Spalanie tkanki tłuszczowej a rodzaj wykonywanych ćwiczeń

24.04.2010
18:12
[1]
Yari [ Juventino ]
Spalanie tkanki tłuszczowej a rodzaj wykonywanych ćwiczeń

Uogólniając na początku. Czy pracujące mięśnie wykorzystują przede wszystkim zgromadzony tłuszcz wokół nich ( mięśni które poddawane są treningowi ) czy pobierają go w kryzysowych sytuacjach z innych partii ciała ? Oczywiście gdy już zabraknie go w spożytym pokarmie.

Sprawa wygląda tak. Stosuję karnitynę ( jako tzw. spalacz tłuszczu ). Tylko po to aby pozbyć się małej oponki na brzuchu , do niczego innego ww suplement diety nie jest mi w zasadzie potrzebny , wagę mam dobrą , tłuszczu w sumie mało po za brzuchem :). Uprawiam kilka sportów , jednak główny ich nacisk kładziony jest na nogi.

I teraz przejdę do przykładu. Byłem dziś na rowerze , 4,5 godziny pedałowania non stop. W czasie jazdy dwa razy zastosowałem karnitynę ( niby zażywać należy przed wysiłkiem , ale na taki długi wypad stwierdziłem że nie ma sensu ). Na internecie można wyczytać że ludziom ona dodaje nawet lekkiego kopa , u mnie jednak powodowała szybki spadek wytrzymałości nóg i błyskawiczny głód , mimo że niedawno jadłem przekąskę jakąś. Zamiast pomagać w lepszym zużywaniu tkanki tłuszczowej mam wrażenie że powoduje odwrotne skutki czyli szybki nawrót głodu.

A może właśnie najlepiej ją stosować przy ćwiczeniach mięśni brzucha ? Skoro chcę właśnie wokół nich spalić tłuszcz ? Może najlepiej spisze się przy 6 Weidera ? Problem jednak w tym że 6 W to tylko 30 minut , a to trochę mało :).

Rozpisałem się , a w sumie pytanie pozostaje jedno jak wspomniałem na początku. Jak wygląda wykorzystywanie nagromadzonego tłuszczu w sytuacjach wzmożonego wysiłku fizycznego w naszym ciele ?

Wiem , wiem , forum o grach , ale może ktoś się znajdzie kto ma jako takie pojęcie w temacie :).
24.04.2010
18:26
[2]
Gonsiur [ Giga Drill Breaker!! ]

Nie spalisz tluszczu tylko na brzuchu, czy tylko na nogach, podczas spalania, 'spada' on z calego ciala. Jak spalic? Przede wszystkim dieta + aeroby w postaci jakiegos intensywnego ruchu minimum 30 min bez przerwy. Czy to bedzie bieganie, rower, plywanie, czy pajacyki przed telewizorem to juz zalezy od ciebie.
A6W nie jest cwiczeniem na odchudzanie. Nie twierdze, ze nie mozna od tego schudnac, ale jego zamierzeniem jest raczej rozbudowa miesni brzucha - tluszczu nie ma, ale miesni rowniez i chcemy jakos wygladac.
Od siebie polecam - dieta, silownia, aeroby (minimum 3x w tygodniu), w weekend odpoczynek (ew. jakies wyjscie na kosza, noge). Z wlasnych doswiadczen stwierdzam, ze samo odstawienie alkoholu i chodzenie na silownie daje juz zauwazalne efekty :).
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2010-04-24 18:29:56]
24.04.2010
18:34
[3]
Misiaty [ Śmierdzący Tchórz ]

Yari

Z własnego doświadczenia (-23 kilo w dwa miesiące bez efektu jojo i ograniczania diety - jem na poziomie 2-3 tyś kalorii dziennie):

- w pierwszej fazie odchudzania wyeliminuj jakiekolwiek posiłki po 18:00.
- o 19:00 co najmniej godzina steppera. Tak samo stepper od 7:00 do co najmniej 7:45 a śniadanie dopiero o 9:00. Dzięki temu Twój organizm spala a nie odkłada przez 15 godzin dziennie :)
- stepper to najlepszy przyjaciel w pierwszej fazie odchudzania. Godzina-dwie steppera dziennie dają niesamowite efekty bardzo szybko.
- wyeliminuj cukier w postaci słodzenia kawy czy herbaty i w postaci np. coli. W samych posiłkach, które jesz normalnie jest wystarczająca ilość cukru.
- nie odmawiaj sobie w trakcie dnia jedzenia. Nie przesadzaj ale też nie schodź poniżej 2 tyś kalorii - inaczej efekt jojo gwarantowany.

Jak już schudniesz to żeby utrzymać wagę ćwicz codziennie. Przynajmniej godzina dziennie. Tłuszczu szybko się nie pozbędziesz. Ja go spalam już od czerwca zeszłego roku i powiem Ci, że jest to bardzo oporna materia. Ale z miesiąca na miesiąc jest go już coraz mniej. Za rok nie powinno go być już w ogóle.

Aha - nie stosuj diet typu 700 kalorii czy diety oczyszczające. Krótkofalowo wyniki znakomite a długofalowo +5-10 kg do tego co ważyłeś przed...

I pamiętaj - organizm tłuszcz magazynuje jako zapas. Jeśli będziesz chodził na siłownię a przy okazji stosował wysokobiałkową dietę to wyrobisz mięśnie ale nie pozbędziesz się tłuszczu. Musisz dać organizmowi sporo czasu na spalanie - dlatego abstynencja od 18:00-9:00. Aha, w tym czasie nic poza wodą nie pij :) Współlokator chodzi na siłownię 3 razy w tygodniu, gra w piłkę i w kosza a nie może się pozbyć w ogóle tłuszczu. Właśnie dlatego, że jego organizm w ogóle go nie potrzebuje spalać... Swoją drogą moja dietą wyrobiłem sobie tak dobrą przemianę materii (wcześniej była tragiczna), że teraz jem co chcę i ile chcę i codziennie ważę tyle samo :) Tylko pamiętaj, że spalanie tłuszczu to wyzwanie nie na 1-2 miesiące ale na 1-2 lat. Znajomy stosuje podobną dietę do mojej, tyle, że dodał znacznie więcej ćwiczeń (głównie bieżnia na siłowni - 2 godziny dziennie plus bardziej restrykcyjne podejście do słodyczy plus 45 minut dziennie ćwiczeń siłowych) i w rok schudnął ze 130 kg do 91 kg :)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2010-04-24 18:37:06]
24.04.2010
18:43
[4]
beowulff [ Legend ]

-23 kilo w dwa miesiące bez efektu jojo i

Nie chce cie martwic ale efekt jojo trwa od 2 do 5 lat wiec nie zobaczysz go odrazu.
Taki spadek wagi to stanowczo za duzo!
Zjedzeniem na wieczor to tez zle, ostatni posilek nalezy jesc 2 godziny przed spaniem, i nie klasc sie glodnym spac, jesli jest sie glodnym przed spanie mozna zjesc jakis ser bialy z niska zawartoscia tluszczu.

Yari-> nie da sie spalic tluszczu na brzuchu tylko:) trzeba go oglnie ztopic polecam skakanke bardziej meczy niz wszystko inne :) Oglnie to co Misiasty pisze jest ok
Trzeba tez pamietac ze cwiczenia na silowni nie spalaja tkaniki tluszczowej, nie sa poto oczywiscie spala jej sie troche ale przedewszystkim silownia jest do budowania miesni. Wszystkie cwiczenia areobowe gdzie nasze tetno jest podniesione spaja zbedne klilogramy

tu zagladnij -> forumarchiwum.gry-onlineplS043archiwum.asp?ID=10093178

a tu wwwgry-onlineplGaleriaForum2318542822.jpg potwierdzenie z mojego doswiadczenia
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2010-04-24 18:47:25]
24.04.2010
18:47
[5]
Kłosiu [ Legend ]

Organizm nie spala tluszczu wokol miesni wykonujacych prace. Spalanie tluszczu to dosc skomplikowany i energochlonny proces, ktory trwa tak dlugo, ze tluszcz odlozony nie ma szans byc wykorzystany jako paliwo w czasie wysilku. Bezposrednio jako paliwo sluzy glikogen zgromadzony w miesniach i watrobie (czyli weglowodan) i w mniejszym stopniu kwasy tluszczowe rozpuszczone we krwi. Tak ze cwiczenie miesni brzucha zeby spalic na nich tluszcz jest bez sensu.
Generalnie najlepiej chudnac powoli, czyli niedobor ~500kcal dziennie i brak jedzenia wieczorem. Odstawienie browarow faktycznie daje spory efekt, browce nie tucza co prawda bardziej niz cola, ale po nich zawsze jest glod ;).
24.04.2010
19:04
[6]
Yari [ Juventino ]

Nie nie , chudnąc nie chcę , żadnej diety w dosłownym tego słowa znaczeniu , żadnego spadania z wagi , mam od dwóch alt stałą , dobrą i mi się podoba :). Problemem , no może przesadzam , moim osobistym demotywatorem , który w sumie jest idiotyczny , jest właśnie mała oponka w dolnej partii brzucha :). Jak się jej pozbyć :).

Ogólnie , co robię ?
Dieta ? Nic szczególnego , nie nazwę tego dietą. Staram się jadać o stałych porach , ograniczam pokarmy zawierające duże ilości tłuszczu , praktycznie zero słodyczy do tego. Kolacja maksimum 4 godziny przed snem. Sporo białka mięsnego ( ryby ) i sporo nabiału.

Tydzień ,,treningowy"? Tak bardzo ogólnie, ponieważ naprawdę różnie to bywa , czasem jest więcej jednego kosztem drugiego. Średnio 10 godzin jazdy na rowerze ( ale bywa czasami znacznie więcej , tendencja aktualnie zdecydowanie wzrostowa ). Około 4-6 godzin tenisa ( amotorka , ale nabiegać się można :) ). Około 2 godziny biegania. 2-3 godziny basenu ( pływanie non stop ). Plus trening ,,siłowy" , w sumie bardzo lekki , co drugi dzień zestawy pompek , zestaw ćwiczeń na hantle i codziennie 6W.

Efekty ? Dla mnie ok , chcę po prostu mieć dobrą kondycję i chyba taką mam ;). Zero tłuszczu na ciele , po za tą nieszczęsną pompką ... :).

Acha , alkohol ? Jedno piwo raz na tydzień i raz na dwa tygodnie coś większego, także tu problemu nie ma :).

Ach ta ,,pompka" :).
24.04.2010
19:05
[7]
beowulff [ Legend ]

Czyli powiedz ze chcesz miec ladny brzuszek :)

A6W, jest ok widac efekty ale jest nudna i zadjume duzo czasu
Lepszey jest system ABS2


ed, smiertelny smiertelny, trzeba sie przylozyc, oproczy A6W to jeszcze skakaneczka, pajacyk, rowerek, bieganie, godzina dziennie bylo by luks :)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2010-04-24 19:19:59]
24.04.2010
19:10
[8]
Yari [ Juventino ]

Fakt , chcę mieć kaloryferek :). Jestem już w połowie 6W , i o ile na górnej części brzucha są z dnia na dzień znaczące efekty o tyle dolna część brzucha mięśni jest zakryte przez oponkę.
Dlatego te wszystkie zabiegi z karnityną itp. . Mam wrażenie że ten skrawek tłuszczu jest absolutnie nieśmiertelny :).
25.04.2010
01:24
[9]
Misiaty [ Śmierdzący Tchórz ]

Yari

Nie jest śmiertelny ale jej nie pozbędziesz się w miesiąc czy pół roku.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2010-04-25 01:25:11]
25.04.2010
10:30
[10]
Herr Pietrus [ Gnusny Leniwiec ]

"Tydzień ,,treningowy"? Tak bardzo ogólnie, ponieważ naprawdę różnie to bywa , czasem jest więcej jednego kosztem drugiego. Średnio 10 godzin jazdy na rowerze ( ale bywa czasami znacznie więcej , tendencja aktualnie zdecydowanie wzrostowa ). Około 4-6 godzin tenisa ( amotorka , ale nabiegać się można :) ). Około 2 godziny biegania. 2-3 godziny basenu ( pływanie non stop ). Plus trening ,,siłowy" , w sumie bardzo lekki , co drugi dzień zestawy pompek , zestaw ćwiczeń na hantle i codziennie 6W."

Tyle cwiczeń i zero efektów? Hmmm.... to ja chyba dam sobie spokój z pozbywaniem sie mojej oponki i tłuystego tyłka, anwet jeśli z wychudzonymi jak patyki rękami, ramionami i klatka wyglada co anjmniej mocno nieestetycznie... gdybym tyle cwiczył, i jadł nawet te 3000 kcal, to obawiam sie, ze nawet z moja tendencja do tycia wygladałbym wszedzie jak szkielet... a tłusz na brzuchu i udach by pozostał. :-)

Generalnie to nie wiem, co ci poradzić, bo sam się nei znam. Miałem natomaist wiele motywacji i przez padreni wgryzałem sie swego czasu w posty na sfdpl. I, mówiać dosadnie, bo inaczej nie sposób, g...o wiem. Właściwie wyniosłem z tego parę prawd:
- nie schudniesz tam gdzie chcesz ( np. brzuch - zwłaszcza gdy masz tendencję do odkładania tłuszczu w tym newralgicznym miejscu ), chudnie całe ciało
- generalnie ćwiczneia siłowe maja budować masę, ale to wtedy, gdy duzo i odpowiednio jjesz. w innym wypadku powinno nastąpić spalanie, bo przez wiele godzin utrzymuje sie większe zapotrzebowanie na energię.. tylko ze jeśli będziesz sie głodził, to pierwsze spala sie niepotrzebne mięśnie :-D
- a ze to forum kulturystyczne, to generalnie ludzie cwiczą tam tak - nawpiperzać sie jak swinia przez 3 miesiaće budujac muły i obrastajat w tłuszcz,a potem niedobór i redukcja, tylko zę wraz z redukcja splai się i tlusz, i nieco mięśni... Ergo - porady raczej dla tych, którzy chcą wygladać dobrzez przez miesiac, jak to ktoś tam ujał.

Dopóki nie przeczytałem twojego posta, a widziałem tylkoz odpowiedzi, zę chodzi o oponkę, to miałem ci powiedzieć właśnie, żebyć jadł normalnie, do tego ćwiczył mieśnie, co spowoduje zwiększone zapotrzebowanie i lepsze spalanie, czyli brak odkladnaia tłuszczu, a mozę i lekką redukcje juz istniejacego w długim czasie, zwłaszcza jeśli na przemian bedzie to trening siłowy i aeroby.

Ale to jak widac nie działa :-D Wiec szczerze chyba radziłbym ci, jak lamer, żebyś sobie dał spokój i zaakceptował tę oponkę, zwłaszcza jeśli naprawdę wyglądasz poza tym dobrze, nie masz tłuszczu itp... Albo zastosuj jednak typowa dietę z niedoborem kalorii i aeroby, jak ci radzono. Pewnie nei stracisz wiele mięśni, a może wtedy organizm siegnie po zapasy...
25.04.2010
11:01
[11]
Dessloch [ Legend ]

I pamiętaj - organizm tłuszcz magazynuje jako zapas. Jeśli będziesz chodził na siłownię a przy okazji stosował wysokobiałkową dietę to wyrobisz mięśnie ale nie pozbędziesz się tłuszczu.

ciut nieprawda... jest to proces niezalezny, jedzenie za duzo bialka jest oczywiscie glupota, bo rowne dobrze mozesz glukoze jesc, odkladac sie bedzie jako tluszcz
tutaj nie ma zadnej filozofii.... musi byc ujemny bilans kaloryczny. przy odpowiednim stosunku bialko tluscze wegle.
tutaj nie ma nic specjalnie skomplikowanego. Zeby uniknac efektu jojo (swoja droga, efekt jojo u Ciebie moze caly czas wystpic, szczegolnie jesli za szybko sie odchudzasz, chociaz w poczatkowej fazie to akurat dobrze, jednak odlozenie tego co teraz robisz wlasnie skutkowaloby efektem joijo... poki cwiczysz tego nie bedziesz widzial) musisz po prostu dbac o diete i cwiczenie.

wątek: Spalanie tkanki tłuszczowej a rodzaj wykonywanych ćwiczeń
© 2000-2014 GRY-OnLine S.A. game guide