GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Nowy Gothic, jaki powinien być i jak wyglądać, np Gothic V ?

04.08.2010
15:17
smile
[1]

Matekso [ Konsul ]

Nowy Gothic, jaki powinien być i jak wyglądać, np Gothic V ?

mając na horyzoncie nadchodzącą wielkimi krokami produkcję gothic Arcania Tale, przyszło mi na myśl stworzyć własną wizję świata, przedmiotów akcji wątków i fabuły następcy Gothic'a IV-tego.

Gothic V powinien się wyróżniać świeżością i powiewem nowych pomysłów. Oczywiście to co do tej pory zostało umieszczone w uniwersum gothica powinno pozostać nie naruszone, lecz z lekka zmodyfikowane i poprawione.

Otóż świat gothica V powinien zostać otwarty i poszerzony podobnie jak to miało miejsce w 3 części, nie aż tak chwalebnej ale jakże bogatej i ciekawej oprawie. Mapa gothica według mojej wizji to świat cześć kontynentu podzielona na strefy klimatyczne w centrum mapy góry z frakcjami górskimi osadami śnieg, i dużo lodu, niziny to pokryte gęstym lasem tereny z osadami i 2ma solidnie dużymi miastami zarówno po jednej i drugiej stronie mapy oddalonych od siebie. Dalej od lasów wybrzeża plaże i połać oceanu z wysepkami i wyspami pokrytymi zakopanymi skarbami i plemionami bądź osadnikami rybacy tubylcy. a z drugiej strony lasu rozciągająca się bezkresna pustynia, gdzie znajdą się rozsiana obozy osady odpowiednie dla danych frakcji ludzi pustyni ( mogą być assasynii )

to co chciałbym żeby było zmienione i poprawione w grze: umiejętności drzewko rozwoju jak gothic 2 nauczyciele zostają, bohater potrafi pływać nurkować, posługuje się: wędką łowi ryby z rzek i oceanów nurkując poławia muszle otwiera skrzynie pod wodą, jak umie łowić to i porusza się łodziami, podczas siadania na krześle i pniaku może jeść na stole lub na kiju piecze kiełbasę mięso, bohater potrafi grać na gitarze czy muszli np wydobywa dźwięk przy ognisku i gra np przy ognisku, rośliny nadal zostają do handlu i alchemii, po co jest pień do piłowania, może ktoś rozwiąże tą sprawę zdobywam siłę lub drewno? palmy mają kokosy które można zbierać. w grze więcej kobiet i mniejszych bawiących się dzieci, zwierzęta domowe które chadzają sobie po ulicach psy koty myszy szczury uciekają na naszą obecność, tworzenie boni, kucie metalu, kucie z gród złota złotych monet lub świecidełek, ostrzenie broni,

W 2ch dużych miastach na jedno przypada system klas społecznych biedni zamożni kupcy, zamek a w drugim duży klasztor z magami rekruci kupcy rzemieślnicy i zwykli obywatele. W miastach władzą będzie burmistrz, król który zbiera daninę podatki od mieszkańców, wydaje rozkaz na sprzedanie ziemi w grze. Tak było by to wielkim urozmaiceniem dyby bezi mógłby kupić na danej mapce w wyznaczonych regionach kupić jedną działkę do wyboru lub jedną wysepkę, lub w mieście działkę lub dom, który generował by zysk np przez produkcję jaj, mięsa czyli tam hodowla świń, krowy na mleko lub mięso, dom to gromadzenie artefaktów i dzieł ze skarbów które można by było wystawiać na aukcję dla zamożnych w ich dzielnicach, między miastami jeździły by karawany i jako taksówki można wykupić jazdę zamiast używania wierzchowców np koń wielbłąd osioł itd. a tak to standardowo bieg, i spacerek. a wszystko ustalone było by w okienku rozporządzenia wyspą u burmistrza. gdzie generowało by przychody zysk i podatki. Aha fajnie jakby zaimplementowane np kurniki gdzie hoduje kury dla jajek lub pole obsiewane. takie urozmaicenie

Fabuła: naszego bohatera poznajemy na pustyni jako biednego niewolnika zamkniętego za kratami coś ala Gothic I kolonia karna, swoją drogą to mi się podobało wątek niewolnika więźnia). W tej części moglibyśmy poznać prawdziwe imię naszego bohatera i rodzinę wraz z postępem fabuły który kompletnie stracił pamięć i nie wie z skąd pochodził. W toku gry natrafia na znane osoby lecz te go nie rozpoznają ale że wydaję się im znajomy pomagają mu w pnięciu się w górę i odzyskaniu pamięci aby to zrobić, bohater musi się wyszkolić na maga bojownika lub złodzieja by dotrzeć do liderów frakcji i poznać choćby odpowiedź na to pytanie kim był i jaką posiadał tożsamość- oczywiście tu fantazjuję ale taka akcja by mnie ciekawiła od zera do milionera, bohater poznaje rodzinę, przyjaciół zostaje szanowanym obywatelem, finał może być taki że wielki wezyr pustyni poznaje go w ostatnim akcie i uknówa plan pojmania nas i toczymy walkę finałową z bossem , klasyczny happy end.

W grze można by było prowadzić wiele ustawień technicznych pora dnia nocy stany pogody walka mieczami toporami łukami kusze broń miotana dzidy rzucamy w przeciwnika, magia troszkę trudniejsza nie jak ckm walimy seriami ognistymi kulami np by rzucić zaklęcie musi być odpowiednia pogoda ogień nie rzucimy gdy pada deszcz lodu nie używam na pustyni wiatr gdy jest burza i takie tam. walka oparta o combo, nie jak slasher lecz styl ala wiedźmin sekwencje ciosów

Oczywiście to moja wybujała fantazja mnie poniosła, w życiu realnym dobrze sobie radzę i wszystko u mnie oki, czekam na wasze propozycje komentarze i jakiego byście chcieli gothica?

04.08.2010
15:27
[2]

Trelis [ Yarpen Zirgin ]

Myślę, że cala epoka Gothic skończyła się na trzeciej części, która także miała niewiele wspólnego z obydwiema pozostałymi. Owa odsłona skupiała się bardziej na podbijaniu miast, zdobywaniu reputacji w różnych osadach, a na dodatek trzeba pamiętać o dobrej fabule, której tutaj zabrakło. Owszem, piękna grafika i wielki, zróżnicowany świat trochę zakrywał wszelkie błędy i niedoróbki, lecz od "trójki" spodziewałem się o wiele więcej. Nie mówiąc już o dodatku, który okazał się wielką klapą. Kupiłem go zaraz po premierze, zainstalowałem i pograłem kilkanaście minut. I nie dość, że postacie szybciej znikały niż się pojawiały to nie było w grze żadnych zwierząt, nie wspominając już o skąpej roślinności. Finalnie wyszła wielka klapa i nic więcej do dodania nie mam. Zawiodłem się, kupiłem Risena i przeżyłem jeszcze raz historię tak samo dobrą jak w Gothic 2. Nie wymagam od Arcanii zupełnie nic. Domyślam się, że to ostatnia część serii, która na pewno nie przyniesie zbyt wysokich dochodów.

04.08.2010
15:30
smile
[3]

rzaba89nae [ WTF!? ]

Nowy Gothic powinien mieć:

-Bezimiennego bohatera z bardzo słabymi statystykami, acz szybkimi nogami
-Bardzo pofalowany i nierówny teren gry
-Nieziemskie wymagania
-Słaby system walki
-Masę bugów
-Fajna fabułę, koniecznie o Orkach

Jak ktoś chce, niech uzupełni moją listę.

04.08.2010
15:56
[4]

Disconnect [ Legionista ]

Zobaczymy jak to będzie po premierze najnowszej części tego cyklu, ale jeśli będzie słaba to lepiej dla serii, aby odeszła choć z cieniem honoru i ogłosiła swą kapitulację. Ciągnięcie czegoś, co zaczyna nie wychodzić jest bezsensu, a i Graczy przyprawia o białą gorączkę. Wszystko jednak zależy, jak mówiłem, od tego jak się popisze Spellbound.

04.08.2010
16:04
smile
[5]

kęsik [ Legend ]

Gothic już się skończył. Arcania to nie jest Gothic!

04.08.2010
16:13
[6]

Disconnect [ Legionista ]

Jak to nie? Te same realia, ten sam świat, ci sami NPCe, ba, nawet czas akcji kilka lat po poprzedniczce! To że studio się zmieniło nie oznacza, że marka także.

04.08.2010
19:05
[7]

NEMROK19 [ Generaďż˝ ]

W gothic 4 nie będziemy grać Bezim ,więc to już nie to samo

05.08.2010
17:12
[8]

Disconnect [ Legionista ]

@ NEMROK19- a jakże, wcielimy się właśnie w postać bezimiennego bohatera! Coś wyczekujecie niczym mesjasza nową odsłonę serii, a nie czytacie najważniejszych informacji...

05.08.2010
17:13
smile
[9]

Ksionim [ Generaďż˝ ]

Gothic V? Optymista z ciebie!
Disconnect --> Kęsik miał prawdopodobnie na myśli emocje związane z grą i jej klimat. Czyli to czego brakuje już w 3 odsłonie.

05.08.2010
17:21
[10]

Qverty™ [ Legend ]

Nie będziemy grać tym Bezim z poprzednich części tylko nowym Bezim - pastuchem.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.