GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Szarpanie na biegu 1 i 2

03.08.2010
17:54
[1]

wierzchos [ Junior ]

Szarpanie na biegu 1 i 2

Ostatnio gdy przejeżdżałem przez próg zwalniający miałem bieg 1 po przejechaniu przez ten próg samochód zaczął strasznie szarpać tak jakby brakowało gazu - to tylko moje zdanie. Wrzuciłem 2 i to szarpanie powoli ustępowało. Na 3 było już normalnie. Jak wróciłem do domu odkręciłem troszkę zawór który reguluje przepływ LPG pod machą, jednak to szarpanie nie ustąpiło. Ponownie jak ruszyłem z 1 potem na 2 to okazało się, że na 2 też szarpie tak jak na 1. Na innych biegach jest okej. Co może powodować te szarpanie?
Golf II, silnik 1.3 działa tylko instalacja LPG, nie chodzi na benzynie.

03.08.2010
17:58
smile
[2]

Lansdowne [ Pretorianin ]

Na jedynce przez próg? Nie dziwne, że skacze jak żaba. Tzn. no można, ale żeby az na jedyne redukowac ;p

03.08.2010
18:06
[3]

wierzchos [ Junior ]

w tym przypadku był 1 bo przed progiem nastąpiło zatrzymanie więc ruszyłem z 1.

03.08.2010
18:27
[4]

mirencjum [ operator kursora ]

Może to koło dwumasowe, nadmierny luz lub sypie się ze starości. Proszę poczytać o objawach i szukać pomocy u mechanika. Naprawa samochodu przez internet, to zgadywanie. Nawet nie wiem czy Twój samochód ma to koło.

"wraz ze znacznym wzrostem momentu obrotowego silnika, dużo gwałtowniejsze mogą być przyrosty sił występujących w układzie przeniesienia napędu. Szarpnięcia te zaś nie tylko obniżają komfort jazdy, ale także odbijają się na trwałości skrzyni biegów. Należy zatem je maksymalnie ograniczyć. Tymczasem tarcza sprzęgła z tłumikiem drgań skrętnych, która w tym celu przez długie lata była wykorzystywana doszła, według twórców DKZ, do granic swych możliwości. Wskazują oni otóż, że jej elementy mogą się przemieścić względem siebie co najwyżej o 25 stopni, podczas gdy w ich rozwiązaniu, polegającym na podzieleniu koła zamachowego na dwie części połączone obrotowo i umieszczeniu między nimi systemu tłumiącego, kąt ten wynosi nawet 100 stopni.
Z liczbami nie ma co dyskutować, poza sporem pozostaje jednak również fakt, że dwumasowe koło zamachowe ze sztywną tarczą sprzęgła ze względu na mechanizm tłumiący drgania (szarpnięcia) skryty we wnętrzu tegoż koła jest dużo bardziej skomplikowaną konstrukcją od sztywnego koła zamachowego z elastyczna tarczą. A skoro DKZ składa się z wielu elementów, większe jest zatem prawdopodobieństwo, że któryś może zacząć szwankować, więcej też trzeba poświęcić uwagi przy kwalifikowaniu koła do dalszej eksploatacji."



03.08.2010
18:57
[5]

Baron Samedie [ Generaďż˝ ]

Po prostu umiera ze starości.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.