GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Awaria dysku twardego

25.06.2010
23:38
[1]

lo0ol [ Jónior ]

Awaria dysku twardego

Halo,

Dzisiaj około godziny 13 zaczął mi wyskakiwać komunikat o prawdopodobnej awarii HDD i propozycji utworzenia backupu danych. Przy każdej próbie uruchomienia komputera pojawia się komunikat od SMARTa i aby go przeskoczyć trzeba nacisnąć F1. Possałem program do monitorowania dysków twardych przez technologie SMART i ocenia mi on "Health" na 0%. W całej liście parametrów dwa z nich są podświetlone i są to:
* Reallocated Sectors Count, 1992, 28, 50, Critical
* Reallocation Event Count, 809, 100, 0, Warning

Kolumny to odpowiednio: Attribute name, Raw value, Value, Threshold, Status

Co się dzieje z dyskiem? Czy grozi mu wielkie niebezpieczeństwo? (teksty niczym z filmu) Czy mogę jakoś samemu sobie poradzić z tym problemem? Zależy mi na załagodzeniu tego ... laptop (a zarazem dysk) ma dopiero dwa miesiące ale mimo to nie mogę w ciągu najbliższych kilku tygodni wysłać go na gwarancję, ponieważ jest mi teraz niezbędny.

Przy okazji, czy ma ktoś pojęcie jak długo trwałaby taka naprawa po wysłaniu sprzętu na gwarancję? Laptop firmy samsung.

Dziękuję.


_________

Edit:
Jak w ogóle wygląda postępowanie w przypadku gwarancji dysku twardego? Bo z tego co pamiętam na hdd zawsze była udzielana gwarancja producenta dysku. Czy wysyłam całego lapa do samsunga i oni się tym zajmują czy tylko dysk do toshiby?

26.06.2010
00:16
[2]

Smoleń [ Sumatran Rat-Monkey ]

Co do samej gwarancji, to gwarantem na wszystko jest Samsung. Sprzęt musisz wysłać do nich. Obawiam się, że nie wystarczy wysłać sam dysk, ale cały sprzęt. Jeżeli bardzo potrzebujesz notka, to rozwiązaniem jest zakup nowego dysku, popracowanie tyle ile musisz i ewentualnie późniejsza odsyłka sprzętu na serwis. Problem prawdopodobnie będzie system, gdyż pewnie miałeś preinstalowany, a Samsung chyba płytek z OS-em nie daje.

26.06.2010
07:04
[3]

legrooch [ MPO Squad Member ]

Co się dzieje z dyskiem? Czy grozi mu wielkie niebezpieczeństwo?
Po pierwsze - sądzisz, że komunikat ze SMARTa wyskakuje dla zabawy?
Rób backup gdziekolwiek, bo może stanąć Ci nawet w czasie wykonywania kopii.

Po drugie - sprawdź na stronie Samsunga jak jest z Twoim dyskiem lub zadzwoń do nich.

Po trzecie - Samsung, którego kupiłem siostrze miał tez problem z dyskiem. Cała naprawa trwała około 2 dni. Ale naprawa mojego telewizora już 30 :> Tak więc ciężko coś określić.

PS. Masz dysk Toshiby? 0_o

26.06.2010
12:42
[4]

lo0ol [ Jónior ]

Więc całość dostarczę prawdopodobnie w czwartek do punktu serwisowego. Mam nadzieję, że dożyje i szybko go odzyskam bo laptop niestety jest mi niezbędny w pracy. Backup zrobiłem na dysku zewnętrznym już wczoraj. W środku mojego r580 siedzi Toshiba MK5055GSX 500GB.

Btw, jak wygląda sprawa z licencją na systemy preinstalowane? Mam klucz Windy na spodzie lapa ale rzeczywiście płyty żadnej nie otrzymałem. Czy jeżeli zainstaluje ściągnięty z Internetu Windows 7 i skorzystam z kluczu naklejonego na spód laptopa to czy licencja będzie ok? OEM jest przyporządkowane tylko do jednego sprzętu na którym został pierwotnie zainstalowany, wymiana dysku chyba niczego nie zmienia? Czy mam racje?

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.