GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Drakensang - pomocy

15.08.2010
17:18
[1]

HardcoreSlave [ Legionista ]

Drakensang - pomocy

Co za system rządzi tą grą ? Przykład z jagodami - podchodzę do każdego krzaka i ciągle "porażka" :| Jeden na 10 krzaków da się oskubać, to jest bardzo irytujące. Jest coś o czym nie wiem ? Da się to jakoś sprawniej zrobić ? Jak mam wypełnić questa skoro nie mogę nawet zerwać tych krzaków...

15.08.2010
17:21
smile
[2]

Loon' [ Generaďż˝ ]

a czego spodziewales sie po jednej z bardziej przereklamowanych gier ostatnich lat?

15.08.2010
17:22
smile
[3]

zarith [ ]

musisz rozwinąc sobie umiejętnosc zielarstwo, o ile się nie mylę. a odpowiadając na twoje pytanie, grą rządzi niemiecki system rpg 'das schwarze auge' :)

15.08.2010
17:23
[4]

orzinn [ GOD LIKE ]

powinno być 'das braune auge' bo takie g***o wyszło.

15.08.2010
17:26
[5]

HardcoreSlave [ Legionista ]

zarith -> Taa, zielarstwo rozwinąłem z 2 pkt. na 9 (max) i dalej to samo :| To mnie naprawdę wk*rwia. Cóż, chyba pozostaje mi się dalej denerwować podczas kolejnych prób, a może kiedyś (o ile wcześniej komp przez balkon nie wyleci) się w końcu uda.

Tak btw. Jak tu dodać umiejętność ? Chodzi mi o np. cios z obrotu, czyli te umiejętności z zakresu ofensywnych, defensywnych i obronnych bodaj.

15.08.2010
17:53
[6]

Backside [ Senator ]

Po najechaniu na zielarstwo podświetlą Ci się w lewej tabelce statystyki odpowiadające za powodzenie zrywania ziółek (zręczność i tak dalej). Upewnij się czy masz je rozwinięte... i czy masz postać odpowiednią do tak delikatnych czynności ;).

Ale fakt, że jest to momentami denerwujące. Nawet rozwinięte postaci na wysokich poziomach mają kłopoty ze zrywaniem podstawowych roślin.

Tak btw. Jak tu dodać umiejętność ? Chodzi mi o np. cios z obrotu, czyli te umiejętności z zakresu ofensywnych, defensywnych i obronnych bodaj.

Musisz znaleźć nauczyciela i w opcji dialogowej wybrać [Nauka].
Z ciekawości - kim grasz?


Loon ---> jak niemalże niereklamowana gra może okazać się przereklamowana :)?

15.08.2010
18:00
[7]

HardcoreSlave [ Legionista ]

Gram wojownikiem. Chciałbym się nauczyć np. ciosy z obrotu, ale w pierwszej krainie chyba nie ma nauczyciela na wojowników. Jagody udało mi się wreszcie zerwać amazonką z drużyny (rozwinąłem zielarstwo na 6 pkt. dla pewności). Generalnie gra mi się bardzo podoba, ma klimat.

15.08.2010
18:05
[8]

Artilio [ Black Templar ]

Grasz w Dark Eye czy River of Time?

15.08.2010
18:07
[9]

Loon' [ Generaďż˝ ]

Backside -> recenzenci się nią jarali jakby dostali pierwszego RPGa od 1982 :). Kiedyś aż nie wytrzymałem i napisałem własną reckę 4fun ze sprawiedliwą oceną ;)

15.08.2010
18:07
smile
[10]

Backside [ Senator ]

HardcoreSlave ---> no to jest właśnie tak to jest ułożone, że każda klasa ma tylko określony zakres czynności, który wykona z powodzeniem i dla takiego wojownika zielarstwo będzie kwestią zniszczenia 10 krzaczków na 1 udany zbiór jagód :).

Trzeba od razu wymyślić sobie specjalizację i rozwijać postać w 1-2 kierunkach. Inaczej, po kilkunastu godzinach przyjdzie trudny moment, kiedy stworzymy wielofunkcyjną postać, która będzie we wszystkim za słaba.
A wyręczenie się kobietą do zdobywania pożywienia to dobre rozwiązanie ;).

Proponuję pakować u bohatera jak najwięcej w 1-2 typy broni, siłę i punkty życia. Wyjdzie z tego fajny paker. A po drodze okaże się czy chcesz się także pobawić w kowala (z tego co pamiętam nie jest to jakieś super opłacalne) albo specjalistę od dobrej gadki (bo tradycyjnie skille odpowiadające za etykietę i gadanie pozwala na ciekawe rozwiązania questów).


Loon --> ale nie czaję co jest nie tak. Znajdą się ludzie, którzy lubię odświeżanie gatunków. Zwłaszcza jeśli towarzyszy temu - tak jak w tym przypadku - sympatyczne uniwersum, kolorowy świat, baśniowa opowieść itd. Czyli w zasadzie poza stricte mechaniką gry, absolutnie wszystko jest nowe. A do tego dochodzi jeszcze taka zaleta, że takie gry są prawie na wymarciu.

Na zasadzie "już było" nikt nie powinien zachwycać się platformówkami z XBLA albo odświeżonymi Monkey Island i Sam & Max :).

15.08.2010
18:13
smile
[11]

Loon' [ Generaďż˝ ]

No bo ta gra była nudna. W polskiej prasie wylansowano ją na nieoczekiwany hit RPG, przypadła do gustu kilku graczom, ale na pewno nie zasługuje na aż takie zaszczyty. Trochę jak Wiedźmin, choć ten był na pewno lepszy od Drakensanga ;)

15.08.2010
18:19
[12]

Backside [ Senator ]

Loon ---> jasne, jasne :). Od 2 lat sypią się na forach rekomendacje od userów i zaraz "kilku graczom".

A "wylansowana" :0? Może zwyczajnie się większości podoba? Ja nie przypominam sobie, żebym pisząc recenzję był namawiany do pochlebstw albo wczuwał się w wizjonera. Jest ładna grafika, dużo klas do wyboru i różne możliwości rozwoju, detektywistyczna fabuła - wszystko gra . Oczywiście gra swoje wady miała, dla Ciebie może być nudna, ale żeby od razu "wylansowana" i spodobało się "kilku graczom"? Trochę więcej dystansu ;).


btw - gdyby gra faktycznie jechała tylko na prasowym hype'ie, w dobie kryzysu zamknęli by studio, a nie pozwolili tworzyć sequel i dodatek ;).

15.08.2010
18:25
[13]

Loon' [ Generaďż˝ ]

Ale wystarczy porównać średnią ocen zagranicznej (73%) i polskiej (84% - w tym 92% gram, 90% onetu, 90% playbacku [ale autor recki miał 50 lat, nie wypadało mi powiedzieć, żeby się puknął] czy 88% GOL), żeby zobaczyć, że prasa w Polsce się jakoś niezdrowo podjarała, nawet nie wiem czy nie na zasadzie efektu domina.

15.08.2010
18:30
[14]

Artilio [ Black Templar ]

A może im się po prostu spodobała?

15.08.2010
18:34
[15]

muhabor [ Zielony ]

Bardzo dobra gra, to i oceny wysokie, co tu się dziwić.

15.08.2010
23:36
[16]

Dzikouak [ Konsul ]

@HardcoreSlave W tej grze samo pojawienie się zadania, nie oznacza, że postać będzie je w stanie wynikać od razu. Zresztą, nie masz się czym denerwować. Limitu czasowego nie ma, więc zadanie to możesz wykonać kiedy rozwiniesz umiejętność.

A teraz do rzeczy. Nie piszę RTFM, bo akurat tam tego nie ma (noż krowa mać, jak można takich rzeczy nie wyjaśnić w instrukcji?!). Test umiejętności wygląda następująco: rzuca się 3 razy k20 i porównuje wyniki z poziomem trzech atrybutów przypisanych umiejętności (np.: zielarstwo ma Mądrość, Inteligencję i Zręczność) - jeśli jakaś cecha się powtarza, testuje się ją dwa razy. Jeżeli rzut jest równy bądź niższy od atrybutu, to jest super i przechodzi się do następnego. Jeśli któryś rzut jest wyższy, wóczas różnicę odejmuje się od poziomu umiejętności. Jeśli po wszystkich trzech rzutach w "puli" umiejętności zostanie przynajmniej 1 punkt, test jest udany. Jeśli nie - test jest nieudany. Dwie rzucone 20 to automatyczny pech, dwie 1 to automatyczny sukces.

Przykład: Test zielarstwa (MD/IN/ZR). Bohater ma następujące cechy: MD 15, IN 11, ZR 13, Zielarstwo 8. Rzucamy. Wypada 15 (równo z cechą, jest dobrze), 17 (o 6 za dużo, od 8 punktów zielarstwa odejmujemy różnicę równą 6, zostaje 2) i 10 (jest super). Zostają nam 2 punkty więc test jest udany. Gdyby w ostatnim rzucie wypadło 15 (dwa punkty różnicy, co sprowadza pulę do 0), test byłby nieudany.

Niektóre umiejętności mogą mieć modyfikator trudności (np.: kiedy próbujemy otworzyć zamek bez użycia żadnych narzędzi, dostajemy karę -10, kiedy używamy dobrych wytrychów, premia wynosi chyba +3). Modyfikator stosuje się do poziomu umiejętności, nie do atrybutów. Oczywiście kiedy modyfikator sprowadza wartość umiejętność do 0 lub mniej, jedyną szansą na powodzenie jest rzucenie dwóch jedynek.

Przy tworzeniu postaci warto zadbać, aby umiejętności odpowiadały atrybutom (i na odwrót). Piszę o tworzeniu, gdyż same atrybuty są dość drogie i moim zdaniem lepiej wydawać punkty doświadczenia na umiejętności i manewry bojowe.

W konsoli (ikona znaku zapytania w lewym dolnym rogu ekranu) wyświetlane są wyniki poszczególnych rzutów i wszystkie zastosowane modyfikatory.

@Backside - Gra świetnie sprzedała się w Niemczech i Austrii, bo u nich "Das Schwarze Auge" to tak jak u nas "Wiedźmin" :o)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.