyba prawo jazdy wyłącznie na automaty lub na manuala (i na automat też)."

A skad taka dziwna teoria?

19.09.2010
21:24
[26]

Dryf Wiatrów Zachodnich [ Konsul ]

Pichtowy - "W osobówkach manual to dobra rzecz. W aucie z aspiracjami sportowymi to mus."

A skrzynie dwusprzeglowe? Dziala to tak ze podczas przerzucania biegu nie rozlacza napedu i taki automat ma lepsze osiagi niz wersje z manualem.

Jak wyjasnisz to ze np takie Bugatti Veyron nie wystepuje wogole w wersji z manualem?

Tash - ? Przeciez nawet u nas tak mozna.

19.09.2010
21:24
smile
[27]

Loonovitch [ Pretorianin ]

Nie wiem co w tym zlego, automatyczna jest lepsza. Jak bede kupowal sobie samochod to mam nadzieje, ze uda mi sie automatyczna.

19.09.2010
21:26
[28]

Aen [ Anesthetize ]

Automaty są w dechę, dziś miałem okazję jeździć Volvo XC70 z taką skrzynią. Poezja, luz i przyjemność. Automat FTW!

19.09.2010
21:29
[29]

tomekcz [ Polska ]

Tu trzeba rozróżnić pewną sprawę, automaty w starych autach były beznadziejne i nie chciałbym takimi jeździć, ale już taka dwu sprzęgłowa DSG to co innego, tylko, że za autko z taką skrzynią trzeba zapłacić i tutaj jest pies pogrzebany, przynajmniej w moim przypadku :)

Jak wyjasnisz to ze np takie Bugatti Veyron nie wystepuje wogole w wersji z manualem?

Ciekawe jak byś ruszał veyronem z manualną skrzynią? :)

19.09.2010
21:29
[30]

Cyber Rekin [ Sharkee ]

Loonovitch - Jesteś nowym kontem Loon' czy może jego naśladowcą?

19.09.2010
21:29
[31]

PrzemoDZ [ kebab w bulce ]

Dryf Wiatrów Zachodnich --> skrzynie dwusprzęgłowe to zupełnie co innego- my mówimy o "amerykańskich automatach", czyli skrzyniach z przekładnią hydrokinetyczną, a ten wynalazek ustępuje manualowi niemal pod każdym względem.

19.09.2010
21:30
[32]

Dryf Wiatrów Zachodnich [ Konsul ]

"Ciekawe jak byś ruszał veyronem z manualną skrzynią? :)"

No ja to wiem, interesuje mnie co powie ktos kto uwaza ze w sportowce musi byc manual :)

19.09.2010
21:31
[33]

Pichtowy [ Senator ]

Mirencjum -> nie dla kropelki. Mówię tu o 20%. Porównanie dla BMW 525 tds z automatem i bez. Albo Honda CR-V benzynowy. Różnice najbardziej widać w mieście i w przy jeździe gdy się dużo przyspiesza/rusza z miejsca

19.09.2010
21:32
[34]

ribik [ Generaďż˝ ]

Żadne manuale ani automaty tylko przepustnica jak w myśliwcu

19.09.2010
21:40
[35]

Dryf Wiatrów Zachodnich [ Konsul ]

PrzemoDZ - na papierze pewnie ustepuja. Pytanie tylko czy np 1 sekunda szybciej do setki na manualu to cos co da sie wykorzystac na codzien? Mi by bylo lepiej z nieco gorszymi osiagami i wyzszym spalaniem ale z mozliwoscia trzymania dwoch lap na kierownicy przez caly czas.

19.09.2010
21:45
smile
[36]

mirencjum [ operator kursora ]

Mi by bylo lepiej z nieco gorszymi osiagami i wyzszym spalaniem ale z mozliwoscia trzymania dwoch lap na kierownicy przez caly czas.

... i jeszcze lewą nogę można sobie wystawić przez okno. Dla wielu kierowców ruszanie pod górę to moment stresu i błędów. W tym momencie automat jest wybawieniem. Auto nigdy nie stoczy się do tyłu przy ruszaniu.

19.09.2010
21:53
[37]

koniec jest blisko [ Generaďż˝ ]

Ja mam Hill Holder i ruszanie pod gorke przodem czy tylem nawet dla mojej malzonki jest banalne, mimo ze mam manual (osobiscie zaluje ze nie wzialem automata)

19.09.2010
21:55
[38]

PrzemoDZ [ kebab w bulce ]

Dryf Wiatrów Zachodnich -->

Napisałem przecież że ustępują prawie pod każdym względem, czyli nie chodzi tylko o ta jedną sekundę (choć ta jedna sekunda to sporo). Chodzi też o samą charakterystykę jazdy- przykład: zbierasz sie do wyprzedzania. Co robisz mając manual? Standard- redukcja i gaz w podłogę. Auto natychmiastowo wyrywa do przodu oddychając wysokimi obrotami.
Natomiast jadąc automatem, wciskasz gaz do oporu a auto dopiero zaczyna sie zbierać bo natychmiastowa redukcja nie następuje. Zaczynasz przyspieszać na dotychczasowym biegu i szlag Cię trafia bo wiesz że sam byś to zrobił szybciej, sprawniej, lepiej.
Nie mówię już o takich sprawach jak wyższe zużycie paliwa, czy wyższe koszty serwisowania.

DCT (koncern volkswagena- DSG), AMT, MCT - jak najbardziej.
Staromodny automat jak u dziadka z texasu- dziękuję, wole manual.

19.09.2010
21:56
[39]

pooh_5 [ Czyste Rączki ]

Jak z kolei ma się sprawa z awaryjnością automatów? Zawsze byłem przekonany że są bardziej awaryjne niż manualne, do tego naprawy są droższe. Może ktoś się na ten temat wypowiedzieć?

19.09.2010
22:05
[40]

mirencjum [ operator kursora ]

pooh_5 --> Jak z kolei ma się sprawa z awaryjnością automatów? Może ktoś się na ten temat wypowiedzieć?

Obecnie produkowane skrzynie renomowanych firm to solidne produkty. Na przykładzie dużych skrzyń mogę powiedzieć, że dbałość o prawidłowy stan oleju, jego wymiana zgodna z zaleceniami producenta, gwarantuje długotrwałą bezawaryjną eksploatację. Po 500 tys przejechanych km obowiązkowy demontaż skrzyni i przegląd w autoryzowanym serwisie. Po milionie przejechanych km. nie widać objawów zużycia i błędnego włączania biegów. Czasem występuje konieczność wyregulowania skrzyni. Po podłączeniu laptopa naprawa trwa około 2 min. Jeżeli skrzynia padnie, to koszt naprawy może przewyższyć wartość samochodu.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.