GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Silniki Graficzne | Dyskusje/Porównania/Informacje | [1]

07.06.2010
16:50
smile
[1]

raziel88ck [ Legend ]

Silniki Graficzne | Dyskusje/Porównania/Informacje | [1]

Założyłem wątek o silnikach graficznych, ponieważ zauważyłem, że wielu userów interesuje się tym tematem i ma sporo ciekawych rzeczy do napisania. Nowa część będzie się ukazywać co 300 postów z wyjątkiem pierwszej części, która zakończy się (oby) po 100 postach. Liczę na interesujące dyskusje, porównania, a także nowinki podane przez użytkowników Gry-Online. Poniżej wypiszę kilka silników jakie w tej chwili pamiętam i liczę na to, że pomożecie mi uzupełnić listę. Screeny z gier są również mile widziane. Od golowiczów oczekuję tylko jednego - kultury. Nie chciałbym abyście zaczęli się wzajemnie obrażać z powodu odmiennych poglądów.

Rocznik - Twórca silnika | Nazwa silnika

Silniki Graficzne

1993 - Id Software | Id Tech
1996 - Id Software | Id Tech 2
1998 - Epic Games | Unreal Engine
1999 - Id Software | Id Tech 3
2002 - Epic Games | Unreal Engine 2
2003 - Techland | Chrome Engine
2004 - Crytek Studios | CryENGINE
2004 - Id Software | Id Tech 4
2004 - Techland | Chrome Engine 2
2004 - Valve Software | Source Engine
2006 - Techland | Chrome Engine 3
2006 - Epic Games | Unreal Engine 3
2007 - Codemasters Software | Neon Engine
2007 - Ubisoft Studios | Anvil Engine
2007 - Crytek Studios | CryENGINE 2
2008 - Rockstar Games | RAGE Engine
2008 - Ubisoft Studios | Dunia Engine
2009 - Techland | Chrome Engine 4
2009 - Codemasters Software | GEO Engine

07.06.2010
16:57
[2]

gnoll [ Legend ]

Dodałbym Lihtech, ale było tyle jego wariacji, że sam nie wiem który dopisać :) Najnowszy to Jupiter Extended (EX), z którego chętnie Techland korzysta.

07.06.2010
16:58
[3]

raziel88ck [ Legend ]

gnoll - z tego co wiem to chetnie korzysta City Interactive, a nie Techland ;)

Cala rodzine silnikow Lihtech zostawie sobie na nastepna czesc gdy ja ogarne :P

07.06.2010
18:16
smile
[4]

gnoll [ Legend ]

gnoll - z tego co wiem to chetnie korzysta City Interactive, a nie Techland ;)

Whatever :)

Cala rodzine silnikow Lihtech zostawie sobie na nastepna czesc gdy ja ogarne :P

Optymista :D

07.06.2010
18:18
[5]

kluha666 [ Legend ]

Brakuje Ci takiego silnika jak MT Framework (Lost Planet, Resident Evil 5)

07.06.2010
18:24
[6]

ppaatt1 [ Trekker ]

Jeszcze Real Virtuality od Bohemia Interactive Studio. (Arma, Operation Flashpoint i te sprawy).

07.06.2010
18:34
smile
[7]

Widzący [ Legend ]

Fajnie byłoby wyjaśnić co to jest "silnik graficzny", po co jest "silnik graficzny", jakie są różnice pomiędzy "silnikami graficznymi" i jakie własności gier są determinowane użyciem konkretnego "silnika graficznego" oraz na koniec, dlaczego istnieje tyle "silników graficznych"?

07.06.2010
18:52
[8]

Lucyfer89 [ Lucek ]

popraw:
"2008 - Rockstar Games | RAGE Engine "
na:
"2006 - Rockstar Games | RAGE Engine "

Swoją drogą wydawało mi się, że ten silnik już wcześniej był stosowany (GTA 3?), a później jedynie rozwijany, jednak i wiki i moby podają, że pierwszą grą z niego korzystającą był Table Tennis (2006).

07.06.2010
20:13
smile
[9]

raziel88ck [ Legend ]

Dzięki Wszystkim. :P

Widzący - swietny pomysl

Lucyfer89 - poprzednie gta w 3d byly tworzone na silniku RenderWare. Sluszna uwaga, RAGE byl w 2006 roku z Table Tennis. Poprawie w nastepnej czesci.

1993 - Id Software | Id Tech
1996 - Id Software | Id Tech 2
1998 - Epic Games | Unreal Engine
1998 - Monolith Productions | Lithtech 1.0
1999 - Id Software | Id Tech 3
2001 - Remedy Entertainment | MAX-FX
2002 - Monolith Productions | Lithtech 1.5
2002 - 2K Czech | LS3D Engine
2002 - Epic Games | Unreal Engine 2
2003 - Techland | Chrome Engine
2003 - Remedy Entertainment | MAX-FX 2.0
2004 - Crytek Studios | CryENGINE
2004 - Id Software | Id Tech 4
2004 - Techland | Chrome Engine 2
2004 - Valve Software | Source Engine
2005 - Epic Games | Unreal Engine 2.5
2006 - Rockstar Games | RAGE
2006 - Techland | Chrome Engine 3
2006 - Epic Games | Unreal Engine 3
2007 - Codemasters Software | Neon Engine
2007 - Ubisoft Studios | Anvil Engine
2007 - Crytek Studios | CryENGINE 2
2008 - Ubisoft Studios | Dunia Engine
2009 - Techland | Chrome Engine 4
2009 - Codemasters Software | GEO Engine

08.06.2010
12:47
smile
[10]

raziel88ck [ Legend ]

Chciałbym poruszyć pewną dyskusję. Czy tylko dla mnie Colin McRae: Dirt 2 jest obecnie najladniejszą samochodówką?

______________________________________________________________________________

Silnik graficzny – część kodu aplikacji odpowiedzialna za tworzenie grafiki (2D lub 3D) na ekranie komputera. Zawiera elementy konieczne do wykonywania złożonych matematycznych obliczeń i przekształceń elementów grafiki.

Silnik graficzny zajmuje się renderowaniem programowym bądź sprzętowym obrazu na zwykłym ekranie w czasie rzeczywistym. W przypadku grafiki trójwymiarowej oznacza to, że każda klatka obrazu musi zostać wygenerowana na tyle szybko, aby możliwe było swobodne 'poruszanie się' po trójwymiarowym świecie wirtualnym. Silniki graficzne do generowania obrazu 3D są czasami nazywane silnikami 3D. Do przyśpieszenia i wykonywania bardziej złożonych obliczeń mogą wykorzystywać wsparcie sprzętowe specjalizowanych procesorów graficznych oraz obsługujących je bibliotek graficznych takich jak DirectX czy OpenGL.

by wikipedia

08.06.2010
13:58
[11]

matik109 [ SpongeBob Kanciastoporty ]

Dla mnie też DiRT 2 jest najładniejszą wyścigówką, niestety nie mogę pozwolić sobie na max detale(bo wyciągam 2-5 FPS), ale na średnio-wysokich gra bardzo mi się podoba.

08.06.2010
14:05
smile
[12]

raziel88ck [ Legend ]

Dodam od siebie, ze Dirt 2 ma swietna optymalizacje, przynajmniej jesli chodzi o tryb DX9, bo gra jest piekna, szczegolowa, a chodzi mi plynnie w kazdej sytuacji i to na maksymalnych detalach przy rodzielczosci 1680x1050. Ciekaw jestem jak chodzilaby mi w trybie dx11, ale tego sie juz nie dowiem, poniewaz moja karta nie obsluguje najnowszej wersji bibliotek directx. Sadze jednak, ze wtedy nie daloby rady grac na full ze wzgledu chociazby teselacji, ktora powaznie moglaby obciazyc moj komputer. Tak czy inaczej plus dla zmodyfikowanego silnika Neon Engine, ktory teraz po modyfikacjach nosi nazwe GEO Engine. Swietna robota ze strony programistow.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.